Mieheni on työtön. Harmittaa kun mies ei hae töitä. Hän on hakenut vain muutamia työpaikkoja vuoden aikana. Paikkakunnalla jolla summe ei ole tarjolla juurikaan hänen oman alan työtä julkissa työpaikkahauissa. Siitä huolimatta hän voisi hakea piilotyöpaikkoja ja laittaa avoimia hakemuksia yrityksiin ja rekryfirmoihin, mutta hän ei tee sitä. Yritän kyllä kannustaa häntä, Hän lupaa aina että nyt hän laittaa niitä hakemuksia, mutta saan jatkuvasti pettyä tyhjiin lupauksiin. Miten motivoida häntä että hänelle syntyisi palava tarve työllistyä jota hän priorisoisi?
Miten motivoida työtön mies joka ei hae työtä työhakuun ?
39
501
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihda miestä. Tai tyydy kohtaloosi.
- Anonyymi
On kuin alkoholisti. Lupaiee ja pettää.
Ei tuosta tule mitään.- Anonyymi
Joo tyhjiä lupauksia
- Anonyymi
Paljonko ikää ukolla? Ei taida keski-ikäiset enää Suomessa työllistyä. Syytä siitä työnantajia.
- Anonyymi
No os ei yritä
- Anonyymi
Koko aloitus vaikuttaa ihan keksityltä. Sori jos ei ole.
- Anonyymi
Joku kokkomustatrolli siellä kirjoittelee....
- Anonyymi
Jotkut tekee liikaakin pimeetä yms ja jotkut ei tekisi mutta uskon että on turhautunut koska töitä ei ole kuin haroille ja valituille.
Ei se sinun miehesi vika ole.
Se on yhteiskunnan vika.- Anonyymi
Ei kaikki asiat ole yhteiskunnan vikaa. Sen jos ottaa aina perusteluksi niin varmasti jää petiin makaamaan. Yhteiskuntakorttia on helppo käyttää jos itse on saamaton vätys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki asiat ole yhteiskunnan vikaa. Sen jos ottaa aina perusteluksi niin varmasti jää petiin makaamaan. Yhteiskuntakorttia on helppo käyttää jos itse on saamaton vätys.
KYL ON jos ei ole ei ole töitä
- Anonyymi
Hän voisi laittaa avoimia hakemuksia vaikla sopivia ei olisi julkisessa haussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakenteellinen työttömyys on aina yhteiskunnan syytä.
- Anonyymi
No kai siihen on syy, tai useampikin, jos ei. Onko aloittajasta ratkaisijaksi on toinen asia. Ehkä henkilö ei itsekään osaa ratkaista asiaa.
Ilmeisesti ei ole työnhakuvelvollisuutta.- Anonyymi
Ei pidä jäädä toimettomaksi, pitää plla omaa aktiivisuutta etsiä työtä ja kobtaktoida yrityksiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä jäädä toimettomaksi, pitää plla omaa aktiivisuutta etsiä työtä ja kobtaktoida yrityksiä
Kokomuslinwn habkla kirjota
- Anonyymi
Olen mies, joka tiputettiin pois töistä. Ei sitten enää ollut töitä tarjolla.
Palkka-töitä kun ei vaan ole.
Minun entinen, ilkeä vaimo, otti lapset muutti kauas. Tuhosi perheen. Ehkä aikoi näin edistää työllistymistäni ? Kuitenkin oli täynnä sokeaa vihaa työttömyyttä kohtaan..
Sellaista se on , tuhotkaa vaan, se on trendikästä !- Anonyymi
Monelle kuitenkin se palkkatyö löytyy. Jopa huonoina taloudellisina aikoina, Joko toisen palveluksessa tai sitten itse oman työnsä luomalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monelle kuitenkin se palkkatyö löytyy. Jopa huonoina taloudellisina aikoina, Joko toisen palveluksessa tai sitten itse oman työnsä luomalla.
Kokoomuslainen siellä toistelee ideologiaa: "Jokainen on oman onnensa seppä, lähtökohdat ovathan kaikille samat ja heikot saavat kuolla pois!"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomuslainen siellä toistelee ideologiaa: "Jokainen on oman onnensa seppä, lähtökohdat ovathan kaikille samat ja heikot saavat kuolla pois!"
vedit aika pitkän olettamuksen ja omat kovat päätelmäsi. Ihan perus taviksetkin löytävät työpaikan itsellensä. Myös ne tosi punaiset punikitkin. Kuten minäkin, Ei siinä tarvitse olla kovinkaan oman onnensa seppä. Lähes jokainen on jossain vaiheessa elämän polkua työttömänä.Itsekin useampiakin kertoja ollut. Toki siinä vaiheessa jos ja kun sydän pettää tai kroppa totaalisesti hajoaa niin silloin työt varmaankin loppuvat. Työvyttömyyseläkkeelle vie matka. Huono säkä voi osua omalle kohdalle. Elämä on arpapeliä. Fiksukin voi harhautua ja pudota rakennusmontuun pimeässä. Se tietenkin on ongelma jos omassa päässä ei ole alun alkainkaan riittävästi puhtia eikä ymmärrystä. Ei suju opiskelut eikä opi mitään vaikka kuinka ponnistelee. Heitäkin on 10-15 % väestöstä ihan laskennallisesti. Suomessa pitäisi olla heikommille ihmisille parempi sosiaaliturva. Nyt ei niin ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihervassarin ideologiaa. Ei nyt oikein auennut tuo älyttömyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vedit aika pitkän olettamuksen ja omat kovat päätelmäsi. Ihan perus taviksetkin löytävät työpaikan itsellensä. Myös ne tosi punaiset punikitkin. Kuten minäkin, Ei siinä tarvitse olla kovinkaan oman onnensa seppä. Lähes jokainen on jossain vaiheessa elämän polkua työttömänä.Itsekin useampiakin kertoja ollut. Toki siinä vaiheessa jos ja kun sydän pettää tai kroppa totaalisesti hajoaa niin silloin työt varmaankin loppuvat. Työvyttömyyseläkkeelle vie matka. Huono säkä voi osua omalle kohdalle. Elämä on arpapeliä. Fiksukin voi harhautua ja pudota rakennusmontuun pimeässä. Se tietenkin on ongelma jos omassa päässä ei ole alun alkainkaan riittävästi puhtia eikä ymmärrystä. Ei suju opiskelut eikä opi mitään vaikka kuinka ponnistelee. Heitäkin on 10-15 % väestöstä ihan laskennallisesti. Suomessa pitäisi olla heikommille ihmisille parempi sosiaaliturva. Nyt ei niin ole.
Totta aina ei suju opiskelukaan vaikka yrittäisi..
- Anonyymi
Tuttu juttu. Minultakin eukko vei perheen, kun oli työttömänä.
Ja itse olen aivan asiallinen kunnon ihminen, mutta se työttömyys oli eukolle ja etenkin sen sukulaisille vihan kohde. Ja lopulta minäkin !
Lapset vieroitettiin työttömästä, jne. Siis täýsi ylimielinen toimi se..
Tälläinen se "tyhmien arvomaailma " on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttu juttu. Minultakin eukko vei perheen, kun oli työttömänä.
Ja itse olen aivan asiallinen kunnon ihminen, mutta se työttömyys oli eukolle ja etenkin sen sukulaisille vihan kohde. Ja lopulta minäkin !
Lapset vieroitettiin työttömästä, jne. Siis täýsi ylimielinen toimi se..
Tälläinen se "tyhmien arvomaailma " on.Korjaus edell... Siis,,, kun minä olin työttömänä..
- Anonyymi
Kun "omalta paikkakunnalta ei töitä löydy", niin eihän sitä voi lähialueiltakaan hakea. Simppeli syy työttömyyteen.
Kas perhana, etten tuota ole itse.älynnyt vaan kulkenut vuosikaudet muualla töissä.- Anonyymi
Moni tekee kuten sinäkin. Itsekin reissannut arkipäivisin 125 km työpaikalle, Pimeässä ja vesisateessa huonolla ajokelillä se ei tietenkään ole kivaa. Toinen vaihtoehto on muuttaa työn perässä paremmille apajille. Kolmas vaihtoehto on opiskella ja uudelleenkouluttautua alalle jossa on paremmat saanssit saada isompaa liksaa ja töitä. Tosin jos on ikääntynyt huono terveys ja vähäinen koulutustaso silloin voi epätoivo iskeä työnsaannin osalta. Jokaisella on oma parasta ennen päivämääränsä. Toisilla se parasta enne pvm tulee nopeammin ja toisilla virtaa piisaa jatkaa 80 vuotiaiksi työhommissa. Yhden asian kun muistaa nuorena niin siitä on paljon hyötyä. Täytyy takoa kun rauta on kuumaa ja sijoittaa ylijäämä kasvamaan korkoa ja tuottoa.
