Käsittääkseni Kalervo Tuukkasen Teinisarjan avausosalla, jonka nimenä tai alaotsikkona on Liekit, on jonkinlainen ohjelmallinen sisältö ja vaikka en tiedä säveltäjän itse antaneen tai ilmoittaneen mitään varsinaista tarkempaa ohjelmaa musiikille, niin sen voi ajatella kertovan musiikin keinoin teinien jännityshakuiseen elämään liittyvän tarinan monenlaisine kepposineen ja yritin pohtia mitä osan alun pianissimossa soivat huilujen säkeet mahdollisesti kuvailevat, niin assosioin ne ex tempore teinien kuiskutteluksi tai supatteluksi jostakin hämäristä puuhista, mitä ei sovi ääneen lausua, teinien hihityksen juoksutuksissa ja musiikista aistittavan jännityksen kasvun dynamiikan raisuissa vaihteluissa, orkestraalisten efektien viitatessa henkeäsalpaaviin hetkiin ja jopa sydämenlyöntejä myöten lopulta rummuissa, kuulla ehkä lautasten tai symbaalien lyönteinä rikkoontuvia ikkunoita, autojen torvien tööttäyksiä, ja lopun voitte arvata kun on keksitty jotain hieman anarkistisempia huveja ja ajauduttu konfliktiin yhteiskunnan kanssa. Tämä on vain eräs mahdollinen tulkinta musiikille.
Kalervo Tuukkasen Teinisarjan ohjelmallisesta tulkinnasta
Anonyymi-ap
1
342
Vastaukset
- Anonyymi
Paljon vaikuttavampiin Tuukkasen kuvaelmasarjoihin lukeutuu muiden muassa loistavat arvostelut vanhassa Hesarissa saanut Ihmisen tie, josta en muista muuta kuin sen, että se alkaa kriitikon mukaan slummista ja huipentuu valtavasti kohoavaan urheilun apoteoosiin, mutta en enää löydä arvostelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298