Esimerkkejä otsalohkodementian oireista
■ Sopimaton naureskelu tai kiroilu.
■ Liiallinen äänekkyys tai loukkaavat vitsit ja mielipiteet.
■ Karkeat tai seksuaalissävytteiset huomautukset.
■ Kykenemättömyys jonottaa.
■ Hampaiden kaivelu, syljeskely, röyhtäily.
■ Julkinen alastomuus tai virtsaaminen.
■ Sanallinen tai fyysinen aggressio.
■ Näpistely.
■ Aloitekyvyttömyys esimerkiksi lähtemiseen tai keskustelun aloittamiseen.
■ Emotionaalinen kylmyys.
■ Katsekontaktin tai läheisten seuran välttely.
■ Toistuvat liikkeet kuten naputtelu, rapsuttaminen tai paikallaan huojuminen.
■ Hymistely tai maiskuttaminen.
■ Pakko-oireinen käytös kuten rituaalit siivoamisessa, kävely tiettyjä reittejä pitkin tai hamstraus.
■ Sanojen ja fraasien toistelu.
■ Rasvaisen ruoan tai hiilihydraattien himo tai ahmiminen.
■ Tupakoinnin aloittaminen tai sen lisääntyminen.
Lähde: Eino Solje, Lääkärilehti
Tupakoinnin aloittaminen tai sen lisääntyminen.
15
297
Vastaukset
- Anonyymi
Onks noi aprillipilaehdotuksia?
Jos totta, niin tuon keksijänerollakin satavarmasti otsalohko ei kunnossa ole.
Kertokaaskin, onko kukaan teistä ollut syyllistymättä yhteenkään listalla olevaan "sairauteen".- Anonyymi
mulla ei oo noista mikään....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mulla ei oo noista mikään....
Minkä takia Suomen pääministerinä istuu paviaanin näkönen mies?
Pitäis parantaa Suomen asioita, mutta kun mies makaa pitkällään
- Anonyymi
Totta joka sana, siis tyypillistä Rovaniemiläisille
- Anonyymi
mun työkavereista siis puolet kippeitä....vitt-vitt-vitt huudot kaikuu
- Anonyymi
Terve ihminen ei tupakoi, mutta syö mielellään keittolounasta, ja joskus voi grillin herkkuja syödä Scanburgerilla. Ilmainen yhteisö ruoka ja köyhien ruoka-apu, joka on hyväntekeväisyys toimintaa, on Rovaniemen yhteinen tapaus. Kaikki hyvät ihmiset ottakaa herkku ruokaa, kiitos!
- Anonyymi
terve ihminen se tupakoi pösilö,,
- Anonyymi
Terve ei tupakoi, terve kuntoilee ja soppaa syö, sitten persun numeron vaalilippuun lyö!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terve ei tupakoi, terve kuntoilee ja soppaa syö, sitten persun numeron vaalilippuun lyö!
lisää PS runoja
vaalit on lähellä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lisää PS runoja
vaalit on lähelläÄlykkäimmät kuntolijat pysähtyvät puolivälissä juoksulenkkiä ja kaivavat verkkareitten perstaskusta norttitopan ja vetävät terveyssavut, jotta loppulenkki sujuu tuoreilla keuhkoilla.
- Anonyymi
...
- Anonyymi
Se aletaan yksin joskus kaksin ja vahvistuu lopulta yksin. Harvoin kaksin.
- Anonyymi
Saatanan siat?
- Anonyymi
Tuttu hoitaja...
- Anonyymi
Tupakoivat muorit kaikkein uteliainta tekopyhää sakkia.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1203764Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5753251- 981959
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa221454Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501396Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821394- 1031203
- 471159
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1261143- 901119