Anabatistiset lahkolaisten uudestikasteet lahkon jäseneksi ovat Perkeleestä ja Pyhän Hengen pilkka, niihin ei pidä suostua missään tapauksessa.
Anabaptistiset uudestikasteet lahkolaiseksi
403
2187
Vastaukset
- Anonyymi
Onko sinulla ollut huono yö ja vaikea aamuherääminen, vai miksi purat vihaasi täällä usealla eri palstalla.
Luuletko, että se helpottaa tuskaasi?- Anonyymi
Martin muistojuomaa nauttinut kärsii jälkijäristyksistä %
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Martin muistojuomaa nauttinut kärsii jälkijäristyksistä %
kuten sinäkin
- Anonyymi
Joissakin uskonlahkoissa ennen lahkon anabaptista uudestikastetta saatetaan lapsena kristityksi kastettu laittaa lukemaan ääneen kirous lapsena saadusta kasteesta Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
- Anonyymi
Kristityksi ei ketään voi tehdä. Kristitty on vain todellinen vapaaehtoinen Jeesuksen opetuslapsi, joka elää Kristuksen yhteydessä.
- Anonyymi00139
Kristityksi ei tehdä ketään millään tempuilla. Kristitty on vain uudestisyntynyt Jeesuksen Kristuksen yhteydessä elävä ihminen. Kristityiksi alettiin sanomaan Kristuksen opetuslapsia Kristuksen armossa käytännössä Hänen kaltaisuuteen pyhittyviä.
- Anonyymi
Jos Kristitty erehtyy menemään lahkolaisten uudestikasteelle, niin Pyhä Henki poistuu ihmisestä ja tilalle tulee vieras henki, lahkohenki, paha hurmoshenki, joka ei jätä ihmistä rauhaan. Te saatte toisen hengen, jos menette toiselle kasteelle lahkolaiseksi.
- Anonyymi
Valehteleminen pyhistä asioista sinun tavallasi on pyhien asioiden väristämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehteleminen pyhistä asioista sinun tavallasi on pyhien asioiden väristämistä.
Sana on vapaa mutta kannattaa muistaa " Älä sano väärää todistusta" tai miten haluat itseäsi kohdeltavan kohtele samoin muita.
- Anonyymi00140
Jokaisesta turhasta sanasta joutuu tilille Jumalan edessä.
- Anonyymi
Eräs henkien erottaja kertoi, että näki uudestikastajien kastebunkkerin pohjalla kastedemonin akvaariopumpun vieressä.
- Anonyymi
Ilm. 16:13
Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.
- Anonyymi
Monessa uskonlahkossa yritetään se antikristillisiä uudestikasteita varten tehty kastebunkkeri piilottaa sinne puhujakorokkeen alle.
Job 18:8
Sillä hänen omat jalkansa vievät hänet verkkoon, hän käyskentelee katetun pyyntihaudan päällä.- Anonyymi
Peso-eli kasteastia oli kiinteä näkyvissä oleva vesiastia, ei missään piilossa lautojen alla.
2. Moos. 40:7
"Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä."
Jes. 12:3
"Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."
Putin on kastettu ja elävässä uskossa.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia 1920-luvulla, niin täällä asuneet hartaat kristityt uskovaiset sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki ja he varoittivat ankarasti menemästä helluntailaisten kokouksiin ja telttoihin.
- Anonyymi
Missä ne hartaat uskovaiset asuivat kerro ?
Ketä ne olivat ?
Hah et tajua mitään asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä ne hartaat uskovaiset asuivat kerro ?
Ketä ne olivat ?
Hah et tajua mitään asiasta."Jes. 12:3
Siksikö vauvat ovat niin iloisia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jes. 12:3
Siksikö vauvat ovat niin iloisia?Eivät ne yleensä ole kovin iloisia vaan itkevät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ne yleensä ole kovin iloisia vaan itkevät
Pitäisiköhän kummien ammentaa sitä vettä vauvalle, kun nämä itse eivät siihen pysty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisiköhän kummien ammentaa sitä vettä vauvalle, kun nämä itse eivät siihen pysty?
vauvat sillä taas mielessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vauvat sillä taas mielessä
Ahaa, jonglöörikin on herännyt!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, jonglöörikin on herännyt!
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on selvästi herännyt kuin alkoi aamuyhdeksän jälkeen tulemaan kysymyksiä vauvoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ne pitäisi viedä endaumenttiin ja opettaa niitä käsiotteita, niin paikka taivaan kirkkauimpaan asteeseen avautuu. Varskikin melkisedekin pappeuden ensimmäinen tunnus eli naulan merkki voi olla haastavaa vauvoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ne pitäisi viedä endaumenttiin ja opettaa niitä käsiotteita, niin paikka taivaan kirkkauimpaan asteeseen avautuu. Varskikin melkisedekin pappeuden ensimmäinen tunnus eli naulan merkki voi olla haastavaa vauvoille.
Mikä hinku sinulla on sinne WC:hen?
Eikö niitä käsiotteita voisi tehdä sakastissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on selvästi herännyt kuin alkoi aamuyhdeksän jälkeen tulemaan kysymyksiä vauvoista.
Taasko ne vauvat saivat jonglöörin tulemaan esiin?
Se toimii kuin käkikello. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä hinku sinulla on sinne WC:hen?
Eikö niitä käsiotteita voisi tehdä sakastissa?Sinullahan se WC:hen on hinku ja alat sellaisesta puhumaan. Sakastissa ei tehdä mitään uudestikastajien endaumenttiseremonioita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taasko ne vauvat saivat jonglöörin tulemaan esiin?
Se toimii kuin käkikello.Taasko tuo jonglöörinnussija eli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuli vauvoineen esiin. Eikö sillä ole mitään muuta mielessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taasko tuo jonglöörinnussija eli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuli vauvoineen esiin. Eikö sillä ole mitään muuta mielessä?
Taasko jonglööri innostui vauvoista? Miksihän jonglööri anna minulle lapsiaan? Vai pelkääkö jonglööri että panen häntäkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taasko jonglööri innostui vauvoista? Miksihän jonglööri anna minulle lapsiaan? Vai pelkääkö jonglööri että panen häntäkin?
Siinä taas typillistä inttäjäeksyttäjän tekstiä. Pitäisikö sen oikeasti mennä niihin endaumentteihin ja jättää jonglööreistä höpöttäminen vähemmälle?
- Anonyymi
Oletko sinä kaiket päivät siellä WC:ssä endaumenttisi kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä kaiket päivät siellä WC:ssä endaumenttisi kanssa?
Endaumentteja ei suoriteta wc:ssä vaan uudestikastajien temppeleissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Endaumentteja ei suoriteta wc:ssä vaan uudestikastajien temppeleissä
Oo olisko antaa koordinantteja niin menisin tarkistamaan tilanteen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oo olisko antaa koordinantteja niin menisin tarkistamaan tilanteen ?
Ahaa ei näytä olevan,eli kirjoitat ropaskaa,mikä ei ole ylläri #
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa ei näytä olevan,eli kirjoitat ropaskaa,mikä ei ole ylläri #
etsi lähin uudestikastajien temppeli. Espoossa on yksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
etsi lähin uudestikastajien temppeli. Espoossa on yksi.
Sotket nyt pahasti mormonit tälle palstalle. Heillä on temppeleitä.
Onko asiasi loppuneet kun et pysy aiheessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotket nyt pahasti mormonit tälle palstalle. Heillä on temppeleitä.
Onko asiasi loppuneet kun et pysy aiheessa?Mormoniot ovat uudestikastajia, pysy itse aiheessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jes. 12:3
Siksikö vauvat ovat niin iloisia?Eivät vauvat mitään ammenna. Yleensä he alkavat itkemään Lutherilaisten "pappien" vesitempuista.
Noila vauvoille tehdyillä tempuila ei ole mitään yhteyttä kasteesen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät vauvat mitään ammenna. Yleensä he alkavat itkemään Lutherilaisten "pappien" vesitempuista.
Noila vauvoille tehdyillä tempuila ei ole mitään yhteyttä kasteesen.Enemmän ne itkevät kun helluntailaiset raiskaavat
onneksi nuo helluntailaiset pedofiilit ei voi kumota raamatullista lasten kastetta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvoille ei voi antaa kastetta, koska kaste voidaan anta vainuskoontulleille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvoille ei voi antaa kastetta, koska kaste voidaan anta vainuskoontulleille
Sellaista ehtoa ei UT anna
- Anonyymi
Helluntailaisten yksi haara otti nimekseen "Kirkko", jotta ihmiset luulisivat, että kyse on Kristillisestä kirkosta.
- Anonyymi
ei nämä temppelihöpisijät tiedä mitään kunhan huutelevat mitä sattuu isntä suuhun heittämään.
- Anonyymi
totta, uudestikastaajat eivät tiedä mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
totta, uudestikastaajat eivät tiedä mitään
Korjataan: Uudestikastettavat, eli vauvat, joiden otsaan tiputetaan vettä KOLME kertaa, eivät tiedä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjataan: Uudestikastettavat, eli vauvat, joiden otsaan tiputetaan vettä KOLME kertaa, eivät tiedä mitään.
Nekään ei tiedä eikä myöskään uudestikastajat eli helluntailaiset
- Anonyymi
Jeesuksen opetuslapsia nimitetään lahkoksi.
Lather liitti omalla nimelään tekmäänsä kirkkoon vauvoja ripottelemalla vesipisaroita niiden otsalle. Tuollainen ei ole kaste, vaan otsan kastelemista.- Anonyymi
Hahahahah "Lather liitti omalla nimelään tekmäänsä kirkkoon"???
Mitään Larher -kirkkoa ei ole olemassakaan. Selvästi lasten kastaminen harmittaa helluntailaisia pedoja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahahahah "Lather liitti omalla nimelään tekmäänsä kirkkoon"???
Mitään Larher -kirkkoa ei ole olemassakaan. Selvästi lasten kastaminen harmittaa helluntailaisia pedojaEhkä tuo Lather on joku parhamin salanimi. Parhami oli se amerikkailainen lapsiinsekaantuja.
- Anonyymi
Helluntailaisten lahko on ei-kristillinen hurmoslahko, paha eksytys ja heresia.
Tuotu Suomeen 1920-luvulla. Norjalainen homomies asialla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tuo Lather on joku parhamin salanimi. Parhami oli se amerikkailainen lapsiinsekaantuja.
Parhami tykkäsi ympärileikatuista pojista.
Sai syytteen sodomiasta nuoren juutalaispojan J.J.Jourdanin kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami tykkäsi ympärileikatuista pojista.
Sai syytteen sodomiasta nuoren juutalaispojan J.J.Jourdanin kanssa.Taitaa tuo parhami olla sinulle melko rakas, kun kerrot hänestä päivittäin. Olitko sinä se ympärileikattu poika?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten lahko on ei-kristillinen hurmoslahko, paha eksytys ja heresia.
Tuotu Suomeen 1920-luvulla. Norjalainen homomies asialla.Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
Luterilainen kaste on päälaen kastelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
Luterilainen kaste on päälaen kastelua.Tuo on kristillisen kasteen esikuva.
Baptizoo tarkoittaa pesemistä ja vedellä koskettelua myös
- Anonyymi
Hepr.12:
14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
15. Pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta eikä mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä ja monet sen vuoksi saastu,
16. ja ettei kukaan ole haureellinen tai epäpyhä niin kuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
17. Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin tahtoi periä siunauksen, hänet hylättiin, eikä hän saanut mahdollisuutta muutokseen, vaikka hän sitä kyynelin pyysi.- Anonyymi
Raamatusta ei löydy yhtä ainoaa käskyä tai esimerkkiä, jossa vauvoja olisi vedellä valutettu.
Eikä Raamatusta löydy myöskään tukea väitteille koko, joka ikisen perhekunnan jäsenen kastamista. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
Luterilaisen kirkon perusta on pakkojäsenyys.
jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
LUTERILAISET OVAT VALEHTELIJOITA,
Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.
Luterilaisten väitteet ovat valheita, jotka kuka tahansa voi kumota Sanan ilmoituksella.
Jeesus ei koskaan käskenyt pakolla kastaa eli valuttaa vettä päähän.
Jeesus ei luvannut joka ikisen suvun jäsen kääntyvän ja tekevän parannuksen:
Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta ei löydy yhtä ainoaa käskyä tai esimerkkiä, jossa vauvoja olisi vedellä valutettu.
Eikä Raamatusta löydy myöskään tukea väitteille koko, joka ikisen perhekunnan jäsenen kastamista. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
Luterilaisen kirkon perusta on pakkojäsenyys.
jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
LUTERILAISET OVAT VALEHTELIJOITA,
Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.
Luterilaisten väitteet ovat valheita, jotka kuka tahansa voi kumota Sanan ilmoituksella.
Jeesus ei koskaan käskenyt pakolla kastaa eli valuttaa vettä päähän.
Jeesus ei luvannut joka ikisen suvun jäsen kääntyvän ja tekevän parannuksen:
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;Mutta sieltä löytyy käsky kastaa ja opettaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sieltä löytyy käsky kastaa ja opettaa
Totta, mutta kun lut kirkko kastaa mutta ei opeta noita vauvoja!
Eikä kasta lasta , ellei toinen vanhemmista kuulu kirkkoon!!!!Mihin raamatunkohtaan se perustuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, mutta kun lut kirkko kastaa mutta ei opeta noita vauvoja!
Eikä kasta lasta , ellei toinen vanhemmista kuulu kirkkoon!!!!Mihin raamatunkohtaan se perustuu?Mutta lut kirkko kastaa ja opettaa
"!Mihin raamatunkohtaan se perustuu?"
Siihen missä Jeesus käski sekä kastaa että opettaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta lut kirkko kastaa ja opettaa
Siihen missä Jeesus käski sekä kastaa että opettaaErikoista ettei hellari tuota tiedä
Muuten, hellarit pitää siunaustilaisuuksia vain oman seurakuntansa vauvoille, ei muille. Mihin tämä perustuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoista ettei hellari tuota tiedä
Muuten, hellarit pitää siunaustilaisuuksia vain oman seurakuntansa vauvoille, ei muille. Mihin tämä perustuu?Helluntaigurut Parhami ja Olseni esti lapsien kastamisen kristityiksi. He vaativat tuomaan lapsia syliinsä paijailtaviksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaigurut Parhami ja Olseni esti lapsien kastamisen kristityiksi. He vaativat tuomaan lapsia syliinsä paijailtaviksi.
Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.
Onko sodomiittikäkätys samaa porukkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta lut kirkko kastaa ja opettaa
Siihen missä Jeesus käski sekä kastaa että opettaaTätä on aito luterilaisuus: Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
- Anonyymi
Alkukirkon aikana koko perhe kastettiin heti keskellä yötä.
Kasteella oli kova kiire, koska kaste tarkoittaa syntien pois pesua eli pelastusta ja ikuista elämää.
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Jenkkilahkot käännyttää ihmisiä ja lähettää saaliinsa ensin kastekouluun aivopesua varten.- Anonyymi
Kastetta ei tosiaan viivytelty
- Anonyymi
Kuule, taivaassa ei ole yhtäkään ihmistä, jonka synnit olisi kasteessa pesty pois!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap. t. 22:16
Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Ei muuta kuin sängystä ylös ja vettä pään päälle ja kasteen asetussanat, kuten Jeesus käski kastamaan ja valtuutuksen tehdä.
Jeesus delegoi omaa suurta valtaansa kastajille ja lupasi olla heidän kanssaan ja myös kastettavan kanssa Hengensä avulla joka päivä maailman loppuun asti. Ja opetuksessa Jeesus on mukana.
Matt,28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa varoitetaan useaan kertaan ja monessa Sanan kohdassa,moneen tapaan lisäämästä mitään Jumalan Sanaan.
Mooseksen laissa varoitettiin:
Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois.
Sanalaskut varoittavat:
Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
Jos joku lisää jotain Sanaan, hän on syyllinen valhetteluun
Jumalan Sana on alusta asti, kokonaan Totuus.
Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Jeesuksen vaelluksesta maan päällä on kirjoitettuna:
Jeesus otti lapsia sylinsä. Mutta tämän jälkeen luterilaiset lisäävät kuin Jumalan Sanan oli kirjoitettuna: Jeesus kastoi lapset valuttamalla lasten päähän vettä. Mutta Sanassa ei ole kirjoitettuna muuta kuin ’otti lapsia syliinsä’. Lasten syliin ottaminen oli juutalaisen ikiaikainen tapa: "Ne ovat minun poikani, jotka Jumala on minulle täällä antanut". Hän sanoi: "Tuo heidät minun luokseni siunatakseni heidät"...
Jumala on suonut minun nähdä sinun jälkeläisiäsikin".
Ja Joosef otti heidät pois hänen polviltansa ja kumartui maahan kasvoilleen.
Syliin ottamiseen sisältyi lasten siunaaminen, mutta koskaan eikä missään Sanan kohdassa lasten päälle ei valutettu vettä ja näin varmistettu heidän pääsynsä Jumalan valtakuntaan: Jeesuskin siunattiin pikkulapsena Israelin vanhimman toimesta.
Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun. otti hänkin hänet (Jeesuksen) syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi. Simeon, vaikka ottikin Jeesuksen syliinsä, ei kastanut Jeesusta valelemalla Jeesuksen päälakea vedellä.
Luterilainen kirkko perustelee lasten vedellä valelua muun muassa Markuksen evankeliumin perusteella: ”otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi”. Mutta Markus eikä yksikään Raamatun jae, ei ainoakaan, puhu veden valelusta päälakeen vapauttaakseen pikkulapsen isien synneistä ja näin pelastaakseen lapsen.
Sana ilmoittaa vain syliin ottamisen ja siunaamisen. Kaikki muu, mitä oletetaan kirjoitetun ja lisätään aivan kuin olisi kirjoitettuna, on valhettelua.
Luterilainen kasteoppi on Sanaan lisäämistä ja Sanan mukaan valhettelua.
Johannes todisti: Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Luterilaisuus ei pysy Jeesuksen opetuksissa eikä Jeesuksen antamissa esimerkeissä. Luterilaisuus ei ole Kristuksen seuraamista.
