Olen tuntenut pari kk tyypin jonka kanssa tutustuttiin töiden kautta. Olen huomannut pitemmän aikaa että tämä niin positiiviselta ja iloiselta vaikuttanut naisihminen onkin kaikkia muita haukkuva ja negatiivinen ihminen jolla ei ole mikään hyvin ei koskaan. Erosi vastikään lyhyehköstä suhteesta ja odottaa kavereilta että toimitaan terapeutteina tuntitolkulla päivästä toiseen. Jos hänelle ei vastaa tulee kyselyitä perään viestillä ja soitetaan kerta toisensa jälkeen jos ei vastaa.. Kyttää että vastaan ehkä johonkin viestiin ja soittaa samantien kun tietää että olen puhelimella tämä tuntuu jo kontrolloinnilta että pakko puhua nyt siitä erosta hänen kanssaan ja mielellään jos sen seuraavat 4h. Myöskin saan aika kuulla kun en ole vastannut puhelimeen taas hetkeen.. Kyseistä tyyppiä on vaikea vältellä saatikka ottaa etäisyyttä millään tavalla kun tuntuu jo että vainoaa puhelimitse.. Keskustelut eivät ole millään tasolla vastavuoroisia vaan joka kerta puheluissa jauhetaan ja analysoidaan tätä eroa, jos yritän puhua omista asioista heittää aiheen vaan samantien takaisin tähän eron analysointiin ja nämä analysointipuhelut kestää tunteja päivässä jos vaan antaa kestää ja pahimmillaan monta kertaa päivässä.. Tai jos puhun omista jutuista puhelimen päässä toinen on hiljaa vaikka minuutti tolkulla kun lopetan puhumisen .. Eli tekee jotain muuta eikä kuuntele kun ei kiinnosta? Hänellä on persoonallisuushäiriö kuulemma ja valitettavasti näen häntä töiden kautta joskus niin ei voi heittää vaan estolle ja kadota.. Onko ehdotuksia millä tavalla pääsisi helpoiten omaan rauhaan? Koen olevani jo ihan kuormittunut ja päivät on pilalla.
Kuinka katkaista välit kuormittavaan ystävään?
10
457
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan rohkeasti vain et vastaa yhteydenottoihinsa. Et edes avaa sen viestejä. Ei mitään muuta.
Pakollisissa tapaamisissa käytä teflonkuuloa: Yhdestä korvasta sisään- toisesta ulos, minkään tarttumatta.
Noita kun toteutat koko ajan, eiköhän viesti uppoa kovimpaankin päähän. - Anonyymi
Pyydät häntä keskustelemaan kanssasi ja kerrot miten koet hänen toimintansa vahingoittavan sinua ja toivot, että hän muuttaisi tapaansa toimia ja kerrot että jos muutosta ei tule, et enää jaksa olla olla hänen ystävänsä, koska koet sen itseäsi kuormittavana!
- Anonyymi
Persoonallisuushäiriöisen kanssa ei voi keskustella ja hän vastaa sinun keskustelupyyntöösi, että jos nyt käännät hänelle selkäsi, käännät sen loppuiäksi ja pershäröinen kostaa kaikin tavoin sinulle niin kauan kuin elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöisen kanssa ei voi keskustella ja hän vastaa sinun keskustelupyyntöösi, että jos nyt käännät hänelle selkäsi, käännät sen loppuiäksi ja pershäröinen kostaa kaikin tavoin sinulle niin kauan kuin elää.
Eli hirtä ihan itse itsesi, pääset helpommalla.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla edes rasittava kun joutuu tilanteeseen jossa joutuu pyytämään anteeksi ja kiittämään kaikesta.
- Anonyymi
Mulle kävi näin. Olin nettikaverin kanssa aika tiiviissä yhteyden pidossa. Hän oli aktiivisempi ja kerran sitten ajattelin kysyä rouvan kuulumisia tavalla jolla pääasiassa käytimme. Sieltä tuli aika suora vastaus eikä minulla ollut kuin anteeksi pyynnön aika. Pari viestiä siinä kirjoitettiin ja minä pyysin anteeksi olemassa oloa. Samalla meni ovi kiinni. Jos hän olisi halunnut korjata tilanteen sopivalla hetkellä siihen olisi ollut varmaan mahdollisuus. Yli kymmenen vuoden jälkeen hän tuskin edes miettii asiaa. Minä mietin vähän.
- Anonyymi
Sano suoraan hänelle, ettet jaksa.
- Anonyymi
Ei auta kuin sanoa suoraan, että haluat olla jatkossa vain työkaveri ja pitää yhteyttä sen verran kuin työ vaatii. Älä selitä mitään, pari lausetta vain ja sitten laitat estolle.
Jokaiselle tulee vähintään kerran tuollainen ihminen eteen. Välit on pakko katkaista täysin. Jos ei usko, ota yhteyttä esimieheen. - Anonyymi
Sanoa etteivat ihmissuhde sotkut ei ole ominta alaa. Että menee terapiaan jos siltä tuntuu. Muutama lakoninen kommenttikin ehkä tekee asian selväksi. Ettei kertakaikkiaan empatiaa riitä.
- Anonyymi
Jätä nyt ihmeessä naizparka rauhaan. Jos sinä pystyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1254054Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3192081Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481821Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21760- 1061740
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391681Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4481532MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531282Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441276Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4501251