Kuolemanjälkeiseen elämään?
Uskooko juuri kukaan enää?
21
346
Vastaukset
- Anonyymi
Uskon vain elämään ennen syntymää.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=foahTqz7On4&pp=ygURZWxlcGhhbnQgcGFpbnRpbmc=
Miten eläin osaa piirtää paremmin kuin joku ihminen.
Reinkarnaatio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=foahTqz7On4&pp=ygURZWxlcGhhbnQgcGFpbnRpbmc=
Miten eläin osaa piirtää paremmin kuin joku ihminen.
Reinkarnaatio.https://www.youtube.com/watch?v=JCzH0Mk5s7s
Elephant painting in Thailand! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=JCzH0Mk5s7s
Elephant painting in Thailand!https://www.youtube.com/watch?v=foahTqz7On4
Miten eläin osaa piirtää paremmin kuin joku ihminen.
Kirjoittaa oman nimenkin taulun loppuun.
- Anonyymi
Tuonpuoleinesessa se selviää monelle.
Ajatteleva ihminen uskoo jo täällä tuon ilmaisiin.
Unessa ollakaan jo tuonpuoleinen rajamailla.
Tuonpuoleinen on levon ja valon maailma. Kuin kesäloma ennen paluuta koulun penkille.- Anonyymi
"Unessa ollakaan jo tuonpuoleinen rajamailla."
Ei. Se se on edelleen tämä maailma, mutta hienojakoinen taso, ei "tuonpuoleinen". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Unessa ollakaan jo tuonpuoleinen rajamailla."
Ei. Se se on edelleen tämä maailma, mutta hienojakoinen taso, ei "tuonpuoleinen".Uni tarkoittaa hienojakoisen kehon toimintaa. Kun fyysinen keho makaa liikkumatta, hienojakoinen keho on aktiivinen. Koska meillä on tiettyjä haluja. Jotkut näistä toiveista eivät toteudu erilaisten karmallisten rajoitusten vuoksi. Ihminen voi haluta jotain, uneksia jostakin, mutta hänen ei ole realistista toteuttaa sitä fyysisessä inkarnaatiossaan. Tässä. Siksi hän antaa vapaat kädet fantasioilleen, mielelleen, kuten sanotaan. Ja siellä hän muovaa todellisuutensa näistä hienovaraisista mielikuvista.
Myös jotkin vaikutelmat nousevat uudelleen esiin, jotkin hetket, eli jotkin asiat, joista olemme olleet huolissamme. Unissa kaikki tämä, sanotaanko, älyn hallinta heikkenee, kuten sanoin aiemmin, ja siksi nämä asiat alkavat tulla pintaan ja siellä voidaan leikkiä jotakin fantasmagoriaa. Tämä ei ole sielun matka millään tavalla, se on vain hienojakoisen kehomme toimintaa. Sielu on tässä tapauksessa katsoja. Aivan kuten se on katsojana, sanotaan nyt, fyysisessä todellisuudessa. Se on katsoja myös silloin, kun tapahtumia tapahtuu mielemme näytöllä.
Uni itsessään on, sanoisimmeko, tämän aineellisen maailman perus- tai alkutila. Vedoissa sanotaan, että kaikki universumit, joissa olemme, ovat peräisin Maha-Vishnun kehosta. Maha-Vishnu on unen tilassa. Siksi Maha-Vishnun toinen nimi on Tamasi, joka tarkoittaa nukkuvaa. Ja koska Hän nukkuu, kaikki elävät olennot näissä universumeissa nukkuvat myös. Eli jos heräisimme todellisuuteen, tajuaisimme, miten järjetöntä, mitä järjettömyyksiä me teemme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uni tarkoittaa hienojakoisen kehon toimintaa. Kun fyysinen keho makaa liikkumatta, hienojakoinen keho on aktiivinen. Koska meillä on tiettyjä haluja. Jotkut näistä toiveista eivät toteudu erilaisten karmallisten rajoitusten vuoksi. Ihminen voi haluta jotain, uneksia jostakin, mutta hänen ei ole realistista toteuttaa sitä fyysisessä inkarnaatiossaan. Tässä. Siksi hän antaa vapaat kädet fantasioilleen, mielelleen, kuten sanotaan. Ja siellä hän muovaa todellisuutensa näistä hienovaraisista mielikuvista.
Myös jotkin vaikutelmat nousevat uudelleen esiin, jotkin hetket, eli jotkin asiat, joista olemme olleet huolissamme. Unissa kaikki tämä, sanotaanko, älyn hallinta heikkenee, kuten sanoin aiemmin, ja siksi nämä asiat alkavat tulla pintaan ja siellä voidaan leikkiä jotakin fantasmagoriaa. Tämä ei ole sielun matka millään tavalla, se on vain hienojakoisen kehomme toimintaa. Sielu on tässä tapauksessa katsoja. Aivan kuten se on katsojana, sanotaan nyt, fyysisessä todellisuudessa. Se on katsoja myös silloin, kun tapahtumia tapahtuu mielemme näytöllä.
Uni itsessään on, sanoisimmeko, tämän aineellisen maailman perus- tai alkutila. Vedoissa sanotaan, että kaikki universumit, joissa olemme, ovat peräisin Maha-Vishnun kehosta. Maha-Vishnu on unen tilassa. Siksi Maha-Vishnun toinen nimi on Tamasi, joka tarkoittaa nukkuvaa. Ja koska Hän nukkuu, kaikki elävät olennot näissä universumeissa nukkuvat myös. Eli jos heräisimme todellisuuteen, tajuaisimme, miten järjetöntä, mitä järjettömyyksiä me teemme.Toisin sanoen uni on millään tavalla tämän aineellisen maailman tila. Vaikka olisimme nyt hereillä, suhteessa henkiseen luontoomme henkimaailmassa, olemme silti unessa. Ja kun olemme edelleen unessa, tässä fyysisessä kehossa ollessamme, voimme sanoa, että nukumme kaksinkertaista unta. Kun olen fyysisessä kehossa, se merkitsee, että olen unohtanut henkisen kehoni. Ja kun nukun yhä fyysisessä kehossa, se tarkoittaa, että olen myös unohtanut sen. Kyseessä on siis kaksinkertainen unohdus. Se on kaksinkertainen illuusio, voisi sanoa.
Siksi on yksinkertaisesti ymmärrettävä, että unissa toteutamme tai jossain määrin toteutamme ne toiveet, joita emme toteuta valveilla ollessamme. Aivan kuten valveillaolossamme yritämme toteuttaa sitä halua, jota emme voineet toteuttaa henkimaailmassa, eli pyrkimystä tulla Jumalaksi ja hallitsijaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen uni on millään tavalla tämän aineellisen maailman tila. Vaikka olisimme nyt hereillä, suhteessa henkiseen luontoomme henkimaailmassa, olemme silti unessa. Ja kun olemme edelleen unessa, tässä fyysisessä kehossa ollessamme, voimme sanoa, että nukumme kaksinkertaista unta. Kun olen fyysisessä kehossa, se merkitsee, että olen unohtanut henkisen kehoni. Ja kun nukun yhä fyysisessä kehossa, se tarkoittaa, että olen myös unohtanut sen. Kyseessä on siis kaksinkertainen unohdus. Se on kaksinkertainen illuusio, voisi sanoa.
Siksi on yksinkertaisesti ymmärrettävä, että unissa toteutamme tai jossain määrin toteutamme ne toiveet, joita emme toteuta valveilla ollessamme. Aivan kuten valveillaolossamme yritämme toteuttaa sitä halua, jota emme voineet toteuttaa henkimaailmassa, eli pyrkimystä tulla Jumalaksi ja hallitsijaksi.Miksi on niin, että kun ihminen on menettänyt tajuntansa, hän ei muista, mitä seuraavaksi tapahtui?
Tai jiva ei muista, mitä hänen aineelliselle keholleen tapahtuu, kun se elää nykyhetkessä?
Muisti on yksi älyn viidestä ominaisuudesta. Kun ihminen menettää tilapäisesti tajuntansa, hän lakkaa olemasta tietoinen ympäristöstään, eli hänen älynsä kytkeytyy pois päältä ja sen myötä kaikki viisi mielen ominaisuutta (mukaan lukien muisti) kytkeytyvät pois päältä.
Ja mitä jiva tekee, kun sen aineellinen keho on tajuton?
Aineellinen keho on menettänyt tietoisuutensa, tarkoittaako tämä, että jiva poistaa tietoisuuden aineellisesta kehosta?
Kun ihmisen sanotaan "menettäneen tajuntansa", se tarkoittaa, että tamo-guna on tilapäisesti peittänyt tajunnan sairauden, vamman tai anestesian vaikutusten vuoksi. Tietoisuus ei voi kadota mihinkään, jos jiva pysyy edelleen kehossa. Kyse on vain siitä, että tamo-gunan vaikutuksen alaisena tietoisuus on tilapäisesti vähentynyt lähes olemattomiin. Aivan kuten lamppu voidaan peittää jollain peitteellä, eikä valo tilapäisesti näy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi on niin, että kun ihminen on menettänyt tajuntansa, hän ei muista, mitä seuraavaksi tapahtui?
Tai jiva ei muista, mitä hänen aineelliselle keholleen tapahtuu, kun se elää nykyhetkessä?
Muisti on yksi älyn viidestä ominaisuudesta. Kun ihminen menettää tilapäisesti tajuntansa, hän lakkaa olemasta tietoinen ympäristöstään, eli hänen älynsä kytkeytyy pois päältä ja sen myötä kaikki viisi mielen ominaisuutta (mukaan lukien muisti) kytkeytyvät pois päältä.
Ja mitä jiva tekee, kun sen aineellinen keho on tajuton?
Aineellinen keho on menettänyt tietoisuutensa, tarkoittaako tämä, että jiva poistaa tietoisuuden aineellisesta kehosta?
Kun ihmisen sanotaan "menettäneen tajuntansa", se tarkoittaa, että tamo-guna on tilapäisesti peittänyt tajunnan sairauden, vamman tai anestesian vaikutusten vuoksi. Tietoisuus ei voi kadota mihinkään, jos jiva pysyy edelleen kehossa. Kyse on vain siitä, että tamo-gunan vaikutuksen alaisena tietoisuus on tilapäisesti vähentynyt lähes olemattomiin. Aivan kuten lamppu voidaan peittää jollain peitteellä, eikä valo tilapäisesti näy.Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
Eli tiettyyn pisteeseen asti minulla on vapaus, menen näin tai näin, mutta siinä on myös välttämättä jokin ennakointielementti ja tunnemme, että elämässämme on jokin muu voima, jotkut olosuhteet tai kohtalo, joka saa meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme.
Nämä ovat siis vertauskuvallisia esimerkkejä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
Mitä tarkoitetaan hienojakoisella keholla, Minulta on kysytty siitä täällä tällä palstalla. Tämä viestiketju on siis ikään kuin täydennys tähän viestiketjuun: ”Ihmisen metafyysinen rakenne”.
Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
Karman laki.
Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18302336/vaununkuljettaja-(aly)-ja-ohjakset-(mieli)
Vaunut ovat fyysinen keho; hevoset, jotka vetävät vaunuja, ovat viisi ulkoista aistia (kuulo, kosketus, näkö, maku ja haju); vaununkuljettaja (äly) ja ohjakset (mieli) ovat hienojakoinen keho, joka ohjaa vaunuja, ja matkustaja on sielu.
https://pbs.twimg.com/media/BAOB-kiCIAAbZGa?format=jpg&name=small
- Anonyymi
Maallinen ja omakohtainen kokemus on, että kyllä on. Kun kuukauden aikana käyt tallinnassa hakemassa 80% vodkaa 4 plo, mökillä törmäät pontikankeitto naapuriisi jossa olet viikon kylässä, seikkailet kaikenlaisten kesäporukoiden rommibileissä ym. Tästähän seuraa jossainvaiheessa ns. kuolema. Tähän kuolemaan liittyy myös jälleensyntyminen;-kun hikoilet ja valvot 3vrk, eikä edes vesiämpäri pysy janoisten ja tärisivien käsiesi otteessa, alkaa olo helpottaa ja on jälleensyntymisen aika. Tiskit tiskataan, pyykit pestään, vipit maksetaan, suihkussa käydään. Tällaistäkin voi olla, usko pois!
- Anonyymi
Jaahas, että semmoista.
- Anonyymi
Se on myyntimiesten juttuja että saataisiin enemmän ihmisiä uskomaan meidän ainoaan OIKEAAN jumalaan. Arabeilla on vilkkaampi mielikuvitus kuin juutalaisilla. Islamin miehet pääsevät suoraan taivaaseen jos kuolevat uskonsodassa. Siellä kerrotaan olevat paljon kauniita naisia jotka mekko hampaissa odottavat 'sankarpoikien' saapumista.
- Anonyymi
"Se on myyntimiesten juttuja että saataisiin enemmän ihmisiä uskomaan meidän ainoaan OIKEAAN jumalaan. Arabeilla on vilkkaampi mielikuvitus kuin juutalaisilla. Islamin miehet pääsevät suoraan taivaaseen jos kuolevat uskonsodassa. Siellä kerrotaan olevat paljon kauniita naisia jotka mekko hampaissa odottavat 'sankarpoikien' saapumista."
Visio kristillisen fanaattisuudesta esteenä ihmisen täyteyden saavuttamisen tiellä ja samalla illusorisena keinona voittaa ihmisen yksinäisyyden ja elämän merkitysten menettämisen traagisuus, joka heijastui joidenkin eksistentiaalifilosofian edustajien teoksissa.
Voimme tarkastella kristillisen zombifanaattisuuden ilmiötä suhteessa yksilöllisen ja kollektiivisen olemassaolon merkityksiin.
Filosofisessa perinteessä kristillisen fanaattisuuden kysymykset liittyivät henkiseen itsensä paljastamiseen, vapauden, uskon ja inhimillisen kohtalon kategorioihin.
Jos haluaisimme tutkia kristillista fanaattisuutta tieteellisesti, täytyy käyttää yleisiä tieteellisiä ja filosofisia lähestymistapoja ja tutkimusmenetelmiä.
Aksiologisen lähestymistavan elementit, dialektisen menetelmän käyttö tarpeiden teorian ja rationaalisen arvioinnin yhteydessä auttaisivat luomaan yhteyksiä kristillisen fanaattisuuden ilmiön, korkeampien tarpeiden toteuttamisen ja arvojen luonteen välille, fenomenologinen menetelmä, joka kohdistuisi ihmiskokemukseen, hänen subjektiiviseen kokemukseensa, mahdollistaisia fanaattisen tietoisuuden kantajan elämismaailman luomisen uudelleen.
Eri lähestymistavat auttaisivat saamaan tietoa zombifanatismin emotionaalisista ja affektiivisista puolista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se on myyntimiesten juttuja että saataisiin enemmän ihmisiä uskomaan meidän ainoaan OIKEAAN jumalaan. Arabeilla on vilkkaampi mielikuvitus kuin juutalaisilla. Islamin miehet pääsevät suoraan taivaaseen jos kuolevat uskonsodassa. Siellä kerrotaan olevat paljon kauniita naisia jotka mekko hampaissa odottavat 'sankarpoikien' saapumista."
Visio kristillisen fanaattisuudesta esteenä ihmisen täyteyden saavuttamisen tiellä ja samalla illusorisena keinona voittaa ihmisen yksinäisyyden ja elämän merkitysten menettämisen traagisuus, joka heijastui joidenkin eksistentiaalifilosofian edustajien teoksissa.
Voimme tarkastella kristillisen zombifanaattisuuden ilmiötä suhteessa yksilöllisen ja kollektiivisen olemassaolon merkityksiin.
Filosofisessa perinteessä kristillisen fanaattisuuden kysymykset liittyivät henkiseen itsensä paljastamiseen, vapauden, uskon ja inhimillisen kohtalon kategorioihin.
Jos haluaisimme tutkia kristillista fanaattisuutta tieteellisesti, täytyy käyttää yleisiä tieteellisiä ja filosofisia lähestymistapoja ja tutkimusmenetelmiä.
Aksiologisen lähestymistavan elementit, dialektisen menetelmän käyttö tarpeiden teorian ja rationaalisen arvioinnin yhteydessä auttaisivat luomaan yhteyksiä kristillisen fanaattisuuden ilmiön, korkeampien tarpeiden toteuttamisen ja arvojen luonteen välille, fenomenologinen menetelmä, joka kohdistuisi ihmiskokemukseen, hänen subjektiiviseen kokemukseensa, mahdollistaisia fanaattisen tietoisuuden kantajan elämismaailman luomisen uudelleen.
Eri lähestymistavat auttaisivat saamaan tietoa zombifanatismin emotionaalisista ja affektiivisista puolista.Zombifanaattisuus on monimutkainen ilmiö, jolle on ominaista henkilökohtaisten ja arkielämän, kulttuuristen ja maailmankatsomuksellisten sekä sosiaalipoliittisten tekijöiden yhteisvaikutus.
Yhdistelmä sosioekonomisia olosuhteita, jotka edistävät henkilökohtaisen koskemattomuuden loukkaamista, henkilön etääntymistä todellisesta itsensä toteuttamisesta, yhteiskunnan kulttuurisia normeja, sosiaaliset ja henkilökohtaiset ristiriidat, jotka edistävät perinteiden tuhoutumista, muodostavat toisiinsa liittyvän joukon tekijöitä nykyaikaisen kristillisen zombifanatismin muodostumisessa.
Fanaattisuuden ydin on tarpeiden korvaaminen - kun korkeimman tason tarpeiden sijasta, jotka keskittyvät ihmisen itsensä toteuttamiseen, toteutetaan näennäistarpeita, jotka eivät ole elintärkeitä, mutta eivät myöskään ole korkeimpia.
Korkeimpien henkisten tarpeiden ja itsensä toteuttamisen tarpeiden turhautuminen ja niiden pelkistäminen monimutkaiseksi, hienostuneeksi elintärkeiden ja arvovaltaisten tarpeiden tyydyttämiseksi aiheuttaa negatiivisen psykososiaalisen potentiaalin kasautumisen, joka ilmenee fanaattisena ideologiana ja toimintana.
Käsitteen ”fanatismi” etymologiassa pitäisi määrittää sen alkuperäisten merkitysten yleiset ääriviivat, kun taas määritelmissä pitäisi korostaa ilmiön olennaisia piirteitä, jotka ovat tärkeitä niiden laatijoiden näkökulmasta.
Kristillisen zombifanatismin määritelmät voidaan jakaa ehdollisesti kahteen ryhmään: ensimmäinen keskittyy henkilökohtaiseen tasoon, toinen korostaa yhteiskunnallista luonnetta.
Henkilökohtaisella tasolla kristillinen fanaattisuus määritellään kiintymisenä tiettyyn ideologiseen sisältöön: Raamattuun, oman kultin uskomuksiin eikä muihin, vaikka nämä muut olisivat kristinuskon eri lahkoja. Useissa määritelmissä keskeinen piirre on usko kohteeseen, joka on keskeinen subjektin henkilökohtaisten orientaatioiden kannalta. Molempia ominaisuuksia täydentää toiminnan sisällyttäminen, fanaattisuus määrittelee toiminnan riippuvuuden tiettyjen uskomusten, ideoiden ja dogmien noudattamisesta, samaa kriteeriä käytetään määrittämään subjektin henkilökohtaisten suuntautumisten strategiaa.
Psykopatologisesta näkökulmasta katsottuna kristillisen zombifanaatikon tietoisuus on neuroottisen riippuvuuden noidankehässä: luottamuksen puute itseensä synnyttää luottamuksen puutetta maailmaan, mikä johtaa kyvyttömyyteen reagoida rakentavasti muuttuviin elämän- ja viestintäolosuhteisiin.
Tästä seuraa kaksi vaihtoehtoa - kiertävä, rationalistinen hyökkäysskenaario ja yhtä lailla esineellistävä välttämismalli.
Fanaatikon pelottomuutta motivoi pohjimmiltaan taustalla oleva pelko.
Pelko ajaa hänet ”jähmettymään”, kiinnittämään sosiaaliset instituutiot, hengellisen elämän ja kulttuurin ymmärrettäviin ja yksinkertaistettuihin subjektiivisiin muotoihin.
Usko ja arvot sulautuvat fanaattisessa tietoisuudessa yhdeksi, joustamattomaksi rakenteeksi, joka voi toimia tahdon avulla tarjotun valtavan energiankulutuksen kustannuksella.
Muodostuu semanttinen sarja: fanaattinen usko - arvo -dogma - tietoisuuden asenne - arvojen ja tarpeiden hierarkian typistyminen - käyttäytyminen.
Näin ollen fanaattisen tietoisuuden ydin on supervarvo - ajatus, symboli, ideologia, uskomus, dogmi, joka sisältää yksilölle merkityksellisiä tiivistyneitä merkityksiä, jotka hän näkee ratkaisuna syviin ristiriitoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Zombifanaattisuus on monimutkainen ilmiö, jolle on ominaista henkilökohtaisten ja arkielämän, kulttuuristen ja maailmankatsomuksellisten sekä sosiaalipoliittisten tekijöiden yhteisvaikutus.
Yhdistelmä sosioekonomisia olosuhteita, jotka edistävät henkilökohtaisen koskemattomuuden loukkaamista, henkilön etääntymistä todellisesta itsensä toteuttamisesta, yhteiskunnan kulttuurisia normeja, sosiaaliset ja henkilökohtaiset ristiriidat, jotka edistävät perinteiden tuhoutumista, muodostavat toisiinsa liittyvän joukon tekijöitä nykyaikaisen kristillisen zombifanatismin muodostumisessa.
Fanaattisuuden ydin on tarpeiden korvaaminen - kun korkeimman tason tarpeiden sijasta, jotka keskittyvät ihmisen itsensä toteuttamiseen, toteutetaan näennäistarpeita, jotka eivät ole elintärkeitä, mutta eivät myöskään ole korkeimpia.
Korkeimpien henkisten tarpeiden ja itsensä toteuttamisen tarpeiden turhautuminen ja niiden pelkistäminen monimutkaiseksi, hienostuneeksi elintärkeiden ja arvovaltaisten tarpeiden tyydyttämiseksi aiheuttaa negatiivisen psykososiaalisen potentiaalin kasautumisen, joka ilmenee fanaattisena ideologiana ja toimintana.
Käsitteen ”fanatismi” etymologiassa pitäisi määrittää sen alkuperäisten merkitysten yleiset ääriviivat, kun taas määritelmissä pitäisi korostaa ilmiön olennaisia piirteitä, jotka ovat tärkeitä niiden laatijoiden näkökulmasta.
Kristillisen zombifanatismin määritelmät voidaan jakaa ehdollisesti kahteen ryhmään: ensimmäinen keskittyy henkilökohtaiseen tasoon, toinen korostaa yhteiskunnallista luonnetta.
Henkilökohtaisella tasolla kristillinen fanaattisuus määritellään kiintymisenä tiettyyn ideologiseen sisältöön: Raamattuun, oman kultin uskomuksiin eikä muihin, vaikka nämä muut olisivat kristinuskon eri lahkoja. Useissa määritelmissä keskeinen piirre on usko kohteeseen, joka on keskeinen subjektin henkilökohtaisten orientaatioiden kannalta. Molempia ominaisuuksia täydentää toiminnan sisällyttäminen, fanaattisuus määrittelee toiminnan riippuvuuden tiettyjen uskomusten, ideoiden ja dogmien noudattamisesta, samaa kriteeriä käytetään määrittämään subjektin henkilökohtaisten suuntautumisten strategiaa.
Psykopatologisesta näkökulmasta katsottuna kristillisen zombifanaatikon tietoisuus on neuroottisen riippuvuuden noidankehässä: luottamuksen puute itseensä synnyttää luottamuksen puutetta maailmaan, mikä johtaa kyvyttömyyteen reagoida rakentavasti muuttuviin elämän- ja viestintäolosuhteisiin.
Tästä seuraa kaksi vaihtoehtoa - kiertävä, rationalistinen hyökkäysskenaario ja yhtä lailla esineellistävä välttämismalli.
Fanaatikon pelottomuutta motivoi pohjimmiltaan taustalla oleva pelko.
Pelko ajaa hänet ”jähmettymään”, kiinnittämään sosiaaliset instituutiot, hengellisen elämän ja kulttuurin ymmärrettäviin ja yksinkertaistettuihin subjektiivisiin muotoihin.
Usko ja arvot sulautuvat fanaattisessa tietoisuudessa yhdeksi, joustamattomaksi rakenteeksi, joka voi toimia tahdon avulla tarjotun valtavan energiankulutuksen kustannuksella.
Muodostuu semanttinen sarja: fanaattinen usko - arvo -dogma - tietoisuuden asenne - arvojen ja tarpeiden hierarkian typistyminen - käyttäytyminen.
Näin ollen fanaattisen tietoisuuden ydin on supervarvo - ajatus, symboli, ideologia, uskomus, dogmi, joka sisältää yksilölle merkityksellisiä tiivistyneitä merkityksiä, jotka hän näkee ratkaisuna syviin ristiriitoihin."Se on myyntimiesten juttuja että saataisiin enemmän ihmisiä uskomaan meidän ainoaan OIKEAAN jumalaan. Arabeilla on vilkkaampi mielikuvitus kuin juutalaisilla. Islamin miehet pääsevät suoraan taivaaseen jos kuolevat uskonsodassa. Siellä kerrotaan olevat paljon kauniita naisia jotka mekko hampaissa odottavat 'sankarpoikien' saapumista."
Kidutususkonnon dogmaattinen uskonnollinen fanatismi.
Uskonnolliset fanaatikot taistelevat jonkin aatteen puolesta.
Vain heidän kirkkonsa on oikein, vain heidän oppinsa on edistyksellisin, vain heidän tulkintansa Raamatusta on oikein, muiden kirkkojen väärin, vain he palvovat oikeaa jumalaa, oikeaa Jeesusta, muut vääriä jumalia ja väärää Jeesusta.
Vain he saavat todellisia ilmestyksiä Jumalalta, vain he todella palvovat, vain heillä on kaikkein oikein käsitys Raamatusta ja niin edelleen.
Se kaikki, se ikuinen helvettioppi, tukahduttaa yksilönvapauden pakottamalla, vainoamalla, uhkaamalla, rankaisemalla ja väkivallalla;
Se ajaa uhrinsa tuhoamaan muita ihmishenkiä ja sivilisaatioita uskonsodissa;
Se herättää uskonnollisesti välinpitämättömissä tai vähän uskovissa ihmisissä antipatioita ja kallistaa heidät ateismiin, kun he vakuuttuvat siitä, että uskonto ei jalosta ihmistä vaan lietsoo vihaa ja verisiä konflikteja.
Kidutususkonnon dogmaattinen uskonnollinen fanatismi.
Uskonnollisen fanaatikon tärkein piirre, joka erottaa hänet hyvin uskonnollisesta ihmisestä, on vakaumus siitä, että vain heidän suosikkijärjestöjensä ja -opetuksensa kautta voi päästä Jumalan luokse ja että ne, jotka ovat eri mieltä tästä vakaumuksesta, joutuvat suoraan ikuiseen helvettiin.
Uskonnollinen fanaatikko on ylimielinen, suvaitsematon ja aggressiivinen muita hengellisiä polkuja ja koulukuntia kohtaan. Tällaista henkilöä ei voi kutsua hengelliseksi. Usein tällaiset ihmiset ovat täysin ymmärtämättömiä paitsi viisaudelle, myös jopa logiikalle, tosiasioille ja maalaisjärjelle. He saattavat osata jopa paljon Raamatun sitaatteja ulkoa, heillä voi olla korkea asema järjestössään, mutta silti heillä ei ole alkeellista ymmärrystä hengellisen filosofian perusteista. Uskonnolliset fanaatikot voidaan jakaa kahteen ryhmään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se on myyntimiesten juttuja että saataisiin enemmän ihmisiä uskomaan meidän ainoaan OIKEAAN jumalaan. Arabeilla on vilkkaampi mielikuvitus kuin juutalaisilla. Islamin miehet pääsevät suoraan taivaaseen jos kuolevat uskonsodassa. Siellä kerrotaan olevat paljon kauniita naisia jotka mekko hampaissa odottavat 'sankarpoikien' saapumista."
Kidutususkonnon dogmaattinen uskonnollinen fanatismi.
Uskonnolliset fanaatikot taistelevat jonkin aatteen puolesta.
Vain heidän kirkkonsa on oikein, vain heidän oppinsa on edistyksellisin, vain heidän tulkintansa Raamatusta on oikein, muiden kirkkojen väärin, vain he palvovat oikeaa jumalaa, oikeaa Jeesusta, muut vääriä jumalia ja väärää Jeesusta.
Vain he saavat todellisia ilmestyksiä Jumalalta, vain he todella palvovat, vain heillä on kaikkein oikein käsitys Raamatusta ja niin edelleen.
Se kaikki, se ikuinen helvettioppi, tukahduttaa yksilönvapauden pakottamalla, vainoamalla, uhkaamalla, rankaisemalla ja väkivallalla;
Se ajaa uhrinsa tuhoamaan muita ihmishenkiä ja sivilisaatioita uskonsodissa;
Se herättää uskonnollisesti välinpitämättömissä tai vähän uskovissa ihmisissä antipatioita ja kallistaa heidät ateismiin, kun he vakuuttuvat siitä, että uskonto ei jalosta ihmistä vaan lietsoo vihaa ja verisiä konflikteja.
Kidutususkonnon dogmaattinen uskonnollinen fanatismi.
Uskonnollisen fanaatikon tärkein piirre, joka erottaa hänet hyvin uskonnollisesta ihmisestä, on vakaumus siitä, että vain heidän suosikkijärjestöjensä ja -opetuksensa kautta voi päästä Jumalan luokse ja että ne, jotka ovat eri mieltä tästä vakaumuksesta, joutuvat suoraan ikuiseen helvettiin.
Uskonnollinen fanaatikko on ylimielinen, suvaitsematon ja aggressiivinen muita hengellisiä polkuja ja koulukuntia kohtaan. Tällaista henkilöä ei voi kutsua hengelliseksi. Usein tällaiset ihmiset ovat täysin ymmärtämättömiä paitsi viisaudelle, myös jopa logiikalle, tosiasioille ja maalaisjärjelle. He saattavat osata jopa paljon Raamatun sitaatteja ulkoa, heillä voi olla korkea asema järjestössään, mutta silti heillä ei ole alkeellista ymmärrystä hengellisen filosofian perusteista. Uskonnolliset fanaatikot voidaan jakaa kahteen ryhmään.Vain heidän kirkkonsa on oikein, vain heidän oppinsa on edistyksellisin, vain heidän tulkintansa Raamatusta on oikein, muiden kirkkojen väärin, vain he palvovat oikeaa jumalaa, oikeaa Jeesusta, muut vääriä jumalaia ja väärää Jeesusta.
Vain he saavat todellisia ilmestyksiä Jumalalta, vain he todella palvovat, vain heillä on kaikkein oikein käsitys Raamatusta ja niin edelleen.
Uskonnollinen fanaatikko ei saa mielihyvää toiminnastaan, vaan ihanne- tai aatemaailman olemassaolosta itsestään. Hän sulautuu intohimoonsa, haluaa kokea intohimoja ja tunteita. Hän ei ole omavarainen, ja siksi hän luo itselleen epäjumalan - ideasta tai jostakin vahvasta ja kirkkaasta persoonallisuudesta. Hän löytää itselleen jotain tärkeää itsensä ulkopuolelta.
Jäljitellessään valovoimaista uskonnollista ihmistä uskonnollinen fanaatikko tulee osaksi tätä menestyksekästä persoonallisuutta, hänestä heijastuu sellaisen henkilön säteily, joka on saavuttanut jotakin, joka on noussut jalustalle. Uskonnollinen fanaatikko antaa vastuun itsestään epäjumalansa käsiin ja alistaa koko itsensä toisen ajatukselle. Hän on turhamainen, mutta epävarma omista voimistaan ja kyvyistään. Hänen on helpompi elää ideansa tai ihanteensa heijastamassa valossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain heidän kirkkonsa on oikein, vain heidän oppinsa on edistyksellisin, vain heidän tulkintansa Raamatusta on oikein, muiden kirkkojen väärin, vain he palvovat oikeaa jumalaa, oikeaa Jeesusta, muut vääriä jumalaia ja väärää Jeesusta.
Vain he saavat todellisia ilmestyksiä Jumalalta, vain he todella palvovat, vain heillä on kaikkein oikein käsitys Raamatusta ja niin edelleen.
Uskonnollinen fanaatikko ei saa mielihyvää toiminnastaan, vaan ihanne- tai aatemaailman olemassaolosta itsestään. Hän sulautuu intohimoonsa, haluaa kokea intohimoja ja tunteita. Hän ei ole omavarainen, ja siksi hän luo itselleen epäjumalan - ideasta tai jostakin vahvasta ja kirkkaasta persoonallisuudesta. Hän löytää itselleen jotain tärkeää itsensä ulkopuolelta.
Jäljitellessään valovoimaista uskonnollista ihmistä uskonnollinen fanaatikko tulee osaksi tätä menestyksekästä persoonallisuutta, hänestä heijastuu sellaisen henkilön säteily, joka on saavuttanut jotakin, joka on noussut jalustalle. Uskonnollinen fanaatikko antaa vastuun itsestään epäjumalansa käsiin ja alistaa koko itsensä toisen ajatukselle. Hän on turhamainen, mutta epävarma omista voimistaan ja kyvyistään. Hänen on helpompi elää ideansa tai ihanteensa heijastamassa valossa.Kristillisen kidutususkonnon dogmaattinen uskonnollinen fanatismi.
Uskonnollinen fanaattisuus on sairaus, joka aiheuttaa surua ja kärsimystä harhojen, mielenvikaisuuden, kyvyttömyyden kuulla ja ymmärtää muita. Ja tämä sairaus tarttuu inhimillisten intohimojen ja mieltymysten kautta, jotka ovat kehittyneet enemmän tai vähemmän jokaisessa ihmisessä.
Niinpä intohimojen varjeleminen, niiden torjuminen, tiukka itsekritiikki - tämä on tapa suojautua uskonnolliselta fanaattisuudelta.
Kaikki on meissä itsessämme, ja meidän pitäisi aloittaa vain itsestämme.
Ääriajattelun olemuksen osalta kaikki lähtee liikkeelle ”fanaattisuudesta”, koska ääriajattelu ja terrorismi ovat fanaattisen ajattelun, toiminnan ja elämäntavan tulosta. ”Uskonnollinen ekstremismi” on monimutkainen, monitahoinen uskonnollinen ilmiö,
NIIN KAUAN KUIN USKONTO EI AIHEUTA VÄKIVALTAA MUITA KOHTAAN, JOKAINEN VOI USKOA MITÄ HALUAA. MUKAAN LUKIEN HENKISTÄ VÄKIVALTAA. PAKOTETTU INDOKTRINAATIO JNE.
- Anonyymi
Ei juuri kukaan. Ainoastaan muutama miljardi.
- Anonyymi
Niin, miljardeista on kysymyys tässä tapauksessa.
- Anonyymi
Noniin, katsotaanpa mitä oma Raamattuni sanoo asiasta.
"Ja katso, miljardit uskovat kuolemanjälkeiseen elämään, mutta eivät ole varmoja, mitä tehdä elämällä ennen sitä." (Enkeli Mäntä 51:3)
"Sillä on paljon helpompaa suunnitella iankaikkisuutta kuin ensi maanantaita." (Enkeli Mäntä 52:6)
"Ja he lohduttivat itseään ajatuksella, että vaikeudet loppuvat, kun elämä vasta alkaa." (Enkeli Mäntä 53:4)
"Sillä mikä on parempi: elää ikuisesti, vai miettiä ikuisesti, elääkö todella ikuisesti?" (Enkeli Mäntä 54:8)
"Ja he varasivat paikkansa tuonpuoleiseen, mutta unohtivat maksaa tämänpuoleisen laskut." (Enkeli Mäntä 55:7)
"Katso, miljardeilla on suunnitelma kuoleman jälkeen, mutta eivät ole ihan varmoja, miten pysyä hengissä sinne asti." (Enkeli Mäntä 56:9)
"Totisesti, on helpompaa uskoa ikuisuuteen kuin selvittää, mihin laittaa roskat tänään." (Enkeli Mäntä 57:2)
"Ja he sanoivat: 'Parempi uskoa johonkin, mitä ei voi todistaa, kuin kohdata todellisuus, jota ei halua myöntää.'" (Enkeli Mäntä 58:1)
"Sillä monelle kuolemanjälkeinen elämä on lupaavampi kuin tämä elämä, koska siellä ei ole veroja." (Enkeli Mäntä 59:5)
"Ja he uskoivat kuoleman jälkeiseen elämään niin lujasti, että unohtivat elää ennen sitä." (Enkeli Mäntä 60:4)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569