- Anonyymi
Siihen tarvitaan auto ja rahaa jos julkisia menee harvoin ja junakin voi maksaa 11-14e suunta. Mulla mennyt kahteen työhaastatteluun tänä vuonna 67e julkisilla ja nää ei edes vaivaantunut edes ilmoittaa rekrytulosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen tarvitaan auto ja rahaa jos julkisia menee harvoin ja junakin voi maksaa 11-14e suunta. Mulla mennyt kahteen työhaastatteluun tänä vuonna 67e julkisilla ja nää ei edes vaivaantunut edes ilmoittaa rekrytulosta.
Kun on työttömänä, köyhänä, ei ole varaa enää autoon, taasa-veroihin, trafi maksuihin, polttoaineeseen,, yleensä ei varaa kulutukseen. Se elämänpiiri on siis suppea, eikä ole varaa kulkea.
Jos kauempaa töitä saisi, niin pitäisi 1/2 v. palkka puyytää etukäteen, jotta voisi edes liikkua !!
Kesällä meinasin ajaa junalla, mutta asemalla ei ollut lipun myyntiä, ja junasta ei kuulemma käteisellä saa ostettua lippua - vaan tulee rangaistus maksu ja lasku lipusta.
Jätin juna kyydit tekemättä.
- Anonyymi
Toimi väärin. Miksi hän ei vastaanottanut töitä tai mennyt töihin ?
Terveisin poliitikko, ÄO 65 - Anonyymi
Lähetä ja postita itse niitä työhakemuksia miehesi puolesta. Älä vaan ukollesi kerro mitään. Edes yhtä halaistua sanaa. Sieltä omalta työpaikaltasi postailet salaa. Se ukon naamataulun venähtäminen kun hänelle alkaa tulvimaan haastattelukutsuja ja moninaisia työtarjouksia. Hän kauhistelee ja panikoi leuka väpättäen mitä hittoa tämä on. Sanot vaan että joku elämää suurempi on toiveesi kuullut.
- Anonyymi
Sitten huomaat, että useimmat työnantajat ei vastaa hakemuksiin. Jotkut harvat ilmoittaa, ettei valinta osunut.
Sitten ehkä kyky asettua toisen asemaan paranee, ja ymmärrys, miten vaikeaa on löytää työpaikka juuri nyt.
Terveisin viime vuonna kuuteen työpaikkaan valittu. Tänä vuonna ei yhteenkään. Tilanne on todella paljon huonompi kuin esimerkiksi vuosi sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten huomaat, että useimmat työnantajat ei vastaa hakemuksiin. Jotkut harvat ilmoittaa, ettei valinta osunut.
Sitten ehkä kyky asettua toisen asemaan paranee, ja ymmärrys, miten vaikeaa on löytää työpaikka juuri nyt.
Terveisin viime vuonna kuuteen työpaikkaan valittu. Tänä vuonna ei yhteenkään. Tilanne on todella paljon huonompi kuin esimerkiksi vuosi sitten.Huonon hallituksen syy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveisin viime vuonna kuuteen työpaikkaan valittu. Tänä vuonna ei yhteenkään. Tilanne on todella paljon huonompi kuin esimerkiksi vuosi sitten.rippuu miten sen työhakemuksensa tekee, Silloin saa ainakin vastauksen vaikkei tulisi valituksi, Ensi vuonna voi olla jo talouden nousukausi. Tilanteet muuttuvat,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huonon hallituksen syy.
tai hallituksesta riippumatta.
- Anonyymi
Onneksi sinä sentään käyt töissä. Elätät jatkossa miehesi kuten Floora elättää Lätsä ukkonsa. Tai Viivi elättää Wagnerinsa.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10158838470682619&id=31411402618&set=a.402395092618 - Anonyymi
Ehkä kyse on loppuunpalamisesta tai motivaation puuttumisesta. Siihen ei työhakemukset auta.
- Anonyymi
loppuunpalaminen ei ainakaan voi olla kyseessä. Työtön kun on,
Enempikin alistuminen omaan kohtaloonsa. Apatia ja näköalattomuus.
Vastuu perheestä on jäänyt vaimolle. Ei hyvä juttu.
- Anonyymi
Luuletko, että työtön ei voi loppuunpalaa. Kyllä voi. Stressistä.
- Anonyymi
voi todellakin
- Anonyymi
jätät aamupuuron keittämättä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1709991Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523305Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483061- 632784
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2022149- 1142103
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251963Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä651581Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121336Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221316