Oisko se jokin ihmisellä oleva ominaisuus tahi geeneissä saatu, tai sairautta, mitä se on, raamatun mukaan syntiä. Olen joskus ollut laiska, siitä kyllä on kymmeniä vuosia aikaa. Nykysten teen töitä joka päivä yli seitenkymppisenä, pitäis ehkä hiukan jarrutella.
"""""" Raamatun mukaan on kuitenkin selvää, että Herra määräsi ihmisen tekemään työtä. Näin ollen laiskuus on synti. "Mene, laiskuri, muurahaisen luo, katso sen aherrusta ja ota opiksesi" (San. 6:6).
Raamattu opettaa meille paljon laiskuudesta. Sananlaskujen kirja sisältää erityisen paljon laiskuutta ja laiskureita koskevia varoituksia. Sananlaskut kertovat laiskurin vihaavan työntekoa: "Omiin mielitekoihinsa laiska kuolee, kun kädet kieltäytyvät työnteosta" (San. 21:25); hän rakastaa nukkumista: "Saranoillaan ovi kääntyy, vuoteellaan laiska" (San. 26:14); hänellä on aina tekosyitä puolustukseen: "Laiska sanoo: 'Tiellä on leijona, keskellä katua kulkee peto'" (San. 26:13); hän tuhlaa aikaa ja energiaansa: "Joka hoitaa työnsä veltosti, on vahingontekijän veli" (San. 18:9); hän kuvittelee olevansa viisas, mutta on ymmärtämätön: "Laiska on mielestään viisaampi kuin seitsemän neuvokasta miestä" (San. 26:16).""""" (kopio) -tomumaja.
Laisluus syntiä onko?
13
166
Vastaukset
- Anonyymi
Otsikossa virhe ei laisluus vaan laiskuus. -tomumaja.
- Anonyymi
ootkohan sinä uskossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ootkohan sinä uskossa.
Tomumajan omia sekoiluja taas kerran.!
Äijä kehuskelee ja pullistelee omalla lihallisella toiminnallaan ja työnteollaan.
Säälittävää touhua.
Tomumaja tekee kirouksesta siunauksen !
17 Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
18 orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
Lisäksi Tomumaja on kerännyt mammonaa, eli omaisuutta ja silläkin täällä kehuskellut !
1 Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.
2 Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät;
3 teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä.
4 Katso, työmiesten palkka, jonka te vainioittenne niittäjiltä olette pidättäneet, huutaa, ja leikkuumiesten valitukset ovat tulleet Herran Sebaotin korviin.
5 Te olette herkutelleet maan päällä ja hekumoineet, te olette sydäntänne syötelleet teurastuspäivänä.
6 Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.
Näistä ja monista muista asioista huolimatta Tomumaja kuvittelee, että hänen asiansa ovat kunnossa Jumalan kansssa. Anonyymi kirjoitti:
Äijä kehuskelee ja pullistelee omalla lihallisella toiminnallaan ja työnteollaan.
Säälittävää touhua.
17 Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
18 orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
Lisäksi Tomumaja on kerännyt mammonaa, eli omaisuutta ja silläkin täällä kehuskellut !
1 Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.
3 teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä.
4 Katso, työmiesten palkka, jonka te vainioittenne niittäjiltä olette pidättäneet, huutaa, ja leikkuumiesten valitukset ovat tulleet Herran Sebaotin korviin.
5 Te olette herkutelleet maan päällä ja hekumoineet, te olette sydäntänne syötelleet teurastuspäivänä.
Näistä ja monista muista asioista huolimatta Tomumaja kuvittelee, että hänen asiansa ovat kunnossa Jumalan kansssa.Ylpeys on kuolemansynti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävää touhua.
Näistä ja monista muista asioista huolimatta Tomumaja kuvittelee, että hänen asiansa ovat kunnossa Jumalan kansssa.""""""Lisäksi Tomumaja on kerännyt mammonaa, eli omaisuutta ja silläkin täällä kehuskellut"""" Herran omat ovat siunattuja sehän kuuluu uskovan jokapäiväiseen elämään, kuten ruumiin terveyskin jota olen saanu. Sitten kateus jota olen syyttömänä saanu. Ajatella Herran antamilla lahjoilla ruumiin terveydellä ja sen myötä iloisuudella, uskolla, auttamisen halulla ja vielä ikävintä jos ei kärsi puutetta, näistä yleensä olen saanu syytöksiä . Varmasti voin tuoda julki Herrani antamia siunauksia minulle!!>>> Sananl. 19:15
Laiskuus vaivuttaa sikeään uneen, ja veltto joutuu näkemään nälkää.>>>
>>>Sananl. 13:4
Laiskan sielu haluaa, saamatta mitään, mutta ahkerain sielu tulee ravituksi>>>
Palaillaan taas... Olkaahan onnellisia ja eläkää sovussa, Uskokaan Jeesukseen!
tomumaja- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""""""Lisäksi Tomumaja on kerännyt mammonaa, eli omaisuutta ja silläkin täällä kehuskellut"""" Herran omat ovat siunattuja sehän kuuluu uskovan jokapäiväiseen elämään, kuten ruumiin terveyskin jota olen saanu. Sitten kateus jota olen syyttömänä saanu. Ajatella Herran antamilla lahjoilla ruumiin terveydellä ja sen myötä iloisuudella, uskolla, auttamisen halulla ja vielä ikävintä jos ei kärsi puutetta, näistä yleensä olen saanu syytöksiä . Varmasti voin tuoda julki Herrani antamia siunauksia minulle!!>>> Sananl. 19:15
Laiskuus vaivuttaa sikeään uneen, ja veltto joutuu näkemään nälkää.>>>
>>>Sananl. 13:4
Laiskan sielu haluaa, saamatta mitään, mutta ahkerain sielu tulee ravituksi>>>
Palaillaan taas... Olkaahan onnellisia ja eläkää sovussa, Uskokaan Jeesukseen!
tomumaja-Olet ihan isiesi kaltainen kehuskelija !
Siis faiseuksien ja kirjanoppineiden sydämen asenne oli aivan sama:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
Samaa omavanhurskautta ja väärää lihallista pullistelua !
Olen ymmärtänyt niin tämän uskonelämän kulun, että Jumala riisuu rakkaan lapsensa ja johdattaa kärsimyksiin, jotka pyhittävät sitä rakasta lasta.
Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
On siis kaksi eri tietä, toinen vie ylpeyteen ja maalliseen hyvään !
Toinen taas nöyryyteen ja Hengelliseen hyvään ja usein puutteeseen ja sairauksiin ym ym...
Mutta se, joka ei ole koskaan lähtenyt luopumisen tielle, tai jota Herra ei ole siihen päässyt johdattamaan, ei toki ymmärrä koko asiaa !
Ihan kuten "tomumajan" kohdalla on käynyt ja siksi tuo sokeus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ihan isiesi kaltainen kehuskelija !
Siis faiseuksien ja kirjanoppineiden sydämen asenne oli aivan sama:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
Samaa omavanhurskautta ja väärää lihallista pullistelua !
Olen ymmärtänyt niin tämän uskonelämän kulun, että Jumala riisuu rakkaan lapsensa ja johdattaa kärsimyksiin, jotka pyhittävät sitä rakasta lasta.
Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
On siis kaksi eri tietä, toinen vie ylpeyteen ja maalliseen hyvään !
Toinen taas nöyryyteen ja Hengelliseen hyvään ja usein puutteeseen ja sairauksiin ym ym...
Mutta se, joka ei ole koskaan lähtenyt luopumisen tielle, tai jota Herra ei ole siihen päässyt johdattamaan, ei toki ymmärrä koko asiaa !
Ihan kuten "tomumajan" kohdalla on käynyt ja siksi tuo sokeus.Herran hyvistä teoista saa olla kiitollinen kuka tahansa, iloita olla onnellinen että on rakastava Jeesus rinnalla, kulkemassa, Häntä ei mikään mahti maailmassa voi viedä pois!!
Teoista sitten Herra vaatii tekoja omiltaan niin hengellisiä kuin fyysisiäkin. Jumala ei sulata laiskuutta se on fagta.
“Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa niitä hyviä töitä varten, jotka Jumala on ennalta valmistanut, vaeltaaksemme niissä.” Ef. 2:10. “Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa niitä hyviä töitä varten, jotka Jumala on ennalta valmistanut, vaeltaaksemme niissä.” Ef. 2:10.
Kyllä se oikia palvelus Jumalalle kutakuinkin näin on ja paljon paljon muuta.:Jaak. 1:27
Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
Kaikestahan on tili tehtävä , meistä jokaisen se on varma asia. tomumaja- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herran hyvistä teoista saa olla kiitollinen kuka tahansa, iloita olla onnellinen että on rakastava Jeesus rinnalla, kulkemassa, Häntä ei mikään mahti maailmassa voi viedä pois!!
Teoista sitten Herra vaatii tekoja omiltaan niin hengellisiä kuin fyysisiäkin. Jumala ei sulata laiskuutta se on fagta.
“Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa niitä hyviä töitä varten, jotka Jumala on ennalta valmistanut, vaeltaaksemme niissä.” Ef. 2:10. “Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa niitä hyviä töitä varten, jotka Jumala on ennalta valmistanut, vaeltaaksemme niissä.” Ef. 2:10.
Kyllä se oikia palvelus Jumalalle kutakuinkin näin on ja paljon paljon muuta.:Jaak. 1:27
Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
Kaikestahan on tili tehtävä , meistä jokaisen se on varma asia. tomumaja-Kuten edellä jo osin kirjoitin, niin sokea ei vain näe, eikä ymmärrä.
On kahdenlaisia tekoja !
1) Omia tekoja, joilla ihminen yrittää itse miellyttää Jumalaa !
2) Pyhän Hengen aikaansaamia tekoja, eli ei omia tekoja, vaan Jumalan synnyttämiä ja aikaansaamia tekoja !
Mutta tätä eroa sinä et käsitä, etkä sitä siis, että uskovan tulee levätä omista teoista !
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
!!!
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
!!!
Ja kuten jo sanoin, niin sinä kuljet isiesi tietä omissa teoissa ja omavoimaisuudessa ja ylpeydessä, ei nöyryydessä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten edellä jo osin kirjoitin, niin sokea ei vain näe, eikä ymmärrä.
On kahdenlaisia tekoja !
1) Omia tekoja, joilla ihminen yrittää itse miellyttää Jumalaa !
2) Pyhän Hengen aikaansaamia tekoja, eli ei omia tekoja, vaan Jumalan synnyttämiä ja aikaansaamia tekoja !
Mutta tätä eroa sinä et käsitä, etkä sitä siis, että uskovan tulee levätä omista teoista !
3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
!!!
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
!!!
Ja kuten jo sanoin, niin sinä kuljet isiesi tietä omissa teoissa ja omavoimaisuudessa ja ylpeydessä, ei nöyryydessä !Sinulla on oma tiesi ja minulla omani. Nyt ei aikaa enempää, nukkuumaan mieli huomenea on menoja riittämiin. Jukkan sanoin Hyvää yötä Jeesus myöta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on oma tiesi ja minulla omani. Nyt ei aikaa enempää, nukkuumaan mieli huomenea on menoja riittämiin. Jukkan sanoin Hyvää yötä Jeesus myöta!
Niinpä, meillä on eri tiet.
Sitä kannattaisi miettiä ja tutkia, että mikä se Herran viitoittama Tie onkaan ?
Se on näet näinkin:
Sananl. 14:12 Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.
Sananl. 16:25 Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.
- Anonyymi
Oletko kirjoittanut krapulassa ? Otsikkosi on puuta heiniä.
- Anonyymi
Laiskuus on syntiä, kun makaatte palstalla, ja perkelöitte ja kinaatte.
Menkää kentälle töihin ja antakaa näitten ateistien panetetella sielunsa pohjasta.
He harjoittelevat helvettiinsä vuorosanojaan. Siitähän on kyse.
Helvetti on täysi heidänkaltaistensa elämää. Pitäähän heidän täällä saatanoida suunsa hedelmää. Perkele on sisällä, eikä he osaa jeesustellakaan, kuutakuin keljukojootin häntä kainalossa. Onhan se vuosia nähty.... tälläkin palstalla.
Kyllä perkele heidän olkapäällä antaa heille vuorosanat, miten pimeä on heidän itsensä sydän.- Anonyymi
Et näköjään ymmärrä sitä, että tämäkin voi olla sitä "kenttätyötä".
Herralla on monenlaisia tehtäviä eri paikoissa.
Itse olen oppinut PALJON täällä, esim. erottamaan laajalti erilaisia eksytyksiä ja harhaoppeja.
Kirjoittelu täällä on ollut siis todella silmiä avaavaa ja ymmärtääkseni Herran johdatusta ja koulutusta minulle jatkoa varten, mitä se tulevaisuus minulle sitten tuokin tullessaan.
Mutta en suosittele todellakaan tätä foorumia nuorille uskoville, joiden aistit eivät vielä ole tottuneet erottamaan hyvää pahasta, sillä niin valtavasti tällä on eksytystä ja niin monenlaista harhaoppia on tarjolla.
Hepr. 5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
Ja on tässä se suojelullinen puoli, eli pyrkiä suojelemaan nuorempia uskovia, jotka erehtyvät tulemaan tänne totuutta etsimään ja oppia hakemaan, eli on hyvä kertoa Totuus, jotta se paljastaa eksyttäjien valheet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458670Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472479Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282297- 382182
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811757Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221550Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik71050Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni51034