Hänen tilallaan ihmiset rukoilee Jeesusta ja Pyhää Henkeä. Tämä johtuu pakanallisesta kolminaisuus opista.
Taivaan Jumala on työnnetty sivuun ja Hänet on unohdettu.
Minua hävettää ihmisten tähden
Ns. Kristikunta on unohtanut ISÄ Jumalan
31
362
Vastaukset
- Anonyymi
Katsokaa youtubesta sellaisen kanavan kuin kolmen enkelin sanoma- videoita. Lähes joka videolla kolminaisuusoppi kumotaan
- Anonyymi
Jeesus rukoilee ihmsen ja Jumalan välissä ihmisten puolesta, koska Jumala on Pyhä, jota syntinen ihminen ei voi lähestyä suoraan, sen takia voit laittaa rukouksen Jeesuksen kautta menemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus rukoilee ihmsen ja Jumalan välissä ihmisten puolesta, koska Jumala on Pyhä, jota syntinen ihminen ei voi lähestyä suoraan, sen takia voit laittaa rukouksen Jeesuksen kautta menemään.
Jeesus opetti ISÄ MEIDÄN (LUE: JUMALA MEIDÄN) rukouksen. Jeesus on välimies siksi että avasi Taivaan meille ja rukoilee itse Jumalaa myös meidän puolestamme, mutta totta toki mekin saamme rukoilla suoraan Isää. Joka toista väittää, kumoaa itse Jeesuksen sanat!
- Anonyymi
Eikös ne ole ns. samaa paskaa eri paketissa.
Hämmästyttää ja kummastuttaa miksi ihmiset pitävät noin paskaa fiktiota muuna kuin paskana fiktiona.
- Anonyymi
kuka paketoipaskaansa?
- Anonyymi
Jumala suuttui ja lähti helvettiin.
- Anonyymi
Joka unohtaa Jeesuksen, unohtaa Isän Jumalan:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18574457/jeesus-kristus-on-herra
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17720814/jeesuksen-jumaluus-raamatussa-
Raamatun valossa Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat sama Jumala. Itse en käytä sanaa kolminaisuus, kun en koe sitä tarpeelliseksi. Sama Jumala on Isä taivaassa, syntiemme sovittaja ja ylösnoussut Herra Poikana ja uskoville annettu ja uskovissa vaikuttava Pyhä Henki.- Anonyymi
Et käytä sanaa kolminaisuus mutta uskot samaan kuin kolminaisuusoppi opettaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et käytä sanaa kolminaisuus mutta uskot samaan kuin kolminaisuusoppi opettaa?
Raamattu ei sano:"Jumalan Poika oli Kristuksessa" vaan että "Jumala oli Kristuksessa" (2 Korint. 5:19). Tämä viittaa siihen että se yksi ja sama Jumala, joka on ainoa, oli Kristuksessa. Ja että Jumalan Poika ja Ihmisen Poika ovat yksinkertaisesti titteleitä jotka tämä Jumala itselleen antoi ollessaan Jeesuksessa, ne kuvaavat häntä siinä asemassa johon hän alistui. Kolminaisuudessa ajatellaan että Jumalan Poika on erillinen persoona. Itse en ole Raamatusta saanut vahvistusta tälle ajatukselle. Minä uskon että Jumala kykenee tulemaan ihmiseksi ja rajaamaan oman voimansa. Kolminaisuudessa ajatellaan että Jeesus ja Isä ovat eri persoonat, koska Jeesus rukoili Isää. Ilmestyskirjan lopussa puhutaan Jumalasta ja Karitsasta (Jeesuksesta) yhtenä "hänenä" mutta Isää Jumalaa ei mainita. Paavalin kirjeissä opetetaan että usko Jumalaan joka herätti Jeesuksen kuolleista, pelastaa, mutta samalla että usko Jeesukseen pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei sano:"Jumalan Poika oli Kristuksessa" vaan että "Jumala oli Kristuksessa" (2 Korint. 5:19). Tämä viittaa siihen että se yksi ja sama Jumala, joka on ainoa, oli Kristuksessa. Ja että Jumalan Poika ja Ihmisen Poika ovat yksinkertaisesti titteleitä jotka tämä Jumala itselleen antoi ollessaan Jeesuksessa, ne kuvaavat häntä siinä asemassa johon hän alistui. Kolminaisuudessa ajatellaan että Jumalan Poika on erillinen persoona. Itse en ole Raamatusta saanut vahvistusta tälle ajatukselle. Minä uskon että Jumala kykenee tulemaan ihmiseksi ja rajaamaan oman voimansa. Kolminaisuudessa ajatellaan että Jeesus ja Isä ovat eri persoonat, koska Jeesus rukoili Isää. Ilmestyskirjan lopussa puhutaan Jumalasta ja Karitsasta (Jeesuksesta) yhtenä "hänenä" mutta Isää Jumalaa ei mainita. Paavalin kirjeissä opetetaan että usko Jumalaan joka herätti Jeesuksen kuolleista, pelastaa, mutta samalla että usko Jeesukseen pelastaa.
Kyllä Raamatussa Jumala ja Jeesus ovat ihan selvästi erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Raamatussa Jumala ja Jeesus ovat ihan selvästi erikseen.
Ilmestyskirja 22:3-4
"Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa."
Jumala ja Karitsa ovat yksi "hän" ja hänellä on valtaistuin.
Täällä on lukuisia todisteita Raamatusta sinun väitettäsi vastaan, että Jeesus ei olisi sama kuin Jumala:
Mielipiteitä saa tietenkin olla. Mutta toivoisin että et väitä Raamatun olevan kanssasi samaa mieltä kun se ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirja 22:3-4
"Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa."
Jumala ja Karitsa ovat yksi "hän" ja hänellä on valtaistuin.
Täällä on lukuisia todisteita Raamatusta sinun väitettäsi vastaan, että Jeesus ei olisi sama kuin Jumala:
Mielipiteitä saa tietenkin olla. Mutta toivoisin että et väitä Raamatun olevan kanssasi samaa mieltä kun se ei ole.Entäs nämä kohdat sitten:
Ilm.3:12 Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.
21 "Sen, joka voittaa, minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittoni jälkeen asettunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen.
Ilm.7:15 Sen tähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä hänen pyhäkössään päivin ja öin, ja hän, joka istuu valtaistuimella, on levittänyt telttansa heidän ylleen.
16 Nälkä ei heitä enää vaivaa, ei jano, enää ei heitä polta aurinko eikä paahtava helle.
17 Karitsa, joka on valtaistuimen edessä, kaitsee heitä ja vie heidät elämän veden lähteille, ja Jumala pyyhkii heidän silmistään kaikki kyyneleet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs nämä kohdat sitten:
Ilm.3:12 Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.
21 "Sen, joka voittaa, minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittoni jälkeen asettunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen.
Ilm.7:15 Sen tähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä hänen pyhäkössään päivin ja öin, ja hän, joka istuu valtaistuimella, on levittänyt telttansa heidän ylleen.
16 Nälkä ei heitä enää vaivaa, ei jano, enää ei heitä polta aurinko eikä paahtava helle.
17 Karitsa, joka on valtaistuimen edessä, kaitsee heitä ja vie heidät elämän veden lähteille, ja Jumala pyyhkii heidän silmistään kaikki kyyneleet.Lue linkin takaa jakeet. Siellä on myös paljon epäsuoria viittauksia Jeesuksen täyteen Jumaluuteen, sellaisia joita Jehovat eivät ole osanneet vielä edes vääristää omaan pyrkimykseensä sopivammiksi.
Isää ei tosiaan mainita enää Ilmestyskirjan lopussa. Mikä viittaa siihen kun Jumala saa päätökseen sen minkä hän on Poikana halunnut täyttää, hänen tekonsa Poikana tulevat valmiiksi, mutta niin kauan hän puhuu Poikana Isälle kuin Pojan työ on vielä toteuttamatta (maan tuomitseminen ja kaiken hallituksen ja vallan alistaminen).
Jeesuksen istuin on tuomarin istuin. Hän antaa vainoista selvinneille israelilaisille tuomiovaltaa tuhatvuotisessa valtakunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan Poika ei ollut/ole Kristuksessa, vaan Jumalan Poika ON Kristus. Herra Jeesus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan Poika ei ollut/ole Kristuksessa, vaan Jumalan Poika ON Kristus. Herra Jeesus.
Aamen! Kolminaisuus antaa ymmärtää että voisi yhtä hyvin sanoa:"Jumalan Poika oli Kristuksessa". Isä Jumala ei kuulemma ollut eikä Pyhä Henki, vaikka nämä ovat sama Jumala. Olen kanssasi samaa mieltä, että Jeesus on Jumalan Poika, ei niin, että Jumalan Poika oli Kristuksessa. Itse olen siksi taipunut enemmän modalistiseen suuntaan, joka tuomittiin harhaopiksi jonkun kirkolliskokouksen yhteydessä kauan sitten. En toki sano että kolminaisuuteen uskovat ovat tuhoon tuomittuja, pohtivat vain tarpeettomia asioita. Jumala on yksi, Herra on yksi, Jeesus.
Testamentitkin on Jumalan testamenttejä. Jos se joka kuolee on joku muu kuin Jumala itse, ei testamentti voi astua voimaan (Hep. 9:16-17)
Ehkä palaan joskus kolminaisuuteen, jos löydän Raamatusta sille perusteet. Tällä hetkellä se tuntuu vain hämmennystä ja turhaa pohdintaa aiheuttavalta opilta, joka ei millään tavoin palvele uskovaisen kasvua Jumalan tahdon tekemisessä. Ja silti siitä on kirjoitettu lukematon määrä kirjoja ja kehitelty vaikka minkälaisia teorioita. Joidenkin mielestä se on se mikä erottaa Islamin, juutalaisuuden ja kristinuskon. Ennemmin kristityn erottaa noista se, että me pelastumme uskon kautta Jeesuksen vereen emmekä omien tekojemme kautta. Raamatussa ei sanota että pelastuminen tapahtuu uskon kautta pyhään kolminaisuuteen. Olen valmis oikaistavaksi jos joku tietää miten kolminaisuus auttaa ymmärtämään Raamattua tai mitä se hyödyttää oppirakennelmana ja osoittaa toteen Raamatusta, että se on totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamen! Kolminaisuus antaa ymmärtää että voisi yhtä hyvin sanoa:"Jumalan Poika oli Kristuksessa". Isä Jumala ei kuulemma ollut eikä Pyhä Henki, vaikka nämä ovat sama Jumala. Olen kanssasi samaa mieltä, että Jeesus on Jumalan Poika, ei niin, että Jumalan Poika oli Kristuksessa. Itse olen siksi taipunut enemmän modalistiseen suuntaan, joka tuomittiin harhaopiksi jonkun kirkolliskokouksen yhteydessä kauan sitten. En toki sano että kolminaisuuteen uskovat ovat tuhoon tuomittuja, pohtivat vain tarpeettomia asioita. Jumala on yksi, Herra on yksi, Jeesus.
Testamentitkin on Jumalan testamenttejä. Jos se joka kuolee on joku muu kuin Jumala itse, ei testamentti voi astua voimaan (Hep. 9:16-17)
Ehkä palaan joskus kolminaisuuteen, jos löydän Raamatusta sille perusteet. Tällä hetkellä se tuntuu vain hämmennystä ja turhaa pohdintaa aiheuttavalta opilta, joka ei millään tavoin palvele uskovaisen kasvua Jumalan tahdon tekemisessä. Ja silti siitä on kirjoitettu lukematon määrä kirjoja ja kehitelty vaikka minkälaisia teorioita. Joidenkin mielestä se on se mikä erottaa Islamin, juutalaisuuden ja kristinuskon. Ennemmin kristityn erottaa noista se, että me pelastumme uskon kautta Jeesuksen vereen emmekä omien tekojemme kautta. Raamatussa ei sanota että pelastuminen tapahtuu uskon kautta pyhään kolminaisuuteen. Olen valmis oikaistavaksi jos joku tietää miten kolminaisuus auttaa ymmärtämään Raamattua tai mitä se hyödyttää oppirakennelmana ja osoittaa toteen Raamatusta, että se on totta."Jumala on yksi, Herra on yksi, Jeesus."
Eli käytät sanoja Herra ja Jumala jotka ovat kuitenkin yksi Jumala? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala on yksi, Herra on yksi, Jeesus."
Eli käytät sanoja Herra ja Jumala jotka ovat kuitenkin yksi Jumala?Herra tarkoittaa ylimmässä valta-asemassa olevaa. Jumala taas kaiken Luojaa. Jeesus on molemmat. Jos haluat näistä vängätä niin olet tervetullut osoittamaan kaikki tuon linkin takaa löytyvät Raamatunjakeet vääriksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja että Jumalan Poika ja Ihmisen Poika ovat yksinkertaisesti titteleitä jotka tämä Jumala itselleen antoi ollessaan Jeesuksessa, ne kuvaavat häntä siinä asemassa johon hän alistui."
Ei, vaan nämä tittelit kuuluu Jeesukselle, Jumalan Pojalle. Jumala itse ei ollut/ole se Poika, vaan Jeesus on.
Sekä modalismi että kolminaisuusoppi ovat harhaoppeja. Kumpikaan ei tosissaan tunnusta Isää eikä Poikaa, vaan yrittävät tehdä heistä saman olennon tai hengen.
- Anonyymi
Se on raamatun mukaan antikristus joka kieltää ISÄN JA POJAN opettamalla kolminaisuutta ja uskomalla siihen ihminen kieltää tämän suhteen ja sanoo että Jumala ja hänen POIKANSA leikkivät roolileikkejä
- Anonyymi
Isän ja Pojan kieltäminen on sitä että kieltää Jumalan olevan Isä ja Poika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet syvällä pimeydessä kun uskot babylonialaiseen aurinkojumalaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa raamatunkohdassa noin sanota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa raamatunkohdassa noin sanota.
Kyllä siinä sanotaan että joka ei tunnusta Isää ja Poikaa on antikristus. Poika on Jeesus. Jeesus sanoi että on yhtä Isän kanssa. Olet antikristus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet syvällä pimeydessä kun uskot babylonialaiseen aurinkojumalaan
taikka polokupyörän satulaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taikka polokupyörän satulaan
voi palvoa vaikka pyörää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Geenitestillähän se isyys selviää. Mutta kun kummastakaan hepusta ei ole tavattu partakarvaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä sanotaan että joka ei tunnusta Isää ja Poikaa on antikristus. Poika on Jeesus. Jeesus sanoi että on yhtä Isän kanssa. Olet antikristus.
Hepr.9:24 Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme.
Kristus siis on Jumalan edessä.
- Anonyymi
Rauhaa!
On totta ettei ole muuta palvonnan arvoista Jumalaa kuin Allah.
Häntä kun oppii rukoilemaan saa rukousvastauksia.
Mutta silti Koraani sanoo : Polvistukaa niin kuin muutkin polvistuvat tai rukoilkaa niin kuin muutkin rukoilevat. Kaiki uskonnot ovat Yhdestä Jumalasta lähtöisin.
Pyhä Kolminaisuus on tullut vasta sen jälkeen kun on palvottu yksin Jumalaa. Ehkä se on lahja ja parannus johonkin asiaan. Tulee muistaa että Konstantinus korotettiin idässä lähes Jumalan asemaan. Hän oli osa Kolminaisuutta. Lännessä Itä torjuttiin kerettiläisyytenä ja tehtiin Athanasioksen tunnustus torjumaan idän käsityksiä ja saattamaan usko vähän paremmalle tolalle.
Oli lukematon määrä vääriä käsityksiä. Oli pakko muodostaa yksi määräävä käsitys jotta ei mennä liikaa harhaan tai hajota liikaa.- Anonyymi
Kellä niitä vääriä käsityksiä onlukematon määrä ja kenellä ei ole?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellä niitä vääriä käsityksiä onlukematon määrä ja kenellä ei ole?
krstinusko paikassa puhutaan yleensä kristinuskosta eikä herjaten vaan keskustellen, miksi tällai?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982