Miksi sähköautot askarruttavat ihmisiä niin paljon

Anonyymi-ap

Suurin kysymys on varmast tämä: sopiiko sähköauto meidän käyttöömme vaiko ei. Ihmiset haluavat pienentää ilmastopäästöjä mutta eivät ”hinnalla millä hyvänsä.”.
Tosiasia kuitenkin on, etteivät sähköautot nykyisellään yksinkertaisesti sovellu enemmistön käyttöhaasteisiin. ” Löytyisipä jostakin meille sopiva sähköauto” on vaan se todellinen kysymys. Vastaukset kysymykseen eivät herätä luottamusta. Enemmistö autoilijoista tietävät hyvin sähköautojen puutteet ja siksi kaupankäynti ei etene kovin hyvin.

35

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät kaikki ole yhtä tyhmiä kuin sinä.
      Valinta on oikeasti helppoa kun miettii autonsa käyttöä.

      • Anonyymi

        Valtaosa ihmisistä ei halua lisätä autoilunsa kokonaiskuluja . Joten ei sähköautoa , varsinkaan uutta . Jotkut pelaa sitten uhkapeliä ja ostaa käytetyn sähköauton . Sen kanssa voi säästöä tullakin tai sitten ei .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa ihmisistä ei halua lisätä autoilunsa kokonaiskuluja . Joten ei sähköautoa , varsinkaan uutta . Jotkut pelaa sitten uhkapeliä ja ostaa käytetyn sähköauton . Sen kanssa voi säästöä tullakin tai sitten ei .

        Mikä ongelma uudessa sähköautossa on? Pitää vain elää ja valita auto varojensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa ihmisistä ei halua lisätä autoilunsa kokonaiskuluja . Joten ei sähköautoa , varsinkaan uutta . Jotkut pelaa sitten uhkapeliä ja ostaa käytetyn sähköauton . Sen kanssa voi säästöä tullakin tai sitten ei .

        Edustat sähköautoilevaa hermokimmpua. Ota rauhallisemmin vaikka vanheneva sähköauto tuo kaikenlaisia yllätyksiä eteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa ihmisistä ei halua lisätä autoilunsa kokonaiskuluja . Joten ei sähköautoa , varsinkaan uutta . Jotkut pelaa sitten uhkapeliä ja ostaa käytetyn sähköauton . Sen kanssa voi säästöä tullakin tai sitten ei .

        Et ole vieläkään oppinut laittamaan pisteitä ja välimerkkejä oikeaan paikkaan heti viimeisen kirjaimen jälkeen.
        Autoilu on siitä hauska asia, että tuo "kokonaiskulu" on sellainen asia joka tulee aina eteen kun joutuu tai haluaa vaihtaa autoaan joko parempaan tai uudempaan. Eli se on huono perustelu käyttövoiman valinnassa, sillä sähköautolla pääsee kuitenkin muilta osin todella paljon halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole vieläkään oppinut laittamaan pisteitä ja välimerkkejä oikeaan paikkaan heti viimeisen kirjaimen jälkeen.
        Autoilu on siitä hauska asia, että tuo "kokonaiskulu" on sellainen asia joka tulee aina eteen kun joutuu tai haluaa vaihtaa autoaan joko parempaan tai uudempaan. Eli se on huono perustelu käyttövoiman valinnassa, sillä sähköautolla pääsee kuitenkin muilta osin todella paljon halvemmalla.

        Et ole vieläkään oppinut käyttämään välimerkkejä.


    • Anonyymi

      "Tosiasia kuitenkin on, etteivät sähköautot nykyisellään yksinkertaisesti sovellu enemmistön käyttöhaasteisiin"

      Tuo asia on kyllä täysin toisinpäin. Väitän, että nykyaikainen noin 500 km rangella varustettu sähköauto soveltuu täydellisesti 99% suomalaisista.
      Keskiverto suomalainen ajaa alle 50km päivässä. Eli aika harvassa ovat jo he, jotka ajavat yli 200 km päivässä. 400km päivässä ajelijoita ei juurikaan ole, pl. lomamatkat ym. harvoin ajettavat matkat joissa pikalataus toimii samalla kun käy kahvilla.

      Minä ajan 30 000 - 35000 km vuodessa, työmatkani on 70 km päivässä ei kotilatausmahdollisuutta, silti en koe sähköautoa mitenkään elämääni rajoittavana tekijänä.

      Sähköautojen yleistymisen estää vain suuri ennakkoluulon määrä ja pieni tiedon määrä.

      • Anonyymi

        500 km rangen sähköauto on valtaosalle aivan liian kallis . Ajat niin paljon , että jotain säästöä voit saadakin , jos mitään kallista ei hajoa takuuajan jälkeen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500 km rangen sähköauto on valtaosalle aivan liian kallis . Ajat niin paljon , että jotain säästöä voit saadakin , jos mitään kallista ei hajoa takuuajan jälkeen .

        Mikä tahansa uusi auto on valtaosalle liian kallis. Uusi sähköauto on kuitenkin kokonaisuutena edullisempi kuin uusi polttomoottoriauto.


    • Anonyymi

      Kun bensa auton rahallinen arvo pudonnut esim 1000-3000€ uudesta hinnasta 20 0000 - 50 000€ , Vw golffi, audi a4, toyota, bmw, citroen, mb, renault, tai paketti-auto, niin se on huimasti kannattavampi ja parempi ostaa 8-20 vuotiaana. Sama käyttö, km ja laatu. 2000€ hintaisella autolla on merkittävä määrä ostajia verrattuna 20 000€ samaan autoon.

      Kertoo auton tekniikasta, markkinoiden toimivuudesta, ihmisten tarpeista. Siksi olen ostanut autoni aina tuossa hl kohta noin 30v ajan. Jokainen auto ollut vähintään 6-7v käytössä jopa 10 v, onneksi aina selvää millainen kannattaa ostaa ja mitä maksaa autosta.

      Tuossa on esimerkki millainen sähkömoottorilla ja isosta akusta virtaa ottavan auton tekniikka, käytettävyys ja hinta pitää olla jotta ne voisivat saada lisää käyttäjiä ja ostajia.

      Sähköllä kulkevissa autoissa on kauan sitten keksitty todella isokokoinen ja painava akku pienellä kwh määrällä ja todella hitaalla lataamisella. Kennot myös vikaantuu helpommin kun vuosia tulee lisää ja latauksia/purkuja. Akun huononeminen syö käytettävyyttä, akun kylmeneminen heikentää toimivuutta.

      Kaikissa sähköautoissa jotka on valmistettu on aina edessä akun vaihto tuoreeseen uuteen kuten on siinä 18V akkutyökalun akussa, ongelma on vain että ei ole olemassa uusia akkuja eikä automerkin omistaja yhtiö tee niitä tai pidä akun mallia samana tai hintaa sellaisena että joku ostaisi. Eli sähköllä kulkeva auto on kertakäyttötuote, tämä on yksi palanen tuossa haluttavuudessa ja miten markkinat toimivat.

      • Anonyymi

        Voi sinua noloa kaikkea pelkäävää höpöä.
        Tutkimuksen mukaan sähköauton akku kestää noin 20 vuotta ja ja uudessa on takuut 8 vuoden luokaa. Akkuja on alettu jo korjaamaan ja sellainen toiminta kasvaa kokoajan ja akut halpenee kokoajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua noloa kaikkea pelkäävää höpöä.
        Tutkimuksen mukaan sähköauton akku kestää noin 20 vuotta ja ja uudessa on takuut 8 vuoden luokaa. Akkuja on alettu jo korjaamaan ja sellainen toiminta kasvaa kokoajan ja akut halpenee kokoajan.

        Polttareita käytetään keskimäärin 23 vuotta ennen palaamista. Sähköauton paalausikä tulee olemaan selkeästi alle 20 vuotta. Se vaikuttaa hirveästi jälleenmyyntiarvoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua noloa kaikkea pelkäävää höpöä.
        Tutkimuksen mukaan sähköauton akku kestää noin 20 vuotta ja ja uudessa on takuut 8 vuoden luokaa. Akkuja on alettu jo korjaamaan ja sellainen toiminta kasvaa kokoajan ja akut halpenee kokoajan.

        Mistä tutkimus tietää kun ei edes ole tehty 20 vuoden kestotestiä akuille vielä. Ääliö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tutkimus tietää kun ei edes ole tehty 20 vuoden kestotestiä akuille vielä. Ääliö?

        20 vuoden keston voi melko tarkasti arvioida pitämällä akut riittävän kuumassa tilassa. 6kk riittää hyvinkin tällaiseen testiin.


    • Anonyymi

      Sähköautossa on kolme suurta ongelmaa, toimintamatka, akun tai akun pohjalevyn kolhiintumisvaara sekä arvon nopea aleneminen.

      • Anonyymi

        Toimintamatka ei useimmille ole todellisuudessa mikään ongelma, vaan lähinnä kuvitelma ongelmasta. Edellisten autojen pohjamuovit on oman autoilu-uran (25v) pysyneet ehjinä, joten en usko että myöskään akkua/pohjalevyä tulee kolhittua. Viimeisimpien tilastojen mukaan arvo ei alene sen nopeammin kuin muillakaan käyttövoimilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimintamatka ei useimmille ole todellisuudessa mikään ongelma, vaan lähinnä kuvitelma ongelmasta. Edellisten autojen pohjamuovit on oman autoilu-uran (25v) pysyneet ehjinä, joten en usko että myöskään akkua/pohjalevyä tulee kolhittua. Viimeisimpien tilastojen mukaan arvo ei alene sen nopeammin kuin muillakaan käyttövoimilla.

        Kyllä toimintamatka on suuri ongelma. Sähköautoilijoiden yleisin keskustelun aihe on toimintamatka.
        Jokaisesta autostani pohjamuovit (joissa ne ovat olleet) ovat hajonneet. Citymaasturinkin pohja kolisee vähän väliä. Ei sähköauto sopisi mitenkään käyttööni.
        Sähköauton arvon alenema on Suomessa valtava verrattuna polttiksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä toimintamatka on suuri ongelma. Sähköautoilijoiden yleisin keskustelun aihe on toimintamatka.
        Jokaisesta autostani pohjamuovit (joissa ne ovat olleet) ovat hajonneet. Citymaasturinkin pohja kolisee vähän väliä. Ei sähköauto sopisi mitenkään käyttööni.
        Sähköauton arvon alenema on Suomessa valtava verrattuna polttiksiin.

        Toimintamatkasta keskustellaan ihan samalla tavalla kuin vaikka polttomoottoriautojen kulutuksesta, mutta se ei tarkoita että se olisi ongelma. Kovin monella auton jokapäiväinen arkikäyttö ei ole sellaista että pitää ajaa toistuvasti satojen kilometrien yhtämittaisia reissuja. Ne joilla tuohon on tarve voivat sitten valita esim. dieselin tai hybridin.

        Kaiken saa toki rikki huolimattomalla käytöllä, matalia henkilöautoja ollut monia ja metsäteitäkin pitkin on ajettu ilman pohjakosketuksia.

        Ihan faktatiedon pohjalta tutkittuna arvonalenemassa ei ole merkittävää eroa:
        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/345a3432-c91e-4836-a900-340b3b75f9d2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimintamatkasta keskustellaan ihan samalla tavalla kuin vaikka polttomoottoriautojen kulutuksesta, mutta se ei tarkoita että se olisi ongelma. Kovin monella auton jokapäiväinen arkikäyttö ei ole sellaista että pitää ajaa toistuvasti satojen kilometrien yhtämittaisia reissuja. Ne joilla tuohon on tarve voivat sitten valita esim. dieselin tai hybridin.

        Kaiken saa toki rikki huolimattomalla käytöllä, matalia henkilöautoja ollut monia ja metsäteitäkin pitkin on ajettu ilman pohjakosketuksia.

        Ihan faktatiedon pohjalta tutkittuna arvonalenemassa ei ole merkittävää eroa:
        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/345a3432-c91e-4836-a900-340b3b75f9d2

        Aika moni autoilija ajaa toistuvasti satojen kilometrien matkoja, sähköautolla matkanteko vaikeutuisi tai jäisi kokonaan tekemättä.

        Kun metsäteillä on heinien ja pajujen seassa kiviä, ei niitä näe. Vähän väliä pohja kolahtaa. On huoletonta ajaa autolla, jossa on isohko maavara ja kunnon pohjapanssari.

        Tuo ulkomaalainen "tutkimus" on naurettava. Youtubesta löytyy ihan kotimaisia tositarinoita sähköautojen arvon alenemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni autoilija ajaa toistuvasti satojen kilometrien matkoja, sähköautolla matkanteko vaikeutuisi tai jäisi kokonaan tekemättä.

        Kun metsäteillä on heinien ja pajujen seassa kiviä, ei niitä näe. Vähän väliä pohja kolahtaa. On huoletonta ajaa autolla, jossa on isohko maavara ja kunnon pohjapanssari.

        Tuo ulkomaalainen "tutkimus" on naurettava. Youtubesta löytyy ihan kotimaisia tositarinoita sähköautojen arvon alenemisesta.

        Jotkut ajavat, mutta kun keskimääräiset ajokilometri ovat jotain luokkaa 15 tkm/v (eli puolet ajaa tuota vähemmän) niin ei niitä monien satojen kilometrien matkoja vaan voi olla kovin valtavasti. Kun siis kyse isoista massoista, yksittäisiä poikkeuksia on aina.

        Tuo tutkimus on ihan kotimaista tekoa, sinulta varmaan löytyy perustelut sille miksi se mielestäsi on naurettava?

        Merkki/mallikohtaista vaihtelua arvonalenemassa varmasti on, mutta ihan oikeastiko väität että yleisellä tasolla paremman kuvan saat yksittäisten Youtube-videoiden perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ajavat, mutta kun keskimääräiset ajokilometri ovat jotain luokkaa 15 tkm/v (eli puolet ajaa tuota vähemmän) niin ei niitä monien satojen kilometrien matkoja vaan voi olla kovin valtavasti. Kun siis kyse isoista massoista, yksittäisiä poikkeuksia on aina.

        Tuo tutkimus on ihan kotimaista tekoa, sinulta varmaan löytyy perustelut sille miksi se mielestäsi on naurettava?

        Merkki/mallikohtaista vaihtelua arvonalenemassa varmasti on, mutta ihan oikeastiko väität että yleisellä tasolla paremman kuvan saat yksittäisten Youtube-videoiden perusteella?

        Moni autoilija ajaa alle 10 km päivässä, mutta ne vuosittaiset kilometrit kertyvät juuri niistä satojen tai tuhansien kilometrien reissuista.

        Tutkimuksessa (ei ainakaan tuossa Iltalehden jutussa) ei mainita merkkejä, malleja, hintaluokkia jne.

        Yksittäisistä Youtube-videoista ja blogeista saa hyvän kuvan, etenkin kun tarkistaa arvon alenemiset esim. Nettiautojen pyyntihinnoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni autoilija ajaa alle 10 km päivässä, mutta ne vuosittaiset kilometrit kertyvät juuri niistä satojen tai tuhansien kilometrien reissuista.

        Tutkimuksessa (ei ainakaan tuossa Iltalehden jutussa) ei mainita merkkejä, malleja, hintaluokkia jne.

        Yksittäisistä Youtube-videoista ja blogeista saa hyvän kuvan, etenkin kun tarkistaa arvon alenemiset esim. Nettiautojen pyyntihinnoista.

        Noitakin harvoin, mutta paljon kerralla ajaviakin on, mutta normaalin työssäkäyvän ihmisen ajot yleensä ovat niitä päivittäisiä matkoja töihin, kotiin, kauppaan, harrastuksiin jne. Sitten ehkä muutaman kerran vuoteen se pidempi matka.

        Tuo tutkimuksen aineisto käsittääkseni perustuu koko massaan, eli kaikki soveltuvat merkit ja mallit huomioituna 50 k€ hintaluokasta. Podcastin perusteella tuosta aineistosta on ilmeisesti myöhemmin tarkoitus tehdä lisäksi merkki/mallikohtaisia tarkasteluja esim. saman merkin polttis vs. sähköauto.


    • Anonyymi

      Ennakkoluuloja kaikkea uutta kohtaan on tietyn tyyppisillä ihmisillä aina kova paikka ja tarraudutaan vanhaan kuin vauva äidin tissiin.

      • Anonyymi

        Ei ole ennakkoluuloa, vaan tervettä maalaisjärkeä.


      • Anonyymi

        "Kermankuorintahinnoittelussa (skin pricing tai skimming) hinnat asetetaan aluksi korkeiksi, jota perustellaan esimerkiksi tuotteen tai palvelun innovatiivisuudella". Jokainen saa tietenkin tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa. Ennakkoluuloa ei ole kuitenkaan se ellei halua rahojaan laittaa tuotteeseen siinä vaiheessa kun sillä kermaa kuoritaan.


    • Anonyymi

      Sähköauto sopii yhdelle, mutta ei välttämättä kaikille. Tosin, muutaman vuoden kuluttua, autoilun periaatteet tulee muuttumaan. Sähköllä mennään ja sillä pääsee sinne, mihin sähkö riittää. Enää ei ajeta Lappiin yhden pysähdyksen taktiikalla.
      Maailma muuttuu ..Eskoseni.. on joku sanonut.

    • Anonyymi

      Olen suoraan sanottuna niin patalaiska etten viitsi hääriä latausjohtojen kanssa päivittäin. Kerran kolmeen viikkoon kun käy bensatankilla niin ei tarvii paapoa koko ajan autoaan. Maksaa minkä maksaa, ei mun rahat bensalaskuihin lopu.

      • Anonyymi

        Siinä on myös syy persaukisuuteeseesi ja siihen miksi ajat sillä vanhalla romuläjälläsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on myös syy persaukisuuteeseesi ja siihen miksi ajat sillä vanhalla romuläjälläsi.

        Ei se nyt niin vanha oo, toissavuoden mallia.


      • Anonyymi

        Jälleen kerran kuvitelmaa mikä ei vastaa todellisuutta. Jos pärjäät tankillisella bensaa kolme viikkoa, niin sähköautoa joutuisit lataamaan enintään kerran viikossa. Ei siis todellakaan mitään päivittäistä latausjohtojen kanssa häärimistä.

        Siinä mielessä olet oikeassa että noin pienillä kilometreillä on polttoainekulujen näkökulmasta ihan sama millä ajaa. Tosin, kyllähän joku vuosi sitten dieselinkin valintaa bensan sijaan moni perusteli sillä että sillä säästää vuodessa jopa satasen tms.


    • Anonyymi

      Kaikki uuden sähköauton ostajat eivät hahmoita seuraavaa pulmaa !?

      Se on sähköautojen akusto, koska.....

      Liian painava
      Liian kookas
      Sitoo pääomaa runsaasti ???!!!

      Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ !?

      Valitettavasti moottori lehdistö ei tätä asiaa käsittele !

      • Anonyymi

        Liian painava? Sähköauto ei ole merkittävästi painavampi kuin perinteinen auto.
        Esim. Tesla m3 on noin 100-200kg painavampi kuin kokoisensa polttikset, jos otetaan teholuokka mukaan ero vain pienenee.
        Liian kookas? Akkuko? sinnehän se auton alle piiloutuu eikä vie mistään käyttötilaa tilaa.
        Autoko? Sähköautoja on nykyään tarjolla kaikkiin kokoluokkiin.
        Sitoo pääomaa runsaasti. Sähköautojen hinnat alkavat olemaan perinteisten autojen hintojen tasolla, varsinkin kun ottaa huomioon teholuokat.
        Sähköauton akustolla on 8 vuoden takuu. Nykyaikaisen sähköauton akulla ajaa kokemukseen ja tutkimukseen perustuen vähintään 500 000km ennen kuin sen varaustaso laskee alle 70%. Korjattavia vikoja, kuten hapettumia ym saattaa tulla aikaisemminkin, mutta ne eivät vaadi akun vaihtoa.
        Ladattavan hybridin ostajien/omistajien kylläkin kannattaa olla huolissaan akun kestävyydestä jos sillä ajelee kuten sähköautolla akkua maksimaalisesti käyttäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian painava? Sähköauto ei ole merkittävästi painavampi kuin perinteinen auto.
        Esim. Tesla m3 on noin 100-200kg painavampi kuin kokoisensa polttikset, jos otetaan teholuokka mukaan ero vain pienenee.
        Liian kookas? Akkuko? sinnehän se auton alle piiloutuu eikä vie mistään käyttötilaa tilaa.
        Autoko? Sähköautoja on nykyään tarjolla kaikkiin kokoluokkiin.
        Sitoo pääomaa runsaasti. Sähköautojen hinnat alkavat olemaan perinteisten autojen hintojen tasolla, varsinkin kun ottaa huomioon teholuokat.
        Sähköauton akustolla on 8 vuoden takuu. Nykyaikaisen sähköauton akulla ajaa kokemukseen ja tutkimukseen perustuen vähintään 500 000km ennen kuin sen varaustaso laskee alle 70%. Korjattavia vikoja, kuten hapettumia ym saattaa tulla aikaisemminkin, mutta ne eivät vaadi akun vaihtoa.
        Ladattavan hybridin ostajien/omistajien kylläkin kannattaa olla huolissaan akun kestävyydestä jos sillä ajelee kuten sähköautolla akkua maksimaalisesti käyttäen.

        Copilot: Tesla Model S paino 2108-2300 kg (akku 950 kg) . Mersu E 1500 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Copilot: Tesla Model S paino 2108-2300 kg (akku 950 kg) . Mersu E 1500 kg.

        Nettiautosta vm. 2023-2024 etsittynä ja rekkarilla Traficomin sivuilta katsottuna:
        MB E220d sedan 4matic: omamassa 1975 kg
        Tesla Model S long range: omamassa 2170 kg

        Mersu ladattavana hybridifarkkuna (mitä suuri osa noista uudemmista on) menee sitten omamassaltaan jo yli Teslan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Copilot: Tesla Model S paino 2108-2300 kg (akku 950 kg) . Mersu E 1500 kg.

        Miksi otit tehottomamman ja vertaat tehokkaaseen? Mersu E450 4matic 1984 Kg.
        Voi olla jopa päinvastoin:
        BMW X7 2 675 Kg vs Tesla model X 2 440 Kg.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      73
      4258
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3075
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3040
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      395
      2126
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      213
      1231
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1193
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1034
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1022
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe