Minua odottaa

Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨

188

2880

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      niin joku sun ikänen.

    • Anonyymi
      UUSI

      Minäkin uskon ja luotan omalla kohdallani ☺️

    • Anonyymi
      UUSI

      Elämä on tässä ja nyt

      • UUSI

        Silti voin uskoa tulevaan.


    • UUSI

      Rukoilen jumalaa ja hän näyttää hänet minulle unessani. 🌌

      • Anonyymi
        UUSI

        milloin susta uskovainen on tullut


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        milloin susta uskovainen on tullut

        Kyllä susimiehessä on ajoittain kiivasta kilvoittelua ilmennyt poju


    • UUSI

      Nää on semmosia makuasioita, joista ei käy kiisteleen. Mulla taas on niin, että haluaisin sellasen naisen, joka on syntyny samana vuonna. Ei tietenkään välttämätöntä, mutta asiat jotenkin sujuu paremmin samana vuonna syntyneiden kanssa. Ehkä tääkin on vähän liikaa vaadittu, mutta eiks oo hyvä kun on haaveita?

      • UUSI

        Ei vaan nappaa sellainen iloton elämään kyllästynyt ylipainoinen, miestä muistuttava. En sellaiseen ihastu ikinä. Niin se vain on. Ennemmin olen ilman. 😅


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei vaan nappaa sellainen iloton elämään kyllästynyt ylipainoinen, miestä muistuttava. En sellaiseen ihastu ikinä. Niin se vain on. Ennemmin olen ilman. 😅

        niin jani susta 18 v on parhaita . kuten olet sanonut


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei vaan nappaa sellainen iloton elämään kyllästynyt ylipainoinen, miestä muistuttava. En sellaiseen ihastu ikinä. Niin se vain on. Ennemmin olen ilman. 😅

        kyllä ylipainoinenkin voi olla iloinen ja nauttia elämästä toisin kuin sinä jani ihrakasa


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei vaan nappaa sellainen iloton elämään kyllästynyt ylipainoinen, miestä muistuttava. En sellaiseen ihastu ikinä. Niin se vain on. Ennemmin olen ilman. 😅

        Miten sä nyt oletat viiskymppisen olevan ylipainoinen, iloton, elämään kyllästynyt ja miestä muistuttava? kuulostaa, että puhut itsestäsi, paitsi ylipainoinen et taida olla. Muuten osuu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sä nyt oletat viiskymppisen olevan ylipainoinen, iloton, elämään kyllästynyt ja miestä muistuttava? kuulostaa, että puhut itsestäsi, paitsi ylipainoinen et taida olla. Muuten osuu.

        jani haluaa vaan netan tyyppisen viattoman nuoren tytön


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei vaan nappaa sellainen iloton elämään kyllästynyt ylipainoinen, miestä muistuttava. En sellaiseen ihastu ikinä. Niin se vain on. Ennemmin olen ilman. 😅

        Paino kans sais olla aika lailla sama. Yleisestikin sopusointuiset parit, plus miinus 10 kiloo. Paitsi mun kohdalla se miinus 10 ois jo aika hengetön.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        niin jani susta 18 v on parhaita . kuten olet sanonut

        18-35 siinä haarukassa.


      • UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Paino kans sais olla aika lailla sama. Yleisestikin sopusointuiset parit, plus miinus 10 kiloo. Paitsi mun kohdalla se miinus 10 ois jo aika hengetön.

        Mitään tieteellistä näyttöä ei taida tuohonkaan olla. Kaikenlaisia pareja on olemassa. Henkinen yhteys sen ratkaisee ja se mistä kukakin tykkää.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sä nyt oletat viiskymppisen olevan ylipainoinen, iloton, elämään kyllästynyt ja miestä muistuttava? kuulostaa, että puhut itsestäsi, paitsi ylipainoinen et taida olla. Muuten osuu.

        Sellaisia yleensä ihmiset ovat.


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei vaan nappaa sellainen iloton elämään kyllästynyt ylipainoinen, miestä muistuttava. En sellaiseen ihastu ikinä. Niin se vain on. Ennemmin olen ilman. 😅

        Top top, itse olen kyllä törmännyt hyvinkin viehättäviin +40-50 v. Naisiin. Eivät ole todellakaan näyttäneet miehiltä. Todennäköisesti sulla on nyt pahasti repsahtanut silmälaput silmille.🙈


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Mitään tieteellistä näyttöä ei taida tuohonkaan olla. Kaikenlaisia pareja on olemassa. Henkinen yhteys sen ratkaisee ja se mistä kukakin tykkää.

        Tietenkin on, mutta mun silmään vaan näyttää. Omaa painoo kun on vaan 60, niin joku sata kilonen on jo aika iso.


      • UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Top top, itse olen kyllä törmännyt hyvinkin viehättäviin 40-50 v. Naisiin. Eivät ole todellakaan näyttäneet miehiltä. Todennäköisesti sulla on nyt pahasti repsahtanut silmälaput silmille.🙈

        Kyllä joskus olen nähnyt mutta harvassa ne on ja varattuja tietysti niin kuin kaikki upeimmat aina on.


      • UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Tietenkin on, mutta mun silmään vaan näyttää. Omaa painoo kun on vaan 60, niin joku sata kilonen on jo aika iso.

        Jaa. Mä luulin että just toisinpäin.


      • UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Top top, itse olen kyllä törmännyt hyvinkin viehättäviin 40-50 v. Naisiin. Eivät ole todellakaan näyttäneet miehiltä. Todennäköisesti sulla on nyt pahasti repsahtanut silmälaput silmille.🙈

        Toisaalta sellanen matala ääninen nainen. On jotenkin sellanen rempseä. Semmonen nyt mennään eikä meinata tyyppi.


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä joskus olen nähnyt mutta harvassa ne on ja varattuja tietysti niin kuin kaikki upeimmat aina on.

        Älä nyt hyvä mies yleistä. Kun kerta nättejäkin näkee.


      • UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Toisaalta sellanen matala ääninen nainen. On jotenkin sellanen rempseä. Semmonen nyt mennään eikä meinata tyyppi.

        Näin on erilaisia naismaut. Mä viehätyn naisellisesta äänestä. Jossa kuuluu nuoruus ja lempeys.


      • UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Toisaalta sellanen matala ääninen nainen. On jotenkin sellanen rempseä. Semmonen nyt mennään eikä meinata tyyppi.

        Siis ja sehän tulee aikapitkälti siitä kenen kanssa keskustelee. Itse siis huomaan puhuvani melko matalalta jos juttelen itseäni kiinnostavan henkilön kanssa😁


      • UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Siis ja sehän tulee aikapitkälti siitä kenen kanssa keskustelee. Itse siis huomaan puhuvani melko matalalta jos juttelen itseäni kiinnostavan henkilön kanssa😁

        Se on jotain jännittämistä?


      • UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Tietenkin on, mutta mun silmään vaan näyttää. Omaa painoo kun on vaan 60, niin joku sata kilonen on jo aika iso.

        Oooi me ollaan painon suhteen samiksii🤗


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Se on jotain jännittämistä?

        En nyt sanoisi että se on sitäkään. Ääni vaan jotenkin itsestään madaltuu. En silti sentään mieheltä kuulosta😁


      • UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

        En nyt sanoisi että se on sitäkään. Ääni vaan jotenkin itsestään madaltuu. En silti sentään mieheltä kuulosta😁

        No se on hyvä sentään. Naisellisuus kuitenkin viehättää miestä. Oli sitten matala taikka korkea ääni.


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei vaan nappaa sellainen iloton elämään kyllästynyt ylipainoinen, miestä muistuttava. En sellaiseen ihastu ikinä. Niin se vain on. Ennemmin olen ilman. 😅

        Miksi koet tarpeelliseksi tuoda jatkuvasti esiin sitä, mikä sinua ei viehätä? Mikset kerro mieluummin sitä, mikä sinua viehättää? Miksi haluat kerta toisensa jälkeen alentaa keski-ikäisiä naisia?

        Naiset eivät pidä miehistä, jotka puhuvat naisista tuohon sävyyn. Eivät edes ne nuoret, kauniit ja timmit naiset, vaikkeivat he vihapuheesi kohteena olekaan. Eivät ainakaan, mikäli heillä on minkäänlaista sydämen sivistystä. Mies vaikuttaa naisen silmissä juntilta, epäkunnioittavalta ja huonokäytöksiseltä alentaessaan puheissaan naisia eikä sellaista miestä kukaan fiksu nainen itselleen halua.


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Miksi koet tarpeelliseksi tuoda jatkuvasti esiin sitä, mikä sinua ei viehätä? Mikset kerro mieluummin sitä, mikä sinua viehättää? Miksi haluat kerta toisensa jälkeen alentaa keski-ikäisiä naisia?

        Naiset eivät pidä miehistä, jotka puhuvat naisista tuohon sävyyn. Eivät edes ne nuoret, kauniit ja timmit naiset, vaikkeivat he vihapuheesi kohteena olekaan. Eivät ainakaan, mikäli heillä on minkäänlaista sydämen sivistystä. Mies vaikuttaa naisen silmissä juntilta, epäkunnioittavalta ja huonokäytöksiseltä alentaessaan puheissaan naisia eikä sellaista miestä kukaan fiksu nainen itselleen halua.

        Aaamen🙏


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Miksi koet tarpeelliseksi tuoda jatkuvasti esiin sitä, mikä sinua ei viehätä? Mikset kerro mieluummin sitä, mikä sinua viehättää? Miksi haluat kerta toisensa jälkeen alentaa keski-ikäisiä naisia?

        Naiset eivät pidä miehistä, jotka puhuvat naisista tuohon sävyyn. Eivät edes ne nuoret, kauniit ja timmit naiset, vaikkeivat he vihapuheesi kohteena olekaan. Eivät ainakaan, mikäli heillä on minkäänlaista sydämen sivistystä. Mies vaikuttaa naisen silmissä juntilta, epäkunnioittavalta ja huonokäytöksiseltä alentaessaan puheissaan naisia eikä sellaista miestä kukaan fiksu nainen itselleen halua.

        Tiedän sen. Kaipa olen aika helvetin ärtynyt siitä miten minua täällä kohdeltu. Vai mitä luulet?


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Miksi koet tarpeelliseksi tuoda jatkuvasti esiin sitä, mikä sinua ei viehätä? Mikset kerro mieluummin sitä, mikä sinua viehättää? Miksi haluat kerta toisensa jälkeen alentaa keski-ikäisiä naisia?

        Naiset eivät pidä miehistä, jotka puhuvat naisista tuohon sävyyn. Eivät edes ne nuoret, kauniit ja timmit naiset, vaikkeivat he vihapuheesi kohteena olekaan. Eivät ainakaan, mikäli heillä on minkäänlaista sydämen sivistystä. Mies vaikuttaa naisen silmissä juntilta, epäkunnioittavalta ja huonokäytöksiseltä alentaessaan puheissaan naisia eikä sellaista miestä kukaan fiksu nainen itselleen halua.

        Sä kysyit sudelta, mutta mä vastaan, kun oot jo valmiiks vihanen. Eli mulle tulee usein mieleen pienikokoisesta naisesta, että häntä pitää suojella pahalta maailmalta ja isokokoisesta taas että tietynlainen pirttihirmu. Ei se tietenkään niin ole, mutta tällänen mielikuva mulla. Tälläsiä miehellisiä ajattelumalleja meillä.


      • UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Sä kysyit sudelta, mutta mä vastaan, kun oot jo valmiiks vihanen. Eli mulle tulee usein mieleen pienikokoisesta naisesta, että häntä pitää suojella pahalta maailmalta ja isokokoisesta taas että tietynlainen pirttihirmu. Ei se tietenkään niin ole, mutta tällänen mielikuva mulla. Tälläsiä miehellisiä ajattelumalleja meillä.

        Juuri noin se menee.


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Tiedän sen. Kaipa olen aika helvetin ärtynyt siitä miten minua täällä kohdeltu. Vai mitä luulet?

        Puutun nyt tähän sen verran.

        Ketään ei pidä kiusata vaikka oli omat mieltymykset mitä tahansa. Silti voisit vähän miettiä puheitasi. Itse olen ollut sinun puolellasi monesti. Mutta tuo että ajattelet, että kaikki keski ikäiset naiset olisivat jotenkin tympääntyneitä elämään, ylipainoisia jne.. niin menee jo vähän itsellänikin yli. Jos lukee kirjoituksiasi, niin oikeesti kaipaat henkistä yhteyttä siihen kumppaniin. Niin lopeta noi ulkonäkö lässytykset.

        Suosittelen yhä palstataukoa!!! Ennenkaikkea itsesi takia.


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Tiedän sen. Kaipa olen aika helvetin ärtynyt siitä miten minua täällä kohdeltu. Vai mitä luulet?

        Luulen, että et osaa käsitellä negatiivisia tunteita ja purat sen aivan väärään paikkaan ja väärällä tavalla.


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Luulen, että et osaa käsitellä negatiivisia tunteita ja purat sen aivan väärään paikkaan ja väärällä tavalla.

        Se on varmaan totta.


      • UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Puutun nyt tähän sen verran.

        Ketään ei pidä kiusata vaikka oli omat mieltymykset mitä tahansa. Silti voisit vähän miettiä puheitasi. Itse olen ollut sinun puolellasi monesti. Mutta tuo että ajattelet, että kaikki keski ikäiset naiset olisivat jotenkin tympääntyneitä elämään, ylipainoisia jne.. niin menee jo vähän itsellänikin yli. Jos lukee kirjoituksiasi, niin oikeesti kaipaat henkistä yhteyttä siihen kumppaniin. Niin lopeta noi ulkonäkö lässytykset.

        Suosittelen yhä palstataukoa!!! Ennenkaikkea itsesi takia.

        Anteeksi. Kun olen vihoissani niin sanon mitä vaan.


      • UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Puutun nyt tähän sen verran.

        Ketään ei pidä kiusata vaikka oli omat mieltymykset mitä tahansa. Silti voisit vähän miettiä puheitasi. Itse olen ollut sinun puolellasi monesti. Mutta tuo että ajattelet, että kaikki keski ikäiset naiset olisivat jotenkin tympääntyneitä elämään, ylipainoisia jne.. niin menee jo vähän itsellänikin yli. Jos lukee kirjoituksiasi, niin oikeesti kaipaat henkistä yhteyttä siihen kumppaniin. Niin lopeta noi ulkonäkö lässytykset.

        Suosittelen yhä palstataukoa!!! Ennenkaikkea itsesi takia.

        Jos mulla olis tässä ase, niin varmasti ampuisin itseäni.


      • UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Sä kysyit sudelta, mutta mä vastaan, kun oot jo valmiiks vihanen. Eli mulle tulee usein mieleen pienikokoisesta naisesta, että häntä pitää suojella pahalta maailmalta ja isokokoisesta taas että tietynlainen pirttihirmu. Ei se tietenkään niin ole, mutta tällänen mielikuva mulla. Tälläsiä miehellisiä ajattelumalleja meillä.

        Mistä sait käsityksen, että olen vihainen? Siihen, että minä vihastun vaaditaan aika paljon enemmän.

        Mielenkiintoinen ajattelumalli sinulla. Hyvä, että sentään tiedostat sen, että mielikuvasi on virheellinen.


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Luulen, että et osaa käsitellä negatiivisia tunteita ja purat sen aivan väärään paikkaan ja väärällä tavalla.

        Minä inhoan ja vihaan itseäni.


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Jos mulla olis tässä ase, niin varmasti ampuisin itseäni.

        Parempi kun ei ole. Kuuntele itseäsi.. palsta ei tee sulle tällä hetkellä yhtään hyvää.

        Pistä vaikka säpöö jos haluat keskustella ihan asiaa. Täällä et saa itsellesi mitään muuta kuin harmia.


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Jos mulla olis tässä ase, niin varmasti ampuisin itseäni.

        Palstatauko voisi todellakin tehdä sinulle hyvää.

        Olen samaa mieltä Haaveilijan kanssa siitä, ettei sinua kohdella täällä aina hyvin ja olen siihen usein puuttunutkin sekä ilmiantanut sinua koskevia loukkaavia viestejä, mutta annat myös itse omalla toiminnallasi polttoainetta kiusaajillesi. Olen usein kehottanut sinua olemaan vastaamatta kiusaajillesi, mutta kerta toisensa jälkeen lähdet siihen mukaan. Antaisit olla, niin et ainakaan antaisi heille sitä, mitä he sinulta kaipaavat eli reaktiota.

        Voidaanko sopia, että lopetat tuollaiset itsetuhoiset puheet? Ei näiden palstajuttujen kannata antaa mennä ihon alle. Sinulla on hieman miettimistä omassa ulosannissasi ja ajattelutavoissasi, mutta ei mitään sellaista, mitä et voisi korjata. Ota hetki happea, tee jotain itsellesi mieluisaa ja huomenna fiilis on jo ihan varmastl parempi.


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Mistä sait käsityksen, että olen vihainen? Siihen, että minä vihastun vaaditaan aika paljon enemmän.

        Mielenkiintoinen ajattelumalli sinulla. Hyvä, että sentään tiedostat sen, että mielikuvasi on virheellinen.

        Enkä tarkoita pirttihirmua millään pahalla, koska mun mielestä päättäväinen nainen on hyvä. Eikä miehen tarvi silti luisua tossun alle. Liitto voi olla ihan hyvin toimiva. Koitan vaan saada keskustelua aikaseks, ettei pelkästään sutta täällä ryöpytettäisiin. Suoraa palautetta vaan tänne päin.


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Minä inhoan ja vihaan itseäni.

        Sinun kannattaisi opetella pitämään itsestäsi ja arvostamaan itseäsi. Mieti hyviä asioita itsessäsi. Kirjoita ne vaikka alas paperille. Kirjoita viikon ajan joka päivä jotain hyvää itsestäsi. Se voi olla vaikka jokin hyvä teko, jonka tänään teit. Se voi olla jokin kädentaito. Ihan mitä vain, mutta kirjoita se alas.

        Viikon päästä saatat nähdä itsessäsi paljonkin hyvää, josta saat hyvän lähtökohdan alkaa arvostaa itseäsi enemmän.


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Palstatauko voisi todellakin tehdä sinulle hyvää.

        Olen samaa mieltä Haaveilijan kanssa siitä, ettei sinua kohdella täällä aina hyvin ja olen siihen usein puuttunutkin sekä ilmiantanut sinua koskevia loukkaavia viestejä, mutta annat myös itse omalla toiminnallasi polttoainetta kiusaajillesi. Olen usein kehottanut sinua olemaan vastaamatta kiusaajillesi, mutta kerta toisensa jälkeen lähdet siihen mukaan. Antaisit olla, niin et ainakaan antaisi heille sitä, mitä he sinulta kaipaavat eli reaktiota.

        Voidaanko sopia, että lopetat tuollaiset itsetuhoiset puheet? Ei näiden palstajuttujen kannata antaa mennä ihon alle. Sinulla on hieman miettimistä omassa ulosannissasi ja ajattelutavoissasi, mutta ei mitään sellaista, mitä et voisi korjata. Ota hetki happea, tee jotain itsellesi mieluisaa ja huomenna fiilis on jo ihan varmastl parempi.

        Ihana piirre sinussa tuo kannustaminen. Jotenkin kirjoitat niin kauniisti🤗🙄


      • UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Enkä tarkoita pirttihirmua millään pahalla, koska mun mielestä päättäväinen nainen on hyvä. Eikä miehen tarvi silti luisua tossun alle. Liitto voi olla ihan hyvin toimiva. Koitan vaan saada keskustelua aikaseks, ettei pelkästään sutta täällä ryöpytettäisiin. Suoraa palautetta vaan tänne päin.

        En minä ainakaan ketään ryöpytä vaan huomautin Sudelle hänen alentavasta tavastaan puhua keski-ikäisistä naisista.

        Ei sinun minulle tarvitse näkemystäsi puolustella. Jos sinulla tulee isokokoisista naisista mieleen pirttihirmu, niin sitten tulee. Jokaisella meistä on näkemyksemme ja mieltymyksemme ja oikeus niihin.


      • UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Ihana piirre sinussa tuo kannustaminen. Jotenkin kirjoitat niin kauniisti🤗🙄

        Voi kiitos 😊 En tarkoita olla kenellekään ilkeä, vaikka olisin eri mieltä ja sanoisin asiasta suoraankin.


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Voi kiitos 😊 En tarkoita olla kenellekään ilkeä, vaikka olisin eri mieltä ja sanoisin asiasta suoraankin.

        Sen siitä kirjoituksesta juurikin huomaa.


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        En minä ainakaan ketään ryöpytä vaan huomautin Sudelle hänen alentavasta tavastaan puhua keski-ikäisistä naisista.