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa;
LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA!!! - Anonyymi
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on kuin valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteleluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi. - Anonyymi
Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule, taivaassa ei ole yhtäkään ihmistä, jonka synnit olisi kasteessa pesty pois!
Paavali oli siitä yksi esimerkki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa varoitetaan useaan kertaan ja monessa Sanan kohdassa,moneen tapaan lisäämästä mitään Jumalan Sanaan.
Mooseksen laissa varoitettiin:
Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois.
Sanalaskut varoittavat:
Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
Jos joku lisää jotain Sanaan, hän on syyllinen valhetteluun
Jumalan Sana on alusta asti, kokonaan Totuus.
Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Jeesuksen vaelluksesta maan päällä on kirjoitettuna:
Jeesus otti lapsia sylinsä. Mutta tämän jälkeen luterilaiset lisäävät kuin Jumalan Sanan oli kirjoitettuna: Jeesus kastoi lapset valuttamalla lasten päähän vettä. Mutta Sanassa ei ole kirjoitettuna muuta kuin ’otti lapsia syliinsä’. Lasten syliin ottaminen oli juutalaisen ikiaikainen tapa: "Ne ovat minun poikani, jotka Jumala on minulle täällä antanut". Hän sanoi: "Tuo heidät minun luokseni siunatakseni heidät"...
Jumala on suonut minun nähdä sinun jälkeläisiäsikin".
Ja Joosef otti heidät pois hänen polviltansa ja kumartui maahan kasvoilleen.
Syliin ottamiseen sisältyi lasten siunaaminen, mutta koskaan eikä missään Sanan kohdassa lasten päälle ei valutettu vettä ja näin varmistettu heidän pääsynsä Jumalan valtakuntaan: Jeesuskin siunattiin pikkulapsena Israelin vanhimman toimesta.
Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun. otti hänkin hänet (Jeesuksen) syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi. Simeon, vaikka ottikin Jeesuksen syliinsä, ei kastanut Jeesusta valelemalla Jeesuksen päälakea vedellä.
Luterilainen kirkko perustelee lasten vedellä valelua muun muassa Markuksen evankeliumin perusteella: ”otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi”. Mutta Markus eikä yksikään Raamatun jae, ei ainoakaan, puhu veden valelusta päälakeen vapauttaakseen pikkulapsen isien synneistä ja näin pelastaakseen lapsen.
Sana ilmoittaa vain syliin ottamisen ja siunaamisen. Kaikki muu, mitä oletetaan kirjoitetun ja lisätään aivan kuin olisi kirjoitettuna, on valhettelua.
Luterilainen kasteoppi on Sanaan lisäämistä ja Sanan mukaan valhettelua.
Johannes todisti: Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Luterilaisuus ei pysy Jeesuksen opetuksissa eikä Jeesuksen antamissa esimerkeissä. Luterilaisuus ei ole Kristuksen seuraamista.
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa;
LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA!!!Älä sitten lisää mitään
HELLUNTAILAISUUS ON VALEHTELUA!
Sen näkee siitäkin miten omia valheita se keksii kuten : Mutta tämän jälkeen luterilaiset lisäävät kuin Jumalan Sanan oli kirjoitettuna: Jeesus kastoi lapset valuttamalla lasten päähän vettä." Tuollaist ei ole kukaan väittänyt. Jeesus ei kastanut ketään uuden liiton kasteella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on kuin valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteleluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.Kyllä on valtava tuska tuolla uudestikastajalla joka koko ajan hokee "luterilaisuus on luterilaisuus on"
Ja silti senk oma oppi on kumottu jo monta kertaa. Sitkeä valehtelija se on - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.Luterilaisilla on sama Jeesus kuin muillakin kristityillä. Ja luterilaisuudessa pelastustaan uskomalla Jeesukseen
Sen sijaan osa uudestikastajista opettaa eri Jeesusta, joka ei kuulemma ole edes Jumala. Lisäksi he opettavat että usko Jeesukseen ei ole välttämätöntä. Siinä sitä toista evankeliumia joka on eri kuin Raamatun evanekeliumi johon sakramentit kuuluvat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisilla on sama Jeesus kuin muillakin kristityillä. Ja luterilaisuudessa pelastustaan uskomalla Jeesukseen
Sen sijaan osa uudestikastajista opettaa eri Jeesusta, joka ei kuulemma ole edes Jumala. Lisäksi he opettavat että usko Jeesukseen ei ole välttämätöntä. Siinä sitä toista evankeliumia joka on eri kuin Raamatun evanekeliumi johon sakramentit kuuluvatJaahas sinä varmaan osaat sanoa onko taivaan istuumella nyt kaks Jumalaa !
Ja kenelle jeesus huusi ristillä ollessaan,..Jumalani..miksi minut hylkäsit ..?
Kerro - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisilla on sama Jeesus kuin muillakin kristityillä. Ja luterilaisuudessa pelastustaan uskomalla Jeesukseen
Sen sijaan osa uudestikastajista opettaa eri Jeesusta, joka ei kuulemma ole edes Jumala. Lisäksi he opettavat että usko Jeesukseen ei ole välttämätöntä. Siinä sitä toista evankeliumia joka on eri kuin Raamatun evanekeliumi johon sakramentit kuuluvatKoita keksiä satuja aikuisille, nuo pipsapossutarinat on niin lapsellisia jo #
Sakramentit kuuluu katoliseen taikamenoihin joita lutteri vaihtoi oman päänsä pantiksi kuin vauvojenkin rituaalit, ei mitään merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas sinä varmaan osaat sanoa onko taivaan istuumella nyt kaks Jumalaa !
KerroEi vaan yksi Jumala kuten Raamattu opettaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita keksiä satuja aikuisille, nuo pipsapossutarinat on niin lapsellisia jo #
Sakramentit kuuluu katoliseen taikamenoihin joita lutteri vaihtoi oman päänsä pantiksi kuin vauvojenkin rituaalit, ei mitään merkitystä.Siinä sitä satua tuli! Taikamenoja on vain endaumenttinne! Kaste ja ehtoollinen kuuluvat kristinuskoon ja kuuluivat ja apostolien aikaan joten turhaan märiset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas sinä varmaan osaat sanoa onko taivaan istuumella nyt kaks Jumalaa !
Kerro"Ja kenelle jeesus huusi ristillä ollessaan,..Jumalani..miksi minut hylkäsit ..?"
Isälle. Mikä tässä on epäselvää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä sitä satua tuli! Taikamenoja on vain endaumenttinne! Kaste ja ehtoollinen kuuluvat kristinuskoon ja kuuluivat ja apostolien aikaan joten turhaan märiset
Taasko sinulle tuli WC.hätä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taasko sinulle tuli WC.hätä?
Sinähän rupesit siitä puhumaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän rupesit siitä puhumaan
Ai sinun endaumentti- vessahädästäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sinun endaumentti- vessahädästäsi?
Miten tuo pelle alkaa puhumaan vessoista endaumentin kohdalla??? Sairas tapaus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja kenelle jeesus huusi ristillä ollessaan,..Jumalani..miksi minut hylkäsit ..?"
Isälle. Mikä tässä on epäselvää?Ja kenelle jeesus huusi ristillä ollessaan,..Jumalani..miksi minut hylkäsit ..?"
YHDELLE AINOALLE JUMALALLE. Mikä tässä on epäselvää? Yksi ainoa Jumala sanoo: . Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra. Jumala voi olla saman akaisesti kakkialla, ristillä tai taivaassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kenelle jeesus huusi ristillä ollessaan,..Jumalani..miksi minut hylkäsit ..?"
YHDELLE AINOALLE JUMALALLE. Mikä tässä on epäselvää? Yksi ainoa Jumala sanoo: . Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra. Jumala voi olla saman akaisesti kakkialla, ristillä tai taivaassa.toinen helluntai - toinen henki -toinen kaste -toinen herra
- Anonyymi00493
Anonyymi kirjoitti:
toinen helluntai - toinen henki -toinen kaste -toinen herra
tuo on niin totta!
- Anonyymi00494
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00495
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00496
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00497
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00498
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00499
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00500
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00501
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00502
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00503
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00504
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00505
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00506
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00507
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00508
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00509
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00510
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00511
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00512
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00513
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00514
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00515
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00516
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00517
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00518
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00519
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00520
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00521
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00522
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00523
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00524
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00525
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00526
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00527
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00528
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00529
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00530
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00531
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00532
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00533
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00534
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00535
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00536
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00537
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00538
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00539
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00540
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00541
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00542
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00543
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00544
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00545
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00546
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00547
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00548
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00549
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00550
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00551
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00552
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00553
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00554
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00555
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00556
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00557
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00558
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00559
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00560
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00561
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00562
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00563
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00564
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00565
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00566
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00567
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00568
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00569
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00570
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00571
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00572
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00573
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00574
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00575
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00576
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00577
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00578
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00579
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00580
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00581
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00582
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00583
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00584
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00585
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00586
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00587
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00588
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00589
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00590
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00591
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00592
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00593
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00594
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00595
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00596
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00597
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00598
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00599
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00600
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00601
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00602
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00603
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00604
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00605
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00606
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00607
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00608
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00609
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00610
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00611
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00612
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00613
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00614
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00615
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00616
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00617
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00618
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
- Anonyymi00619
Anonyymi kirjoitti:
tuo on niin totta!
Putin on kastettu ja elävässä uskossa.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Ja kirilli joka priizkottaa vettä joka suuntaan kanervavispilällään !
Oikeaa uskoa on vesiusko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kirilli joka priizkottaa vettä joka suuntaan kanervavispilällään !
Oikeaa uskoa on vesiusko.Mikä on priizkottaa?
Sinulla tuntuu olevan vesiusko - Anonyymi
Eikös se Tampereen ampuja ollut helluntailainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se Tampereen ampuja ollut helluntailainen?
Ei ollut. Vastahan se oli käynyt rippikoulun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli käynyt fiftenleirin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli käynyt fiftenleirin
Ei tuon ikäisä päästetä fifteenleirille.
Rippikouluun hän kyllä kelpasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuon ikäisä päästetä fifteenleirille.
Rippikouluun hän kyllä kelpasi.Fifteenleirille mennään saman ikäisenä kuin rippikouluun
Mikä on ikäisä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fifteenleirille mennään saman ikäisenä kuin rippikouluun
Mikä on ikäisä?Olisko helluntailaisen omaa mongerrusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko helluntailaisen omaa mongerrusta?
Tuo ampuja oli aikuinen mies ja käynyt rippikoulun aikuisena!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Romaniuskovaiset on helluntailaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Romaniuskovaiset on helluntailaisia.
Mistä olet tuollaisen valheen keksinyt?
Ei tuo ampuja ollut mikään uskova, vaan vanha tappelupukari. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä olet tuollaisen valheen keksinyt?
Ei tuo ampuja ollut mikään uskova, vaan vanha tappelupukari.Iltalehden mukaan oli tosiuskovainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iltalehden mukaan oli tosiuskovainen.
Kyllä siellä niin sanotaan
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18627777/tampereen-ampuja-on-uskovainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rippikoulussa olisi opetettu kymmen käskyä ja kehotettu pitämään ne.
....älä tapa....jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rippikoulussa olisi opetettu kymmen käskyä ja kehotettu pitämään ne.
....älä tapa....jne....älä tee huorin...
Miksihän luterilaiset eivät noudata kymmentä käskyä, vaikka ne heille opetetaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...älä tee huorin...
Miksihän luterilaiset eivät noudata kymmentä käskyä, vaikka ne heille opetetaan?Miksi hellarit ei noudata käskyjä?
Eikös heille opeteta niitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hellarit ei noudata käskyjä?
Eikös heille opeteta niitä?Hellarit näkee punaista kun heille kertoo, että Katekismuksessa on ne Raamatun kymmenen käskyä, joita Luterilaiset kristityt lukee ja pitää totena ja tottelee niitä.
Matt. 19:17
Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt.
Helluntailaiset ovat kumonneet kaikki käskyt ja luottavat pelkkiin henki-ilmiöihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hellarit ei noudata käskyjä?
Eikös heille opeteta niitä?Tarkoitit varmaan luterilaisia?
Valehteleminen ja huoraaminen on heille rutiinia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...älä tee huorin...
Miksihän luterilaiset eivät noudata kymmentä käskyä, vaikka ne heille opetetaan?Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta.
Gal.5 ...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitit varmaan luterilaisia?
Valehteleminen ja huoraaminen on heille rutiinia.Ei vaan helluntailaisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan helluntailaisia
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
Wikipedia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
Wikipediaoho olipa kiva kun laitoit tuon kauan unohtuneen tekstin viimeinkin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan helluntailaisia
miksi aikuinen ihminen viitsii heittäytyä tyhmäksi kääntelemällä kaikki päälaelleen oi miksi kerro !?
helluntaissa on tehty parannus entisestä elämästä eikä siihen kuulu mainitsemasi asiat joita jumalaton suomi kirkkokansaoineen harrastaa yötä päivää.
luuletko pääseväsi ilman raippoja noista synneistä häh !?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi aikuinen ihminen viitsii heittäytyä tyhmäksi kääntelemällä kaikki päälaelleen oi miksi kerro !?
helluntaissa on tehty parannus entisestä elämästä eikä siihen kuulu mainitsemasi asiat joita jumalaton suomi kirkkokansaoineen harrastaa yötä päivää.
luuletko pääseväsi ilman raippoja noista synneistä häh !??Sodomiittikäkätys kitisee taas tuskaansa
Huvittavaa
Jumalaton hellari ei tee parannusta - Anonyymi00447
Anonyymi kirjoitti:
Sodomiittikäkätys kitisee taas tuskaansa
Huvittavaa
Jumalaton hellari ei tee parannustaniitä ei vain kiinnosta
- Anonyymi
En ole tavannut yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henki.
Muita henkiä ja tämän maailman alkeisvoimia heissä kyllä vaikuttaisi olevan.
Helluntailaisuus on paha eksytys ja heresia.- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu lahkoliike, paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu lahkoliike, paha eksytys ja heresia.
Niin mitä sitten jos niin olisi ?
Olisitko innolla kantamassa risukimppuja rovion juureen, kuten kirkollasi on ollut tapana lutterin ohjeitten mukaan, ottaisitko vapaapäivän töistä risuhommien takia häh, kerro ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mitä sitten jos niin olisi ?
Olisitko innolla kantamassa risukimppuja rovion juureen, kuten kirkollasi on ollut tapana lutterin ohjeitten mukaan, ottaisitko vapaapäivän töistä risuhommien takia häh, kerro !Se on taas saastanen sodomiittikäktys tappofantasioidensa parissa
Aikookohan tuo ulosteläjä kentien panna taas öapsia, vai otatko vapaapäivän, kerro?
- Anonyymi
Pitkään on sodomiitti pysynyt täältä pois mutta nyt tuo pedo on tulllu taas tänne puhumaan lutterista, kanttoreista ja rovioista
suuri on sodomiittikääkkä, huutavat helluntailaiset!- Anonyymi
niin huutavat. Oli arvattavaa että kun kolmeen kastekeskusteluun oli tullut kymmenen ja puoli yhdentoista välillä uusi viesti niin niiden takana oli tuo katkera helluntailainen pedofiilivanhus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin huutavat. Oli arvattavaa että kun kolmeen kastekeskusteluun oli tullut kymmenen ja puoli yhdentoista välillä uusi viesti niin niiden takana oli tuo katkera helluntailainen pedofiilivanhus
Joo sen viha uskovia kohtaan vain tuntuu kasvavan
- Anonyymi
Hävettääkö lutteri kanttori ja roviot, minua ainakin hävettäisi moiset faktat !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hävettääkö lutteri kanttori ja roviot, minua ainakin hävettäisi moiset faktat !
lutterilla ei ole mitään kanttoreita
Sinun tappofantasiasi hävettää niin luterilaisia kuin hellareitakin - Anonyymi00620
Anonyymi kirjoitti:
lutterilla ei ole mitään kanttoreita
Sinun tappofantasiasi hävettää niin luterilaisia kuin hellareitakinminuakin hävettää juu
- Anonyymi
Oho jopa on pompittu korkealle kuten sleyn kehotus kuului jossain pileissään #
Körttipastillin tuoksukin leijuu ilmassa.- Anonyymi
On kellarissa pompittu että pää osunut kattoon
siksi sodomiittikäktys vaikeroi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kellarissa pompittu että pää osunut kattoon
siksi sodomiittikäktys vaikeroiSama ulosteläjä olio vikissyt rovioitaan hellaripalstalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama ulosteläjä olio vikissyt rovioitaan hellaripalstalla
ja kyseinen läjä on siis tuo lastenraiskaajakääkkä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama ulosteläjä olio vikissyt rovioitaan hellaripalstalla
Olet siis käynyt hellareissa !
Taidat olla heräämisen tilassa @ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis käynyt hellareissa !
Taidat olla heräämisen tilassa @Kyllä, toisin kuin sinä
- Anonyymi
Pitääköhän sakastin seinää alkaa tukea muutamilla viisvitosilla !
Näyttää siltä että se ei kestä muisteloita kirkon menneisyydestä.
Miljoonan sisäpiiriläisen lähtö on jo katastrofin aihe, mutta pahinta on vauvakasteen tarkastelu yhden tarkkailijan voimin.
Pitäskö se kelluttaa vaiko karkottaa, hmm..- Anonyymi
Pitäiskö tuota ulosteläjäkäänän porukkaa alkaa tukemaan rahallisesti?
Niin pieni porukka eikä edes verottaa saa, joten jokainen eronnut on sitten valtava itkun aihe... vielä pahempaa on tietysti uudestikasteen tarkastelu tuon yhden tarkkaililan voimin hehhee
ja tuo yksi tarkkailija on saastanen pedokääkkä - Anonyymi
khä khä sodoomiaa!!!
parhamissa on varmasti tehty sitä
- Anonyymi00137
Anabaptismi on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.
- Anonyymi00138
Ainoa oikea kristillinen kaste on vapaaehtoisesti uskoontulleen upotuskaste.
Mitkään ihmisten tekemät veden liruttelut eivät ole kasteita.
Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille ja siellä on Jumalan ilmoitus oikeasta kasteesta. Raamatun tekstin ulkopuolella olevat toimenpiteet ovat jotakin muuta.- Anonyymi00141
Mitään tuollaista opetusta ei ole Raamatussa
- Anonyymi00142
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
Älä anna lahkolaisten käännyttää itseäsi lahkon uskoon. Se on este ja tulppa Jeesuksen Hengen saamiselle.
Raamattu puhuu syntisten kasteesta sydämen puhdistamiseksi, jotta sinne voidaan vuodattaa Pyhä uskon Henki lahjaksi.- Anonyymi00143
Totta.
Anna kastaa ITSESI, kuten Raamattu kehoittaa. Lapsetkin voivat tehdä samoin, kunhan kasvavat! - Anonyymi00144
Anonyymi00143 kirjoitti:
Totta.
Anna kastaa ITSESI, kuten Raamattu kehoittaa. Lapsetkin voivat tehdä samoin, kunhan kasvavat!Eikä tarvitse edes kasvaa
- Anonyymi00145
Anonyymi00144 kirjoitti:
Eikä tarvitse edes kasvaa
Totta, eikä alkutekstissä ole mitään "anna" -sanaa vaan kyseessä on passiivin impertiivi, jota Suomessa ei käytetä. Raamattu ei mainitse että lasten pitäisi ensin kasvaa ennen kastetta.
Ja syntien pois pesemiseksi kaste tosiaan on. - Anonyymi00146
Anonyymi00145 kirjoitti:
Totta, eikä alkutekstissä ole mitään "anna" -sanaa vaan kyseessä on passiivin impertiivi, jota Suomessa ei käytetä. Raamattu ei mainitse että lasten pitäisi ensin kasvaa ennen kastetta.
Ja syntien pois pesemiseksi kaste tosiaan on.Eihän se nimenomaan pese pois saastaisuutta eikä sillä ole mitään väliä.
Muutoin pitäisi koko ajan käydä kasteella kuten juutalaiset uhrasi eläimiä syntiensä vuoksi.
Ei kai se yksi pesu riittää kaikkien syntien puolesta, vaan pesee vain takautuvat synnit jos yleensä pesisi. Ei syntejä mitä ei ole vielä edes tehnyt. - Anonyymi00147
Anonyymi00146 kirjoitti:
Eihän se nimenomaan pese pois saastaisuutta eikä sillä ole mitään väliä.
Muutoin pitäisi koko ajan käydä kasteella kuten juutalaiset uhrasi eläimiä syntiensä vuoksi.
Ei kai se yksi pesu riittää kaikkien syntien puolesta, vaan pesee vain takautuvat synnit jos yleensä pesisi. Ei syntejä mitä ei ole vielä edes tehnyt.Ei saastaisuutta pesepois vaan synnit saa anteeksi.
Yksi pesu riittää tosiaan
- Anonyymi00148
1. Moos. 7:1
Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa. [
1.Piet.3
"Veden kantamana", ei veteen upottamalla.
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi00149
Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, kasteen lahjaa Pyhää Henkeä, niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle. Monet koittavat, mutta eivät voi. Aikuisen on vaikea pelastua. Rikkaalle se on yhtä mahdotonta kuin kamelin mennä neulansilmän läpi.
Mutta jolla ei ole kasteen lahjaa, Pyhää Henkeä, se ei ole Kristuksen oma.
Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta, ei muutoin. - Anonyymi00150
Saatana lahkopaureineen yrittää estää lapsien kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan.
Raamtun mukaan kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin Saatana lahkoapureineen heitetään tuliseen järveen.
Siksi se käy enää raivoisaa viivytystaistelua.- Anonyymi00151
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle. - Anonyymi00155
Anonyymi00151 kirjoitti:
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä,
hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."
- Anonyymi00152
Anabaptistisissa lahkojen tekemissä uudestikasteissa aikaisemmin kristityksi kastetusta poistuu Pyhä Henki ja villitsevä hurmoshenki tulee sen tilalle ja sitä vaikea saada enää lähtemään pois mitenkään.
- Anonyymi00153
Ei se tietenkään lähde oikein mitenkään.
Vain herjaamisen henki sitkeämpi.
- Anonyymi00154
Anabaptistisesti uudestikastettua on vaikea enää saada palautettua, sillä kun he julkisesti häpäisevät lapsena saadun kasteen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen ja sitä julki häpäisevät.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]- Anonyymi00156
Kaikki Apostolien teoissa mainitut kasteet vedessä toimitettiin vain ja ainoastaan Jeesuksen nimessä. Korneliuksen perhekunta: hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Efeson kaksitoista miestä: Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Samarian kansa: Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. - Anonyymi00158
isä ja poika ja pyhä henki ovat titteleitä, eivät siis nimiä, eivätkä ole väittämäsi jalo nimi!
- Anonyymi00160
Anonyymi00156 kirjoitti:
Kaikki Apostolien teoissa mainitut kasteet vedessä toimitettiin vain ja ainoastaan Jeesuksen nimessä. Korneliuksen perhekunta: hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Efeson kaksitoista miestä: Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Samarian kansa: Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.Kyllä kun heidät oli kastettu jo aikemmin parannuksen kasteella
- Anonyymi00162
Anonyymi00160 kirjoitti:
Kyllä kun heidät oli kastettu jo aikemmin parannuksen kasteella
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Jumalan Kolme eri Persoonaa.
- Anonyymi00165
Anonyymi00160 kirjoitti:
Kyllä kun heidät oli kastettu jo aikemmin parannuksen kasteella
Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Tarjolla kun oli vain syntisten katumuskaste.
- Anonyymi00742
Anonyymi00165 kirjoitti:
Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Tarjolla kun oli vain syntisten katumuskaste.
näin on näreet
- Anonyymi00743
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00744
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00745
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00746
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00747
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00748
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00749
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00750
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00751
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00752
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00753
Anonyymi00165 kirjoitti:
näin on näreet
- Anonyymi00157
Huomioitavaa: Raamatussa kukaan ei koskaan käytä yleistä hokemaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimessä, vaan apostolit ja opetuslapset käyttivät Jeesuksen opetuksen mukaisesti ainoastaan Jeesuksen nimeä, kuten Paavalikin kehoittaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Isä ja poika ja pyhä henki-nimi esiintyy Raamatun lehdillä yhden kerran. Jeesuksen todistuksen mukaan Pietari tiesi ja tunsi Jeesuksen opetukset: Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut.
Pietari, joka Herran sanojen mukaan tunsi opetukset, käytti Jeesus-nimeä: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."- Anonyymi00159
Kyllä Jeesus käytti sitä joten luo Raamattusi tarkemmin
- Anonyymi00161
Kristittyjen kasteessa on paikalla Isä, Poika ja Pyhä Henki pyhitetyn veden lisäksi.
- Anonyymi00697
Anonyymi00161 kirjoitti:
Kristittyjen kasteessa on paikalla Isä, Poika ja Pyhä Henki pyhitetyn veden lisäksi.
kyllä, mutta hellarteilla on oma kaste
- Anonyymi00741
se on eri kuin Raamatun kaste
- Anonyymi00163
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni ja he eksyttävät monia.
Antikristukset ottivat Jeesus-nimen käyttöönsä eksytystarkoituksessa heti kun Jeesus nousi taivaaseen.
Jeesus- ei voi enää edes käyttää entistä tavallista miehen nimeä.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi00164
Matt.28
18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Svenska Bibeln v. 1917
18 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: »Mig är given all makt i himmelen och på jorden.
19 Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
20 lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.»
King James
18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.
Textus Receptus
18 και προσελθων ο ιησους ελαλησεν αυτοις λεγων εδοθη μοι πασα εξουσια εν ουρανω και επι γης
19 πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
20 διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος αμην - Anonyymi00166
Kaikki jengit vaatii uudelta tulokkaalta jonkin laittomuuden teon jäseneksi pääsemiseksi.
Anabaptistiset uskonlahkot ja uskonkultit vaatii kristityiltä anabaptistisen uudestikasteen ja kehottavat kiroamaan lapsena saadun kasteen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi00167
Rippikoulussako sinulle valehdeltiin noin.?
- Anonyymi00171
Anonyymi00167 kirjoitti:
Rippikoulussako sinulle valehdeltiin noin.?
Onko Raamatun sana sinulle valetta? Fifteen -leirilläkö niin opetettiin?
- Anonyymi00219
Anonyymi00171 kirjoitti:
Onko Raamatun sana sinulle valetta? Fifteen -leirilläkö niin opetettiin?
miksei noita vastaa tähän?
- Anonyymi00168
Kaikki eksytykset tulevat aina pelkkää "Jeesus" -nimeä käyttäen..."sinun nimesi kautta"...Jeesus nimen kautta sitä sun tätä tehdään ja lupaillaan....
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi00169
Nykyisin harhaoppiset anabaptistiset uskonlahkot houkuttelee horjuvia sieluja uudestikasteille liitettäväksi lahkolaiseksi lupaamalla heille nopeata tempausta taivaaseen.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. - Anonyymi00170
Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän,, joka olet taivassa....
Jeesus kehotti ja valtuutti oikeat apostolinsa viimeisinä sanoinaan maan päällä kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen....Matt.28:18-20
Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut, mitä tuntematon henkilö on satuillut Markuksen evankeliumin lopun lisäykseen kirkolliskokouksen pyynnöstä.
Asiasta on varoitus -92 kännöksen kohdassa Mark.16:9
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]- Anonyymi00173
Markuksen lopun eksytys....
-Myrkynjuonnit, käärmeillä pistättämiset, käsien ojentelut, uskotaan ja kastetaan, niin ei mitään vaikutusta....
Nuorisoa pitäisikin varoittaa Markuksen lopun tosiuskovaisen testeistä, joita kiihkolahkoissa voidaan heiltä vaatia.
Amerikassa Mansonin lahkossa seurakuntalaisia kehotettiin juomaan myrkkyä....kohtalokkain seurauksin.
Kenian lahkopastori kehotti seurakuntalaisiaan paastoamaan, koska heidät piti pikapuoliin temmata taivaaseen.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin.
- Anonyymi00172
Ketju on taattua luterilaista roskaa, satavuotias isien perintö on hyvin voimissaan edelleen !
Vähän on järkeä saapunut sakastiin, 50000 tulee järkiinsä tänäkin vuonna !- Anonyymi00174
Suomi on täynnä vauvakastettuja roistoja homoja ja horoja, vankilat on ylitäynnä, joka ainut oliko viistoista, kasteen armossa vähän väliä ammutaan ja puukotetaan, ja tätä jotkut sanoo kristityksi maaksi ja kansaksi !
Mistä löytyy hullumpaa uskonnollista sekasotkua! - Anonyymi00176
Anonyymi00174 kirjoitti:
Suomi on täynnä vauvakastettuja roistoja homoja ja horoja, vankilat on ylitäynnä, joka ainut oliko viistoista, kasteen armossa vähän väliä ammutaan ja puukotetaan, ja tätä jotkut sanoo kristityksi maaksi ja kansaksi !
Mistä löytyy hullumpaa uskonnollista sekasotkua!Ei ole olemassa mitään vauvakastettuja. Sinä selvästi vihaat uskovia
- Anonyymi00177
Anonyymi00174 kirjoitti:
Mistä löytyy hullumpaa uskonnollista sekasotkua!Taitaa noita roistoja olla helluntai täynnä
- Anonyymi00203
Anonyymi00177 kirjoitti:
Taitaa noita roistoja olla helluntai täynnä
Miksi valehtelet, kerro kotoasiko perit luonteen vai opettelitko ihan itse ?!
Helluntaissa ei ole roistoja eikä valehtelijoita !
- Anonyymi00178
Toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra !
- Anonyymi00179
Tämän päivän kristityt on paljon laajempi ihmisryhmä kuin alkuseurakunnan aikaan, jolloin vain Jeesuksen opetuslapsia kutsuttiin pilkaten kristityiksi . Nykyään suurin osa itseään kristITyiksi kutsuvista on maaillman ihmisiä ja Jumalan vihollisia, himojen orjia, avionrikkojia ja ahneita, valhettelijoiita ja Jumalan pilkkaajia, kuten Paaavalii totesi: heissä on jumalisuuden ulkokuori.
Yleisesti hyväksytty uskonnollinen tapa ei muuta luterilaista kastetta Jumalan Sanan mukaiseksi.
Yhä edelleen Sana pysyy vahvana: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. - Anonyymi00180
Luterilaisuuteen sisältyy aina Jeesuksen omien ja juutalaisten vainoaminen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Mutta mitä Jeesus opetti: Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi...Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
Sana puhuu varkaista ja ryöväreitä: Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita. - Anonyymi00181
Anonyymi00179 kirjoitti:
Tämän päivän kristityt on paljon laajempi ihmisryhmä kuin alkuseurakunnan aikaan, jolloin vain Jeesuksen opetuslapsia kutsuttiin pilkaten kristityiksi . Nykyään suurin osa itseään kristITyiksi kutsuvista on maaillman ihmisiä ja Jumalan vihollisia, himojen orjia, avionrikkojia ja ahneita, valhettelijoiita ja Jumalan pilkkaajia, kuten Paaavalii totesi: heissä on jumalisuuden ulkokuori.
Yleisesti hyväksytty uskonnollinen tapa ei muuta luterilaista kastetta Jumalan Sanan mukaiseksi.
Yhä edelleen Sana pysyy vahvana: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.Helluntailiikkeen perustajat, sen hengelliset ja opilliset isähahmot Parhami ja Olseni
tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan. - Anonyymi00182
Anonyymi00181 kirjoitti:
Helluntailiikkeen perustajat, sen hengelliset ja opilliset isähahmot Parhami ja Olseni
tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan.Charles Fox Parham's Arrest
William Branham Historical Research
https://william-branham.org › topics
·
Käännä tämä sivu
On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy. - Anonyymi00188
Anonyymi00180 kirjoitti:
Luterilaisuuteen sisältyy aina Jeesuksen omien ja juutalaisten vainoaminen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Mutta mitä Jeesus opetti: Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi...Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
Sana puhuu varkaista ja ryöväreitä: Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita.Uudestikastajalässyttäjä kitisee tuskaansa jälleen kerran
- Anonyymi00204
Ja kolmas sepustaja !
Yritä, pystyt parempaan !
- Anonyymi00183
Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on muuttanut pelastuksen tien.
Sen sijaan luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.- Anonyymi00189
Mahtaa olla paha olo kun kopioit samaa soopaa joka päivä
- Anonyymi00184
Wikipedia
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]- Anonyymi00191
Sairasta oppia-
Luther:
": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja" keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi." - Anonyymi00198
Anonyymi00191 kirjoitti:
Sairasta oppia-
Luther:
": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja" keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi."Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa parkuu jälleen. Tuohan ei ole mitään oppia
- Anonyymi00185
Ortodoksit toivat Kristinuskon sakramentteineen Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella. Heillä on jopa aukoton henkilöhistoria kristintuskon tuomisesta pyhältä maalta asti.
- Anonyymi00186
Pyhä toimitus jo jättitävät herjat pois matkasta, niin silloin eivät ole kuin muut lahkolaiset, jotka herjaavat vain herjaamisesta päästyään.
Siitä erottaa keillä on puhtaat jauhot pussissa.
- Anonyymi00187
Jumala nauraa taivaassa lahkojen pellehermanneille, jotka kieltää lait ja asetukset kokonaan.
Ps. 2:4
Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä. - Anonyymi00190
Sapatistelle nauraa että ne lait pitäisi pitää eikä niillä herjata.
- Anonyymi00192
Sapatin merkitys oli juhlia kansan vapauttamista Egyptin orjuudesta.
- Anonyymi00193
Ellen G. White oli Advareiden profeetta.
Jeesus lähetti vain miesprofeettoja.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - Anonyymi00194
7 pv. Adventistien ryhmästä erkaantunut lahko muodosti Jehovantodistajien lahkon ja se synnytti Mormonismin ja Helluntailaisuuden. Niillä on kaikilla yhteinen alkukoti Amerikassa.
- Anonyymi00195
Kaikkien Jenkkilahkojen yhteinen missio on käännyttää kristityt ja kastaa heidät uudestaan omiin lahkokuntiinsa maksaviksi jäseniksi. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.
- Anonyymi00196
Anonyymi00195 kirjoitti:
Kaikkien Jenkkilahkojen yhteinen missio on käännyttää kristityt ja kastaa heidät uudestaan omiin lahkokuntiinsa maksaviksi jäseniksi. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.
Kaikki Jenkkilahkot kieltävät perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.
- Anonyymi00197
Oikea lääkäri tutki kaikki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa. Yhteensä 1304 tapausta.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.- Anonyymi00199
Jos valehdellaan kuin sotahullut, niin ne parantui sen jälkeen kun ne oli tutkittu.
- Anonyymi00202
Anonyymi00199 kirjoitti:
Jos valehdellaan kuin sotahullut, niin ne parantui sen jälkeen kun ne oli tutkittu.
Ylivainion puoskaroinnit saivat tylyn lopun Espanjassa. Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana.
- Anonyymi00205
Anonyymi00202 kirjoitti:
Ylivainion puoskaroinnit saivat tylyn lopun Espanjassa. Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana.
Lutterisi pääsi sentään 62 vuotiaaksi, onneksi olkoon !
Loppui häneltä kauhukirjoittelu ja aatun taustalaulajan virka !
Odottelee myllynkiveään ! - Anonyymi00210
Anonyymi00205 kirjoitti:
Lutterisi pääsi sentään 62 vuotiaaksi, onneksi olkoon !
Loppui häneltä kauhukirjoittelu ja aatun taustalaulajan virka !
Odottelee myllynkiveään !Parhamisi taas teki lapsityötä
Onneksi olkoon
- Anonyymi00200
Jenkkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjoitettu Mormonin Kirjaan. Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.- Anonyymi00207
Voi sentään, laita nyt ovet lukkoon ja verhot kiinni !
Älä mene töihinkään, mormoni vaanii varmasti nurkan takana, ellei jo ole kelaluukkusi sisällä !
- Anonyymi00201
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinusko tullut Suomeen 100 v. sitten Amerikasta.
- Anonyymi00206
Et tajua mitään, kunhan hoet kristinuskoa tajuamatta mitään siitä!
- Anonyymi00212
Anonyymi00206 kirjoitti:
Et tajua mitään, kunhan hoet kristinuskoa tajuamatta mitään siitä!
Sinä et ole uskova
- Anonyymi00208
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"- Anonyymi00213
Tottakai ateistille Jeesuksen Kristuksen kuolema on valehtelusta
Luterilaisuuden perusta on Kristus
- Anonyymi00209
Jokainen järkevä ihminen tajuaa ettei kristinusko ole toinen toistensa herjaamista.
Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa.- Anonyymi00214
Kylläpäs uudestikastajien raivo on nousussa
- Anonyymi00215
Anonyymi00214 kirjoitti:
Kylläpäs uudestikastajien raivo on nousussa
se on selvää
- Anonyymi00216
Näin Jeesus opettaa: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen... "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Siis Jeesus on ainoa ovi Jumalan valtakuntaan. Sen sijaan luterilaisuudessa, sen virallisen opin mukaan, ennen Jeesusta on heidän oma, kirkon pystyttämä ovi, ns. kaste. Tie Taivasten valtakuntaan käy luterilaisuudessa vain ja ainoastaan tämän kirkon pystyttämän oven kautta: Taivasten valtakuntaan astutaan kasteen sakramentin kautta, Etkö tunne kirkkosi oppia?
Jeesus itse jatkaa ja opettaa: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Jos ei käy sisälle yhdestä ja ainoasta ovesta, Jeesuksen kautta, vaan nousee muualta lammastarhaan on varas ja ryöväri, näin Jeesus opettaa.
Kastevesi ei ole Jeesus, näin ollen kasteen kautta Taivasten valtakuntaan astuneet ovat varkaita ja ryöväreitä.- Anonyymi00217
Jeesus on ovi ja Jeesuksen yhteyteen meidät kastetaan.
Ilman vedestä ja Hengestä syntymistä ei päästä Jumalan valtakuntaan. Tämä on raaamtullinen fakta. Uudestikastajalässyttäjän kannattaa lopettaa tuo parkuminen - Anonyymi00218
Anonyymi00217 kirjoitti:
Jeesus on ovi ja Jeesuksen yhteyteen meidät kastetaan.
Ilman vedestä ja Hengestä syntymistä ei päästä Jumalan valtakuntaan. Tämä on raaamtullinen fakta. Uudestikastajalässyttäjän kannattaa lopettaa tuo parkuminenSehän ei hyväksy edes kolmiyhteistä Jumalaa
- Anonyymi00421
Anonyymi00218 kirjoitti:
Sehän ei hyväksy edes kolmiyhteistä Jumalaa
": Taivasten valtakuntaan astutaan kasteen sakramentin kautta, !"
Täh? Osaavatko vauvat kävellä? - Anonyymi00422
Anonyymi00421 kirjoitti:
Täh? Osaavatko vauvat kävellä?Ei kai sitä päätöstä siinä tehdä?
Voi tulla homo tai sotahullu - Anonyymi00424
Anonyymi00421 kirjoitti:
Täh? Osaavatko vauvat kävellä?Siinä taas pedolla vauvat mielessä kuten aina
On se sairas - Anonyymi00426
Anonyymi00424 kirjoitti:
Siinä taas pedolla vauvat mielessä kuten aina
On se sairasNiin on, kuten tiedämme
uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on pedofiili - Anonyymi00427
Anonyymi00426 kirjoitti:
Niin on, kuten tiedämme
uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on pedofiiliTajuatko mitä kirjoitat !
Etkö tajua että rikot lakia ja teet suurta syntiä, miksi olet jumalaton, mihin pyrit sillä ? - Anonyymi00430
Anonyymi00424 kirjoitti:
Siinä taas pedolla vauvat mielessä kuten aina
On se sairasKirkko ei ole koskaan kiinnostunutmuisya kuin vauvoista ja niiden mukapeladtamisesta!
Aikuiset saattaa olla toista mieltä ellei sitten keihäillä töitä oslttinahousujen läpi kirkonpenkkiin!
Vaunuissa makaavat eivät tiedä mistään mitään , niitä kirkko pelastaa voi herraisä !@#&
- Anonyymi00423
Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo', antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
Luterilainen kaste on päälaen kastelua.- Anonyymi00425
Koko ihminen kastetaan veden määrästä riippumatta
Luterilainen kaste on apostolinen kaste - Anonyymi00428
Anonyymi00425 kirjoitti:
Luterilainen kaste on apostolinen kasteVauvan kastaminen on taikauskoa, mitään merkitystä ei ole vauvan jumalasuhteelle ihmisrituaaleista ja lutteriin kirjautumisesta, haloo !
- Anonyymi00429
Anonyymi00425 kirjoitti:
Luterilainen kaste on apostolinen kasteRaamatussa ei ole sanaakaan moisten temppujen puolesta.
Kouta tajuta että kyse on poliittisesti valinnasta jossa kansaa vietiin kirjoihin ja kansiin vallankäytön työkaluina !
Kirkkoisien ja sekopäisen keskiajan typerinä päätöksiä!
Ei mitään tekemistä apostolien kanssa ! - Anonyymi00432
Anonyymi00428 kirjoitti:
Vauvan kastaminen on taikauskoa, mitään merkitystä ei ole vauvan jumalasuhteelle ihmisrituaaleista ja lutteriin kirjautumisesta, haloo !
Vauvan kastamisella on sama merkitys kuin aikuisen kastamisella
Tuollainen vauvankkaus on parhamin keksintö - Anonyymi00433
Anonyymi00429 kirjoitti:
Raamatussa ei ole sanaakaan moisten temppujen puolesta.
Kouta tajuta että kyse on poliittisesti valinnasta jossa kansaa vietiin kirjoihin ja kansiin vallankäytön työkaluina !
Ei mitään tekemistä apostolien kanssa !Raamatussa on paljon esimerkkejä kasteesta ja myös opetusta kasteen sisällöstä. Mistään politiikasta siinä yhteydessä ei puhuta joten vaari keksii omiaan.
Mutta Raamatun Sana on sille vain kirkkoisien keksintöä mikä kertoo että harhaoppinen yksilö on kyseessä - Anonyymi00434
Anonyymi00429 kirjoitti:
Raamatussa ei ole sanaakaan moisten temppujen puolesta.
Ei mitään tekemistä apostolien kanssa !Tuyolla pedokääkällä on kova halua kumota historian ja apostolien todistus lasten kastamisesta mutta ei sitä totuus kiinnosta
Vaarihan ei edes tiedä onko Jeesus syntynty vai luotu, heheh! - Anonyymi00437
Anonyymi00434 kirjoitti:
Tuyolla pedokääkällä on kova halua kumota historian ja apostolien todistus lasten kastamisesta mutta ei sitä totuus kiinnosta
Vaarihan ei edes tiedä onko Jeesus syntynty vai luotu, heheh!Apostolien opetuksiin ei moiset temput kuulu, historiasta löytyy kaikki mahdolliset hullutukset, niillä ei ole mitään arvoa.
Loppulauseedi on lapsellinen ja naurettava, pelkkää panettelua kuten kaikki muukin mitä sieltä tulee. - Anonyymi00438
Anonyymi00433 kirjoitti:
Raamatussa on paljon esimerkkejä kasteesta ja myös opetusta kasteen sisällöstä. Mistään politiikasta siinä yhteydessä ei puhuta joten vaari keksii omiaan.
Mutta Raamatun Sana on sille vain kirkkoisien keksintöä mikä kertoo että harhaoppinen yksilö on kyseessäRaamatussa ei kasteta vaununadukkaita eikä ketä sattuu, vain uskoontulleet kastetaan heidän omasta tahdostaan.
Kaikki uskonnolliset kirkkolaitokset ovat poliittisia valintoja, ainuttakaan raamatun seurakuntakriteerit täyttävää luterilaista kirkkoa ei suomesta löydy! - Anonyymi00439
Anonyymi00432 kirjoitti:
Vauvan kastamisella on sama merkitys kuin aikuisen kastamisella
Tuollainen vauvankkaus on parhamin keksintöMistä tiedät uudedtisyntymättöämänä, et tiedä mitään koko asiasta!
Luuletko todella että sinut ylöstemmataan koska olet jäsen jossain kirkkosysteemissä ja kiivailet sen puolesta !?
Korkeintaan vintillä pääset jos on rappuset! - Anonyymi00440
Anonyymi00437 kirjoitti:
Apostolien opetuksiin ei moiset temput kuulu, historiasta löytyy kaikki mahdolliset hullutukset, niillä ei ole mitään arvoa.
Loppulauseedi on lapsellinen ja naurettava, pelkkää panettelua kuten kaikki muukin mitä sieltä tulee.Kyllä apostolien opetukseen kuuluu kaste eli et ole juuri Raamattua lukenut!
Sinähän et tiedä onko Jeesys syntynyt vai luotu, kuten täällä on nähty - Anonyymi00441
Anonyymi00438 kirjoitti:
Raamatussa ei kasteta vaununadukkaita eikä ketä sattuu, vain uskoontulleet kastetaan heidän omasta tahdostaan.
Kaikki uskonnolliset kirkkolaitokset ovat poliittisia valintoja, ainuttakaan raamatun seurakuntakriteerit täyttävää luterilaista kirkkoa ei suomesta löydy!Mikä on "vauduadukkaita"??? Ei kielessämme ole muuta sanaa
Kaikki kristinuskoon kääntyneet kastettiin perheineen.
Raamatun seurakuntakriteerit täyttyy siellä missä Jeesukseen uskovat ovat koolla - Anonyymi00470
Anonyymi00440 kirjoitti:
Kyllä apostolien opetukseen kuuluu kaste eli et ole juuri Raamattua lukenut!
Sinähän et tiedä onko Jeesys syntynyt vai luotu, kuten täällä on nähtyTotta: "Kyllä apostolien opetukseen kuuluu kaste"
Ap 8
"Mutta kun ihmiset kääntyivät uskomaan Filipposta, joka julisti hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. 13Jopa Simon itse uskoi, ja hänet kastettiin. "
Mutta vauvojen kastamisesta ei ole mitään havaintoa. - Anonyymi00471
Anonyymi00470 kirjoitti:
Totta: "Kyllä apostolien opetukseen kuuluu kaste"
Ap 8
"Mutta kun ihmiset kääntyivät uskomaan Filipposta, joka julisti hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. 13Jopa Simon itse uskoi, ja hänet kastettiin. "
Mutta vauvojen kastamisesta ei ole mitään havaintoa.Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vinkuu taas vauvoista kuten pedot tekee
- Anonyymi00474
Anonyymi00470 kirjoitti:
Totta: "Kyllä apostolien opetukseen kuuluu kaste"
Ap 8
Mutta vauvojen kastamisesta ei ole mitään havaintoa.Miksihän hellarit kastaa lapsia jos niiden kastamisesta ei ole mainintaa?
Eikö ne uskokaan Jeesusta? - Anonyymi00484
Anonyymi00474 kirjoitti:
Miksihän hellarit kastaa lapsia jos niiden kastamisesta ei ole mainintaa?
Eikö ne uskokaan Jeesusta?Ei se uskalla vastata
- Anonyymi00431
Voi tulla kauhea herjaaja.
- Anonyymi00435
Luterilainen laitoskirkko on satasella epäonnistunut kansa on paatunut ja jumalattomuus lisääntyy päivä päivältä.
Sen näkee ja kuulee medioista, suomi on menetetty.- Anonyymi00436
Kansa ei ole saanut kirkostaan yhtään mitään, mailman kalleinta kuoppia lukuinottamatta!
Kukaan ei ole uudestisyntynyt kirkon opeilla ja turhautuneena eroavat pois reilut sata pakkomaksajaa päivässä !
Näin on asian laitamat. - Anonyymi00442
On ja niin on epäonnistunut helluntaikirkkokin! Sen kasvaessa jumalattomuus vain lisääntyy, mikä ei liene sattumaa
- Anonyymi00443
Anonyymi00436 kirjoitti:
Kansa ei ole saanut kirkostaan yhtään mitään, mailman kalleinta kuoppia lukuinottamatta!
Kukaan ei ole uudestisyntynyt kirkon opeilla ja turhautuneena eroavat pois reilut sata pakkomaksajaa päivässä !
Näin on asian laitamat.On saanut paljonkin jos on halunnut ottaa evankeliumin vastaan
Kaikillehan se ei kelpaa. Millään opeilla ei uudestisynny, vaan uudestisyntyminen on Jumalan työ meissä
Kukaan ei ole uudestisyntynyt helluntailaisten opeilla. Näin on asia - Anonyymi00473
Anonyymi00443 kirjoitti:
On saanut paljonkin jos on halunnut ottaa evankeliumin vastaan
Kaikillehan se ei kelpaa. Millään opeilla ei uudestisynny, vaan uudestisyntyminen on Jumalan työ meissä
Kukaan ei ole uudestisyntynyt helluntailaisten opeilla. Näin on asiaon vaikka noita muuta väittää
- Anonyymi00476
Anonyymi00473 kirjoitti:
on vaikka noita muuta väittää
sitä ei vaan kukaan usko
- Anonyymi00477
Anonyymi00443 kirjoitti:
On saanut paljonkin jos on halunnut ottaa evankeliumin vastaan
Kukaan ei ole uudestisyntynyt helluntailaisten opeilla. Näin on asiaJoo mutta ottaako vauva vastaan, kyllä tai ei ?
Helluntaissa on apostolien oppi, joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mitään muuta oppia ei ole aiheesta. - Anonyymi00483
Anonyymi00477 kirjoitti:
Joo mutta ottaako vauva vastaan, kyllä tai ei ?
Helluntaissa on apostolien oppi, joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mitään muuta oppia ei ole aiheesta.Kyllä ottaa kuten Jeesus sanoi
Haha helluntissa apostolinen oppi hahaha on siinä vitsiä
Ja kuulemma Raamattu on vääristely jos uskoo helluntaita!!
- Anonyymi00444
Kylläpäs vaari on taas rääkynyt täällä lujaa
Sitä se tuska teettää- Anonyymi00446
Sillä on ihan oma historia. Ei mokomaa satuvaaria pidä ottaa vakavasti
- Anonyymi00472
Anonyymi00446 kirjoitti:
Ei myöskään sitä noitaa
- Anonyymi00478
Anonyymi00446 kirjoitti:
Satuvaarinne opin on vastaanotettu n kymmenen kertaa lutterien määrä!
Miettikää faktaa. - Anonyymi00479
Anonyymi00472 kirjoitti:
Ei myöskään sitä noitaa
Lutterin kirkkoisät kelluttivat noitina epäiltyjä!
Jos kellui, oli selvästi noita. Jos ei kellunut ei ollut noita, hukkui muuten vain !
Kirkollinen viisaus oli todella väkevää laatua.
Henki meni Jos epäili auringon matkantekoa tapulin ympäri.
Yrittäkää miettiä kirkon jumalallista viisautta. - Anonyymi00482
Anonyymi00479 kirjoitti:
Lutterin kirkkoisät kelluttivat noitina epäiltyjä!
Jos kellui, oli selvästi noita. Jos ei kellunut ei ollut noita, hukkui muuten vain !
Kirkollinen viisaus oli todella väkevää laatua.
Henki meni Jos epäili auringon matkantekoa tapulin ympäri.
Yrittäkää miettiä kirkon jumalallista viisautta.Mitään lutterin kirkkoisä ei ole olemassa
Yritä miettiä tekstistä viisautta kun et edes tunne Jeesusta - Anonyymi00490
Anonyymi00482 kirjoitti:
Mitään lutterin kirkkoisä ei ole olemassa
Yritä miettiä tekstistä viisautta kun et edes tunne JeesustaUudestikastajat kieltää selvän Raamatun opetuksen kasteesta
- Anonyymi00639
Anonyymi00490 kirjoitti:
Uudestikastajat kieltää selvän Raamatun opetuksen kasteesta
niin tekee myös u-k-i-e nr
- Anonyymi00445
Tässä asiaa. https://www.youtube.com/watch?v=HSf44E6iuXc
- Anonyymi00481
Ne on niin viihdyttäviä nuo luterilaisten tarinat!
Varsinkin se että vauva ottaa vastaan jotain uskomisen asiaa !@
Vauva tuntee kirjoitukset, eikä taatusti eksy sivupoluille !
Ooooojoijoii selällään maaten hankalaa nauraa...hhhh- Anonyymi00487
Oioioi pedokääkkää rääkyy taas
Vauvoista se jankkaa kuten pedofiiliit tekee
Ja kuulemma kirkkoisär keksi Jeesuksen jumaluuden nii ja apostolit ei tiennyt asiasta mitään,😅😅 Tuota sontakasaa ei kukaan usko - Anonyymi00489
Vauva vauva vauva jokeltaa pedokääkkä
- Anonyymi00485
Ei auta vaarin parkuminen
- Anonyymi00486
Se ei tiedä onko Jeesus syntynyt vai luotu
- Anonyymi00488
Anonyymi00486 kirjoitti:
Se ei tiedä onko Jeesus syntynyt vai luotu
Ei pedot tiedä
- Anonyymi00491
Hellarivaari ei ole uskova eikä se tiedä mitään apostolisesta opista
- Anonyymi00492
Tuo on niin totta
- Anonyymi00739
Tuon vanhuksen typerät luther- vauva- ja sakastikommentit on niin typeriä että oikein hävettää
Sen historiantuntemus on nolla - vähän sama kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -noidalla - Anonyymi00740
Anonyymi00739 kirjoitti:
Tuon vanhuksen typerät luther- vauva- ja sakastikommentit on niin typeriä että oikein hävettää
Sen historiantuntemus on nolla - vähän sama kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -noidallaKummankin pedon kannattaa mennä muualle
Ketjusta on poistettu 354 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3083044Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233