Pitäisi lähteä

Anonyymi-ap

Pitäisi erota, tilanne on niin jumissa. Tulevaisuus ahdistaa ja yksinäisyys. Olen jo yli 60 v, miten jaksan yksin ja miten jaksan muuton ja kaiken riidan. Sopueroa ei tule. Mistä olette saaneet voimaa lähteä? Ja mihin? Koti pitää jättää. Sama vaikka hukuttautuisi.

17

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miettiikää ennen kuin menette niiden naisten kanssa naimisiin. Loppu voi tulla kuin puskista. Vanhana ei enää jaksa alkaa alusta.

• Anonyymi

Hänkin on sanonut

Minulla sitten uusi elämä

• Anonyymi

En ole mies.

• Anonyymi

Saatko apua ja tukea ystäviltä? Tai aikuisilta lapsilta jo niitä on? Huonoon liittoon ei kannata jäädä, vaikka toinen suuttuisikin. Jos pelkäät väkivaltaa, niin sellaisiinkin tilanteisiin löytyy apua. Ei elämää kannata hukata huonoon suhteeseen. Sulla voi olla vielävqikka kuinka paljon onnellisia vuosia edessä! Ja yksinäisyyttä ei tarvitse potea, jos olet rohkea esim. aloittamaan uusia harrastuksia jne.

• Anonyymi

En voi puhua kenenkään kanssa. Jos tulee ilmi niin saa kärsiä kostosta.

• Anonyymi

Onko seudullasi kriisiapuun mahdollisuutta? Ellei , soita: Kriisipuhelin: 09 2525 0111.
      Pystyvät ohjaamaan lisää.

Olet vasta 60v, sinulla on helposti vielä reilut 20+ vuotta elinikää jäljellä. Sinun EI tarvitse elää sitä mielipahan ja pelon alla! Yksin eläjiä on paljon, kaiken ikäisiä! Et olisi ainoa ja sinä voit järjestää elämästäsi touhukkaan ja mielenkiintoisen!

Ellet ole aktiivisesti tyoelämmässä kiinni, sinulla on yksi luksuri lisää: AIKAA. Voit otta kursseja, opettaa muita mistä tiedät enemmän, osallistua ilmaisiin tapahtumiin, tehdä mitä aina olet halunnut, oli se sitten kutoa kilometrin pituinen villasukka tai oppia uusi kieli.

Suotta arastelet lähteä tuosta pahasta yhteisestä elämästä. Sinä tulet pärjäämään hyvin ilman jatkuvaa mielipahaa ja pelkoa!

• Anonyymi

Olen jäämässä eläkkeelle. Samaan aikaan menisi kaikki, koti, työ, työkaverit. Tuntuu että putoan syvään kuiluun. Osa ystävistä valitsee sen toisen puolen ja suurin osa onkin niitä miehen kautta tulleita. Omani eivät hönen seuraansa kelvanneet.

• Anonyymi

Kaikkea on ja rahatkin riittää..

• Hei,

Tilanteesi vaikuttaa raskaalta, joten hyvä kun lähdit purkamaan mieltäsi. Saitkin jo vinkin kriisipuhelimesta.

Laitan tähän alle matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada keskustelutukea anonyymisti ja maksutta. Keskustelu voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Lisäksi ryhmächatteihin ja ryhmäkeskusteluihin osallistuminen voi lievittää yksinäisyyttä. Näistä tahoista voi saada vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen ja yhteydessä voi olla anonyymisti ja maksutta:

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös jo mainitusta kriisipuhelimesta:

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Hei AP, Oletko ajatellut mitä tehdä tulevaisuudellesi? Olet saanut hyviä ohjeita, joten sinun ei tarvitse pelätä yksinäisyyttä! Prempi oma tupa oma lupa kuin jatkuva pelko ja mielipaha toisen tussun alla!

• Anonyymi

En ole ajatellut, en osaa ajatella mitään. Olen kuin pystyyn kuollut, en puhu enkä tee mitään. Katson tvtä, syön, en nuku. Jähmettynyt. Raskas paino rinnassa. Kun asioista ei voi puhua, tulee huuto. Todella painostavaa. Asiat kelaa päässä eikä lakkaa hetkeksikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ajatellut, en osaa ajatella mitään. Olen kuin pystyyn kuollut, en puhu enkä tee mitään. Katson tvtä, syön, en nuku. Jähmettynyt. Raskas paino rinnassa. Kun asioista ei voi puhua, tulee huuto. Todella painostavaa. Asiat kelaa päässä eikä lakkaa hetkeksikään.

Kokeileppa tätä: Laita pari tyynyäsi sängylle tai sohvalle. Sitten alat takomaan niitä nyrkeilläsi niin kauan kuin jaksat. Oikein kunnolla. Vain taot ja taot kunnes et enää jaksa. 10 minuuttia, 20 minuuttia. Takoessasi toistat itsellesi: "nyt riittää, olen jo tarpeeksi kiduttanut aivojani. Nyt jo rtiittää. Olen hyvä ihminen. Minulla on oikeus rauhalliseen ja tasapainoiseen elämään. " "Minulla on todellakin oikeus tasapainoiseen elämään. Luoja suuressa viisaudessaan kulkee kanssani" (Tai mihin tahaansa uskotkin tai ellet usko mihinkään korkeampaan, jätä viimeinen lause pois )

Totta, tuo on itsekehittämää aivopesua. Se toimii!! Jos annat sille tilaisuuden. Tuo aivopesu ei maksa mitää vaan antaa sinulle ryhtiä mennä eteenpäin.
        60v on aivan liian nuori tuhlaamaan tulevia vuosiaan täysin tarpeettomaan pahaan mieleen. Sinä pystyt nousemaan aallonpohjalta ylos. Lukijat kannattelevat virtuaalisesti sinua!
        Mutta sinun itse on otettava ensiaskel.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeileppa tätä: Laita pari tyynyäsi sängylle tai sohvalle. Sitten alat takomaan niitä nyrkeilläsi niin kauan kuin jaksat. Oikein kunnolla. Vain taot ja taot kunnes et enää jaksa. 10 minuuttia, 20 minuuttia. Takoessasi toistat itsellesi: "nyt riittää, olen jo tarpeeksi kiduttanut aivojani. Nyt jo rtiittää. Olen hyvä ihminen. Minulla on oikeus rauhalliseen ja tasapainoiseen elämään. " "Minulla on todellakin oikeus tasapainoiseen elämään. Luoja suuressa viisaudessaan kulkee kanssani" (Tai mihin tahaansa uskotkin tai ellet usko mihinkään korkeampaan, jätä viimeinen lause pois )

Totta, tuo on itsekehittämää aivopesua. Se toimii!! Jos annat sille tilaisuuden. Tuo aivopesu ei maksa mitää vaan antaa sinulle ryhtiä mennä eteenpäin.
        60v on aivan liian nuori tuhlaamaan tulevia vuosiaan täysin tarpeettomaan pahaan mieleen. Sinä pystyt nousemaan aallonpohjalta ylos. Lukijat kannattelevat virtuaalisesti sinua!
        Mutta sinun itse on otettava ensiaskel.

Mene hoitoon hyvä ihminen. Myötähäpeää.

• Anonyymi

Onko miehesi sairas kun huutaa ja on pelottava? Onko tilanne ollut aina sellainen? Alkavat muistisairaudet aiheuttaa tuon tapaisia käytöshäiriöitä.

• Anonyymi

Vainoharhaisuus ja mustasukkaisuus myös ovat niitä oireita. Nähdään ja luullaan kaikkea mikä ei ole totta. Syytellään toista. Ovat jopa agressiivisia. Impulssiivisia. Alkuun annetaan ketipinoria. Täysin väärä lääke. Yleensä tossa kohtaa ollaan jo myöhässä aloittaa mitään muistilääkettä. B12 pitää olla kunnossa

• Anonyymi

Ei sillä mitään sairautta ole. Ellei liian isoa egoa ja öykkärimäisyyttä niihin lasketa. Puhuin jo asiasta ja tilanne vaan paheni. Mutta ehkä hakkaan tyynyä ennemmin etten ota vasaraa.

• Anonyymi

Olet satavarmarmasti trolli joka provoaa täällä vanhempia ihmisiä. Mistä ihmeen syystä? Mitä pahaa he ovat sinulle tehneet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe