käärmeitä

sankivaarassa

Onko Oulun Sankivaaran kentällä käärmeitä??? Ainakin Sanginjoella nimittäin on.
Entä Virpiniemessä ja Siikajoella?
En haluaisi pelata kyiden seassa.

30

2239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      ...kun pysyt väylällä etkä huiski palloja pitkin lepikoita ;)

      Lakesidessa samoja "ongelmia", mutta enpä ole kuullut, että ketään ovat vielä purreet.
      Itsekin muutaman tavanneena ei ne niin karmivia ole.

    • raksu

      Käärmeitä on joka toisella kentällä. Itse oon tavannu niitä vain parilla, mut varoituksia on useillakin.

      Golfarin bägiin kuluu kyypakkaus!

      • Anonyymi00034

        Kyypakkaus ei juuri auta kyynpuremaan, vaan on lähdettävä lääkäriin? Suomessa ei ole onneksi muita myrkkykäärmeitä, hiukan sydän hakkaa ylimääräistä kun 5 metrin päässä nousee kobran pää? Ne myrkkyä sylkevät on pahoja saattaa näkö lähteä?


    • Fearless

      Käärme puree jos puree, salama iskee jos on iskeäkseen...

      Kyllä se käärme yleensä lähtee alta pois ennenkuin ihminen sitä edes havaitsee. Jos liikaa pelottaa niin jää kotiin, mutta muista että kotiinsa on moni kuollut!

    • HK2

      Muistan lukeneeni tutkimuksen, jonka mukaan kuivassa suomalaisessa kangasmaastossa asustaa noin 70 kyytä joka hehtaarilla.

      • raksu

        Luulisin, että tuo 70 on sitä maksimia. Jos olis yhtään tiheemmin, ni ne söis toisensa...;)Hehtaarihan on vain 100m x 100m.


      • Anonyymi00023
        raksu kirjoitti:

        Luulisin, että tuo 70 on sitä maksimia. Jos olis yhtään tiheemmin, ni ne söis toisensa...;)Hehtaarihan on vain 100m x 100m.

        Itse pelaan läntisellä Uudellamaalla, aika usein on käärmeitä näkynyt? Jos lähtee länteen päin niin käärmeet lisääntyy, kun itään niin ne vähenee? Turun saaristo taitaa olla runsasta käärmealuetta?


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Itse pelaan läntisellä Uudellamaalla, aika usein on käärmeitä näkynyt? Jos lähtee länteen päin niin käärmeet lisääntyy, kun itään niin ne vähenee? Turun saaristo taitaa olla runsasta käärmealuetta?

        Kyllä ne lisääntyy kaikissa suunnissa. Toukka pois pöksystä


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Kyllä ne lisääntyy kaikissa suunnissa. Toukka pois pöksystä

        Kun tuli aloitettua golf kausi lämpimässä kun pois Suomen talvesta, niin 16 kierrosta ja en yhtään käärmettä nähnyt koko reissun aikana? No ei niitä golfkentällä juuri kaipaa?


    • kentällä

      Saako kyykäärmeen tappaa golf kentällä?

      • raksu

        Ei siitä ainakaan rankkuja saa.


      • esitteli ...
        raksu kirjoitti:

        Ei siitä ainakaan rankkuja saa.

        Golf opettaja esitteli kerran yhtä mailaansa ja kertoi että tällä tapetaan kyykäärmeitä.


      • Kauko
        esitteli ... kirjoitti:

        Golf opettaja esitteli kerran yhtä mailaansa ja kertoi että tällä tapetaan kyykäärmeitä.

        miksi niitä pitää tappaa?


      • tulee
        Kauko kirjoitti:

        miksi niitä pitää tappaa?

        jos alkaa käärmeitä mailalla hakkaamaan.

        T: Väinämöinen


      • ainakin
        tulee kirjoitti:

        jos alkaa käärmeitä mailalla hakkaamaan.

        T: Väinämöinen

        Floridassa muutama vuosi sitten yhdeltä kentältä löytyi ojanreunalta arvioilta parikymmentä tapettua mokkasiinikäärmettä. Ne oli jätetty siihen varmaankin varoitukseksi kentän käyttäjille että katsoisivat vähän minne astuvat.


      • Anonyymi

        Kyllä varsinkin etelä-rannikon kentiltä käärmeitä löytyy, siellä on vettä jyrsijöitä sammakoita jotka ovat sopivaa ravintoa? Jokaiseen pusikkoon ei kannata käsiään työntää. Mailalla hyvä sohia ensin ympäristö ja katsoa mihin astuu?


      • Anonyymi00025
        Kauko kirjoitti:

        miksi niitä pitää tappaa?

        Putteri on paras lääke kyylle, poika oli nuori 12v, ja iso musta kyy oli sillalla josta meidän piti mennä leveän ojan yli? Hakkasin puista siltaa että kyy olisi poistunut, mutta ei lähtenyt, nosti vaan päätään siksi oli pakko kolauttaa kyytä päähän putterilla, joka oli mailoistani painavin?


    • Anonyymi

      Sankivaarassa kuhisee käärmeitä.
      Kivikoissa ja jokivarren heinikoissa😬

      • Anonyymi

        Just.
        Käärmeitä kiemurtelee heinikoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just.
        Käärmeitä kiemurtelee heinikoissa.

        On niitä kentilläkin, reiät täynnä anakondia.


    • Anonyymi

      Väänsin anakondan puttikoloon.

      • Anonyymi

        Se on boaa isompi.


    • Anonyymi

      Käärmeiden lisäksi suomen huonoimmat nurmet😬

    • Anonyymi00027

      Saiskohan noista käärmeentappotunnustuksista ip-osoitteiden avulla vastuuhenkilöt selville, ja rikokset poliisille selvitettäväksi...
      Kyylle ei toki ole määritelty kiinteää sakkohintaa vielä, mutta laitonta se on ja rikoslain piirissä. Toisaalta esim. kangaskäärmeen tappamisesta rapsahtaa 2523 € maksettavaa.

      • Anonyymi00028

        Niin laki kyyn rahoituksesta on tullut vasta 3v sitten ehkä poliisi ei ala tutkimaan näitä kauheita rikoksia?


      • Anonyymi00029

        Ja pihaltaan saa kyyn tappaa edelleen, sen rauhoitus ei ole täydellinen. Voiko golfinpelaajat jotka ovat kenttäyhtiön osakkaita laskea kentän omaksi pihakseen koska ovat osakkaita?


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Ja pihaltaan saa kyyn tappaa edelleen, sen rauhoitus ei ole täydellinen. Voiko golfinpelaajat jotka ovat kenttäyhtiön osakkaita laskea kentän omaksi pihakseen koska ovat osakkaita?

        Ei voi.


    • Anonyymi00031

      Golfkentät on täynnä käärmeitä, osa on mailan varassa ja osa pusikoissa.

      • Anonyymi00032

        Pusikossa olevat on nykyään suojeltu.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Pusikossa olevat on nykyään suojeltu.

        Niillä pusikoissa olevilla on myös selkäranka.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe