Nonniin siis, valmistun tässä joulukuussa ylioppilaaksi ihan komein arvosanoin ja tammikuussa on armeijaan lähtö edessä, keväämmällä sitten haen yliopistopaikkoja. Olen koko lukion ajatellut hakevani opiskelemaan joko tuotantotaloutta taikka taloustiedettä ja siellä sitten edelleen rahoitusta. Vielä pari vuotta sitten 17 vuotiaana liikuin kuitenkin huonommassa seurassa ja tuli tehtyä tyhmiä päätöksiä. Yritin aikanaan varastaa jonkun pelin kaupasta ja jäin siitä rysänpäältä kiinni ja poliisin kanssa tapaamisiin. Rikosilmoitus siitä sitten tehtiin ja vanhemmille soitettiin. Kauppias veti oikeuteen, jossa sitten vähän päältä vuos sitten asia käsiteltiin ja minut tuomittiin 14 päiväsakkoon ja maksamaan oikeudenkäyntikulut kauppiaalle. Maksoin sakot ja kulut heti pois alta ja sanomattakin selvää että rötöstely ja sen aikaisten "kaverien" kanssa pyöriminen päättyi jo siihen kohtaamiseen poliisin kanssa. Elämä jatkunut eteenpäin ongelmitta ja tosiaan opiskelupaikan ja työuran valinta edessä, ja mietin onko mitään järkeä yrittää nyt sitten enää lähteä rahoitusalalle, kun rikosrekisterissä vielä hieman alta neljä vuotta näkyy, että olen yrittänyt varastaa. Oisko kellään täällä kokemuksia onko tuollainen este työpaikan saamiselle finanssialalla vai olenko niin sanotusti selvillä vesillä kun tuo viisi vuotta on tullut täyteen ja merkintä katoaa rekisteristäni, vai näkeekö työnantaja vielä sen viidenvuoden jälkeenkin? Olen tätä paljon miettinyt ja itse asiat aikanaan paskonut, mutta vastausta ei oikein tunnu löytyvän ja hieman pelottaa onko tulevaisuus "pilalla" kun on mennyt nuorempana tyhmyyksiä tekemään?
Rikosrekisterimerkintä ja finanssialalla työskentely
5
360
Vastaukset
- Anonyymi
Empä usko että vaikuttaa.
Onhan mäkihyppääjä Harri Ollikin nykyään tuore Dipl. insinööri Suomen parhaasta yliopistosta.
Töitä on kun elää ihmisiksi. - Anonyymi
Sulla ei ole välttämättä edes mitåän rikosrekisteriä...
"Rikosrekisteriin tulee merkintä, kun henkilö tuomitaan:
ehdottomaan tai ehdolliseen vankeusrangaistukseen
yhdistelmärangaistukseen
valvontarangaistukseen
ehdollisen vankeuden ohessa tuomittuun sakkoon
yhdyskuntapalveluun tai valvontaan
nuorisorangaistukseen
nuorisorangaistuksen sijasta sakkoon
viralta pantavaksi.
Rikosrekisteriin merkitään myös, kun
henkilö jätetään tuomitsematta syyntakeettomana
oikeushenkilölle (yhtiö, säätiö tms.) on määrätty yhteisösakko
henkilö tuomitaan ulkomailla rangaistuksesta, joiden seuraamukset vastaavat edellä mainittuja.
Muista kuin edellä mainituista sakkorangaistuksista tai sakon muuntorangaistuksista ei tule merkintää rikosrekisteriin. Myöskään siviilipalvelus- tai asevelvollisuuslain nojalla tuomitusta vankeusrangaistuksesta ei tule merkintää rekisteriin" - Anonyymi
Riippuu, kuinka kattava turvallisuusselvitys tehdään. Kuvittelisin, että pankkeihin ei varkaita haluta. Poliisilla on omat rekisterit.
- Anonyymi
Poliisilla on sitten ihan omat laittomat rekisterit joihin merkitsevät missä liikut ja kenen seurassa etc,
- Anonyymi
Ei ole. Poliisilla on sellanen rekisteri mistä ei mikään häviä milloinkaan. Tietysti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877