Mikä on erikoisin syömäsi ruoka?

Anonyymi-ap

Nämä ovat aina mielenkiintosia. Itsellä taitaa erikoisuudet rajoittua etanoihin, mutta söisitkö sinä kaikkea mitä tarjotaan?

71

418

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kerran söin simpukoita sipulikastikkeessa. Ei huonoja.

>simiti<

• Anonyymi

Sivusta, mulle erikoisin taitaa olla mämmi, ei ollut mieleinen maku?

• Anonyymi

Ehkä erikoisin olisi se, mitä en ole vielä syönyt. Krokotiilia en muista maistaneeni. Enkä kissaa tai koiraa.

Pidän ainakin yleisimmistä nilviäisistä ja äyriäisistä. Eivät ole mulle kovin erikoisia.

xLiner

• Anonyymi

Vasta teurastetun sian munuainen paistissa on jääny mieleen lapsuusajalta,ja ne veriletut. Kun veri oli valutettu sian kaulasta astiaan ja vispattu sitä ensin hyytymisen estämiseksi tunti,sen jälkeen oli pannulla kohta jo verilettuja.

• Anonyymi

Vieläkö kaupoissa myydään verta muovipulloissa, kun en muista nähneeni? Meillä ei kotona tapettu sikaa vaan ostettiin verilettuainekset kaupasta.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieläkö kaupoissa myydään verta muovipulloissa, kun en muista nähneeni? Meillä ei kotona tapettu sikaa vaan ostettiin verilettuainekset kaupasta.

xLiner

Haa, pakastimessa on.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Verta on myytävänä varmaankin isoissa marketeissa.
        Tais olla ½ litran pulloja.Pikkupenskana ollessani vanhemmat laittoivat verilettuja,
        tai uuniin veripalttua.👅😋😋

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verta on myytävänä varmaankin isoissa marketeissa.
        Tais olla ½ litran pulloja.Pikkupenskana ollessani vanhemmat laittoivat verilettuja,
        tai uuniin veripalttua.👅😋😋

Hakaniemen hallissa myytiin Putun pslttua valmiina. Sen kanssa kuullotettuja sipulirenkaita ja puolukkahilloa. Oli tömäkkääma.
        Vil

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Meillä lahdattiin joka syksy sika,muistan aina -60 luvulta -90 luvulle asti.velipoika ei syöny koskaan kotona liharuokia,kysyi aina onko kaupasta ostettu vai omaa.

• Poron munuaisia, lehmän kieltä, etanoita ja tiikerirapuja. En harrasta erikoisia syömisiä, mutta ex naisystävä laittoi maistamaan näitä.

• Anonyymi

Liekitetyt nakit Ateenassa. Kova tuuli, ohuet silkkipaita ja hame ja pelkäsin muuttuvani soihduksi.
      Vilma

• Anonyymi

Olit siis ihan liekeissä. Kerran tilasin extratulisen annoksen paikallisesta grillistä. En tilannut toista kertaa.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olit siis ihan liekeissä. Kerran tilasin extratulisen annoksen paikallisesta grillistä. En tilannut toista kertaa.

>simiti<

Siis. Käry kävi?💥
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis. Käry kävi?💥
        Vilma

Juu hieman poltteli kieltä. Mutta oli hyvää.

>simiti<

• Anonyymi

Olen aika tarkka siitä, mitä suuhuni pistän, joten en mitään erikoisempaa ole syönyt.

• Anonyymi

Teki mieli tilata isoja hämähäkkejä sun muita ötököita, mutta ne ei saa toimittaa EU alueelle =/
      =]

• Anonyymi

Tiesitkö että ihminen syö nukkuessaan satoja hämähäkkejä. Jopa sinä olet syönyt niitä pitkäjalkaisia palloja.

>simiti<

• Anonyymi

Ennenmuinoin pula-aikoihin kaupoissa myytiin,munuaisia,kieltä,lehmän utaretta,keuhkoa,sydäntä,maksaa.👅😋👅😋
      Maksaa on vielä saatavana.Muut elimet ovat jääneet pois listoilta.

• Nyt kun oikein muistelen. Niin kieltä ja utaretta mäkin oon lapsena syöny. Nykyisin kun noi erikoisuudet rajoittuu siihen, että jauhelihan sijaan ostaakin paistijauhelihaa. En oo pitsaakaan ostanu vuosiin muuta kuin toi quatro. Mutta se nyt onneks on eri paikoissa erilaista. Viimeks synttäreillä Tukholmassa, siis kun täytin 50.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Nyt kun oikein muistelen. Niin kieltä ja utaretta mäkin oon lapsena syöny. Nykyisin kun noi erikoisuudet rajoittuu siihen, että jauhelihan sijaan ostaakin paistijauhelihaa. En oo pitsaakaan ostanu vuosiin muuta kuin toi quatro. Mutta se nyt onneks on eri paikoissa erilaista. Viimeks synttäreillä Tukholmassa, siis kun täytin 50.

Olen keittänyt leikkeleeksi sekä sian että naudan kieltä. Naudan mausta pidin enemmän.
        En enää.
        Vilma

• Anonyymi

Unohdin äskeisestä listasta Kanin Jäniksen , Lampaan , Vuohen

• Anonyymi

Miten sattuikaan, että just kun eilen tein etanoita niin kyllä on taas täällä aiheeseen liittyvä julkaisu. Jännä juttu, miten päivittäin ilmestyy näitä hyvin spesifeitä julkaisuja tänne.

• Anonyymi

Söin itse eilen etanoita ravintolassa ja puhtaasti siitä tuli mieleen nuo etanat.

• Anonyymi

Listan kallein ja kaikki makupalat alkuun

• Anonyymi

Aperetiivit joka väliin ja kylmän viileä tuijotus pöydän toiselta puolelta, että olenhan sen arvoinen eikö niin?

• Anonyymi

Onneksi näitä polkuhintaan sopua tarjoavia välimiehiä ei sit ikinä tullut yrittämään, mutta suunnitelmia piisasi

• Anonyymi

Ja kolmannekseen - mitä apua jollain kädenpuristuksella, kun todellisuus ihan toinen. Toiset saa elää sen verran kauan omissa kuplissaan, että realiteetit shokeeraa ilmeisesti kovin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kolmannekseen - mitä apua jollain kädenpuristuksella, kun todellisuus ihan toinen. Toiset saa elää sen verran kauan omissa kuplissaan, että realiteetit shokeeraa ilmeisesti kovin.

Liikuttava tämä usko tähän varjomaailmaan

• Anonyymi

En syö kaikea mitä tarjotaan. Punajuurta en syö.
      Mielenkiintoisin mitä syönyt, oli ankerias, mystinen eläin, maku kuin parasta suklaata, jos mihinkään edes verrata.
      Viimeisin mielenkiintoisin kulinaristinen elämys,... kipeänä valmis grillikylki, 350g, ketaistumalta luineen rustoineen kerralla kitusiin. Siinä oli jo syömisen meininki.

• Anonyymi

Ankerias on pahaa. Maistuu ihan mädälle ruummiille.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Mistä tiedät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Makuasioita. Tuli lapsena syötyä, itse pyydetty, itse valmistettu.
        Hengiltä noita ei ole helppo saada. Elämä ei niistä oikein karkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makuasioita. Tuli lapsena syötyä, itse pyydetty, itse valmistettu.
        Hengiltä noita ei ole helppo saada. Elämä ei niistä oikein karkaa.

Mistä olet Angeriaita pyytänyt, Taisi olla Nahkiaisia kun .

• Anonyymi kirjoitti:

Ankeriaita on ainakin ollut Itämeressä. Jossakin sekakalansaaliissa takavuosina saattoi olla ankerias ja kampela, vaikka niitä ei varsinaisesti pyydetty. Molemmat kovin erikoisen näköisiä "peruskalaan" verrattuna. Minä taas en ole koskaan edes nähnyt nahkiaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut. Vaan aikuinen iso ankerias. Järvestä, yön yli pyydykseen jäänyt. Sattuma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Onko teillä useinkin ruumiita ruokalistalla?

• Bulgariassa söin kania padassa ja myöskin naudan aivoja. Egyptissä söin kamelia. Turkissa söin haita. Etanaa myös tullut maistettua. Eli ei mitään erikoista. Tai no karhu oli aika erikoista. Sitä söin lapsena mummolan naapurissa.

• Sinähän olet PIkku-pirpana syönyt minusta monipuolisesti erikoisia ruokia. Itse söin Roomassa kymmenen aterian illallisen. Kolmessa tunnissa söin ainakin mustekalaa. Oli siellä varmasti jotakin muuta erikoista, mutta en enää muista ruokalistaa, sillä siitä monta vuotta aikaa.

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Sinähän olet PIkku-pirpana syönyt minusta monipuolisesti erikoisia ruokia. Itse söin Roomassa kymmenen aterian illallisen. Kolmessa tunnissa söin ainakin mustekalaa. Oli siellä varmasti jotakin muuta erikoista, mutta en enää muista ruokalistaa, sillä siitä monta vuotta aikaa.

Juu.. me syötiin kanssa Kyproksella sellainen 12 pienen aterian annos.. ja Kanarialla syötiin tulivuoren uumenissa paistettua kanaa. Gambiassa saatiin vastateurastetusta vuohesta tehtyä ruokaa. Onhan noita kokemuksia kertynyt. Kaikkea edes muista. Italiassa pitsa oli yksinkertaista mutta hyvää. Kanarialla maistoin maailman huonointa viskipitsaa..
        Kap Verdellä hummeria ja Marokossa sain ruokamyrkytyksen..

• Anonyymi

Karhunliha on kyllä varsin erikoista sillä sehän ei ole mitään lihaa vaan jotakin höttöistä mautonta hetkuvaa laardia. Jotkut miehet vaallan hekumoitsevat tuosta vaan en kyllä ymmärrä miksi.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu.. me syötiin kanssa Kyproksella sellainen 12 pienen aterian annos.. ja Kanarialla syötiin tulivuoren uumenissa paistettua kanaa. Gambiassa saatiin vastateurastetusta vuohesta tehtyä ruokaa. Onhan noita kokemuksia kertynyt. Kaikkea edes muista. Italiassa pitsa oli yksinkertaista mutta hyvää. Kanarialla maistoin maailman huonointa viskipitsaa..
        Kap Verdellä hummeria ja Marokossa sain ruokamyrkytyksen..

Sinähän olet maailmaa kiertänyt. Minä olen syönyt pizzaa Italiassa ja Kanarialla - molemmissa oli hyvä pizza. Hyvää viikonloppua!

• Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Sinähän olet PIkku-pirpana syönyt minusta monipuolisesti erikoisia ruokia. Itse söin Roomassa kymmenen aterian illallisen. Kolmessa tunnissa söin ainakin mustekalaa. Oli siellä varmasti jotakin muuta erikoista, mutta en enää muista ruokalistaa, sillä siitä monta vuotta aikaa.

Ei se mustekala ole nykyisin mitenkään erikoista. Eikä huonon makuista. Sopii loistavasti esimerkiksi merelliseen ateriaan.
        Niin ja äyriäisiä kylkeen.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se mustekala ole nykyisin mitenkään erikoista. Eikä huonon makuista. Sopii loistavasti esimerkiksi merelliseen ateriaan.

>simiti<

"Ei se mustekala ole nykyisin mitenkään erikoista. Eikä huonon makuista. Sopii loistavasti esimerkiksi merelliseen ateriaan.

>simiti<"

Minä söin Roomassa vuosia sitten sen kymmenen eri ruuan aterian. En muistanut muuta runsaasta syömisestä kuin mustekalan - sen takia mainitsin sen täällä. Minulle se mustekalan syöminen on ainutkertainen kokemus. Hyvää isänpäivää! :)

• Anonyymi

Kaikki edellä mainitut on tollojen persujen matkakohteita.

• Anonyymi

Mikä on erikoisin syömäsi ruoka. Tuota kysymystä tulee lähestyä peilaten mitä erikoista siinä olisi, jos sadat miljoonat ihmiset jotain ruokaa söisivät.
      Meille se voisi olla erikoista, vaikka maailmalla sitä söisi arjessaan 100 miljoonaa ihmistä.

Ne 100 miljoonaa taasen katsoisivat meidän karjalanpiirakkaa siten, kun se olisi oudoista oudoin.

Uudet tuulet puhaltavat myös suomalaisessa ruokakulttuurissa, syömme enemmän valikoituja, teuraseläimestä karsittuja osia. Osiot jotka syödään, ne ovat lukumääräisesti vähentyneet ajan saatossa. Tuskin kukaan kalan päitäkään, ja kalan silmiä enää imeskelee jne. ?

Tuota ajatusta jalostaen, vastaan mämmi.

AV

• Anonyymi

Sitä ei moni ulkomaalainen uskaltaudu laittamaan suuhunsa 🤭

Myös salmiakki makeisena järkyttää monia.

• Anonyymi

Läskisoosi on semmoista jotta tuo pukkaa syöksymään kurkusta takaisin lautaselle ja siitäkös persut sitten suuttuvat alkaen huutamaan.

• En tiedä onko kovinkaan erikoinen, mutta ei ilmeisesti erityisen tavallinenkaan. Madekeitto nylkemättömästä kalasta.

• Anonyymi

Oliko se hyvääkin? Missä päin nylkemätön made on erityisenä herkkuna?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä tuo oli vitsi.
        Kermainen madekeitto on hyvää.
        Nylkeminen? Naulalla lautaan ja sanomalehdellä? Näinkö?
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä tuo oli vitsi.
        Kermainen madekeitto on hyvää.
        Nylkeminen? Naulalla lautaan ja sanomalehdellä? Näinkö?
        Vilma

En oikein muista oliko se hyvää. En ollut lapsena kovin viehättynyt nahkasta lautasella. Olin ikäni puolesta vastaanottavaisempi kalapuikoille tai vaikkapa halstratuille silakoilke, jota myöskin luulen melko harvan syöneen. Ehkä se nylkemättömyys juonsi siitä, että aikanaan on kaikki käytetty ja sitten sen perua keiton kuului maistua juuri siltä. Kai se lima siitä pinnasta oli pyyhitty pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Länsirannikolla ei madetta ole koskaan nyljetty. Miksi nähdä kauhea vaiva ja heittää kalan paras osa pois? Nylkemättömästä tehty soppa aivan taivaallista.

• Anonyymi kirjoitti:

Länsirannikolla ei madetta ole koskaan nyljetty. Miksi nähdä kauhea vaiva ja heittää kalan paras osa pois? Nylkemättömästä tehty soppa aivan taivaallista.

Ok. Melkein kaikki soppakirjaohjeet vaan alkaa niin että ensin nyletään ja korkeintaan keitetään liemi erikseen nahkasta ja päästä.

• Anonyymi

En ihan kaikkea suostu maistelemaan pelkästä mielenkiinnosta, mutta sanotaan tähän että sammakon reidet.

• Anonyymi

Tarvitaan mieletön määrä sammakoita, jotta reisillä tulisi kylläiseksi.
        Vilma

• Anonyymi

Intiassa söin kaikenlaista outoa, en edes tiennyt aina mitä.

• Anonyymi

Eipä sitten voi muuta kuin kysyä, että oliko hyvää?

• En ole syönyt mitään kovin erikoista. Olen ollut enemmän tai vähemmän kasvissyöjä teinivuosista lähtien, nykyään syön kyllä myös kalaa ja maitotuotteita, vaikka maitotuotteitakin olen korvannut paljon esim kaura- tai soijatuotteilla.

Minua alkaa etomaan aika herkästi tietyt ruoat, erityisesti äyriäiset, joten en voisi syödä mitä tahansa. Joudun esim siirtelemään mädlt hienovaraisesti jonnekin salaatinlehden alle piiloon, koska tekee vain pahaa enkä pysty syömään.

Onneksi nykyään huomioidaan ruokavaliot mielettömän hyvin oikeastaan kaikkialla enkä ole pitkiin aikoihin joutunut kiusalliseen tilanteeseen ruoan takia. Ilmoitan usein moneen tilaisuuteen olevani vegaani, niin tiedän varmasti ettei lautaselta löydy mitään, mikä alkaisi tekemään pahaa.

• Anonyymi

Ihan vain simpukoita. Ei se edes ole erikoista. Kerran puoliso kysyi mitä nuo mustat on pizzan päällä. Sanoin niiden olevan simpukoita. Lopetti syömisen siihen paikkaan. Muuten maistui hyvin.

>simiti<

• Anonyymi

Ostereita en ole edes kokeillut.
        Sellainen klöntti pitäisi nielaista.
        Eikö ne kasva jossain jätevesiruovikossa?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ostereita en ole edes kokeillut.
        Sellainen klöntti pitäisi nielaista.
        Eikö ne kasva jossain jätevesiruovikossa?
        Vilma

Kasvaa ja sen takia ne onkin hyvejä.

>simiti<

• Anonyymi

Oletan, että maistelin aasialaisessa mustasieniä eli puunkorvasieniä. Ne olivat kuin pieniä mustia ovaalinmuotoisia kumikorvia. Ostin aikaisemmin suoraan aasialaisesta kaupasta samoja ja ne kaksinkertaistivat liotuksessa kokonsa. Hämmennyin niiden muodosta, kumimaisuudesta ja sienimäisyyttä silloin ja heitin pilaantuneina pois. Niitä näyttää olevan aasialaissa kasvissekoituspussissa suikaleina.

• Anonyymi

Minä aina perkaan ne pois, kun minusta ne maistuu ihan vehkeeltä (vaikka vehjekin taitaa olla pestynä paremman makuinen)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä aina perkaan ne pois, kun minusta ne maistuu ihan vehkeeltä (vaikka vehjekin taitaa olla pestynä paremman makuinen)

Eikö teillä harrasteta alapesua?

• Hapatettu kaurakiisseli.

Mummo teki sitä ja luultavasti sitä ei moni osaisi enää tehdä. Harmaata lohkeavaa herkkua. Sokeria päälle ja maidon kanssa. Karjalaisia herkkuja. 😋

• Anonyymi

Nytpä oli oikeesti outo ruoka! Siis minulle outo. Piti heti reseptejä katsoa. Tuota voisi kokeillakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Nytpä oli oikeesti outo ruoka! Siis minulle outo. Piti heti reseptejä katsoa. Tuota voisi kokeillakin.

Saattaa olla haastava tehdä. Mutsikin jodkus yritti, muttei saanut siitä oikeanlaista. Noi kulkee yleendä perintönä js niissä on omat kikkansa... hapatus varmaan haasteelisin ja sitten sekin, millsista karkeutta jauho on jne.

Mutta eikun kokeilemaan. 😁

Mun isän äidin tekemiä sapuskoja pysty huoleti vetämään. Ne oli taidolla tehty ja siinä oli vahva perimä takana. Karjalaisfvään voittsnutta ei kyllä ole. Sultsinasta shipanniekkaan kaikki suuteli makunystyröitä ja vatsaa. Ja antoi sen hilpeän menon ja meiningin tekemiseen. 😄

Mutta sodat tappoi senkin kulttuurin täältä, eikä varmaaan enää takaisin tule...

• Anonyymi

Muistan kun äitini oli tekemässä hernekeittoa ja paloitteli sianlihaa keittoon,oli maha palanen missä nännit oli mukana. Äitini tietenkin leikkasi ne sivuun eikä laittanut niitä keittoon,minä tietenkin otin ne nännit talteen ja nakkasin keittoon loppuvaiheessa. Tätini tuli juuri sinä päivänä käymään ja jäi syömään,minä seurasin tarkkaan kuka saa nännin ekana?no se sattui kellumaan tätini lautasella,"mitä ihmettä tänne on joutunu"😲? Äitini siihen että,herranen aika!mitenkä se siellä on!?minähän heitin ne kaikki pois!

• Anonyymi

Ulkomaiset kasvisruuat ovat harvinaista herkkua, joten sen vuoksi erikoisia. En todellakaan syö mitä tarjotaan. Monille ruuille olen allerginen kuten merenelukoille. Sisäelimiä en söisi mistään hinnasta, mieluummin kuolisin.

• Anonyymi

Söisit kyllä, kun on tarpeeksi nälkä. Oot nirso pikkuprinsessa.

• Anonyymi

Kerran söin naapurin lapsen ja join shotin siihen kylkeen. Naapuri hermostui niin söin sen pään.

>simiti<

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4140
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3231
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2333
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2208
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      93
      2014
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1857
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1840
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1577
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1547
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1521
    Aihe