Miten ateismissa suhtaudutaan diktatuureihin? Jos tulisi ateistinen diktaattori olisivatko ateistit tukemassa? Vai aloittaisivatko ateistit kiistelyn siitä, onko kyseessä oikeaoppisesti ateistinen diktaattori vai ei? Mitä veikkaatte, kummalla tavalla kävisi?
Ateismi ja diktatuuri
38
272
Vastaukset
- Anonyymi
Veikkaan että et ole vieläkään ymmärtänyt mitä ateisti ja ateismi tarkoittaa :D
- Anonyymi
Eikös sinulle ole jaettu tätä linkkiä, että voit ottaa asiasta itse selvän, eikä sitä tarvitse enää kysellä?
https://www.britannica.com/topic/atheism - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös sinulle ole jaettu tätä linkkiä, että voit ottaa asiasta itse selvän, eikä sitä tarvitse enää kysellä?
https://www.britannica.com/topic/atheismOletko sekaisin vai jo humalassa iltapäivällä? Eihän hän ole mitään kysellytkään... :)
Sinä itse olet tyypillinen uskovainen, joka kääntää mustaa valkoiseksi ja päinvastoin.
Hän kyllä tietää, mitä ateismi on, mutta aloittaja nähtävästi ei... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sekaisin vai jo humalassa iltapäivällä? Eihän hän ole mitään kysellytkään... :)
Sinä itse olet tyypillinen uskovainen, joka kääntää mustaa valkoiseksi ja päinvastoin.
Hän kyllä tietää, mitä ateismi on, mutta aloittaja nähtävästi ei...Wikipediasta voit tutustua ateismiin ja sen erilaisiin virtauksiin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Atheism
On tosi jees, että on rohkeutta kysyä ja keskustella aihepiiristä. Jotkut ateistit sanovat, että se on mahdotonta ja, että ateismi olisi itseasiassa teismistä keskustelua. Vaikka mitään evidenssiä asiasta ei kuitenkaan ole sitä kysyttäessä esittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikipediasta voit tutustua ateismiin ja sen erilaisiin virtauksiin.
On tosi jees, että on rohkeutta kysyä ja keskustella aihepiiristä. Jotkut ateistit sanovat, että se on mahdotonta ja, että ateismi olisi itseasiassa teismistä keskustelua. Vaikka mitään evidenssiä asiasta ei kuitenkaan ole sitä kysyttäessä esittää.Kuten tuossa linkkamassasi Wikipediassa sanotaan heti alussa:
"Atheism, in the broadest sense, is an absence of belief in the existence of deities."
Niin kerrohan nyt mitä tekemistä tällä on diktatuurien kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tuossa linkkamassasi Wikipediassa sanotaan heti alussa:
"Atheism, in the broadest sense, is an absence of belief in the existence of deities."
Niin kerrohan nyt mitä tekemistä tällä on diktatuurien kanssa.Ehkä rajapinta raili näkee oman Jumalansa diktaattorina ja yrittää kysellä muiden mielipidettä asiasta, mutta hänellä ei ole sosiaalisia kykyjä tai yleissivistystä ja epäonnistuu kysymyksessään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tosi jees, että on rohkeutta kysyä ja keskustella aihepiiristä. Jotkut ateistit sanovat, että se on mahdotonta ja, että ateismi olisi itseasiassa teismistä keskustelua. Vaikka mitään evidenssiä asiasta ei kuitenkaan ole sitä kysyttäessä esittää.Ei minun tarvitse wikipediasta katsoa, mitä ateismi on. Olen ollut ateisti jo ennen kuin wikipediaa on keksittykään.
Minkä ateistit sanovat olevan mahdotonta? Kerropas meillekin.
On ihan luonnollista olla ateisti, kun mistään jumalasta ei ole mitään todisteita. Miksi pitäisi uskoa olemattomaan?
Miksi uskovaiset eivät itse esitä todisteita Jumalastaan, jos se on heidän mielestään olemassa? Ei ole ateistien ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tosi jees, että on rohkeutta kysyä ja keskustella aihepiiristä. Jotkut ateistit sanovat, että se on mahdotonta ja, että ateismi olisi itseasiassa teismistä keskustelua. Vaikka mitään evidenssiä asiasta ei kuitenkaan ole sitä kysyttäessä esittää.Mitä ovat ateismin "virtaukset"? Osaatko kertoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tuossa linkkamassasi Wikipediassa sanotaan heti alussa:
Niin kerrohan nyt mitä tekemistä tällä on diktatuurien kanssa.Sehän tässä on nyt pohdittavana, tukisivatko ateistit ateistista diktaattoria vai eivät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun tarvitse wikipediasta katsoa, mitä ateismi on. Olen ollut ateisti jo ennen kuin wikipediaa on keksittykään.
