ei ainakaan minulle jäänyt epäselyyttä, että kuinka rasistinen tämä nyt vallassa oleva joukkio on. Toivottavasti menee nurin koko hanke.
Saamelaiskäräjälaki eduskunnassa
16
344
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole totta.
- Anonyymi
saamelaiskäräjät ei ole toiminut objektiivisesti eikä oikeudenmukaisesti. Edelleen poliisi tutkii saamelaiskäräjistä tehtyjä ilmoituksia jotka on poliisi itse katsonut asioiksi jotka voivat sisältää rikoksia ja sen vuoksi on käynnistetty rikostutkinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saamelaiskäräjät ei ole toiminut objektiivisesti eikä oikeudenmukaisesti. Edelleen poliisi tutkii saamelaiskäräjistä tehtyjä ilmoituksia jotka on poliisi itse katsonut asioiksi jotka voivat sisältää rikoksia ja sen vuoksi on käynnistetty rikostutkinta.
Saamelaisuus ja saamelaislaki on nykyajan pahinta rasismia. Kieli ei voi, eikä saa olla määräävä peruste. Asiaa voi verrata vaikkapa Ruotsiin työnperässä muuttaneisiin. Ei heidän lasten suomalaisuus ole poissa, vaikka lapset ja lastenlapset olisivatkin kuulleet "ensimmäisenä kielenään" ruotsia. Perimä ei tule vain isoisän tai äidin vaan paljon, paljon kauempaa.
Muuten. Totuuskomissiokin taitaa olla mallia venäjä. Siihen kokoonpanoon ei ole "toisinaan ajattelevia" metsäsaamelaisten jälkeläisiä tarvittu. Näin tietenkin syntyy helposti "yksimielisiä" lausuntoja. Miettiä sopii kokoonpanoa myös siltä kannalta, että eikö saamelaisjäsenet ole täysin jäävejä omassa asiassaan. Jäävitön lienee vain emeritus arkkipiispa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saamelaisuus ja saamelaislaki on nykyajan pahinta rasismia. Kieli ei voi, eikä saa olla määräävä peruste. Asiaa voi verrata vaikkapa Ruotsiin työnperässä muuttaneisiin. Ei heidän lasten suomalaisuus ole poissa, vaikka lapset ja lastenlapset olisivatkin kuulleet "ensimmäisenä kielenään" ruotsia. Perimä ei tule vain isoisän tai äidin vaan paljon, paljon kauempaa.
Muuten. Totuuskomissiokin taitaa olla mallia venäjä. Siihen kokoonpanoon ei ole "toisinaan ajattelevia" metsäsaamelaisten jälkeläisiä tarvittu. Näin tietenkin syntyy helposti "yksimielisiä" lausuntoja. Miettiä sopii kokoonpanoa myös siltä kannalta, että eikö saamelaisjäsenet ole täysin jäävejä omassa asiassaan. Jäävitön lienee vain emeritus arkkipiispa.kirjoitit totuutaa ja täyttä asiaa sinä 08:47:25 kirjoittaja. Tämä saamelaiskäräjät ja siihen liittyvät henkilöt ovat osittain sukulaisuusjäävejä ja intressijäävejä. On irvokasta ja häpeällisä, että tämän kaltaista porukkaa hyyssätään ja suojellaan jo tehtyjä rikoksia ja puhutaan oikeusvaltiotsa ja oikeusperiaatteista. Totuskomissio ja sen johtaja tuo entinen lapin maaherran ei ole oikea henkilö tällä paikalla. On täysi syy oletaa, että henkilöllä ei ole puhtaat jauhot pussissa, nimittäin pyrki salaamaan ja peittelemään poliisien rikoksia ja lääninhallituksen viran ja toimenhaltijoiden sisäpiiri rikoksia jotka lopulta kuitenkin on paljastunut ja tomioistuimessa käsitelty.
- Anonyymi
Saamekäräjät,valtio valtiossa.
- Anonyymi
Mutta kai mää silti saan rahaa kun meidät ajettii v*ttuun länsi-suomesta tuhat vuotta sitten pohjoiseen.
Sima Lappalainen - Anonyymi
Saamelaiskäräjät on nepotismin kehto. Saamelaisia koskevissa asioissa nepotismi rehottaa, lainvastaisuus rehottaa, roskajoukot eri alueilla ei ole sanan täydellisessä merkityksessä kenelläkään hallinnassa. Oikeusvaltioperiaatteet ei ole toteutuneet. Ennaltaehkäisevä laillisuusvalvonta puuttuu omista joukoista näiden tekemisistä tai tekemäättä jättämisistä, jälkikäteistä valvontaa ei ole tai se ei ole toimiut, moraali ja ettiiset arvot puuttuu, ja onko niitä koskaan oikeasti ollut olemassa. Rasismi ja mielivalta kukoistaa, kyseinen saamelaiskäräjät on valtio valtiosssa. Polisiitutkimukset on nytkin käynnissä eri henkilöitä kohtaan ja kysymys on rikoksista
- Anonyymi
Tämä on kiihotusts ksnssnryhmää kohtaan. Poliisi asia.
- Anonyymi
tämä saamelaisuus ja saamelaiskäräjät on ylittänyt toimissaan ja tekemisissään tai laiminlyönneissä sen tietyn sietokykyisen rajan ja asioita pitää voida tarkastella siitä näkökulmasta miltä asia kulloinkin eri aikoina näyttää ulkopuolisin silmin ja kokemusten perusteella tarkasteltuna. Saamen fanittajien ei pitäisi vetää hernettä nenään jos näistä asioista kirjoitetaan ja jotakin kärkevääkin joskus lausutaan tämä kaikkihan kuluu elävään elämään.
- Anonyymi
Laitoin jo, että olen syytön siihen että olen YHDENVERTAISUUSLAIN MUKAAN TURJANMEREN MAAN TURJAKE ja vielä kaunis, koska Petsamoa kutsuttiin Turjanmeren maaksi.
Ei tarvi erikseen mainita, että SAKÄ:n saamelaiset ja koltansaamelaiset ovat syyllisiä siihen. Valtion tiedoista kyllä löytyy tuo, että SAKÄ:n saamelaiset ja koltansaamelaiset ovat YHDENVERTAISUUSLAIN halunneet Suomen peruslakiin ihan OMANA LAKI PYKÄLÄNÄ.
Mitäpä se minä tuota HÄPEÄN, koska heistä on niin MUKAVA VALEHDELLA SEKÄ SYRJIÄ TURJAKETTA PUOLUSTAUTUA VARMAAN SILLÄ, ETTÄ OLEN SENTÄÄN SUVUSTA JOSSA OLI KAUNIS TURJAKE MYÖS!
MINÄ EN KYLLÄ LÄHDE MUUALLE KÄRÄJILLE VAAN VAADIN, ETTÄ NÄMÄ KAUNEUS TURJAKE KUNNIA KÄRÄJÄT HOIDETAAN IVALOSSA.
IVALOSSA ON SENTÄÄN INARIN KUNNANTALO VAIKKA TUON KUULUU OLLA INARISSA JA IVALOSSA ON VAIN KYLÄTALO.
EI KYLÄTALOISSA PIDETÄ KUNNAN KOKOUKSIA!
UTSJOEN KYLÄTALO GIISASSA EI PIDETÄ KUNNAN KOKOUKSIA.
EN MINÄ EDES SANONUT MITÄÄN, KUN HAIN KERRAN KAHVIA SIELTÄ. EN EDES TUNTENUT NIITÄ MIEHIÄ JOTKA ISTUVAT SIELLÄ JA ALKOIVAT PITÄMÄÄN KOKOUSTA.
ÄITINI SIIVOSI UTSJOEN POLIISI ASEMAA JA MINÄ OLIN HÄNEN MUKANA, NIIN HÄNEN EI TARVINNUT YKSIN AJELLA TUOTA MATKAA.
MINÄ EN SAANUT MENNÄ POLIISI ASEMALLE EDES VESSAAN JOTEN MINÄ KÄVIN JOKO GIISASSA TAI ANNUKAN GRILLILLÄ VESSASSA JA OSTIN KAHVIT AINAKIN.
GIISASSA SANOVAT, ETTÄ: KÄVIN KATSOMASSA, ETTÄ METSÄSSÄ PUITA JA HYVIN OLIVAT KASVANEET.
TOINEN SANOI: ONNEKSI VALTIO VOI OTTAA VELKAA VAIKKA KUINKA PALJON EIKÄ SE HAITTAA KETÄÄN.
MINÄ EN KYLLÄ VIITSINYT SANOA MITÄÄN HEILLE, KOSKA ÄITINI OLI TUO JOKA OLI SANONUT: KÄVÄSE GIISAN KYLÄTALON KIRPPIKSELLÄ ODOTELLESSA JA OTA KAHVIT MUKAAN.
MINÄ VAIN PANOSTAJANA KUUNTELIN SIINÄ MIESTEN SEKÄ TISKIN VÄLISSÄ, KUN TOISET PITI KOKOUSTA MINUN SELÄN TAKANA JA MYYJÄ TODISTI, ETTÄ OLTIIN KAIKKI GIISAN KYLÄTALON KOKOUKSESSA.
PRESIDENTTI STUBB ON KÄYNYT KYLÄTALO GIISASSA TUON KOKOUKSEN JÄLKEEN, MUTTA SOPIMUS JONKA KOKOUKSESSA TEKIVÄT EI LIITY KAIKKIIN KOSKA MINUSTA EI TULLUT UTSJOEN KUNNANJOHTAJAA ENKÄ VOINUT EDES ALKAA PRESIDENTTI EHDOKKAAKSI, KOSKA PRESIDENTIT KÄY ERÄIDEN KUNNIAN PÄÄLLE!
Minä olen Presidenttien sukua ja ENSIMMÄINEN NAINEN MEIDÄN SUVUISTA JOKA ON SUORITTANUT PANOSTAJAN KOULUTUKSEN SEKÄ KUULUSTELUN.
PRESIDENTTI STÅHLBERG OLI SUOMEN ENSIMMÄINEN PRESIDENTTI JA HÄN OLI SUKUMME TARINOIDEN MUKAAN SUKUA MYÖS MINULLE.
HARKITSEN ANNAKO HEIDÄN HÄPÄISTÄ KOKO SUOMEN ELI ANNAN KUNNIAA JA NYKÄSEN RAHAT VAIN, KOSKA TEEN NE TYÖT JOISTA HE SAAVAT KUNNIAA JA MINÄ SAAN KORVAUKSET JOKA ON PALKKA HYVÄSTÄ TYÖSTÄ NIIN LAISKAT PIIAT JA RENGIT SAA KUNNIAA!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1835047Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,214440Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993127Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2563007Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432912- 522521
- 271929
- 421812
- 701780
- 221777