Terve!
Onko teistä kukaan yrittänyt parantaa auton sisätilan lämmitystä kun on pakkasta yli 25?
Tietenkin keulaan "viinaduoja" on tuttu mutta entäs sellainen alumiini haitariputki tuosta pakosarjan yli jäähdyttimen lähelle kiinni ja toinen pää raitisilmasuodattimen luukkuun joka on konehuoneessa ja se menee kennolle,tällöin kenno saisi jo kuumaa ilmaa verrattuna siihen -25 asteiseen ilmaan joka tulisi ulkoa?
Tietenkään ei pakokaasuja yms höyryjä ei kannata kabiinii. Päästää.
Kukaan viritellyt tämmöisiä?
Auton lämmityslaitteen parantaminen yli-25 pakkasilla
25
216
Vastaukset
- Anonyymi
Varmasti monikin on 70 ja 80- luvulla tehnyt näitä haitariputkivirityksiä.
- Anonyymi
Paranee parhaiten kun ostat sähköauton ja viet tuon polttisromun paalaukseen.
- Anonyymi
hölmö olet sähköautokuski ja vielä pilaat maapallon ostamalla kalliin maapalloa tuhuomalla tehdyn sähköä syövän kikkareen.
oikeat autot ajetaan ns,loppuun ensin hintari - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hölmö olet sähköautokuski ja vielä pilaat maapallon ostamalla kalliin maapalloa tuhuomalla tehdyn sähköä syövän kikkareen.
oikeat autot ajetaan ns,loppuun ensin hintariälä välitä näistä sähköpelleistä, veloissaan ovat vihaisia ja talvella vielä kylmissään🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä välitä näistä sähköpelleistä, veloissaan ovat vihaisia ja talvella vielä kylmissään🤣🤣🤣
No eipä kuule sähköauton kanssa tarvii mitään tämmöstä virittelyä harrastaa. Sen kun menee lämpimään autoon ja ajaa lämmöstä nauttien.
- Anonyymi
jos konehuoneessa on luukku jossa raitisilmasuodatin niin ottaa talveksi suodattimen pois ja työntää sinne reikään toisen kennon ja letkut siihen?
- Anonyymi
Pahvi syylarin ja moottorin välissä auttaa paljon. Ilmavirta pääsee jäähdyttäjälle, mutta ei jäähdytä moottorin kylkeä. Lämpöä kabiiniin riittää aivan eri tavalla kuin ilman pahvia.
- Anonyymi
mulla on pahvi tuossa välissä mutta ajoin kuopio oulu väliä -32 niin rupes sivuikkunatkin jäätymään, tuolloin ois tarvittu "lisää löylyä"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mulla on pahvi tuossa välissä mutta ajoin kuopio oulu väliä -32 niin rupes sivuikkunatkin jäätymään, tuolloin ois tarvittu "lisää löylyä"
Ei se pahvi lisää yhtään moottorin tuottamaa lämpöä. Se estää vain sen tuuletuksen harakoille. Jos lämpöä ei ole, sitä ei ole.
- Anonyymi
Olen muutaman kerran vaihtanut lämmityslaitteen kennon paremmaksi vuosia sitten. Se on toki suuritöinen projekti, mutta lämmön lisääntyminen cabinissa oli vaivan arvoinen. Yhteen takamoottoriseen tuli laitetua asuntovaunusta tuttu 12V kiertovesipumppu ja sekin paransi lämpötilaa merkittävästi. Keinoja on monia. Siitä vaan värkkäämään.
- Anonyymi
joku puhui jos laittaa menemään lämmintä ilmaa moottoritilasta kennolle esim alumiini haitariputkella niin lämmityksen esivastus menee rikki siellä putkistossa joka on tarkoitettu olemaan kylmässä,
pitääkö paikkansa??? - Anonyymi
Autossani on jo imuilman esilämmitin. Eipä noista keleistä ole huolta ollut.
- Anonyymi
Helpoin on joku suoja maskissa. Sen voi ottaa pois jos moottori lämpenee liikaa. Tai vähän rakoa alareunaan. Kuitenkin siten että maskin yläosa peitossa. Alaosassa ja puskurin alla alamaskin takana saattaa olla ilman- ja öljyn lauhdittimia. Niitä vältä peittoamasta. Hajoo turpo.
Itse olen pariin autoon laittanut polttoainekäyttöisen ilmalämmittimen. Manuaalikytkentä, asennus takakonttiin ja kymmenen litran kanisteri polttoainesäiliöksi. Säiliö alemmas kuin lämmitin. Jos valitset dieselkäyttöisen niin voit polttaa vaikka tupaöljyä. Muutenkin paloturvallisempi.
Pakoputkelle joudut läpiviennin tekemään johonkin älykkääseen paikkaan.
Venäläisiä eberin kopioita sai muutamalla satasella mutta nyt varmaan ei löydy varastoista!
Kaukoidän vastaavia on kyllä saatavilla.
Ne lisäkennoasennukset ovat onnistuneet tai sitten eivät ole. Olen nähnyt molempia. Myös tehdasasennuksina. Tarvitsee ainakin aiemmin mainitun kiertovesipumpun. Traktoriin laitoin sellaisen kun kattokennoon ei muuten oikein tullut lämpöä.- Anonyymi
ok,kiitos kokemuksista!!
- Anonyymi
Halvimmin selviät itse ehdottamisilla keinoilla. Pakosarjan lämmönkeräys tarvitsee jonkun imuri-puhaltimen toimiakseen.
Omasta mielestäni ilmalämmitin dieselöljyllä on kustannustehokkain. Vrt. venelämmittimet. Ja helppo asentaa, kun ei kytke ajoneuvon tietokoneohjattuun sähköjärjestelmään. Jos tietokone ei tiedä laitteesta, niin ei tule myöskään näyttökoodeja!
Takajalkatila on yleensä henkilöautoissa kylmä. Eberi sinne puhaltamaan. Tai pakussa kaappiin. - Anonyymi
Joissakin autoissa on ollut ja kenties on edelleen talvitermostaatti, joka pitää moottorin lämpötilan korkeampana.
Autot, jotka meillä ovat toimivat jäähdyttäjällään Afrikan aavikon lämpötiloissakin.
Peittämällä käytännössä kokonaan jäähdyttäjän etupuolen, ei moottori lämpötilan maantien nopeuksissamme nouse yli mittarin normaalilämmön. Vesi vain kiertää enemmän jäähdyttäjän kautta.
340 tkm ajettu autolla ja moottori kuin uutta vastaava, kertaakaan korjaamatta tai säätämättä millään tavalla. Kylmä moottori kuluu 4 kertaa enemmän ja kuuma kaksi kertaa enemmän kuin normaalilla lämpötilalla. Varmasti ei kiehu 25 asteen pakkasessa.
Autossa, jossa on lämpömittari tämän toteaa helposti. - Anonyymi
kiitos kommenteista, täytyy rueta hiukan parantamaan eristystä, pohjamuovit puuttuu moottorin alta kokonaan ja varmasti viilentää konetta kovilla pakkasilla.
- Anonyymi
Kattoverhoilua kun raottaa ja liimaa kattopeltiin 10..20mm foliopintaista autoäänierisitelevyä niin vähenee jonkin verran lämpövuoto ja kabiini lämpenee. Saman voi tehdä konepellin alle kunhan on tarkkana mihin kohtaa sitä pistää. Samalla nämä muutokset parantaa äänieristystä.
Auton maton alla olevan eristeenkin voi korvata foliopintaisella.
- Anonyymi
saako etuvastukselle joka sijaitsee puhallinputkistossa niin antaa sille kuumaa ilmaa moottoritilasta???
- Anonyymi
Moottori on hyvä pitää käynnissä, kovilla pakkasilla.🤔
- Anonyymi
Jokaisesta kannattaa peittää aukkoja varsinkin bensa autoista. Olen tehnyt niin 30v bensa autoissa. Koska haluan lämpötilan ja nesteen samaksi kuin kesällä, eli tulee kuumempaa ilmaa tarvittaessa. Ei ole tarvinnut pitää täydellä lämmöllä sen jälkeen eli reserviä on, moottori polttaa tehokkaammin.
Kun jäähdytysnesteen lämpötila pysyy yhtä korkealla kuin kesällä ja heittelee yhtä vähän niin sitten on peitetty tarpeeksi. Tämän voi todeta että lämmityslaitteesta tulee kuumaa ilmaa kaikilla keleillä.
Nostaa lämpenemisen nopeutta jonkun verran myös, tämä on tärkeä polttoaineen kulumisen takia. - Anonyymi
Saisipa vielä, lämpimiä Ladoja ja Saappeja. Ei tarvinnut kikkailla.
- Anonyymi
Lada löytyy täältä ja sitten yksi kylmä ranskalainen.
Ladassa kenno on kuparia.
- Anonyymi
Teslan lämpöpumppu olis kiva keksintö.?
- Anonyymi
Ei kiitos sähköhimmeleitä pakkasiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973