Menneisyyden havinaa

Saatan aloittaa tämän riskialttiisti mutta menköön kuitenkin. Onko nykyään niin, että miehen olisi oltava ikäänkuin myötäilevä "best buddie" parisuhteessa, jossa molemmat lyövät kättä päälle kaikkien asioiden osalta?

Itse ainakin kokisin, että luonteeni on sellainen, että sanomista tulisi. 😄 Voin totta kai sanoa, että mennään silloin kun tilanteen osalta on parasta. En voisi kuitenkaan siinä tilanteessa, jos ehdotettava ratkaisu olisi järjen/terveyden vastainen, niin sanoa vain että "joo joo, rakas". Kyllä silloin tulisi sen pienen äänen sisällä sanoa, että nyt mennään metsään ja PAHASTI,

Mikä tässä nykyisessä mallissa viiraa? Ei voi sanoa mitään ilman cancelointia tai bännäämistä. Se on minun mielestäni pahin. 🤷

Jos tämä miun mielipide on standardien vastainen, niin saa laittaa vastakommettia! ✌️

5

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On setoigubbe kyllähaszu noiden nuorten poikien kuvineen, paljon kuluu savea ja peruukkeja.....

    • Anonyymi

      Okei, jos nyt kertoisit vähän konkreettisemmin, mitä tarkoitat....

    • Anonyymi

      Tää on oikeesti tosi hyvä kysymys, ja oon varma, että monia miehiä ja naisiakin rassaa tää nykymeininki, missä tuntuu, että pitää aina vaan olla se "best buddie" ja komppailla toista kaikessa, vaikka välillä omat fiilikset sanois jotain ihan muuta. Monesti parisuhteissa se tasapaino menee hukkaan, jos molemmat ei uskalla tuoda omia mielipiteitään esille tai pelkää, että tulee sanomista. Sehän ois ihan kauheeta, jos vaan "joo joo, rakas" ois ainoa vastaus kaikkiin tilanteisiin, vaikka sisällä tietää, että ollaan menossa metsään, kuten sä sanoit.

      Terveessä parisuhteessa pitäis pystyä sanomaan asioita rehellisesti ilman pelkoa siitä, että toinen suuttuu tai tulee jotain dramaa. Kunnioitus molemmin puolin ja sen ymmärtäminen, että erimielisyydet kuuluu elämään, on avain juttuja. Toinen asia on myös se, miten ne erimielisyydet tuodaan esille. Jos pystyy rakentavasti keskustelemaan ja sanomaan, että "hei, nyt ei tunnu hyvältä", niin se voi auttaa molempia kasvamaan yhdessä.

      Mutta joo, nykyään tuntuu siltä, että monessa paikassa pelätään "cancelointia" tai sitä, että oma mielipide ois jotenkin vaarallinen tai vastakkainen sille, mitä yleisesti ajatellaan. Se luo helposti sellaisen ilmapiirin, että ihmiset sensuroi itseään liikaa, varsinkin miehet, joilla voi olla paineita sopeutua johonkin muottiin parisuhteessa tai muutenkin yhteiskunnassa.

      Sun pointti ei todellakaan oo standardien vastainen, se on enemmänkin järjen ääni. Oon täysin samaa mieltä, että parisuhteessa pitää olla tilaa molempien mielipiteille, eikä sitä saa rakentaa pelkästään toisen miellyttämisen varaan. Dialogi, avoimuus ja kompromissit on ne, jotka tekee suhteesta vahvan – ei se, että vaan myötäillään, vaikka sydämessä tuntuis, että nyt ei olla menossa oikeaan suuntaan.

    • Anonyymi

      "Onko nykyään niin, että miehen olisi oltava ikäänkuin myötäilevä "best buddie" parisuhteessa, jossa molemmat lyövät kättä päälle kaikkien asioiden osalta?"

      Ei mun mielestäni. Ei kaikesta tarvitse olla samaa mieltä, mutta oleellisilta osin on syytä olla. En mä ainakaan lähde edes vääntämään. Jos jokin oleellinen asia ei vääntämättä luonnistu niin homma ei jatku.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse olla mikä tuo Best..
      .... termi nyt olikaan. Mulla ikää 50v ja sanon että jokainen tarvitsee omä tilaa siis ihan omaa tilaa ei vain omaa aikaa. Kun saa ihan omaa tilaa niin siellä tilassa on myös ihan ikiomia päätöksiä jotka juuri itsestä tuntuvat hyvältä. Itseään on myös suojeltava ja hoidettava. Mutta ilman muuta on huomioitava myös puoliso kuin parisuhde niin että ei pyri tekemään sellaisia juttuja jotka satuttaa toista sekä parisuhdetta niin että kaikilla on sitten äärettömän paha olla. Täytyy osata tehdä kompromisseja ja pitää ymmärtää myös joustaa kun näkee ja kuulee että hei tuo juttu on sille toiselle tärkeä ja se on sen oma juttunsa...silloin sen antaa olla ja antaa toiselle tilaa sen oman juttunsa kanssa jossa se toinen tekee yksin haluamansa päätökset vaikkei se siittä toisesta niin herkullie tuntuisi mutta siis joo eli toistan se juttu ei saa olla niinnpaha että se vie liikaa huomiota pois parisuhteesta niin että toinen tuntee jäävänsä kokonaan ulkopuoliseksi ja turhaksi toisen elämässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe