Uskotteko kummituksiin?

En ole taipuvainen uskomaan yliluonnollisiin juttuihin. Viime yönä oli pakko käydä vähän rakkoa helpottamassa. Naksautin tyytyväisenä sormet, että eikun takaisin nukkumaan. Heti sormet naksautettuani kuului takaani omaa naksautustani imitoiva rutiseva ääni. Käännyin väsymyksen paniikissa ympäri, enkä tietenkään nähnyt mitään. Yritin selittää itselleni, että ääni tuli todennäköisesti kuivausrummun muoviosien elämisestä. Mutta eihän se mitään auttanut. Pinkaisin paniikissa peiton alle piiloon ja yritin taas saada unenpäästä kiinni.

37

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo o. Mä oon myös joskus kuullut yöllä niin kummallisia ääniä, että on tullut kummitukset ja vastaavat mieleen. Kun ei ole keksinyt selitystä äänelle. Tietenkin vielä jostain läheltä sänkyä ja kun itse pimeässä koittaa saada unen päästä kiinni.
      Joskus vessareissulla yöllä ei ole vessan lamppu syttynyt, vaikka se toimii kyllä normaalisti muuten.

    • Uskon 🥰

      Ei niitä tarvii pelkää.
      Ainakaan niiku 90% ainakaan.

      👻

    • Anonyymi

      Joskus kuuluu ääniä. Toisinaan jääkaappi tai vastaava saattaa naksahtaa kun olen itse tehnyt ensin jonkin äänen. Voi selittyä äänten resonoinnilla että jokin kohde saa äänen aikaiseksi. Ihmiset nukkuvat öisin niin ehkä ihmisen aivot ovat lähempänä unitilaa yöllä vaikka ihminen valvoisi. Mieli voi tehdä sen vuoksi mind trickejä. Kuumeessa ja keskellä yötä samaan aikaan on sellainen combo että voi aivan hyvin kokea aistiharhoja. Armeijassa minulle kävi näin kun jouduin päivystämään yöllä ja olin flunssassa. Vilunväreistäni päätellen minulla oli kuumetta vaikken kuumetta mitannutkaan itsestäni. Näin näkyjä silloin. Käytävällä vielä sopivasti hyvin hämärää niin soppa oli valmis.

    • En usko. Kaikelle löytyy kyllä luonnollinen selitys.

      • Anonyymi

        Eikä löydy!

        Et pystyis kumoamaan mun kokemia juttuja mitenkään....

        Kummitukset, noitavaistot ja noitavoimat, sun muut yliluonnolliset jutskat,
        et siis usko mihinkään sellaiseen?

        Vai???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä löydy!

        Et pystyis kumoamaan mun kokemia juttuja mitenkään....

        Kummitukset, noitavaistot ja noitavoimat, sun muut yliluonnolliset jutskat,
        et siis usko mihinkään sellaiseen?

        Vai???

        Löytyy...

        Pelkästään jo ihmisen aivot keksii satuja nukkuessaan, niin miksi ei välillä valveillakin?

        Kyllä pidän paranormaaleja ilmiöitä humpuukina..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä löydy!

        Et pystyis kumoamaan mun kokemia juttuja mitenkään....

        Kummitukset, noitavaistot ja noitavoimat, sun muut yliluonnolliset jutskat,
        et siis usko mihinkään sellaiseen?

        Vai???

        Ei kaikki ole saanu niitä ominaisuuksia ja kanavia. Heimoissakin on aina ne jotka on ja jotka eivät ole.

        Mieti niin, että jos kanava ei ole auki, mikään ei pääse perille.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki ole saanu niitä ominaisuuksia ja kanavia. Heimoissakin on aina ne jotka on ja jotka eivät ole.

        Mieti niin, että jos kanava ei ole auki, mikään ei pääse perille.

        Entinen Eivori

        Yksi kaverini on noita omien sanojensa mukaan. Ok, mutta hän käyttää noituutta sairauksien ja pahan langettamiseen, en tykkää. Kostoon.

        Jos itse omaisin supervoimia, kuten niitä voidaan tässä kohtaa kuvata, niin käyttäisin niitä hyvän edistämiseen. En missään määrin kenenkään satuttamiseen.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi kaverini on noita omien sanojensa mukaan. Ok, mutta hän käyttää noituutta sairauksien ja pahan langettamiseen, en tykkää. Kostoon.

        Jos itse omaisin supervoimia, kuten niitä voidaan tässä kohtaa kuvata, niin käyttäisin niitä hyvän edistämiseen. En missään määrin kenenkään satuttamiseen.

        Entinen Eivori

        Siipirikot linnut lentäisi, syövät paranisi, terveydestään piittaamaton oppisi ajattelemaan terveyttään jne.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Löytyy...

        Pelkästään jo ihmisen aivot keksii satuja nukkuessaan, niin miksi ei välillä valveillakin?

        Kyllä pidän paranormaaleja ilmiöitä humpuukina..

        Mistäs sinä oelt niin varma, että aivot keksii satuja nukkuessa.
        Ajattelpas, jos ihminen onkin unessa astraalimatkalla jossain toisessa ulottuvuudessa.
        Paluu tapahtuu silmänräpäyksessä, kun ihminen herää.
        Yleinen käsitys on,e ttä unet ovat aivojen tuotosta, kun se astraalimatkailuna kuulostaisi epäuskottavana.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Löytyy...

        Pelkästään jo ihmisen aivot keksii satuja nukkuessaan, niin miksi ei välillä valveillakin?

        Kyllä pidän paranormaaleja ilmiöitä humpuukina..

        Eikö samalaista humpuukia ole kännykät, että ääni kulkee toiselta puoelta maapalloa kännykkään, vaikket näe miten se toimii tai langaton näppäimistö, kirjoitusta ilmestyy ruudulle, vaikkei liitäntäjohtoa ole.
        Jos vaikka 50 vuotta sitten olisi esitellyt langatonta näppäimistöä jollekin kiihkouskovalle, joka ei ole koskaan langatonta näppäimistöä nähnyt, eikä siitä kuullut, niin se pitäisi sitä yliluonnollisena ja paholaisen tuottamana, kun painelisit näppäimiä ja ruudulle ilmestyisi kirjoitusta tyhjästä, eikä tiedetäisi miten se on mahdollista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sinä oelt niin varma, että aivot keksii satuja nukkuessa.
        Ajattelpas, jos ihminen onkin unessa astraalimatkalla jossain toisessa ulottuvuudessa.
        Paluu tapahtuu silmänräpäyksessä, kun ihminen herää.
        Yleinen käsitys on,e ttä unet ovat aivojen tuotosta, kun se astraalimatkailuna kuulostaisi epäuskottavana.

        No sitä on tutkittu. Itseasiassa on olemassa koekin, jossa silmät peitetään pingispallon puolikkailla, korviin laitetaan "tyhjää ääntä ja punainen valo huoneeseen. Ja kun siinä makaa hereillä, mutta aistit on "sammutettu", alkaa näkemään ja kuulemaan omiaan. Eli unta.
        Se on normaalia aivotoimintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö samalaista humpuukia ole kännykät, että ääni kulkee toiselta puoelta maapalloa kännykkään, vaikket näe miten se toimii tai langaton näppäimistö, kirjoitusta ilmestyy ruudulle, vaikkei liitäntäjohtoa ole.
        Jos vaikka 50 vuotta sitten olisi esitellyt langatonta näppäimistöä jollekin kiihkouskovalle, joka ei ole koskaan langatonta näppäimistöä nähnyt, eikä siitä kuullut, niin se pitäisi sitä yliluonnollisena ja paholaisen tuottamana, kun painelisit näppäimiä ja ruudulle ilmestyisi kirjoitusta tyhjästä, eikä tiedetäisi miten se on mahdollista.

        No sellaista henkihörhöilyä ei ole todistettu missään tieteessä.

        Voihan sitä olla jotain toisia ulottuvuuksia ja rinnakkaismaailmoja jopa teoriassa, mutta ei niistä mitään näyttöä ole.

        Itse uskon, että kaikki hummitushöpinät on joko mielikuvitusta tai muita optisia harhoja.
        Sekä ihmiset tykkää yhä vähän tarinoidakin ja nettiinhän voi feikata vaikka mitä. 🙂


    • Anonyymi

      En varsinaisesti kummituksiin, mutta on muutakin elämää kuin meidän tiedostama. Uskon niin ja olen jotenkin herkkä aistimaankin sitä muuta, jota jotkut sanoo yliluonnolliseksi. 🙂

      Sanoohan jotkut ettei eläinten kanssakaan voi kommunikoida, voipa. Hyvin voi. Ja ymmärtää.

      Entinen Eivori

      • Anonyymi

        Täytyy olla avoinna aisteille ja elämälle, sille mitä siinä tapahtuu. Läsnä. Eikä etääntyä siitä faktasta, että mekin oomme eläimiä, joissa on energiaa.

        Entinen Eivori


    • Anonyymi

      Eipä ole kummitukset minulle kummitelleet muuten, kuin joskus olen herännyt yöllä ovikellon kilahdukseen. Kerran kävin katsomassa: ei siellä ketään ollut. Seuraavilla kerroilla olen vain kääntänyt kylkeä ja jatkanut uniani.

    • En sanoisi yliluonnollisiin juttuihin uskovani. Joskus toki tapahtuu sellaisia asioita tässä elämässä, että järkevää luonnollista selitystä on vaikea löytää
      Aivot käy joskus ylikierroksilla kuten valvomisen takia, niin saattaa esiintyä jotain harhoja ihan. Vainoharhoja, näköharhoja, kuuloharhoja. Mutta aina kuitenkin tiedostan sen johtuvan valvomisesta.

      • Miksi valvot? Ite olen kärsinyt aina uniongelmista. Alkaa nuppi rakoilemaan jos ei nuku. Siksi hain lääkäriltä unilääkettä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Miksi valvot? Ite olen kärsinyt aina uniongelmista. Alkaa nuppi rakoilemaan jos ei nuku. Siksi hain lääkäriltä unilääkettä.

        Ei valvominen ja unettomuus ole ongelma varsinaisesti mulla. Töiden takia, yövuorojen vuoksi ja mielialaoireisiin liittyen joskus on sellaista.


    • Anonyymi

      Uskon, mutten noilla perusteilla 🤷‍♀️ Naksahdukseen on jokin luonnollinen selitys. Todennäköisesti ilmavirta liikkuessasi narautti jotain kohtaa x, josta ääni kuului. Tai sinulla on jokin eläin/elämiä asunnossasi. Tuskin hiiri, tai lepakko, tai myyrä? mutta jotain hyönteisiä kuten sokeri/paperitoukkia, kuoriaisia yms. on mahdollinen. Vaikka ajattelin itsekin, ettei rapina roskiksessa voi johtua hiiristä, vaan johtui se kuitenkin.

      - Sheena

      • Olisi aika villiä, jos täällä yöllä jokin ötti mönkiäinen vilistäisi. Ötököitä itekin mietin, mutta niistäkään ei ole minkäänlaista näköhavaintoa. Mutta ennemmin olen taipuvainen uskomaan, että jonkin laitteen muoviosat ne siellä vain naksavat. Tai sitten 60-luvun talo natisee liitoksissaan.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Olisi aika villiä, jos täällä yöllä jokin ötti mönkiäinen vilistäisi. Ötököitä itekin mietin, mutta niistäkään ei ole minkäänlaista näköhavaintoa. Mutta ennemmin olen taipuvainen uskomaan, että jonkin laitteen muoviosat ne siellä vain naksavat. Tai sitten 60-luvun talo natisee liitoksissaan.

        Aivan. Nyt muuten muistinkin, että kodin ökkömönkijäisongelmaan alkaa havahtua juuri öisin vessareissuilla, päivisin ne pysyvät sitkeästi piilossa talon rakenteissa. Jos yöllä ei käy vessassa.. niihin saattaa törmätä harvakseltaan aamulla. Sitten illalla. Alkaa esiintyä kaikenlaista kummaa (selittämättömiä sotkuja), kunnes lopulta iltaisin valojen sammuttamisen jälkeen alkaa kuulua ihme raksumista, naksahtelua ja poksahtelua ja käy selväksi ettei ole yksin ... Kesti turhan pitkään ennenkuin äkkäsin asunnossani olevan toukkia. Myrkytysfirma sanoi niiden olevan sitkeitä paperitoukkia, joille maistuu ihan kaikki, paperi, puu, viskoosi, liima, ruuat ym ym ym Hyi olkoon 🤢

        Kuuntele tarkalla korvalla ääniä, etenkin öisin. Kannattaa huolestua, jos enemmän kuuluu.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Olisi aika villiä, jos täällä yöllä jokin ötti mönkiäinen vilistäisi. Ötököitä itekin mietin, mutta niistäkään ei ole minkäänlaista näköhavaintoa. Mutta ennemmin olen taipuvainen uskomaan, että jonkin laitteen muoviosat ne siellä vain naksavat. Tai sitten 60-luvun talo natisee liitoksissaan.

        Asbestit kummittelee 60-luvun talossa.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Nyt muuten muistinkin, että kodin ökkömönkijäisongelmaan alkaa havahtua juuri öisin vessareissuilla, päivisin ne pysyvät sitkeästi piilossa talon rakenteissa. Jos yöllä ei käy vessassa.. niihin saattaa törmätä harvakseltaan aamulla. Sitten illalla. Alkaa esiintyä kaikenlaista kummaa (selittämättömiä sotkuja), kunnes lopulta iltaisin valojen sammuttamisen jälkeen alkaa kuulua ihme raksumista, naksahtelua ja poksahtelua ja käy selväksi ettei ole yksin ... Kesti turhan pitkään ennenkuin äkkäsin asunnossani olevan toukkia. Myrkytysfirma sanoi niiden olevan sitkeitä paperitoukkia, joille maistuu ihan kaikki, paperi, puu, viskoosi, liima, ruuat ym ym ym Hyi olkoon 🤢

        Kuuntele tarkalla korvalla ääniä, etenkin öisin. Kannattaa huolestua, jos enemmän kuuluu.

        - Sheena

        Onneksi ravaan öisin kusella, joten varmaan yllättäisin kutsumattomat vieraat. Tosin ajatuksena aika kamala, että asunto kuhisisi eikä tietäisi mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asbestit kummittelee 60-luvun talossa.

        Entinen Eivori

        Teetin asbesti tutkimuksaet, ennen kuin muutin tähän asuntoon. Tosin naapurissa tuli vesivahinko ja sen myötä sieltä löytyi asbestia.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Teetin asbesti tutkimuksaet, ennen kuin muutin tähän asuntoon. Tosin naapurissa tuli vesivahinko ja sen myötä sieltä löytyi asbestia.

        Ne haluaa hengitysteihin ja kummittelee. 🫨

        Kyllä niitä jossain aina on. Linoleumissa, liimassa, sähkötaulun takana... Sitä kylvettiin 60/70-luvuilla ihan kyrpänä joka paikkaan.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne haluaa hengitysteihin ja kummittelee. 🫨

        Kyllä niitä jossain aina on. Linoleumissa, liimassa, sähkötaulun takana... Sitä kylvettiin 60/70-luvuilla ihan kyrpänä joka paikkaan.

        Entinen Eivori

        No. Pääseepähän ikuisille kauneisunille vähän aikaisemmin sitten.

        Asbesti on muuten siitä kelju aine, että hengittämällä sitä yhdenkin hitusen, on peli menetetty. Se on pienestä kiinni tämä elämä.


    • Anonyymi

      Joskus 10 vuotta sitten havahduin, kun keittiöstä kuului rämähdyt, eikä keittiössä ollut ketään.
      Menit katsomaan, että mikä siellä rämähti, niin keittiökaapin toiseksi ylin astiankuivaus ritilä oli tipahtanut alas.
      Kiinnikkeet eivät olleet kääntyneet alaspäin, eikä astiankuivaustelineellä ollut, kuin muutama astia, joiden paino ei ritilää olisi saanut tipahtamaan alas.
      Ritilän on siis ollut pakko pompahtaa ylöspäin ja sitten pudota alas, mutta kuka sen ritilän sai sieltä putoamaan ellei jokin yliluonnollinen.
      Mitään pelkoa en tilanteessa tuntenut.

      • Anonyymi

        Noin ne huomauttelee olemassa olostaan 🥰


    • Helsingin majoituksessani putoilee tavaroita usein hyllyiltä itsekseen ja viimeksi mikroaaltouunin kello kilahti ilman syytä.
      (Liskoa epäilen)

      • Anonyymi

        Just näin, ne käyvät "moikkaamassa" tai ovat jopa koko aika läsnä <3


    • Anonyymi

      Kummituksia ei kannata uskoa kun ovat niin kovia valehtelemaan.

    • En varsinaisesti usko yliluonnolliseen, vaikka minua kiehtookin tietynlainen selittämätön kokemusmaailma. Näen sen kuitenkin enemmän ihmisen mielen rikkautensa, jonkinlaisena intuitiona, kykynä tulkita asioita pintaa syvemmältä. Minua kiehtoo myös ajatus yhteydestä entisiin sukupolviin, menneeseen maailmaan.

    • Anonyymi

      En erityisemmin usko, vaikka saatan säikähtää yllättäviä ääniä ja itsekseen tipahtavia tavaroita.

      Hassu tuo sinun yhteensattuma.

      Saatan säikähtäessäni sytyttää kaikki valot päälle ja laittaa toiseen huoneeseen tv:n hiljaiselle äänelle, jotta saan unesta kiinni uudestaan.

      🐾

    • En oikeastaan usko kummituksiin, mutta joihinkin yliluonnollisiin asioihin kyllä. Tosin niillekin voi olla selitys..

      Minä asun yksikerroksisessa rivitalonpätkässä ja täällä kuuluu välillä kummallisia ääniä. Ympäri vuoden meidän yläkerran asunnossa lapsi juoksee pitkin käytävää tai siellä siirrellään huonekaluja. Joskus se ääni häiritsee, mutta useimmiten ei. Joskus olen yrittänyt nauhoittaa sitä ääntä kännykällä, mutta tallennuksessa kuuluu vain seinäkelloni heilurin ääni. - Ja selvyyden vuoksi, muutkin ihmiset kuin minä on kuullut noita yläkerran ääniä. 🙂
      Ex-naapurini kertoi, että heillä kuuluu säännöllisesti, kuinka kylpyhuoneen ovi avataan ja laitetaan kiinni, mutta koskaan ketään ei näy.
      - Mikään ei silti ole viitannut siihen, että täällä kuitenkaan mitään negatiivista ilmapiiriä olisi. Ne ovat vain talon ääniä. Uskon, että niille on jokin luonnollinen selitys.

      Minä uskon kuitenkin jonkinlaiseen telepatiaan sekä näkemiseen, koska tietynlaisia sattumuksia tapahtuu muuten liian usein. - Läheiseni esimerkiksi näki enneunia. Nuorena naureskelin niille, koska mielestäni hän vain keksi niitä jälkikäteen. Mutta sitten kun hän alkoi kertoa unistaan ja aavistuksistaan minulle heti, kun ne ilmaantuivat, aloin ymmärtää, että jonkinlainen herkkyys hänellä varmaankin on vaistota asioiden tapahtuvan. - Minä en ole koskaan halunnut ottaa vastaan tuollaista kykyä ja joskus olen jopa varta vasten miettinyt, että toivottavasti mitään vastaavaa ei tapahdu minulle.

      • Anonyymi

        jos niitä on menevät sähkö laiteisiin, kuten tv radio voi napsua vaikka yllä sähköllä vain, tai yli määräinen haju huoneessa hiuslakan ja lijan sekoitus,


    • Anonyymi

      En tietenkään. Luonnonlait sen jo estää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe