Maahan. Maahan, missä on yhä toivoa ja maalaisjärkeä läsnä. Latvia vois olla hyvä, Liettuakin. Talveksi tuonne? Muulloin olisi riskinä että siellä olisi liian kuuma. Kuuma = Fierbinte. https://www.youtube.com/watch?v=__QJjx8dqyg. It's a wonderland. Jumalakin on siellä läsnä. Sen ymmärsin otsikosta että "ja kirottu Cincisin järvi". Kun tuo palautuu latinaan ja sieltä vaikutteita on siirtynyt englanninkieleen, niin se helpottaa oppimista. Vaikka virallisesti englanti onkin eri kieliryhmässä niin silti osa sanoista on lähes pääteltävissä. Suomi sen sijaan muistuttaa vain viroa. Unkarista ei ymmärrä yhtään mitään vaikka osaisikin 100 %:sesti suomea.
Mä haluan alikehittyneempään
15
205
Vastaukset
- Anonyymi
Latviassa ei ole sen kummoisempaa kuin Suomessa. Rumempaa lähtökohtaisesti.
- Sheena- Anonyymi
Pikavisiitillä siellä käydessäni huomasin kuinka ne kerrostaloympäristöt muistuttivat kovin paljon Suomea. Siellä on luultavasti vähemmän ankarat pakkaset talvisin kuin Suomessa. Se on kuitenkin Itämeren läheisyydessä. Valko-Venäjä ja Ukraina ovat hieman mantereisempia ja siellä voi olla jopa kylmempää kuin Suomessa talvisaikaan, kun peilataan siis Suomen rannikkoalueisiin. Atmosfääri on heti erilainen kun matkustaa Viroon. Jokin Neuvostoliiton ja kommunismin vaikutus siinä lienee. Liettua ja siitä Mustallemerelle on geopoliittisesti latautunutta seutua eli se on syytä pitää mielessä missä milloinkin liikkuu. Tsekki on aina hyvä vaihtoehto, halpaa kaljaa jne 🍻. - Ap.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikavisiitillä siellä käydessäni huomasin kuinka ne kerrostaloympäristöt muistuttivat kovin paljon Suomea. Siellä on luultavasti vähemmän ankarat pakkaset talvisin kuin Suomessa. Se on kuitenkin Itämeren läheisyydessä. Valko-Venäjä ja Ukraina ovat hieman mantereisempia ja siellä voi olla jopa kylmempää kuin Suomessa talvisaikaan, kun peilataan siis Suomen rannikkoalueisiin. Atmosfääri on heti erilainen kun matkustaa Viroon. Jokin Neuvostoliiton ja kommunismin vaikutus siinä lienee. Liettua ja siitä Mustallemerelle on geopoliittisesti latautunutta seutua eli se on syytä pitää mielessä missä milloinkin liikkuu. Tsekki on aina hyvä vaihtoehto, halpaa kaljaa jne 🍻. - Ap.
Sen mitä itse olen tutkinut Latvian kerrostaloympäristöjä ne tosiaan ovat rumuusasteeltaan Viron tasoa eli huomattavasti rumempia kuin Suomessa (tosin Suomi ei ollut Neuvostoliiton pakkohallinnassa, joten siinä syy) .
Suomen taloyhtiösysteemi pitää huolta rakennusten kunnosta, sellaista ei ole Baltian maissa (eikä muuallakaan).
Latviassa ollaan kyllä innostuneita oluesta.
- Sheena - Anonyymi
onko suomessa ei sen kummoisempaa kuin Latviassa?
mitä järkeä sitten kaikessa?
- Anonyymi
Liettua on minusta mukava maa. En tosin ole asunut siellä, lomaillut vain useamman kerran. Alikehittyneemmästä en kuitenkaan tiedä. Riippuu mitä sä sillä tarkotat.
Unkari näyttää kirjotettuna paljon hankalammin ymmärrettävältä kuin puhuttuna. Vaikea kielihän se on, mutta kyllä mä sanoisin, että se on suomalaiselle helpompi oppia kuin monelle muulle. Puhuttuna siinä on myös tosi paljon sanoja, joita pystyy ymmärtämään suomen pohjalta, kun kuuntelee tarpeeksi heidän puhettaan, vaikka ne kirjotettuna näyttää ihan siansaksalta.- Anonyymi
Älä valehtele. Suomessa ja unkarissa ei montaakaan yhteistä sanaa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele. Suomessa ja unkarissa ei montaakaan yhteistä sanaa ole.
Kyllä sieltä yllättävän monta löytyy. Kannattaa tutustua paremmin, jos et usko. Kuten sanoin, niin kirjoitettuina ovat usein ihan käsittämättömiä, mutta lausuttuna onkin sitten jo ihan eri asia.
- Anonyymi
Kehityksellä tarkoitan sitä kuinka teknokraattinen yhteiskunta on. Maaseutuviljely ja teollisuustuotanto ovat "alikehittyneempiä" kuin palveluyhteiskunnat siinä mielessä. Itse olen vain silmäillyt unkarinkielistä tekstiä, mutten kuunnellut. Sanojen tavut saattavat muistuttaa suomea mikä helpottainee sen ymmärtämistä. Jotkin japanin sanat muistuttavat suomea jostain syystä. Mongoliasta kaikki on lähtöisin. No ei kaikki, mutta monet jutskat kumminkin. Jossain päin Siperiaa oli aikoinaan laaja ihmisten vaellus, kun Maata kansoitettiin. Kuuluisin on tietysti Kenian ja Etiopian ylängöiltä muualle leviäminen. -ap.
Mikä estää lähtemästä? Kerranhan sitä vaan eletään.
- Anonyymi
Saamattomuus ja taloudellisen kapitaalin puute estävät minua nytkähtämästä paikoiltani muualle. Turistina voisin kyllä reissata. Eräs unelmani olisi patikoida Karpaateilla talvella. Työkkäri kyllä pitää avoinna vaihtoehtoa että ulkomaille olisi mahdollista lähteä töihin 🤔... -ap.
- Anonyymi
Jaa. Ja kuka estää? Sinä itse?? 🤷♀️
- Anonyymi
Ihan tuonne Venäjälle kun menet, niin sisävessa (vedellä toimiva) on vain harvoilla. Pslaat heittämällä 40-luvulle.
- Anonyymi
toveri, tarvitaan yhteinen ryhmä lähteä ikuiseen matkaan
nuoria kärsimättömiä miehiä ja naisia - Anonyymi
raha yksinäistää
mietitään kuinka hyväksikäyttää toisia
isompi lyö pienemmän
on sitten taitoa tulla yhteen rahasta huolimatta
kuinka voi oppia yhdessä olemisen taitoa? - Anonyymi
Voisin muuttaa luolaan taikka maan alle ja alkaa syömään roskiksista. Ison, onton puun sisään olisi mukavaa alkaa köllöttelemään. Parkkihalliin kellarikerrokseen? Alastomissa selviytyjissä ne oli jossain savannilla ja ympäröivät itsensä piikkipensailla petoeläinten varalta. Taisi jotkut elää puun sisällä ja sisään mennessään vetivät orjantappurapuskat eteen. Lepakonjätöksiä siellä voi tosin olla. Ruokaahan voisi alkaa pyydystämään vaikka lintulaudoilta :). Tällaista huumoria tällä kertaa.
Mikä on elämän tarkoitus? Onko se elää alituisessa nälässä ja ruoanhankinnassa? Se vasta olisikin antoisaa kun olisi oikeasti ansainnut ruokansa näkemällä työtä sen eteen verrattuna että ostaa kaupasta. Noh, jääpähän ainakin aikaa sitten muuhun. Villieläimet ovat elämänkoululaisia verrattuna ihmisiin mutta niiden elämä on silti selviytymistä. On se niin monilla ihmisilläkin. Kensington avenuesta tuli ohjelma viikonloppuna. En silti katsonut, sillä en ole niin viehättynyt huumausaineista. -ap.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790