        Ei sinun minulle tarvitse näkemystäsi puolustella. Jos sinulla tulee isokokoisista naisista mieleen pirttihirmu, niin sitten tulee. Jokaisella meistä on näkemyksemme ja mieltymyksemme ja oikeus niihin.

        Mutta toi sun viimenen kommentti sudelle on hyvä. Siitä hatunnosto sulle.


      • UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Sen siitä kirjoituksesta juurikin huomaa.

        Hyvä, mikään nimittäin ei ole niin vaikeaa kuin kommunikaatio erityisesti ilman ääntä ja kasvonilmeitä 😊


      • UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Mutta toi sun viimenen kommentti sudelle on hyvä. Siitä hatunnosto sulle.

        Kiitos. Tarkoituksenani ei missään nimessä ole hyökätä Sutta vastaan, vaikka sanonkin hänelle suoraan asiasta, josta olen hänelle aikaisemminkin huomauttanut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sä nyt oletat viiskymppisen olevan ylipainoinen, iloton, elämään kyllästynyt ja miestä muistuttava? kuulostaa, että puhut itsestäsi, paitsi ylipainoinen et taida olla. Muuten osuu.

        Itseään kuvasi kyllä täydellisesti.


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Palstatauko voisi todellakin tehdä sinulle hyvää.

        Olen samaa mieltä Haaveilijan kanssa siitä, ettei sinua kohdella täällä aina hyvin ja olen siihen usein puuttunutkin sekä ilmiantanut sinua koskevia loukkaavia viestejä, mutta annat myös itse omalla toiminnallasi polttoainetta kiusaajillesi. Olen usein kehottanut sinua olemaan vastaamatta kiusaajillesi, mutta kerta toisensa jälkeen lähdet siihen mukaan. Antaisit olla, niin et ainakaan antaisi heille sitä, mitä he sinulta kaipaavat eli reaktiota.

        Voidaanko sopia, että lopetat tuollaiset itsetuhoiset puheet? Ei näiden palstajuttujen kannata antaa mennä ihon alle. Sinulla on hieman miettimistä omassa ulosannissasi ja ajattelutavoissasi, mutta ei mitään sellaista, mitä et voisi korjata. Ota hetki happea, tee jotain itsellesi mieluisaa ja huomenna fiilis on jo ihan varmastl parempi.

        Kiitos. Te ootte täällä fiksuja ja viisaita ihmisiä. Minä olen ihan typerys. En osaa edes harkita sanojani.


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Sinun kannattaisi opetella pitämään itsestäsi ja arvostamaan itseäsi. Mieti hyviä asioita itsessäsi. Kirjoita ne vaikka alas paperille. Kirjoita viikon ajan joka päivä jotain hyvää itsestäsi. Se voi olla vaikka jokin hyvä teko, jonka tänään teit. Se voi olla jokin kädentaito. Ihan mitä vain, mutta kirjoita se alas.

        Viikon päästä saatat nähdä itsessäsi paljonkin hyvää, josta saat hyvän lähtökohdan alkaa arvostaa itseäsi enemmän.

        Niin olis pitäny tuoki oppia jo nuorena. En vaan ole koskaan arvostanu itseäni. Sen takia mulla ei tuu koskaan ketää olemaankaan.


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Kiitos. Te ootte täällä fiksuja ja viisaita ihmisiä. Minä olen ihan typerys. En osaa edes harkita sanojani.

        Puhut itsestäsi todella ikävään sävyyn. Et ole typerys, vaikka joskus tekisit jotain typerää. Niin me kaikki joskus teemme. Jokainen tehty virhe on kuitenkin mahdollisuus oppia jotain uutta. Mahdollisuus huomata, että seuraavalla kerralla toimin eri tavalla.

        Tuohon, ettet osaa harkita sanojasi, auttaa jos muistutat itseäsi, ettei koskaan kannata vastata tunnekuohun vallassa. Minä teen esim työmeilien suhteen niin, että jos huomaan mielialani kiihtyvän jostain meilistä, en heti vastaa mitään. Haen kahvia, menen toiseen palaveriin, otan tuumaustauon ja vasta sitten vastaan. Tällöin vastaus on aina harkitumpi ja vältyn esim virhetulkinnoilta, joihin ihminen herkästi sortuu, kun on tuohtunut. Kokeile samaa täällä palstalla. Älä vastaa heti yhtään mitään, jos huomaat, että kierrokset lähtee nousuun. Hetken päästä osaat vastata jo paljon harkitummin.

        Ja kokeile oikeasti tuota, mitä ehdotin aikaisemmin, että kirjoitat itsestäsi joka päivä jonkin positiivisen asian. Minulla se voisi olla tänään vaikka sellainen, että sain siskoni nauramaan heti aamusta. Tosin oman kommellukseni takia, mutta ei sen niin väliä. Tuotin silti jollekin ihmiselle hymyn huulille ja se tuntuu aina kivalta 😊


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Puhut itsestäsi todella ikävään sävyyn. Et ole typerys, vaikka joskus tekisit jotain typerää. Niin me kaikki joskus teemme. Jokainen tehty virhe on kuitenkin mahdollisuus oppia jotain uutta. Mahdollisuus huomata, että seuraavalla kerralla toimin eri tavalla.

        Tuohon, ettet osaa harkita sanojasi, auttaa jos muistutat itseäsi, ettei koskaan kannata vastata tunnekuohun vallassa. Minä teen esim työmeilien suhteen niin, että jos huomaan mielialani kiihtyvän jostain meilistä, en heti vastaa mitään. Haen kahvia, menen toiseen palaveriin, otan tuumaustauon ja vasta sitten vastaan. Tällöin vastaus on aina harkitumpi ja vältyn esim virhetulkinnoilta, joihin ihminen herkästi sortuu, kun on tuohtunut. Kokeile samaa täällä palstalla. Älä vastaa heti yhtään mitään, jos huomaat, että kierrokset lähtee nousuun. Hetken päästä osaat vastata jo paljon harkitummin.

        Ja kokeile oikeasti tuota, mitä ehdotin aikaisemmin, että kirjoitat itsestäsi joka päivä jonkin positiivisen asian. Minulla se voisi olla tänään vaikka sellainen, että sain siskoni nauramaan heti aamusta. Tosin oman kommellukseni takia, mutta ei sen niin väliä. Tuotin silti jollekin ihmiselle hymyn huulille ja se tuntuu aina kivalta 😊

        Niin, kyllä tuon tiedänkin, että ei pitäisi raivon vallassa vastailla. Kaipa sitä on ollut sitten liian väsynyt ja stressaantunut, että päässy unohtuu noinkin simppeli keino, välttyä turhalta mesoamiselta. Ja se on kyllä monesti, kun siihen kerran lähtee, niin ei saa katkaistua sitä riehumista. Jonkun muun olisi tultava väliin sanomaan, että nyt loppuu.

        Pitäisi muistaa hengittää syvään.

        Tuo positiivisen asian löytäminen on välillä vaikeaa, etenkin jos päivässä ei tapahdu yhtään mitään. On niitä hyviäkin päiviä aina välillä. Ainakin treenipäivät on sellaisia.


      • Anonyymi
        UUSI

        Sellaiset kehtaa vielä ihmetellä, minkä takia 18v on parhaita. Eivät enää muista omaa nuoruuttaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä joskus olen nähnyt mutta harvassa ne on ja varattuja tietysti niin kuin kaikki upeimmat aina on.

        Ei aivan pidä paikkaansa. Nimittäin ne kauneimmat saa yleensä peräänsä vääränlaisia miehiä jotka ei osaa rakastaa vaan se kaunis nainen on yleensä kohottamassa miehen statusta/ecoa kuten vaikka urheiluauto. Älä susi koskaan anna naiselle sellaista mielikuvaa että hän on vain sen ulkonäön takia tärkeä. Oikeasti se arki pitää kaikkea sisällään ja aina välillä ihan kaikki näyttää huonolta ja surkealta esim. jos sairastuu ym.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aivan pidä paikkaansa. Nimittäin ne kauneimmat saa yleensä peräänsä vääränlaisia miehiä jotka ei osaa rakastaa vaan se kaunis nainen on yleensä kohottamassa miehen statusta/ecoa kuten vaikka urheiluauto. Älä susi koskaan anna naiselle sellaista mielikuvaa että hän on vain sen ulkonäön takia tärkeä. Oikeasti se arki pitää kaikkea sisällään ja aina välillä ihan kaikki näyttää huonolta ja surkealta esim. jos sairastuu ym.

        No niin. Tottahan tuo tietty on... Kauneuteen ihastuu, mutta se sisin on kutenki se joka merkkaa enemmän ja sen jälkeen ku on ensi vetäny puoleensa. Jollain menee nuo toisinpäin. Hyvä mun tämmösiä selittää, kun naiset on etäisiä olentoja joita en muuta ku ohimennen näen.


      • UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Niin, kyllä tuon tiedänkin, että ei pitäisi raivon vallassa vastailla. Kaipa sitä on ollut sitten liian väsynyt ja stressaantunut, että päässy unohtuu noinkin simppeli keino, välttyä turhalta mesoamiselta. Ja se on kyllä monesti, kun siihen kerran lähtee, niin ei saa katkaistua sitä riehumista. Jonkun muun olisi tultava väliin sanomaan, että nyt loppuu.

        Pitäisi muistaa hengittää syvään.

        Tuo positiivisen asian löytäminen on välillä vaikeaa, etenkin jos päivässä ei tapahdu yhtään mitään. On niitä hyviäkin päiviä aina välillä. Ainakin treenipäivät on sellaisia.

        Väsyneenä tai stressaantuneena ihminen ei aina osaa tehdä parhaita valintoja. Siksi kannattaa laittaa oma hyvinvointi etusijalle ja jos huomaa, että täältä palstalta tulee vain liikaa negaa, niin pitää taukoa ja keskittyy itseensä.

        Positiivisen löytäminen voi olla haastavaa, etenkin kun sinulla selvästi on hyvin negatiivinen kuva itsestäsi. Sinussa ja tekemistäsi asioissa on kuitenkin paljon hyvää, sinun pitää vain nähdä vähän vauvaa sen nähdäksesi.

        Tuo on yksi positiivinen asia sinussa, että panostat terveyteesi ja treenaat. Muista kirjoittaa nämä muistiin, että vielä viikon päästä muistat, mitä kaikkea hyvää olet itsestäsi viikon aikana huomannut 😊


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        No se on hyvä sentään. Naisellisuus kuitenkin viehättää miestä. Oli sitten matala taikka korkea ääni.

        Niin ha tää on kyllä nimenomaan vähän tämmöinen suomalainen juttu ett naiset alkaa näyttää jotenkin miesmäisiltä vanhenpana. Koska yleensä naiset kehuu toisiaan kuinka ne lyhyemmäjsi keikatut hiukset nuorentaa 😯 jne. Jos joku nainen pitää pitkät hiuksensa ja muutenkin huolehtii ulkonäöstään niin sitten puhutaan kaikkea pas..aa selän takana ja ollaan niin kateellisia että.

        Tätähän se suomalaisuus on. Toisaalta sitten nämä kuten alkoholi, tupakka ja muu epäterveellinen elämäntapa. Sillä konstilla kyllä vanhenee kaikki ihan silmissä.😂 Katoin eilen Yle Prisma sarjan dokkaria pitkäikäisistä ihmisistä ja mm. adventisteilla on niin terveet elämäntavat että elävät säännöllisesti niin 100 vuotiaiksi ja useat ylikin. Siellä ne yli sata vuotiaat veti kuntosalilla ihan kuin sellaset 50 kymppiset. Että kyllä ne elämäntavat ratkaisee tuon asian miltä näyttää ja missä kunnossa pysyy.


      • Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Sä kysyit sudelta, mutta mä vastaan, kun oot jo valmiiks vihanen. Eli mulle tulee usein mieleen pienikokoisesta naisesta, että häntä pitää suojella pahalta maailmalta ja isokokoisesta taas että tietynlainen pirttihirmu. Ei se tietenkään niin ole, mutta tällänen mielikuva mulla. Tälläsiä miehellisiä ajattelumalleja meillä.

        No kyllä me kaikki naiset halutaan että mies olisi edes vähän suojeleva niin pitkät kuin pätkät. Ja varsinkin jos on kaunis kun siinä ympärillä pyörii jos minkälaista ukkoa joiden tarkoitusperistä ei tietoa ja onko mahdollisia raiskareita. Sellainen vähän ritarillinen suojeleva mies joka ei liikaa yritä heti päästä sänkyyn on kyl paras.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ha tää on kyllä nimenomaan vähän tämmöinen suomalainen juttu ett naiset alkaa näyttää jotenkin miesmäisiltä vanhenpana. Koska yleensä naiset kehuu toisiaan kuinka ne lyhyemmäjsi keikatut hiukset nuorentaa 😯 jne. Jos joku nainen pitää pitkät hiuksensa ja muutenkin huolehtii ulkonäöstään niin sitten puhutaan kaikkea pas..aa selän takana ja ollaan niin kateellisia että.

        Tätähän se suomalaisuus on. Toisaalta sitten nämä kuten alkoholi, tupakka ja muu epäterveellinen elämäntapa. Sillä konstilla kyllä vanhenee kaikki ihan silmissä.😂 Katoin eilen Yle Prisma sarjan dokkaria pitkäikäisistä ihmisistä ja mm. adventisteilla on niin terveet elämäntavat että elävät säännöllisesti niin 100 vuotiaiksi ja useat ylikin. Siellä ne yli sata vuotiaat veti kuntosalilla ihan kuin sellaset 50 kymppiset. Että kyllä ne elämäntavat ratkaisee tuon asian miltä näyttää ja missä kunnossa pysyy.

        Juuri näin. Jokainen toki tyylillään. Jos haluaa olla lihava ja pitää lyhyttä miestukkaa, niin ilmanmuuta. Ei tarvii ihmetellä kuitenkaan, jos minä tykkään katsella vähän toisen näköisiä ilmestyksiä.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Jos mulla olis tässä ase, niin varmasti ampuisin itseäni.

        Stop stop nyt. Sä oot ihan hyvä tyyppi. Tämä naiselta älä ota jaikkia kommenteja niin vahvasti. 🥰


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Juuri näin. Jokainen toki tyylillään. Jos haluaa olla lihava ja pitää lyhyttä miestukkaa, niin ilmanmuuta. Ei tarvii ihmetellä kuitenkaan, jos minä tykkään katsella vähän toisen näköisiä ilmestyksiä.

        mistä sä tiedät vaikka kirsillä olis miestukka. haluat kuvitella kirsin netan näköiseksi . pitkät vaaleat hiukset


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä sä tiedät vaikka kirsillä olis miestukka. haluat kuvitella kirsin netan näköiseksi . pitkät vaaleat hiukset

        Enhän mä voi tietää hänestä mitään. JA kyllä hänellä saa olla millaiset hiukset vaan. Me ei todennäköisesti ikinä edes tulla näkemään toisiamme.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Enhän mä voi tietää hänestä mitään. JA kyllä hänellä saa olla millaiset hiukset vaan. Me ei todennäköisesti ikinä edes tulla näkemään toisiamme.

        ette niin. kirsi ei edes halua kertoa minkä väriset hiukset on. suuri salaisuus


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Enhän mä voi tietää hänestä mitään. JA kyllä hänellä saa olla millaiset hiukset vaan. Me ei todennäköisesti ikinä edes tulla näkemään toisiamme.

        juurihan sä sanoit ettet tykkkää naisilla mieshiuksista ja nyt sitten saakin olla. koska kirsillä saa olla lyhyet mieshiukset


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä sä tiedät vaikka kirsillä olis miestukka. haluat kuvitella kirsin netan näköiseksi . pitkät vaaleat hiukset

        Pitkät vaaleat hiukset on kyllä hottia aina.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Pitkät vaaleat hiukset on kyllä hottia aina.

        mutta kirsillä saa olla mieshiukset koska kirsi on niin ihana että saa olla lyhet mieshiukset


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta kirsillä saa olla mieshiukset koska kirsi on niin ihana että saa olla lyhet mieshiukset

        No jokainen saa omata sellaiset hiukset kun ny sattuu päässään olemaan. En mä siitä päätä, kenenkään kohdalla, millaiset niiden pitäisi olla.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        No jokainen saa omata sellaiset hiukset kun ny sattuu päässään olemaan. En mä siitä päätä, kenenkään kohdalla, millaiset niiden pitäisi olla.

        ja silti kirsi on söpö vaikka olis mieshiukset


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ja silti kirsi on söpö vaikka olis mieshiukset

        Söpö voi olla millasilla hiuksilla tahansa, jos sattuu olemaan oikein söpö. Se on kasvojen ja pään muodosta kiinni se, miten söpöltä näyttää.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ja silti kirsi on söpö vaikka olis mieshiukset

        Sellaiset hieman lapsenkasvoiset ovat niitä söpöjä.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Sellaiset hieman lapsenkasvoiset ovat niitä söpöjä.

        kuten on 32 vuotias kirsikin


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        kuten on 32 vuotias kirsikin

        Mä en tiedä, millaiset kasvonpiirteet hänellä on.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Mä en tiedä, millaiset kasvonpiirteet hänellä on.

        mutta kuitenkin kirsi on söpö


      • Anonyymi
        UUSI

        Haaveita pitää olla😊❤️✨️


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Haaveita pitää olla😊❤️✨️

        Anteeksi.. hukka🐺vein sun hymiöt😄🍎🤗nyt meen. Synkkä mesta


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi.. hukka🐺vein sun hymiöt😄🍎🤗nyt meen. Synkkä mesta

        Ei kai hymiöitä voi omistaa... Noh niin haaveita pitää olla ja niitä on. 😊😃


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei vaan nappaa sellainen iloton elämään kyllästynyt ylipainoinen, miestä muistuttava. En sellaiseen ihastu ikinä. Niin se vain on. Ennemmin olen ilman. 😅

        Ei siinä mitään, että tykkäät reilusti nuoremmista. Se on mun mielestäni täysin ok. Sen sijaan silmiini osui tuo, että sulla on mun mielestäni hyvin erikoiset käsitykset siitä millaisia nuoret ovat ja millaisia sitten vanhemmat. Oman kokemukseni mukaan tuo menee pitkälti toisin päin, kun mitä sä olet kokenut. Omassa tuttavapiirissäni nuoret ovat niitä ilottomia, elämän painamia ja ylirasittuneita, jo lukioikäisinä eli alle parikymppisinä. Sitten taas ne yli 35:set, jotka ovat sinusta mummeleista alkavat pikkuhiljaa olla taas elämäniloisia ja nauttia elämästään, jaksaa innostua ja touhuta. Tämä on ihan kantava teema, kun puhutaan yli nelikymppisistä tuttavistani, että heistä jokainen aidosti kokee elävänsä parasta aikaa elämässään ja ovat iloisia ja tyytyväisiä siihen elämäänsä, joka nuorempana oli usein ihan perceestä (vaikkeis sitä ulospäin näytettykään).


      • Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Sä kysyit sudelta, mutta mä vastaan, kun oot jo valmiiks vihanen. Eli mulle tulee usein mieleen pienikokoisesta naisesta, että häntä pitää suojella pahalta maailmalta ja isokokoisesta taas että tietynlainen pirttihirmu. Ei se tietenkään niin ole, mutta tällänen mielikuva mulla. Tälläsiä miehellisiä ajattelumalleja meillä.

        Mun täytyy näin suht pienikokoisena naisena sanoa, että mua taas ei mikään muu miehessä ärsytä niin paljoa, kuin se, että hän kokisi mun tarvitsevan suojelua. Sellaisella käytöksellä saa tehokkaasti mun piikkini pystyyn ja itsensä vastenmieliseksi mun silmissäni. En tarvitse suojelua, kiitos!


      • Anonyymi
        UUSI
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Puutun nyt tähän sen verran.

        Ketään ei pidä kiusata vaikka oli omat mieltymykset mitä tahansa. Silti voisit vähän miettiä puheitasi. Itse olen ollut sinun puolellasi monesti. Mutta tuo että ajattelet, että kaikki keski ikäiset naiset olisivat jotenkin tympääntyneitä elämään, ylipainoisia jne.. niin menee jo vähän itsellänikin yli. Jos lukee kirjoituksiasi, niin oikeesti kaipaat henkistä yhteyttä siihen kumppaniin. Niin lopeta noi ulkonäkö lässytykset.

        Suosittelen yhä palstataukoa!!! Ennenkaikkea itsesi takia.

        Tuo voisi olla mun tekstiäni. Minäkin olen monet kerrat tullut sutta puolustamaan, mutta en oikein enää jaksa. Pidemmän päälle tuo jatkuva ulkonäkölänkytys alkaa nyppiä, vaikka tiedän varmaksi, että oma ulkonäköni kyllä hänenkin makuunsa riittäisi. Varsinkin kun vielä hänellä on ikää sen verran, että voisi olla isäni, niin tuo naisten haukkuminen on yksinkertaisesti hieman vajaan oloista.

        Suosittelen myös Sudelle palstataukoa!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo voisi olla mun tekstiäni. Minäkin olen monet kerrat tullut sutta puolustamaan, mutta en oikein enää jaksa. Pidemmän päälle tuo jatkuva ulkonäkölänkytys alkaa nyppiä, vaikka tiedän varmaksi, että oma ulkonäköni kyllä hänenkin makuunsa riittäisi. Varsinkin kun vielä hänellä on ikää sen verran, että voisi olla isäni, niin tuo naisten haukkuminen on yksinkertaisesti hieman vajaan oloista.

        Suosittelen myös Sudelle palstataukoa!

        Oman tekstini luettuani, oli pakko tulla korjaamaan sen verran, että sinä Susi et kuulosta mielestäni vajaalta. Pääsääntöisesti sä juttelet hyvinkin järkeviä, asiallisia ja fiksuja ja vaikutat mukavalta ihmiseltä. Varmaan just siksi tuo kontrasti sun normaalien juttujesi ja noiden ulkonäköjuttujen välillä on niin suuri. Ne ulkonäkölänkytykset eivät jotenkin meinaa sopia ollenkaan siihen kuvaan minkä susta ilman noiden lukemista saa. Itselleni tulee vain tunne, että siinä kohtaa sulla lyö aina aivot tyhjää, kun alat noita jauhaa.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman tekstini luettuani, oli pakko tulla korjaamaan sen verran, että sinä Susi et kuulosta mielestäni vajaalta. Pääsääntöisesti sä juttelet hyvinkin järkeviä, asiallisia ja fiksuja ja vaikutat mukavalta ihmiseltä. Varmaan just siksi tuo kontrasti sun normaalien juttujesi ja noiden ulkonäköjuttujen välillä on niin suuri. Ne ulkonäkölänkytykset eivät jotenkin meinaa sopia ollenkaan siihen kuvaan minkä susta ilman noiden lukemista saa. Itselleni tulee vain tunne, että siinä kohtaa sulla lyö aina aivot tyhjää, kun alat noita jauhaa.

        Miksi maailmassa on kauneutta, jos sitä ei sais ihailla ja siitä ei saisi syttyä?


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Miksi maailmassa on kauneutta, jos sitä ei sais ihailla ja siitä ei saisi syttyä?

        Tuossa tuli taas sellainen kommentti, että mä en voi välttyä ajattelemasta, että yrität tahallasi ärsyttää. Sä vaikutat sen verran fiksulta, että tajuat kyllä ihan hyvin mikä tuon ero on siihen mistä minä kirjoitin. Jos oikeasti et tajua noiden eroa, niin se on sitten jo huolestuttavampaa.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo voisi olla mun tekstiäni. Minäkin olen monet kerrat tullut sutta puolustamaan, mutta en oikein enää jaksa. Pidemmän päälle tuo jatkuva ulkonäkölänkytys alkaa nyppiä, vaikka tiedän varmaksi, että oma ulkonäköni kyllä hänenkin makuunsa riittäisi. Varsinkin kun vielä hänellä on ikää sen verran, että voisi olla isäni, niin tuo naisten haukkuminen on yksinkertaisesti hieman vajaan oloista.

        Suosittelen myös Sudelle palstataukoa!

        En mä halua ketään haukkua.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        En mä halua ketään haukkua.

        mutta eilen haukuit kuitenkin kaikki keski-ikäiset naiset kaiken maailman tavoin.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä mitään, että tykkäät reilusti nuoremmista. Se on mun mielestäni täysin ok. Sen sijaan silmiini osui tuo, että sulla on mun mielestäni hyvin erikoiset käsitykset siitä millaisia nuoret ovat ja millaisia sitten vanhemmat. Oman kokemukseni mukaan tuo menee pitkälti toisin päin, kun mitä sä olet kokenut. Omassa tuttavapiirissäni nuoret ovat niitä ilottomia, elämän painamia ja ylirasittuneita, jo lukioikäisinä eli alle parikymppisinä. Sitten taas ne yli 35:set, jotka ovat sinusta mummeleista alkavat pikkuhiljaa olla taas elämäniloisia ja nauttia elämästään, jaksaa innostua ja touhuta. Tämä on ihan kantava teema, kun puhutaan yli nelikymppisistä tuttavistani, että heistä jokainen aidosti kokee elävänsä parasta aikaa elämässään ja ovat iloisia ja tyytyväisiä siihen elämäänsä, joka nuorempana oli usein ihan perceestä (vaikkeis sitä ulospäin näytettykään).

        No joo... Varmaan niin kyllä. Mä kun en niiden seurassa ole saanut olla, enkä nähdä mitä se on. On ihan väärä kuva. Halusin nähdä asian jotenkin toisin. Harmi että niin.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        En mä halua ketään haukkua.

        Silti olet monet kerrat tehnyt sitä, tässäkin ketjussa. En tiedä etkö sä tosiaan itse huomaa sitä, vai käytätkö tuota vain tekosyynä, että et halua/tarkoita haukkua. Silti, tuon käytöksen kontrasti sun muuhun käytökseesi verrattuna on tosi raju. Tiedätkö itse sen tunteen, kun juttelet jonkun kanssa ja olet pitänyt häntä fiksuna, asiallisena ja mukavana tyyppinä ja sitten yhtäkkiä hän laukookin jotakin sellaista, joka muuttaa sun mielikuvasi hänestä kokonaan? Itselleni on käynyt sun kohdallasi juuri noin.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tuli taas sellainen kommentti, että mä en voi välttyä ajattelemasta, että yrität tahallasi ärsyttää. Sä vaikutat sen verran fiksulta, että tajuat kyllä ihan hyvin mikä tuon ero on siihen mistä minä kirjoitin. Jos oikeasti et tajua noiden eroa, niin se on sitten jo huolestuttavampaa.

        Ei se ollut ärsyttämistä, ihan vaan ajatus. Että mikä siinä sitten ärsyttää, jos tykkää ulkonäöstä? Eikö asiasta voi puhua suuttumatta?


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        No joo... Varmaan niin kyllä. Mä kun en niiden seurassa ole saanut olla, enkä nähdä mitä se on. On ihan väärä kuva. Halusin nähdä asian jotenkin toisin. Harmi että niin.

        se että 17 v netta hymyili sulle tarkoita sitä että keski-ikäiset naiset olit ilottomia,ylipainoisia,elämäänsä kyllästyneitä. puhu sä ite vaan omasta puolestasi miehenä mutta älä yleistä jooko naisia vaikka ite oot iloton ja elämään kyllästynyt


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei se ollut ärsyttämistä, ihan vaan ajatus. Että mikä siinä sitten ärsyttää, jos tykkää ulkonäöstä? Eikö asiasta voi puhua suuttumatta?

        Ei siinä ärsytä yhtään mikään, enkä puhunut mistään tuohon liittyvästä. en ole suuttunut tai ärsyyntynyt. Miksi sä yrität vääntää sen mistä puhuin, joksikin ihan muuksi, vaikka tiedät ihan hyvin mistä puhuin?


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta eilen haukuit kuitenkin kaikki keski-ikäiset naiset kaiken maailman tavoin.

        Niin tavallaan ja olin tyhmällä päällä.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei se ollut ärsyttämistä, ihan vaan ajatus. Että mikä siinä sitten ärsyttää, jos tykkää ulkonäöstä? Eikö asiasta voi puhua suuttumatta?

        Jos se auttaa sua ymmärtämään tekstini kontekstin paremmin niin muistuta, että 15:10:15 ja 15:21:00 ovat saman henkilön (siis minun) kaksi toisiaan täydentävää tekstiä. Jälkimmäistä on turha kommentoida poissa kontekstissaan eli erillään tuosta aiemmasta viestistä.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Niin tavallaan ja olin tyhmällä päällä.

        aha. no tyhmä ihminen on aina tyhmällä päällä.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ärsytä yhtään mikään, enkä puhunut mistään tuohon liittyvästä. en ole suuttunut tai ärsyyntynyt. Miksi sä yrität vääntää sen mistä puhuin, joksikin ihan muuksi, vaikka tiedät ihan hyvin mistä puhuin?

        Millaisia asioita ne on ollut mistä et ole tykännyt? Voin kyllä opetella olla sanomatta sellaista.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti olet monet kerrat tehnyt sitä, tässäkin ketjussa. En tiedä etkö sä tosiaan itse huomaa sitä, vai käytätkö tuota vain tekosyynä, että et halua/tarkoita haukkua. Silti, tuon käytöksen kontrasti sun muuhun käytökseesi verrattuna on tosi raju. Tiedätkö itse sen tunteen, kun juttelet jonkun kanssa ja olet pitänyt häntä fiksuna, asiallisena ja mukavana tyyppinä ja sitten yhtäkkiä hän laukookin jotakin sellaista, joka muuttaa sun mielikuvasi hänestä kokonaan? Itselleni on käynyt sun kohdallasi juuri noin.

        Oon pahoillani siitä...


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Millaisia asioita ne on ollut mistä et ole tykännyt? Voin kyllä opetella olla sanomatta sellaista.

        Kysytkö sä tuota tosissasi? Mielestäni mä kyllä ilmaisin, että nuo haukkumiset ja muutenkin jatkuva ulkonäköjankutus ovat rasittavia ja antavat susta hyvin oudon kuvan, kun ne yhdistää muuhun ulosantiisi. Jos mä lukisin sulta vain noita ulkonäköjuttuja, niin pitäisin sua yksinkertaisesti vain vastenmielisen oloisena miehenä (omaan makuuni verraten tietysti), mutta kun tiedän, että sä kirjoittelet muista asioista fiksusti ja asillisesti, niin siitä tulee mielestäni outo yhdistelmä.

        Eikä sun mun takiani tarvitse sanomisiasi miettiä. Kyllä mä keskustelupalstalla kestän ja siedä ja osaan itsekin poistua, jos jokin nyppii. Enemmän pointtina oli, että kun nyt haluat sen naisen elämääsi löytää, niin sun kannattaa oikeasti miettiä sitä millaisen kuvan sä itsestäsi annat. Ei siihen tarvita kuin muutama tollanen juttu, kun jo toisen mielenkiinto katoaa. Harva nainen innostuu noista haukkumisjutuista, vaikka ne eivät lainkaan kohdistuisi itseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Oon pahoillani siitä...

        Ei sun tarvitse multa anteeksi pyytää. Eivät sun juttusi ole kohdistuneet minuun henkilökohtaisesti, enkä minä ota niitä niin.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysytkö sä tuota tosissasi? Mielestäni mä kyllä ilmaisin, että nuo haukkumiset ja muutenkin jatkuva ulkonäköjankutus ovat rasittavia ja antavat susta hyvin oudon kuvan, kun ne yhdistää muuhun ulosantiisi. Jos mä lukisin sulta vain noita ulkonäköjuttuja, niin pitäisin sua yksinkertaisesti vain vastenmielisen oloisena miehenä (omaan makuuni verraten tietysti), mutta kun tiedän, että sä kirjoittelet muista asioista fiksusti ja asillisesti, niin siitä tulee mielestäni outo yhdistelmä.

        Eikä sun mun takiani tarvitse sanomisiasi miettiä. Kyllä mä keskustelupalstalla kestän ja siedä ja osaan itsekin poistua, jos jokin nyppii. Enemmän pointtina oli, että kun nyt haluat sen naisen elämääsi löytää, niin sun kannattaa oikeasti miettiä sitä millaisen kuvan sä itsestäsi annat. Ei siihen tarvita kuin muutama tollanen juttu, kun jo toisen mielenkiinto katoaa. Harva nainen innostuu noista haukkumisjutuista, vaikka ne eivät lainkaan kohdistuisi itseen.

        Juu, ymmärrän kyllä, että se haukkuminen meni yli ja että se ei kuulosta viehättävältä kestään...

        Minä vaan sitä mietin, että onko niin että ulkonäöstä ei sais puhua missään mielessä. Että se on heti jotenkin junttia jos kehuu kauniiksi? Ihan asiallisesti kysyn.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Juu, ymmärrän kyllä, että se haukkuminen meni yli ja että se ei kuulosta viehättävältä kestään...

        Minä vaan sitä mietin, että onko niin että ulkonäöstä ei sais puhua missään mielessä. Että se on heti jotenkin junttia jos kehuu kauniiksi? Ihan asiallisesti kysyn.

        voi vittu. sähän vaan haukut keski-ikäisiä naisia. et näe heissä mitään hyvää pelkkää haukkumista ollut jani


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        voi vittu. sähän vaan haukut keski-ikäisiä naisia. et näe heissä mitään hyvää pelkkää haukkumista ollut jani

        Kyllä ne ihan mukavia voi olla ja keskustella.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Juu, ymmärrän kyllä, että se haukkuminen meni yli ja että se ei kuulosta viehättävältä kestään...

        Minä vaan sitä mietin, että onko niin että ulkonäöstä ei sais puhua missään mielessä. Että se on heti jotenkin junttia jos kehuu kauniiksi? Ihan asiallisesti kysyn.

        Se miten tuohon suhtautuu riippuu täysin ihmisestä. Oleellista on myös se miten siitä ulkonäöstä puhutaan ja missä tilanteessa. Ei tuohon voi sanoa, että se olisi ehdottomasti noista kumpaakaan.

        Jos henkilö on itse hankkiutunut tilanteeseen, jossa ulkonäkö on oleellinen juttu (vaikka missikisat), niin silloinhan ulkonäöstä puhuminen on ihan paikallaan. Silloinkin sitä ulkonäköä voi kuitenkin kommentoida asiallisesti tai epäasiallisesti. Sen jos tykkää tai ei tykkää voi molemmat tuoda ilmi ihan asiallisestikin. Sen sijaan jos sen henkilön ulkonäkö ei mitenkään liity siihen tilanteeseen, jossa ollaan, niin itse pidän ulkonäkökommentteja (myös kehuja) aina junttina käytöksenä. Tietysti tuollaisetkin kehut voi antaa neutraalilla tavalla, mutta jos ei osaa tai ole varma, niin parempi olla sanomatta.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä ne ihan mukavia voi olla ja keskustella.

        mutta silti haukut heitä


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Miksi maailmassa on kauneutta, jos sitä ei sais ihailla ja siitä ei saisi syttyä?

        Juju on kai siinä, että normaalisti ihmiset eivät likimainkaan siten kuin sinä fokusoidu ja arvostele muiden ulkonäköä julkisesti, se on epänormaalia ja epäkohteliasta. Sinun kirjoituksesi täällä, tekoälytaiteesi, etc., on täynnä niitä nättejä nuoria tyttöjä. Tietysti se on sinulla kovasti mielen päällä, mutta onhan tuo naisten esineellistämistä ja seksualisointia. Naiset kuitenkin ainakin itse kokevat olevansa jotain enemmän kuin lihakimpaleita.

        Saahan sitä kaikkea hiljaa itsekseen ihailla ja miettiä, mutta vaikka Nykänenkin kysyttäessä vastasi, että "no piIIuhan se on aina mielessä...", kuten kai melko useilla miehillä, niin olisi se omituista jos miehet jatkuvasti kulkisivat kadulla hokien "piIIu piIIu piIIu...".

        Ihan sivusta


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Juju on kai siinä, että normaalisti ihmiset eivät likimainkaan siten kuin sinä fokusoidu ja arvostele muiden ulkonäköä julkisesti, se on epänormaalia ja epäkohteliasta. Sinun kirjoituksesi täällä, tekoälytaiteesi, etc., on täynnä niitä nättejä nuoria tyttöjä. Tietysti se on sinulla kovasti mielen päällä, mutta onhan tuo naisten esineellistämistä ja seksualisointia. Naiset kuitenkin ainakin itse kokevat olevansa jotain enemmän kuin lihakimpaleita.

        Saahan sitä kaikkea hiljaa itsekseen ihailla ja miettiä, mutta vaikka Nykänenkin kysyttäessä vastasi, että "no piIIuhan se on aina mielessä...", kuten kai melko useilla miehillä, niin olisi se omituista jos miehet jatkuvasti kulkisivat kadulla hokien "piIIu piIIu piIIu...".

        Ihan sivusta

        Kiitos. Tää oli sellainen vastaus mitä myös toivoin. Mä oon fiksautunut nätteihin tyttöihin juu. Kyllä se taiteessa näkyy. En mä pelkkänä lihakimpaleena ketään pidä. Tottakai jokaisella on omat luonteet ja ajatuksia yms.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun täytyy näin suht pienikokoisena naisena sanoa, että mua taas ei mikään muu miehessä ärsytä niin paljoa, kuin se, että hän kokisi mun tarvitsevan suojelua. Sellaisella käytöksellä saa tehokkaasti mun piikkini pystyyn ja itsensä vastenmieliseksi mun silmissäni. En tarvitse suojelua, kiitos!

        Havainnollistin vaan tolla, että meillä miehillä on vähän kaikenlaisia kuvitelmia naisista. Siis ihan yleisesti, ei susi oo mikään poikkeus.


      • Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

        Havainnollistin vaan tolla, että meillä miehillä on vähän kaikenlaisia kuvitelmia naisista. Siis ihan yleisesti, ei susi oo mikään poikkeus.

        Jokaisella ihmisellä on kaikenlaisia kuvitelmia. Osa niistä tekee ihmisestä toisten silmissä epämiellyttävän ja osa ei. Havainnollistin vain miltä tuo monista pienikokoisista naisista tuntuu. Tuollainen mies on suorastaan etova. Sori siitä.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella ihmisellä on kaikenlaisia kuvitelmia. Osa niistä tekee ihmisestä toisten silmissä epämiellyttävän ja osa ei. Havainnollistin vain miltä tuo monista pienikokoisista naisista tuntuu. Tuollainen mies on suorastaan etova. Sori siitä.

        Ikävää että ajatellaan niin. Koska miehestä se tuntuu vaan söpöltä, jos suojattava on sellainen pikkuinen kulta. Mutta se on sitten vaan miesten omaa romanttista haaveilua. Ei sen ajatuksen ole tarkoitus väheksyä toista millään tavalla.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ikävää että ajatellaan niin. Koska miehestä se tuntuu vaan söpöltä, jos suojattava on sellainen pikkuinen kulta. Mutta se on sitten vaan miesten omaa romanttista haaveilua. Ei sen ajatuksen ole tarkoitus väheksyä toista millään tavalla.

        Onneksi läheskään kaikki miehet eivät ole noin väheksyviä ajatusmaailmaltaan.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi läheskään kaikki miehet eivät ole noin väheksyviä ajatusmaailmaltaan.

        Just sanoin, ettei se ole mitään väheksymistä vaan sellaista satukirjasta luettua satua, missä on prinssi rohkea ja kaunis prinsessa. Nykyinen feminismi ei salli sellaista.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Just sanoin, ettei se ole mitään väheksymistä vaan sellaista satukirjasta luettua satua, missä on prinssi rohkea ja kaunis prinsessa. Nykyinen feminismi ei salli sellaista.

        Minusta se on todella rajua väheksymistä. Enkä ole feministi.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Just sanoin, ettei se ole mitään väheksymistä vaan sellaista satukirjasta luettua satua, missä on prinssi rohkea ja kaunis prinsessa. Nykyinen feminismi ei salli sellaista.

        Tuollainen "feminismiin" vetoaminen on muuten myös äärimmäisen alentuvaa ja väheksyvää käytöstä. Ikään kuin naisen pitäisi olla femisti, jotta ei tarvitsisi henkivartijaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen "feminismiin" vetoaminen on muuten myös äärimmäisen alentuvaa ja väheksyvää käytöstä. Ikään kuin naisen pitäisi olla femisti, jotta ei tarvitsisi henkivartijaa.

        Samaa mieltä. Tuollainen retoriikka, että "Nykyinen feminismi ei salli sellaista." aiheuttaa reaktion 🙄🤦‍♀️👋 byeeeeeee 😂


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella ihmisellä on kaikenlaisia kuvitelmia. Osa niistä tekee ihmisestä toisten silmissä epämiellyttävän ja osa ei. Havainnollistin vain miltä tuo monista pienikokoisista naisista tuntuu. Tuollainen mies on suorastaan etova. Sori siitä.

        No niinhän mä oon. Enhän mä muuten ois sinkuksi jääny. Ollaan onnellisia vaan, ettei asuta missään arabimaissa. Että eiks tää oo loppujen lopuks hyvä.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Tuollainen retoriikka, että "Nykyinen feminismi ei salli sellaista." aiheuttaa reaktion 🙄🤦‍♀️👋 byeeeeeee 😂

        No piti sitäkin kokeilla. Ei naisista ota mitään selvää.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        No piti sitäkin kokeilla. Ei naisista ota mitään selvää.

        No mieti samanlainen retoriikka itseäsi kohtaan. Tuntusko sellainen hyvältä, että sua vähäteltäisiin tuolla tavalla? Olisitko ihan onnessasi, jos sun oletetaan heti edustavan jotain aatetta, jos kykenet itsekin pitämään huolen itsestäsi? Jos et edusta jotakin aatetta, niin sun pitäisi olla avuton ja kykenemätön mihinkään. Olet pelkkä aivoton lihapala, joka ei ilman jotain aatetta osaa edes olla mitään mieltä mistään.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No mieti samanlainen retoriikka itseäsi kohtaan. Tuntusko sellainen hyvältä, että sua vähäteltäisiin tuolla tavalla? Olisitko ihan onnessasi, jos sun oletetaan heti edustavan jotain aatetta, jos kykenet itsekin pitämään huolen itsestäsi? Jos et edusta jotakin aatetta, niin sun pitäisi olla avuton ja kykenemätön mihinkään. Olet pelkkä aivoton lihapala, joka ei ilman jotain aatetta osaa edes olla mitään mieltä mistään.

        Sä nyt et sitten ymmärrä sitä ihan oikein, mitä tarkoitettiin. Se on oikeasti paljon romanttisempi haave, eikä siinä pidetä naista avuttomana.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        No piti sitäkin kokeilla. Ei naisista ota mitään selvää.

        Ja älä ymmärrä väärin. Mä arvostan kyllä paljon menneiden vuosikymmenien femisitejä ja kaikkea sitä mitä suffragetit ajoivat ja saivat aikaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Sä nyt et sitten ymmärrä sitä ihan oikein, mitä tarkoitettiin. Se on oikeasti paljon romanttisempi haave, eikä siinä pidetä naista avuttomana.

        Ei, vaan sinä et ymmärrä. Juuri tuo on alentavaa, eikä siinä ole mitään romanttista.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Sä nyt et sitten ymmärrä sitä ihan oikein, mitä tarkoitettiin. Se on oikeasti paljon romanttisempi haave, eikä siinä pidetä naista avuttomana.

        Tuo on romantiikan vastakohta. 🙄


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan sinä et ymmärrä. Juuri tuo on alentavaa, eikä siinä ole mitään romanttista.

        No ole sitten sitä mieltä.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on romantiikan vastakohta. 🙄

        JeroP vois tulla välillä kertomaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Sä nyt et sitten ymmärrä sitä ihan oikein, mitä tarkoitettiin. Se on oikeasti paljon romanttisempi haave, eikä siinä pidetä naista avuttomana.

        Suojele lapsia ja vanhuksia. Minä, aikuinen ja kykenevä ihminen, en tarvitse suojelua.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Suojele lapsia ja vanhuksia. Minä, aikuinen ja kykenevä ihminen, en tarvitse suojelua.

        Ah. Kunnes joku käykin päällesi jossain kadulla....


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Suojele lapsia ja vanhuksia. Minä, aikuinen ja kykenevä ihminen, en tarvitse suojelua.

        Koen samoin. Jos en itse pysty itseäni joltakin suojelemaan, niin siinä kohtaa ei yksikään mieskään siihen kykene. Siinä kohtaa siinä tilanteessa on aseita käytössä jne. eikä mies ole yhtään sen luodinkestävämpi kuin minäkään.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Suojele lapsia ja vanhuksia. Minä, aikuinen ja kykenevä ihminen, en tarvitse suojelua.

        Tää on yksi piirre joka taas ei mua viehätä.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen samoin. Jos en itse pysty itseäni joltakin suojelemaan, niin siinä kohtaa ei yksikään mieskään siihen kykene. Siinä kohtaa siinä tilanteessa on aseita käytössä jne. eikä mies ole yhtään sen luodinkestävämpi kuin minäkään.

        Jaa. Oot joku kamppailulajin harrastaja? Sitten ymmärrän. Mä en oikein osaa kovismuijien kanssa olla.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ah. Kunnes joku käykin päällesi jossain kadulla....

        Ei siinä mies mitään auta, jos on niin idiootti, että pitää mennä pyörimään johonkin epämääräiseen paikkaan.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Suojele lapsia ja vanhuksia. Minä, aikuinen ja kykenevä ihminen, en tarvitse suojelua.

        No ei sua kukaan oo suojelemassakaan. Turhaa sä nyt sutta pureskelet. Totta kai suojellaan lapsia. Ite oon kuukausilahjoittaja. On vaan vähän haastavaa, kun noi meidän poliitikot tekee kaiken tyhjäksi. Mulla on Kasvatustieteen perusteet on kohta suoritettuna.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Tää on yksi piirre joka taas ei mua viehätä.

        Samoin kun tuo sinun alentuvuutesi ja vähättelysi on hyvin epäviehättävää.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ah. Kunnes joku käykin päällesi jossain kadulla....

        Riski siihen on moninkertainen, jos siinä on joku "suojeluintoinen" mies mukana.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Jaa. Oot joku kamppailulajin harrastaja? Sitten ymmärrän. Mä en oikein osaa kovismuijien kanssa olla.

        Mulla on järki päässäni. Se riittää. Kaltaisesi wannabe kovis ukko on hyvin epäviehättävä. Järki ja sen käyttö toimii. Voimalla uhoaminen ei.


      • Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

        No ei sua kukaan oo suojelemassakaan. Turhaa sä nyt sutta pureskelet. Totta kai suojellaan lapsia. Ite oon kuukausilahjoittaja. On vaan vähän haastavaa, kun noi meidän poliitikot tekee kaiken tyhjäksi. Mulla on Kasvatustieteen perusteet on kohta suoritettuna.

        Tässä kerrotaan hänelle realiteetteja, eikä pureskella lainkaan. On se tietenkin melko hellyyttävää, että koet tarpeen suojella häntä.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ah. Kunnes joku käykin päällesi jossain kadulla....

        Jos sun päällesi käy kadulla joku, niin sä olet silloin jo lähtökohtaisesti tehnyt jotain tyhmää saattaaksesi itsesi siihen tilanteeseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ah. Kunnes joku käykin päällesi jossain kadulla....

        Susi hyvä, MIEHEN riski joutua kadulla päällekarkauksen uhriksi on hyvin paljon suurempi kuin naisen riski. On paljon todennäköisempää, että nainen joutuu repimään jotakuta sun kimpustasi pois, huutamaan apua ja kutsumaan poliiseja, kuin että hän tarvisi sinun suojelustasi. Naisena voi sanoa, että jos joku käy tolleen kadulla päälle, niin sä olet yleensä tehnyt itse jotain hölmöä, jotta niin käy. Tai sitten kyseessä on joku hullu, jolla on puukko tai ase mukana ja siinä ei mies juuri auta, vaikka sellainen mukana olisi.


    • Anonyymi
      UUSI

      Entä jos se elämäsi nainen ja rakkaus on vankilassa oleva 58v seppo transvenstiitti

      • Anonyymi
        UUSI

        Taitaa olla oma ihanteesi.


    • UUSI

      Minä en usko että minulle on tarkoitettu ketään. Tällaisen autistisen oman tien kulkijan on vaikea löytää seuraa, joka jollain tapaa nappaisi. Minua kohtaan on esittänyt kiinnostusta todella upeita naisia (jopa itseäni huomattavasti nuorempia, jos se on jokin meriitti), mutta en vain ole tuntenut henkisellä tasolla mitään vetoa heihin.

      • UUSI

        No sillehän ei mitään voi, jos ei itse tunne vetoa... En minä ole sen paremmassa asemassa, kun itse tunnen vetoa, mutta muut eivät.


      • Anonyymi
        UUSI

        autismiliiton vertaistuesta voisit löytää kaltaisesi


    • Anonyymi
      UUSI

      Näin on.
      Ne on niitä neitsyitä Paratiisissa ja paljon.

      Mutta Paratiisin pääsyyn on tietyt ehdot, tiesithän sen?

      • UUSI

        Se sitten riippuu täysin siitä mihin uskoo...


    • Anonyymi
      UUSI

      Nämä suden aloitukset kuulostavat nykyään todella usein kettuilulta jollekin naiselle. Muutenkin olet aika rumasti siitä kirjoittanut.
      Kunhan vain mietin hieman.

      • UUSI

        Ei ole mitään kettuilua kellekään. Se on ihan sun oma tulkinta. Kenestä olen puhunut pahaa??


      • Anonyymi
        UUSI

        Milloin susimiehen aihepiirit ei olisi pyörinyt naisvihan ja puutaheinää kirjoittelun ympärillä? Olet misogyyni jos uskot näitä läpätyksiä tai näihin fiktiivikirseihin mistään tulokulmasta käsin, nii se vaan menee


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin susimiehen aihepiirit ei olisi pyörinyt naisvihan ja puutaheinää kirjoittelun ympärillä? Olet misogyyni jos uskot näitä läpätyksiä tai näihin fiktiivikirseihin mistään tulokulmasta käsin, nii se vaan menee

        Älä höpötä. En minä ole kokenut naisena sellaista. Omko sulla joku ongelma ehkä ja määt kaikki asiat jonkun tietyn näkökulman mukaan?


    • Anonyymi
      UUSI

      Hyvää tiistaipäivää🌝Fiksua ja asiallista keskustelua oli mukava tsekkailla.Siinä oli tavallaan jokaiselle jotakin. Lisää tämmöistä. Eiköhän sudellekin se oma rakas vielä ilmaannu.🤗

      • UUSI

        Täällä on niin fiksua porukkaa. Kiitos heille. Mitä mun rakkaaseen tulee, niin aika ihmeenä tuota pitäisin jos tulisi tässä elämässä. En koe olevani mikään rakastettava ihminen.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Täällä on niin fiksua porukkaa. Kiitos heille. Mitä mun rakkaaseen tulee, niin aika ihmeenä tuota pitäisin jos tulisi tässä elämässä. En koe olevani mikään rakastettava ihminen.

        Odotellessa voisit opetella rakastamaan myös itseäsi.Heitä väheksyminen ja turha itsesääli pois painamasta. Hymyä ja valoisuutta ilmeeseen.🤗❤


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotellessa voisit opetella rakastamaan myös itseäsi.Heitä väheksyminen ja turha itsesääli pois painamasta. Hymyä ja valoisuutta ilmeeseen.🤗❤

        Niin pitäisi. ☺️☕


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Niin pitäisi. ☺️☕

        Nyt on oikea asenne.Tällä eteenpäin👍


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Täällä on niin fiksua porukkaa. Kiitos heille. Mitä mun rakkaaseen tulee, niin aika ihmeenä tuota pitäisin jos tulisi tässä elämässä. En koe olevani mikään rakastettava ihminen.

        No niin se ongelma on just tossa. Nyt alat ajattelemaan itsestäsi kaikkea positiivista. ❤️


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin se ongelma on just tossa. Nyt alat ajattelemaan itsestäsi kaikkea positiivista. ❤️

        Ei mua koskaan lapsenakaan mistään kehuttu. Päinvastoin.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei mua koskaan lapsenakaan mistään kehuttu. Päinvastoin.

        ei se oikeuta sua haukkua keski-ikäsiä naisia kuten teit eilen.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se oikeuta sua haukkua keski-ikäsiä naisia kuten teit eilen.

        Ei oikeutakaan. Kuten jo sanoin. stressaantuneena ja väsyneenä ei ajattele tarpeeks selkeästi mitä on tekemässä. Olis pitäny vaan laittaa palsta kiinni.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei oikeutakaan. Kuten jo sanoin. stressaantuneena ja väsyneenä ei ajattele tarpeeks selkeästi mitä on tekemässä. Olis pitäny vaan laittaa palsta kiinni.

        niin mutta sä ole palstariippuvainen. ei ole ihme ettei naiset lähesty kun oot tollanen väsyneenä. kukaan ei pakota sua olee täällä kun olet väsynyt. mutta se huomio minkä tartte joka ikinen minuutti


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        niin mutta sä ole palstariippuvainen. ei ole ihme ettei naiset lähesty kun oot tollanen väsyneenä. kukaan ei pakota sua olee täällä kun olet väsynyt. mutta se huomio minkä tartte joka ikinen minuutti

        Niin siinä paraskin puhuja...


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Niin siinä paraskin puhuja...

        sori nyt vaan mutta mä en kanna läppäriä esim kaupungilla tai lenkillä mukana. sulla on kännykkä joka paikassa mukana ja palstalla pitää olla koko ajan


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        sori nyt vaan mutta mä en kanna läppäriä esim kaupungilla tai lenkillä mukana. sulla on kännykkä joka paikassa mukana ja palstalla pitää olla koko ajan

        Kyllä, palsta on integroitunut osaksi minua ja minuutta. Olen kuin kyborgi kännykkäni kanssa. Teknologia asuu minussa.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä, palsta on integroitunut osaksi minua ja minuutta. Olen kuin kyborgi kännykkäni kanssa. Teknologia asuu minussa.

        sä oot ihan sekasin. et muistanut ottaa lääkkeitä


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ei mua koskaan lapsenakaan mistään kehuttu. Päinvastoin.

        Samoin. Kehuminen ei kuulunut siihen aikaan vaan koivunimen herra ja vyö en kelpaa enkä osaa mitään vieläkään ssiat syö sisintä😓


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin. Kehuminen ei kuulunut siihen aikaan vaan koivunimen herra ja vyö en kelpaa enkä osaa mitään vieläkään ssiat syö sisintä😓

        Asiat, voi ne olla siatkin ×D


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin. Kehuminen ei kuulunut siihen aikaan vaan koivunimen herra ja vyö en kelpaa enkä osaa mitään vieläkään ssiat syö sisintä😓

        Mä en saanu piiskaa, mutta kyllä se varmaan lähellä oli monta kertaa. Aina sai kuulla tehneensä väärin kaikki.


    • Anonyymi
      UUSI

      Näin on jossain kohtaa se ilmaantuu. Yleensä silloin kun vähiten odottaa ☺️ sillä välin kohota itsetuntoasi susi. Me kaikki ollaan ok kunnon tyyppejä. Paranna sitä niin ettet tunne olevasi millään tavalla huonompi kuin kukaan muukaan. Harjoita itsevarmuutta älä ole alemmuudentuntoiben koska sekin näkyy ja voi vaikuttaa ulospäin epätoivoiselta.

      Opettele ajattelemaan itsestäsi hyvää koska sitähän sinussa on vaikka kuinka paljon. Ja tää trollaaja täällä joka yrittää kaikella tavalla saada sut tuntemaan huonommuutta niin hänellä niitä ongelmia vasta onkin. Joten älä välitä ongelmallisen psyyken omaavista muiden haukkujista.

      Tsemppii susi! 😊👍🫶

      • UUSI

        Mä nyt tässä jo hiljattain, luulin kohdanneeni ihmisen silloin ku sitä vähiten odotti. Toisenkin itseasiassa, mutta eipä niistä mitään tullut muuta ku sydänsuruja. Että on vähän vaikea senkin takia uskoa oikeasti, että tässä enää muuta ku omia kuvitelmia ja harhaluuloja jostai rakkaudesta, kun olen niin hyväuskoinen aina. Rakastun, kun joku isosilmäinen kaunis tyttö sattuu hymyilemään minulle pari kertaa. Pettyy sitten lopulta kuitenkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Mä nyt tässä jo hiljattain, luulin kohdanneeni ihmisen silloin ku sitä vähiten odotti. Toisenkin itseasiassa, mutta eipä niistä mitään tullut muuta ku sydänsuruja. Että on vähän vaikea senkin takia uskoa oikeasti, että tässä enää muuta ku omia kuvitelmia ja harhaluuloja jostai rakkaudesta, kun olen niin hyväuskoinen aina. Rakastun, kun joku isosilmäinen kaunis tyttö sattuu hymyilemään minulle pari kertaa. Pettyy sitten lopulta kuitenkin.

        niin kuin kävi Netan kohdallakin


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        niin kuin kävi Netan kohdallakin

        Kiitos taas tästä alleviivauksesta.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Kiitos taas tästä alleviivauksesta.

        mutta tottahan se on. menit ihastuu netan silmiin ja hymyyn ja sait pakit


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta tottahan se on. menit ihastuu netan silmiin ja hymyyn ja sait pakit

        Kyllä sellaisiin ihastuu, ja kuvittelee löytäneensä aarteen.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Kyllä sellaisiin ihastuu, ja kuvittelee löytäneensä aarteen.

        niin mutta netta ei halunnut sua millään tavalla elämäänsä ei edes facebook kaveriksi


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        niin mutta netta ei halunnut sua millään tavalla elämäänsä ei edes facebook kaveriksi

        Ai ihanko totta? Mä olin kuvitellut jotain ihan muuta... Hyvä kun selvensit.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Ai ihanko totta? Mä olin kuvitellut jotain ihan muuta... Hyvä kun selvensit.

        ole hyvä


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta tottahan se on. menit ihastuu netan silmiin ja hymyyn ja sait pakit

        Olet mustasukkainen netasta 🧦voi sinua pientä tytteröä😭😭😭😭😭


    • Anonyymi
      UUSI

      Sus on misogyyni vanha ukko joka lähes vasten tahtoaan ja parempaa aikomustaan on rakastunut säihkyvään, keski-ikäiseen tanttaan, ja susi ei voi ymmärtää, miksei saa siltä vastakaikua itselleen. Siks se potkii itseään, esittää romahtavansa, huomiohooraa, käyttäytyy ääliösti ja haukkuu keski-ikäisiä naisia, ja on yleisesti kiusankappale palstoilla. Alter egonsa Kirsin turvin esittäminen on "helppoa".

      • UUSI

        No johan keksit tarinaa. Tää menee niin päin mäntyjä ku olla ja voi.


    • Anonyymi
      UUSI

      Itse mietin niin, että kun olen itse saanut elämäni itseni kanssa kuntoon, on tilaa vierellä kunnon naisellekin.

      Se tila pitää olla, ennenkuin ketään siihen haaveilee edes. Muuten kiusaa vain itseään.

      • UUSI

        Jos lähtee ajattelmaan ja odottamaan jotain oikeaa hetkeä, ja sitä kun kaikki on paremmin, niin voi olla että joskus vuosien päästä tajuaa, ettei sitä hetkeä koskaan tulekaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        mustasusi kirjoitti:

        Jos lähtee ajattelmaan ja odottamaan jotain oikeaa hetkeä, ja sitä kun kaikki on paremmin, niin voi olla että joskus vuosien päästä tajuaa, ettei sitä hetkeä koskaan tulekaan.

        Kun on takonut päätään seinään vuosia ja on menettänyt upeita ihmisiä elämästään vaan siksi, kun ei ole ollut tilaa toiselle oikeasti, silloin vasta tajuaakin mitä on menettänyt.

        Oikotietä ei ole.


    • Anonyymi
      UUSI

      Minä arvostan sinua😊🍎Hukka🐺 uskon että meille kaikille on joku jossain🙏ja uskon että onni ei tule etsimällä. Kaikkea hyvää ja kaunista syksyyn🌞🍁🍂
      Ps. Sinun viesti osui alusta kauniina ja positiivisena. Pelastit päiväni❤ nyt voin taas mennä

      • UUSI

        No hyvä, että on edes joku, joka koki näin. Päivän hyvä työ tehty. Kiitos ja hyvää syksyä. 🍁🍂


    • Anonyymi
      UUSI

      Varmaan meitä kaikkia sinkkumiehiä odottaa, eri asia on löydämmekö sitä.

      • UUSI

        Niinpä. Voihan olla, että jäi jo junan alle, ennen ku meistä tuli mitään.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Peltotien ammuskelu

      Mitähän välien selvittelyä siellä käytiin?
      Jämsä
      77
      4657
    2. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      102
      4275
    3. Iida Vainio

      Raskaana. Lapsi syntyy jouluna. Siinä syy tähän häätouhuun.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      3978
    4. Onko hänellä jotain sellaisia ominaisuuksia

      joiden kenties mietit voivan olla haaste teidän mahdolliselle suhteelle?
      Ikävä
      43
      3247
    5. Näkymätön mies

      Illat pimenee, yöt mustenee. Hyvää yötä ja lohdullisia unia. 🌃✨🐺🖤
      Ikävä
      161
      3194
    6. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      86
      3125
    7. Olen todella

      Ahdistunut tästä. Koen sen paineen mitä hän haluaa. Tunnen todella paljon häntä kohtaan enkä uskonut että elämä toisi mi
      Ikävä
      54
      2968
    8. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      187
      2856
    9. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      46
      2761
    10. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      196
      2168
    Aihe