lävistyksen tekeminen?

kotilävistäjä

heippa!

olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne itsetehdyistä lävistyksistä, sillä en ole löytänyt mistään kovin kattavaa juttua aiheesta. Olen itse harkinnut huulen ja navan lävistämistä, ja etenkin noista itsetehdyistä huulilävistyksistä olisi kiva lukea kokemuksia.

Siispä:
1. Miten olette desinfioineet korut? Mitä muita hygieniatoimenpiteitä? (esim. onko käsien pesu ja desinfiointi riittänyt vai kannattaisiko käyttää jotain kumikäsineitä jne.)
2. Mitä välineitä olette käyttäneet? Oletteko saaneet lävistyksen aikaan tavallisella injektioneulalla vai tarvitseeko hommaan sellaisen muoviputkineulan? Jos tarvitsee, niin millä nimellä sitä voisi tiedustella apteekista? (btw, ovatko tällaiset apteekissa myytävät muoviputkineulat tosiaan tarkoitettu lävistämiseen, vai mikä niiden varsinainen käyttötarkoitus on..?)
3. Oletteko puristaneet lävistyskohtaa jollain, esim. jonkinnäköisillä pihdeillä? Mitä välinettä olette tähän käyttäneet?
4. Miten lävistystouhunne on onnistunut? Paraniko lävistys jne.?

Itse olen joitan vuosia sitten tökkinyt korviin reikiä tyyliin hakaneulalla, mutta sitä menetelmää ei oikein huvittaisi soveltaa naamaan.. Lävistäjällä olen ottanut yhden kulma- ja huulikorun, eli homma on periaatteessa tuttu. Tuntuu kuitenkin, että sorkkisin mieluummin itse itseäni kuin antaisin ventovieraan ihmisen taas tehdä sen, ja toisaalta rahatilannekin painaa.. Joten kiitos etukäteen vinkeistä:)

10

1367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanna

Näissä asioissa kannattaa mennä liikkeeseen ottamaan. Näin saat paljon paremman lopputuloksen, etenkin jos huolehdit hyvin jälkihoidosta. Ja jos tosissasi haluat nuo lävistykset, voit hyvin odottaa sen aikaa, kunnes saat rahat kasaan.

• Tutkijanalku

Saman ongelman kanssa oon painiskellu:tosi nihkeesti löytyy mitään lävistysohjeita tms. Luulis jo jonku lävistäjän tehneen aiheesta kirjan. Olis ainaki syytä ja hiton hyvä markkinarako. Siinä olis taatusti best-sellerin ainekset. Tekeehän kaikenmaailman kokitkin kaikenlaisia keittokirjoja,miksei siis lävistäjätkin? Mulla oli aikoinaan yks video aiheesta,mihin lie kadonnu. Siinä näytettiin vaihe vaiheelta miten homma etenee. Jotakin mä siitä vielä muistan.Yritän vastailla.

1.käyttämätön koru ja upottaa sen hyvin voimakkaaseen alkoholiin (vaikka esmes pirtuun,jos saat Royalia hankittua). Jos itelles teet, niin käsineitä et tarvi: ne suojaa vaan sua ittees muiden verikosketukselta. Huolellinen käsienpesu riittää.

2.Kanyylineulalla esmes (kato et koko on isompi kun korun paksuus, että saat sen korun ujutettua sen onton neulan sisään, you know). Sit merkkaat paikan (esmes napaan: heti navan yläpuolelle pystysuora viiva ja merkit 10 millin päähän toisistaan, kato vaikka kaverin navasta malli)

3. Hommaa "Pennington-pihdit". Ne on sellaset pihdit, mitkä on pyöreät kärjestä. Vähän niinku jotkut grillipihdit. Sitten puristat pihdeillä vatsan merkit kaksinkerroin niin, että ne merkit jää pihtien pyöreän kärjen sisäpuolelle. Sit neula yläpuolelta alaspäin. 10-millinen titaaninen napatappi (varren paksuus 1,6mm) pujotetaan alakautta onton neulan sisään ja samalla vedetään koko juttua varovasti ylöspäin (työnnä samalla alhaaltapäin!) niin, että saat vedettyä neulan pois ja korun näkösälle. Sit vaan ruuvaat yläpallon kiinni. Selitys oli vaikea mut teko on toisaalta aika helppoa. Hoito-ohjeita, lävistyskoruja ja muita välineitä (esmes pihtejä) on netti(kaupat) pullollaan. Vain hyvät ohjekirjat (ikävä kyllä) puuttuu. Ekaks apajalle ehtiny kirjoittaja on kyl tuleva miljonääri...

• meikäläine

no varmaa just siks ei tehdä mitään kirjaa mistää lävistysten tekemisestä ettei tyhmät taliaivot mee ite itteensä lävistelee huonoin seurauksin..eihän sitä leikkauksiakaa saa ite tehä!!ja hei hölmö mitä luulet et jos tulis markkinoille kirja että näin teet itsellesi lävistyksen kotona niin lävistys liikkeiltä loppuis asiakkaat!!!tyhmääääääääääää

• Tutkijanalku
        meikäläine kirjoitti:

no varmaa just siks ei tehdä mitään kirjaa mistää lävistysten tekemisestä ettei tyhmät taliaivot mee ite itteensä lävistelee huonoin seurauksin..eihän sitä leikkauksiakaa saa ite tehä!!ja hei hölmö mitä luulet et jos tulis markkinoille kirja että näin teet itsellesi lävistyksen kotona niin lävistys liikkeiltä loppuis asiakkaat!!!tyhmääääääääääää

Ravintoloilta on loppunu asiakkaat kun kokit tekee keittokirjoja.Remonttireiskalta on loppunu rakentaminen kun tumpelot tekee ite TV-mallin mukaan talonsa.Lääkäreiltä on loppunu asiakkaat kun kodin lääkärikirjoja ostaneet tohtoroi itseänsä. Kuka olikaan tyhmä taliaivo?
        P.S."katso peiliin "meikäläinen"...vai ymmärsitköhän vihjeeni? Sinulle lävistyskirjan myyminen olisikin edesvastuuton teko kirjakauppiaalta! Oliko muita "asiallisia" kommentteja?

• .........

".Kanyylineulalla esmes (kato et koko on isompi kun korun paksuus, että saat sen korun ujutettua sen onton neulan sisään, you know)."

Oletko muka saanut joskus ostettua apteekista kanyylineuloja, niitä kuitenkin harvemmin kotikäytössä tarvitaan joten tuskin myyvät niitä kenelle sattuu...

"Sit merkkaat paikan (esmes napaan: heti navan yläpuolelle pystysuora viiva ja merkit 10 millin päähän toisistaan, kato vaikka kaverin navasta malli)"

Ja juuri tuollaiset "ohjeet" on ihan perseestä, katsos kun niitä napojakin on erilaisia ja se lävistyksen sijoittelu riippuu ihan anatomiasta eikä kaikkiin päde tuo "joo vedät vaan ne merkit 10 millin päähän toisistaan ja tyrkkäät neulan läpi". Kun olet noin helvetin "viisas" niin voit varmaan myös kertoa yleispätevän ohjeen miten esim. napa lävistetään niin ettei reikä mene liian syvälle/pintaan?! xD

• Tutkijanalku
        ......... kirjoitti:

".Kanyylineulalla esmes (kato et koko on isompi kun korun paksuus, että saat sen korun ujutettua sen onton neulan sisään, you know)."

Oletko muka saanut joskus ostettua apteekista kanyylineuloja, niitä kuitenkin harvemmin kotikäytössä tarvitaan joten tuskin myyvät niitä kenelle sattuu...

"Sit merkkaat paikan (esmes napaan: heti navan yläpuolelle pystysuora viiva ja merkit 10 millin päähän toisistaan, kato vaikka kaverin navasta malli)"

Ja juuri tuollaiset "ohjeet" on ihan perseestä, katsos kun niitä napojakin on erilaisia ja se lävistyksen sijoittelu riippuu ihan anatomiasta eikä kaikkiin päde tuo "joo vedät vaan ne merkit 10 millin päähän toisistaan ja tyrkkäät neulan läpi". Kun olet noin helvetin "viisas" niin voit varmaan myös kertoa yleispätevän ohjeen miten esim. napa lävistetään niin ettei reikä mene liian syvälle/pintaan?! xD

Melkeinpä arvasin. Heti tuli lävistäjä räksyttään. Jos joku haluu tehdä ittelleen lävistyksen, niin mitä se sua liikuttaa, kun se ei kuitenkaan sulla itteensä lävistäis, helvetin viisas!? Tolla tavalla mitä mä kerroin onnistuu ihan hyvin. Syvyys tulee automaattisesti, ellei käytä käyrää neulaa, helvetin viisas. - "Oletko muka saanut joskus ostettua apteekista kanyylineuloja, niitä kuitenkin harvemmin kotikäytössä tarvitaan joten tuskin myyvät niitä kenelle sattuu" - Kuka sulle niin sano, et ostaisin apteekista? Turhaa sun on laittaa sanojas mun suuhun, helvetin viisas. Mee muualle riiteleen, jollet tässä osaa olla ihmisiks, helvetin viisas. Pistetään sit tähän lopuks muutama linkki kotilävistäjille. Välineet (neulat,pihdit..) voi hankkia esmes:http://www.wildcat.co.uk/acatalog/
        ja sieltä-Online Catalogue : Browse by material/brand : Professional Hardware -osastolta. On niitä muitakin. Google vaan töihin:)
        Sitten, ettei homma mee pieleen niin löysin tälläsen paikan:http://www.spaulding-rogers.com/store/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=BP sieltä löytyy lävistysvideo,lävistysten teko-ohjeita,koko lävistäjän setti (kaikki välineet). Siitä voi sit opiskella itsensä vaikka lävistäjäks:D

• ........
        Tutkijanalku kirjoitti:

Melkeinpä arvasin. Heti tuli lävistäjä räksyttään. Jos joku haluu tehdä ittelleen lävistyksen, niin mitä se sua liikuttaa, kun se ei kuitenkaan sulla itteensä lävistäis, helvetin viisas!? Tolla tavalla mitä mä kerroin onnistuu ihan hyvin. Syvyys tulee automaattisesti, ellei käytä käyrää neulaa, helvetin viisas. - "Oletko muka saanut joskus ostettua apteekista kanyylineuloja, niitä kuitenkin harvemmin kotikäytössä tarvitaan joten tuskin myyvät niitä kenelle sattuu" - Kuka sulle niin sano, et ostaisin apteekista? Turhaa sun on laittaa sanojas mun suuhun, helvetin viisas. Mee muualle riiteleen, jollet tässä osaa olla ihmisiks, helvetin viisas. Pistetään sit tähän lopuks muutama linkki kotilävistäjille. Välineet (neulat,pihdit..) voi hankkia esmes:http://www.wildcat.co.uk/acatalog/
        ja sieltä-Online Catalogue : Browse by material/brand : Professional Hardware -osastolta. On niitä muitakin. Google vaan töihin:)
        Sitten, ettei homma mee pieleen niin löysin tälläsen paikan:http://www.spaulding-rogers.com/store/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=BP sieltä löytyy lävistysvideo,lävistysten teko-ohjeita,koko lävistäjän setti (kaikki välineet). Siitä voi sit opiskella itsensä vaikka lävistäjäks:D

"Syvyys tulee automaattisesti, ellei käytä käyrää neulaa, helvetin viisas."

Ai miten niin tulee automaattisesti, "helvetin viisas"?! xD Kyllä amatööri voi helposti tökätä sen neulan liian syvälle/pintaan.

Yleensä teinit lävistelevät itse itseään ja harvalla teinillä on varaa ruveta tilaamaan välineitä jostain ulkomailta koska yleensä niitä reikiä tökitään itse juuri sen takia kun ei ole varaa mennä liikkeeseen ja mitä helvetin järkeä hankkia laatikollinen neuloja välineet yhden lävistyksen takia?! Ja minua ei kiinnosta paskaakaan mistä sinä neulasi hankit vaan ketjun aloittaja nimenomaan kyseli apteekista saatavia neuloja ja itse suosittelit kanyylia. Ja meikäläistä ei todellakaan liikuta yhtään mitä joku tekee omalle kropalleen, olen vaan nähnyt liian monta perseelleen mennyttä DIY-lävistystä.

• TOLERANCE
        ........ kirjoitti:

"Syvyys tulee automaattisesti, ellei käytä käyrää neulaa, helvetin viisas."

Ai miten niin tulee automaattisesti, "helvetin viisas"?! xD Kyllä amatööri voi helposti tökätä sen neulan liian syvälle/pintaan.

Yleensä teinit lävistelevät itse itseään ja harvalla teinillä on varaa ruveta tilaamaan välineitä jostain ulkomailta koska yleensä niitä reikiä tökitään itse juuri sen takia kun ei ole varaa mennä liikkeeseen ja mitä helvetin järkeä hankkia laatikollinen neuloja välineet yhden lävistyksen takia?! Ja minua ei kiinnosta paskaakaan mistä sinä neulasi hankit vaan ketjun aloittaja nimenomaan kyseli apteekista saatavia neuloja ja itse suosittelit kanyylia. Ja meikäläistä ei todellakaan liikuta yhtään mitä joku tekee omalle kropalleen, olen vaan nähnyt liian monta perseelleen mennyttä DIY-lävistystä.

En ole teini vaikka asia kiinnostaa. Laskin juuri että tulee himopaljon halvemmaksi tilata porukoissa.Ei sdiis kallista hankkia välineet.Apteekista saa sitäpaitsi injektioneuloja samaan tarkoitukseen :)
        anna nyt mulle lupa että saan tehä lävistyksiä

• OHHOH-OHHOH!
        Tutkijanalku kirjoitti:

Pitäis vaa löytää sopiva porukka kimppatilauksille...nyyh!!!

• -------
        TOLERANCE kirjoitti:

En ole teini vaikka asia kiinnostaa. Laskin juuri että tulee himopaljon halvemmaksi tilata porukoissa.Ei sdiis kallista hankkia välineet.Apteekista saa sitäpaitsi injektioneuloja samaan tarkoitukseen :)
        anna nyt mulle lupa että saan tehä lävistyksiä

"Apteekista saa sitäpaitsi injektioneuloja samaan tarkoitukseen"

Älä helvetissä... :D Kaikki varmaan tietävät että apteekista saa injektioneuloja mutta nyt olikin kyse kanyyleista. Tai voi olla että niitäkin löytyy apteekista, eri asia sitten suostuvatko niitä myymään kun vieläkin jotkut apteekintädit kieltäytyvät jostain syystä myymästä injektioneuloja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe