Palstan yleisneroille

14

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh.. meni pari väärin. 8/10. Ja tarvitsin laskimen apua että sain oikein sen lukujonon.

      Hiffain jujun, mutta matikkapää petti. Vikaan en jaksanut keskittyä ja se meni mönkään. Toinen missä mokasin oli Mozart kyssäri.

    • 7/10.

      En jaksanut pätkääkään pysähtyä niihin numeerisiin tehtäviin, vaan vastasin niihin jotain hatusta ja jatkoin matkaani. En tiedä olisinko muutenkaan jaksanut keskittyä niihin, mutta jos koittaa samalla tuijottaa tölsyä ja naputella WA-viestejä, niin keskittyminen on luokkaa 5-. Korkeintaan. Voin hyvin samaistua modernien teinien oppitunteihin 😂

    • Anonyymi

      😜👍

    • Anonyymi

      👏 heille kaikille 😉

    • Anonyymi

      niin makunaa kullakin toinen tykkää lehmän kokoisista tissi-utaewista, toinen tykkää sporttisista tttöistä.

    • Viidennessä kysymyksessä on virhe, eikä sillä ole oikeaa vastausta.
      Viimeistä en jaksanut miettiä, sillä on migreeniä.

      • Liittyikö havaitsemasi virhe siihen, että jonkin asian tekemiselle on edellytyksenä sekä a) asian osaaminen että b) asian haluaminen?


      • buddy-love
        scrg kirjoitti:

        Liittyikö havaitsemasi virhe siihen, että jonkin asian tekemiselle on edellytyksenä sekä a) asian osaaminen että b) asian haluaminen?

        "Pete on iloinen, jos Tiina osaa tehdä kuperkeikan. Joko Leena tai Tiina osaa tehdä kuperkeikan. Leena osaa tehdä kärrynpyörän. Tiina osaa tehdä voltin. Jos joku osaa tehdä kärrynpyörän, osaa hän tehdä myös voltin. Jos joku osaa tehdä kärrynpyörän, hän ei osaa tehdä kuperkeikkaa."

        Jos osaamistilanne on symmetrinen, niin voltin osaava osaa tehdä myös kärrynpyörän ja tuosta seuraa viimeisen lauseen perusteella, ettei hän osaa tehdä kuperkeikkaa.
        Tiina osaa voltin, jolloin hän osaa myös kärrynpyörä, jolloin hän ei osaa kuperkeikkaa.
        Leena osaa kärrynpyörän, jolloin hän ei osaa kuperkeikkaa.
        Eli tuossa tilanteessa kumpikaan ei osaisi.

        Määrittelyssä on unohdettu ottaa mukaan se, ettei laatija ole halunnut osaamistilanteen olevan symmetrinen.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        "Pete on iloinen, jos Tiina osaa tehdä kuperkeikan. Joko Leena tai Tiina osaa tehdä kuperkeikan. Leena osaa tehdä kärrynpyörän. Tiina osaa tehdä voltin. Jos joku osaa tehdä kärrynpyörän, osaa hän tehdä myös voltin. Jos joku osaa tehdä kärrynpyörän, hän ei osaa tehdä kuperkeikkaa."

        Jos osaamistilanne on symmetrinen, niin voltin osaava osaa tehdä myös kärrynpyörän ja tuosta seuraa viimeisen lauseen perusteella, ettei hän osaa tehdä kuperkeikkaa.
        Tiina osaa voltin, jolloin hän osaa myös kärrynpyörä, jolloin hän ei osaa kuperkeikkaa.
        Leena osaa kärrynpyörän, jolloin hän ei osaa kuperkeikkaa.
        Eli tuossa tilanteessa kumpikaan ei osaisi.

        Määrittelyssä on unohdettu ottaa mukaan se, ettei laatija ole halunnut osaamistilanteen olevan symmetrinen.

        Aaa, nyt tuo on muutettu. Siinä vaiheessa kun minä tein testiä, niin oli alku: "Pete on iloinen, jos Tiina tekee kuperkeikan". Ja sitten ehtoja vain osaamisesta eikä tekemisestä ollenkaan, joten ei Peten iloisuudesta voi päätellä mitään. Mutta oikea vastaus olisi muka ollut "Pete on iloinen".


      • buddy-love kirjoitti:

        "Pete on iloinen, jos Tiina osaa tehdä kuperkeikan. Joko Leena tai Tiina osaa tehdä kuperkeikan. Leena osaa tehdä kärrynpyörän. Tiina osaa tehdä voltin. Jos joku osaa tehdä kärrynpyörän, osaa hän tehdä myös voltin. Jos joku osaa tehdä kärrynpyörän, hän ei osaa tehdä kuperkeikkaa."

        Jos osaamistilanne on symmetrinen, niin voltin osaava osaa tehdä myös kärrynpyörän ja tuosta seuraa viimeisen lauseen perusteella, ettei hän osaa tehdä kuperkeikkaa.
        Tiina osaa voltin, jolloin hän osaa myös kärrynpyörä, jolloin hän ei osaa kuperkeikkaa.
        Leena osaa kärrynpyörän, jolloin hän ei osaa kuperkeikkaa.
        Eli tuossa tilanteessa kumpikaan ei osaisi.

        Määrittelyssä on unohdettu ottaa mukaan se, ettei laatija ole halunnut osaamistilanteen olevan symmetrinen.

        Voltit on vaan hämäystä, jotka eivät vastaa kysymykseen.

        Merkitään T(iina), L(eena) ja S(kuperkeikka), C(kärrynpyörä)
        Koneessamme on vain kolme merkitsevää bittiä TS, LS, LC
        Tiedämme:
        TS = ?
        LS = ?
        TS or LS = 1
        LC = 1
        LS = (not LC) and ? = 0 and ? = 0
        TS or LS = 1 = TS or 0 ==> TS = 1

        Käytännössä lienee vaikea löytää voimistelijaa, joka osaisi voltin ja kärrynpyörän mutta ei kuperkeikkaa. Minäkin osaan kuperkeikan ja vaa'an ja ehkä kiepin, mutta volttia en lähtisi edes yrittämään.


    • Anonyymi

      Kiva testi, en ole kovin hyvä matemaattisesti. Sain 9/10. Tuommoisia virheitä en juuri huomannut. Tämä oli mukava pikkuinen aamupähkinä 😊

    • Anonyymi

      6/10, tein liian välinpitämättömästi keskittymättä. Keskitason tietäjä, joo ok. kyllä se minulle riittää.

    • Anonyymi

      No joo. Kerrankin aivovammaisellekin helppo. Kiitos aamupähkinästä.

      "Tuloksesi: 9 / 10
      Todellinen neropatti!
      Onnittelut, olet selkeästi harjoittanut aivonystyröitäsi aiemminkin! Tai ehkä kyseessä on silkkaa neroutta..."

      Se yksi virhe oli tuli kiirehtiessä. Hätäisesti laitoin 188 vaikka tietenkin oli 190. Pistetään aivovaurion piikkiin.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Yleis Nero on Nero Burning CD-levyjen ohjelmakin Nero Buring RON Ykrunate Versuib 17,7,,,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      128
      1315
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe