Olen seurannut hienostohelluntailaisia, jotka luovivat totuuden sivuun mm. kasteasiassa. Miksi ette sano suoraan, että jokaisennuskoon tulleen kuuluu lähteä upotuskasteelle?
Sielunvihollisen sanoma väittää toisin:
"Meidän pitää hyväksyä eri näkemykset."
Voisiko Apt.10:48 . sopia sellainen valhe?
Miksi et sano suoraan, mikä on raamtullista?
117
540
Vastaukset
- Anonyymi
Suurin osa kristillisen opetuksen nimen alla julki tuodusta Raamatun opetuksesta on lähtöisin uskosta osattomilta maailman ihmisiltä. Hienostohelluntailaisuus on helluntailaisuuden lopun alku.
-Herran profeetta- - Anonyymi
helluntai sitä ja täätä aina sinulla on ongelma.
Kaste- se on vapaissa suunnissa upotuskasteellinen tapahtuma ja jopa rippikoulussa, kastamaton, halustaan saa upotuskasteen. - Anonyymi
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa.
Silloin Pietari vastasi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
(Apt 10:43-48)
Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
(Apt 8:12)
Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Ja
kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?" Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja
he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja
hän jatkoi matkaansa iloiten. Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja julisti evankeliumia kaikissa kaupungeissa, kunnes tuli Kesareaan.
(Apt 8:35-40)
Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista. Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat. Mutta
ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. Mutta
uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. Sillä te olette kaikki >>>uskon kautta Jumalan lapsia <<<-->>>>Kristuksessa Jeesuksessa. <<<<
Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
(Gal 3:21-29) "Abraham ensimmäinen uskova ja juutalainen--!""
Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
(Gal 5:24-25)- Anonyymi
Tästä selviää mistä löytyy se Jumalan -.-----lapsi --- ja sitten joka ei- niin synnin takia- toinen kuolema on tuomion alaisena sielunsa kanssa- jossa Jumala tappaa syntiä tekevän sielun helvetin tulessa. tämä ei tosin koske heitä, jotka herätetään kuoleman unesta - iankaikkisen elämän armolahjaan sisälle.
Jumala on antanut Elämänantajana elämän Pojalle, ja Poika antaa iankaikkisen elämän kelle tahtoo.
Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme. Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
(Rom 8:12-14)
- Anonyymi
Ilman raamatullista kastetta ei ole raamatullista kristinuskoa. Muistakaa tämä.
- Anonyymi
Eli Paavali oli siis eksyttäjä ?
Oletko tosissasi ?
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
Paavali kiittää Jumalaa siitä, ettei ollut kastanut kuin vain pari juutalaista !
Vesikaste nät kuului lakkautettuun lakiliittoon sen yhtenä pesona ja ne on lakkautettu, eikä niitä pakanoilta vaadittu !
Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
Ulkoinen vesikaste kuului lakiliiton juutalaisille ja nyt lakiliitto säädöksineen ja lihan säännöt on lakkautettu ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli Paavali oli siis eksyttäjä ?
Oletko tosissasi ?
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
Paavali kiittää Jumalaa siitä, ettei ollut kastanut kuin vain pari juutalaista !
Vesikaste nät kuului lakkautettuun lakiliittoon sen yhtenä pesona ja ne on lakkautettu, eikä niitä pakanoilta vaadittu !
Hepr. 9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
Ulkoinen vesikaste kuului lakiliiton juutalaisille ja nyt lakiliitto säädöksineen ja lihan säännöt on lakkautettu !Valehtelet päin silmiä. Kaste kuuluu jokaiselle uskoon tulleelle, sekä juutalaisille että pakonoille. Sanasta löytyy esimerkkejä, joissa pakanoita kastetaaan Jeesuksen nimeen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet päin silmiä. Kaste kuuluu jokaiselle uskoon tulleelle, sekä juutalaisille että pakonoille. Sanasta löytyy esimerkkejä, joissa pakanoita kastetaaan Jeesuksen nimeen!
Raamatussa ainoat kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka Pietari kastoi ymmärtämättömyyttään.
Pietari joutui siitä apostolien puhutteluun, kun hän tavallaan liitti pakanan juutalaisiin, siis se vesikaste / parannuksen kaste kuului vain ja ainoastaan lakiliiton jäsenille ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet päin silmiä. Kaste kuuluu jokaiselle uskoon tulleelle, sekä juutalaisille että pakonoille. Sanasta löytyy esimerkkejä, joissa pakanoita kastetaaan Jeesuksen nimeen!
Joten sinun kannattaisi tutkia sitä Raamattua edes vähän tarkemmin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten sinun kannattaisi tutkia sitä Raamattua edes vähän tarkemmin !
Kuule, sinä valehtelit päin silmiä! Kaste kuuluu jokaiselle uskoon tulleelle Jeesuksen omalla, mutta kaste ei kuulu sinulle jumalaton pilkkkaja ja Sanan vääristelijä!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ainoat kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka Pietari kastoi ymmärtämättömyyttään.
Pietari joutui siitä apostolien puhutteluun, kun hän tavallaan liitti pakanan juutalaisiin, siis se vesikaste / parannuksen kaste kuului vain ja ainoastaan lakiliiton jäsenille !Onko sinulla edes Raamattua, vai onko pastorisi valehdellut sinulle väittäen: "Raamatussa ainoat kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka Pietari kastoi ymmärtämättömyyttään".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla edes Raamattua, vai onko pastorisi valehdellut sinulle väittäen: "Raamatussa ainoat kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta, jotka Pietari kastoi ymmärtämättömyyttään".
Sori vaan, mutta Opettajani on Pyhä Henki, joka avaa Sanaa sille, joka etsii Totuutta salatuinpaan asti.
Mutta voittehan näyttää minulle Raamatusta sen kohdan, missä pakanoita kastettiin vedellä !
Jään odottelemaan !
Huomautan vain sen, että Korneliuksen tapaus oli se ainut ja siten ensimmäinen, kaikki sitä ennen kastetut olivat juutalaisia, siis apostolit käsittelivät asiaa vasta sitten, kun Pietari meni kastamaan Korneliuksen huonekunnan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori vaan, mutta Opettajani on Pyhä Henki, joka avaa Sanaa sille, joka etsii Totuutta salatuinpaan asti.
Mutta voittehan näyttää minulle Raamatusta sen kohdan, missä pakanoita kastettiin vedellä !
Jään odottelemaan !
Huomautan vain sen, että Korneliuksen tapaus oli se ainut ja siten ensimmäinen, kaikki sitä ennen kastetut olivat juutalaisia, siis apostolit käsittelivät asiaa vasta sitten, kun Pietari meni kastamaan Korneliuksen huonekunnan !Sinä hypit silmille, niin katso itse ja etsi ä Raamatusta kohdat, jotka todistavat aukottamasta pakanoita kastettavan vedellä. Kovin on hepposet evääsi, ja sinä poikanen tulit riekkumaan miehille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jään odottelemaan !
Huomautan vain sen, että Korneliuksen tapaus oli se ainut ja siten ensimmäinen, kaikki sitä ennen kastetut olivat juutalaisia, siis apostolit käsittelivät asiaa vasta sitten, kun Pietari meni kastamaan Korneliuksen huonekunnan !Odottele hiljaa, kusi sukassa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jään odottelemaan !
Huomautan vain sen, että Korneliuksen tapaus oli se ainut ja siten ensimmäinen, kaikki sitä ennen kastetut olivat juutalaisia, siis apostolit käsittelivät asiaa vasta sitten, kun Pietari meni kastamaan Korneliuksen huonekunnan !Tiedätkö, Pyhä Henki ei opeta vastoin Sanan ilmoitusta, niin kuka onkaan opettajasi, ei ainakaan Jumalan Henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö, Pyhä Henki ei opeta vastoin Sanan ilmoitusta, niin kuka onkaan opettajasi, ei ainakaan Jumalan Henki.
Näytä nyt vaan siitä Raamatustasi se todeksi, että siellä kastettiin pakanoita !
Sillä kaikki selviää toivon mukaan sinulekin ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytä nyt vaan siitä Raamatustasi se todeksi, että siellä kastettiin pakanoita !
Sillä kaikki selviää toivon mukaan sinulekin ?Sinäkö jumalaton komentelet minua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö jumalaton komentelet minua!
Tämä on keskustelupalsta !
Ja jos ja kun sinä väität jotakin valheeksi tai totuudeksi, niin silloin olisi syytä näyttää se toteen Raamatun sanalla !
Mutta jos sinä et siihen kykene, niin ei se minun vikani tai syyni ole !
Turhaan sinä siis minulle kiukuttelet ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä kaikki selviää toivon mukaan sinulekin ?Roomalainen vanginvartija ja hänen perheensä olivat pakanoita.
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalainen vanginvartija ja hänen perheensä olivat pakanoita.
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)
Usko ToivonenTuossa ei kerrota hänen olleen pakana !
Siis Paavali itse oli Rooman kansalainen, oliko hänkin siis pakana ?
25 Mutta kun he olivat oikaisseet hänet ruoskittavaksi, sanoi Paavali siinä seisovalle sadanpäämiehelle: "Onko teidän lupa ruoskia Rooman kansalaista, vieläpä ilman tuomiota?"
26 Kun sadanpäämies sen kuuli, meni hän päällikölle ilmoittamaan ja sanoi: "Mitä aiot tehdä? Tämä mies on Rooman kansalainen."
27 Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: "Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?" Hän vastasi: "Olen".
28 Niin päällikkö sanoi: "Minä olen paljolla rahalla hankkinut itselleni tämän kansalaisoikeuden". Paavali sanoi: "Mutta minulla se on syntymästäni asti".
Joten tuo ei todista yhtään mitään, sori vaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei kerrota hänen olleen pakana !
Siis Paavali itse oli Rooman kansalainen, oliko hänkin siis pakana ?
25 Mutta kun he olivat oikaisseet hänet ruoskittavaksi, sanoi Paavali siinä seisovalle sadanpäämiehelle: "Onko teidän lupa ruoskia Rooman kansalaista, vieläpä ilman tuomiota?"
26 Kun sadanpäämies sen kuuli, meni hän päällikölle ilmoittamaan ja sanoi: "Mitä aiot tehdä? Tämä mies on Rooman kansalainen."
27 Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: "Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?" Hän vastasi: "Olen".
28 Niin päällikkö sanoi: "Minä olen paljolla rahalla hankkinut itselleni tämän kansalaisoikeuden". Paavali sanoi: "Mutta minulla se on syntymästäni asti".
Joten tuo ei todista yhtään mitään, sori vaan !Filippi oli tuolloin Rooman osa Rooman valtakuntaa.
Miksi tuot tekstikohdan Jerusalemin alueelta?
Nyt on kysymys Filippistä, roomalaisesta sotilassiirtokunnasta.
Euroopan alueella olevasta paikkakunnasta.
Roomalaiset eivät saaneet ilman tuomiota ruoskia, eikä heittää vankilaan ketään.
36 Niin vanginvartija ilmoitti tämän Paavalille sanoen: "Päälliköt ovat lähettäneet sanan, että teidät on päästettävä irti; lähtekää siis nyt ulos ja menkää rauhassa".
37 Mutta Paavali sanoi heille: "He ovat julkisesti, vieläpä ilman tuomiota, ruoskineet meitä, jotka olemme Rooman kansalaisia, ja ovat heittäneet meidät vankeuteen; ja nytkö he salaa ajaisivat meidät tiehemme! Ei niin, vaan tulkoot itse ja viekööt meidät ulos."
( Apt 16)
Kysymyksessä oli roomalainen vankila, vanginvartija oli myös roomalainen.
23 Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä.
24 Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
..
27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen. ( Apt 16)
Paavalihan oli pakanain apostoli.
46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
47 Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'." ( Apt 13)
9 Ja Paavali näki yöllä näyn: makedonialainen mies seisoi ja pyysi häntä sanoen: "Tule yli Makedoniaan ja auta meitä".
10 Ja kun hän oli nähnyt sen näyn, niin me kohta tahdoimme päästä lähtemään Makedoniaan, sillä me käsitimme, että Jumala oli kutsunut meitä julistamaan heille evankeliumia.
11 Kun nyt olimme purjehtineet Trooaasta, kuljimme suoraan Samotrakeen, ja seuraavana päivänä Neapoliin,
12 ja sieltä Filippiin, joka on ensimmäinen kaupunki siinä osassa Makedoniaa, siirtokunta. Siinä kaupungissa me viivyimme muutamia päiviä. ( Apt 16)
Joten, Filippi oli pakana-aluetta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta !
Ja jos ja kun sinä väität jotakin valheeksi tai totuudeksi, niin silloin olisi syytä näyttää se toteen Raamatun sanalla !
Mutta jos sinä et siihen kykene, niin ei se minun vikani tai syyni ole !
Turhaan sinä siis minulle kiukuttelet !Aloiti itse hyppiä silmille ja kiulutella ja esiinhtyä Sanan tuntija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filippi oli tuolloin Rooman osa Rooman valtakuntaa.
Roomalaiset eivät saaneet ilman tuomiota ruoskia, eikä heittää vankilaan ketään.
36 Niin vanginvartija ilmoitti tämän Paavalille sanoen: "Päälliköt ovat lähettäneet sanan, että teidät on päästettävä irti; lähtekää siis nyt ulos ja menkää rauhassa".
37 Mutta Paavali sanoi heille: "He ovat julkisesti, vieläpä ilman tuomiota, ruoskineet meitä, jotka olemme Rooman kansalaisia, ja ovat heittäneet meidät vankeuteen; ja nytkö he salaa ajaisivat meidät tiehemme! Ei niin, vaan tulkoot itse ja viekööt meidät ulos."
( Apt 16)
23 Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä.
24 Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
..
27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen. ( Apt 16)
46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
47 Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'." ( Apt 13)
9 Ja Paavali näki yöllä näyn: makedonialainen mies seisoi ja pyysi häntä sanoen: "Tule yli Makedoniaan ja auta meitä".
10 Ja kun hän oli nähnyt sen näyn, niin me kohta tahdoimme päästä lähtemään Makedoniaan, sillä me käsitimme, että Jumala oli kutsunut meitä julistamaan heille evankeliumia.
11 Kun nyt olimme purjehtineet Trooaasta, kuljimme suoraan Samotrakeen, ja seuraavana päivänä Neapoliin,
12 ja sieltä Filippiin, joka on ensimmäinen kaupunki siinä osassa Makedoniaa, siirtokunta. Siinä kaupungissa me viivyimme muutamia päiviä. ( Apt 16)
Usko ToivonenUsko Toivonen, luterilaisena sinun sydämen usko tulee kirkon sakramentin kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen, luterilaisena sinun sydämen usko tulee kirkon sakramentin kautta.
Usko tulee kuulemisesta.
Niin se tuli Filipissäkin vanginvartijan ja hänen perheensä osalta, kun he saivat kuulla pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta.
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
..
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
(Room 10)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Apt 16)
..
Usko ToivonenVoi hyvää päivää sentään !
Juutalaisia oli ympäri maailmaa sen Raamattu selvästi kertoo !
Joten paikkakunnalla tai edes maalla ei ole merkitystä jos ja kun syntyperää tutkitaan !
Oletko oikeasti noin ymmärtämätön, vai heittäännytkö vain ?
Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
Ja sitten se, että joku tehtävä määrittäisi syntyperän !
Esim. Sakkeus oli juutalainen tullimies !
Tulli meni varmasti Roomalle !
Eli miksi yrität väen vängällä tehdä vanginvartijasta pakanaa, kun sitä ei Raamatussa missään kohtaa sanota !
Sen sijaan se voi jo jotain kertoakkin, että vartija puhutteli Paavalia ja Silasta herroiksi ja ITSE kysyi, että miten hän voi pelastua !
25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
!!!
29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
!!!
Näin tuskin roomalainen pakana olisi toiminut ?
No, niin tai näin, mutta missään ei sanota vanginvartijan olleen pakana !
Joten selityksesi ovat tyhjiä ja omasta päästäsi tuotettuja, eivät mitään Totuutta.
Ymmärrän toki halusi pitää kiinni tuosta oljen korrestasi, jotta oma väärä käsityksesi vesikasteen tarpeellisuudesta uudessa liitossa ei vain kaatuisi ja siten suuri osa oppirakennelmasi ja "opettajiesi" oppirakennelmaa ja isien perinnäissäänötkin siinä samassa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloiti itse hyppiä silmille ja kiulutella ja esiinhtyä Sanan tuntija.
Se nyt vain ei ole mitään silmille hyppimista, jos ja kun kerron oman näkemykseni kasteista ja perustelen ne tarkasti Raamatun sanalla !
Noin sinunkin tulisi toimia, eikä vain herjata toista keskustelijaa ja kiukutella tälle ihan turhaan ja syyttä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Apt 16)
..
Usko ToivonenJoten Usko Toivonen !
Yritä etsiä joku toinen tapaus Raamatusta, jossa pakana on kastettu !
Sillä selityksesi ei riitä millään vanginvartijan tapauksessa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten Usko Toivonen !
Yritä etsiä joku toinen tapaus Raamatusta, jossa pakana on kastettu !
Sillä selityksesi ei riitä millään vanginvartijan tapauksessa !Toki vanginvartija oli roomalainen. Palveli roomalaisessa siirtokunnassa.
Filippin osalta ei edes mainita siellä olleen synagoogaa, kuten Apostolien teoissa on mainittu niiden paikkakuntien osalta, missä sellainen oli.
Ja voittehan todistaa Raamatun ilmoituksen kautta vanginvartijan olleen juutalaisen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki vanginvartija oli roomalainen. Palveli roomalaisessa siirtokunnassa.
Filippin osalta ei edes mainita siellä olleen synagoogaa, kuten Apostolien teoissa on mainittu niiden paikkakuntien osalta, missä sellainen oli.
Ja voittehan todistaa Raamatun ilmoituksen kautta vanginvartijan olleen juutalaisen.
Usko ToivonenMinun ei tarvitse sitä todistella !
Sinun pitää se tehdä, sillä sinä itse aloit väittämään häntä pakanaksi !
Mutta siihen sinulla ei riitä tieto !
Joten älä yritä kieroilla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun ei tarvitse sitä todistella !
Sinun pitää se tehdä, sillä sinä itse aloit väittämään häntä pakanaksi !
Mutta siihen sinulla ei riitä tieto !
Joten älä yritä kieroilla !Tottakai sinulla on todistamisen velvollisuus, koska kirjoitat, että vanginvartija ei ollut pakana.
Mihin perustat väitteesi?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai sinulla on todistamisen velvollisuus, koska kirjoitat, että vanginvartija ei ollut pakana.
Mihin perustat väitteesi?
Usko ToivonenEtkö ole lukenut ?
1. Korinttolaiskirje 1
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Niin ja King James käännös sanoo näin:
33 And he took them the same hour of the night, and washed their stripes; and was baptized, he and all his, straightway.
Tulivat kastetuiksi, mutta millä ???
Siis tässä kohtaa käytetään samaa sanaa, vaikka on kyse eri kasteesta:
Mark. 1:8 Minä kastan (baptizdo) teidät vedellä, mutta hän kastaa (baptizdo) teidät Pyhällä Hengellä."
Joten tuossa voidaan puhua myös Hengellä kastamisesta, eikä vain vedellä !
Siis ihan samoin kuin tässä Raamatunkohdassakaan EI OLE SANAA VESI:
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla (baptizdo) heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Perinnäissäännön mukaan siihen on lisätty sana VESI, vaikka sitä siinä EI OIKEASTI OLE !
19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
Tämä asia vahvistuu Korneliuksen tapauksessa, eli he saivat Hengen heti uudestisyntymän hetkessä, eikä vasta myöhemmin !
Vesikaste oli lakkautettuun lakiliiton järjestykseen kuulunut ulkoinen vesi peso, jota ei pakanoille sälytetty eikä sitä vaadittu ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole lukenut ?
1. Korinttolaiskirje 1
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Niin ja King James käännös sanoo näin:
33 And he took them the same hour of the night, and washed their stripes; and was baptized, he and all his, straightway.
Tulivat kastetuiksi, mutta millä ???
Siis tässä kohtaa käytetään samaa sanaa, vaikka on kyse eri kasteesta:
Mark. 1:8 Minä kastan (baptizdo) teidät vedellä, mutta hän kastaa (baptizdo) teidät Pyhällä Hengellä."
Joten tuossa voidaan puhua myös Hengellä kastamisesta, eikä vain vedellä !
Siis ihan samoin kuin tässä Raamatunkohdassakaan EI OLE SANAA VESI:
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla (baptizdo) heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Perinnäissäännön mukaan siihen on lisätty sana VESI, vaikka sitä siinä EI OIKEASTI OLE !
19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
Tämä asia vahvistuu Korneliuksen tapauksessa, eli he saivat Hengen heti uudestisyntymän hetkessä, eikä vasta myöhemmin !
Vesikaste oli lakkautettuun lakiliiton järjestykseen kuulunut ulkoinen vesi peso, jota ei pakanoille sälytetty eikä sitä vaadittu !Eli nyt kun tuon tarkemmin katsoin, niin siinä ei nähdäkseni noiden Raamatunpaikkojen kautta perustellen ollut edes kyse vesikasteesta, vaan Pyhällä Hengellä kastamisesta.
Niin ja yksi pieni huomio vielä tähän nliittyen !
Paavali oli vankilassa ja sitten sen vartijan kotona, joten missä tapahtui se vedellä kastaminen mukamas ?
Vankilassa vai kotona ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli nyt kun tuon tarkemmin katsoin, niin siinä ei nähdäkseni noiden Raamatunpaikkojen kautta perustellen ollut edes kyse vesikasteesta, vaan Pyhällä Hengellä kastamisesta.
Niin ja yksi pieni huomio vielä tähän nliittyen !
Paavali oli vankilassa ja sitten sen vartijan kotona, joten missä tapahtui se vedellä kastaminen mukamas ?
Vankilassa vai kotona ?Filippi oli joen rannalla.
12 ja sieltä Filippiin, joka on ensimmäinen kaupunki siinä osassa Makedoniaa, siirtokunta. Siinä kaupungissa me viivyimme muutamia päiviä.
13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
( Apt 16)
Haavojen peseminen ja kaste.
Haavat pestiin vedellä, kasteeseen tarvittiin myöskin vettä.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Paavali ei ollut Jeesuksen valitsema apostoli, vaan murhamies ja valheveikko.
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan.
Paavali ei kuulu tähän joukkoon, joille Jeesus antoi kastekäskyn Galilean vuorella.
Matt.28:18-20
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi
Jeesuksen seurassa eläneet apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita..Paavali ei kuulu joukkoon.
Kaikki kansat tuli kastaa ja sitten opetus kasteen jälkeen.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen seurassa eläneet apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita..Paavali ei kuulu joukkoon.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Jo elinakanaan Luther murhautti satoja tuhansia viattomia!
- Anonyymi
Paavalin rienaajat menevät kadotukseen kirjoittaa Pietari.
Pietarin kirje:
3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.28
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt. - Anonyymi
Oho, nyt osuittekin mehukkaaseen kohtaan! Paavali, tuo Jerusalemin tiellä valaistunut "murhamies ja valheveikko", joka kuitenkin näyttää olevan ainoa kaveri tästä joukosta, josta meillä on mitään historiallista haisua. Kun kelaamme tätä "tosi" tarinaa vähän taaksepäin, niin siinä Jeesus ilmestyy, valitsee apostolit ja antaa kastekäskyn vuorella – kauniin pyhää kuvastoa, mutta historiallista pohjaa? Ei niinkään. Paavalista sentään voidaan sanoa, että tyyppi oikeasti *oli* olemassa, kova käännyttämään ja jätti kirjeitä, joita voidaan lukea vielä tänäänkin.
Tämän hupaisan puusepän kaksitoista apostolia ja heidän nimeään kantavat perustukset ovat kyllä kaunista kuvitusta, mutta kieltämättä tuntuu, että tarinaa on paisuteltu matkalla. Jeesus apostoleineen näyttäytyy enemmänkin kirjailijoiden mielikuvituksen tuotteena, jossa jokaiselle "pyhälle" on saatu rooli. Paavali, kunnon vanha humpuukinikkari, pistää pakan sekaisin ja tekee itsestään yhden merkittävimmistä uskontarinan levittäjistä – ja tekee sen vieläpä sillä asenteella, että evankeliumin julistaminen on hänen, "ainoastaan hänen", tehtävänsä. Hänen versionsa "totuudesta" on yhä osa pakettia, jota niin moni typerys uskoo tänäkin päivänä.
Joten ehkä se "kaksitoista" apostolia jääköön symboliseksi kuvaukseksi, mutta Paavali – hän on tarinan suurin peluri, ehkäpä koko show’n ainoa todellinen esiintyjä.
Terveisin,
Enkeli Mäntä, historian ja HUMPUUKIN erottelija - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.Et vain itse ymmärrä sitä perustaa ja pohjaa, mikä oli Jeesuksen nimeen kastamisessa ja sitten Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastamisessa.
Juutalaiset kastettiin vedellä parannukseen ja he sen kautta ottivat vastaan Jeesuksen !
Joten heidät kastettiin siten Jeesuksen nimeen !
Mutta !
Kun puhutaan pakanoista, niin mitä siinä Raamatunkohdassa siis sanotaankaan:
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Siis KAIKKI KANSAT , eli PAKANAT !
Pakanat eivät olleet entuudestaan liitossa Jumalan kanssa, kuten juutalaiset, joilla oli jo tieto Jumalasta ja Pyhästä Hengestä !
Eli pakanoilla ei ollut entuudestaan tietoa Jumalasta, eikä Pyhästä Hengestä, joten helle piti julistaa KOKO evankeliumi, joten he tulivat kastetuksi uudestisyntymässä Pyhällä Hengellä, kun uskoivat Isään ja Poikaan ja Pyhään Henkeen !
Siis lakiliitossa kastettiin ULKOISELLA vesikasteella , jonka suoritti ihminen !
Mutta uudessa liitossa Herra kastaa uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä !
Tässä Johanneksen todistus tuosta eri kastamisesta:
Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella
Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Eli ihan kuten olen tässä ketjussa jo kirjoittanut, niin lakkauteussa lakiliitossa oli ULKOINEN VESIPESO, joka on lakkautettu lakiliiton mukana jo 2000v. sitten !
Nyt uudessa liitossa Herra kastaa uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä, se on SISÄINEN / Hengellinen toimitus !
Kaksi eri kastetta, vesi ja Pyhällä Hengellä kastaminen !
Kaksi eri liittoa, ulkoinen ja jo lakkautettu lakiliitto ja sitten sisäinen uusi liitto !
Kaksi eri kastajaa, lakiliitossa ihminen, mutta uudessa liitossa Jumala !
Vielä eräs pointti joka vahvistaa asiaa epäileville !
Juutalaisilla järjestys oli se, että jos he tulivat uskoon, niin heidät kastettiin siis vedellä PARANNUKSEEN Jeesuksen nimeen, eli siten he tunnustautuivat uskomaan Jeesukseen ja Hänen ristintyöhönsä !
Mutta ainoilla pakanoilla (Korneliuksen huonekunta) järjestys oli toinen !
He tulivat Pietarin julistaman ilosanoman kautta uskoon ja he uudestisyntyivät HETI, siitä merkkinä olivat kielet !
Ei tarvittu vesikastetta, mutta Pietari tottumuksesta lakiliiton järjestykseen kastoi heidät JÄLKIKÄTEEN turhaan vedellä !
Paavali, pakanoiden apostoli kertoo selvästi siitä hänen omasta apostolin tehtävästään ja miten Herra ITSE hänet ohjeisti:
EI KASTAMAAN, vaikka apostolin piti Paavalinkin mukaan olla esimerkillinen KAIKESSA TOIMINNASSAAN !
Paavali vielä kertoo senkin, että hän oli kastanut kaikista uskoontulleista vain pari juutalaista, mutta KIITTÄÄ JUMALAA SIITÄ; ETTEI OLLUT KASTANUT USEAMPIA !
14 Minä KIITÄN JUMALAA, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
Tämä on ehyt kokonaisuus ja ihan turhaan siten on ollut näitä loputtomia vesikaste kiistoja !
VESIKASTE KUULUI JO 2000v. SITTEN LAKKAUTETTUUN LAKILIITTOON, se kuului niihin ulkoisiin vesipesoihin:
- Anonyymi
Miksi Pyhä Henki sanoo Raamatussa, että
"ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen"? Apt. 2:38.
Takoittaako "kukin teistä" samaa kuin JOKAINEN?- Anonyymi
Mitä siinä kohtaa lukee, keille puhuttiin:
5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
14 Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
Eli juutalaisia kaikkialta maailmasta VELJIÄ , ei pakanoita ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siinä kohtaa lukee, keille puhuttiin:
5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
14 Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
Eli juutalaisia kaikkialta maailmasta VELJIÄ , ei pakanoita !Ja jotta ei tule ihan turhaa väittelyä tästä, niin vasta tässä kohtaa tuli tietoon apostoleille se, että pakanoillekin kuului uusil iitto !
Apostolien teot 11
12 Ja Henki käski minun mennä arvelematta heidän kanssansa; ja myös nämä kuusi veljeä lähtivät minun kanssani. Me menimme sen miehen taloon,
13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
Siis tämä vasta Apostolien tekojen11 luvussa !
Eikä Apostolein tekojen 2 luvun aikaan ! Jätit osan lauseesta pois.
Apt. 2:
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on tehnyt hänet Herraksi ja Kristukseksi, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37. Tämän kuullessaan he saivat piston sydämeensä, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?" Hepr. 4:12
38. Pietari vastasi: "Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Mark. 16:16; Luuk. 24:47
39. Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne ja kaikille, jotka ovat kaukana, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Jes. 57:19; Joh. 10:16; Ef. 2:13
40. Monilla muillakin sanoilla hän todisti vakuuttavasti, ja hän kehotti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä kierosta sukupolvesta."
5. Moos. 32:5; Fil. 2:15
Sana jakeessa 38. Kääntykää selvitys alkuteksteihin. Novum.
Translitteraatio: metanoeō
Käännös:
'ajatella toisin', katua, muuttaa mielensä (noeō ajatella 3025)- Anonyymi
Tohok kirjoitti:
Jätit osan lauseesta pois.
Apt. 2:
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on tehnyt hänet Herraksi ja Kristukseksi, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37. Tämän kuullessaan he saivat piston sydämeensä, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?" Hepr. 4:12
38. Pietari vastasi: "Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Mark. 16:16; Luuk. 24:47
39. Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne ja kaikille, jotka ovat kaukana, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Jes. 57:19; Joh. 10:16; Ef. 2:13
40. Monilla muillakin sanoilla hän todisti vakuuttavasti, ja hän kehotti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä kierosta sukupolvesta."
5. Moos. 32:5; Fil. 2:15
Sana jakeessa 38. Kääntykää selvitys alkuteksteihin. Novum.
Translitteraatio: metanoeō
Käännös:
'ajatella toisin', katua, muuttaa mielensä (noeō ajatella 3025)Jeesuksen aikakauden juutalaisten oli mahdollista siirtyä vanhasta liitosta uuteen liittoon, lakiliiton parannuksen kasteen(vesi) kautta / avulla !
Eli sen sukupolven oli mahdollista siirtyä suoraan uuteen liittoon tunnustautumalla vesikasteen avulla Jeesuksen uskovaksi.
Tämä mahdollisuus lakkasi n. v70 aikoihin, kun Jumala hävitytti lakiliiton lopullisesti, eli 70v. =sukupolvi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen aikakauden juutalaisten oli mahdollista siirtyä vanhasta liitosta uuteen liittoon, lakiliiton parannuksen kasteen(vesi) kautta / avulla !
Eli sen sukupolven oli mahdollista siirtyä suoraan uuteen liittoon tunnustautumalla vesikasteen avulla Jeesuksen uskovaksi.
Tämä mahdollisuus lakkasi n. v70 aikoihin, kun Jumala hävitytti lakiliiton lopullisesti, eli 70v. =sukupolvi.Siis temppeli hävitettiin Jeesuksen profetian mukaan n. v70 aikoihin ja samalla Jumala teki mahdottomaksi lakiliiton järjestyksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen aikakauden juutalaisten oli mahdollista siirtyä vanhasta liitosta uuteen liittoon, lakiliiton parannuksen kasteen(vesi) kautta / avulla !
Tämä mahdollisuus lakkasi n. v70 aikoihin, kun Jumala hävitytti lakiliiton lopullisesti, eli 70v. =sukupolvi.Väännät palstalle hevonkukkua: tässä näin valheesi: lakiliiton parannuksen kasteen(vesi) kautta / avulla ! Johanneksen kaste oli parannuksen kaste, mutta kaste ei ollut liitto eikä kasteen kautta siirrytty uuteen liittoon, vaan Jeesuksen uhri ja veri aloitti uuden liiton ja uuteen liittoon astutaan uskon kautta.
Parannuksen kasteessa lupauduttiin uskomaan tulevaan Messiaaseen, se on Jeesukseen.
Vanhassa liitossa upotuskastetta käytettiin ylimmäisen pappien vihkimiseen: "Tee heille näin, pyhittääksesi heidät pappeina palvelemaan minua...Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väännät palstalle hevonkukkua: tässä näin valheesi: lakiliiton parannuksen kasteen(vesi) kautta / avulla ! Johanneksen kaste oli parannuksen kaste, mutta kaste ei ollut liitto eikä kasteen kautta siirrytty uuteen liittoon, vaan Jeesuksen uhri ja veri aloitti uuden liiton ja uuteen liittoon astutaan uskon kautta.
Parannuksen kasteessa lupauduttiin uskomaan tulevaan Messiaaseen, se on Jeesukseen.
Vanhassa liitossa upotuskastetta käytettiin ylimmäisen pappien vihkimiseen: "Tee heille näin, pyhittääksesi heidät pappeina palvelemaan minua...Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä.Kirjoitin pitkän vastineen tähän, mutta se on oudosti kadonnut ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väännät palstalle hevonkukkua: tässä näin valheesi: lakiliiton parannuksen kasteen(vesi) kautta / avulla ! Johanneksen kaste oli parannuksen kaste, mutta kaste ei ollut liitto eikä kasteen kautta siirrytty uuteen liittoon, vaan Jeesuksen uhri ja veri aloitti uuden liiton ja uuteen liittoon astutaan uskon kautta.
Vanhassa liitossa upotuskastetta käytettiin ylimmäisen pappien vihkimiseen: "Tee heille näin, pyhittääksesi heidät pappeina palvelemaan minua...Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä.Lue ja usko, en jaksa alkaa uudelleen kirjoittamaan pitkää viestiä:
Sana sanoo selvästi:
Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Tuo sanottiin siis juutalaisille, joiden tuli lakiliiton mukaan tehdä parannus epäuskostaan, eli he eivät olleet uskoneet Jeesukseen !
Tuo ei ollut Johanneksen kaste !
Mutta siinä olet oikeassa, että lakiliiton järjestykseen kuului se, että tehtäväänsä suorittamaan asetettavat leeviläiset miehet pestiin vedellä, se oli osa palvelutehtävään asettamista, mutta ihan eri asia kuin se, mistä nyt keskustellaan !
Tuon tehtävään asettamisen vuoksi Jeesus meni Johanneksen kastettavaksi, sillä lain mukaan Hän ei olisi voinut toimia pappina, jos sitä ei olisi suoritettu, sillä Jeesuksen tuli TÄYTTÄÄ laki kaikin puolin.
Tämä on se syy Jeesuksen kasteella käyntiin, eli Hänenkin, kuten noiden leeviläisten pappien palvelustehtävä alkoi tuosta, ja ihan kuten ne papit voideltiin öljyllä, niin sen kuvan mukaan Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle kyyhkysen muotoisena.
Luuk. 3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Isä itse vahvisti sen tehtävään asettamisen !
Yleistä näyttää olevan tiedon puute.
On olemassa vain kaksi vaihtoehtoa. PAKANA TAI JUUTALAINEN.
Jos Juutalainen uudestisyntyy, sen jälkeen hän on messiaaninen juutalainen.
Jos pakana uudestisyntyy, hän on kristitty.
Silloin kun Jumala vetää ihmisen puoleensa, ihminen voi uudestisyntyä.
Molemmissa uudestisyntyminen tapahtuu vain Jeesuksen Kistuksen kautta, kun hän hyväksyy Kristuksen evankeliumin ja alkaa elämään Jeesuksen Kristuksen yhteydessä.Joh. 6:
43. Jeesus vastasi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. Jer. 31:3; Hoos. 11:4
45. Profeetoissa on kirjoitettu: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opettamia.' Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja oppinut häneltä, tulee minun luokseni. Jes. 54:13; Jer. 31:34; Hepr. 8:10-11; 1. Joh. 2:27Tohok kirjoitti:
Joh. 6:
43. Jeesus vastasi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. Jer. 31:3; Hoos. 11:4
45. Profeetoissa on kirjoitettu: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opettamia.' Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja oppinut häneltä, tulee minun luokseni. Jes. 54:13; Jer. 31:34; Hepr. 8:10-11; 1. Joh. 2:27Siksi onkin tärkeää tarttua tilaisuuteen ja hyväksyä Jeesus Kristus.
- Anonyymi
Raamattu ei tunne tuota "messiaaninen juutalainen" nimikettä !
Sillä se on eriarvoistamista ja juutalaisten / juutalaisuuden väärää korottamista !
Sen sijaan Raamattu sanoo näin:
Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
Eli käyttämääsi jaottelua ei tulisi tehdä / harjoittaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei tunne tuota "messiaaninen juutalainen" nimikettä !
Sillä se on eriarvoistamista ja juutalaisten / juutalaisuuden väärää korottamista !
Sen sijaan Raamattu sanoo näin:
Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
Eli käyttämääsi jaottelua ei tulisi tehdä / harjoittaa !Totta on näin.
- Anonyymi
Uusiosanana tuo "hienostohelluntailaiset" on erittäin onnistunut.
- Anonyymi
Hienostohelluntailaisuus on Sanan halpana pitämistä ja Sanan myyskeltelyä, siis luopumusta.
- Anonyymi
Kuule, jos pakana pelastuu, niin hän on Jeesuksen seuraaja, ei nykyään enää uskovia voi sanoa kristityiksi!
- Anonyymi
Niin tuo kyllä on totta !
Nykyään näet valta osa "kristityistä" ei ole oikeita kristittyjä, eli uudestisyntyneistä uskovia, vaan vain uskosta osattomia ns. luonnollisia ihmisiä !
Suomikin on muka kristitty maa, vaikka uudestisyntyneitä on oikeasti äärettömän harvassa.
On vain ns. nimikrisittyjä, eli oikeasti uskosta osattomia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuo kyllä on totta !
Nykyään näet valta osa "kristityistä" ei ole oikeita kristittyjä, eli uudestisyntyneistä uskovia, vaan vain uskosta osattomia ns. luonnollisia ihmisiä !
Suomikin on muka kristitty maa, vaikka uudestisyntyneitä on oikeasti äärettömän harvassa.
On vain ns. nimikrisittyjä, eli oikeasti uskosta osattomia.helluntailaisten "uudestisyntyminen" on pelkkää hölyn pölyä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisten "uudestisyntyminen" on pelkkää hölyn pölyä !
Sellaiselle, joka itse ei ole sitä kokenut, se varmasti onkin "hölyn pölyä" !
Mutta uudestisyntyneelle ei !
Tässä vähän tietoa sinulle siitä, että miksi on noin:
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli. - Anonyymi
Ei kukaan voi Jeesusta seurata yhtään mihinkään.
Jos olisit Jeesuksen seuraaja, niin ympärileikaus 8 pv. ikäisenä ja kävisit viikottain Synagoogassa.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen. Ei mikään lahkoissa hilluva ja kaatuileva helluntailainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan voi Jeesusta seurata yhtään mihinkään.
Jos olisit Jeesuksen seuraaja, niin ympärileikaus 8 pv. ikäisenä ja kävisit viikottain Synagoogassa.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen. Ei mikään lahkoissa hilluva ja kaatuileva helluntailainen.Jaha judaisti on tullut palstalle !
Voi voi sentään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaha judaisti on tullut palstalle !
Voi voi sentään.* Prestigiators eli arvovaltaiset, jotka matkivat ihmeitä ja magiaa palvelemalla viettelevät ihmisiä. Heidän ruhtinaansa on Saatana.
Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaiselle, joka itse ei ole sitä kokenut, se varmasti onkin "hölyn pölyä" !
Mutta uudestisyntyneelle ei !
Tässä vähän tietoa sinulle siitä, että miksi on noin:
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.tiedän kuule helluntailaisen ja helluntailaisen "uudestisyntymisen" . . . tasan tarkkaan , eikä se ole se kielilläpuhuminen !!
- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu eksytys ja heresia. Ei ole tervettä Kristinuskoa ollenkaan, vaan paha Jenkkilahko, heresia.
Parhami ja Olseni, jotka ovat helluntailaisten opit keksineet vietiin vankilaan sodomiasta.- Anonyymi
Tiedätkö, että Raamattu on olemassa?
Oletko nähnyt ko. Kirjan?
- Anonyymi
Gal.5 "sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.!
- Anonyymi
Eli kirkkokunnat, kuten evlut, eivät peri Jumalan valtakuntaa !
Sitäkö halusit sanoa ?
Nämä nykyiset "kirkkokunnat" ja "seurakunnat" ovat kaikki järjestäin eriseuroja / lahkoja / puolueita !
Kullakin omat perinnäissäännöt ja oppirakenelmat, jotka ovat syrjäyttäneet Raamatun !
Eli Raamatun tulkinnat menevät ohi ja yli itse Raamatusta, eli nyt on käynyt ihan samoin pakanoille, kuten kävi juutalaisillekin !
Matt. 15:3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?
Matt. 15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
Siis esimerkkeinä Lutherin oppi / kirkko !
Helluntailainen oppi / kirkko / seurakunta!
Ym ym............... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kirkkokunnat, kuten evlut, eivät peri Jumalan valtakuntaa !
Sitäkö halusit sanoa ?
Nämä nykyiset "kirkkokunnat" ja "seurakunnat" ovat kaikki järjestäin eriseuroja / lahkoja / puolueita !
Kullakin omat perinnäissäännöt ja oppirakenelmat, jotka ovat syrjäyttäneet Raamatun !
Eli Raamatun tulkinnat menevät ohi ja yli itse Raamatusta, eli nyt on käynyt ihan samoin pakanoille, kuten kävi juutalaisillekin !
Matt. 15:3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?
Matt. 15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
Siis esimerkkeinä Lutherin oppi / kirkko !
Helluntailainen oppi / kirkko / seurakunta!
Ym ym...............Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli voideltuja kielimiehiä, jotka tekivät ahkerasti sitä poikatyötä. Molemmat on ylennetty kirkkauteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli voideltuja kielimiehiä, jotka tekivät ahkerasti sitä poikatyötä. Molemmat on ylennetty kirkkauteen.
Luterilaisuus on murhamiesten perustama uskonto ja porttokirkko.
- Anonyymi
Mikä Raamatussa on totta on vastauksena lyhyempi, kuin toisinpäin asetettu kysymys.
Kirkko on sontapyykin pesupaikka rahaa vastaan.
Valheella valheen valkaisemista.
Sinänsä hyvä asia toisaalta. - Anonyymi
Jeesus varoitti helluntailaisten kaltaisista eksyttävistä lahkolaisista, jotka yrittävät käännyttää Juutalaisia eli Valittuja uuteen uskoon valheiden ja villitsevien hurmoshenkien voimalla.
Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, Valitutkin harhaan. - Anonyymi
Luterilaisuus on jumalaton ja julma uskonto, murhakirkko. "Luther kirjoitti kiivaasti heitä (kastajia) vastaan eikä nähnyt heidän toiminnassaan muuta kuin kapinaa ja herjausta. Rangaistuksena voi olla yksi ainoa: kuolema.
Thyringerin luterilainen uskonpuhdistaja Justius Menius kumosi1530 kirjallisesti kastajain opit, ja Wittenbergin teologien lausunnoissa todettiin, että kuolemanrangaistus oli asiaankuuluva. Se pantiin täytäntöön miekalla, roviolla tai hukuttamalla." -Gunnar Westin- - Anonyymi
Luterilaiset loitsuavat ja tekevät taikurien merkkejä. Pakanallinen vedenvaluttelu otsaan- sakramentti suoritetaan kaavan mukaan. Kastekaavan tarkoitus on saada aikaa yliluonnollinen tapahtuma. Wikipedian mukaan: "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi."
Luterilaiset sakramentit ovat loitsuamista, joilla yritetään saada tavallinen vesi muuttumaan ikuisen elämän antajaksi ja viini muuttumaan vereksi.
Sana varoittaa luterilaisesta kirkosta. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Kolmen otsaan valutetun vesitilkan avulla uudestisyntyminen on väkevä eksytys.- Anonyymi
kasteen vesi ei ole se AINOA sisältö kasteessa , helluntailainen JÄTTÄÄ POIS !
"Jumalan pysyvän ja elävän SANAN "
"olette uudestisyntyneet , ette katoavasta , vaan katoamattomasta siemenestä
Jumalan pysyvän ja elävän SANAN kautta ." 1 Piet: 1 : 23
"Jumalan SANA on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka"
"Jumalan elävä sana " , johon helluntailainen EI USKO .
helluntailainen uskoo , tunteisiin , kokemuksiin , / kielilläpuhuminen , ym. hurmokset ,
aistimukset , siis suoraan sanoen "lihan" aistimukset . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumalan SANA on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka"
helluntailainen uskoo , tunteisiin , kokemuksiin , / kielilläpuhuminen , ym. hurmokset ,
aistimukset , siis suoraan sanoen "lihan" aistimukset .Älä viitsi enempää tuollaista roskaa ja sekaa, mene töihin ja saunaan jos sellaisen satut omistamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aistimukset , siis suoraan sanoen "lihan" aistimukset .Sinulla ei ole hajuakaan raamatullisesta uudestisyntymästä sen enempää kuin kenelläkään lutterin jäsenistössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole hajuakaan raamatullisesta uudestisyntymästä sen enempää kuin kenelläkään lutterin jäsenistössä.
kuule , sinä olet helluntailais - hapatuksen uhri . mutta onhan se kiva siinä
omassa illuusiossaan tuudittautua .
- Anonyymi
100 v. sitten tänne tuodut Jenkkilahkot (Jehovalaisuus, Helluntailaisuus, Mormonismi) ovat kaikki jälkikylvöä ja valheen hengen eksytyksiä, lustetta ja pahoja heresioita.
Ne teltat kannattaa kiertää kaukaa.- Anonyymi
2024-11-08 14:25:35, kommentoinut, sinun isäsi on saatana, etkä pysty kieltämään tätä totuutta itsestäsi.
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18696242/kansanlahetys-ja-helluntailaisuus#comment-132157686
Luterilaisuudessa on viljelty lahjavanhurskaus-käsitettä. Helluntalaisuudessa käsitettä henkikaste. Mielestäni molemmat ovat käyttökelpoisia termejä, kuten kolminaisuus, perisynti, ennaltamäärääminen, jne.
Vesikasteesta kertovia kohtia Raamatusta on mahdollista tulkita siten, että
- niissä puhutaan henkikasteesta, ja/tai
- Jeesuksen vesikasteessa uskovat on jo kastettu, niin kuin kaikki vanhurskaus on jo täytetty Jeesuksessa, ja uskovat ovat siitä (lahja)vanhurskaudesta osallisia, kun ovat Kristuksessa.
Siis kun Kristus on kastettu, Kristuksen ruumis on kastettu.- Anonyymi
Kolminaisuutta ei löydä Raamatusta, vaan löydät kolminaisuuden luterlaiisista tunnustuskirjoista, joita löytyy myös Jumalan ilmoituksen vastainen perisyntioppi. Sano eksyttäjä, miten tämä Sanan kohta voidaan tulkita henkikasteeksi: käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
Höpötät harhojasi: "Jeesuksen vesikasteessa uskovat on jo kastettu". Luuletko tosiaan, että Jeesus hukutettiin vesikasteessa??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolminaisuutta ei löydä Raamatusta, vaan löydät kolminaisuuden luterlaiisista tunnustuskirjoista, joita löytyy myös Jumalan ilmoituksen vastainen perisyntioppi. Sano eksyttäjä, miten tämä Sanan kohta voidaan tulkita henkikasteeksi: käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
Höpötät harhojasi: "Jeesuksen vesikasteessa uskovat on jo kastettu". Luuletko tosiaan, että Jeesus hukutettiin vesikasteessa???Ei-helluntailainen:
Vesikasteella ihmisiä on kastettu, se on selvä. Ja siihen asiaan liittyy Apt 2 lupaus Pyhän hengen lahjan saamisesta. En oikein ymmärrä logiikkaasi, että vastasit kuin Filippuksen kasteella kaikki olisivat kastettuja. Että sieltäkö se henkikaste pitää löytää, miksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei-helluntailainen:
Vesikasteella ihmisiä on kastettu, se on selvä. Ja siihen asiaan liittyy Apt 2 lupaus Pyhän hengen lahjan saamisesta. En oikein ymmärrä logiikkaasi, että vastasit kuin Filippuksen kasteella kaikki olisivat kastettuja. Että sieltäkö se henkikaste pitää löytää, miksi.Oletko kännissä, jumalaton luterilainen!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kännissä, jumalaton luterilainen!!!!
Ei-helluntailainen:
Miksi nimität minua luterilaiseksi? Edellä kirjoitin seuraavaa:
"Vesikasteesta kertovia kohtia Raamatusta on mahdollista tulkita siten, että
- niissä puhutaan henkikasteesta, ja/tai..."
Tämä ei tietenkään tarkoittanut, että jokaikinen vesikastetta mainitseva kohta tulisi tulkita henkikasteeksi, vaan näitä kohtia, partitiivissa, siis osa näistä kohdista, voidaan tulkita henkikastetta vaativiksi, siinä missä muut tulkitsevat vain vesikastetta kuin laiksi. Siis sekä mikä näyttää vesikastetta vaativalta kohdalta, voidaan tulkita henkikasteeksi, tai että uskovat on jo kastettu Jeesuksen kasteessa. Esim. teidät on yhdessä Hänen kanssaan haudattu kasteessa. Voidaan tulkita, että Hänen kasteessaan on se lain täyttäminen, joka uskovalle lasketaan lahjavanhurskaudeksi.
Jos kaste olisi lakia, siihen pätee, Kristus on (ainoa) lain täyttymys. Tuo lain täyttymys lasketaan niille, jotka uskovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpötät harhojasi: "Jeesuksen vesikasteessa uskovat on jo kastettu". Luuletko tosiaan, että Jeesus hukutettiin vesikasteessa???>>>Kolminaisuutta ei löydä Raamatusta, vaan löydät kolminaisuuden luterlaiisista tunnustuskirjoista<<<
Minä olen löytänyt kolminaisuuden Raamatusta, en luterilaisista
tunnustuskirjoista. Mutta ymmärrän, etteivät kaikki Raamattua
lukevat ihmiset löydä sieltä kolmiyhteistä Jumalaa.
Jumalan löytäminen alkaa Jeesuksen Kristuksen löytämisestä ja
Hänen henkilökohtaisesta tuntemisestaan. Ja koska kaikki Raamatun
aukaisijat eivät tunne Jeesusta Kristusta, eivät he tunne myöskään
kolminaisuutta. Jumala on näet kätkenyt salaisuuden itsestään
Jeesukseen Kristukseen. Hän yksin voi ilmoittaa itsensä ihmiselle
niin, että ihminen oppii tuntemaan Hänet.
Jos Jumala ei ilmoita itseään ihmiselle, hän ei voi tulla tuntemaan
Jumalaa. Se on ihmiselle täydellinen mahdottomuus. Et voi tuntea
Jumalaa ohi Jumalan itsensä. Ja Jumala asuu
Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa. Siksi Jeesuksessa Kristuksessa
opimme tuntemaan Jumalaa.
https://www.youtube.com/watch?v=EGQa1o9fM70
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/
Mvh J - K
- Anonyymi
Olen seurannut hienostohotellilaisia.
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät ole kristittyjä. Helluntailaisuus on henkivalta, mistä kannattaa pysyä erossa.
Kristityillä on vain yksi kaste, jossa yhdessä ja samassa kasteessa on vesi, sovintoveren osallisuus ja siinä saadaan puhdistettuun sydämeen Pyhän Hengen lahja. Uskon henki, sinetti uuteen liittoon kuulumisesta.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi
Ei-helluntailainen:
Apt 2 ei sano, että saatte vesikasteella Pyhän hengen. Vaan tämä kohta on vääristelty vuoden 1992 käännökseen.
1. Piet 3:21 voidaan tulkita alkutekstistä, tämän vertauskuvan mukaan teidät pelastaa kaste ei lihan, vaan hyvän omantunnon.
Tätä voi verrata siihen mitä sanoo Hebrealaiskirje 9. Siellä ei ylistetä vesikastetta, vaan puhutaan Jeesuksen uhrista. - Anonyymi
Vesikaste oli vertauskuvaa siitä ylösnousemuksesta, joka on tulossa, ja jonka kautta pelastutaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesikaste oli vertauskuvaa siitä ylösnousemuksesta, joka on tulossa, ja jonka kautta pelastutaan.helluntailaiset ei usko edes raamatun sanaan , joka ilmoitettu jo ennen nykyistä ajanlasku , ekr .
Jumala on KAIKEN ennalta ilmoittanut , mikä liittyy hänen poikaansa Jeesukseen Kristukseen ,
"Herätkää ja riemuitkaa , te jotka tomussa lepäätte , sillä sinun kasteesi on valkeuksien
kaste , ja maa tuo vainajat ilmoille." Jes: 26: 19
>"sinun kasteesi"< = kaste KRISTUKSEEN . Jkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset ei usko edes raamatun sanaan , joka ilmoitettu jo ennen nykyistä ajanlasku , ekr .
Jumala on KAIKEN ennalta ilmoittanut , mikä liittyy hänen poikaansa Jeesukseen Kristukseen ,
"Herätkää ja riemuitkaa , te jotka tomussa lepäätte , sillä sinun kasteesi on valkeuksien
>"sinun kasteesi"< = kaste KRISTUKSEEN . Jkr.Kommenttisi on tyhjää täynnä, jossa ei mikää liity mitenkään aiheeseen eli makaat tomussa ja siihen jäät.
Miksi yrität selittää kun et tajua yhtään mitään mistään hengen asioista ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset ei usko edes raamatun sanaan , joka ilmoitettu jo ennen nykyistä ajanlasku , ekr .
>"sinun kasteesi"< = kaste KRISTUKSEEN . Jkr.Kristus eli Pelastus otetaan vastaan yhdessä Kristillisessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta olevan ollenkaan.
1. Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.
Kannattaa varoa uskonlahkoissa ja lahkoteltoissa saatavia "irtohenkien" kosketuksia ja kasteita, sillä ne tulevat henkimaailmasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus eli Pelastus otetaan vastaan yhdessä Kristillisessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta olevan ollenkaan.
1. Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.
Kannattaa varoa uskonlahkoissa ja lahkoteltoissa saatavia "irtohenkien" kosketuksia ja kasteita, sillä ne tulevat henkimaailmasta.>>> kannattaa varoa <<<
> joka on menettänyt Kristuksen , syöksyy OMIEN TEKOJENSA varaan < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>> kannattaa varoa <<<
> joka on menettänyt Kristuksen , syöksyy OMIEN TEKOJENSA varaan <Kopioit Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei-helluntailainen:
Apt 2 ei sano, että saatte vesikasteella Pyhän hengen. Vaan tämä kohta on vääristelty vuoden 1992 käännökseen.
1. Piet 3:21 voidaan tulkita alkutekstistä, tämän vertauskuvan mukaan teidät pelastaa kaste ei lihan, vaan hyvän omantunnon.
Tätä voi verrata siihen mitä sanoo Hebrealaiskirje 9. Siellä ei ylistetä vesikastetta, vaan puhutaan Jeesuksen uhrista.Raamattu ei puhu pelkästä vesikasteesta, vaan kasteesta, jossa on mukana veden lisäksi Pyhän Hengen ja sovintoveren osallisuus.
Ef.4:5 Yksi kaste.
Parhami ja Olseni teki niitä pelkkiä vesikasteita eli Mikve-pesuja yhdynnän ja kuukautisten jälkeen mentiin kokonaan veden alle piiloon pesemään intiimialueita eli lihan saastaisuuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei-helluntailainen:
Tätä voi verrata siihen mitä sanoo Hebrealaiskirje 9. Siellä ei ylistetä vesikastetta, vaan puhutaan Jeesuksen uhrista.Raamattu ei puhu pelkästä vesikasteesta, vaan kasteesta, jossa on mukana veden lisäksi Pyhän Hengen ja sovintoveren osallisuus.
Parhami ja Olseni teki niitä pelkkiä vesikasteita eli Mikve-pesuja yhdynnän ja kuukautisten jälkeen mentiin kokonaan veden alle piiloon pesemään intiimialueita eli lihan saastaisuuksia.
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli niitä miehiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei puhu pelkästä vesikasteesta, vaan kasteesta, jossa on mukana veden lisäksi Pyhän Hengen ja sovintoveren osallisuus.
Parhami ja Olseni teki niitä pelkkiä vesikasteita eli Mikve-pesuja yhdynnän ja kuukautisten jälkeen mentiin kokonaan veden alle piiloon pesemään intiimialueita eli lihan saastaisuuksia.käsittämätöntä , että helluntailainen ei usko , että kasteessa annetaan Pyhän Hengen lahja ,
siis , Jeesus käski kastaa : >"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"<
ja helluntailaisen mukaan , ei kasteessa mitään Pyhää Henkeä annetakaan , vaan sitten joskus "15 pnä" ,
hei haloo , uskokaa nyt edes Jeesuksen käsky, jos kerran niinkus uskotte . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
käsittämätöntä , että helluntailainen ei usko , että kasteessa annetaan Pyhän Hengen lahja ,
siis , Jeesus käski kastaa : >"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"<
ja helluntailaisen mukaan , ei kasteessa mitään Pyhää Henkeä annetakaan , vaan sitten joskus "15 pnä" ,
hei haloo , uskokaa nyt edes Jeesuksen käsky, jos kerran niinkus uskotte . . .Kasteessa ei luvata mitään pyhiä henkiä opettele lukemaan raamattuasi!
Edes muutaman lauseen tajuaminen auttaa, mutta on siinä se vaikeus että luterilaiset klasit pitää riisua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei puhu pelkästä vesikasteesta, vaan kasteesta, jossa on mukana veden lisäksi Pyhän Hengen ja sovintoveren osallisuus.
Parhami ja Olseni teki niitä pelkkiä vesikasteita eli Mikve-pesuja yhdynnän ja kuukautisten jälkeen mentiin kokonaan veden alle piiloon pesemään intiimialueita eli lihan saastaisuuksia.
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli niitä miehiä.Ei-helluntailainen:
Raamattu ei puhu pelkästä vesikasteesta? Kyllä puhuu paljonkin. Esim. syyrialainen kastattautui Jordanissa seitsemän kertaa.
Jos joku haluaa vesikasteesta tehdä lakia ja ehtoa pelastuksen saamiselle, siihen väitteeseen vastaa Gal 3. Luterilaisuus on ristiriidassa uskon vanhurskaus - ja kasteoppinsa kohdalla. Raamatun mukaan usko tulee kuulemisesta (Room 10), eli ei vesikasteesta.
Galatalaiskirje:
3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteessa ei luvata mitään pyhiä henkiä opettele lukemaan raamattuasi!
Edes muutaman lauseen tajuaminen auttaa, mutta on siinä se vaikeus että luterilaiset klasit pitää riisua.kasteessa :
"kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi ,
SILLOIN te SAATTE Pyhän Hengen LAHJAN , sillä teille ja teidän lapsillenne tämä
lupaus on annettu " Apt: 2: 38-39
> "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan"< , helluntailaisten "silloin" , on muuttamalla
raamatun sanaa , joskus (ehkä) saatte Pyhän Hengen ja , tai / jos , jne.
raamatun sana : "mitään siihen lisäämättä ja mitään siitä pois ottamatta " ( Ilm: 22)
- Anonyymi
Kuule, luterilainen jopa kieltää evankeliumin Sanan.
Tässä on evankeliumi ja luterilainen kieltää evankeliumien Sanan: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
Evankeliumin Sanan kuulemisen, eli yllä olevan, kautta ihminen pelastuu. Mutta kukaan ei pelastu luterilaisen harhan mukaan, vaan niin kuin Sana ilmoittaa eli evankeliumin kautta,
Luterilaiseen pelastusoppi ei sisällä yhtään näistä elementeistä: minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte,- Anonyymi
No niin, täällä taas Enkeli Mäntä, tuoden terveisiä kaikille henkisille etsijöille ja tosikoille. Tänään sukelletaan syvälle Paavalin mielenkiintoiseen mielikuvitukseen ja siihen, miten hän on onnistunut kutomaan evankeliumista sellaisen hengellisen draaman, että vähemmästäkin alkaa hirvittää.
Paavali, se suuri suuri kirjeenkirjoittaja, onnistuu esittelemään meille Jeesuksen, joka vetää pääroolissaan sellaisia temppuja, ettei Marvel-elokuvien supervoimatkaan vedä vertoja. Luetaanpa siis Raamattua hetki Paavalin silmälasien läpi ja katsotaan, mihin kaikkeen tämä "pyhä zombeilu" meidät johdattaakaan.
Ensin on tämä käsittämätön ylösnousemusjuttu, jossa Jeesus kömpii haudasta ja alkaa liikkua elävien parissa – ja kuinkas ollakaan, hän ilmestyy milloin minnekin, teleporttaillen kuin aikansa tieteisfiktiohahmo. "Kun he näin puhuivat, seisoi Jeesus itse heidän keskellään ja sanoi heille: 'Rauha teille!' Mutta he peljästyivät ja joutuivat pelon valtaan ja luulivat näkevänsä hengen" (Luuk. 24:36-37). No mutta tottahan toki, kuka tahansa järkevä ihminen luulisi nähneensä kummituksen, kun kuollut mestari pölähtää keskelle olohuonetta noin vain.
Mutta mitä tekee ylösnoussut Jeesus seuraavaksi? Kalojen ystävä päättää syödä kalaa! "Onko teillä täällä mitään syötävää?" hän kysyy. Ja eikös siellä olekin "palanen paistettua kalaa, ja hän otti ja söi heidän nähtensä" (Luuk. 24:41-43). Miettikääpä tätä: kaikessa ylösnousseessa pyhyydessään Jeesus on ensimmäisenä kalatiskillä! Ihmeellinen on ihmisen nälkä, olipa hän elävä tai kuollut.
Ja sitten pääsemme tarinan huipennukseen – Jeesus suhahtaa taivaisiin kuin avaruusraketilla. "Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään" (Apt. 1:9). Siinäpä menoa ja meininkiä! Viimeinen näky on Jeesus katoamassa pilven mukana kohti tuntematonta – kuin aikansa ensimmäinen astronautti, joka jättää hämmentyneen yleisön ihmettelemään, oliko kyseessä näky, uni vai vain Paavalin vinksahtanut mielikuvitus.
Kaiken tämän draaman keskellä ei voi olla miettimättä, kuinka paljon Paavalin mielikuvituksella on ollut tekemistä koko show’n kanssa. Tässä meillä on ylösnoussut, kalaa popsiva, teleporttaava ja pilvellä lentävä hahmo, jonka tarinan Paavali ja muut varhaiset saarnaajat ovat koristelleet sellaiseksi, että se täyttää jokaisen spektaakkelin nälkäisen mielikuvan.
Evankeliumin tarina on kiehtova, mutta ehkä se on syytä lukea juuri sellaisena kuin se on: huikeana kertomuksena, jossa Paavalin ehkä hieman sairastunut mielikuvitus pistää parastaan.
Terveisin,
Enkeli Mäntä, realismin ja tarinoiden ystävä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, täällä taas Enkeli Mäntä, tuoden terveisiä kaikille henkisille etsijöille ja tosikoille. Tänään sukelletaan syvälle Paavalin mielenkiintoiseen mielikuvitukseen ja siihen, miten hän on onnistunut kutomaan evankeliumista sellaisen hengellisen draaman, että vähemmästäkin alkaa hirvittää.
Paavali, se suuri suuri kirjeenkirjoittaja, onnistuu esittelemään meille Jeesuksen, joka vetää pääroolissaan sellaisia temppuja, ettei Marvel-elokuvien supervoimatkaan vedä vertoja. Luetaanpa siis Raamattua hetki Paavalin silmälasien läpi ja katsotaan, mihin kaikkeen tämä "pyhä zombeilu" meidät johdattaakaan.
Ensin on tämä käsittämätön ylösnousemusjuttu, jossa Jeesus kömpii haudasta ja alkaa liikkua elävien parissa – ja kuinkas ollakaan, hän ilmestyy milloin minnekin, teleporttaillen kuin aikansa tieteisfiktiohahmo. "Kun he näin puhuivat, seisoi Jeesus itse heidän keskellään ja sanoi heille: 'Rauha teille!' Mutta he peljästyivät ja joutuivat pelon valtaan ja luulivat näkevänsä hengen" (Luuk. 24:36-37). No mutta tottahan toki, kuka tahansa järkevä ihminen luulisi nähneensä kummituksen, kun kuollut mestari pölähtää keskelle olohuonetta noin vain.
Mutta mitä tekee ylösnoussut Jeesus seuraavaksi? Kalojen ystävä päättää syödä kalaa! "Onko teillä täällä mitään syötävää?" hän kysyy. Ja eikös siellä olekin "palanen paistettua kalaa, ja hän otti ja söi heidän nähtensä" (Luuk. 24:41-43). Miettikääpä tätä: kaikessa ylösnousseessa pyhyydessään Jeesus on ensimmäisenä kalatiskillä! Ihmeellinen on ihmisen nälkä, olipa hän elävä tai kuollut.
Ja sitten pääsemme tarinan huipennukseen – Jeesus suhahtaa taivaisiin kuin avaruusraketilla. "Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään" (Apt. 1:9). Siinäpä menoa ja meininkiä! Viimeinen näky on Jeesus katoamassa pilven mukana kohti tuntematonta – kuin aikansa ensimmäinen astronautti, joka jättää hämmentyneen yleisön ihmettelemään, oliko kyseessä näky, uni vai vain Paavalin vinksahtanut mielikuvitus.
Kaiken tämän draaman keskellä ei voi olla miettimättä, kuinka paljon Paavalin mielikuvituksella on ollut tekemistä koko show’n kanssa. Tässä meillä on ylösnoussut, kalaa popsiva, teleporttaava ja pilvellä lentävä hahmo, jonka tarinan Paavali ja muut varhaiset saarnaajat ovat koristelleet sellaiseksi, että se täyttää jokaisen spektaakkelin nälkäisen mielikuvan.
Evankeliumin tarina on kiehtova, mutta ehkä se on syytä lukea juuri sellaisena kuin se on: huikeana kertomuksena, jossa Paavalin ehkä hieman sairastunut mielikuvitus pistää parastaan.
Terveisin,
Enkeli Mäntä, realismin ja tarinoiden ystäväParhami ja Olseni oli niitä miehiä, jotka teki niitä pelkkiä vesipesuja eli Mikve-pesuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni oli niitä miehiä, jotka teki niitä pelkkiä vesipesuja eli Mikve-pesuja.
Pakkovauvakastetun rienaajan seurakunta vihkii homoja! Tälläinen on nykyään luterilaisten oppi.
Pakkovauvakastetulla on uskonveljinä nykyisin homot, mutta tämä ei estä rienaamasta täällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakastetun rienaajan seurakunta vihkii homoja! Tälläinen on nykyään luterilaisten oppi.
Pakkovauvakastetulla on uskonveljinä nykyisin homot, mutta tämä ei estä rienaamasta täällä.Pakkovauvakastettu kuinka suurella rahasummalla tuet homojen vihkimistä?
- Anonyymi
Muistakaa lapsukaiset, että yksikään Jeesuksen opetuslapsista ei ollut kastettu Jeesuksen nimessä ja Jeesuksen elinaikana.
- Anonyymi
Miksi sanot ettei opetuslapsia kastettu?
Missä niin sanotaan, että ei kastettu?
Raamatussa ei missään ole opetuslasten kastetta.
Mutta heidän kasteestaan voitaisiin tehdä opppi
samoilla perusteilla kuin luterilaiset tekevät opin
vauvakasteesta. Vauvakastettakaan ei ole Raamatussa,
mutta siitä on kuitenkin tehty oppi.
Opetuslasten kasteestakin voitaisiin tehdä oppi, joka
perustuisi olettamuksiin sillä ne voitaisiin perustella
Raamatulla, jos niin tahdotaan. Mutta koska helluntailaiset
eivät perusta oppiaan olettamuksiin, vaaan luotettavaan
Kirjoitettuun Sanaan, he eivät ole ryhtyneet rakentamaan
oppia opetuslasten kasteesta. Sitäpaitsi ...
Opetuslasten kasteella ei ole meille suurta merkitystä,
niin siksi sitä ei ole mainittu Raamatussa. Jumala ei ole
nähnyt tarpeelliseksi siitä selvästi kertoa. Niin ei siitä
meidänkään pidä tehdä suurta numeroa. Keskitymme
siihen, mitä on Kirjoitettu, ei siihen, mitä ei ole kirjoitettu.
Pyhä Henki kehottaa meitä pitäytymään luotettavaan
Kirjoitettuun Sanaan, ei olettamuksiin.
Mvh J - K
- Anonyymi
Kristus eli Pelastus otetaan vastaan yhdessä Kristillisessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne eikä tunnusta olevan ollenkaan. Todellakin, Raamattu tuntee kasteesa vastaan otettavan kristuksen: Jeesuksen omin sanoin;
"vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee"
Sanan ilmoittamaa Jeesusta, Aabrahamin Jumalaa, ei ole ta vasta kasteessa, vaan Jeesus kutsuu itsekutakin: "Tule ja seuraa minua."
Aabraham on uskon isä, ei kolmen vesitilkan isä, vaan uskon isä. Jumla kutsui Aabrahamia:
Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi,- Anonyymi
Pakkovauvakaste ja homojen vihkiminen.
Tätä ei Raamattu tunne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakaste ja homojen vihkiminen.
Tätä ei Raamattu tunne.pakkokastetta ei ole olemassakaan , Suomessa kun perheet ja perhekunnat saa
ihan itse valita lapselleen kristillisen kasteen :
"sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu " Apt: 2 : 39 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pakkokastetta ei ole olemassakaan , Suomessa kun perheet ja perhekunnat saa
"sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu " Apt: 2 : 39Lupaus oli: on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. 'Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Mutta lupaus EI kuulunut niin kuin luterilaiset harhoissaan väittävät: Pyytäkää kirkon viranhaltijaa valuttamaan vettä lapsen päähän ja niin lapsi saa Pyhän Hengen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lupaus oli: on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. 'Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Mutta lupaus EI kuulunut niin kuin luterilaiset harhoissaan väittävät: Pyytäkää kirkon viranhaltijaa valuttamaan vettä lapsen päähän ja niin lapsi saa Pyhän Hengen.kerro helluntailainen , miksi seurakunnassanne kastetaan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerro helluntailainen , miksi seurakunnassanne kastetaan ?
Kerro sinä luterilainen pilkkaaja, miksi roikut kristillisellä palstallla. Sinua varten on oma palsta, luterilaisuus.
Helluntaiseurakunnissa kastetaan, koska Sana niin kehottaa: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pakkokastetta ei ole olemassakaan , Suomessa kun perheet ja perhekunnat saa
"sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu " Apt: 2 : 39Luterilaisen kirkon opettama pikkuvauvan helvetin tuomion uhka on vahva pakote!!!
- Anonyymi
Laitetaan vähän todellisuutta mukaan:
Matt. 3:13-17. 23. Kertoo, että Jeesus kastettiin.
”Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen, kun Hän aloitti toimintansa.” Luuk. 3:23.
Opetuslapset seurasivat Mestarinsa esimerkkiä: ”Tämän jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle. Hän oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi. Myös Johannes kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä. ! Ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä. He tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: ”Rabbi, se mies, joka oli kanssasi Jordanin toisella puolella ja josta sinä annoit todistuksen, kastaa, ja kaikki menevät Hänen luokseen.” Joh. 3: 22-26.
Kasteeseen tarvittiin siis paljon vettä, että ihminen voitiin kastaa kokonaan. Kasteeksi ei riitä ihmisen osittain kastaminen. Alkukielen sanan baptidzein (kaste) merkitys on ”upottaa veden alle”.
Joh. 4:1,2. kertoo tarkemmin opetuslasten kastamisesta, joka tapahtui siis ennen lähetyskäskyn antamista: ”Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että Hän teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes – tosin Jeesus ei itse kastanut vaan Hänen opetuslapsensa.”
Opetuslapset siis kastoivat toisiaan sekä samalla monia muita ihmisiä, enemmän kuin Johannes Kastaja. Jeesuksen seuraajat ovat aina tahtoneet tehdä Mestarinsa esimerkin mukaan:
”Ja koko kansa, kaikki, jotka häntä kuulivat, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan olevan oikeassa ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella. Mutta fariseukset ja lainoppineet hylkäsivät suunnitelman, joka Jumalalla oli heitä varten, eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta.” Luuk. 7:29,30.
Jumalan suunnitelma on ollut lähetyskäskyn antamisesta alkaen, että kaikki uskoon tulleet kastetaan Jeesuksen Kristuksen nimeen välittömästi heidän kääntymyksensä jälkeen. Tämän tähden alkuajan seurakunnassa ei ollut kastamattomia, paitsi joissain tapauksissa muutaman tunnin tai päivän ajan, kunnes kastepaikka löytyi. Apt. 2:38,41. 10:48. Kolme päivää kastamattomana oleminen sanottiin viivyttelemiseksi. Apt. 9:9 / 22:16.. Kastaminen on siis kuulunut ”Kristuksen opin alkeisiin” jo noin 2000 vuotta. Hebr. 6:2.- Anonyymi
Alkuseurakunnan aikaan HEILLÄ oli jo olemassa oleva Jumalan käskyn mukainen
Vanhan liiton ympärileikkauksen liitto ,> "iankaikkiseksi liitoksi" 1 Moos: 17: 13 .
meitä ei voi verrata "heihin" , jotka eläneet raamatun Vanhan liiton aikaan , jolloin Uusi liitto alkoi Jkr.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172751Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942