Uskosta osaton ihminen elää eri valtakunnassa kuin uskova.
Silloin se on tietysti selvä asia. että eri maissa asuvat ja eri
maiden kansalaisilla on erilaiset käsitykset ja elämän tavat.
Silloin on ymmärrettävää, että elämä sisällä Jumalan
valtakunnassa poikkeaa suuresti elämästä maailmassa.
Tämän huomaa sekä uskosta osaton ihminen että uskova.
Uskosta osaton ei voi käsittää uskovan tapaa elää koska
hän elää toisessa valtakunnassa eikä näe sisälle Jumalan
valtakuntaan. Hän ei käsitä Jumalan valtakuntaa eikä
elämää sisällä valtakunnassa. Siksi hän kritisoi uskovia.
Uskosta osattomalle on outoa, että joku rukoilee Jumalaa.
Ja vielä oudompaa, ja jopa hullua, että joku rukoilee Jeesusta.
Uskosta osattomalle on normaali tapa elää ilman Jumalaa.
Uudestisyntyneelle uskovalle on normaalia, että rukoillaan
Jumalaa ja vielä normaalimpaa, että rukoillaan Jeesusta.
Uskovalle on normaalia elää Jumalan kanssa.
Uskova ei tahdo elää ilman Jumalaa. Hän ei tahdo palata
takaisin siihen aikaan kun hän vielä eli uskosta ja Jumalasta
osattomana ilman Jumalaa maailmassa.
Muistan uskoontuloni jälkeisistä vuosista yhden
tähän aiheeseen liittyvän tapauksen. Olin ollut uskossa
vuosia. Jokaisessa ihmisten kokoontumisissa tilaisuus
aloitettiin rukoilemalla Jumalaa ja Jeesusta Kristusta.
Tilaisuudelle pyydettiin Jumalan siunausta ja läsnäoloa.
Sitten olin tilaisuudessa, jonka oli järjestänyt uskosta
ja Jumalasta osattomat ihmiset, siis ei uskovat. Tilaisuus
oli ns. maallinen tilaisuus. Tilaisuus aloitettiin ja se eteni
ilman rukousta ja ilman Jumalaa. Kukaan ei puhunut
Jumalasta eikä Jeesuksesta Kristuksesta. Jumalan Sanaa
ei puhuttu eikä Raamattua luettu.
Minulle tämä oli yllättävää ja masentavaa. Tämä, että ei
rukoiltu ollenkaan tuli minulle kuin nyrkki silmään, täysin
yllättävästi ja käsittämättömänä ilmiönä. Ajattelin, että
miten joku ihmisten kokoontuminen voidaan aloittaa ilman
rukousta. Ihmettelin kun Jumalaa eikä Jeesusta otettu
tilaisuuteen mukaan. Jotakin hyvin tärkeää ja oleellista
puuttui tuosta tilaisuudesta. Ja se, mikä puuttui, sitä minä
uskovana kaipasin.
Minulle uskovana oli normaalia, että kaikki tilaisuudet
aloitetaan rukouksella. Minulle oli siis epänormaalia, ettei
rukoiltu koska olin useiden vuosien ajan elänyt sisällä
Jumalan valtakunnassa ja oppinut ja tottunut siihen, että
rukoillaan Jumalaa.
Oletko sisällä Jumalan valtakunnassa vai sen toisen
valtakunnassa? Tästä riippuu sinun suhtautumisesi
hengellisiin asioihin.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/
Outoa, että rukoillaan vai outoa ettei rukoilla?
18
204
Vastaukset
- Anonyymi
En halua sisälle sadistin valtakuntaan.
- Anonyymi
Tarkoitatko Luojaa; Herraa Jeesusta Kristusta.?Hän ei ole sadisti, jos niin luulet.
Hän on rakkaus. Jos tarkoitat Jeesusta Kristusta, että et tahdo Hänen valtakuntaan,
sinä todella olet sadistin valtakunnassa. Siitä valtakunnasta ja sen herran käsistä
Jeesus tuli pelstamaan jokaista ihmistä. Mutta Hän ei pakota. Rakkaus ei pakota.
Mutta sadisti pakottaa sinua seuraamaan häntä sinne pahaan paikkaan ellet
käännyt Jeesuksen Kristuksen puoleen. Jeesus voi pelastaa sinutkin.
Tiedätkö sinä, ettei Jumala vie ketään helvettiin.
Se sadisti vie ihmisiä helvettiin sokaisemalla heidän
silmänsä niin, etteivät he näe ketä seuraavat ja minne joutuvat.
Jumala ei ole helvetissä piinaamassa ketään koska hän ei ole siellä.
Siellä on se sadisti. Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko Luojaa; Herraa Jeesusta Kristusta.?Hän ei ole sadisti, jos niin luulet.
Hän on rakkaus. Jos tarkoitat Jeesusta Kristusta, että et tahdo Hänen valtakuntaan,
sinä todella olet sadistin valtakunnassa. Siitä valtakunnasta ja sen herran käsistä
Jeesus tuli pelstamaan jokaista ihmistä. Mutta Hän ei pakota. Rakkaus ei pakota.
Mutta sadisti pakottaa sinua seuraamaan häntä sinne pahaan paikkaan ellet
käännyt Jeesuksen Kristuksen puoleen. Jeesus voi pelastaa sinutkin.
Tiedätkö sinä, ettei Jumala vie ketään helvettiin.
Se sadisti vie ihmisiä helvettiin sokaisemalla heidän
silmänsä niin, etteivät he näe ketä seuraavat ja minne joutuvat.
Jumala ei ole helvetissä piinaamassa ketään koska hän ei ole siellä.
Siellä on se sadisti.Kommentti johon vastasit liittyy varmaan raamatun julmuuksiin.
Raamatussa on niitä. "Hammas hampaasta ja silmä silmästä "- Anonyymi
Joillakin ihmisillä on sellainen käsitys, että Jumala
vie heidät helvettiin ja piinaa heitä siellä. Tämä
tällainen ajatuksenakin on jo täysin ristiriitainen.
Jumala, joka on ihmisen luonut, ja jota hän jo
luonnostaankin ja järjelläkin ajatellen rakastaa,
ja on alussa asettanut ihmisen paratiisiin elämään
yhteydessään kanssaan tahtoisi ihmisen joutuvan
eroon itsestään, paikkaan, jossa Hän itse ei ole.
Jumalako tahtoisi ihmisen eroon Hänestä itsestään?
Heitä jo houraamasta!
Se on se toinen, joka on pettänyt ja petää ihmistä. Hän
vie ihmisiä pois Jumalasta paikkaan, jossa hän itse on
piinamassa ihmistä. Se on se Jumalan vihamies.
Ero Jumalasta on ero kaikesta hyvästä koska
kaikki hyvä, mitä ihminen saa ja voi saada,
on Jumalasta, Luojasta. Ja koska Jumala ei ole
siellä toisessa paikassa, siellä ei ole mitään hyvää.
Ihminen itse seuraa omaa herraansa oman herransa
luokse. Ketä olet seurannut ja totellut, sen luona
vietät ikuisuutesi. Jumala ei ole päättänyt eikä
tahdo kenenkään joutuvan paikkaan, missä Hän
ei ole. Anonyymi kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on sellainen käsitys, että Jumala
vie heidät helvettiin ja piinaa heitä siellä. Tämä
tällainen ajatuksenakin on jo täysin ristiriitainen.
Jumala, joka on ihmisen luonut, ja jota hän jo
luonnostaankin ja järjelläkin ajatellen rakastaa,
ja on alussa asettanut ihmisen paratiisiin elämään
yhteydessään kanssaan tahtoisi ihmisen joutuvan
eroon itsestään, paikkaan, jossa Hän itse ei ole.
Jumalako tahtoisi ihmisen eroon Hänestä itsestään?
Heitä jo houraamasta!
Se on se toinen, joka on pettänyt ja petää ihmistä. Hän
piinamassa ihmistä. Se on se Jumalan vihamies.
Ero Jumalasta on ero kaikesta hyvästä koska
kaikki hyvä, mitä ihminen saa ja voi saada,
on Jumalasta, Luojasta. Ja koska Jumala ei ole
siellä toisessa paikassa, siellä ei ole mitään hyvää.
Ihminen itse seuraa omaa herraansa oman herransa
luokse. Ketä olet seurannut ja totellut, sen luona
vietät ikuisuutesi. Jumala ei ole päättänyt eikä
ei ole."Jumalako tahtoisi ihmisen eroon Hänestä itsestään?"
Kyllä: Raamatun tarinan mukaanhan Jumala istutti tieten tahtoen paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puun, vaikka kaikkitietävänä tiesi tismalleen mitä tulee tapahtumaan. Sitten hän päästi käärmeen viekottelemaan ihmisiä, joilla ei ollut käsitystä hyvästä ja pahasta, vaikka tiesi tismalleen mitä tulee käymään.
Syyntakeettomuus on kyvyttömyyttä ymmärtää tekojensa tosiasiallista seurauksia, ja jos ei ole kykyä erottaa hyviä seurauksia pahoista, on syyntakeeton. Tämä asia ei muuta vaikka kuinka hokisi "mutta Aatamilla ja Eevalla oli vapaa tahto!", "mutta Aatami ja Eeva tiesivät että se on kiellettyä!". Mutta eihän heillä ollut kykyä tajuta että kiellon rikkominen on paha asia tai että sen seuraukset ovat pahoja.
Siispä sitten, vaikka ihmiset olivat syyntakeettomia, Jumala rankaisi heitä kun he lankesivat Jumalan itsensä virittämään ansaan. Eikä Jumala rankaissut pelkästään heitä, vaan myös kaikkia heidän jälkeensä tulevia ihmisiä, joilla ei ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa asiaan.
Vaikka Jumala olisi kaikkivaltiaana voinut antaa asian anteeksi, tai sentään rankaista vain syyllisiä, eli Satamia ja Eevaa, hän "korjasi" asian muutama vuosituhat myöhemmin uhraamalla itsensä itselleen. Mutta vain leikisti, Jeesus kun ei pysynyt kuolleena eikä menettänyt mitään. Ja silti iso osa ihmisistä menee helvettiin.
Jos sanoo, että Jumalan piti uhrata itsensä, tai että rikos Jumalaa vastaan vaatii jonkin rangaistuksen, yms. tulee sitoneeksi Jumalan johonkin Jumalasta riippumattomaan moraaliin ja näin ollen Jumala ei ole kaikkivaltias. Kaikkivaltias olisi voinut jo ennen aikojen alkua päättää että rikkomukset voi vaan antaa anteeksi. Ristiinnaulitseminen oli siis täysin turhaa teatteria.
"Se on se toinen, joka on pettänyt ja petää ihmistä. Hän
piinamassa ihmistä. Se on se Jumalan vihamies."
Jos Jumala on kaikkivaltias, Saatana toimii vain ja ainoastaan sillä lailla, kuin Jumala sallii hänen toimivan. Jumala voisi milloin tahansa pyyhkäistä Saatanan olemattomiin tai muuttaa hänet hyväksi (vapaata tahtoahan Jumala ei kunnioita, kuten tarinasta faaraosta ja Egyptin vitsauksista käy hyvin ilmi).
"Jumala ei ole päättänyt eikä
ei ole."
Siinä tapauksessa Jumala ei ole kaikkivaltias. Jos kaikkivaltias haluaa ettei kukaan joudu paikkaan, missä häntä ei ole, hän voisi estää sen.- Anonyymi
siare kirjoitti:
"Jumalako tahtoisi ihmisen eroon Hänestä itsestään?"
Kyllä: Raamatun tarinan mukaanhan Jumala istutti tieten tahtoen paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puun, vaikka kaikkitietävänä tiesi tismalleen mitä tulee tapahtumaan. Sitten hän päästi käärmeen viekottelemaan ihmisiä, joilla ei ollut käsitystä hyvästä ja pahasta, vaikka tiesi tismalleen mitä tulee käymään.
Syyntakeettomuus on kyvyttömyyttä ymmärtää tekojensa tosiasiallista seurauksia, ja jos ei ole kykyä erottaa hyviä seurauksia pahoista, on syyntakeeton. Tämä asia ei muuta vaikka kuinka hokisi "mutta Aatamilla ja Eevalla oli vapaa tahto!", "mutta Aatami ja Eeva tiesivät että se on kiellettyä!". Mutta eihän heillä ollut kykyä tajuta että kiellon rikkominen on paha asia tai että sen seuraukset ovat pahoja.
Siispä sitten, vaikka ihmiset olivat syyntakeettomia, Jumala rankaisi heitä kun he lankesivat Jumalan itsensä virittämään ansaan. Eikä Jumala rankaissut pelkästään heitä, vaan myös kaikkia heidän jälkeensä tulevia ihmisiä, joilla ei ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa asiaan.
Vaikka Jumala olisi kaikkivaltiaana voinut antaa asian anteeksi, tai sentään rankaista vain syyllisiä, eli Satamia ja Eevaa, hän "korjasi" asian muutama vuosituhat myöhemmin uhraamalla itsensä itselleen. Mutta vain leikisti, Jeesus kun ei pysynyt kuolleena eikä menettänyt mitään. Ja silti iso osa ihmisistä menee helvettiin.
Jos sanoo, että Jumalan piti uhrata itsensä, tai että rikos Jumalaa vastaan vaatii jonkin rangaistuksen, yms. tulee sitoneeksi Jumalan johonkin Jumalasta riippumattomaan moraaliin ja näin ollen Jumala ei ole kaikkivaltias. Kaikkivaltias olisi voinut jo ennen aikojen alkua päättää että rikkomukset voi vaan antaa anteeksi. Ristiinnaulitseminen oli siis täysin turhaa teatteria.
"Se on se toinen, joka on pettänyt ja petää ihmistä. Hän
piinamassa ihmistä. Se on se Jumalan vihamies."
Jos Jumala on kaikkivaltias, Saatana toimii vain ja ainoastaan sillä lailla, kuin Jumala sallii hänen toimivan. Jumala voisi milloin tahansa pyyhkäistä Saatanan olemattomiin tai muuttaa hänet hyväksi (vapaata tahtoahan Jumala ei kunnioita, kuten tarinasta faaraosta ja Egyptin vitsauksista käy hyvin ilmi).
"Jumala ei ole päättänyt eikä
ei ole."
Siinä tapauksessa Jumala ei ole kaikkivaltias. Jos kaikkivaltias haluaa ettei kukaan joudu paikkaan, missä häntä ei ole, hän voisi estää sen."Jos sanoo, että Jumalan piti uhrata itsensä, tai että rikos Jumalaa vastaan vaatii jonkin rangaistuksen, yms. tulee sitoneeksi Jumalan johonkin Jumalasta riippumattomaan moraaliin ja näin ollen Jumala ei ole kaikkivaltias. Kaikkivaltias olisi voinut jo ennen aikojen alkua päättää että rikkomukset voi vaan antaa anteeksi. Ristiinnaulitseminen oli siis täysin turhaa teatteria....
Jos kaikkivaltias haluaa ettei kukaan joudu paikkaan, missä häntä ei ole, hän voisi estää sen."
Ei-helluntailainen kommentti:
Viestissäsi näkyy ajattelun yritystä, ja on tiettyyn pisteeseen asti loogista. Mutta vastaisin kahdella seikalla: Jumalalla on mielivaltansa, ja on valinnut tietyn toimintatavan.
Jumalan näytelmässä/hullutuksessa/evankeliumissa esitetään, että sijaisuhri piti olla, ja Jumala itse ajautui uhriksi (Jeesuksessa), kuin olosuhteiden pakosta. Ei niin että jokin ulkopuolinen moraali käskee Jumalaa, vaan Hänen omat sääntönsä, joita ihmisille itse julisti.
Jumala on ennaltamäärännyt jotkut pelastukseen, jotkut kadotukseen. Jumala erotteli pimeyden valkeudesta. Hengellisesti tämä on jo tapahtunut, mutta tulee näkyviin fyysisessä 3D-ulottuvuudessa viiveellä, vuosituhansien kuluessa. Anonyymi kirjoitti:
"Jos sanoo, että Jumalan piti uhrata itsensä, tai että rikos Jumalaa vastaan vaatii jonkin rangaistuksen, yms. tulee sitoneeksi Jumalan johonkin Jumalasta riippumattomaan moraaliin ja näin ollen Jumala ei ole kaikkivaltias. Kaikkivaltias olisi voinut jo ennen aikojen alkua päättää että rikkomukset voi vaan antaa anteeksi. Ristiinnaulitseminen oli siis täysin turhaa teatteria....
