Voiko näin tehdä?

Väärä mauste

Jos nakki kastike menee pilalle ja olet köyhyyden partaalla.Voiko nakit pestä ja tehdä uuden kastikkeen?
Onko tämä hieman noloa?
Onko eettisesti väärin?
Jos tekisit näin,kehtaisitko kertoa anopille?
Olisiko tuollainen ala-arvoista toimintaa?
Pystyisitkö enää katsomaan itseäsi peiliin toimenpiteen jälkeen?
Onko sitruuna pippuri aina yhtä pahaa?
Laittaisitko sitä nakki kastikkeen sekaan?

Kas tässäpä pulmaa kerrakseen!

6

330

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitruunapippuria käytetään kalassa.... hmm.. varmaan kastike ollut mielenkiintoisen makuista... :)

• nainen koiraharrastuksella

koira söi ensin levyjen kansia , silmälasit , meikkejä ,kyniä ,yhden kengän ja lopuksi kerjäsi nakkeja..Joo huuhdo ne , mutta älä tarjoa haukattua ,helpottiko?

• Entinen uusavuton

Nyt kuulosti meikäläisen ruuanlaittopuuhilta 80-luvulla ja olen kyllä pessyt nakit ja tehnyt uuden kastikkeen, kun eka meni piloille.

Vinkki: tee ensin kastike ja mausta se ja ihan viimeiseksi laita hieman ruskistetut nakit niin säästyt vastaavalta. Ja sitruunapippuri ei ole välttämättä paras mauste nakkikastikkeeseen ellet laita runsaasti muitakin mausteita.

• nyt jo sujuu ruoanlaitto

Nyt kuulosti ihan meikäläisen ruoanlaittopuuhilta vuosia sitten. Olen joskus pilannut kastikkeen ja huuhtonut nakit ja tehnyt uuden soossin. Harmitti niin vietävästi, kun rahat vähissä ja jotain oli tehtävä.

Vinkki: Tee ensin kastike ihan valmiiksi ja mausta se myös. Vasta sitten laita ruskistetut nakit joukkoon niin maustaminen onnistuu paremmin. Sitruunapippuria tungen itse vähän joka ruokaan, mutta laitan paljon myös mustapippuria samalla. Ketsuppi ja sinappi sopivat myös hyvin joukkoon.

Anopille tunnustamista en uskalla käydä neuvomaan. Mikäli tunnet hänet hyvin ja arvelet huumoria piisaavan niin sitten ehkä.

• Kielipoliisi

... mikä tahansa, kun on nälkä. Paitsi yhtys sana osaamattomuus. Ei ole "nakki kastiketta", eikä "sitruuna pippuria", vaan nakkikastike ja sitruunapippuri. Hyvää ruokahalua kaikilla mausteilla!

• Kokki3

Voi kumpa tietäisit kuinka monet jauhelihat ym on pesty kun kastike on mennyt perseellee.. siis ravintolassa/suurtalouskeittiössä, eipä haittaa uusiks vaan tai sitte teet kastikkeesta helvetinmoisen nakkikeiton niin kyllä se maku laimenee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      5016
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2289
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2169
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      222
      2153
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1363
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1244
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      976
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      953
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      897
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      879
    Aihe