Esimieskiusaajat

Anonyymi-ap

Esimiehet(2kpl), jotka kiusaavat kertovat HR:lle ja työterveyteen, että siinä olet se kiusaaja! Mutta kukaan ei sano sitä sinulle ääneen. Tämä on todella kiero tapa asettaa kaikki muut sinua vastaan. Myös työpaikalla levitetään tätä valhetta. Näin nämä sairaat esimiehet, joita voi olla kaksi yhdessä toimivaa pelaavat yhteen hiileen, saaden työkaverisikin kääntymään sinua vastaan.
Keskusteluissa työterveydessä, yksikään heistä ei kerro sinulle, että olet oikeasti itse syytettynä kiusaamisesta.

3

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuttu tilanne. Työterveys on työnantajan maksamaa palvelua ja näin ollen sitä ei voi pitää puolueettomana vaan aina näyttää puolustavan työnantajan näkemyksiä ei työntekijän. Kokemusta on.

• Anonyymi

Ihme ei olekaan kun työpaikan kiusaaminen saa rehottaa eikä kukaan välitä...näinkö Suomessa menetetään työntekijöitä, maksetaan sairaslomia, rahaa siis on.

• Anonyymi00004
      UUSI

📢 AVOIN KIRJE: Johtajuuden pimeä puoli – Kymmenen vuotta kiusaamista ja vaikenemista
      Haluan tuoda julkisuuteen kokemukseni siitä, millaista on työskennellä ympäristössä, jossa kiusaaminen on järjestelmällistä ja johto katsoo sitä sivusta. Tämä ei ole vain tarina menneisyydestä, vaan muistutus siitä, miksi vastuu ja luottamus ovat johtamisessa ensisijaisia.
      Välinpitämättömyys huipulla
      Vuonna 2009 Kauppakeskus Sellon toimitusjohtaja ENTINEN sai jatkuvasti tietoa kiinteistöhuollossa tapahtuvasta lainvastaisesta työpaikkakiusaamisesta. Hän ei puuttunut asiaan kertaakaan. ENTINEN toimitusjohtaja oma käytös oli myös ala-arvoista: todistin, kuinka hän huusi julkisesti kauppakeskuksen asiakkaalle ja pelotti tilan vuokranneita ihmisiä aggressiivisella esiintymisellään.
      Systeemaattinen häirintä ja valvonta
      Kiinteistöpalveluista vastasi Lassila & Tikanoja (nykyisin LuoTea). Työnjohdossa yksi henkilö ja päällikkö yksi henkilö loivat pelon ilmapiirin.
      Työntekijöitä kytättiin valvontakameroista jatkuvasti.
      Irtisanomisella uhkailu oli arkipäivää.
      Sairaita työntekijöitä ahdisteltiin puhelimitse kotiin asti: jopa 40 asteen kuumeessa olevaa kuulusteltiin ja uhattiin potkuilla.
      Rikosilmoitus ja oikeustaju
      Tein näistä esimiehistä rikosilmoituksen Helsingin poliisilaitokselle, ja asiasta käynnistettiin rikostutkinta. Tästä huolimatta sama toimintakulttuuri ja kiusaaminen jatkuivat yrityksessä aina vuoteen 2018 asti.
      Kriisinhallinta ja vastuu
      Olin paikalla myös vuoden 2009 Sellon ampumavälikohtauksessa. Kun ihmiset pakenivat kauhuissaan, minä hoidin tehtäväni, ohjasin ihmisiä turvaan ja noudatin työnjohdon ohjeita estää sisäänpääsy. Samaan aikaan kun me työntekijät kannamme vastuun vaikeimmilla hetkillä, johto käytti energiansa työntekijöiden murtamiseen.
      Loppupäätelmä
      Katson, että henkilöt ovat toiminnallaan osoittaneet, etteivät he sovellu luottamustehtäviin. Johtajan tehtävä on suojella ja tukea työntekijöitään, ei kiusata heitä.
      Toivon, että tämä kirjoitus herättää keskustelua siitä, miten pitkään kiusaamisen annetaan jatkua suurissa organisaatioissa ennen kuin siihen todella puututaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      883
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      748
    3. 43
      631
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      623
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      613
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      601
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      595
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37
      496
    Aihe