Yleisradio kertoo, mikä on keski-ikäsen minimitavoite.
Nyt se on tutkittu: tämä kestävyyskunto riittää minimissään keski-ikäiselle
UKK-instituutti tutki, kuinka pitkä kävelymatka kuudessa minuutissa ja kuinka suuri maksimimaalinen hapenotto on raja-arvo arjessa pärjäämiselle.
600 metrin kävelymatka kuudessa minuutissa ja noin 30 millilitraa/kilogramma/minuutissa maksimaalinen hapenottokyky on tuoreen tutkimusten mukaan keski-ikäisille sopiva vähimmäistavoite.
Tämä selviää Tampereella toimivan UKK-instituutin työikäisten väestötutkimuksista. Tutkimuksiin on yhdistetty työikäisistä vuosina 2017 ja 2021 kerätyt tulokset. Tutkittavina oli 40–69-vuotiaita suomalaisia.
Onnistuuko sinulta?
Minimitavo tutkittu UKK-instituutissa
Anonyymi-ap
10
315
Vastaukset
- Anonyymi
Miulta onnistuu puokki alle kahen.
- Anonyymi
1000 metriä ahnehtimista.
Kannattaa pitää kävelyt 600 metrissä.
Rennosti hyvä tuloo. - Anonyymi
kuule mitä sanoo riikka purra
- Anonyymi
Kasi alle kolmen minimitavoite keski-ikäiselle tavisläskille.
- Anonyymi
Pareem kuolla sohvalle, kuin nostaa perse siitä!
- Anonyymi
Juu kasi alle kolmen ja tonni viissataa alle kuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu kasi alle kolmen ja tonni viissataa alle kuuden.
Kuha nuts 100 ensin maaliin
- Anonyymi
Tavo perusmatka. Treeni telttailua.
- Anonyymi
On kuule hyvä harjotella evakuointia.
- Anonyymi
10min/km kävely hyvä tavo tavisläskille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512