Että iskee ihan selvä kangistuminen. Mistä johtuu kangistuminen? Ei vain pääse enää oikein eteenpäin.
Onko lihakset liian kookkaat? Pitäskö pudottaa lihasmassaa?
Onko voiman puute kyseessä? Onko liian heikko kestävyystaso vai mistä johtuu?
Onko liian kankeat lihakset?
Yritän tässä nyt kertoa mahdollisimman tarkkaan seuraavat;
Olen 42-vuotias
olen venytellyt , mutta mulla kesti monia vuosia ennen kuin aloin venytteleen enemmän. Vieläkin saisin venytellä vieläkin enemmän. Että kun ikää on mittarissa 42v niin tarkottaako sitä että joka päivä pitää venytellä??
En ole voimatasoltani välttämättä mitenkään vahva. En osaa sanoa. Pitäs antaa tähän tuloksia ehkä;
Hauiskääntö (kädet irti lantiosta) noin 35kg
etureisipenkissä menee melkein kaikki telineen painot
Takareisipenkissä ei yhtä hyvä tulos
Maastavetoa en ole kokeillut mutta noin vuosi sitten kokeilin ja 120kg teki tiukkaa.
Rinnallevedossa oon ainoastaan 60kg:lla tehnyt ja saan ne vedettyä rinnalle, mutta paljoa parempaa tulosta en ehkä saa, mutta on se varmasti myös rohkeudesta paljon kiinni koska kun mulla ei ole sitä rohkeutta koska pelkään että paikat hajoaa jos annan kaikki irti itsestäni.
jalkaprässissä edelleen kovia lukemia
kestävyystaso oli ainaki pari vuotta sitten kohenemaan päin eli pystyi hölkkäjuokseen/juokseen pitempiä matkoja hengästymättä. Tällä hetkellä lähinnä mua vaivaa se, että jos alan tekeen kovempivauhtisempaa hölkkäjuoksua /juoksua niin iskee paniikkihäiriö ilmeisesti hätäilyn takia tai ylikuntotila koska ylikunnossa kroppa ei siedä rääkkiä.
tasapainoni on tosi hyvä ottaen huomioon ikäni.
Loikat ei suju niin kuin nuorena kun silloin 20 vuotiaana kilpaurheilin pikamatkoja, mutta olen kyllä edelleen 42 vuotiaaksi yllättävän notkea.
50m käsiajanotolla aika 6.63
nuoruusvuosina kilpaurheilijana käsiajanotto oli samalla matkalla 5.64
60m käsiajanotto 7.71
kilpaurheiluaikoina käsiajanotolla 6.64
100m käsiajanotto 13.82
100m kilpailuaikoina käsiajanotolla 10.82
100 metrin juoksussa ei vain pysty juokseen että tulee ihan ns noutaja, että vauhti pysähtyy kuin seinään.
En käytä lisäravinteita, paitsi C-vitamiinia ,mut oon miettiny josko alkais käyttään ruokasoodaa.
Onko vain yksinkertaisesti sellainenkin mahdollista, että kaikki 42 vuotiaat ei pysty juokseen niin kovia aikoja? Mutta kun asia on niin että 30 vuotiaanakaan en pystynyt juokseen kovia aikoja että silloin oli sama juttu että 100 metrin juoksu oli lähinnä ihan murhaa.
Säännöllistä pikajuoksemista ei ole ollut "eläkepäivinä" mutta sanoisin että suonessa oon pitänyt kuitenkin. Joka viikko kerran salilla juoksemista +puntti ja sitten kotona ulkona juoksen noin kerran viikossa. Yhdessä välissä oli enemmänkin ulkojuoksemista, mutta joutunut vähentämään paniikkihäiriön takia tai se ylikunto.
Ei mulla ole todettu ylikuntoa, kun en ole ottanu asiasta selvää.
Onko mahdollista että jos on ollut kauan ylikunnossa niin ei onnistu juokseen kovaa?? Onko se miten iso terveyriski? Mitä suosittelisitte? Kevyempää liikuntaa?
miksi pikajuoksussa 100 metrin matkalla ja myös 60 metrin matkalla vauhti hyytyy että ihan s
1
120
Vastaukset
- Anonyymi
ois kiva pystyä juokseen vielä lujaa täydellä vauhdilla.
mä en siis pysty täydellä vauhdilla juokseen kovin pitkään lujaa että tunne on se että jalat pettää alta, että jalat ei kanna ja täydellä vauhdilla hirveä kangistuminen ja ei ole rentoa juokseminen ja teknisesti kamalan huonoa. Sitten kun juoksen matalimmilla tehoilla tai keskikovalla tempolla niin juoksu on nautintoa.
aloin miettiä että oisko syynä siihen kun jalat ei meinaa kantaa kovassa vauhdissa että oisko voiman puutetta että pitäskö alkaa tekkeen säännöllisesti noin 4-5 kertaa viikossa vähintään jaloilla pääosin punttia kuten esim jalkakyykkyä, maastavettoo, pakara ja etureisipenkkiä ja jalkaprässiä??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926