Minkä ateistit sanovat olevan mahdotonta? Kerropas meillekin.
On ihan luonnollista olla ateisti, kun mistään jumalasta ei ole mitään todisteita. Miksi pitäisi uskoa olemattomaan?
Miksi uskovaiset eivät itse esitä todisteita Jumalastaan, jos se on heidän mielestään olemassa? Ei ole ateistien ongelma.Jos, kerran tietää asian, niin miksi sitten kysyy? Tutkitko artikkelin, että pääsit selville onko ajatuksissa eroa? Jos taas tahtoo päästä selville mitä ateistit tai sellaisena esiintyvät ovat asioista sanoneet voi lukea palstan viestiketjuja. Ja, jos ei niin kyselyt pois. Kyllä työt asioiden eteen ovat jokaisen oma asia, eikä niitä kukaan ala jatkuvasti toistamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ovat ateismin "virtaukset"? Osaatko kertoa?
Lue ateismipalstaa ja vertaile vastauksia. Muutoin kannattaa tukeutua vaikkapa jaettuihin linkkeihin siitä, mitä virtauksia ateismissa on olemassa. Yhtenä virtauksena esim. wikipediassa esitetään unkarin ateistinen prideyhteisö. Jonka palstikset taas todennäköisesti kiistävät. Opetetaanko siellä ateismissa lukemaan esitettyjä asioita ja ottamaan niiden pohjalta itse selvää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos, kerran tietää asian, niin miksi sitten kysyy? Tutkitko artikkelin, että pääsit selville onko ajatuksissa eroa? Jos taas tahtoo päästä selville mitä ateistit tai sellaisena esiintyvät ovat asioista sanoneet voi lukea palstan viestiketjuja. Ja, jos ei niin kyselyt pois. Kyllä työt asioiden eteen ovat jokaisen oma asia, eikä niitä kukaan ala jatkuvasti toistamaan.
Eihän kukaan ole kysynytkään, mitä ateismi tarkoittaa.
Ateistit voivat olla monista asioista vaikka mitä mieltä, mutta ei niillä ole mitään merkitystä ateismin itsensä kannalta. Siksi on typerää kysellä ateisteilta, mitä mieltä he ovat asioista, jotka eivät mitenkään liity ateismiin.
Mutta jos joku väittää jotain ateisteihin liittyen, hänen pitää selittää, miksi hän väittää sellaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue ateismipalstaa ja vertaile vastauksia. Muutoin kannattaa tukeutua vaikkapa jaettuihin linkkeihin siitä, mitä virtauksia ateismissa on olemassa. Yhtenä virtauksena esim. wikipediassa esitetään unkarin ateistinen prideyhteisö. Jonka palstikset taas todennäköisesti kiistävät. Opetetaanko siellä ateismissa lukemaan esitettyjä asioita ja ottamaan niiden pohjalta itse selvää?
Mutta osaatko kertoa ne niin sanotut virtaukset, siis ihan omin sanoin. Silloin nähtäisiin, oletko perillä siitä, mitä yrität selittää.
Unkarissa voi olla pride-yhteisö, joka on ateistinen, mutta ei sillä ole mitään merkitystä itse ateismin kannalta. Se ei ole mikään ateismin "virtaus".
Jos joku maanviljelijä on ateisti, tarkoittaako se, että on olemassa jotain "maanviljelysateismia"
- Anonyymi
Häh . Ei Hitler , Putin jne välitä uskonnosta pätkääkään . No Netanjahu välittää kun uskonnon varjollakin voi tappaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka oli ensin tiukka ateisti ja KGB:n agentti... :)
Kääntää takkia kuin esikuvansa Stalin, josta piti alunperin tulla pappi...
Mutta kun kirkko menetti valtansa vallankumouksessa, hän ryhtyikin kommunistiksi, kun näytti, että kommunistit pääsevät valtaan.
- Anonyymi
Mitäpä jos siinä käy niin niin että Venäjä pikkuhiljaa pirstoutuu ja tähän Suomen rajan taakse tulee uusi Karjala Missä on suomenmielisiä ihmisiä. Zelensky hymyilisi
- Anonyymi
Jumalan vaikutus ihmisissä näkyy varmasti demokraattisena valtiona ja myöskin ihmisissä että he kunnioittavat toisiaan ihan niin kuin Raamatussa sanotaan Voidaanko puhua tämmöisestä asiasta Putinin kohdalla mitä esimerkkiä hän näyttää
- Anonyymi
En tiedä mitä aloittaja edes kysyy. Stalin ja ateismi sopi hyvin yhteen. Koetahan vähän lueskella ensinnäkin uskonnoista, ateismista ja vaikka eri valtiojärjestelmistä ennen kuin tulet suoltamaan näitä viisauksiasi, tai ainakin miettisit ensin itse omalla kohdallasi.
- Anonyymi
Vastauksena ns. jankkaavaan ateismiin tulee esittää sellaista tietoa, kuten wikipedia tai muut lähteet, joista saa lukea yleisimmistä ateistisen jankkauksista, kuten mitä ateistisista järjestöistä sanotaan, mikä on ateismin historia, mitä rajapintoja ateistisilla ja muilla liikehdinnöillä on ollut ja on olemassa? Mitkä ovat ateismin harjoittajan motivaatiot, mitä kritiikkiä niistä on esitetty ja mitä seuraamuksia ateismista on ja on ollut. Mitä kehittyvä tiede ja aivokuvantaminen kertoo ateistisen tulkinnan tilasta psykofyysisinä kokonaisuuksina jne.?
Paras tapa tässä on vain kehottaa tutustumaan palstalla esitettyihin asioihin. Jos ei itse tahdo ottaa selvää, se on oma asia olla asian tiedostamisesta osattomana.
Kenenkään on turha alistua ateistiseen höpökeskusteluun keijusta, peikosta, möröstä tai ateismin lentävästä teepannusta. Pidetään asiakeskustelu palstan aihepiirin mukaisesti käsittelemässä ateismia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastauksena ns. jankkaavaan ateismiin tulee esittää sellaista tietoa, kuten wikipedia tai muut lähteet, joista saa lukea yleisimmistä ateistisen jankkauksista, kuten mitä ateistisista järjestöistä sanotaan, mikä on ateismin historia, mitä rajapintoja ateistisilla ja muilla liikehdinnöillä on ollut ja on olemassa? Mitkä ovat ateismin harjoittajan motivaatiot, mitä kritiikkiä niistä on esitetty ja mitä seuraamuksia ateismista on ja on ollut. Mitä kehittyvä tiede ja aivokuvantaminen kertoo ateistisen tulkinnan tilasta psykofyysisinä kokonaisuuksina jne.?
Paras tapa tässä on vain kehottaa tutustumaan palstalla esitettyihin asioihin. Jos ei itse tahdo ottaa selvää, se on oma asia olla asian tiedostamisesta osattomana.
Kenenkään on turha alistua ateistiseen höpökeskusteluun keijusta, peikosta, möröstä tai ateismin lentävästä teepannusta. Pidetään asiakeskustelu palstan aihepiirin mukaisesti käsittelemässä ateismia.Miksi lähetät aina saman viestin joka ketjuun? Oli aihe sitten mikä tahansa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lähetät aina saman viestin joka ketjuun? Oli aihe sitten mikä tahansa...
Hän haluaa jankata ateismista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lähetät aina saman viestin joka ketjuun? Oli aihe sitten mikä tahansa...
Jos kysytään ateistisista yhteisöistä, ateismin historiasta, ateismin esiintymisestä erilaisissa yhteiskunnissa eri aikoina jne. ja tätä tehdään joka asian yhteydessä olevissa viestiketjuissa, on selvää, että silloin on hyvä olla olemassa joitain perustietolähteitä, joihin voi viitata. Ja antaa ihmisten itse opiskella ateismista ne asiat, joita siitä on kysyjällä mielenkiinnon kohteena.
Osa ateisteista ajattelee, että ateismia aihepiirinä ei ole olemassa. Osa taas ajattelee, että ateismissa on erilaisia vivahteita. Näitä molempia ja monia muita näkökantoja asiasta esiintyy. Ja niin saa esiintyäkin. Jokaisella saa olla omanlaisensa ateismi, kuten itse haluaa. Mutta siinä vaiheessa, kun aletaan kontrolloimaan toisten ateismia mennään rajoittamaan asiasta keskustelua tai estämään asiaan liittyvää tiedonhankintaa ja opiskelua, mennään kyllä aivan liian pitkälle. Toisaalta ihmiset itse saavat päättää tahtovatko he olla ateistien manipuloimia, mutta heiltä ei saisi kieltää asiasta tiedonhankintaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kysytään ateistisista yhteisöistä, ateismin historiasta, ateismin esiintymisestä erilaisissa yhteiskunnissa eri aikoina jne. ja tätä tehdään joka asian yhteydessä olevissa viestiketjuissa, on selvää, että silloin on hyvä olla olemassa joitain perustietolähteitä, joihin voi viitata. Ja antaa ihmisten itse opiskella ateismista ne asiat, joita siitä on kysyjällä mielenkiinnon kohteena.
Osa ateisteista ajattelee, että ateismia aihepiirinä ei ole olemassa. Osa taas ajattelee, että ateismissa on erilaisia vivahteita. Näitä molempia ja monia muita näkökantoja asiasta esiintyy. Ja niin saa esiintyäkin. Jokaisella saa olla omanlaisensa ateismi, kuten itse haluaa. Mutta siinä vaiheessa, kun aletaan kontrolloimaan toisten ateismia mennään rajoittamaan asiasta keskustelua tai estämään asiaan liittyvää tiedonhankintaa ja opiskelua, mennään kyllä aivan liian pitkälle. Toisaalta ihmiset itse saavat päättää tahtovatko he olla ateistien manipuloimia, mutta heiltä ei saisi kieltää asiasta tiedonhankintaa.Taas samaa juttua eri sanoilla...
Ateismi on käsitys jumalien olemassaoloon liittyen. Ei mitään muuta. Se ei ole aate eikä ideologia. Vain uskovaiset väittävät näin.
Sinä yrität väenväkisin sotkea ateismia vaikka mihin aatteisiin.
Minä olen ateisti enkä ole koskaan kuulunut mihinkään "ateistiseen yhteisöön".
Kukaan ei ole puhunut minulle ateismista, olen ihan itse päätynyt ateistiksi.
Kukaan ei ole manipuloinut minua enkä ole itsekään manipuloinut ketään.
Ei ole olemassa mitään ateismi-aihepiiriä. Ateismi on sitä, että ei uskota jumalien olemassaoloon. Jos siihen yritetään sotkea jotain muuta, se on silloin jotain muuta aatetta.
Kerro, mitkä aatteet mielestäsi perustuvat ateismiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas samaa juttua eri sanoilla...
Ateismi on käsitys jumalien olemassaoloon liittyen. Ei mitään muuta. Se ei ole aate eikä ideologia. Vain uskovaiset väittävät näin.
Ei ole olemassa mitään ateismi-aihepiiriä. Ateismi on sitä, että ei uskota jumalien olemassaoloon. Jos siihen yritetään sotkea jotain muuta, se on silloin jotain muuta aatetta.
Kerro, mitkä aatteet mielestäsi perustuvat ateismiin.H
Hmm... ateistinen yhteisö, sitäpä kaipaisin ex-uskovana. Yhteisöllisyys on monien uskonryhmien kultainen käsirauta. Hain UUT:n työntekijäksi, otti 3 kk, että edes pääsin edes keskusteluyhteyteen. Arvatkaa tuliko minusta vapaaehtosityöntekijä? Hei, ateistikaverit, kun te viekottelette uskovia pois yhteisöistään ylivoimaisilla totuuksilla, mitä te tarjoatte heille. Vittu se totuus, mitä tumpatte ilman yhteisöä on melkein pahempi kuin heidän oma yhteisöllinen orjuus. Koeta pärjätä jätkä maailmassa, meille ateisteille voitto on se kun et kuulu enää kirkoon tai mihinkään kristilliseen yhteisöön. - Vitut me muuten sinusta välitetään! Ihminen tarvitsee toisen, jos jatkatte omaa käännytystänne, tarjotkaa ihmiselle myös yhteisö! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas samaa juttua eri sanoilla...
Kerro, mitkä aatteet mielestäsi perustuvat ateismiin."Kerro, mitkä aatteet mielestäsi perustuvat ateismiin."
Ööh?
"Ei ole olemassa mitään ateismi-aihepiiriä. Ateismi on sitä, että ei uskota jumalien olemassaoloon. Jos siihen yritetään sotkea jotain muuta, se on silloin jotain muuta aatetta."
On olemassa aihepiiri, jos ateismi on jonkin toisen aatteen kanssa yhdessä on silloin on kyseessä ateismin ja jonkin toisen aatteen rajapinta.
"Minä olen ateisti enkä ole koskaan kuulunut mihinkään "ateistiseen yhteisöön".
Kukaan ei ole manipuloinut minua enkä ole itsekään manipuloinut ketään."
Väität siis, että ei ole olemassa ateistisia yhteisöjä tai järjestöjä? Haluatko kertoa umpioateismisi muodostumisesta, mitkä seikat siihen vaikuttivat? Miksi pidät ateismisi kaapissa, mutta kuitenkin todistat siitä kirjoituksessasi? Vaikuttaa siltä, että olet manipuloimassa palstalla?
"Ateismi on käsitys jumalien olemassaoloon liittyen. Ei mitään muuta. Se ei ole aate eikä ideologia. Vain uskovaiset väittävät näin."
Voitko kertoa hieman tästä ns. uskovaisuushahmosta? Mikä se on, kuka sen määrittää ja mistä ajatus siitä, että sellaiset jotenkin väittäisivät jotakin? Onko kyse miten suuresta otannasta jne.? Aika sekavaa settiä nyt taas kerran menossa. Epämääräiset väitteet vailla lähdeaineistoa, eli palsta-ateismia tyypillisimmillään.
Miten ateismissa käsitetään jumaluuksien olemuskysymykseen liittyvät seikat? Tahtoisitko hieman keskustella niistä? Osa näkee tämän ateismia jakavan rajapintakysymyksen eritavoin? Miksi näkemyksesi edustaisi ateismia, jos siinä ei ole oppia tai yhteisöä, joka voisi sitä edustaa tai harjoittaa? Paradoksia ja ristiriitaa toisensa perään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kerro, mitkä aatteet mielestäsi perustuvat ateismiin."
Ööh?
"Ei ole olemassa mitään ateismi-aihepiiriä. Ateismi on sitä, että ei uskota jumalien olemassaoloon. Jos siihen yritetään sotkea jotain muuta, se on silloin jotain muuta aatetta."
On olemassa aihepiiri, jos ateismi on jonkin toisen aatteen kanssa yhdessä on silloin on kyseessä ateismin ja jonkin toisen aatteen rajapinta.
"Minä olen ateisti enkä ole koskaan kuulunut mihinkään "ateistiseen yhteisöön".
Kukaan ei ole manipuloinut minua enkä ole itsekään manipuloinut ketään."
Väität siis, että ei ole olemassa ateistisia yhteisöjä tai järjestöjä? Haluatko kertoa umpioateismisi muodostumisesta, mitkä seikat siihen vaikuttivat? Miksi pidät ateismisi kaapissa, mutta kuitenkin todistat siitä kirjoituksessasi? Vaikuttaa siltä, että olet manipuloimassa palstalla?
"Ateismi on käsitys jumalien olemassaoloon liittyen. Ei mitään muuta. Se ei ole aate eikä ideologia. Vain uskovaiset väittävät näin."
Voitko kertoa hieman tästä ns. uskovaisuushahmosta? Mikä se on, kuka sen määrittää ja mistä ajatus siitä, että sellaiset jotenkin väittäisivät jotakin? Onko kyse miten suuresta otannasta jne.? Aika sekavaa settiä nyt taas kerran menossa. Epämääräiset väitteet vailla lähdeaineistoa, eli palsta-ateismia tyypillisimmillään.
Miten ateismissa käsitetään jumaluuksien olemuskysymykseen liittyvät seikat? Tahtoisitko hieman keskustella niistä? Osa näkee tämän ateismia jakavan rajapintakysymyksen eritavoin? Miksi näkemyksesi edustaisi ateismia, jos siinä ei ole oppia tai yhteisöä, joka voisi sitä edustaa tai harjoittaa? Paradoksia ja ristiriitaa toisensa perään?"On olemassa aihepiiri, jos ateismi on jonkin toisen aatteen kanssa yhdessä on silloin on kyseessä ateismin ja jonkin toisen aatteen rajapinta."
Vaikka olisikin näin se ei silti muuta itse ateismin merkitystä mihinkään. Ateismin merkitys on silti täysin sama: ei uskota uskonnolisiin jumaluuksiin.
"Voitko kertoa hieman tästä ns. uskovaisuushahmosta? "
Katso peiliin niin näet uskovaisuushahmon.
"Miten ateismissa käsitetään jumaluuksien olemuskysymykseen liittyvät seikat? Tahtoisitko hieman keskustella niistä? Osa näkee tämän ateismia jakavan rajapintakysymyksen eritavoin? Miksi näkemyksesi edustaisi ateismia, jos siinä ei ole oppia tai yhteisöä, joka voisi sitä edustaa tai harjoittaa? Paradoksia ja ristiriitaa toisensa perään?"
- Atheism, in the broadest sense, is an absence of belief in the existence of deities.
Koska ateismi on vai nimi(substanttiivi) yllä olevalle on täysin järjetöntä kysyä:
"miten ateismissa...."
Kalju on nimitys hiuksettomalle ihmiselle. Vastaavasti on yhtä järjetöntä kysyä "miten kaljuudessa..." käsitellään mitäkin asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On olemassa aihepiiri, jos ateismi on jonkin toisen aatteen kanssa yhdessä on silloin on kyseessä ateismin ja jonkin toisen aatteen rajapinta."
Vaikka olisikin näin se ei silti muuta itse ateismin merkitystä mihinkään. Ateismin merkitys on silti täysin sama: ei uskota uskonnolisiin jumaluuksiin.
"Voitko kertoa hieman tästä ns. uskovaisuushahmosta? "
Katso peiliin niin näet uskovaisuushahmon.
"Miten ateismissa käsitetään jumaluuksien olemuskysymykseen liittyvät seikat? Tahtoisitko hieman keskustella niistä? Osa näkee tämän ateismia jakavan rajapintakysymyksen eritavoin? Miksi näkemyksesi edustaisi ateismia, jos siinä ei ole oppia tai yhteisöä, joka voisi sitä edustaa tai harjoittaa? Paradoksia ja ristiriitaa toisensa perään?"
- Atheism, in the broadest sense, is an absence of belief in the existence of deities.
Koska ateismi on vai nimi(substanttiivi) yllä olevalle on täysin järjetöntä kysyä:
"miten ateismissa...."
Kalju on nimitys hiuksettomalle ihmiselle. Vastaavasti on yhtä järjetöntä kysyä "miten kaljuudessa..." käsitellään mitäkin asiaa."Katso peiliin niin näet uskovaisuushahmon."
Eli siis sittenkin, ateisteilla on se salainen teismifantasia, jossa he itsereflektoivat omia haaveitaan? Ja siten kertovatkin tarinaa itsestään? Sitä sitä vähän on osattu jo epäilläkin, että ateistisen ns. uskovaisuushahmo on jokaisella ateistilla itsellään heidän peileissään?
Missä se taikapeili sijaitsee, josta näet uskovaisuushahmoja? Onko se ateismin lentävän teepannun vieressä?
"Vaikka olisikin näin se ei silti muuta itse ateismin merkitystä mihinkään. Ateismin merkitys on silti täysin sama: ei uskota uskonnolisiin jumaluuksiin."
Olet varmaan perehtynyt aatteen määritelmään? Mitä, jos ateistille tulee toinen asia eteen? Pidätkö sellaista tilannetta mahdottomana vai mahdollisena? Tai asiat liittyvät toisiinsa?
"Koska ateismi on vai nimi(substanttiivi) yllä olevalle on täysin järjetöntä kysyä:
"miten ateismissa....""
Väität siis, että ateismia ei ole olemassa? Tai, että sen motivoimana ei ole toimittu tai jätetty toimimatta?
"Vaikka olisikin näin se ei silti muuta itse ateismin merkitystä mihinkään. Ateismin merkitys on silti täysin sama: ei uskota uskonnolisiin jumaluuksiin."
Oikeastaan ei näin, vaan niin miten ateismia yleisesti perustellaan eri tavoin. Sekä siten mitä siitä on uusilla esim. aivokuvantamisen menetelmillä ja esim. käyttäytymistieteiden avulla selvitettävissä. Jos on asia, se koostuu monista eri tavoin tutkittavista seikoista, joista jokaiseen on parhaan menetelmät käytettävissä. Tuo uskonnolliset jumaluudet on hyvä määritelmä, mutta kauan sitä on pitänyt onkia, ennen kuin se tuli.
Esim. pankkiautomaatti jumaluus antaa rahaa, jos tekee hakemuksen. Ja maksusitoumuksen jumaluus antaa rahaa siten, että ensin pitää ostaa jotakin tiettyä ja sitten myydä se eteenpäin. Toivon, että ymmärrät jumaluuksien laajempaakin määritelmää? Ja sitä, että ateismin aatteella on myös rajapinta näihin olemassa riippumatta miten paljon sille tahtoo antaa painoarvoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Katso peiliin niin näet uskovaisuushahmon."
Eli siis sittenkin, ateisteilla on se salainen teismifantasia, jossa he itsereflektoivat omia haaveitaan? Ja siten kertovatkin tarinaa itsestään? Sitä sitä vähän on osattu jo epäilläkin, että ateistisen ns. uskovaisuushahmo on jokaisella ateistilla itsellään heidän peileissään?
Missä se taikapeili sijaitsee, josta näet uskovaisuushahmoja? Onko se ateismin lentävän teepannun vieressä?
Olet varmaan perehtynyt aatteen määritelmään? Mitä, jos ateistille tulee toinen asia eteen? Pidätkö sellaista tilannetta mahdottomana vai mahdollisena? Tai asiat liittyvät toisiinsa?
"Koska ateismi on vai nimi(substanttiivi) yllä olevalle on täysin järjetöntä kysyä:
"miten ateismissa....""
Väität siis, että ateismia ei ole olemassa? Tai, että sen motivoimana ei ole toimittu tai jätetty toimimatta?
Oikeastaan ei näin, vaan niin miten ateismia yleisesti perustellaan eri tavoin. Sekä siten mitä siitä on uusilla esim. aivokuvantamisen menetelmillä ja esim. käyttäytymistieteiden avulla selvitettävissä. Jos on asia, se koostuu monista eri tavoin tutkittavista seikoista, joista jokaiseen on parhaan menetelmät käytettävissä. Tuo uskonnolliset jumaluudet on hyvä määritelmä, mutta kauan sitä on pitänyt onkia, ennen kuin se tuli.
Esim. pankkiautomaatti jumaluus antaa rahaa, jos tekee hakemuksen. Ja maksusitoumuksen jumaluus antaa rahaa siten, että ensin pitää ostaa jotakin tiettyä ja sitten myydä se eteenpäin. Toivon, että ymmärrät jumaluuksien laajempaakin määritelmää? Ja sitä, että ateismin aatteella on myös rajapinta näihin olemassa riippumatta miten paljon sille tahtoo antaa painoarvoa."Eli siis sittenkin, ateisteilla on se salainen teismifantasia, jossa he itsereflektoivat omia haaveitaan? Ja..."
- Uskovaisillahan se teismifantasia on, eikä se yleensä mitenkään salainen ole.
Mikä yleensä on tämä "uskovaisuushahmo"? Se on sinun itse keksimäsi "juttu" etkä edes suostu kertomaan, mitä se tarkoittaa.
"Olet varmaan perehtynyt aatteen määritelmään? Mitä, jos ateistille tulee toinen asia eteen? Pidätkö sellaista tilannetta mahdottomana vai mahdollisena? Tai asiat liittyvät toisiinsa?"
- Kyllä useimmat varmaan tietävät, mitä aate tarkoittaa. Mutta kun ateismi ei ole aate. Ateismi on käsite, joka tarkoittaa jumaliinuskomattomuutta.
Jos eteen tulee jokin "toinen asia", ateisti varmaan vastaa siihen oman käsityksensä mukaan, mutta ei sillä tarvitse olla eikä varmaan olekaan mitään tekemistä hänen ateisminsa kanssa.
"Väität siis, että ateismia ei ole olemassa? Tai, että sen motivoimana ei ole toimittu tai jätetty toimimatta?"
- Tietenkin ateismia on olemassa: On olemassa ihmisiä, jotka eivät usko jumalien olemassaoloon. Mutta ei se, että joku on ateisti, tarkoita, että hänen pitäisi toimia jollakin tietyllä tavalla, jos se toimiminen ei liity mitenkään ateismiin. Mikä tässä on niin vaikeaa?
"Oikeastaan ei näin, vaan niin miten ateismia yleisesti perustellaan eri tavoin..."
- Ateismia perustellaan sillä, että ei ole mitään havaintoja jumalista tai perusteita uskoa, että jumalia olisi olemassa. Eivätkä uskovaiset ole kyenneet esittämään todisteita jumaliensa olemassaolosta.
"Tuo uskonnolliset jumaluudet on hyvä määritelmä, mutta kauan sitä on pitänyt onkia, ennen kuin se tuli."
- Mikä se tuli? Tietenkin jumaluudet ovat uskonnollisia. Uskonnoissa on jumalia, ateismissa ei.
"Pankkiautomaattijumaluus? Maksusitoumusjumaluus?"
Mitä ihmettä? No nyt meni sekoiluksi. Ei kukaan kuvittele, että pankkiautomaatit ovat jumalia. No, uskovaiset nyt tietysti voivat uskoa melkein mihin tahansa...
Ja sitten uskovaiset itse alkavat sekoilla, kun ateistit vertaavat jumaliin uskomista tonttuihin, peikkoihin ja menninkäisiin uskomiseen. Ihan yhtä merkityksettömiä ovat ateisteille...
(Olen eri henkilö kuin aikaisempi)
- Anonyymi
diktaattori 🤔täytyisi olla aivan sairaan pätevä joka alueella
en tiedä ketään ihmistä , joka tulisi mieleen , mutta tekoäly saattaisi täyttää mitat ? - Anonyymi
Aloituksesta ilmenee kaikille kuin pinnallisista hedelmistä kirjoitellaankin.
- Anonyymi
Putinin pitäisi alkaa tekemään jotain ihmeitä kuten Jeesus teki. ja hyviä töitä niin vain se pelastaisi oman henkensä. eli rakkauden kaksoiskäsky
- Anonyymi
Kuinka ollakaan, jälleen aloitus jolla ei ole mitään tekemistä ateismin kanssa.
- Anonyymi
Eli on ok, että on diktaattori? Ja sellainen on ateisteille ok? Miten selität sen, että toiset ateistit ottavat kantaa asiaan? Ja osa osaa ottaa kantaa asioihin? Ja toisilla on flegmaattisuus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli on ok, että on diktaattori? Ja sellainen on ateisteille ok? Miten selität sen, että toiset ateistit ottavat kantaa asiaan? Ja osa osaa ottaa kantaa asioihin? Ja toisilla on flegmaattisuus?
Jotkin ateistit voivat olla diktaattoreita vastaan, koska kannattavat demokratiaa tai pitävät demokratiaa parempana kuin diktatuuria. Jotkin ateistit voivat ehkä sitten kannattaa diktatuuriakin. Ei diktatuurin kannattaminen tai vastustaminen riipu ateismista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkin ateistit voivat olla diktaattoreita vastaan, koska kannattavat demokratiaa tai pitävät demokratiaa parempana kuin diktatuuria. Jotkin ateistit voivat ehkä sitten kannattaa diktatuuriakin. Ei diktatuurin kannattaminen tai vastustaminen riipu ateismista.
Eipä niin, mutta voidaan ajatella mikä olisi paras järjestelmä ateismin harjoittamisen kannalta? Eli siis olla ateisti? Olisiko se diktatuuri, mitä etuja se tarjoaisi ja mitä haasteita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä niin, mutta voidaan ajatella mikä olisi paras järjestelmä ateismin harjoittamisen kannalta? Eli siis olla ateisti? Olisiko se diktatuuri, mitä etuja se tarjoaisi ja mitä haasteita?
Miten ateismia harjoitetaan? Ateismi on etupäässä uskonnollisten toimintojen harjoittamattomuutta. Ateisti ei rukoile, käy kirkossa, veisaa virsiä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ateismia harjoitetaan? Ateismi on etupäässä uskonnollisten toimintojen harjoittamattomuutta. Ateisti ei rukoile, käy kirkossa, veisaa virsiä...
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18672134/raamatun-luomiskertomuksessa-ja-aatamin-ja-eevan-myytissa-on-kyse-pakanuudesta-sykretismista-
Vielä myöhemmin Hume (1711-1776) käytännössä tuhosi rationalistisen ajattelun pyrkimyksessään luoda naturalistinen ihmistiede. Newton (1642-1727) esitti mekanistisen teorian fyysisten kappaleiden liikkeestä ja jätti täysin huomiotta subjektin roolin kaikessa tieteellisessä tutkimuksessa. Kartesiolaisen filosofian mukaisesti moderni tiede katsoo, että kohde ja subjektiivinen tieto kohteesta ovat toisistaan riippumattomia ilmiöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563121Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472891Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242699Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521792- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809