On parempi, ettei Jumalan kanssa ole missään tekemisissä

Jumala vertaa suhdettaan uskovaisiin parisuhteeseen. Herra on sulhanen ja Israel on morsian. Uskovaisia sanotaan usein Jeesuksen morsiammiksi.

Mitä mustasukkainen sulhanen tekee herkästi morsiammelleen? Mukiloi varmuuden vuoksi ja jos oikein mustasukkainen on niin vie hengen. Tätähän koko VT on, Israelin napisevan kansan kurittamista uskottomuudesta. Samaa tekevät vuohipaimenet nykyäänkin kunniamurhaavat liian itsenäisiä vaimojaan. Samaa perinnettä on myös suomalaisissa perhesurmissa.

Miten tämä liittyy Jumalaan? On parasta, ettei mustasukkaisen sulhasen kanssa ala lainkaan parisuhteeseen. Herran vihan välttää parhaiten kun on syntymästään asti ateisti eikä korvaansa lotkauta Herralle. Hän on tuntemattomia kohtaan välinpitämätön. Siksi me ateistit emme ole nähneet pihaustakaan Herrasta. Antaa asian olla näin ja Herra jatkaa mellastamistaan morsiantensa kanssa. Miikkanaahumi mölyää nyt illalla ja Varma tieto aloittaa Jeesuksenmorsiammen jaarittelunsa taas aamukuudelta.

67

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miikkanaahumin tämän eräinen vapaalla olo päättyy ja kohta alkaa kuntouttava sisähoitojakso ja kirjoitus historiaan tulee uusi pitkä tauko! Amen 🙏

      • sanoit sähköhoito? Pissin mielelläni muuntajaan hevostallilla käydessäni zås

        Raamattu kun ei tätät kiellä. ja runkkaus ei tee sokeaksi


      • miiikanaahum- kirjoitti:

        sanoit sähköhoito? Pissin mielelläni muuntajaan hevostallilla käydessäni zås

        Raamattu kun ei tätät kiellä. ja runkkaus ei tee sokeaksi

        ”ja runkkaus ei tee sokeaksi”

        Mutta itsensäsaastuttajalla kasvaa karvaa kämmeniin.


      • Anonyymi
        Iloinen_ateisti kirjoitti:

        ”ja runkkaus ei tee sokeaksi”

        Mutta itsensäsaastuttajalla kasvaa karvaa kämmeniin.

        "Mutta itsensäsaastuttajalla kasvaa karvaa kämmeniin."

        Sinulla on näemmä omakohtaista kokemusta asiasta.


    • Anonyymi

      >>>>On parempi, ettei Jumalan kanssa ole missään tekemisissä<<<<<

      .....Ja Jumala kunnioittaa tuota päätöstäsi.....voit viettää vaikka loppuelämäsi eläen
      hellurei, hellurei-elämää -
      ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.

      *****************************
      "....että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;"
      Efesolaiskirje: 2:12
      ********************************

      • Anonyymi

        .....Ja Jumala kunnioittaa tuota päästöjäsi .....voit viettää vaikka loppuelämäsi eläen
        hellurei, hellurei-elämää - Eli Luterilaista PH; Pierun Haju kännäystä
        ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.


    • Anonyymi

      Toiveesi toteutuu kun siirryt ajasta iäisyyteen, ei Jumala ketään pakota yhteyteensä, mutta ehkä sun pitäis kumminkin ottaa vakavasti tää juttu koska vaihtoehtona on Helvetti joka on tehty Perkeleelle ja hänen enkeleilleen, siellä ei tuli sammu eikä madot kuole.

      • Anonyymi

        Millainen sairas ihminen ajattelee näin?
        Eli, henkilö ei halua olla tekemisissä jonkun Jumalan kanssa, niin Jumala heittää hänet ikuiseen kidutuskammioonsa.
        Eli vaihtoehtona on "rakasta minua tai kärsi".

        Tuohan on sama kun pitäisi hyvänä asiana ja ihailisi sitä, kun varas tulee aseen kanssa ja sanoo "rahat tai henki".

        Uskontosi moraali on oksettavaa normaalille empaattiselle henkilölle.

        Ironiseksi asian tekee se, kun sinun kaltainen tukholma-syndroomassa oleva kutsuu sitä itse rakkaudeksi. Annatte kuvan siitä, että uskontonne vääristää käsitteen rakkaus todella vastenmieliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen sairas ihminen ajattelee näin?
        Eli, henkilö ei halua olla tekemisissä jonkun Jumalan kanssa, niin Jumala heittää hänet ikuiseen kidutuskammioonsa.
        Eli vaihtoehtona on "rakasta minua tai kärsi".

        Tuohan on sama kun pitäisi hyvänä asiana ja ihailisi sitä, kun varas tulee aseen kanssa ja sanoo "rahat tai henki".

        Uskontosi moraali on oksettavaa normaalille empaattiselle henkilölle.

        Ironiseksi asian tekee se, kun sinun kaltainen tukholma-syndroomassa oleva kutsuu sitä itse rakkaudeksi. Annatte kuvan siitä, että uskontonne vääristää käsitteen rakkaus todella vastenmieliseksi.

        # Millainen sairas ihminen ajattelee näin?
        Eli, henkilö ei halua olla tekemisissä jonkun Jumalan kanssa, niin Jumala heittää hänet ikuiseen kidutuskammioonsa.
        Eli vaihtoehtona on "rakasta minua tai kärsi". #

        ooooo

        Ei sinun kannata tehdä diagnooseja toisista ihmisistä tämän palstan välityksellä !

        > Jumala heittää hänet ikuiseen kidutuskammioonsa.
        Eli vaihtoehtona on "rakasta minua tai kärsi".

        Mutta etkös sinä ole ateisti ?
        Eli sinä ole jumalaton, et usko Jumalan olemassaoloon ?
        Ja eikös sinusta Raamattu ole joku satukirja tms. ?

        Kannattaako sinun siis pähkäillä näitä "rakasta tai kärsi"
        teorioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        # Millainen sairas ihminen ajattelee näin?
        Eli, henkilö ei halua olla tekemisissä jonkun Jumalan kanssa, niin Jumala heittää hänet ikuiseen kidutuskammioonsa.
        Eli vaihtoehtona on "rakasta minua tai kärsi". #

        ooooo

        Ei sinun kannata tehdä diagnooseja toisista ihmisistä tämän palstan välityksellä !

        > Jumala heittää hänet ikuiseen kidutuskammioonsa.
        Eli vaihtoehtona on "rakasta minua tai kärsi".

        Mutta etkös sinä ole ateisti ?
        Eli sinä ole jumalaton, et usko Jumalan olemassaoloon ?
        Ja eikös sinusta Raamattu ole joku satukirja tms. ?

        Kannattaako sinun siis pähkäillä näitä "rakasta tai kärsi"
        teorioita.

        "Ei sinun kannata tehdä diagnooseja toisista ihmisistä tämän palstan välityksellä !"

        Miksi ei? Kuten kirjoitin, tuo hänen oma juttunsa kertoo paljon hänestä itsestään.
        Vai onko sinulla argumentteja vastaan?

        Vaikka henkilö itse ei välitä asiasta, niin joku muu lukija saattaa miettiä omia arvojaan.

        "Mutta etkös sinä ole ateisti ?"

        Kyllä.

        "Eli sinä ole jumalaton, et usko Jumalan olemassaoloon ?"

        En uskokaan.

        "Ja eikös sinusta Raamattu ole joku satukirja tms. ?"

        Raamattu sisältää useita eri lähteistä kerättyjä ja muutettuja tarinoita.

        "Kannattaako sinun siis pähkäillä näitä "rakasta tai kärsi"
        teorioita."

        Se ei ole teoria. Kerron asian vain suoraan miten se minulle sanotaan. Ja totta kai haluan tuollaisen sairaan maailmankuvan tuoda esille yhtä raakana kuin väittäjä sen esittää muille. Ei tässä ole minulle mitään pähkäiltävää, vaan asian väittäjille ja hänen tukijoilleen.
        Minulle ei ole ongelma sanoa, että tuollainen ajattelu on sairasta ja moraalisesti väärin. Minusta on kumma, kuinka kristinuskoiset eivät itse tuomitse tuollaisia juttuja suoralta kädeltä, kuten eivät muutakaan humpuukia mitä heidän nimissään levitetään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        # Millainen sairas ihminen ajattelee näin?
        Eli, henkilö ei halua olla tekemisissä jonkun Jumalan kanssa, niin Jumala heittää hänet ikuiseen kidutuskammioonsa.
        Eli vaihtoehtona on "rakasta minua tai kärsi". #

        ooooo

        Ei sinun kannata tehdä diagnooseja toisista ihmisistä tämän palstan välityksellä !

        > Jumala heittää hänet ikuiseen kidutuskammioonsa.
        Eli vaihtoehtona on "rakasta minua tai kärsi".

        Mutta etkös sinä ole ateisti ?
        Eli sinä ole jumalaton, et usko Jumalan olemassaoloon ?
        Ja eikös sinusta Raamattu ole joku satukirja tms. ?

        Kannattaako sinun siis pähkäillä näitä "rakasta tai kärsi"
        teorioita.

        ”Ei sinun kannata tehdä diagnooseja toisista ihmisistä tämän palstan välityksellä !”

        Ihmisen mielenterveydestä voi tehdä arvioita vain hänen kommunikointinsa perusteella, joten palstan välityksellä voi tosiaan tehdä arvion, että olet mielisairas.

        ”Mutta etkös sinä ole ateisti ?
        Eli sinä ole jumalaton, et usko Jumalan olemassaoloon ?
        Ja eikös sinusta Raamattu ole joku satukirja tms. ?

        Kannattaako sinun siis pähkäillä näitä "rakasta tai kärsi"
        teorioita.”

        On usein tehokasta keskustella lapsen tai mielisairaan näkökulmasta ja yrittää siitä maailmasta käsin perustella epäloogisuus. ”Katsopa Matti, sinun sängyn alla ei ole tilaa, joten ei sen alla voi olla sängynalusmörökölliä.”


    • Anonyymi

      "On parempi, ettei Jumalan kanssa ole missään tekemisissä"

      Olen 68-vuotias, enkä ole ikinä ollut missään tekemisissä Jumalan kanssa. Jumala ei ole pitänyt mitään yhteyksiä, vaikka luulisi sellaisen olevan sentään kaikkivoivaksi kehutulle helppoa kuin mikä. Ainoita mölyapinoita Jumalasta ovat olleet uskovaiset jauhopäät.

      • Anonyymi

        Olen 69-vuotias ja tulin uskoon 18-vuotiaana.
        Onneksi, sillä alkoholilla alkoi olla jo silloin otetta elämääni ja se olisi saanut elämäni aivan sekaisin ja vienyt varmaan ennenaikaiseen hautaan

        Jumala antaa etsikkoajan, otollinen ajan, jolloin hän kutsuu ihmistä pelastukseen;
        Jumalan yhteyteen Jeesuksessa Kristuksessa.

        Etsikkoaika menee ohi, jos ihminen torjuu Jumalan kutsun.
        Jotkut sanovat että etsikkoaikoja olisi
        kaksi.... kolme.
        He perustavat näkemyksensä tähän Jobin kirjan kohtaan:

        Job
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
        33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja
        antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        _______________

        2. Korinttolaiskirje:
        6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

        ---------

        PYSÄHDY HETKEKSI
        Joonas ja Hilkka Kelottijärvi

        https://www.youtube.com/watch?v=3gbzA9iKX-s


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 69-vuotias ja tulin uskoon 18-vuotiaana.
        Onneksi, sillä alkoholilla alkoi olla jo silloin otetta elämääni ja se olisi saanut elämäni aivan sekaisin ja vienyt varmaan ennenaikaiseen hautaan

        Jumala antaa etsikkoajan, otollinen ajan, jolloin hän kutsuu ihmistä pelastukseen;
        Jumalan yhteyteen Jeesuksessa Kristuksessa.

        Etsikkoaika menee ohi, jos ihminen torjuu Jumalan kutsun.
        Jotkut sanovat että etsikkoaikoja olisi
        kaksi.... kolme.
        He perustavat näkemyksensä tähän Jobin kirjan kohtaan:

        Job
        33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
        33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
        33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja
        antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        _______________

        2. Korinttolaiskirje:
        6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

        ---------

        PYSÄHDY HETKEKSI
        Joonas ja Hilkka Kelottijärvi

        https://www.youtube.com/watch?v=3gbzA9iKX-s

        Missä vietät ikuisuutesi netissä täysin asiattomia postaillen?
        MENE HETKEKSI ULOS
        ja jätä keittolärvisi ilman viinaa Jehova!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vietät ikuisuutesi netissä täysin asiattomia postaillen?
        MENE HETKEKSI ULOS
        ja jätä keittolärvisi ilman viinaa Jehova!

        Jo ateistilta meni hermot pelkässä nettikeskustelussa !!!

        Kukas se loi sinuun sisäisen elämän - ne hermot, jotka taitavat olla kireällä kuin viulun kielet.

        Jumala tietenkin !

        Eikö niin, atte ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo ateistilta meni hermot pelkässä nettikeskustelussa !!!

        Kukas se loi sinuun sisäisen elämän - ne hermot, jotka taitavat olla kireällä kuin viulun kielet.

        Jumala tietenkin !

        Eikö niin, atte ?

        Niin....
        Ja kuka keksi rakkauden ?

        Onko atella tähänkään vastausta.


      • Anonyymi

        Sinun pitää ottaa yhteys Jumalaan, ei toisinpäin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää ottaa yhteys Jumalaan, ei toisinpäin!

        Ottaako leipä yhteyttä leipuriin? Taulu taiteilijaan? Ei ota. Siispä ei ole olemassa mitään Jumalaa, johon voisi ottaa yvteyttä.


    • Anonyymi

      Missä vietät ikuisuutesi?

      • Missä vietit noin 13 miljardia vuotta ennen syntymääsi? Niinpä, joko ripulivajakki ymmärtää, että vietämme aikaa elävinä ja tietoisina ihmisinä hetke maan päällä ja sitten tietoisuus sammuu ikuisiksi ajoiksi niin, ettei ikuisuudesta tarvitse murehtia.


      • Anonyymi
        Iloinen_ateisti kirjoitti:

        Missä vietit noin 13 miljardia vuotta ennen syntymääsi? Niinpä, joko ripulivajakki ymmärtää, että vietämme aikaa elävinä ja tietoisina ihmisinä hetke maan päällä ja sitten tietoisuus sammuu ikuisiksi ajoiksi niin, ettei ikuisuudesta tarvitse murehtia.

        /että vietämme aikaa elävinä ja tietoisina ihmisinä hetke maan päällä ja sitten tietoisuus sammuu ikuisiksi ajoiksi niin, ettei ikuisuudesta tarvitse murehtia./

        OOO

        Siis ensin ateistia ei ole.
        Sitten ateisti syntyy maan päälle ja elää muutaman vuosikymmenen ja vuoden...ehkä 70....80 vuotta.

        Ateisti kuolee ja tietoisuus sammuu ikuisiksi ajoiksi.

        Miksi tällainen 70,,,,,,,,80 vuoden "keskeytys".

        Mikä on ateistin elämän tarkoitus ?
        Mistä ateisti on tullut......miksi hän on täällä maan päällä.....mihin hän on menossa.....?


      • Anonyymi kirjoitti:

        /että vietämme aikaa elävinä ja tietoisina ihmisinä hetke maan päällä ja sitten tietoisuus sammuu ikuisiksi ajoiksi niin, ettei ikuisuudesta tarvitse murehtia./

        OOO

        Siis ensin ateistia ei ole.
        Sitten ateisti syntyy maan päälle ja elää muutaman vuosikymmenen ja vuoden...ehkä 70....80 vuotta.

        Ateisti kuolee ja tietoisuus sammuu ikuisiksi ajoiksi.

        Miksi tällainen 70,,,,,,,,80 vuoden "keskeytys".

        Mikä on ateistin elämän tarkoitus ?
        Mistä ateisti on tullut......miksi hän on täällä maan päällä.....mihin hän on menossa.....?

        ”Miksi tällainen 70,,,,,,,,80 vuoden "keskeytys".”

        Eliöt ovat geeninkantotelineitä. Niiden ainoa tehtävä on siirtää geenit eteenpäin. Maapallon elämä on elänyt yhtäjaksoisesti lähes 4 miljardia vuotta eli paljon enemmän kuin vuohipaimenen ikuisuus, mutta yksittäinen laji tai yksilö on elänyt tästä vain silmänräpäyksen.


    • Anonyymi

      Jumala ei tunne sinua!

      • Olematon ei tunne mitään eikä ketään.


      • Juuri näin. Jos Jumala olisi olemassa niin olisin laittanut sen taskuun.


      • Iloinen_ateisti kirjoitti:

        Olematon ei tunne mitään eikä ketään.

        Kukaan ei ole nähnyt eikä tuntenut olematonta. Jumalaa myös ei kukaan ole nähnyt mutta moni kertoo tunnetasolla tuntevansa Jumalan.


    • Anonyymi

      Olen tuonut itse esille jo vaikka kuinka pitkään kuinka Raamatun ensimmäinen ja toinen käsky on hankalia kristinuskossa.

      "1) Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
      2)Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä."

      Jos siis Jeesus ei olekaan tämä Jumala, niin tämän vanhan testamentin Jumala vain raivostuu asiasta. Puhumattakaan siitä, että koko nimeä käytetään jatkuvasti.

      Kristinuskoisella ei ole mitään syytä olla palvomatta suoraan tuota ns. pääjumalaa,mutta ovat tuoneet jonkun erillisen entiteetin asiaan mukaan. Jos joku raivostuttaa Jumalaa, niin tämä olisi mielestäni se.

      • Tuosta paljastuu että Raamatun Jumala syntyi maailmaan joka oli monoteistinen. Älä pidä MUITA jumalia.


      • VarmaTieto kirjoitti:

        Tuosta paljastuu että Raamatun Jumala syntyi maailmaan joka oli monoteistinen. Älä pidä MUITA jumalia.

        Ei ollut


      • Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

        Tuosta paljastuu että Raamatun Jumala syntyi maailmaan joka oli monoteistinen. Älä pidä MUITA jumalia.

        Monijumalaisuus on Ihmisten keksintö!


      • VarmaTieto kirjoitti:

        Tuosta paljastuu että Raamatun Jumala syntyi maailmaan joka oli monoteistinen. Älä pidä MUITA jumalia.

        Juutalaisten uskonto oli monolatriaa: tunnustetaan monien jumalien olemassaolo, mutta vain oman heimojumalan palvonta on sallittua – Alä pidä muita jumalia! Heimojumalien lisäksi tunnistettiin myös ylijumala Korkein. Tästä on viitteitä joissakin raamatunkohdissa. Myöhemmin uskonto muuttui monoteistiseksi: Korkein ja Jahve ymmärrettiin samaksi ja muiden jumalien olemassaolo kiellettiin.


    • Nykyisen Jumalan kanssa ei kannata olla tekemisissä. Odotellaan oikeaa Jumalaa jolla on valtaa ja voimaa.

    • Herään aamulla klo 5 kuten meillä vanhuksilla on tapana.

      • Anonyymi

        Heräsit Jumalan armosta!


    • Anonyymi

      Olemattoman kanssa on vaikea olla tekemisissä.

      • Jumala on tunne voihan tunteen kanssa olla tekemisissä ei tosin fyysisesti.


      • Jumalan olemassaolo ja luonne ovat monimutkaisia ja syvällisiä kysymyksiä, joita on pohdittu vuosisatojen ajan. Kysymys siitä, onko Jumala pelkkä tunne, liittyy usein uskonnonfilosofiaan ja teologiaan.

        Monet uskovat, että Jumala on enemmän kuin pelkkä tunne. He näkevät Jumalan olevan todellinen olento, joka vaikuttaa maailmaan ja ihmisten elämään. Toiset taas saattavat kokea Jumalan olemassaolon henkilökohtaisena tunteena tai kokemuksena, joka antaa elämälle merkityksen ja tarkoituksen¹².

        Toisaalta on myös niitä, jotka uskovat, että Jumala on ihmismielen luomus, joka heijastaa ihmisten tarpeita ja toiveita. Tämä näkökulma korostaa, että Jumalan kokemus voi olla syvästi henkilökohtainen ja subjektiivinen³.

        Mitä mieltä sinä olet? Onko sinulla omia ajatuksia tai kokemuksia tästä aiheesta?


      • Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

        Jumalan olemassaolo ja luonne ovat monimutkaisia ja syvällisiä kysymyksiä, joita on pohdittu vuosisatojen ajan. Kysymys siitä, onko Jumala pelkkä tunne, liittyy usein uskonnonfilosofiaan ja teologiaan.

        Monet uskovat, että Jumala on enemmän kuin pelkkä tunne. He näkevät Jumalan olevan todellinen olento, joka vaikuttaa maailmaan ja ihmisten elämään. Toiset taas saattavat kokea Jumalan olemassaolon henkilökohtaisena tunteena tai kokemuksena, joka antaa elämälle merkityksen ja tarkoituksen¹².

        Toisaalta on myös niitä, jotka uskovat, että Jumala on ihmismielen luomus, joka heijastaa ihmisten tarpeita ja toiveita. Tämä näkökulma korostaa, että Jumalan kokemus voi olla syvästi henkilökohtainen ja subjektiivinen³.

        Mitä mieltä sinä olet? Onko sinulla omia ajatuksia tai kokemuksia tästä aiheesta?

        Ei tarvitse arvuutella, mikä Jumala on, se KERROTAAN Raamatussa!


    • Anonyymi

      Ihminen on Jumalan kuva. Kun ihmisellä on rakastava ja armollinen suhde itseensä, niin ei tarvitse selittää tai pakoilla tuota Jumalaksi kutsuttua. Parisuhde itsensä kanssa, eli mieli, keho, sielu tasapainossa.

      Erillisyyden harha synnyttää kummallisia koukeroita, kuten ateismi tai teismi.

      • Tuosta Varma Tieto on samaa mieltä.


      • Anonyymi

        Uususkovaisuus on kyllä ajoittain pelottavan kuuloista. Miten te onnistuttu vääntämään raamatun tulkinnan noin? Älkää vaan väittäkö itseänne uskovaiseksi. Teillä ei ole mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uususkovaisuus on kyllä ajoittain pelottavan kuuloista. Miten te onnistuttu vääntämään raamatun tulkinnan noin? Älkää vaan väittäkö itseänne uskovaiseksi. Teillä ei ole mitään.

        Uskovaisuus on minulle pelkkä nimi joka ei merkitse minulle mitään. Monia kristinuskon ohjeita hyvään elämään pidän oikeina siksi minua täällä palstan intellektuellien kanssa pidetään hihhulina joka sätkii lattialla kuten hellarit. En ole koskaan tuota sätkimistä nähnyt pidänkin sitä ateistisena harhana.


      • Anonyymi

        Tuolla periaatteella on tullut paljon homoja ja lesboja!


      • Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

        Uskovaisuus on minulle pelkkä nimi joka ei merkitse minulle mitään. Monia kristinuskon ohjeita hyvään elämään pidän oikeina siksi minua täällä palstan intellektuellien kanssa pidetään hihhulina joka sätkii lattialla kuten hellarit. En ole koskaan tuota sätkimistä nähnyt pidänkin sitä ateistisena harhana.

        Särkimistä on mutta sitä ei esiinny Suomessa... Ainakaan vielä!
        Tuolla asenteella kuolet ateistina.
        Ateisti kalloon ei mahdu se että ihmisen pitää ottaa yhteys Jumalaan, vasta silloin se todentuu Jumalan kanssa.... Mutta jokainen taaplaa tyylillään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uususkovaisuus on kyllä ajoittain pelottavan kuuloista. Miten te onnistuttu vääntämään raamatun tulkinnan noin? Älkää vaan väittäkö itseänne uskovaiseksi. Teillä ei ole mitään.

        Mikä uskovaisuus ja uskovainen? Esim. jooga ei ole uskonto. Siinä toteutuu tuo "pyhä kolminaiauus" Eli yhteys itseen, sen kaikkiin puoliin.

        Miltä tuntuu valheessa eläminen, ja ravaaminen uskonnollisissa tilaisuuksissa, vaikka oma ruumis on sielun temppeli?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Särkimistä on mutta sitä ei esiinny Suomessa... Ainakaan vielä!
        Tuolla asenteella kuolet ateistina.
        Ateisti kalloon ei mahdu se että ihmisen pitää ottaa yhteys Jumalaan, vasta silloin se todentuu Jumalan kanssa.... Mutta jokainen taaplaa tyylillään!

        Minua ei hyväksytä ateistiksi eikä hihhuliksi. Kaikki hyljeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Särkimistä on mutta sitä ei esiinny Suomessa... Ainakaan vielä!
        Tuolla asenteella kuolet ateistina.
        Ateisti kalloon ei mahdu se että ihmisen pitää ottaa yhteys Jumalaan, vasta silloin se todentuu Jumalan kanssa.... Mutta jokainen taaplaa tyylillään!

        Annetaan Jumalan päättää siitä mikä minusta tulee. Se ei kuulu meidän päätettäviin.


      • Jos hevosilla olisi jumala se olisi kuten hevonen.


      • Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

        Minua ei hyväksytä ateistiksi eikä hihhuliksi. Kaikki hyljeksi.

        hirvimieheksi kelpaat


      • Anonyymi kirjoitti:

        hirvimieheksi kelpaat

        Nuorempana olin koirana hirvimetsällä.


      • Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

        Nuorempana olin koirana hirvimetsällä.

        hyvin tuota oot kehittynyt
        äskenkin haukuit kuin koppelo ukkometsoa


      • Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

        Nuorempana olin koirana hirvimetsällä.

        Oliko sinulla ajokoirana ajokortti? Jos ei ollut, sinulle pitää antaa sakot kortitta ajosta.


      • Anonyymi

        Ihminen joko uskoo tai sitten ei usko jumaliin. Miten varma asiassaan kukin on, on sitten eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Särkimistä on mutta sitä ei esiinny Suomessa... Ainakaan vielä!
        Tuolla asenteella kuolet ateistina.
        Ateisti kalloon ei mahdu se että ihmisen pitää ottaa yhteys Jumalaan, vasta silloin se todentuu Jumalan kanssa.... Mutta jokainen taaplaa tyylillään!

        Yhteys jumalaan on harhakuvitelmaa. Faktisesti olemattomaan ei saa yhteyttä.


    • Anonyymi

      Tosi kieroa kun miettii. Jumala luo ensin ihmisen joka on lapsen tasolla Jumalaan verrattuna, ja tämä Jumala haluaa parisuhteen tämän kanssa. Symbolista pedofiliaa.

    • Anonyymi

      Kättä Raamattuun niin silloin loppuu kaikki typerät selittelyt!

      • Anonyymi

        Raamattu on ihmislähtöistä hihhuli soopaa!


    • Anonyymi

      >>>>Mikä uskovaisuus ja uskovainen? Esim. jooga ei ole uskonto. Siinä toteutuu tuo "pyhä kolminaiauus" Eli yhteys itseen, sen kaikkiin puoliin.

      Joku on todennut:

      Ilman joogaa ei ole hindulaisuskontoa ja ilman
      hindulaisuskontoa ei ole joogaa.

    • Anonyymi

      Iloinen_ateisti !

      Älä lähde tästä elämästä sovittamattomin synnein,
      muuten hymysi hyytyy ikuisuudessa tuskaksi ja hammasten kiristelyksi.

      Matteuksen evankeliumi
      13:49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista
      13:50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

    • Anonyymi

      Nyt tupa kiinni URPO.
      Jos viikon olisit viikon hiljaa ja kattelisit vaan.

      • Anonyymi

        TURPA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TURPA

        TURBO


      • Anonyymi

        /Nyt tupa kiinni...../
        /Jos viikon olisit viikon......./

        ooooooo

        Ateisti pössyttelee.


    • Anonyymi

      Pitäisikö ateismia siis verrata tältä pohjalta omatoimiseen ja ehdottomaan kieltäymykseen kaikesta naimatouhusta?

      VT on paljon muutakin kuin uppiniskaisten lasten kasvatusta rakkaudella ja rajoilla, ja UT myös vielä paljon muuta.

      • Anonyymi

        No siitä vaan, mut minä jaksa lukea nahumin juttuja joka palstalla. Naikaa täällä, mutta toivoisin teillekin naintirauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitä vaan, mut minä jaksa lukea nahumin juttuja joka palstalla. Naikaa täällä, mutta toivoisin teillekin naintirauhaa.

        Antakkee ateistille naintirahhaa.....


    • Anonyymi

      Ei ihme jos todellisuudentaju pimenee ja suhteellisuudentaju sumenee jos on jo valmiiksi ateismin kyllästämät aivot ja vielä lisäksi pössyttelee ateismia päivät pääksytysten.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      33
      2929
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      92
      1978
    3. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1399
    4. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      101
      1324
    5. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1229
    6. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      77
      1177
    7. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      65
      1017
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      12
      979
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      31
      877
    10. Kaikkea hyvää sulle

      Elämään. Toivottavasti löydät vierellesi ihanan naisen, jonka kanssa olet onnellinen. Se en ollut minä. Viimeiset heipa
      Ikävä
      36
      824
    Aihe