Purran järjestämän rakennusalan laman takia Terrafamella jaetaan lomautuksia ja lopputilejä. Aliurakoitsijoillakin työt vähenee. Onko samaa havaittavissa Kevitsassa.
Mitenkäs Kevitsassa
24
1359
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä saa mitä tilaa!
- Anonyymi
Kevitsassa odotetaan lupaa kaivoksen laajentamiseen.
- Anonyymi00005
Kevitsassa aloitettiin muutosneuvottelut. Että silleensä siellä...
https://yle.fi/a/74-20213534 - Anonyymi00006
valmistautuuko boliden jo pikku hiljaa kevitsasta lähtöön...?
- Anonyymi00007
Toivotaan parasta, että kukaan ei saa potkuja Kevitsasta ja tuotanto jatkuisi täydellä teholla elinkaarensa loppuun.
- Anonyymi00008
Siellä on paljon koeajalla olevaa porukkaa. Heidän osaltaan hommat loppuu.
- Anonyymi00009
Mitäpä veikkaatta, millon se pato pettää ja lähtee Sodankylästä terveiset Kemijokisuuhun asti.
- Anonyymi00010
Entisaikaan isoissa firmoissa työntekijät sanoivat muutosneuvottelujen olevan ns. "etnisiä puhdistuksia" joissa hankalat, erimieliset, ylipalkatut ja laiskat työntekijät pistettiin pihalle. Ilmeisesti nykyään tällaista ei enää harrasteta.
- Anonyymi00011
Kevitsassa saatetaan antaa porukoille kenkää...
https://yle.fi/a/74-20214698- Anonyymi00012
EVVK....
- Anonyymi00013
OMG
- Anonyymi00014
toivotaan että Kevitsassa ei anneta potkuja kenellekään
https://yle.fi/a/74-20218088 - Anonyymi00016
On mahdollista, että irtisanomisia tulee.
https://www.sompio.fi/artikkeli/kevitsasta-irtisanottavien-maara-on-tiedossa-kesakuun-alussa-yhtion-kannalta-tarkein-osaaminen-jaa- Anonyymi00018
Olipas toimarilta kovaa tekstiä Sompiossa, parhaat jäävät?
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Olipas toimarilta kovaa tekstiä Sompiossa, parhaat jäävät?
Yhtiön kannalta "parhaat" jäävät ja vähemmällä suosiolla olevat irtisanotaan...?
- Anonyymi00017
kaivokset ei ole satavarmoja työpaikkoja. ei niiden varaan kannata välttämättä pilvilinnoja rakennella.
- Anonyymi00020
Onneksi jää todella pieneksi tuo irtisanottavien määrä...
https://yle.fi/a/74-20227970- Anonyymi00021
No eikö tuo just vasta avattu ja . Typerää touhua. No nyt ne sitten seuraavaksi tuhoaa Viiankiaavan.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
No eikö tuo just vasta avattu ja . Typerää touhua. No nyt ne sitten seuraavaksi tuhoaa Viiankiaavan.
kaivoksia tulee ja menee
ovat lyhyt ikäisiä, eikä mitään ikuisia työpaikkoja
- Anonyymi00023
Suomi tarvitsee kyllä ympäristönsuojelua, mutta jos sääntely karkottaa miljardiluokan investoinnit ja työpaikat muihin maihin, niin jotain on mennyt pieleen. Kilpailijat kiittävät, kun Suomi tekee kaivostoiminnasta liian vaikeaa
- Anonyymi00026
Ei tänne halutakaan mitään "perä-talvivaara-kongo" toimintatapoja. Puhdas ilma ja vedet, turvallinen työympäristö jne on kuitenkin arvokasta.
- Anonyymi00024
Terrafame on jatkuvaa tappiota tekevä 100% veronmaksajien ylläpitämä yritys josta rahat pääasiasa menevät ulkomaille.
Kevitsa on sentään positiivista tulosta tekevä kaivos joka toki saa veronmaksajien rahaa mutta maksaa myös positiivisesta tuloksestaan veroja Suomeen.
Tosiasia on että suomalaiset luopuvat arvokkaista metalleista aivan liian halvalla. - Anonyymi00025
Monet aliurakoitsijat rahastavat ihan älyttomillä tunneilla ja hinnoilla. Kiristäkää hintoja ja valvokaa tekemistä.
- Anonyymi00027
Rauhoittukaa hieman. Kaivosta ei suljeta tänä vuonna, vaan vasta 8 vuoden päästä.
8 vuoden aikana on itse kullakin hyvin aikaa järjestellä omaa elämäänsä ja myydä pois talonsa yms.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19746- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511