Vasemmisto enemmistö utopiaa

Työläinen

Miksi niinsanotut työväenpuolueet ei saa koskaan läheskään kaikkea työläisten kannatusta?
Enemmistö Suomalaisista on kuitenkin työläisiä.

Tästä syystä ei.

Tavallinen työläinen ei voi hyväksyä että osa hänen jo kerran verotetusta omaisuudesta menee valtiolle hänen kuollessaan.

Tavallinen työläinen rakastaa maataan eikä voi hyväksyä jatkuvaa vasemmiston valitusta asemäärärahoista.

Tavallinen työläinen haluaa itse päättää mitä rahoilleen tekee siksi hän haluaa että verotus on mahdollisimman kevyttä, kuitenkin niin että välttämättömät peruspalvelut säilyy.

Esimerkki verotuksesta. autovero

Työläisellä ei ole kovin paljon laitta rahaa auton ostoon just nyt. Kovan autoveron seurauksena joutuu hän ostamaan 10 vuotta vanhan turvattoman kotteron. Kolariin joutuessa hän kuolee kun ei turvatyynyt poksahtele silmille.

Autoveron luojat eivät ole ottamassa vastuuta asiasta.

Siksi työläisenä äänestän oikeistoa.

11

615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepittäjä

Sinun mainitsemasi työläiset ovat niitä omaan napaan tuijottajia, jotka eivät tiedosta yhteiskunnan tosiasioita. Parhaimmatkin heistä ovat kuin kiiltävän perässä räksyttävät harakat.
      Vika ei tietenkään ole yksin heidän. Yhteiskunnassamme vallitseva porvarillinen hegemonia, johon mukaanluen myös sosdemit,on saanut yliotteen huomattavasta osata maamme työläisistä. Ajatusmaailma on sitten esittämäsi kaltainen.

• Työläinen

Niin, se miksi monet työläiset kuitenkin äänestää vasemmistoa on sen myönteinen suhtautuminen AY-liikkeeseen ja tietysti sosiaaliturva jota se puollustaa.

Näitä asioita minäkin vasemmistossa arvostan.

• Työläinen
        Työläinen kirjoitti:

Niin, se miksi monet työläiset kuitenkin äänestää vasemmistoa on sen myönteinen suhtautuminen AY-liikkeeseen ja tietysti sosiaaliturva jota se puollustaa.

Näitä asioita minäkin vasemmistossa arvostan.

Yksi asia johon varsinkin työttömät ovat pettyneet,on että työttömiä voidaan karenssin uhalla pakottaa työharjoitteluun(pakkotyöhon) työmarkkina tuella.

Tämä tapahtuu aikana jolloin SDP istuu kolmatta kauttaan yhtäjaksoisesti hallituksessa ja vasemmistoliittokin viihtyi siellä kaksi kautta.

Tälläiseen pakkotyöhön pakotettu työtön tuskin äänestää vasemmistoa, joka ei ole asialle mitään tehnyt.

• Olen elämäni varrella tavannut lukemattomia Sinunlaisiasi ja olen yrittänyt saada heitä näkemään sen ristiriidan, mikä heidän ajatusmaailmansa ja yhteiskunnallisen asemansa välillä on. Sinä, kuten nuo kanssasi samoin ajattelevat ette tajua sahaavanne sitä oksaa, jolla is-
      tutte. Mutta olkaa kuitenkin onnellisia!!
      vom

• ajattelisit

ymmärtäisit, että tähän on ajauduttu siksi, että työväenpuolueilla ei ole ollut viime aikoina tarpeeksi suurta kannatusta.

• duunari

Isänmallisen työläisen puolue on Perussuomalaiset.

• Haluan lisätietoa mitä tarkoitat sanomalla "isänmallinen työläinen" ?
        vom

• johannes19

Olen mielestäni "tavallinen" työläinen. Mutta olenko "tavallinen" työläinen, jos olen melkeinpä päinvastaista mieltä melkeinpä jokaisessa kohdassa nimimerkin "Työläinen" kirjoittamaa "manifestia"? Eikö hän kuitenkin määrittele sen, mikä työläinen on? Enkö minä kuitenkin ole väärässä? Näin olen väärässä:

Voin hyväksyä verotuksen, koska olen itsekin työttömänä tai sairaana ollessani kokenut verovaroin ylläpidetyt palvelut mielekkäiksi. Toisinaan esimerkiksi terveyskeskusten palvelut tuntuvat riittämättömiltä ja kohtuuttoman kalliilta siihen nähden, että niitä nimenomaan kustannetaan verovaroin. Mutta onpa edes jotain, toisin kuin monessa banaanivaltioisemmassa yhteiskunnassa. Jos minulla on kuollessani omaisuutta, ei minua haitanne, jos siitäkin verotetaan. Mahdollisia perillisiäni voisi haitata.

Minä rakastan kotimaatani, mutten voi olla valittamatta puolustusmenoihin tehdyistä tarpeettomista ja suorastaan virheellisistä lisäeristä. Niillä on ostettu ylihintaisia panssarivaunuja, jotka ovat niin "moderneja", että kohta nekin joudutaan uusimaan. Niillä pitäisi myös ostaman helikoptereita ja muita härveleitä Nato-hyökkäyssodan tarpeisiin, mitä en saata ymmärtää. Kävin aseellisen palveluksen siinä käsityksessä, että puolustaisin kotimaatani ulkopuolista uhkaa vastaan; en aio harkita sekuntiakaan lähtemistä tappelemaan jonkun aggressorin hyökkäyssuunnitelmien puolesta.

Minäkin haluan päättää itse siitä, mitä rahoillani teen. Toisin kuin eräät, tiedostan myös yhteiskunnallisen vastuuni veronmaksajana. Kun itse on heikompiosaisena, ymmärtää, miten hienoa on, ettei Suomessa tarvitse välttämättä asua pahvilaatikossa ja nääntyä jollekin kadulle, minkä jälkeen ruumis peitellään sanomalehdellä, kunnes jätehuolto korjaa talteen. Tästä muodostankin aasinsillan seuraavaan näkemykseeni:

Veronmaksajalle voisi antaa mahdollisuuden valita, mihin yhteiskunnallisiin rahoituseriin haluaa verovaransa sijoittaa. Minä tuskin sijoittaisin verovarojani koptereihin ja muihin suorastaan hyödyttömiin härveleihin. Ja noinkohan "maataan rakastavat" "tavalliset työläiset" nekään enää korottaisivat omalla kustannuksellaan puolustusmäärärahoja? Tietenkin tässä piilee se vaara, että vain yksityistä sektoria terveydenhuoltopuolella ja koulutuksessa käyttävä sikaporvariosasto laittaisi kaikki verot muualle kuin terveydenhuoltoon ja koulutukseen. Täten pitäisi olla tietty osa "kaikille yhteistä" veroa ja tietty osa "vapaavalintaista" veroa. Näin tulisi paljon vähemmän nurinaa siitä, että verot menevät vääriin kohteisiin. Ja ennen kaikkea ei tarvitsisi antaa niin paljoa valtaa kansanvallanvastaiselle "edustukselliselle demokratialle"!

Valta pois valtiailta!

Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.

• verotta
    • @@@

hyvä että edes joku herää,kaikki tapahtuu,silmien avaaminen ihan hiljakseen omassa tietoisuudessa.
      Turvallista ja oikeaa matkaa oikeiston puolella!!

• Menit halpaan! Nimimerkki"Työläinen" on itseasiasa J.Ollila!
      vom

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      65
      7391
    2. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      238
      6247
    3. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      80
      4591
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      108
      3822
    5. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      67
      3056
    6. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      74
      2966
    7. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      121
      2651
    8. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      34
      2108
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      62
      1947
    10. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      256
      1867
    Aihe