Mistähän johtuu että ihminen herkästi diagnosoidaan joksikin?
Esim läheisriippuvuus. Nykyään muodissa on individualismi hedoismi .
Läheisriippuvuutena saatetaan pitää henkilöä jos viihtyy puolisonsa seurassa. Haluaa aikaa puolisonsa kanssa. Henkilöä joka kärsii yksinäisyydestä parisuhteessa.
Se että haluaisi henkisen yhteyden puolisoonsa ei ole läheisriippuvuutta.
Ei tarvitse olla koko ajan fyysisesti läsnä vaan se henkisyys on tärkeintä jos ei halua pelkästään seksisuhdetta.
Läheisriippuvuus
12
366
Vastaukset
- Anonyymi
Totta, mutta epätoivoinen väkisin väännetty läheisyys on kipeää. Siitä kärsii riippuvainen itse ja hienossa psykemenakiikassa se vaikuttaa kunpaankin. Kumpa ihmiset olisivat luonnollisia ja kunnioittaisivat toisiaan. Rakkaudesta tämä pitäisi täyttyä. Jos rakkautta ei ole, ei ole yhteyttäkään ja sitten luokituksia riittää. Silloin olisi viisasta vaan lähteä pois. Sitten pitää huomioida että ihmisistä melko iso määrä on vaurioituneita ihmisiä henkisesti. Ei heiltäkään voi odottaa tasapainoista suhdetta.
- Anonyymi
Kyllä,ei sitä väkisin kannata vääntää. Jos ei rakasta tarpeeksi toista se on sanottava sille toiselle ja päästää hänet menemään silloin molemmat saavat mahdollisesti uudenntilaisuuden jonkunntoisen kanssa. On uskalletrava sanoa suoraan jos ei kiinnosta.Ja omantilan antaminen / saaminen on erittäin tärkeää sekin
- Anonyymi
Mikään noista ei ole diagnoosi.
- Anonyymi
Ymmärsit kuitenkin pointin?
- Anonyymi
Eikä diagnosoida. Idiootit ja ilkeät ihmiset diagnosoi. Monesti miehet, jotka haluaa pompotella naisia. Ja naiset, jotka saattaa itse olla kykenemättömiä läheisyyteen/jakamiseen. Näille sopii se, että mies korvaa parisuhteen rahalla.
- Anonyymi
Ai kuka diagnosoi herkästi? Asiantuntijat, kanssaeläjät vai sinun luulosi?
Jep, muakin sanotaan läheisriippuvaiseks, kun oon epävakaa, vaikka en varsinaisesti olekkaan niin läheisriippuvainen, ainakaan suhteessa.
Haluun huomioida ja rakastaa mun potentiaalista kumppania (en oo suhteessa nyt), ja siihen kuuluu rajojen kunnioittaminen, sen tiedän. Mua jopa ahistaa vähän jos en saa tarpeeks tilaa suhtees, mut uskon et johtu siitä että olin vääränlaisen ihmisen kaa suhtees.
En usko, et Veeran kaa tulis samanlainen ahdistus, vaan et se huomio ois just ihanaa <3- Anonyymi
Hyvä pointti.
- Anonyymi
Isoisällä hajosi pää sodassa. Isoäiti joutui ottamaan perheen pään roolin, vaikka oli nainen. Isoäiti oli tyranni, joka hakkasi lapsia ja ainakin yhtä lapsenlastaan. Isoisä oli lääkenarkkari jota isoäiti lopulta hoiti ja siinä hänelläkin hajosi pää. Varmaan parhaansa yrittivät, mutta seuraavat sukupolvet oli sitten, mitä oli. Narsistia ja takertuvaista läheisriippuvaista. Sota on kyllä kamalinta mitä voi olla, tuntuu vielä omassakin elämässä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381299
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35830Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27576Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24511
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472