TRAMPOLIININ MAHDOLLISISTA

ongelmista

Aiemmin laitoin tuonne yleistä urheilusta palstalle tämän samaisen jutun mutta ensimmäistäkään kommenttia en saanut. Yritän tässä uudelleen.
Pari viikkoa sitten oli Koti-Kajaani lehdessä juttua trampoliinista. Siinä sanottiin, että jatkuva pomppiminen trampoliinilla saattaa vaurioittaa kasvulevyjä. Josta saattaa seurata pysyviä ongelmia. Tämä koski kasvuikäisiä. Olen itse ostanut 12-vuotiaalle trampoliinin ja aika monta tuntia päivässä hän siinä pomppii. Tietääkö joku kannattaako asiasta olla huolissaan. Joutaako trampoliini kaatopaikalle?

5

1075

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trrtrygtry

rtrtrtgrt

• Adamantium

ja on löytänyt mieluisan liikuntamuodon. En lähtisi rajoittamaan tätä.

• Tyyli

Itse olen hyppinyt todella aktiivisesti ja pikkusiskoni harrastaa trampoliinivoimistelua, mutta ei kyllä mitään ole koskaan ilmennyt. Ei siitä pidä olla huolissaan. Kuulostaa lähinnä samalta, kuin sanoisi että ei kannata harrastaa liikaa uintia, tai saattaa hukkua :P..

• vähän tietoinen

Tyttäreni on kilpatrampoliiniurheilija. En ole huomannut mitään kasvun ongelmia. Puhutaan kasvun ongelmistä myös akrobatian suhteessa. Mutta ei sekin vaikuttanut häneeen: normaalikokoinen teini. Trampoliiniharrastuksessa on omia vaaroja. Ehkä kannattaisi keskustella niistä asiantuntijoiden kanssa. Esimerkiksi SVOLI eli voimisteluliitto, joka yhdistää nykyään myös trampoliiniharrastajia voisi kertoa enemmään asiasta.

• isä ja pojat

Minua myös kiinnostaa trampoliinin vaikutukset. Meillä on trampoliini nyt toista vuotta ja todella aktiivisessa päivittäisessä käytössä. Käyttäjät ovat 10 ja 12 vuotiaita poikia. Hypyt ovat vaikeutuneet ja hienoja, joten koordinaatio on varmasti kehittynyt. Entä millainen vaikutus on kestävyyden ja kimmoisuuden kannalta? Onko asiaa tutkittu? Onko havaittu selkeitä hyviä puolia tai vastaavasti haittoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      796
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      528
      737
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      67
      661
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe