Vuosi sitten tuli roikuttua muualla

Anonyymi-ap

Nyt satunnaisesti täällä. Miten sun vuosi on kulunut ja mikä on ollut vuoden kohokohta?

45

432

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä reilu vuosi on ollut aikamoista vuoristorataa työpuolella..

Minut lomautettiin keväällä -23. Tein paskaa duunia, paskassa työympäristössä, paskan esimiehen alaisuudessa ja paskalla palkalla.

Kolmen kk lomautus.. no .. mäpä tsekkasin si vieläkö saan töitä ja laitoin kolme hakemusta viikonloppuna ennen lomautuksen alkua ..

Ensimmäinen yhteydenotto oli jo maanantaina, kun mun lomautus alkoi.. tiistaina haastatteluun ja keskiviikkona toinen haastattelu samaan paikkaan. Torstaina työsopimuksen allekirjoittaminen ja maanantaina alkoi työt.

Eli siis sain töitä. Kiva työympäristö, mukava esimies.. kiva työ. Kotikaupungista.
      Mutta, mutta kaksivuorotyö ja huono palkka.
      Ja raskasta duunia.

Nooh.. olisin saanut siellä kehittyä ja opiskella.
      Eli varma työpaikka pitkäksi aikaa.

Sit sain kuulla, että syksyllä loppuisi kokonaan ne työt joita olen tehnyt yli kymmenen vuotta. Tehtiin diili tän uuden työnantajan kanssa, että palaan takaisin ottamaan lopputilin vanhaan duuniini ja sen jälkeen tehtäisiin oppisopimusdiili uuden työnantajan kanssa syksyllä.

No, syksyllä -23 minut todellakin irtisanottiin .. mut juu.. ensin pitäisi vaan tehdä töitä irtisanottuna maaliskuuhun -24 jonka jälkeen alkaisi irtisanomisaika..

No minä si sille uudelle työnantajalle hätäpäissäni kerroin asian, hän siihen, että hän odottaa minua sen puoli vuotta.
      Eikä siinä si kaikki.. eehei.. mulla puolen vuoden irtisanomisaika ja se olisi alkanut silloin huhtikuussa tänä vuonna. Joo.

No. Tämä irtisanominen si siirrettiin vielä kahdella kuukaudella ja taas olin yhteydessä tulevaan työnantajaan. Hän sanoi odottavansa.
      Okei. Töiden piti loppua toukokuussa ja alkaa se mun irtisanomisaika. Silloin mulla oli jo koulutus sovittuna irtisanomisajalle. Niin.

Olisin ollut irtisanomisajastani 4 kk uudelleentyöllistämiskoulutuksessa sillä uudella työnantajalla.

Tämä vanha työnantajani sitten päätti että tuotantoa toisella osastolla jatketaan marraskuun alkuun. Eli työt jatkuisivat toisella osastolla lokakuun loppuun. Heh. Ja taas mä soitan ja kerron uudelle työnantajalle et nyt oikeasti mä olen vapaa vasta toukokuussa -25.

Ja peruin sen koulutuksen, johon minut oli jo valittu. Ja taas .. uusi työnantaja sanoi että hän odottaa. Fine. Mä rupesin jo kelaamaan, että aika hyvän vaikutuksen olen tehnyt sen kolmen kuukauden aikana, kun olin siellä töissä keväällä -23.

No pääsin vanhassa paikassa uudelle osastolle. Kiva työ, mukava ilmapiiri, hyvä työnjohto..

Si tuli lopullinen niitti.. hallituksen lopetettua aikuiskoulutustuen, se uuden työnantajani kanssa kaavailemamme oppisopimuskoulutus lopetettiin. Ja heti perään tuli tieto että vanha työnantajani peruu irtisanomiset.

Niih.

Eli nykyään työskentelen vanhassa työpaikassani. Työssä jossa viihdyn, työilmapiiri on hyvä ja työ kivaa. Esimies on mukava, nosti palkkaanikin ja minua selvästi arvostetaan työssäni. Työ on haastavampaa ja vastuullisempaa. Monipuolisempaa.

Noloa oli ilmoittaa uudelle työnantajalle, et kiitti kun odotit minua reilun vuoden .. mut juu en mä tuukkaan.

Vuoden kohokohta.. niin. Ehkä niitä on ollut tän kuluneen vuoden aikana aika monta. Ja itsehän olen vain yrittänyt sopeutua muuttuviin tilanteisiin.
      Ei ole helppoa viisikymppisenä naisena työelämässä. Ja mulle kävi noin. Ja mullahan on tietty rasitteena myös tuo ms-tauti ja tämä lyhytkasvuisuuteni.

Eipä tässä reilun vuoden aikana ole kerennyt juuri muuta kuin sopeutumaan muuttuviin tilanteisiin.

Josko nyt rauhoittuisi tämä elämä.

Elikkäs siinä. Näin vuoteni on kulunut.

• Anonyymi

No mut ihanaa, että sulla on nyt mukava työyhteisö ja asiat hyvin sillä saralla. 🙂

• Vuosi tuli, oli ja kojhta jo menikin. Tässä iässä se on yhä useammin että kas se meni jo.

Kohokohta... En mä nyt oikein tiedä mikä olisi kohokohta, aika tasaista on ollut sinällään, enkä muutenkaan herkästi liekehdi satunnaisille tapahtumille, elämää vain.

Mutta ehkä jonkinlaisina sykähdyttävinä asioina voisi mainita ex-appivanhempien, osan lastenlapsistaan ja koiriensa tapaamisen, semminkin kun ex-apit ja koirat eivät enää montaa vuotta maan päällä sätki. Ja toinen asia mikä on ollut paljon framilla tänä vuonna, on kuolema ja sen kanssa elämisestä oppiminen, mikä omalla tavallaan on ollut korkealla arjen hierarkiassa ja varsin kaunista kaikessa lopullisuudessaan.

• Anonyymi

Mun mielestä ne satunnaiset tapahtumat on elämän suola, jotka joskus saattavat pitää ihmisen hengissä.

Vuoteni on ollut hyvin vaiheikas ja väliin jopa musta, mutta nyt näyttäisi, että tunnelin päässä on ehkä hieman värejäkin satunnaisen tapahtuman johdosta.

Ehkä tästä suosta noustaan vielä, vahva ehkä. Tänään on sitä paitsi perjantai, niin asiat on aika hyvin. 👌

• Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä ne satunnaiset tapahtumat on elämän suola, jotka joskus saattavat pitää ihmisen hengissä.

Vuoteni on ollut hyvin vaiheikas ja väliin jopa musta, mutta nyt näyttäisi, että tunnelin päässä on ehkä hieman värejäkin satunnaisen tapahtuman johdosta.

Ehkä tästä suosta noustaan vielä, vahva ehkä. Tänään on sitä paitsi perjantai, niin asiat on aika hyvin. 👌

No se on vähän komsii komsaa. Jotkin satunnaiset tapahtumat ovat hyvinkin kivoja yllätyksiä ja sitten on ne muut... Toki nekin tuovat väriä elämään, mutta ilmankin pärjäisi, harmaa on ihan hyvä väri sekin 😁

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

No se on vähän komsii komsaa. Jotkin satunnaiset tapahtumat ovat hyvinkin kivoja yllätyksiä ja sitten on ne muut... Toki nekin tuovat väriä elämään, mutta ilmankin pärjäisi, harmaa on ihan hyvä väri sekin 😁

No ei siinä harmaassa sinänsä vikaa ole, kunhan muistaa, että ei saa koko aikaa uida siinä, että ei masennu.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei siinä harmaassa sinänsä vikaa ole, kunhan muistaa, että ei saa koko aikaa uida siinä, että ei masennu.

Harmaassakin on eri sävyjä, ei se yhtä ja samaa merta ole sekään 😂

• Anonyymi

Harmaassakin on eri sävyjä, ei se yhtä ja samaa merta ole sekään 😂

No luojan kiitos, niin onkin. Pelkästään valkoisessa on muistaakseni kolmisenkymmentä sävyä.

• Anonyymi kirjoitti:

No luojan kiitos, niin onkin. Pelkästään valkoisessa on muistaakseni kolmisenkymmentä sävyä.

No se vähän riippuu. Väriopissa valkoinen on valkoinen ja se siitä. Sama pätee mustaan, on vain musta. Harmaa taasen osuu noiden välille eri tummuisena eli sävyinä.
        Ja sitten on ihmisen arkielämä, jossa valkoinen lumi voi ollakin keltaista lunta tai harakan siipisulan musta onkin siniheijasteinen musta.

• Anonyymi

No se vähän riippuu. Väriopissa valkoinen on valkoinen ja se siitä. Sama pätee mustaan, on vain musta. Harmaa taasen osuu noiden välille eri tummuisena eli sävyinä.
        Ja sitten on ihmisen arkielämä, jossa valkoinen lumi voi ollakin keltaista lunta tai harakan siipisulan musta onkin siniheijasteinen musta.

Mielenkiinnosta kysyn, että miten tiedät väriopista? Oletko lukenut vai muuten vain kiinnostunut asiasta?

• Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn, että miten tiedät väriopista? Oletko lukenut vai muuten vain kiinnostunut asiasta?

Lievästi kouluttautunut sen osalta joskus satakuinta vuotta sitten. Osui mainosgraafikon koulutuksen sisältöön, mutta ei hallitsevana.

• Anonyymi

Lievästi kouluttautunut sen osalta joskus satakuinta vuotta sitten. Osui mainosgraafikon koulutuksen sisältöön, mutta ei hallitsevana.

Olen monesti miettinytkin, että miten kirjoitat niin hyvää suomea.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen monesti miettinytkin, että miten kirjoitat niin hyvää suomea.

Sillä ei kyllä ole mitään tekemistä mainosalan kanssa, niissä touhuissa hösellettiin sitä ja tätä ja todella vauhdikkaasti. Mikäli kielenkäyttö on hyvää, niin se on puhtaasti peruja paljosta kirjojen lukemisesta.

• Anonyymi

Toivottavasti roikut hirressä

• Anonyymi

Voitko jo vihdoin kertoa miksi vihaat mua niin paljon?

• Anonyymi

Tätä toivotaan hirteen menoa

• Anonyymi

Koko vuosi on ollut pääosin hyvää. (Ei puuta ympärillä missään, pelkkää lastulevyä.) Kohokohta on uusia kokemuksia ja näkemistä matkoilla. Deittien kanssa olen tapaillut. Ei järin luotettavaa vakituista mutta vähän sinne tänne, ei hassumpaa sekään, mitä sitä huonojen kanssa vakiintumaan.

• Anonyymi

Niinpä, eipä sitä kannata huonoa kelpuuttaa. Mitä se nyt ikinä kenellekin tarkoittaa.

• Anonyymi

Kohokohta viime yönä ilmestynyt levy.

• Anonyymi

Hienoa, onneksi olkoon saavutuksesta!

• Vuosi on sujunut monella tavalla ihan hienosti, työ-, asuin- yms kuviot ovat pysyneet samana, mutta tässä vuoden mittaan lapseni on kasvanut ihan kunnon teiniksi ja se on tuonut omat mausteensa arkeen niin hyvässä kuin pahassa. Arki sujuu monella tavalla vaivattomammin kuin ennen, mutta toisaalta teinin vanhempana olo on aivan erilaista kuin pikkulapsen, joten tähän vuoteen mahtuu paljon vanhemmuuteen liittyvää pohdiskelua ja uuden opettelua.

• Anonyymi

Muistan kun omat lapset olivat pahimmassa teini-iässä, ei ollut herkkuamarkkua, mutta päivä kerrallaan, niin sitä oppii itsekin uusia näkökantoja. Tsemppiä!

• Anonyymi kirjoitti:

Muistan kun omat lapset olivat pahimmassa teini-iässä, ei ollut herkkuamarkkua, mutta päivä kerrallaan, niin sitä oppii itsekin uusia näkökantoja. Tsemppiä!

Kiitos. Oppimistahan tämä vanhemmuus usein on. Lapseni kanssa ei ole mitään isompaa murhetta, mutta koko elämänvaihe on vain tuonut niin paljon uutta, että se vaatii hieman työstämistä sekä minulta että teiniltä.

• Vuoteen mahtuu paljon tunneskaalan surua, iloa.. tämän vuoden kohokohdaksi valitsisin itse elämän.. Odotan kovasti tulevaa ja ns uutta parempaa alkua.. Siitä on hyvä lähteä rakentamaan uudelleen elämää. Sen verran paskassa on tullut tässä rämmittyä. Et nyt saisi vähän jo niinkö riittää.

• Anonyymi

Tänne kans toivotetaan tervetulleeksi uusi alku ja joku markkinoilta sopiva ukkeli, eli siellä Simon vaatehuoneen aikoina teini-ikäänsä elellyt tyyppi. Tsemppiä meille uusiin alkuihin, kun vähän samaa vikaa on ollut täälläkin rämpimisten suhteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tänne kans toivotetaan tervetulleeksi uusi alku ja joku markkinoilta sopiva ukkeli, eli siellä Simon vaatehuoneen aikoina teini-ikäänsä elellyt tyyppi. Tsemppiä meille uusiin alkuihin, kun vähän samaa vikaa on ollut täälläkin rämpimisten suhteen.

Kiitos, samoin😁

Niin, elämä tuppaa olemaan haasteellista. Onneksi välillä on kumminkin niitä hyviäkin aikoja.

• Tämän vuoden parasta oli ehdottomasti Tanskan reissu harrastusporukassa ja kesän muutkin tapahtumat olivat ikimuistettavia. Vuosi on muuten mennyt aika samalla tavalla kuin aiemmatkin, mitä täällä olen ollut 3 vuotta. Työelämä sakkaa, mutta onneksi on harrastukset. Rakkauselämää on ollut vain palstalla.

• Anonyymi

Mukava kuulla, että sinulla on ollut rakkauselämää edes palstalla, jos nyt oikein ymmärsin ja reissuunkin olet päässyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Mukava kuulla, että sinulla on ollut rakkauselämää edes palstalla, jos nyt oikein ymmärsin ja reissuunkin olet päässyt.

No jos sitä voi rakkauselämäksi kutsua, kun jonkun kanssa vähän vaihtaa kuulumisia, ja vaikka ny sydän emojia on. Ei se ole lähellekään sama asia ku ihastua oikeasti livenä. Mutta ei niistä ole koskaan mitään juttua tullu.

• mustasusi kirjoitti:

No jos sitä voi rakkauselämäksi kutsua, kun jonkun kanssa vähän vaihtaa kuulumisia, ja vaikka ny sydän emojia on. Ei se ole lähellekään sama asia ku ihastua oikeasti livenä. Mutta ei niistä ole koskaan mitään juttua tullu.

Yhtä vähän pääsee halaamaan ja pussaamaan, ja puhumattakaan mistään muusta.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Yhtä vähän pääsee halaamaan ja pussaamaan, ja puhumattakaan mistään muusta.

Ne on vaikeita nuo rakkausasiat, kun niin harvoin ne tunteet kohtaavat.

• Anonyymi kirjoitti:

Ne on vaikeita nuo rakkausasiat, kun niin harvoin ne tunteet kohtaavat.

Varsinkin sitten ku on tämmönen vanha ja ruma äijän käppyrä.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Olen sanonut sulle ennenkin, että lopeta itsesi mollaaminen ja yritä puhua vähän lempeämmin itsellesi. Toistan nuo sanat.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen sanonut sulle ennenkin, että lopeta itsesi mollaaminen ja yritä puhua vähän lempeämmin itsellesi. Toistan nuo sanat.

Niin kai pitäis yrittää. Tänään ei ollu mikään paras päivä.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Enpä usko, olet nuori ja et ollenkaan ruma.

• mustasusi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä usko, olet nuori ja et ollenkaan ruma.

Olen jo 52v. Nuorten silmissä vanha ukko.

• mustasusi kirjoitti:

Ihan hyvää se voi tehdä, että edes jossain tuntee itsensä tärkeäksi.. vaikka ei itse irl elämään ulottuisi.

• Anonyymi

Suomessa asuminen ja eläminen on täyttä paskaa, ja moni vanha hyvä frendi kuoli kun erehtyi uskomaan huijaukseen.
      "Rokotteet toimivat"

• Anonyymi

Olen erimieltä, mun mielestä Suomessa on moni asia hyvin. Toki tämän marraskuun voisi melkein pyyhkäistä pois kalenterista ja vois ruskasta siirtyä suoraan lumiseen maisemaan nauttimaan lumen tuomasta valosta. Ehkä en kuitenkaan osaisi arvostaa sitä valoisuutta, jos ei olisi pimeyttä sen edellä.

• Anonyymi

Tuo vastaus 00:10:29 oli tarkoitettu tähän.

• Mieluummin Suomessa asun, kuin vaikka Ukrainassa, Venäjällä, Pohjois-Koreassa tai Israelissa... Muitakin esimerkkejä keksii vaikka mitä. Ei Suomi mikään täydellinen paikka silti ole, mutta huonompiakin löytyy.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Mieluummin Suomessa asun, kuin vaikka Ukrainassa, Venäjällä, Pohjois-Koreassa tai Israelissa... Muitakin esimerkkejä keksii vaikka mitä. Ei Suomi mikään täydellinen paikka silti ole, mutta huonompiakin löytyy.

Sulla ei sitten muuta ole kuin Pohjois-Korean tasoiset vaihtoehdot?

• Anonyymi kirjoitti:

Sulla ei sitten muuta ole kuin Pohjois-Korean tasoiset vaihtoehdot?

Ne on heittämällä Suomea huonompia paikkoja elää.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ne on heittämällä Suomea huonompia paikkoja elää.

Aika heikosti on Suomen tila jos enää pohjois korea on huonompi...

• Ei ole ollut vain yhtä kohokohtaa. 🤔 Viimeisin kohokohta oli viime viikonlopun matka Rautjärvelle laittamaan mieheni hautaa syyskuntoon ja kun näin, että uuden kirkon rakennustyö on alkanut.
      Tänä vuonna poikani sai opintonsa valmiiksi ja kummallakin lapsellani on nyt toistaiseksi voimassa oleva työsuhde. Tai itse asiassa tyttärellä on virka. - Ne ovat olleet äidin elämän merkkihetkiä. 🤗

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3295
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe