Gastropub Giitu

Anonyymi-ap

Voi hyvää päivää eskelisen tuomat!! Mikä pyhäinhäväistys, kun lantalaiset pistaa pubin nimeksi saamenkielen sanan giitu. Missä Petra Laiti ja muut mielensäpahoittajat? Nyt äkkiä barrikadeille. Eikö tämä jos mikä ole kulttuurista omimista pahimmasta päästä, kun omitaan kieli? Suomenkielessä kun ei sanoja riitä? Mitähän hyö kiittää?

31

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitä minäkin ihmettelen. Myös k kauppa on saamea. Saamelaisten puaskahuussi oli ennen.

• Anonyymi

Saamelaiset ovat pahempia kuin mustalaiset.

• Anonyymi

Tuohan KUNNIAN LOUKKAUS jos EI OLE SAAMELAINEN JA PITÄÄ LIIKETOIMINTAA JOSSA MARKKINOI SAAMELAISUUTTA JA EI OLE ITSE SAAMELAINEN VAAN SUOMALAINEN.
      SIIDASSA OLEVA RAVINTOLA SARRITIN YRITTÄJÄ EI OLE SAAMELAINEN JA HÄN LOUKKAA SAAMELAISTEN KUNNIOITA, KOSKA HÄN ON ITSE HALUNNUT PERUSTAA RAVINTOLAN SIIDAN TILOIHIN.
      HÄNEN KYLLÄ OLISI PITÄNYT YMMÄRTÄÄ, ETTÄ SIIDA ON SAAMELAISTEN MUSEO JA SIELLÄ KUULUU OLLA SAAMELAISEN RAVINTOLA YRITTÄJÄN EDUSTAMASSA SAAMELAISTEN PERINTEISTÄ KEITTIÖTÄ.

• Anonyymi

Tein Inarin kirkossa niitä KUNNIA SIIVOUKSIA SAAMELAISTEN HAUTAJAISTEN JÄLKEEN JA SAIN KUULLA, ETTÄ RAVINTOLA SARRIT OLI HOITANUT PITOPALVELUA SAMOISSA HAUTAJAISSA.
        OLIN ÄITINI APUNA JA SANOIN, ETTÄ: VOIN HOITAA KIRKON SIIVOUKSEN NIIN SAAN HOITAA KUNNIAA VAIKKA EI HE OLE EDES SYYTTÄNEET MINUA HEIDÄN KUNNIOIDEN LOUKKAAMISESTA.

USKON, ETTÄ HE ARVOSTIVAT VAIKKA EIVÄT VOINEET ENÄÄ EDES SANOA : MINUN HAUTAJAISISSA ON KYLLÄ PARASTA VANHEMPI PANOSTAJA JOKA TYÖTTÖMÄNÄ NÖYRTYY JA ANTAA KUNNIAA VAIKKA EN OLE EDES VAATINUT ENKÄ KOSKAAN MOITTINUT MISTÄÄN.

SANOIN, ETTÄ: MINÄ EN RAVINTOLA SARRITIN SOTKUJA SUOSTU SIIVOAMAAN VAAN HÄN SAA LUVAN SIIVOOTA ITSE OMAT SOTKUNSA.

JOSSAIN LEHDESSÄ OLI HAASTATTELU HÄNESTÄ JA HÄN KERTOI OLEVANSA KARJALAINEN JA MIEHENSÄ ON SAAMELAINEN.

SANOIN AIKIOLLE AIKOINAAN, KUN SAIN TIETÄÄ ETTÄ KYSEINEN KAUNIS ROUVA KUULUU HEIDÄN SUKUUN.
        SANOIN, ETTÄ: OLI ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN KERTA, KUN MINÄ TEIDÄN SUVUN ELIITIN KANSSA ISTUN SAMASSA PÖYDÄSSÄ.

OLEN KÄYNYT 2 KERTAA HÄNEN RAVINTOLASSA KAHVILLA JA OLIS VARMAAN HEITTÄNYT ULOS, MUTTA EI OLLUT VARA KOSKA OLI VASTA ALOITTANUT TUON RAVINTOLAN PITÄMISEN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tein Inarin kirkossa niitä KUNNIA SIIVOUKSIA SAAMELAISTEN HAUTAJAISTEN JÄLKEEN JA SAIN KUULLA, ETTÄ RAVINTOLA SARRIT OLI HOITANUT PITOPALVELUA SAMOISSA HAUTAJAISSA.
        OLIN ÄITINI APUNA JA SANOIN, ETTÄ: VOIN HOITAA KIRKON SIIVOUKSEN NIIN SAAN HOITAA KUNNIAA VAIKKA EI HE OLE EDES SYYTTÄNEET MINUA HEIDÄN KUNNIOIDEN LOUKKAAMISESTA.

USKON, ETTÄ HE ARVOSTIVAT VAIKKA EIVÄT VOINEET ENÄÄ EDES SANOA : MINUN HAUTAJAISISSA ON KYLLÄ PARASTA VANHEMPI PANOSTAJA JOKA TYÖTTÖMÄNÄ NÖYRTYY JA ANTAA KUNNIAA VAIKKA EN OLE EDES VAATINUT ENKÄ KOSKAAN MOITTINUT MISTÄÄN.

SANOIN, ETTÄ: MINÄ EN RAVINTOLA SARRITIN SOTKUJA SUOSTU SIIVOAMAAN VAAN HÄN SAA LUVAN SIIVOOTA ITSE OMAT SOTKUNSA.

JOSSAIN LEHDESSÄ OLI HAASTATTELU HÄNESTÄ JA HÄN KERTOI OLEVANSA KARJALAINEN JA MIEHENSÄ ON SAAMELAINEN.

SANOIN AIKIOLLE AIKOINAAN, KUN SAIN TIETÄÄ ETTÄ KYSEINEN KAUNIS ROUVA KUULUU HEIDÄN SUKUUN.
        SANOIN, ETTÄ: OLI ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN KERTA, KUN MINÄ TEIDÄN SUVUN ELIITIN KANSSA ISTUN SAMASSA PÖYDÄSSÄ.

OLEN KÄYNYT 2 KERTAA HÄNEN RAVINTOLASSA KAHVILLA JA OLIS VARMAAN HEITTÄNYT ULOS, MUTTA EI OLLUT VARA KOSKA OLI VASTA ALOITTANUT TUON RAVINTOLAN PITÄMISEN.

Ravintola Sarritissa jokainen kahvikuppi jonka saa myytyä on ELINTÄRKEÄÄ, koska HÄNEN PITÄÄ ELÄÄ MYÖS!

Hän aikoinaan kyseli minulta, että: MITEN OLET ONNISTUNUT LAIHDUTTAMAAN NOIN PALJON JA NOIN LYHYESSÄ AJASSA?
        Vastasin hänelle, että: EROSIN JA SIITÄ SE PAINO LÄHTI PIKKU HILJAA PUTOAMAAN.

MINÄ OLIN AIKION KANSSAKIN HEITÄ PALJON KEVIÄMPI, MUTTA EROSIN JA PUTOSI VARMAAN 160KILOA TAAS PAINO!
        EN KYLLÄ NOIN LIHAVA SUOSTU OLEMAAN EDES VAPAAEHTOISESTI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ravintola Sarritissa jokainen kahvikuppi jonka saa myytyä on ELINTÄRKEÄÄ, koska HÄNEN PITÄÄ ELÄÄ MYÖS!

Hän aikoinaan kyseli minulta, että: MITEN OLET ONNISTUNUT LAIHDUTTAMAAN NOIN PALJON JA NOIN LYHYESSÄ AJASSA?
        Vastasin hänelle, että: EROSIN JA SIITÄ SE PAINO LÄHTI PIKKU HILJAA PUTOAMAAN.

MINÄ OLIN AIKION KANSSAKIN HEITÄ PALJON KEVIÄMPI, MUTTA EROSIN JA PUTOSI VARMAAN 160KILOA TAAS PAINO!
        EN KYLLÄ NOIN LIHAVA SUOSTU OLEMAAN EDES VAPAAEHTOISESTI.

Kauhia päällepäsmäri ja suhari tämä aikio

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauhia päällepäsmäri ja suhari tämä aikio

Painonsa arvoinen kulta.

• Anonyymi

Myös papana viittaa poronpaskaan. Mitä sanoo tähän Tsiuttajoen hevosmiehet.

• Anonyymi

onhan se elävän legendan pubi, buahhh!!

• Anonyymi

Mikä tämä legenda juttu on? Kyllä tämä kaveri on vielä kaukana legendasta. Vaikka Selkä pieni kylä on, löytyy sieltä ihan oikeitakin legendoita. Jos on ollut muutaman vuosikymmenen samassa hotellissa töissä ja kaverit äänestää jonkun juottoloiden sisäpiirin vuoden palkinnon puhumattakaan "kirjasta" minkä on tehnyt, ei se vielä legendaa tästä herrasta tee. Odotellaan vielä pari vuosikymmentä ja jos saisi aikaan muutakin kun ihan normielämää. Itsetunto näyttää kyllä olevan hyvinkin kohillaan. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tämä legenda juttu on? Kyllä tämä kaveri on vielä kaukana legendasta. Vaikka Selkä pieni kylä on, löytyy sieltä ihan oikeitakin legendoita. Jos on ollut muutaman vuosikymmenen samassa hotellissa töissä ja kaverit äänestää jonkun juottoloiden sisäpiirin vuoden palkinnon puhumattakaan "kirjasta" minkä on tehnyt, ei se vielä legendaa tästä herrasta tee. Odotellaan vielä pari vuosikymmentä ja jos saisi aikaan muutakin kun ihan normielämää. Itsetunto näyttää kyllä olevan hyvinkin kohillaan. :D

Minä ootan ainakin innolla tulevaa peten paljastuskirjaa, mistä selvii kuka on nainu kenen kans ja kuka on oikeesti lapsen isä, ketkä veti muutakin kun jallua ja lopuks ittensä hengiltä, kuka tartutti eniten syfilistä ja tietysti tarvaksen tapahtumat. moniko pari on vielä yhessä sesonkityöntejöistä ja vieläkö käydään pitämäsä lystiä mökeissä ilman lupia. Jännää juorut aina kiinnostaa kun täälä muuten ei tapahu mittään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ootan ainakin innolla tulevaa peten paljastuskirjaa, mistä selvii kuka on nainu kenen kans ja kuka on oikeesti lapsen isä, ketkä veti muutakin kun jallua ja lopuks ittensä hengiltä, kuka tartutti eniten syfilistä ja tietysti tarvaksen tapahtumat. moniko pari on vielä yhessä sesonkityöntejöistä ja vieläkö käydään pitämäsä lystiä mökeissä ilman lupia. Jännää juorut aina kiinnostaa kun täälä muuten ei tapahu mittään.

Mie ootan kans. Juorut myy aina. Saavat entiset alaiset ja asiakkaat tuntea ex-pomonsa oikian luonteen. Vaikka irvaileehan hän heitä emäntänsä kanssa jo omilla sivuillaan. Giitu poikottiin. Kaikki julkisuus ei aina ole hyväksi omille bisneksille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraava Eiramo tämä "legenda" käytökseltään. Markkinointi suuntaa jo ainoastaan ulkomaisiin matkailijoihin englannin kielisellä mainonnallaan, joskin taitaa olla emäntä joka on kirjoittaja. Sentään toivotti itsenäisyyspäivän toivotukset myös suomeksi. No ehkäpä muutama kaveri ja ex-alainen baariin eksyy uteliaisuuttaan.

• Kylläpä alkoi taas melkoinen älämölö hyvästä nimestä ja hienosta ravintolan avauksesta
      Saamelaisalueella saamenkielinen nimi on oikein sopiva ja Petellä on pitkäaikaisena
      alueen asukkina oikeus jos ei jopa velvollisuus saamenkielisen nimen käyttöön.
      Onnea yritykselle ja Päivin näyttelylle. Tullaan syömään, kunhan ehditään.
      Illu

• Anonyymi

Hampurilaisbaarihan tuo on vain. Gastrohamppareilta :DD ii giitu Tarjoaisivat edes jotain paikallisia gastroherkkuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hampurilaisbaarihan tuo on vain. Gastrohamppareilta :DD ii giitu Tarjoaisivat edes jotain paikallisia gastroherkkuja.

Paikallista herkkua😂 Lehmälle maistuvaa poroa,säteilyä täynnä olevat mettän herkut ja matosia Inarinjärven reeskoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama perunasämpylä 7 eri nimellä gastrolisällä

• Anonyymi

Jole siulle tarkoitettu pubi vaikka kaveri ootkin. Vain ulkomaan turisteille. Sen verran vaimoke on lesonnu kylillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jole siulle tarkoitettu pubi vaikka kaveri ootkin. Vain ulkomaan turisteille. Sen verran vaimoke on lesonnu kylillä.

in english

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uppoaa britteihin näin joulun alla. Briteille menee kaikki roskaruoka hamppareista fish&chipseihin. Gastrolla ja "taiteella" nostetaan vain hintaa. Petteriä eivät halua syödä. Niin joo perunasämpylä??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paikallista herkkua😂 Lehmälle maistuvaa poroa,säteilyä täynnä olevat mettän herkut ja matosia Inarinjärven reeskoja

Sinäpä arvostat lähiruokaa kovasti. Miun mielestä Lapissa ei saisi tarjota turisteille muuta kuin maakunnassa tuotettua. Oli kysymyksessä käsityöt tai ruoka. Ilman mielensäpahoittajia. Mutta Kiinasta tuodaan pehmolelut ja muut epämääräiset rojut, joita kiinalaisturistit raahaa takaisin. Syödään sushibuffeesta ja "gourmethamppareita" argentiinan antibioottihärästä jne. Jos olisi tarjolla vain paikallista, niin pakko olisi ostaa. Suuret massat käy Lapissa kuitenkin vain kerran ja ne jotka tykkää, palaa varmasti. Yleensä turistit matkailee sen takia, että nähdään ja koetaan ja maistellaan paikallista, muuten sama pysyä omilla nurkilla.

Muossi-grilliltä voi hakea hampparit siihen nälkään, mihin ne on tarkoitettu. Ja mielellään suomenkielellä, että vanhemmatkin kykenesivät jotain tilaamaan. Suomessa kun ollaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäpä arvostat lähiruokaa kovasti. Miun mielestä Lapissa ei saisi tarjota turisteille muuta kuin maakunnassa tuotettua. Oli kysymyksessä käsityöt tai ruoka. Ilman mielensäpahoittajia. Mutta Kiinasta tuodaan pehmolelut ja muut epämääräiset rojut, joita kiinalaisturistit raahaa takaisin. Syödään sushibuffeesta ja "gourmethamppareita" argentiinan antibioottihärästä jne. Jos olisi tarjolla vain paikallista, niin pakko olisi ostaa. Suuret massat käy Lapissa kuitenkin vain kerran ja ne jotka tykkää, palaa varmasti. Yleensä turistit matkailee sen takia, että nähdään ja koetaan ja maistellaan paikallista, muuten sama pysyä omilla nurkilla.

Muossi-grilliltä voi hakea hampparit siihen nälkään, mihin ne on tarkoitettu. Ja mielellään suomenkielellä, että vanhemmatkin kykenesivät jotain tilaamaan. Suomessa kun ollaan.

giitu

• Anonyymi

Kateelliset paasaa.

• Anonyymi

Heh hee aina jos antaa kritiikkiä tai ei muuten vaan pidä jostakin, on muka kateellinen. Siis oikeesti totuus on vain se, että ei pidä ja siihen on yleensä jokin tavallinen selitys. Itseänsä täynnä olevat tyypit ovat käytökseltään vastenmielisiä ja muita halveksivia. Tämän emännänkin käytös jo sosiaalisessakin mediassa on niin itseriittoista ...jotta.

• Anonyymi

kuka on kateellinen juottoloiden pitäjille? joku 25v alkoholisti. ei normiaikuinen jaksa mitään pubielämää montaa vuotta. ruokaravintolat erikseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh hee aina jos antaa kritiikkiä tai ei muuten vaan pidä jostakin, on muka kateellinen. Siis oikeesti totuus on vain se, että ei pidä ja siihen on yleensä jokin tavallinen selitys. Itseänsä täynnä olevat tyypit ovat käytökseltään vastenmielisiä ja muita halveksivia. Tämän emännänkin käytös jo sosiaalisessakin mediassa on niin itseriittoista ...jotta.

Tömö

• Anonyymi

Juu ei saa laittaa myöskään englanninkielisiä nimiä Eikä Ruotsinkielisiä.

• Anonyymi

Kaivopihalla on Zetori ravintola. Siellä myös on loukkaus näkkälän sukua kohtaan.

• Anonyymi

Niiläkö oli semmonen rattori millä valtasivat Inarin, erikoisoperaatio.

• Anonyymi

Eskelisen tuomat🤣 Giitu!

• Anonyymi

On ne voineet tulla postiautollaki

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6664
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2750
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2428
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1953
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1670
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1518
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1492
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1472
    Aihe