Onko sinulla hetken mielihaluja ja miten ne ilmenevät? Itselleni iski Raxin nähtyäni eilen himo broilerin siivistä. Tänään kävin Citymarketissa ja yllättävänä mielihaluna ostin kokonaisen grillatun broilerin. Miten sinun himosi ilmenevät?
Onko sinulla yllättäviä mielihaluja?
114
1150
Vastaukset
- Anonyymi
Jossain olen lukenut, että raskaana ollessa naisilla saattaa tulla yllättäviä mielihaluja. Ja kesällä moni himoitsee jäätelöä ja joulun seutuun maistuu suklaa. Onko täällä vauvoja saaneita naisia, joilla oli mielihaluja?
Tämä on kyllä sinkut-palsta eikä vauva.fi, jossa niitä raskauden kokeneita olisi erilaisine mielihaluineen. Nimensä mukaisesti täällä kirjoittavat sinkut??
- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Tämä on kyllä sinkut-palsta eikä vauva.fi, jossa niitä raskauden kokeneita olisi erilaisine mielihaluineen. Nimensä mukaisesti täällä kirjoittavat sinkut??
Mikähän sinäkin olet rajaamaan, kuka täällä saa kirjoittaa ja kuka ei.
Sivusta Anonyymi kirjoitti:
Mikähän sinäkin olet rajaamaan, kuka täällä saa kirjoittaa ja kuka ei.
SivustaAnonyymi: "Mikähän sinäkin olet rajaamaan, kuka täällä saa kirjoittaa ja kuka ei.
Sivusta"
Vastasin anonyymi-itselleni, mikä lienee lieventävä asianhaara. En ollut itselleni kohtelias. Yritin anonyymivastauksella ja siihen vastaamalla saada nähden naisten vastauksia - raskauden ajalta mielihaluista.- Anonyymi
Anonyymi: "Mikähän sinäkin olet rajaamaan, kuka täällä saa kirjoittaa ja kuka ei.
Sivusta"
Vastasin anonyymi-itselleni, mikä lienee lieventävä asianhaara. En ollut itselleni kohtelias. Yritin anonyymivastauksella ja siihen vastaamalla saada nähden naisten vastauksia - raskauden ajalta mielihaluista.Niin tietenkin. Olisi pitänyt heti tajuta, minä kun en ole kansankynttilä enkä muutenkaan terävintä kärkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tietenkin. Olisi pitänyt heti tajuta, minä kun en ole kansankynttilä enkä muutenkaan terävintä kärkeä.
Ihana FHL. Olen kaivannut sua.<3
Tämä sulle vastannut on inhottava, mielenterveydellisistä ongelmista kärsivä paskiainen, joka purkaa pahaa oloaan täällä.
Älä välitä.
Mitä sulle kuuluu? <3 Anonyymi kirjoitti:
Tämä sulle vastannut on inhottava, mielenterveydellisistä ongelmista kärsivä paskiainen, joka purkaa pahaa oloaan täällä.
Älä välitä.
Mitä sulle kuuluu? <3Anonyymi: "Ihana FHL. Olen kaivannut sua.<3
Älä välitä.
Mitä sulle kuuluu? <3 "
Kukas tuttu sinä olet? Mulle kuuluu sitä, että en voi tämän vuoden puolella olla yhtään yötä Joensuussa, sillä 85-vuotias isä tarvitsee apua joka päivä. En ole omaishoitaja, mutta olen luvannut, että joka aamu ja yö olen Faijan kaupungissa apuna. Keskiviikkona käyn "asuinkaupungissani" Joensuussa hoitamassa yhden asian ja tapaamassa ystävää. Herkuttelen Raxissa ja uudessa Kauppahallissa. Iltapäivällä lähden kohti Faijan kaupunkia, jota en tässä mainitse. Olen ilmoittautunut opiskelijaksi yliopistolle, mutta tämä lukuvuosi menee täysin puihin Faijan huonon kunnon vuoksi. Joudun olemaan Faijan kaupungissa päivät pitkät. Mitäs sinulle kuuluu?Anonyymi kirjoitti:
Älä välitä.
Mitä sulle kuuluu? <3anonyymi - kuka? "Ihana FHL. Olen kaivannut sua.<3
Älä välitä.
Mitä sulle kuuluu? <3"
Kuka olet? Millä perusteella olen ihana? Miksi olet kaivannut? Jäi viime yöstä vaivaamaan - voisitko vastata, sillä jotenkin epäilin viestin aitoutta.
- Anonyymi
Ei minulla ole mitään yllättäviä mielihaluja. Mielihaluni ovat aivan normaaleja jokapäiväiseen elämään liittyviä tarpeita eivätkä siis ole mitään "mielihaluja".
Seksiä tarvitsen kahdesti päivässä. Viiniäkin tarvitsen sopivassa määrin. Valmistan itse omat ruokani kasvis- sekä juures painoitteisesti ja sopivissa määrin myös lihaa kuten vaikkapa viiriäisiä taikka iberiko-kinkkua. Musiikkia kuuntelen Sostakowitshista Bowieen sekä Malikianiin vai mitä kaikkea taidemusiikkia nyt vain ovat muusikot tulleet säveltäneeksi. Että ihan tavallisen normaalia arkea tässä elellään ilman mitään mielihaluja. Mielihalut ovat pervojen hommia.Anonyymi: "Että ihan tavallisen normaalia arkea tässä elellään ilman mitään mielihaluja. Mielihalut ovat pervojen hommia."
Tuota en allekirjoita. Psykologiaa yliopistossa opiskelleena mieleen tulee Maslowin tarvehierarkkia, jossa on muun muassa fysiologisia tarpeita ja sosiaalisia tarpeita. Mielihaluja on mielestäni kaikilla. Sinäkin tarvitset sanomasi mukaan seksiä kahdesti päivässä eli sinulla on seksuaalisia tarpeita, mielihaluja?- Anonyymi
Anonyymi: "Että ihan tavallisen normaalia arkea tässä elellään ilman mitään mielihaluja. Mielihalut ovat pervojen hommia."
Tuota en allekirjoita. Psykologiaa yliopistossa opiskelleena mieleen tulee Maslowin tarvehierarkkia, jossa on muun muassa fysiologisia tarpeita ja sosiaalisia tarpeita. Mielihaluja on mielestäni kaikilla. Sinäkin tarvitset sanomasi mukaan seksiä kahdesti päivässä eli sinulla on seksuaalisia tarpeita, mielihaluja?Seksuaaliset tarpeet eivät ole mielihaluja.
Seksuaaliset tarpeet muuttuvat mielihaluiksi vasta sitten jos yksilö ei piittaa taikka välitä muista mitään vaan pitää omia seksuaalisia tarpeitansa kaikkein tärkeimpänä asiana piittaamatta yhtään mitään siitä kiinnostaako muita hänen seksuaaliset mielihalunsa.
Nämät Peter Nygårdit sekä Aku Hirviniemet ovat esimerkkeinä näistä omista "mielihaluistaan". Ymmärsinkö nyt oikein, kahdesti päivässä seksiä? Eiks toi oo aika paljon. Miten sulla riittää?? Ja miten riittää aika? Mulla ei vois työpäivänä ees aatella. Ja viikonloppuna sitten max kerran päivässä. Siis itsenäisesti. Pyrin kyllä siihen, että molempina päivinä. Mutta kovasti ruokaa laitat, mä just toisessa ketjussa vähän huolestuin mun painosta. Onko muuta jäljellä kun luut.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Ymmärsinkö nyt oikein, kahdesti päivässä seksiä? Eiks toi oo aika paljon. Miten sulla riittää?? Ja miten riittää aika? Mulla ei vois työpäivänä ees aatella. Ja viikonloppuna sitten max kerran päivässä. Siis itsenäisesti. Pyrin kyllä siihen, että molempina päivinä. Mutta kovasti ruokaa laitat, mä just toisessa ketjussa vähän huolestuin mun painosta. Onko muuta jäljellä kun luut.
Miksi muka ei aikaa riittäisi hekumalliseen kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen ( naisen ) kanssa. Se on kattos miehestä kiinni jotta onko ...
Ei kaikilla miesoletetuilla ole korkeata libidoa taikka mieskuntoa mikä pitää erektiota yllä. Joskus 1990-luvun alun aikaan kokeiltiin ihan vaan läpällä, kuten persuille on tapana keshuskella, kuinka kauan kykenen erektiota pitämään yllä sekä laukeamaan.
Perjantai iltapäivän ja sunnuntain iltapäivän aikana yhdyin 27 kertaa. Esinahka tosin tarvitsi lääkärin toimenpidettä joka oli myös kaltaisesi vittuuntunut ätmi joka meuhkasi jotta ei tuollaiseen toimenpiteeseen normaali mies kykene. Me ytmit kykenemme kun olemme orimiehiä ! Kolmen viikon kestäneen ensiavun jälkeen sama uudestaan ja sitten jo koittikin neljänkuukauden selibaatti ennekuin vehkeet kuntoutuivat.
Niin näillä vastakappaleena olleilla naisilla oli myös ongelmia limakalvojen kanssa kyseisen rajunoloisen viikonlopun jälkeen. Anonyymi kirjoitti:
Miksi muka ei aikaa riittäisi hekumalliseen kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen ( naisen ) kanssa. Se on kattos miehestä kiinni jotta onko ...
Ei kaikilla miesoletetuilla ole korkeata libidoa taikka mieskuntoa mikä pitää erektiota yllä. Joskus 1990-luvun alun aikaan kokeiltiin ihan vaan läpällä, kuten persuille on tapana keshuskella, kuinka kauan kykenen erektiota pitämään yllä sekä laukeamaan.
Perjantai iltapäivän ja sunnuntain iltapäivän aikana yhdyin 27 kertaa. Esinahka tosin tarvitsi lääkärin toimenpidettä joka oli myös kaltaisesi vittuuntunut ätmi joka meuhkasi jotta ei tuollaiseen toimenpiteeseen normaali mies kykene. Me ytmit kykenemme kun olemme orimiehiä ! Kolmen viikon kestäneen ensiavun jälkeen sama uudestaan ja sitten jo koittikin neljänkuukauden selibaatti ennekuin vehkeet kuntoutuivat.
Niin näillä vastakappaleena olleilla naisilla oli myös ongelmia limakalvojen kanssa kyseisen rajunoloisen viikonlopun jälkeen.Mitä hyötyä tosta? Eikö parempi laatu kuin määrä?
Ja tätä ei pitäs kertoo, kun tuutte kateelliseksi. Mulla tää viikko lomaa. Niin rupee jo palautuu. Tänään kaks kertaa. Ja täydellistä.
- Anonyymi
Mielihalut ovat vain mielihaluja, niihin ei kannata ryhtyä. Mielihaluihin mukaan lähteminen on riippuvuutta.
"Mielihalu voi saada alkunsa ympäristössä näkemistäsi asioista, jotka muistuttavat sinua päihteiden käytöstä (kuten nähdessäsi ihmisjoukon, joka on selvästi menossa juhlimaan). Kyseessä voi myös olla sisäiset tekijät, kuten ahdistus, häpeä tai suuttumus. "
Paitsi päihteissä mielihalu toimii ruuassa, ei-alkojuomassa, seksissä ym.Anonyymi: "Mielihalut ovat vain mielihaluja, niihin ei kannata ryhtyä. Mielihaluihin mukaan lähteminen on riippuvuutta."
Minä olen toista mieltä. Ihmisellä on tarpeita, joita tulee täyttää. Ehkä mielipiteeseeni, vaikuttaa se, että olen suorittanut kauppatieteissä markkinoinnista sekä perus että aineopinnot. Ihmisellä on tarpeita ja mielihaluja, joita markkinoinnilla yritetään laukaista. Talouden pitää pyöriä ja kulutusta täytyy olla. Mielihalut ovat hyvästä ellei kyseessä ole huumeet tai vastaavat tuotteet. Harmikseni muutamalla sukulaisella riippuvuus tupakasta, mikä ei ole hyvä asia mielihaluna.- Anonyymi
Anonyymi: "Mielihalut ovat vain mielihaluja, niihin ei kannata ryhtyä. Mielihaluihin mukaan lähteminen on riippuvuutta."
Minä olen toista mieltä. Ihmisellä on tarpeita, joita tulee täyttää. Ehkä mielipiteeseeni, vaikuttaa se, että olen suorittanut kauppatieteissä markkinoinnista sekä perus että aineopinnot. Ihmisellä on tarpeita ja mielihaluja, joita markkinoinnilla yritetään laukaista. Talouden pitää pyöriä ja kulutusta täytyy olla. Mielihalut ovat hyvästä ellei kyseessä ole huumeet tai vastaavat tuotteet. Harmikseni muutamalla sukulaisella riippuvuus tupakasta, mikä ei ole hyvä asia mielihaluna.Kuka käskee täyttää mielihaluja? Markkinointi-ihmisetkö vie ja sinä vikiset?
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi: "Mielihalut ovat vain mielihaluja, niihin ei kannata ryhtyä. Mielihaluihin mukaan lähteminen on riippuvuutta."
Minä olen toista mieltä. Ihmisellä on tarpeita, joita tulee täyttää. Ehkä mielipiteeseeni, vaikuttaa se, että olen suorittanut kauppatieteissä markkinoinnista sekä perus että aineopinnot. Ihmisellä on tarpeita ja mielihaluja, joita markkinoinnilla yritetään laukaista. Talouden pitää pyöriä ja kulutusta täytyy olla. Mielihalut ovat hyvästä ellei kyseessä ole huumeet tai vastaavat tuotteet. Harmikseni muutamalla sukulaisella riippuvuus tupakasta, mikä ei ole hyvä asia mielihaluna.Ihmisen "tarpeet" ovat valtaosin riippuvuuksia. Tupakka, ruoka, seksi, urheilu, työ, harrastus mihin vaan voi kehittyä "tarve", koukku.
Anonyymi kirjoitti:
Kuka käskee täyttää mielihaluja? Markkinointi-ihmisetkö vie ja sinä vikiset?
- Sheena"Kuka käskee täyttää mielihaluja? Markkinointi-ihmisetkö vie ja sinä vikiset?
- Sheena"
Sanotaan, että talouselämä täyttää tarpeita, joita monesti voi sanoa mielihaluiksi. Ei se markkinointi minuun aina vaikuta ja se minua veisi niin, että vikisen. Esimerkiksi eilen Joensuussa kuljin Burger Kingin ohi. Pidän sen mainoksesta paljon, jossa ufo-olennot eivät ovat keksineet vielä tulta, miksi heidän hampurilaisensa eivät ole hyviä. Burger Kingin hampurilaiset tehdään hyvässä aidossa tulessa, miksi heidän hampurilaisensa ovat mainoksen mukaan tosi hyviä. Kävin muutaman kerran Burger Kingissä, mutta en enää, vaikka sitä kuinka kivasti mainostettaisiin. Minusta Subway on paljon parempi kuin BK, miksi käyn siellä Subissa. Mainostaminen ei vaihtaisi kuluttajakäyttäytymistäni.
- Anonyymi
On toki mutten ruoki niitä juuri koskaan, ts. hillitsen ja hallitsen mielihaluni. Minä päätän, ei mielihalu ☝.
- Sheena- Anonyymi
Ai hornetteja
Miä tykkään salmiakista
En ennen tykänny
Milloin mitäkin
Punkku on hyvää
Juustot - Anonyymi
Onkohan ihan noin kun pimppisi ja vartalosi haluaa ja tarvitsee orgasmin tai orgasmeja niin päättääkö siinä sheena vai tarviiko pimppi ja koko sheena orgasminsa
Ei ne enää yllätä
Minulla on syysmasennus päällä, joten olen päättänyt sanoa kaikille mielihaluilleni kyllä. Tänään olen polttanut pikkusikareita ja juonut siideriä. Alkoholia minun ei tee normaalisti ollenkaan mieli, mutta kun iskee paha päivä, helpottaa se oloa. Toinen salainen mielihaluni on masennuksen kourissa päättää päiväni, mutta sitä en edes ajatuksen tasolla ole toteuttamassa.
Mutta normaali tilanteessa mielihaluni liittyvät roskaruokaan. Olen kuitenkin viime aikoina pyrkinyt hillitsemään sen kulutusta, kun onhan se pirun epäterveellistä. Mutta kyllä sitä tulee vieläkin välillä vedettyä.- Anonyymi
Juu, irtokarkkihyllytkin on tullut kierrettyä irtokarkkien epäterveellisyyden takia.
Irtokarkithan ovat sokeria ja epäterveellsiä E-koodin lisäaineita täynnä.
Sama se on kaikkien karkkien kanssa, epäterveellisiä ovat. - Anonyymi
"Mielihaluja voi hallita myös tunnustelemalla, onko oikeasti nälkä vai onko kyse vain himosta. Jos mielihaluun vastaa aina syömällä, se voimistuu. Jos jaksaa odottaa noin parikymmentä minuuttia, mielihalu katoaa tai ainakin heikkenee jos kyse ei ole oikeasti nälästä,"
Arvoisa "Palstakamu" minun kokemukseni mukaan riittävä ulkoilu ja suklaa auttaa syysmasennukseen ilmeisesti paremmin kuin alkoholi ja sikarit. Vajaa tunti reipasta liikuntaa varsin auringon paisteessa tekee ihmeitä. Hyvää syksyä ja talvea! Se kevät sitten vihdoin koittaa ja kesä! :)
Arvoisa "Palstakamu" minun kokemukseni mukaan riittävä ulkoilu ja suklaa auttaa syysmasennukseen ilmeisesti paremmin kuin alkoholi ja sikarit. Vajaa tunti reipasta liikuntaa varsin auringon paisteessa tekee ihmeitä. Hyvää syksyä ja talvea! Se kevät sitten vihdoin koittaa ja kesä! :)
Kiitos. Tänään alkanut mieliala parantumaan. Tiedän kyllä, että liikunta on parasta lääkettä, mutta joskus on vaan helpompi antaa periksi mielihaluille :D
Palstakamu kirjoitti:
Kiitos. Tänään alkanut mieliala parantumaan. Tiedän kyllä, että liikunta on parasta lääkettä, mutta joskus on vaan helpompi antaa periksi mielihaluille :D
Joo, minkäkin tiedän, että liikunta on paras lääke, mutta tulee itsekin liian vähän liikuttua. Milloin on liian kylmä, milloin sataa ja milloin ei muuten huvita liikkua riittävästi.
Hyviä liikunnallisempia syksyjä ja talvia! :) :)
- Anonyymi
Fazerin kääretorttua halusin ahmia, tiedän, että siitä tullee hetken päästä ällö öklö olo, mutta silti tekee mieli, hinta vaan on niin karvainen päälle 13€, et se estää mielihalun toteutumisen.
-50% allennuksen jälkenkin hinta tuntuu kovalta yli 6€. - Anonyymi
Joskus tulee mielihaluja esimerkiksi johonkin ruokaan tai ruoka-aineeseen. Välillä tulee mielihaluja muuttaa koko huusholli, jopa muuttaa muuallekin. Puntaroin kuitenkin mille mielihaluille voin sanoa, menköön nyt ja mille en tai seuraa ongelmia. Ja ongelmia en kaipaa yhtään.
Entinen Eivori"Joskus tulee mielihaluja esimerkiksi johonkin ruokaan tai ruoka-aineeseen. Välillä tulee mielihaluja muuttaa koko huusholli, jopa muuttaa muuallekin. Puntaroin kuitenkin mille mielihaluille voin sanoa, menköön nyt ja mille en tai seuraa ongelmia. Ja ongelmia en kaipaa yhtään.
Entinen Eivori "
Sama täällä. Keskiviikkona menen Raxiin Joensuussa, mutta mietin vielä muutaman päivän, sillä siellä mässäily voi aiheuttaa ongelman: lihomisen. Raxissa on puffet-pöytä, missä saa syödä niin paljon kuin haluaa. Jostain syystä tulee syötyä aika paljon ja juotua. Pizzat ja cola lihottavat. Eniten himoitsen siellä broilerin siipiä, mutta tulee syötyä myös lihottavaa pizzaa.
- Anonyymi
Arlan kahviproteiini rahka!
Suklaata en edes mainitse.
Vilma - Anonyymi
Maissii&jäzkii.
- Anonyymi
Harvoin maku-mielihaluja, mutta grillatut kanankoivet, ranskalaiset ja berliininmunkki maistuvat silloin tällöin. Yleensä ruoan puolesta kylläinen ja tyydytetty olo.
Läheisyyteen tulee tarve, mielihalu, Livenä on paras ja sitäkin saa, mutta ei ihan joka päivä kauaksi tule lähdetyksi. Silloin korvaa vähän uimahallin vesipistehieronta, ammattihieroja tai halityyny. Seksi on enemmän nälkään tai janoon verrattava tarve kuin mielihalu.
Päikkäreihin tulee joskus mielihalu, paha jos töissä. Viikonloppuna joskus ihanaa kellahtaa ruoan päälle sohvalle.
Liikuntaan itseensä tulee mielihalu vain sen kautta että jälkitila on ihana, tuntee itsensä hyväksi ihmiseksi ja elimistö rentoutuu.
Enpä nyt muuta tiedä.Kiitos näkemyksestäsi - siinä oli paljon mielenkiintoista sisältöä. Hyvää syksyä! :)
- Anonyymi
Mielihaluja on hyvään ruokaan joskus. Alkoholiin perjantaisin, tosin maltillisesti aina. Seksiin melko harvoin. Mikä sinällään ihmeellistä, koska toinen on niin aktiivinen tai ehkä juuri siksi. Läheisyyteen ei todellisuudesssa juurikaan, mutta mielikuvissa kyllä.
Kaipaan sellaista täyttymystä. En osaa kuvata sitä tarkemmin, mutta sellainen mielihalu on tunteeseen, jossa kaikki on hyvin, mitään ei puutu, mitään ei kaipaa. Kaippa se on budhalaisten kuvailema nirvana tai kristittyjen autuus. - Anonyymi
Liikunta onkin sitten intohimo jäi pois listasta.
- Anonyymi
Aloituksesta tuli mieleen. Kerran ostin kokonaisen grillatun broilerin ja järsin sitä ihan raivona. Taisin syödä samalla luitakin. 😇
>simiti<- Anonyymi
Luitten nassuttaminen on lempipuuhaani. Se auttaa ihan selkeästi jos on hermot kireällä. Pitää vain huomata ettei niin pure että hampaista lähtee pala. Luiden jyrsimisen jälkeen on rauhallinen olo ja kylläinen myös.
- Anonyymi
Sauna, jaffakeksit ja sisu ja kaikki on viety! Nyt tuli ilmi, että astiakuivauskaappikin on jenkkien keksintö!
Eikö noille viheliäisille riittänyt mikroaaltouunin keksiminen vahingossa! Se oli hauska tarina kylmän sodan aikana.
Ihmettelivät paistuneita lintuja tutkien äärellä. Sitten kekkasivat sen johtuvan mikroaalloista. - Anonyymi
Ei suoli toimi ei!
Sauna, jaffakeksit ja sisu ja kaikki on viety! Nyt tuli ilmi, että astiakuivauskaappikin on jenkkien keksintö!
Eikö noille viheliäisille riittänyt mikroaaltouunin keksiminen vahingossa! Se oli hauska tarina kylmän sodan aikana.
Ihmettelivät paistuneita lintuja tutkien äärellä. Sitten kekkasivat sen johtuvan mikroaalloista. - Anonyymi
Ei niinkään kulinaarisia, höpövimma iskee vain yllättäen toisinaan
- Anonyymi
Kyllä, joskus on pakko päästä salille treenaamaan, joskus tulee taas hypetyksiä seksuaalisella puolella. Ravinto, joskus tekee mieli jotain erityistä, normaalista poikkeavaa. Töissä taasen tulee mielihalua laajentaa tutkimuksia, jotta se juurisyy saataisiin selville. Osa on tyytyväinen puolittaisiin parannuksiin.
AVAnonyymi AV: "Kyllä, joskus on pakko päästä salille treenaamaan, joskus tulee taas hypetyksiä seksuaalisella puolella. Ravinto, joskus tekee mieli jotain erityistä, normaalista poikkeavaa. Töissä taasen tulee mielihalua laajentaa tutkimuksia, jotta se juurisyy saataisiin selville. Osa on tyytyväinen puolittaisiin parannuksiin.
AV"
Minulla oli joskus juoksubuumi. Mielihalu oli juosta, sillä siitä tuli hyvä olo. Se oli mielestäni tervepiirre. Kerran kesällä töitten jälkeen mielihaluna oli juosta täysi maraton, mutta se jäi vähän yli puolimaratoniksi. Liikunnasta sai nuorempana tosi hyvän olon.- Anonyymi
Anonyymi AV: "Kyllä, joskus on pakko päästä salille treenaamaan, joskus tulee taas hypetyksiä seksuaalisella puolella. Ravinto, joskus tekee mieli jotain erityistä, normaalista poikkeavaa. Töissä taasen tulee mielihalua laajentaa tutkimuksia, jotta se juurisyy saataisiin selville. Osa on tyytyväinen puolittaisiin parannuksiin.
AV"
Minulla oli joskus juoksubuumi. Mielihalu oli juosta, sillä siitä tuli hyvä olo. Se oli mielestäni tervepiirre. Kerran kesällä töitten jälkeen mielihaluna oli juosta täysi maraton, mutta se jäi vähän yli puolimaratoniksi. Liikunnasta sai nuorempana tosi hyvän olon.Joensuu run ja puolimaraton, kävitkö kokeilemassa?
Mäkäräisellä oli yhä kova aika kympillä, jotain 36:39.
Yli nelikymppiseksi naiseksi kova aika kadulla asfalttijuoksussa?
Olen seuraillut Mäkäräisen ammattiurheilun jälkeistä elämää, hän kun oli suomalaisittain talvilajien ehdoton kuningatar.
AV Anonyymi kirjoitti:
Joensuu run ja puolimaraton, kävitkö kokeilemassa?
Mäkäräisellä oli yhä kova aika kympillä, jotain 36:39.
Yli nelikymppiseksi naiseksi kova aika kadulla asfalttijuoksussa?
Olen seuraillut Mäkäräisen ammattiurheilun jälkeistä elämää, hän kun oli suomalaisittain talvilajien ehdoton kuningatar.
AVEn käynyt Joensuu Runissa tai puolimaratonilla. Testasin 30-vuotiaana täyttä maratonia Helsinki City Maratonia varten. Halusin juosta urheilukentällä täysmaratonin testi. Noin 22-23 kilometrin kohdalla luovutin, sillä maraton alkoi käydä polviin. Painoin 93 kiloa, jossa olen 194 cm pitkänä normaalipainoinen painoindeksinä, mutta polviin kävi. En osallistunut Helsingin maratonillekaan yhdessä porukassa.
- Anonyymi
Omat himoni ilmenee siten, että tekee mieli -piip piip-. Säädyllisesti ilmaisten tekee mieli hyväillä itseäni. :D
Sellainen himo iskee silloin tällöin ja aika säännöllisestikin. - Anonyymi
Melkoinen veijari taidat olla 😂
Tein omenapiirakan
https://aijaa.com/QRayd1
Kaverini kävi kylässä, joten oli leivontapäivä. Tuo onnistui muuten kohtuullisesti, mutta omenalohkoja olisi kannattanut käyttää aluksi mikrossa, sillä ne olisivat voineet olla pehmeämpiä.
Resepti tästä sovellettu (korvailtu ja mittailtu omalla tuntumalla):
https://www.valio.fi/reseptit/taydenkuun-omenapiirakka/- Anonyymi
Minttusuklaa. Nautin ahmimalla tai kahvin kera. Henkisellä puolella luonnon tuijottaminen. Tien päällä saatan pysähtyä vetäväksi havaittuun kohtaan ja jalkautua ulos lepuuttamaan silmien kautta mieltä. On se sitten kiviseinä veden äärellä tai laaksomainen maisema varsinkin tämän hetken väreissä ja taustalla hiljaisuus. - cu-
Anonyymi: "Minttusuklaa. Nautin ahmimalla tai kahvin kera. Henkisellä puolella luonnon tuijottaminen. Tien päällä saatan pysähtyä vetäväksi havaittuun kohtaan ja jalkautua ulos lepuuttamaan silmien kautta mieltä. On se sitten kiviseinä veden äärellä tai laaksomainen maisema varsinkin tämän hetken väreissä ja taustalla hiljaisuus. - cu-"
Kiitos mielenkiintoisesta hienosta tekstistä. Suklaasta tuli mieleen, että minulla suklaa-mielihaluna on Godivan suklaa, mutta sitä en ole saanut vuosiin. Olen sitä ostanut Helsinki-Vantaan lentokentältä ja kauan sitten Stockmanilta Stadista. Valitettavasti sitä ei ole jakelussa oikein. On hyvää.
- Anonyymi
niiin, kuppit tekevät tuotesijoittelulln yllättäviä mielihaluja, koska krkit jljtkin oikein vierekkäisillä hyllyillä, tulee helposti mieleen ostell niitä.
- Anonyymi
yeil huviksi tulukkolskelmall tulukon paljonko mksaa hlvin keskiolut, entä 5,2 olut entä nämä uudet 8,0 oluet:
hubt euroiss lkoholilitraa kohden, mkurvestelun voisin lisätä vielä:
eli kokeileen menekö suorn copy-pstella tilastoni_
tilavuus prosentti kpl alk.yht hint/kpl hinta/yht alk/eur
0,33 5,2 8 13,728 1,7 13,6 1,0094117647
0,33 4,5 6 8,91 1,19 7,14 1,2478991597
0,5 8 4 16 4,2 16,8 0,9523809524
meni hhhh - Anonyymi
Polesto pöoso trlpotis öos't' tiphon tukkoon sitten omi mkukokemuksia oluist, erilisita...
- Anonyymi
ohoh viärät kirjimet Krjln 8,0 vikuttvasti yllättävästi, siis oli tarkoittavni että: lisätä tuohon oluiden vertilutaulokkooni täsmännyksiä js kokemuksia erilsisits.
En ole kokenut varsinaisesti yllättäviä mielihaluja kuin raskaana ollessani. Muutoin mielihaluni ovat aika yllättämättömiä. Joskus ehkä tekee mieli suklaata, joskus seksiä, joskus punaviiniä, joskus linssikeittoa, mitä nyt milloinkin. Joskus toimin mielihalun mukaan, toisinaan en.
Raskaana ollessani mielihalut olivat niin vahvoja ja jopa erikoisia, että ne tuntuivat välillä yllättäviltä. Muutenkin koko makumaailma muuttui raskaana ollessani, joten se ei koskenut vain joitain mielihaluja vaan esim aikaisemmin normaalit ruoat ja juomat maistuivat aivan erilaisilta raskaana ollessani. Olin onnekas, sillä mielihaluni olivat todella terveellisiä ja söin raskaana ollessani varmaan terveellisemmin kuin ikinä. Kaikki makea maistui ällöltä eli herkut eivät maistuneet lainkaan, kahvikin jäi pois ihan itsestään. Puhumattakaan alkoholista, sillä ennen kuin tiesin olevani raskaana join kulauksen siideriä ja se maistui niin pahalta, että piti kaataa koko tölkki pois kun ajattelin sen olevan pilaantunutta.Kiitos mielenkiintoisesta tarinasta. Juuri tälläisen kuin sinä kirjoitit halusin tänne, sillä olen kuullut, että raskaana ollessa on mielihaluja. Kiitos halujesi jakamisesta tänne. :)
Kiitos mielenkiintoisesta tarinasta. Juuri tälläisen kuin sinä kirjoitit halusin tänne, sillä olen kuullut, että raskaana ollessa on mielihaluja. Kiitos halujesi jakamisesta tänne. :)
Raskaus tosiaan laukaisee erilaisia mielihaluja, toisilla enemmän, toisilla vähemmän, mutta hyvin tavallista se on 😊
Useinhan mielihalut kertovat siitä, mitä keho on vailla. Ei tietenkään niin suoraviivaisesti, että keho on vailla suklaata, jos suklaata tekee mieli, vaan keho saattaa esim tarvita lepoa, joka ilmenee niin, että tuleekin sokerinhimo. Aika mielenkiintoisia juttuja 😊Aletheias kirjoitti:
Raskaus tosiaan laukaisee erilaisia mielihaluja, toisilla enemmän, toisilla vähemmän, mutta hyvin tavallista se on 😊
Useinhan mielihalut kertovat siitä, mitä keho on vailla. Ei tietenkään niin suoraviivaisesti, että keho on vailla suklaata, jos suklaata tekee mieli, vaan keho saattaa esim tarvita lepoa, joka ilmenee niin, että tuleekin sokerinhimo. Aika mielenkiintoisia juttuja 😊Aletheias: "Raskaus tosiaan laukaisee erilaisia mielihaluja, toisilla enemmän, toisilla vähemmän, mutta hyvin tavallista se on 😊
Useinhan mielihalut kertovat siitä, mitä keho on vailla. Ei tietenkään niin suoraviivaisesti, että keho on vailla suklaata, jos suklaata tekee mieli, vaan keho saattaa esim tarvita lepoa, joka ilmenee niin, että tuleekin sokerinhimo. Aika mielenkiintoisia juttuja 😊 "
Kiitos tarkennuksesta ja mielenkiintoisesta tiedosta.
Mielihaluja käyttäytymistä voi olla monenlaista. Tänään tuli Joensuussa muistutus kulttuurisesta erosta. Jostain Indianniemimaalta kotoisin oleva mies tuli kadulla vastaan t-paidassa ja jalat paljaana sandaaleissa. Varjossa ei ollut kymmentäkään astetta ja auringossa runsaat kymmenen ilmeisesti vähän vailla neljä iltapäivällä. Suomalaisilla ei kyllä ole haluja palella syksyllä, mutta ulkomaalaisilla saatta olla haluja pukeutua samaan taoaan kuin kotimaassaan. Kulttuureita on monia - meillä suomalaisilla on intohimona saunoa, mutta moni muu kulttuuri ei saunaa tunne ja intohimoa saunoa.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Aletheias: "Raskaus tosiaan laukaisee erilaisia mielihaluja, toisilla enemmän, toisilla vähemmän, mutta hyvin tavallista se on 😊
Useinhan mielihalut kertovat siitä, mitä keho on vailla. Ei tietenkään niin suoraviivaisesti, että keho on vailla suklaata, jos suklaata tekee mieli, vaan keho saattaa esim tarvita lepoa, joka ilmenee niin, että tuleekin sokerinhimo. Aika mielenkiintoisia juttuja 😊 "
Mielihaluja käyttäytymistä voi olla monenlaista. Tänään tuli Joensuussa muistutus kulttuurisesta erosta. Jostain Indianniemimaalta kotoisin oleva mies tuli kadulla vastaan t-paidassa ja jalat paljaana sandaaleissa. Varjossa ei ollut kymmentäkään astetta ja auringossa runsaat kymmenen ilmeisesti vähän vailla neljä iltapäivällä. Suomalaisilla ei kyllä ole haluja palella syksyllä, mutta ulkomaalaisilla saatta olla haluja pukeutua samaan taoaan kuin kotimaassaan. Kulttuureita on monia - meillä suomalaisilla on intohimona saunoa, mutta moni muu kulttuuri ei saunaa tunne ja intohimoa saunoa.Ihan varmasti kulttuurikin osaltaan vaikuttaa siihen, millaisia mielihaluja ja intohimoja ihmisellä on. Esim salmiakki on meille suomalaisille usein asia, jota alamme himoitsemaan, jos olemme kauan pois Suomesta, mutta moni, joka ei salmiakkia tunne, lähinnä irvistää sen maulle.
Ai niin ja ruisleipä. Olin joskus kolme kuukautta Suomesta pois ja jo tuona aikana aloin kaipaamaan ruisleipää ihan mielettömästi 😄Aletheias kirjoitti:
Ihan varmasti kulttuurikin osaltaan vaikuttaa siihen, millaisia mielihaluja ja intohimoja ihmisellä on. Esim salmiakki on meille suomalaisille usein asia, jota alamme himoitsemaan, jos olemme kauan pois Suomesta, mutta moni, joka ei salmiakkia tunne, lähinnä irvistää sen maulle.
Ai niin ja ruisleipä. Olin joskus kolme kuukautta Suomesta pois ja jo tuona aikana aloin kaipaamaan ruisleipää ihan mielettömästi 😄Kiitos - hyviä huomioita suomalaisen kulttuurin tottumuksista.. Itselläni on joskus illalla tullut salmiakkihimo. Sen takia olen lähtenyt ostoksille kello 22 jälkeen läheiseen S-Marketiin, joka on Joensuussa auki kello 23 asti. Monta kertaa olen himonnut salmiakkia, mutta ulkomaalinen solunaapurini kyseli vuosia sitten, mikä on se pahanmakuinen musta.
Intohimoja tänään - pizza - piti käydä ostamassa sellainen itselleni ja kahdelle kaverilleni, jotka olivat vierailulla. Intohimo huomenna - cappuccino, maitokahvi - käyn juomassa Joensuun Kauppahallissa. Cappuccino valmistetaan espressosta kaatamalla kuppiin kahvin lisäksi yhtä paljon höyrytettyä noin 60 asteista maitoa ja maitovaahtoa. Käytännössä juomassa on siis yksi osa espressoa, yksi osa maitoa ja yksi osa vaahtoa. Se on minun herkkua. Kannattaa kokeillaUsko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Kiitos - hyviä huomioita suomalaisen kulttuurin tottumuksista.. Itselläni on joskus illalla tullut salmiakkihimo. Sen takia olen lähtenyt ostoksille kello 22 jälkeen läheiseen S-Marketiin, joka on Joensuussa auki kello 23 asti. Monta kertaa olen himonnut salmiakkia, mutta ulkomaalinen solunaapurini kyseli vuosia sitten, mikä on se pahanmakuinen musta.
Intohimoja tänään - pizza - piti käydä ostamassa sellainen itselleni ja kahdelle kaverilleni, jotka olivat vierailulla. Intohimo huomenna - cappuccino, maitokahvi - käyn juomassa Joensuun Kauppahallissa. Cappuccino valmistetaan espressosta kaatamalla kuppiin kahvin lisäksi yhtä paljon höyrytettyä noin 60 asteista maitoa ja maitovaahtoa. Käytännössä juomassa on siis yksi osa espressoa, yksi osa maitoa ja yksi osa vaahtoa. Se on minun herkkua. Kannattaa kokeillaCappuccino on ollut yksi minunkin herkuistani jo pitkään, mutta aika harvoin tulee sellaista nautittua, kun ei kauheasti tule kahviloissa käytyä nykyään. Asun vähän kauempana keskustasta ja näen enemmän ystäviä esim lenkin merkissä kuin kahviloissa. Tuleepahan halvemmaksi 😊
Elämässä on lukematon määrä isoja ja pieniä nautinnon/mielihyvän aiheuttajia ja usein niille kannattaa antaa periksi, kunhan ne eivät vaaranna esim terveyttä. Eli kaikkea kohtuudella. Elämä voi olla välillä hyvinkin raskasta ja on mielestäni pelkästään hyvä, jos ihminen löytää asioita, jotka tuovat hyvää oloa. Huomioiden toki se, että vaikkapa suklaalevyn syöminen päivittäin ei tee ihmiselle hyvää pitkällä aikavälillä, mutta ymmärtänet mitä ajan takaa 😊- Anonyymi
Aletheias: "Raskaus tosiaan laukaisee erilaisia mielihaluja, toisilla enemmän, toisilla vähemmän, mutta hyvin tavallista se on 😊
Mielihaluja käyttäytymistä voi olla monenlaista. Tänään tuli Joensuussa muistutus kulttuurisesta erosta. Jostain Indianniemimaalta kotoisin oleva mies tuli kadulla vastaan t-paidassa ja jalat paljaana sandaaleissa. Varjossa ei ollut kymmentäkään astetta ja auringossa runsaat kymmenen ilmeisesti vähän vailla neljä iltapäivällä. Suomalaisilla ei kyllä ole haluja palella syksyllä, mutta ulkomaalaisilla saatta olla haluja pukeutua samaan taoaan kuin kotimaassaan. Kulttuureita on monia - meillä suomalaisilla on intohimona saunoa, mutta moni muu kulttuuri ei saunaa tunne ja intohimoa saunoa.Pukeutuminen ei kyllä liity mitenkään mielihaluihin, vaan yksinkertaisesti ihmisen sisäiseen lämmön säätelyyn "termostaattiin" jota aivot säätelee.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Cappuccino on ollut yksi minunkin herkuistani jo pitkään, mutta aika harvoin tulee sellaista nautittua, kun ei kauheasti tule kahviloissa käytyä nykyään. Asun vähän kauempana keskustasta ja näen enemmän ystäviä esim lenkin merkissä kuin kahviloissa. Tuleepahan halvemmaksi 😊
Elämässä on lukematon määrä isoja ja pieniä nautinnon/mielihyvän aiheuttajia ja usein niille kannattaa antaa periksi, kunhan ne eivät vaaranna esim terveyttä. Eli kaikkea kohtuudella. Elämä voi olla välillä hyvinkin raskasta ja on mielestäni pelkästään hyvä, jos ihminen löytää asioita, jotka tuovat hyvää oloa. Huomioiden toki se, että vaikkapa suklaalevyn syöminen päivittäin ei tee ihmiselle hyvää pitkällä aikavälillä, mutta ymmärtänet mitä ajan takaa 😊Aletheias: "Huomioiden toki se, että vaikkapa suklaalevyn syöminen päivittäin ei tee ihmiselle hyvää pitkällä aikavälillä, mutta ymmärtänet mitä ajan takaa 😊"
Joku vanha Hollywood-tähti sanoi pitkäniänsalaisuudekseen säännöllisen suklaansyömisen. Oli kuulemma joka päivä syönyt suklaata, mutta olet oikeassa, että 200 grammaa suklaata joka päivä on liikaa.
Kiitos keskustelusta ja hyvää syksyä!
Usko.Toivo.Rakkaus ei-kirjaantunut. En päässyt sisään, joten kirjoitin anonyymisti. Aletheias kirjoitti:
Cappuccino on ollut yksi minunkin herkuistani jo pitkään, mutta aika harvoin tulee sellaista nautittua, kun ei kauheasti tule kahviloissa käytyä nykyään. Asun vähän kauempana keskustasta ja näen enemmän ystäviä esim lenkin merkissä kuin kahviloissa. Tuleepahan halvemmaksi 😊
Elämässä on lukematon määrä isoja ja pieniä nautinnon/mielihyvän aiheuttajia ja usein niille kannattaa antaa periksi, kunhan ne eivät vaaranna esim terveyttä. Eli kaikkea kohtuudella. Elämä voi olla välillä hyvinkin raskasta ja on mielestäni pelkästään hyvä, jos ihminen löytää asioita, jotka tuovat hyvää oloa. Huomioiden toki se, että vaikkapa suklaalevyn syöminen päivittäin ei tee ihmiselle hyvää pitkällä aikavälillä, mutta ymmärtänet mitä ajan takaa 😊Aletheias: "Cappuccino on ollut yksi minunkin herkuistani jo pitkään, mutta aika harvoin tulee sellaista nautittua, kun ei kauheasti tule kahviloissa käytyä nykyään. Asun vähän kauempana keskustasta ja näen enemmän ystäviä esim lenkin merkissä kuin kahviloissa. Tuleepahan halvemmaksi 😊
Elämässä on lukematon määrä isoja ja pieniä nautinnon/mielihyvän aiheuttajia ja usein niille kannattaa antaa periksi, kunhan ne eivät vaaranna esim terveyttä. Eli kaikkea kohtuudella. Elämä voi olla välillä hyvinkin raskasta ja on mielestäni pelkästään hyvä, jos ihminen löytää asioita, jotka tuovat hyvää oloa. Huomioiden toki se, että vaikkapa suklaalevyn syöminen päivittäin ei tee ihmiselle hyvää pitkällä aikavälillä, mutta ymmärtänet mitä ajan takaa 😊"
Söin juuri currykana-aterian. Se taisi olla mainitsemasia elämän pieniä nautintoja. Aterian päälle herkuttelin vanillajäätelöä. Jäätelöä syön melkein päivittäin, mutta en suklaata. Kiitos vielä kerran hyvistä huomioista.Anonyymi kirjoitti:
Aletheias: "Huomioiden toki se, että vaikkapa suklaalevyn syöminen päivittäin ei tee ihmiselle hyvää pitkällä aikavälillä, mutta ymmärtänet mitä ajan takaa 😊"
Joku vanha Hollywood-tähti sanoi pitkäniänsalaisuudekseen säännöllisen suklaansyömisen. Oli kuulemma joka päivä syönyt suklaata, mutta olet oikeassa, että 200 grammaa suklaata joka päivä on liikaa.
Kiitos keskustelusta ja hyvää syksyä!
Usko.Toivo.Rakkaus ei-kirjaantunut. En päässyt sisään, joten kirjoitin anonyymisti.Kiitos itsellesi ja hyvää syksyä myös sinne! 😊
Aletheias kirjoitti:
Kiitos itsellesi ja hyvää syksyä myös sinne! 😊
Tänään kävin syömässä Faijan kaupungissa yhdessä ravintolassa. Siellä oli tosi hyvä jälkiruoka, vanukas. Pitää käydä siellä uudelleen ja kiinalaisessa ravintolassa Joensuussa. Hyvää ruokaa on ilo syödä. Onko sinulla joku tietty ravintola, jossa käyt useiin? Itse kävin monesti syömässä Joensuussa Raxissa, koska minulla oli intohimona sen broilerin siivet. Sitten tuli korona, minkä takia en halunnut koskettaa siipienotinta, sillä pelkäsin koronan saamista ravintolassa. Lisäksi hinnat nousivat ja nyt en ole käynyt vuosiin siellä.
Tänään kävin syömässä Faijan kaupungissa yhdessä ravintolassa. Siellä oli tosi hyvä jälkiruoka, vanukas. Pitää käydä siellä uudelleen ja kiinalaisessa ravintolassa Joensuussa. Hyvää ruokaa on ilo syödä. Onko sinulla joku tietty ravintola, jossa käyt useiin? Itse kävin monesti syömässä Joensuussa Raxissa, koska minulla oli intohimona sen broilerin siivet. Sitten tuli korona, minkä takia en halunnut koskettaa siipienotinta, sillä pelkäsin koronan saamista ravintolassa. Lisäksi hinnat nousivat ja nyt en ole käynyt vuosiin siellä.
Käyn myös nykyään ravintoloissa melko harvakseltaan, joten ei oikeastaan ole mitään yhtä lempiravintolaa. Pidän rennoista, mutta tasokkaista ravintoloista. Minua viehättää myös kesäkahvilat/ravintolat. Esim saaristossa on ihanan idyllisiä ravintoloita, joihin kannattaa matkata kauempaakin.
Eräs ravintolakokemus on jäänyt erityisen positiivisena mieleen ja se oli Periscope Tampereella. Asiaan vaikutti takuulla se, että olin siellä rakkaiden ystävien kanssa, ruoka maistuu vain paremmalta hyvässä seurassa. Otimme monta pientä ateriaa, joten pääsimme maistelemaan monia erilaisia ruokalajeja ja ne olivat aivan taivaallisia. Palvelu olis möys ensiluokkaista. Tästä on aikaa jo vuosia joten en tiedä tämän päivän tasoa.Aletheias kirjoitti:
Käyn myös nykyään ravintoloissa melko harvakseltaan, joten ei oikeastaan ole mitään yhtä lempiravintolaa. Pidän rennoista, mutta tasokkaista ravintoloista. Minua viehättää myös kesäkahvilat/ravintolat. Esim saaristossa on ihanan idyllisiä ravintoloita, joihin kannattaa matkata kauempaakin.
Eräs ravintolakokemus on jäänyt erityisen positiivisena mieleen ja se oli Periscope Tampereella. Asiaan vaikutti takuulla se, että olin siellä rakkaiden ystävien kanssa, ruoka maistuu vain paremmalta hyvässä seurassa. Otimme monta pientä ateriaa, joten pääsimme maistelemaan monia erilaisia ruokalajeja ja ne olivat aivan taivaallisia. Palvelu olis möys ensiluokkaista. Tästä on aikaa jo vuosia joten en tiedä tämän päivän tasoa.Aletheias: "Käyn myös nykyään ravintoloissa melko harvakseltaan, joten ei oikeastaan ole mitään yhtä lempiravintolaa. Pidän rennoista, mutta tasokkaista ravintoloista. Minua viehättää myös kesäkahvilat/ravintolat. Esim saaristossa on ihanan idyllisiä ravintoloita, joihin kannattaa matkata kauempaakin.
Eräs ravintolakokemus on jäänyt erityisen positiivisena mieleen ja se oli Periscope Tampereella. Asiaan vaikutti takuulla se, että olin siellä rakkaiden ystävien kanssa, ruoka maistuu vain paremmalta hyvässä seurassa. Otimme monta pientä ateriaa, joten pääsimme maistelemaan monia erilaisia ruokalajeja ja ne olivat aivan taivaallisia. Palvelu olis möys ensiluokkaista. Tästä on aikaa jo vuosia joten en tiedä tämän päivän tasoa."
Kiitos tarinasta. Pitää laittaa korvan taakse tuo Periscope, jos sattuu käymään Tampereella. Joensuussa suosittelen Pizzeria Roihu:a ja China Deli:ä. Niissä on hyvä ruoka. Edellisessä on paras pizza, mitä olen missään syönyt. Ei edes Italiassa ollut yhtä hyvää pizzaa. Hyvät viikonloput! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Aletheias: "Käyn myös nykyään ravintoloissa melko harvakseltaan, joten ei oikeastaan ole mitään yhtä lempiravintolaa. Pidän rennoista, mutta tasokkaista ravintoloista. Minua viehättää myös kesäkahvilat/ravintolat. Esim saaristossa on ihanan idyllisiä ravintoloita, joihin kannattaa matkata kauempaakin.
Eräs ravintolakokemus on jäänyt erityisen positiivisena mieleen ja se oli Periscope Tampereella. Asiaan vaikutti takuulla se, että olin siellä rakkaiden ystävien kanssa, ruoka maistuu vain paremmalta hyvässä seurassa. Otimme monta pientä ateriaa, joten pääsimme maistelemaan monia erilaisia ruokalajeja ja ne olivat aivan taivaallisia. Palvelu olis möys ensiluokkaista. Tästä on aikaa jo vuosia joten en tiedä tämän päivän tasoa."
Kiitos tarinasta. Pitää laittaa korvan taakse tuo Periscope, jos sattuu käymään Tampereella. Joensuussa suosittelen Pizzeria Roihu:a ja China Deli:ä. Niissä on hyvä ruoka. Edellisessä on paras pizza, mitä olen missään syönyt. Ei edes Italiassa ollut yhtä hyvää pizzaa. Hyvät viikonloput! :)Kiitos ravintolavinkeistä 😊 En olekaan vielä koskaan Joensuussa käynyt, mutta pistetään vinkit muaitiin, jos satun joskus sinne päin eksymään.
Mukavaa alkanutta viikkoa!Aletheias kirjoitti:
Kiitos ravintolavinkeistä 😊 En olekaan vielä koskaan Joensuussa käynyt, mutta pistetään vinkit muaitiin, jos satun joskus sinne päin eksymään.
Mukavaa alkanutta viikkoa!Aletheias: "Kiitos ravintolavinkeistä 😊 En olekaan vielä koskaan Joensuussa käynyt, mutta pistetään vinkit muaitiin, jos satun joskus sinne päin eksymään.
Mukavaa alkanutta viikkoa!"
Hyvää alkanutta viikkoa sinnekin. Lisää vinkkejä - Joensuun parhaimmat cappuccinot saa Bar & Cafe Vispiläkaupasta Kauppahallista. Ja jos eksyt Joensuuhun niin kannattaa käydä lähellä olevalla Kolilla katsomassa Kansallismaisemaa. Tosi hienot näkymät kesällä, syksyllä ja joskus helmi-maaliskuussa.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Aletheias: "Kiitos ravintolavinkeistä 😊 En olekaan vielä koskaan Joensuussa käynyt, mutta pistetään vinkit muaitiin, jos satun joskus sinne päin eksymään.
Mukavaa alkanutta viikkoa!"
Hyvää alkanutta viikkoa sinnekin. Lisää vinkkejä - Joensuun parhaimmat cappuccinot saa Bar & Cafe Vispiläkaupasta Kauppahallista. Ja jos eksyt Joensuuhun niin kannattaa käydä lähellä olevalla Kolilla katsomassa Kansallismaisemaa. Tosi hienot näkymät kesällä, syksyllä ja joskus helmi-maaliskuussa.Kolilla on joskus kauan sitten tullut käytyä ja muistan kyllä mielettömän kauniin luonnon. Nykyään Koli taitaa olla huikean suosittu paikka, niin että jopa luonto kärsii, kun ihmiset ovat esim. talloneet polkujen vierustoja niin paljon. Se hieman riepoo sydäntä. Luonnossa on jokaisella oikeus kulkea, mutta luontoa pitää myös kunnioittaa ja näin ei kaikkialla aina tapahdu.
Pitäisi joskus ottaa suunnaksi Joensuu, mutta toistaiseksi ei ole vielä koskaan tullut käytyä. Suomessa on paljon kivoja paikkoja, kun vaan saisi aikaiseksi lähdettyä 😊Aletheias kirjoitti:
Kolilla on joskus kauan sitten tullut käytyä ja muistan kyllä mielettömän kauniin luonnon. Nykyään Koli taitaa olla huikean suosittu paikka, niin että jopa luonto kärsii, kun ihmiset ovat esim. talloneet polkujen vierustoja niin paljon. Se hieman riepoo sydäntä. Luonnossa on jokaisella oikeus kulkea, mutta luontoa pitää myös kunnioittaa ja näin ei kaikkialla aina tapahdu.
Pitäisi joskus ottaa suunnaksi Joensuu, mutta toistaiseksi ei ole vielä koskaan tullut käytyä. Suomessa on paljon kivoja paikkoja, kun vaan saisi aikaiseksi lähdettyä 😊Aletheias: "Kolilla on joskus kauan sitten tullut käytyä ja muistan kyllä mielettömän kauniin luonnon. Nykyään Koli taitaa olla huikean suosittu paikka, niin että jopa luonto kärsii, kun ihmiset ovat esim. talloneet polkujen vierustoja niin paljon. Se hieman riepoo sydäntä. Luonnossa on jokaisella oikeus kulkea, mutta luontoa pitää myös kunnioittaa ja näin ei kaikkialla aina tapahdu.
Pitäisi joskus ottaa suunnaksi Joensuu, mutta toistaiseksi ei ole vielä koskaan tullut käytyä. Suomessa on paljon kivoja paikkoja, kun vaan saisi aikaiseksi lähdettyä 😊"
Jos kauan sitten kävit Kolilla niin et varmaan käynyt luontokeskuksessa. Kolin luontokeskus Ukko on retkeilyn monitoimitalo, joka esittelee Suomen tunnetuinta kansallismaisemaa sekä itäsuomalaista vaaraluontoa ja perinneympäristöjä. Maksuttomassa retkinäyttelyssä voit opiskella turvallisesti retkeilyn aakkosia ja retkietikettiä. Luontokeskuksesta saat myös neuvontaa ja vinkkejä retkeilyyn Kolin kansallispuistossa ja muualla Pohjois-Karjalan biosfäärialueella. Katse kansallismaisemaan - perusnäyttelyssä voit tutustua monipuolisesti Kolin kansallispuiston geologiaan, luontoon ja kulttuuriin. Lisäksi löydät luontokeskuksesta vaihtuvia taidenäyttelyitä, Ilves-luolan lapsille, kaksi kokoustilaa, matkamuisto- ja retkitarvikemyymälän, vuokravälineitä sekä Kahvila Eväsretket maistuvine paikallisherkkuineen. Ukon toimijoilta voit varata ohjelmapalveluita kuten näyttely- ja maasto-opastuksia, kalastusretkiä ja vaikkapa tilausillallisen. Luontokeskuksen toiminnasta vastaa Metsähallitus Luontopalvelut. Asiakaspalvelun Ukossa tuottaa Retkipaikka ja Kahvilapalvelut tarjoaa Kahvila Eväsretket.
Laitoin tuohon vähän mainosta, jos satut joskus vielä Kolilla käymään. Joensuussa taidemuseo, jossa on yksi Albert Edelfeltin parhaista maalauksista - Virginie - muotokuva pariisittaresta, jonka kanssa maalarilla taisi olla kaksi lasta. Maalauksessa minun mielestäni näkyy, että malli rakasti maalaria.
Hyvää lämmintä syksyä! :)
- Anonyymi
Rvintoloidenkin kotikaljoissa on huomattavia erij riippuen ensinnäkin siitäettä ylrrnsä huonolla uutteela-tehdyn sameaa kiljumaist sameata massaa mutta jos oikeikeilla maltailla ja reilusti niitä,k tulee tumma, kirkast j kirpeääkin heh
- Anonyymi
åpereoöevosyaka völpvoomeost' vpom toet''em åaökpalaam mposta åimavoomeost' mp vosleost' toed'm ,yäs..
- Anonyymi
olen kyllä joskus pienempänä hrrarrastellut pontikan tekoknin noin 23-vuotta sitten, nykyäänkin teen kyllä itselleni joumksi kotikaljaa, jotain ehä 12-prosenttista ja oikeistamaltaista, kummss js suklaantuoksuostskin lähes.. ja maksaamaltaita...
- Anonyymi
Olen onneksi hetken mielihaluista vapaa.
Anonyymi: "Olen onneksi hetken mielihaluista vapaa."
Miksi olet onneksi vapaa? Mielihalujen tyydyttäminen tuo minusta onnellisuutta ja hyvää oloa yleensä. Vai olenko väärässä?
- Anonyymi
tälläkin lwecyllä on oma tarinansA liian itkä kerotoa, mutta: Kysas Priest 2CD ;etal works.. kappaleet desert oplpains ja heading out to the hifgqway..
- Anonyymi
troboytyi on humalassa tai ylläitäjä miwlwnvikainwn?`
- Anonyymi
Teettekö aina mitä mielihalu haluaa? Aika ihme vastauksia täällä
Anonyymi: "Teettekö aina mitä mielihalu haluaa? Aika ihme vastauksia täällä"
Miten niin ihmevastauksia täällä? Minä ainakaan en tee aina niin mielihalu ohjaa. Useimmiten esimerkiksi jätän suklaan ja makeiset syömättä, vaikka mielihalu iskee. Jäätelöä kyllä syön useasti, kun mielihalu nappaa.- Anonyymi
Ei ole lainkaan olemassa "hetken mielihaluja", tämmöinen epäkäsite syntyy dementian takia. Se, mitä mummeli tarkoittaa tässä, on mielijohde, päähänpisto.
Anonyymi: "Ei ole lainkaan olemassa "hetken mielihaluja", tämmöinen epäkäsite syntyy dementian takia. Se, mitä mummeli tarkoittaa tässä, on mielijohde, päähänpisto."
Englanniksi se on "desire" eli halu lyhyesti. Kyllä on mielihaluja ja pitempi tarvitseminen olisi tarpeita, siksi siinä on edessä "hetken". Päähänpisto ei ole sama asia - vai onko sinusta anonyymi?
Siis olen ihan heikkona hedelmä aakkosiin😋 Niitä jopa kyselin työpaikan kahviosta, että kun täällä on vaan näitä salmiakki karkkeja.. Mites jos tilaisitte hedelmä aakkosia ja jipii, niitä ne tilasi.
Minäkin olen syönyt muutaman kerran hedelmäaakkosia, mutta enemmän pidin salmiakkiaakkosista. Onneksi olkoon, jos tarpeitasi on kuunneltu työpaikalla - sait siis kaivattuja hedelmäaakkosia! :)
Minäkin olen syönyt muutaman kerran hedelmäaakkosia, mutta enemmän pidin salmiakkiaakkosista. Onneksi olkoon, jos tarpeitasi on kuunneltu työpaikalla - sait siis kaivattuja hedelmäaakkosia! :)
Niinpä, ne on vielä niitä pieniä pusseja. Sopiva määrä siis omaan suuhun. Kotiin jos ostaa, niin siellä on vastassa pikku termiitit ja hups äiti jäikin ilman herkkuja.
Itsekin syön salmiakkia mutta eri muodossa kuin noissa aakkosissa. Hedelmät hedelminä ja salmiakki salmiakkina😉Haaveilija39 kirjoitti:
Niinpä, ne on vielä niitä pieniä pusseja. Sopiva määrä siis omaan suuhun. Kotiin jos ostaa, niin siellä on vastassa pikku termiitit ja hups äiti jäikin ilman herkkuja.
Itsekin syön salmiakkia mutta eri muodossa kuin noissa aakkosissa. Hedelmät hedelminä ja salmiakki salmiakkina😉Haaveilija39: "Niinpä, ne on vielä niitä pieniä pusseja. Sopiva määrä siis omaan suuhun. Kotiin jos ostaa, niin siellä on vastassa pikku termiitit ja hups äiti jäikin ilman herkkuja."
Vai on sinulla lapsia? Minkä ikäisiä nämä pikku termiitit ovat?
Itselläni ei ole lapsia, joten en joudu jakamaan herkkujani kuin joskus kavereitten kesken. Vaikka joskus lapsettaa ilman lapsia. Tänään keksin mennä katsomaan leffaa. Siellä pyöri muun muassa joku "Smile 2" ja "Niko ja Myrskyporojen arvoitus". Meinasin mennä katsomaan jouluista lasten porotarinaa, koska välillä lapsettaa ilman lapsia. Mielihalun esti se, että minulla ei ollut silmälasit mukana, sillä ajelin autolla aurinkolaseissa. Puoli tuntia oli aikaa näytökseen ja en jaksanut lähteä hakemaan silmälaseja. Se oli Faijan kaupungissa viimeinen näytös, sillä elokuvan ensi-illasta on runsas viikko. Stadissa olisin voinut valita Tennarissa 14 salista sopivan elokuvan ja sopivan ajankohdan. Joensuussakin elokuvakeskus Tapiossa on vain neljä salia. Joensuussakin elokuvat pyörivät vain muutaman viikon toisin kuin Stadin Tennarissa, jossa yleensä menestysleffat pyörivät monia kuukausia.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: "Niinpä, ne on vielä niitä pieniä pusseja. Sopiva määrä siis omaan suuhun. Kotiin jos ostaa, niin siellä on vastassa pikku termiitit ja hups äiti jäikin ilman herkkuja."
Vai on sinulla lapsia? Minkä ikäisiä nämä pikku termiitit ovat?
Itselläni ei ole lapsia, joten en joudu jakamaan herkkujani kuin joskus kavereitten kesken. Vaikka joskus lapsettaa ilman lapsia. Tänään keksin mennä katsomaan leffaa. Siellä pyöri muun muassa joku "Smile 2" ja "Niko ja Myrskyporojen arvoitus". Meinasin mennä katsomaan jouluista lasten porotarinaa, koska välillä lapsettaa ilman lapsia. Mielihalun esti se, että minulla ei ollut silmälasit mukana, sillä ajelin autolla aurinkolaseissa. Puoli tuntia oli aikaa näytökseen ja en jaksanut lähteä hakemaan silmälaseja. Se oli Faijan kaupungissa viimeinen näytös, sillä elokuvan ensi-illasta on runsas viikko. Stadissa olisin voinut valita Tennarissa 14 salista sopivan elokuvan ja sopivan ajankohdan. Joensuussakin elokuvakeskus Tapiossa on vain neljä salia. Joensuussakin elokuvat pyörivät vain muutaman viikon toisin kuin Stadin Tennarissa, jossa yleensä menestysleffat pyörivät monia kuukausia.Siis yksi ala aste ikäinen ja pari muuta on vielä päiväkodissa. Eli aika pieniä vielä. Mutta onneksi aika menee niin nopeasti ja toiset kasvaa huimaa vauhtia.
Se on aina hyvästä jos löytyy lapsenmielisyyttä vaikka leffojen muodossa. Jotkut lasten leffat on myös hyviä ja hauskoja. Suosittelen itse ilkimys 4. Se oli viihdyttävä☺️Haaveilija39 kirjoitti:
Siis yksi ala aste ikäinen ja pari muuta on vielä päiväkodissa. Eli aika pieniä vielä. Mutta onneksi aika menee niin nopeasti ja toiset kasvaa huimaa vauhtia.
Se on aina hyvästä jos löytyy lapsenmielisyyttä vaikka leffojen muodossa. Jotkut lasten leffat on myös hyviä ja hauskoja. Suosittelen itse ilkimys 4. Se oli viihdyttävä☺️Haaveilija39: "Se on aina hyvästä jos löytyy lapsenmielisyyttä vaikka leffojen muodossa. Jotkut lasten leffat on myös hyviä ja hauskoja. Suosittelen itse ilkimys 4. Se oli viihdyttävä☺️"
Kiitos vinkistä. Olenkin nähnyt Itse Ilkimys 1-3, joten kait se neljäsosakin pitää katsoa. Hyvää viikonloppua ja alkavaa viikkoa perheelliselle. Se syysloma taitaa loppua koululaiselta?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: "Se on aina hyvästä jos löytyy lapsenmielisyyttä vaikka leffojen muodossa. Jotkut lasten leffat on myös hyviä ja hauskoja. Suosittelen itse ilkimys 4. Se oli viihdyttävä☺️"
Kiitos vinkistä. Olenkin nähnyt Itse Ilkimys 1-3, joten kait se neljäsosakin pitää katsoa. Hyvää viikonloppua ja alkavaa viikkoa perheelliselle. Se syysloma taitaa loppua koululaiselta?Kun kävin katsomassa tuon leffan lasten kanssa. Yksi pariskunta kävi katsomassa sen ilman lapsia. Että kyllä niitä ihan aikuisetkin katselee😊
Kiitos samoin myös sulle.🤗 Juu lomat on nyt loppu.. itse lomailen vasta loppuvuodesta.Haaveilija39 kirjoitti:
Kun kävin katsomassa tuon leffan lasten kanssa. Yksi pariskunta kävi katsomassa sen ilman lapsia. Että kyllä niitä ihan aikuisetkin katselee😊
Kiitos samoin myös sulle.🤗 Juu lomat on nyt loppu.. itse lomailen vasta loppuvuodesta.Haaveilija39: "Kun kävin katsomassa tuon leffan lasten kanssa. Yksi pariskunta kävi katsomassa sen ilman lapsia. Että kyllä niitä ihan aikuisetkin katselee😊
Kiitos samoin myös sulle.🤗 Juu lomat on nyt loppu.. itse lomailen vasta loppuvuodesta."
Kiitos rohkaisusta - käyn katsomassa sen lastenleffan sunnuntaina ilmeisesti. Olenpa yksi aikuinen lisää lasten leffassa. Stadissa vuonna 2007 joulun jälkeen menin Tennariin päivällä ja päätin mennä seuraavaan leffaan, joka sillä hetkellä pyöri. Leffa oli "Röllin sydän". Se oli suurimmassa salissa. Sali oli melkein täynnä noin seitsemän vuotiasta yleisöä. Minusta leffa oli liian lapsellinen itselleni, joten lähdin kesken pois. Myöhemmin katsoin sen videolta ja silloin pidin sitä hyvänä. Ehkä elokuva ei ollut ihan tarkoitettu minulle vaan sille noin 7 v. yleisölle,
- Anonyymi
Nyt jotenkin iski mielihalu tanssia. Siitä on kuukausia kun viimeksi. Kun edes kuuntelin eurodancea. 😅👍
https://youtu.be/joB11hj9pz4?si=YDqDe0hUZSOp8R7P
Entinen Eivori- Anonyymi
Tekisi mieleni myös takaveto dexterillä mennä sladissa. Amis mikä amis. 😆
Entinen Eivori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entinen EivoriNo nyt!! Meni iho kananlihalle ja vatsassa värähti. 😄❤️
https://youtu.be/8_H9a401aEI?si=K_7NXZhb78dl3Zo5
Entinen Eivori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entinen EivoriNo jotkut jää mieleen, BDA escort kun aikoinaan rähjäsi metsäpolulla niin se mekkala jäi pysyvästi muistiin ja on noita vastaavia jokunen pyörinyt omissakin näpeissä, täytynee ottaa ja kaivaa joku pätkä esiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jotkut jää mieleen, BDA escort kun aikoinaan rähjäsi metsäpolulla niin se mekkala jäi pysyvästi muistiin ja on noita vastaavia jokunen pyörinyt omissakin näpeissä, täytynee ottaa ja kaivaa joku pätkä esiin
noin 1:20 kohdalla alkaa äänimaailmaan ihastuneille 10000rpm sinfonia 😁
https://www.youtube.com/watch?v=h9VhYX5kH4A - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jotkut jää mieleen, BDA escort kun aikoinaan rähjäsi metsäpolulla niin se mekkala jäi pysyvästi muistiin ja on noita vastaavia jokunen pyörinyt omissakin näpeissä, täytynee ottaa ja kaivaa joku pätkä esiin
RS 1600? 😃
Jokin tuossa yrmyyttämisessä toimii. Stressinpoisto ja sielu herää ihan henkiin.
Entinen Eivori
- Anonyymi
Eipä juuri ole.
- Anonyymi
On ollut, mutta se on vanha juttu jo
No jaa.. En nyt tiedä yllättääkö ne, vai päästänkö ne vain valloilleen, joskus. 🤔 En ehkä ihan kaikkia melitekojani kerro, mutta leivoin viime viikonlopuksi ranskalaisia vohveleita ja niitä jäi rasiaan vielä aika paljon ystävien lähdettyäkin. - Siellä ne nyt jääkaapissa huhuilevat minulle, että "syö minut".. 🙈
Ranskalaisista vohveleista minulle tulee mieleen Köyhät Ritarit, jotka tehtiin ranskanleivästä pannulla, kun minä olin lapsi. Oli silloin minun herkkujani. Köyhiä Ritareita en ole siis saanut vuosiin. Oletko sinä syönyt niitä tai joku muu?
Lapsena myös söin paahtoleipää, johon laitoin runsaasti margariinia tai voita sekä mansikkahilloa. Rasva ja sokeri maistuivat hyvältä paahdetun vehnäleivän päällä.
Syö vain ne jääkaapista, etteivät huhuile Sinulle! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Ranskalaisista vohveleista minulle tulee mieleen Köyhät Ritarit, jotka tehtiin ranskanleivästä pannulla, kun minä olin lapsi. Oli silloin minun herkkujani. Köyhiä Ritareita en ole siis saanut vuosiin. Oletko sinä syönyt niitä tai joku muu?
Lapsena myös söin paahtoleipää, johon laitoin runsaasti margariinia tai voita sekä mansikkahilloa. Rasva ja sokeri maistuivat hyvältä paahdetun vehnäleivän päällä.
Syö vain ne jääkaapista, etteivät huhuile Sinulle! :)Jospa minä kuitenkin vain yhden vohvelin kerrallaan napsaisen joku päivä. 😋
Kyllä toki köyhät ritarit ovat minulle tuttuja, ja rikkaatkin. 👍 Ne tosiaankin olivat lapsena harvinaista herkkua. - En ollut varmaan vuoteen syönyt niitä, mutta juuri muutama viikko sitten minulla oli kaapissa pullapitkon loppu ja paistoin sen köyhiksi ritareiksi ja söin kahvin kanssa, ennen kuin kuivui liian vanhaksi. Maidossa liottamalla sekin kyllä pehmeni vielä sopivasti. 🤗Xena-183 kirjoitti:
Jospa minä kuitenkin vain yhden vohvelin kerrallaan napsaisen joku päivä. 😋
Kyllä toki köyhät ritarit ovat minulle tuttuja, ja rikkaatkin. 👍 Ne tosiaankin olivat lapsena harvinaista herkkua. - En ollut varmaan vuoteen syönyt niitä, mutta juuri muutama viikko sitten minulla oli kaapissa pullapitkon loppu ja paistoin sen köyhiksi ritareiksi ja söin kahvin kanssa, ennen kuin kuivui liian vanhaksi. Maidossa liottamalla sekin kyllä pehmeni vielä sopivasti. 🤗Xena-183: "Jospa minä kuitenkin vain yhden vohvelin kerrallaan napsaisen joku päivä. 😋
Kyllä toki köyhät ritarit ovat minulle tuttuja, ja rikkaatkin. 👍 Ne tosiaankin olivat lapsena harvinaista herkkua. - En ollut varmaan vuoteen syönyt niitä, mutta juuri muutama viikko sitten minulla oli kaapissa pullapitkon loppu ja paistoin sen köyhiksi ritareiksi ja söin kahvin kanssa, ennen kuin kuivui liian vanhaksi. Maidossa liottamalla sekin kyllä pehmeni vielä sopivasti. 🤗"
Nyt minä muistinkin sen, miksi en ole syönyt köyhiä ritareita pitkään aikaan - minulla on maitolaktoosi- intoleranssi. Se todettiin minulla joskus ala-asteen lopulla. Vanhaa ranskanleipä loppuja meillä liotettiin maidossa, mutta minun osalta ne loppuivat joskus 10 ikävuoden jälkeen, kun en enää voinut nauttia maidosta. Sen jälkeen joistain maitosuklaalevyistä menee maha sekaisin, kun elimistö ei kykene pilkkomaan maitosokeria. Tänään nautiskelin laktoosittoman maitosuklaalevyn, joten en ole täysin paitsi suklaasta. Hyvää nautintoa vohveleitten ja muitten parissa.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Xena-183: "Jospa minä kuitenkin vain yhden vohvelin kerrallaan napsaisen joku päivä. 😋
Kyllä toki köyhät ritarit ovat minulle tuttuja, ja rikkaatkin. 👍 Ne tosiaankin olivat lapsena harvinaista herkkua. - En ollut varmaan vuoteen syönyt niitä, mutta juuri muutama viikko sitten minulla oli kaapissa pullapitkon loppu ja paistoin sen köyhiksi ritareiksi ja söin kahvin kanssa, ennen kuin kuivui liian vanhaksi. Maidossa liottamalla sekin kyllä pehmeni vielä sopivasti. 🤗"
Nyt minä muistinkin sen, miksi en ole syönyt köyhiä ritareita pitkään aikaan - minulla on maitolaktoosi- intoleranssi. Se todettiin minulla joskus ala-asteen lopulla. Vanhaa ranskanleipä loppuja meillä liotettiin maidossa, mutta minun osalta ne loppuivat joskus 10 ikävuoden jälkeen, kun en enää voinut nauttia maidosta. Sen jälkeen joistain maitosuklaalevyistä menee maha sekaisin, kun elimistö ei kykene pilkkomaan maitosokeria. Tänään nautiskelin laktoosittoman maitosuklaalevyn, joten en ole täysin paitsi suklaasta. Hyvää nautintoa vohveleitten ja muitten parissa.Onneksi nykyään on hyviä laktoosittomia elintarvikkeita. 👍 - Viime kesän herkkua oli, kun vihdoin löysin laktoositonta nougat-jäätelöä! Sitä olin kaihonnut lapsuuden herkuista. 🙂
Xena-183 kirjoitti:
Onneksi nykyään on hyviä laktoosittomia elintarvikkeita. 👍 - Viime kesän herkkua oli, kun vihdoin löysin laktoositonta nougat-jäätelöä! Sitä olin kaihonnut lapsuuden herkuista. 🙂
Xena-183: "Onneksi nykyään on hyviä laktoosittomia elintarvikkeita. 👍 - Viime kesän herkkua oli, kun vihdoin löysin laktoositonta nougat-jäätelöä! Sitä olin kaihonnut lapsuuden herkuista. 🙂"
Fazerin suklaalevyistä pystyn syömään kaikkia lukuun ottamatta punaista maitosuklaalevyä. Myös monet jäätelötkin menee ripuloimatta. Lähinnä normijugurtit saavat mahan sekaisin. Minulla maitolaktoosi-intoleranssi ei taida olla kaikkein vaikeimmasta päästä. Hienoa, kun olet löytänyt lapsuuden nougat-jäätelön. Itselläni on herkkuna italialainen maitokahvi, jonka pyydän aina laktoosittomana. Hyvää loppuviikkoa herkkujen parissa! :)Xena-183 kirjoitti:
Onneksi nykyään on hyviä laktoosittomia elintarvikkeita. 👍 - Viime kesän herkkua oli, kun vihdoin löysin laktoositonta nougat-jäätelöä! Sitä olin kaihonnut lapsuuden herkuista. 🙂
Xena-183: "Onneksi nykyään on hyviä laktoosittomia elintarvikkeita. 👍 - Viime kesän herkkua oli, kun vihdoin löysin laktoositonta nougat-jäätelöä! Sitä olin kaihonnut lapsuuden herkuista. 🙂"
Itselläni herkkua on ensiviikolla Raxin broilerin siivet. Niitä himoitsin jo tämän aiheenaloituksessa torstaina 10.10. Kävelin edellisenä päivänä Raxin ohi ja himo iski runsaat kaksi viikkoa sitten. Meinaan toteuttaa mielihalun keskiviikkona ennen kaverin tapaamista. Ensikeskiviikkona siis herkuttelen pitkään himoitsemilla broilerin siivillä. Millä Te herkuttelette näin Halloweenin aikoihin näin lokakuun lopussa?
- Anonyymi
Juuri tänään mietin että mun on aika taas pitkästä aikaa yrittää tutustua itseeni :D Se on mun mielihalu <3 Tää vuosi ollut älytöntä kiirettä ku töissä tulee vietettyä enemmän aikaa ku missään muualla. Tää mun tavoite tuntuu hassusti jännittävältä itsestänikin kun tuntuu että tää vuosi on opettanut ja näyttänyt itselleni aivan uusia puolia siitä mihin sitä kykeneekään :D Se on ollut tosi voimaannuttavaa, mutta samaan aikaan tuntuu että en oo ehtinyt kuuntelemaan itseäni tarpeeksi. Sillekin pitää ottaa aikaa. <3 N
Anonyymi: #Juuri tänään mietin että mun on aika taas pitkästä aikaa yrittää tutustua itseeni :D Se on mun mielihalu <3 Tää vuosi ollut älytöntä kiirettä ku töissä tulee vietettyä enemmän aikaa ku missään muualla. Tää mun tavoite tuntuu hassusti jännittävältä itsestänikin kun tuntuu että tää vuosi on opettanut ja näyttänyt itselleni aivan uusia puolia siitä mihin sitä kykeneekään :D Se on ollut tosi voimaannuttavaa, mutta samaan aikaan tuntuu että en oo ehtinyt kuuntelemaan itseäni tarpeeksi. Sillekin pitää ottaa aikaa. <3 N"
Tämä oli jännä ja yllättävä mielihalua - aikaa tutustua itseensä. Ehkä meillä kaikilla on tarve hiljentyä hetkeksi ja tutusta uudelleen itseensä.
Hyvää syksyä itsensä kuuntelulle! Hyvät syksyt! :)- Anonyymi
Anonyymi: #Juuri tänään mietin että mun on aika taas pitkästä aikaa yrittää tutustua itseeni :D Se on mun mielihalu <3 Tää vuosi ollut älytöntä kiirettä ku töissä tulee vietettyä enemmän aikaa ku missään muualla. Tää mun tavoite tuntuu hassusti jännittävältä itsestänikin kun tuntuu että tää vuosi on opettanut ja näyttänyt itselleni aivan uusia puolia siitä mihin sitä kykeneekään :D Se on ollut tosi voimaannuttavaa, mutta samaan aikaan tuntuu että en oo ehtinyt kuuntelemaan itseäni tarpeeksi. Sillekin pitää ottaa aikaa. <3 N"
Tämä oli jännä ja yllättävä mielihalua - aikaa tutustua itseensä. Ehkä meillä kaikilla on tarve hiljentyä hetkeksi ja tutusta uudelleen itseensä.
Hyvää syksyä itsensä kuuntelulle! Hyvät syksyt! :)Kiitos. Tää syksy menee kyllä vielä yrittäessä selviytyä päivä kerrallaan (töistä), mutta haluaisin kyllä palkita itseni tästä rupeamasta. Ja nimenomaan niin, että seuraava työ ei saa viedä koko muuta elämää mennessään. Jokaisena päivänä pitää muistaa ottaa hetki itselle ja kysyä että onko tämä se mitä haluan edelleen vai pitääkö jotain muuttaa. Kivaa syksyä sinnekin! N
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Tää syksy menee kyllä vielä yrittäessä selviytyä päivä kerrallaan (töistä), mutta haluaisin kyllä palkita itseni tästä rupeamasta. Ja nimenomaan niin, että seuraava työ ei saa viedä koko muuta elämää mennessään. Jokaisena päivänä pitää muistaa ottaa hetki itselle ja kysyä että onko tämä se mitä haluan edelleen vai pitääkö jotain muuttaa. Kivaa syksyä sinnekin! N
anonyymi: "Kiitos. Tää syksy menee kyllä vielä yrittäessä selviytyä päivä kerrallaan (töistä), mutta haluaisin kyllä palkita itseni tästä rupeamasta. Ja nimenomaan niin, että seuraava työ ei saa viedä koko muuta elämää mennessään. Jokaisena päivänä pitää muistaa ottaa hetki itselle ja kysyä että onko tämä se mitä haluan edelleen vai pitääkö jotain muuttaa. Kivaa syksyä sinnekin! N"
Siis sinulla työ vie koko muu elämän mennessä. Et ole ainut. Asuin Stadissa - nukuin, heräsin, dösällä duuniin. duunissa, duunista dösällä himaan. Työt alkoivat kello 14 ja loppuivat kello 22. Aamulla oli aikaa vähän aikaa, ja samoin illalla, tehdä muuta kuin duunia. Viikonloppuna dösällä Steissille ja sieltä monesti Tennariin, Tennispalatsiin, leffaan. Viikonloppuna oli siis aikaa muulle kuin duunille. Oli aikaa tehdä vaikka mitä viikonloppuna. Panosta siihen!?
- Anonyymi
Aina kun näen naisten polkupyörän tekisi mieleni panna kaikkia naisia.
anonyymi: "Aina kun näen naisten polkupyörän tekisi mieleni panna kaikkia naisia."
Kiitoksia, tarkemmin luettua aika humoristinen vastaus - laittoi hymyilemään - kiitos siitä. Riittävän yliampuva, joten mahdoton ottaa todesta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin6312405Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh175321Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r344938Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4752407Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142260Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2931843FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01491Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu951345- 391256
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101225