Tuleeko sulla eri tilanteissa biisejä mieleen? Biiseihin liittyy sitten vahvoja muistoja, tunteita, tuoksuja ja ihmisiä niistä tilanteista, joissa olet ollut aiemmin, kun olet kuullut kappaleen.
Tämä on jännä ilmiö ja musiikilliset ihmiset joskus kuulema kokevat tällaista.
Itsellä saattaa tulla vaikka postilaatikon ohittaessa Pate-biisi mieleen tai kun tänään töissä työkaveri teki Valion tilausta, niin alkoi soimaan hellän orin "kuumaverinen valioyksilö" -kappalekohta päässä.
Onko sun elämä yhtä laulua?
50
661
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole. Minulla ei ole sellaista biisiä joka toisin jonkun hyvällä tavalla mieleen!
- Anonyymi
On samaa vikaa.
- Anonyymi
Vein teinitytön neitsyyden ja valisin tunnelmamusiikiksi Jean-Michel Jarren Oxygènen.
Myöhemmin kuulin olevani ihme äijä, joka kuuntelee jotain ufomusiikkia.- Anonyymi
Jarrehan on iha hiton hyvää musaa ❤
- Anonyymi
* Astral projection remix-versio ☝️. Piti kirjoittaa oma kommenttini tuonne alemmas mutta kirjoitan sen nyt tähän yhteyteen. Eli olen tänään taas vaihteeksi säätänyt hieman enemmänkin sitä minun ensimmäistä biisiäni. 7-8 min tulee olemaan. Ehdin jo huolestua kun puritylla tuottamani pasuunan ääni ei ensin kuulunutkaan. 64-bittisessä versiossa oli jotakin häikkää. 32-bittinen vissiin toimi. Suoritin sen ohjelman eli purityn järjestelmänvalvojana niin ehkä siitä oli jotain hyötyä. Minulla oli siis oma systeemini auki ja erikseen purity ja avasin ne samanaikaisesti. Sitten äänet palasivat. Suljin välillä systeemini ja avasin uudestaan.
Print screenejä kannattaisi varmuuden vuoksi ottaa niistä projekteista. Ilman systeemiä/Daw-ohjelmistoa instrumenteilla (kuten puritylla) ei tee mitään. Instrumenttien ja efektien hinta sekä niiden sisältö suhteutuvat toisiinsa epäloogisesti. Siksi onkin osattava tunnistaa ja poimia helmet roskan joukosta. - 🍄. Anonyymi kirjoitti:
Jarrehan on iha hiton hyvää musaa ❤
Ehkä ei panomusiikiksi kaikkein paras biisivalinta 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
* Astral projection remix-versio ☝️. Piti kirjoittaa oma kommenttini tuonne alemmas mutta kirjoitan sen nyt tähän yhteyteen. Eli olen tänään taas vaihteeksi säätänyt hieman enemmänkin sitä minun ensimmäistä biisiäni. 7-8 min tulee olemaan. Ehdin jo huolestua kun puritylla tuottamani pasuunan ääni ei ensin kuulunutkaan. 64-bittisessä versiossa oli jotakin häikkää. 32-bittinen vissiin toimi. Suoritin sen ohjelman eli purityn järjestelmänvalvojana niin ehkä siitä oli jotain hyötyä. Minulla oli siis oma systeemini auki ja erikseen purity ja avasin ne samanaikaisesti. Sitten äänet palasivat. Suljin välillä systeemini ja avasin uudestaan.
Print screenejä kannattaisi varmuuden vuoksi ottaa niistä projekteista. Ilman systeemiä/Daw-ohjelmistoa instrumenteilla (kuten puritylla) ei tee mitään. Instrumenttien ja efektien hinta sekä niiden sisältö suhteutuvat toisiinsa epäloogisesti. Siksi onkin osattava tunnistaa ja poimia helmet roskan joukosta. - 🍄.Sellainen huolimattomuus biisin valinnassa voi siis olla kuin otsonikato taivaalla tai pahemmassa tapauksessa kuin puhdasta metaania 🤭
- Anonyymi00045
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen huolimattomuus biisin valinnassa voi siis olla kuin otsonikato taivaalla tai pahemmassa tapauksessa kuin puhdasta metaania 🤭
Monesta huolimattomasta on tullut onneton isä, kertoo tilastokeskus!
- Anonyymi
On niitä, ulkomailla eläessä ei tullut seurattua suomalaista musiikkia, kun astui Finnairin koneeseen pari kertaa vuodessa kuuli uusia hittibiisejä.
Tämä oli yksi niistä.
https://www.youtube.com/watch?v=KrzLlVlxkwA
Mieleeni juolahti tuolloin, onko kysymys taskusta vai...
AV- Anonyymi
Ai sä oot elänyt ulkomailla?
Asuitko kauankin?
Utelias kun oon niin jatkan utelua,
ei ole pakko kertoa mutta saat kertoa.
Eli utelu kysymys olis,
missähän päin asustelit?
Oon miettinyt ite josko muuttaisi johkin
muuhun maahan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sä oot elänyt ulkomailla?
Asuitko kauankin?
Utelias kun oon niin jatkan utelua,
ei ole pakko kertoa mutta saat kertoa.
Eli utelu kysymys olis,
missähän päin asustelit?
Oon miettinyt ite josko muuttaisi johkin
muuhun maahan...Olen asunut kolmessa eri maassa, pisimpään yhdessä noin 8-vuotta.
Perspektiiviä siihen onko Suomi maailman paras paikka elää sekoittuu omiin kokemuksiini.
Omalla kohdallani se ei ole sitä, vaikka monille voi sitä olla.
AV
- Anonyymi
Eron jälkeen pakenin ulkomaille ajatellen ihan sama vaikka kuolisi. Pettymys oli suuri. Hotellissa alussa eläessä helpotusta mielentilaan tai asioiden käsittelyyn tuotti yhtye U2.
https://www.youtube.com/watch?v=ujNeHIo7oTE
AV - Anonyymi
Yökerhot helpottivat elämän tuskaa, vaikka tällaisella musiikilla.
Auttoiko, no ehkä auttoi.
https://www.youtube.com/watch?v=4YxTa1AUqps&list=RDEM6esAIWfZMExToYkWxQRxSw&start_radio=1
AV- Anonyymi
No nyt! Scooterin tahtiin minäkin reivasin ihan raivona yökerhoissa ysärillä.
Jos kävi flaxi ja joskus ei. Lapseni kerran joskus 2010 kysyi multa: "Miten sä voit kuunnella tämmöstä wanhanaikaista psk?" 😁
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt! Scooterin tahtiin minäkin reivasin ihan raivona yökerhoissa ysärillä.
Jos kävi flaxi ja joskus ei. Lapseni kerran joskus 2010 kysyi multa: "Miten sä voit kuunnella tämmöstä wanhanaikaista psk?" 😁
>simiti<Ulkomailla jossa joskus lähes 10-vuotta elin, nostalgisia yökerhoja oli paljon.
Tuo Scooter soi pitkälle loppuun 2000-luvun.
Tuo biisi jäi mieleeni siitä kun kellahdin nurmikolle naisen kanssa selälleen puistossa, katsoen kuuta, ja tämä oli hänen suosikkibiisi.
Hetki jossa ei ole oikein yhteisiä sanoja, vierekkäin jonkun korkeita taloja omaavien talojen ja taloyhtiöiden muodostamalla ja mahdollistamalla nurmella. Herkkää, sillä kuu on siellä päin maailmaa joskus tuplasuuri mitä Suomessa. Vaikuttavaa, kun on se jokin vieressä, kihelmöivää aikaa. Mjoo, voisi vaikka ottaa uusinnan.
AV
- Anonyymi
Mitäs hyötyä mistään sitten on?
Epic.
https://www.youtube.com/watch?v=GMdL7SP1s0U
AV - Anonyymi
Ei ole, pidän pitkiä taukoja musiikista. En kuuntele mitään. Silti voin keksiä laulun lennosta, ihan ite. Ilman apumelodiaa. Se vaan tulee puff.
Luovuus on sisäsyntyistä eikä riippuvaista ulkoisista seikoista.
Entinen Eivori- Anonyymi
Totta, tytär luki eilen kirjaa autossa kun mentiin pianotunnille (taskulampun valossa), ehdotin sellaista, jos tuo kirja on noin tärkeä, hän voisi säveltää siihen teoksen.
AV - Anonyymi
Vau. Aika hienoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, tytär luki eilen kirjaa autossa kun mentiin pianotunnille (taskulampun valossa), ehdotin sellaista, jos tuo kirja on noin tärkeä, hän voisi säveltää siihen teoksen.
AVHeh, ei kukkokaan käskien laula. 😃
Äidin isoisä oli kirjailija ja jonkin sortin muusikko, joka julkaisi vain yhden näytelmäkirjan ja osallistui peruskouluissakin käytetyn musiikkikirjan luomiseen. Mutta kuoltuaan omaiset löysi läjäpäin kirjoituksia ja kirjoiksi asti kirjoitettuja julkaisuun viemättömiä luomuksiaan. Runoja ja sanoituksia. Hän teki elämäntyönsä ravintola kahvilaa ja kauppaa pitäen. Luovuus oli harrastus.
Mulla sama juttu, oma ilo luoda, ei julkisuuteen mutta itselleni.
Entinen Eivori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vau. Aika hienoa!
Aijaa, en nyt tiiä onko hienoa, mutta auttaa asioiden hahmottelussa. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Aijaa, en nyt tiiä onko hienoa, mutta auttaa asioiden hahmottelussa. 🙂
Entinen EivoriMinusta sulla on harvinainen lahja, joka kannattaisi hyödyntää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta sulla on harvinainen lahja, joka kannattaisi hyödyntää.
Minusta mun laulut on yksityisasia, kun ne tulee minusta. En halua jakaa niitä kenenkään kanssa. Näin minulla pysyy minuus. Jos jakaisin ne muitten kanssa olisin liian alaston.
Anonyymi kirjoitti:
Minusta mun laulut on yksityisasia, kun ne tulee minusta. En halua jakaa niitä kenenkään kanssa. Näin minulla pysyy minuus. Jos jakaisin ne muitten kanssa olisin liian alaston.
Entinen EivoriMonesti heitän kirjoituksiani roskiin tai siis poltan pois. On sanottu, että hullu, mutta ne on mun käsialaa, aivoituksiani, sieluani. Niinpä saan ne poistaa tästä maailmastakin halutessani. Kun en säästele, ei kukaan tiedä niistä ikinä mitään, vain minä mun salaisuus.
Anonyymi kirjoitti:
Monesti heitän kirjoituksiani roskiin tai siis poltan pois. On sanottu, että hullu, mutta ne on mun käsialaa, aivoituksiani, sieluani. Niinpä saan ne poistaa tästä maailmastakin halutessani. Kun en säästele, ei kukaan tiedä niistä ikinä mitään, vain minä mun salaisuus.
Entinen EivoriSinulla on taito purkaa itseäsi tekstin muodossa, jäsentää tuntemuksia.
AV - Anonyymi00046
Anonyymi kirjoitti:
Vau. Aika hienoa!
Olen Eino vuori ja juoksen satasta.
- Anonyymi
Siinä se on tiivistettynä: https://www.youtube.com/watch?v=Od6hY_50Dh0&list=RDOd6hY_50Dh0&start_radio=1&rv=Od6hY_50Dh0&ab_channel=QueenOfficial
- Anonyymi
Olipa kattava listaus, kiitos!
- Anonyymi
Kyllä vaan on, aika häiritsevää. Vaiva on jatkunut lapsuudesta asti.
- Sheena - Anonyymi
Huonon muiston musasta tulee tosi huono fiilis, mutta onneksi niitä on tosi vähän verrattuna neutraaleihin ja hyviin muistoihin.
Olen joskus hylännyt uusia, mutta huonon muiston vaatteita.
Tavaroita en muista tuhonneeni huonon muiston takia . ainakaan nyt heti - Anonyymi
Temoskan silmissä on jotain ja yhdessä enemmän kaunista kuin toisessa https://www.is.fi/viihde/art-2000010832959.html
- Anonyymi
Jos extussu kirjoittaisi minulle olisi yhteinen levykin. Vahvat muistot
- Anonyymi
Joo musiikkia iso osa. Usein tulee biisistä mieleen jokin tapahtuma. Joku rakkauksista. Mietin miksei deitti soita ja heti alan laulaa. Miksi puhelin ei soi. Kävelen myöhään ja näen taivaalla tähtiä. Laulan Anna mulle tähtitaivas. Ja tätä rataa. Joku laulu jää korvabiisiksi. Tänään Joku mainitsi kolmen kuninkaan marssin. Sitä lallattelin pitkään.
- Anonyymi
Olen nyt pitänyt taas sapattia musiikista, jostain syystä tuli tämä ekana mieleen, kun avasin tuben.
https://youtu.be/eMvs8YTxBx4?si=LBt9peMQsxpo4UBt
Tästä biisistä tykkään, tästä tulee myös mieleen, että minkähänlainen ihminen oli mun isomummoni. Aasinsilta biisin kautta herää, koska Pete on sukua minulle isomummuni kautta, joka on Peten mummon sisko. 😃 Parkkonen hänkin.
https://youtu.be/qfE-uRebbII?si=t0ZySY9l1gKvLBBq
Entinen Eivori- Anonyymi
Parkkonenhan osaa laulaa, hienosti käy hänen ääni tällaiseen laulantaan.
AV
- Anonyymi
Ahaa vai niin.
Erisävyiset laulut eri aikoina ei siis muita miellytä.
Vilma Kyllä päässä soi aina jokin, kun musiikkia tulee kulutettua muutenkin todella paljon. Välillä voi alkaa joku ihme rallatus jotain iskelmäbiisiä, jollaista ei muuten kuuntele ollenkaan. Se on aika suuri kataloogi musiikkia tuolla alitajunnassa, mitä on elämän ajan sinne kerryttänyt. 💿
- Anonyymi
Minulla on surulauluja, äitiysajan lauluja, romanttissävytteisiä eri muistoihin siis.
Sitten on nuoruuden laahauskappaleet, joo.
Sitten on iloiset bailabaila.
Aina ei pysty kuuntelemaan niitä henk.koht. törkeitä.
Vilma
Saas nähdä tallentuuko tämä vai ei.- Anonyymi
Ei törkeitä vaan tärkeitä.
- Anonyymi
täsmennä että mitä lkaulua kerro kappaleen nimi
- Anonyymi
🥲
Pidä itsestäsi huolta, jos lähden täältä ennen sua.
Kevyt kaksin kulkea.
👶
Julio Iglesias/Me Olvide de Vivir tms. (ihana purenta)
💃🕺
Lambada
Jee jee Jerry Cotton
❤️
Nocturne
Women in love
Vilma
- Anonyymi
hoosianna vai irwinin kusessa ollaanpi
Koska viheltelen ajatuksissani (pätkiä kappaleista ja tyypillisesti nuotin vierestä), niin omituisesti alitajunta etsii tilanteisiin sopivia kappaleita (lähinnä niiden sanoitusten mukaan), enkä välttämättä heti keksi miksi juuri tietty musiikki liittyy johonkin tilanteeseen ja vasta miettimisen jälkeen se valkenee.
- Anonyymi
Nuuskamuikkunen etsi säveliä ja kun hän löysi ne, teki hän niistä lauluja.
Anonyymi kirjoitti:
Nuuskamuikkunen etsi säveliä ja kun hän löysi ne, teki hän niistä lauluja.
Tuo hyvä asia heille joilla se toimii noin.
Itselläni vain nousee joskus kuulemiani kappaleita pinnalle, eikä seassa ole harvoin jotain jota ei olisi jo sävelletty valmiiksi.
(mistä voin hakea korvauksia kaikista niistä kappaleista, joita on luvatta säilötty päähäni, silllä onhan tyhjillä CD-levyilläkin ollut se erityisvero, joka on jaettu tekijänoikeusjärjestöille)
((aion myös syyttää kappaleiden Metsurin koira ja Vieläkö on villihevosia säveltäjiä ja esittäjiä jostain, sillä ne aiheuttavat mieleeni talletettuina pelkkää kärsimystä))
- Anonyymi
Onneksi ei ole. Mutta musiikki on hyvin tärkeä osa elämääni. Ja moniin biiseihin liittyy muistijälkiä. Nyt olen ollut koko syksyn aika keskittyneesti oman matskun kimpussa eikä ole kovin paljon kuunnellut muiden tekemää.
- Anonyymi
Osaansa ei muutella voi jaja.
- Anonyymi
Aurinko ei laske,ei laske milloinkaan. Olen ihan myyty tuohon kertsiin. Ihana Juha Tapio.🙏🤷♀️
- Anonyymi00047
Olen veikko Nieminen
Työtön ilman suunnitelmaa,
Mitä mä teen ja kuka mä oon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7203010Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622702Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o562476Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä312427Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581978Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181509Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121502- 731434
- 491419
- 571379