Jos kaikkivaltias haluaa ettei kukaan joudu paikkaan, missä häntä ei ole, hän voisi estää sen."
Viestissäsi näkyy ajattelun yritystä, ja on tiettyyn pisteeseen asti loogista. Mutta vastaisin kahdella seikalla: Jumalalla on mielivaltansa, ja on valinnut tietyn toimintatavan.
Jumalan näytelmässä/hullutuksessa/evankeliumissa esitetään, että sijaisuhri piti olla, ja Jumala itse ajautui uhriksi (Jeesuksessa), kuin olosuhteiden pakosta. Ei niin että jokin ulkopuolinen moraali käskee Jumalaa, vaan Hänen omat sääntönsä, joita ihmisille itse julisti.
Jumala on ennaltamäärännyt jotkut pelastukseen, jotkut kadotukseen. Jumala erotteli pimeyden valkeudesta. Hengellisesti tämä on jo tapahtunut, mutta tulee näkyviin fyysisessä 3D-ulottuvuudessa viiveellä, vuosituhansien kuluessa."Ei niin että jokin ulkopuolinen moraali käskee Jumalaa, vaan Hänen omat sääntönsä, joita ihmisille itse julisti"
Juuri näin, sääntöjen määrääminen on täysin Jumalan käsissä, ja Jumala olisi jo ennen maailman luomista voinut määritellä säännöt sellaiseksi, että ne eivät vaadi ristiinnaulitsemis-teatteria. Jeesuksen uhri"kuolema" oli Jumalan oikku, ei välttämättömyys.
"Jumala on ennaltamäärännyt jotkut pelastukseen, jotkut kadotukseen."
Aivan, tämä on ainoa lopputulos siitä, jos on Jumala, joka on sekä kaikkitietävä että kaikkivaltias.
Kyse ei ole siitä että Jumala ei haluaisi ihmisiä helvettiin (niin kuin kommentoimani anonyymi väittää) vaan siitä että hän on nimenomaan halunnut lopputuloksen, jossa ihmisiä menee helvettiin.- Anonyymi
siare kirjoitti:
"Ei niin että jokin ulkopuolinen moraali käskee Jumalaa, vaan Hänen omat sääntönsä, joita ihmisille itse julisti"
Juuri näin, sääntöjen määrääminen on täysin Jumalan käsissä, ja Jumala olisi jo ennen maailman luomista voinut määritellä säännöt sellaiseksi, että ne eivät vaadi ristiinnaulitsemis-teatteria. Jeesuksen uhri"kuolema" oli Jumalan oikku, ei välttämättömyys.
"Jumala on ennaltamäärännyt jotkut pelastukseen, jotkut kadotukseen."
Aivan, tämä on ainoa lopputulos siitä, jos on Jumala, joka on sekä kaikkitietävä että kaikkivaltias.
Kyse ei ole siitä että Jumala ei haluaisi ihmisiä helvettiin (niin kuin kommentoimani anonyymi väittää) vaan siitä että hän on nimenomaan halunnut lopputuloksen, jossa ihmisiä menee helvettiin.Jumala tahtoo, että kaikki tulisivat parannukseen ja pelastuisivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tahtoo, että kaikki tulisivat parannukseen ja pelastuisivat.
Ei-helluntailainen:
Tuota Raamatun kohta olisi voinut tulkita ja kääntää suomalaisella partitiivilla: Jumala tahtoo kaikkia ihmisiä pelastukseen. Toinen vaihtoehto on tulkita: jotkut pääsevät pelastukseen, toiset totuuden tuntemiseen muulla tavalla. Eli helvettiin.
Ennaltamääräämistä löytyy Raamatusta mm. Room 8-9, Ef 1 ja Heb 1. Anonyymi kirjoitti:
Jumala tahtoo, että kaikki tulisivat parannukseen ja pelastuisivat.
Jos ja kun kaikki eivät tule parannukseen ja pelastu, Jumala ei ole kaikkivaltias.
Ilmeisesti et lukenut lainkaan viestiäni, jota kommentoitu, kun et ottanut mitään kantaa perusteluihini.- Anonyymi
siare kirjoitti:
Jos ja kun kaikki eivät tule parannukseen ja pelastu, Jumala ei ole kaikkivaltias.
Ilmeisesti et lukenut lainkaan viestiäni, jota kommentoitu, kun et ottanut mitään kantaa perusteluihini.Ei-helluntailainen:
En tiedä, kuka kaipasi keneltä nyt mitä kommenttia, kun jonkinlainen yhteisymmärrys jostain oli. Mutta tämä väitteesi, ettei Jumala ole kaikkivaltias, jos eivät kaikki pelastu, ei tämä väite mielestäni perustu Raamattuun. Viittaan siihen, mitä ylempänä totesin kääntämisestä: Jumala tahtoo kaikkia (partitiivi) ihmisiä pelastukseen (A-vaihtoehto, parempi), JA totuuden tuntemiseen (yksinään B-vaihtoehto, huonompi eli helvetti). Eli evankeliumia tarjotaan pelastukseksi, ja tarjoajat eivät voi tietää etukäteen, kuka pelastuu, ja kuka tulee totuuden tuntemiseen sitten muuten (helvetissä). Ei ole annettu ihmisille tuomiovaltaa ratkaista tätä millään, esim. arpomisella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei-helluntailainen:
Tuota Raamatun kohta olisi voinut tulkita ja kääntää suomalaisella partitiivilla: Jumala tahtoo kaikkia ihmisiä pelastukseen. Toinen vaihtoehto on tulkita: jotkut pääsevät pelastukseen, toiset totuuden tuntemiseen muulla tavalla. Eli helvettiin.
Ennaltamääräämistä löytyy Raamatusta mm. Room 8-9, Ef 1 ja Heb 1.Jumala on ennalta tiennyt ketkä ihmiset tulevat Hänen luokseen
ja uskovat Herraan Jeesukseen Kristukseen. Heidät kaikki Jumala
on ennalta määrännyt pelastumaan.
Jumala ei tietenkään ole määrännyt pelastukseen ihmistä, joka
ei tahdo elää Jumalan kanssa eikä tule Hänen luokseen. Nämä
ihmiset ovat ennalta määrätty kadotukseen koska he ovat itse sen
osan itselleen valinneet; ikuisuuden ilman Jumalaa erossa Hänestä.
Jumala on valmistanut pelastuksen täysin valmiiksi Jeesuksessa Kristuksessa.
Jumala on pelastanut jokaisen ihmisen Jeesuksessa Kristuksessa.
Mutta ihmisen osuus on tulla Jumalan luokse uskossa Jeesukseen.
Silloin Jumala asettaa ihmisen sisälle Jeesukseen Kristukseen.
Hänessä Jumala asettaa sisälle Pelastukseen koska Jeesus Kristus
on personoitu Pelastus. Hänessä ihminen pelastuu. Hänen ulkopuolella
ihminen joutuu kadotukseen. Anonyymi kirjoitti:
Ei-helluntailainen:
En tiedä, kuka kaipasi keneltä nyt mitä kommenttia, kun jonkinlainen yhteisymmärrys jostain oli. Mutta tämä väitteesi, ettei Jumala ole kaikkivaltias, jos eivät kaikki pelastu, ei tämä väite mielestäni perustu Raamattuun. Viittaan siihen, mitä ylempänä totesin kääntämisestä: Jumala tahtoo kaikkia (partitiivi) ihmisiä pelastukseen (A-vaihtoehto, parempi), JA totuuden tuntemiseen (yksinään B-vaihtoehto, huonompi eli helvetti). Eli evankeliumia tarjotaan pelastukseksi, ja tarjoajat eivät voi tietää etukäteen, kuka pelastuu, ja kuka tulee totuuden tuntemiseen sitten muuten (helvetissä). Ei ole annettu ihmisille tuomiovaltaa ratkaista tätä millään, esim. arpomisella."Mutta tämä väitteesi, ettei Jumala ole kaikkivaltias, jos eivät kaikki pelastu,"
Mutta enhän minä tuollaista ole väittänyt vaan että Jumala ei ole kaikkivaltias, jos haluaa kaikkien pelastivan, mutta ei siinä onnistu. Kaikkivaltias voisi pelastaa kaikki haluamansa.
"Jumala tahtoo kaikkia"
Ja jos Jumala ei saa läpi tahtoaan, hän ei ole kaikkivaltias.
"Eli evankeliumia tarjotaan pelastukseksi, ja tarjoajat eivät voi tietää etukäteen, kuka pelastuu, ja kuka tulee totuuden tuntemiseen sitten muuten (helvetissä)."
Entä sitten. Kaikkitietävä Jumala tietäisi asian. Jos Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, hän tahtoo että osa ihmisistä ei pelastu, koska hän olisi tietänyt miten asian menevät ja hän olisi kyennyt tekemään asiat toisin.Anonyymi kirjoitti:
Jumala on ennalta tiennyt ketkä ihmiset tulevat Hänen luokseen
ihminen joutuu kadotukseen."koska he ovat itse sen
osan itselleen valinneet"
Hehän nimenomaan eivät ole päättäneet sitä, vaan Jumala tieten tahtoen loi heidät sellaisiksi ja tieten tahtoen määräsi heidät kadotukseen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on ennalta tiennyt ketkä ihmiset tulevat Hänen luokseen
ihminen joutuu kadotukseen."Nämä
Kappas, oksymoron.
Tässä lauseessa on ristiriita itsensä kanssa.
Tuntuu ettet lue ollenkaan muiden tekstejä. Koska myönnät heidän olevan oikeassa, ja perään teet näitä oksymoron argumenttivirheitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nämä
Kappas, oksymoron.
Tässä lauseessa on ristiriita itsensä kanssa.
Tuntuu ettet lue ollenkaan muiden tekstejä. Koska myönnät heidän olevan oikeassa, ja perään teet näitä oksymoron argumenttivirheitä.Jumala ei ota luokseen ikuisesti ihmistä, joka ei tahdo elää Hänen kanssaan.
Nämä ihmiset joutuvat paikkaan, jossa Jumala ei ole. Ja he ovat sen paikan
itse itselleen valinneet koska tahtovat elää ilman Jumalaa.
- Anonyymi
Aloittajan ajatusmaailma kuulostaa varsin omituiselta siinä, että Jumala on muka jokin pellehermanni joulupukki, joka vain tekee hyvää kaikille. En tiedä, onko tämä jotain provoilua, vai uskooko aloittaja itse tällaiseen soopaan ihan tosissaan.
Raamatussa on varsin selvää, että Jumala on pahan tehnyt (Jes 45), ja on kaikkivaltias, eli hallitsee kaiken (vrt. Joh 15 ette mitään voi tehdä ilman Jeesusẗa, siis edes syntiä). On ihmiset sulkenut tottelemattomuuteen (Room 11), ja paaduttaa tai armahtaa (Room 9).
Tällaiset tarinat eivät ole Raamatusta, että Jumala ei muka ollenkaan hallitse pahaa, helvettiä, perkelettä, vaan perkele on helvetissä jokin hallitsija sarvipää, joka tökkii ihmisiä hiilihangolla.
Jumalan sanalla on maailma luotu (Heb 11). Kaikkea ylläpidetään Jumalan sanalla (Kol 1). Siis myös syntiä, ja "jumalattomia" maailman ihmisiä. Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt 28). Maailma on pahan vallassa (1. Joh 5).
Toisin sanoen, ihmisluontonsa osalta Jeesus oli kyllä lain täyttymystä, ja syntiä tekemätön, mutta jumaluutensa on joiltain osin pahan palveluksessa. - Anonyymi
Uskovaisetkin voi elää, kui ei olisi uskoon tullutkaan ja jää siksi armoa vaille. https://www.youtube.com/watch?v=ZasA9zgbS3Q
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432111Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252030- 921680
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 52977
- 24918
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850