Suuri omanajantarve

Anonyymi-ap

Mies kysyttäessä sanoo rakastavansa ja haluavansa olla yhdessä. Minua silti mietityttää haluaako hän todellakin olla kanssani,sitäkin mietin että rakastaako enää. Nuo ajatukset heräävät siittä kun hän keskittyy niin paljon omiin juttuihinsa. Jos mietitään peruspäivää niin mies kun herää aamulla,hän nousee hiljaa ylös,pesee hampaat, syö,pukeutuu ja kaiken aikaa on hiljaa jos minä en puhu ha jos puhun niin vastaa yhdellä sanalla tai tylysty Niinpä aamuisin en enää häiritse. Olen huomannut että ei ole aamuihmisiä vaan haluaa olla rauhassa silloin. Töiden jälkeen kotiin tullessa ei sano mitään ja jos sanoo niin saattaa kysyä esim missä posti ja se on siinä. Useimmiten töiden jälkeen haluaa olla rauhassa pari tuntia jolloin makaa kännykällään tai tabletillaan. Tuon jälkeen yleensä lähtee joko harrastuksiinsa,nukkuu tai menee autotalliin touhuamaan juttujaan ja koko aikana ei ole puhunut kuin jos on pakko esim kysyessään missä posti. Hermostuu jos aloitan jostain puhumisen koska haluaa olla nimenomaan rauhassa.
Ruokapöydässäkin haluaa olla rauhassa .
Illalla syö iltapalaa mieluiten rauhassa. Käy iltaisin suihkussa jonka jälkeen tulee nukkumaan. Sängyssä on puhelimellaan tai tabletilla. Jos puhun jotain,vastaa lyhyesti ja jos pyydän keskustelua sanoo ettei jaksa iltaisin puhua. Mutta aina sama että koskaan ei jaksa puhua.
Välillä ajamme jonnekkinpäin yhdessä autolla niin autossa ei saisi puhua. Hän ei puhu koskaan autossa vaikka ajaisimme satoja kilometrejä. Ainoastaan jos menee hakemaan kahvia sanoo että haen kahvin . Sanonut että haluaa ettei autossa puhuta kun ei jaksa ja pitää saada olla rauhassa autossa.
Mitä ihmettä tuo omanajan suuri tarve voi olla? Koen itseni aivan ulkopuoliseksi hänen elämässään.
Yhteiset asiatkin välillä hankala hoitaa kun toista ei vain tavoita vaikka on siinä vierellä.
Vastaa että hän kertoo kaiken tarvittavan ja enempää minun ei tarvi tietää.

22

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja tämä tarina on tosi.

• Anonyymi

Huolia. Paineita ja ahdistusta.
      Ovat ottaneet vallan hänestä. Ei halua sanoa pahasti eikä tuoda julki ahdistustaan ja siksi on hiljaa. Kaikki aivokapasiteetti menee asioiden vatvomiseen.
      Voisiko venäjän rikolliset toimet aiheuttaa niin suuria huolia?
      Miehesi tarvitsisi jonkun ”äijä sakin” jossa puhutaan vaivaavia asioita ja jossa olisi mukana järkeviä ”isähahmoja”.
      Media ja monet politikot ovat sodan lietsojia. Uskon kuvauksestasi päätellen että hän ihmettelee kuinka ihmisiä tapetaan ohjuksilla yms. Joku kasvun ja kehityksen aika hänellä on. Jotkut sulkeutuvat loppu elämäkseen. Jotkut saavat käsiteltyä asiat.
      En osaa arvata mikä auttaisi teillä mutta kun syitä voi arvailla niin on ehkä helpompi ymmärtää/lähestyä ?

• Anonyymi

Olen ehdottanut hänelle pidempää lomaa. Toki nytkin käy yksin mökillä useimpina viikonloppuina yön tai kaksi. Mökki on vanha kotitalo muutaman sadan kilsan päässä. Kulkenut siellä about 5v melkein joka viikonloppu. Sanookin sen henkireijäkseen. En tuppaudu mukaan mielelläni koska sielläkin haluaa olla rauhassa. Vetäytyy omineen eikä vastaile tai kysele ja hermostuu häirittäessä. Siis tämä tilanne on ollut tällainen vuosia. Alunalkaenkin oli vähäpuheinen muttei sentään näin vetäytyvä. Toki halaan häntä ja selittelen mutta sitäkään hän ei tee. Ei siis oma-aloitteisesti koske minuun. Minä en ymmärrä. Olen yrittänyt hyväksyä lähestyä ja ymmärtää mutten yhtään tiedä mitä tässä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Ja monta vuotta kestänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ehdottanut hänelle pidempää lomaa. Toki nytkin käy yksin mökillä useimpina viikonloppuina yön tai kaksi. Mökki on vanha kotitalo muutaman sadan kilsan päässä. Kulkenut siellä about 5v melkein joka viikonloppu. Sanookin sen henkireijäkseen. En tuppaudu mukaan mielelläni koska sielläkin haluaa olla rauhassa. Vetäytyy omineen eikä vastaile tai kysele ja hermostuu häirittäessä. Siis tämä tilanne on ollut tällainen vuosia. Alunalkaenkin oli vähäpuheinen muttei sentään näin vetäytyvä. Toki halaan häntä ja selittelen mutta sitäkään hän ei tee. Ei siis oma-aloitteisesti koske minuun. Minä en ymmärrä. Olen yrittänyt hyväksyä lähestyä ja ymmärtää mutten yhtään tiedä mitä tässä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Ja monta vuotta kestänyt.

Lisään tähän jatkoksi vielä sulle vastaajalle kiitokset. Ihana että vastasit noin asiallisesti. Olen siittä kiitollinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään tähän jatkoksi vielä sulle vastaajalle kiitokset. Ihana että vastasit noin asiallisesti. Olen siittä kiitollinen.

🤗👍🏼 minä toivon ihmisille vain parasta. En ole kuitenkaan itse mikään hyvä, mutta olen kokenut samaa. Ihan kuin lukisin suunnilleen omaa tarinaani. (Olen mies). Mutta nämä asiat ovat samoja miehille ja naisille. Lopulta ihan samoja. Voimia sinulle. Pidä itsestäsi huolta. Kukaan muu ei sitä tee, kuten olet huomannut. Voimme yrittää auttaa mutta emme voi elää päiviäsi emmekä kokea sinun tuskaasi. Sydämen pakahtuminen huolesta ja murheesta on hyvin vaarallista terveydelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🤗👍🏼 minä toivon ihmisille vain parasta. En ole kuitenkaan itse mikään hyvä, mutta olen kokenut samaa. Ihan kuin lukisin suunnilleen omaa tarinaani. (Olen mies). Mutta nämä asiat ovat samoja miehille ja naisille. Lopulta ihan samoja. Voimia sinulle. Pidä itsestäsi huolta. Kukaan muu ei sitä tee, kuten olet huomannut. Voimme yrittää auttaa mutta emme voi elää päiviäsi emmekä kokea sinun tuskaasi. Sydämen pakahtuminen huolesta ja murheesta on hyvin vaarallista terveydelle.

Kehittymisen vara, se on hyvä varmaa seki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta,nämä asiat eivät voi olla sukupuolikysymyksiä.Kiitos ja samoin,voimia myös sinulle.

• Anonyymi

Kerro myös oma ahdistuksesi asiassa. Pitäisi reilusti pystyä puhua ongelmista ja siitä mikä vaivaa.

• Anonyymi

Se että koen jääväni ulkopuolelle hänen elämässään. Rakastan häntä ja haluaisin elää vastavuoroisessa suhteessa. En halua että kanssani on ihminen joka ei halua olla kanssani tai pahimmassa tapauksessa ei edes takasta minua. Haluan päästää sellaisen ihmisen vapauteen. En halua sitoa itseeni rakastamaani ihmistä väkisin vaan haluan hänen olevan onnellinen. Tuon olen hänelle kertonutkin. Myös asioiden jakaminen olisi ihanaa. Haluaisin kuulla mitä hänelle kuuluu. Olen kiinnostunut hänen elämästään ja asioistaan. Miten hän kokee maailman ja mitä haluaa. Mistä tykkää jne. Nyt en oikein tiedä. Ei kerro esim suunnitelmistaan vaan huomaan esim joku päivä että on ostanut auton tai vaikka tilannut itselleen lennon ja lähdössäseuraavana päivänä jonnekkin tai löydän lääkereseptin siivotessani. Ei kerro minulle eikä jaa asioitaan. Kuitenkin asumme saman katon alla. Olen noista yrittänyt puhua rakentavasti en tiedä miten Olen onnistunut. Vastasi viimeksi että olisit tyytyväinen ka nauttisit niistä rippeistä mitä saat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että koen jääväni ulkopuolelle hänen elämässään. Rakastan häntä ja haluaisin elää vastavuoroisessa suhteessa. En halua että kanssani on ihminen joka ei halua olla kanssani tai pahimmassa tapauksessa ei edes takasta minua. Haluan päästää sellaisen ihmisen vapauteen. En halua sitoa itseeni rakastamaani ihmistä väkisin vaan haluan hänen olevan onnellinen. Tuon olen hänelle kertonutkin. Myös asioiden jakaminen olisi ihanaa. Haluaisin kuulla mitä hänelle kuuluu. Olen kiinnostunut hänen elämästään ja asioistaan. Miten hän kokee maailman ja mitä haluaa. Mistä tykkää jne. Nyt en oikein tiedä. Ei kerro esim suunnitelmistaan vaan huomaan esim joku päivä että on ostanut auton tai vaikka tilannut itselleen lennon ja lähdössäseuraavana päivänä jonnekkin tai löydän lääkereseptin siivotessani. Ei kerro minulle eikä jaa asioitaan. Kuitenkin asumme saman katon alla. Olen noista yrittänyt puhua rakentavasti en tiedä miten Olen onnistunut. Vastasi viimeksi että olisit tyytyväinen ka nauttisit niistä rippeistä mitä saat.

Kärsit asiasta. Tuo ei voi jatkua. Jos miehesi ei ymmärrä parisuhdetta niin sitä ei ole. PARIsuhde on 2 ihmisen suhde. Voit antaa hänelle aikaa 1-2 viikkoa alkaa avautumaan sinulle. Kerro hänelle mitä sinulla on mielessä ja mistä se johtuu ja että kärsit asiasta liian paljon. Jos ei onnistu niin hakeudu pois mutta kerro se hänelle suoraan. Jos olet aviossa.niin laita eron harkinta-aika päälle. Se kestää 6-12kk. Maksaa muutaman satasen.
        Olisi tärkeää että hän tajuaa mitä se parisuhde tarkoittaa. Jos ei ole paria ei ole suhdetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika kylmää. Oletko pettänyt häntä tai luuleeko niin ? Joku mättää pahasti. Puhukaa. Huutakaa. Itkekää ja naurakaa. Mitä vaan että asiat aukenisivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kärsit asiasta. Tuo ei voi jatkua. Jos miehesi ei ymmärrä parisuhdetta niin sitä ei ole. PARIsuhde on 2 ihmisen suhde. Voit antaa hänelle aikaa 1-2 viikkoa alkaa avautumaan sinulle. Kerro hänelle mitä sinulla on mielessä ja mistä se johtuu ja että kärsit asiasta liian paljon. Jos ei onnistu niin hakeudu pois mutta kerro se hänelle suoraan. Jos olet aviossa.niin laita eron harkinta-aika päälle. Se kestää 6-12kk. Maksaa muutaman satasen.
        Olisi tärkeää että hän tajuaa mitä se parisuhde tarkoittaa. Jos ei ole paria ei ole suhdetta.

Tottakait kerron suoraan. En väitä että olisin joku yli-ihminen tai suoraan hyvä sillä en ole!! Mutta ei minusta ole siihenkään että jotenkin salassa toimisin varsinkaan kun ei ole hengestä kyse. Valitettavasti olen huono kiristämään vaikka kuulostaa ihan järkevältäkin kun kirjoitat tuosta. Toki jos hän haluaa jatkaa kanssani niin jos teen ohjeidesi mukaan,luulisi hänen avautuvan ja kertovan mitä todella haluaa . Toisaalta hirvittää ravistella häntä noin jos vaikka käy ilmi että hän on esim Asperger tms,,tuostakaan ei voi olla 100% varma etteikö olisi. Toisaalta ravistelu tarkoittaa minun puoleltani sitä kuinka tosissani olen ja että kyseessä on koko minun,meidän elämämme,koko maailmamme. Toki minulla on ystäviä,harrastuksia jne mutta parisuhde on minulle se tärkein asia. Ymmärrän oman tilan ja ajantarpeen. Tarvitsen sitä itsekin. Noh,ei se auta kuin härkää sarvista vain kiinni....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika kylmää. Oletko pettänyt häntä tai luuleeko niin ? Joku mättää pahasti. Puhukaa. Huutakaa. Itkekää ja naurakaa. Mitä vaan että asiat aukenisivat.

En ole pettänyt. Ei minusta ole siihen. Enkä tarkoita että olisin joku hyvis mutta pettäminen on minusta todella ala-arvoista,valitettavasti en voisi sen jälkeen elää itseni kanssa. En halua tuomita pettäjiä mutten kykene ymmärtämään sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuokin on valitettavaa että satun olemaan ehkä liiankin avoin sillä teen juuri noin eli puhun,itken ,nauran jne. Minua ei tarvitse osata lukea sillä kerron mitä ajattelen. Osaan olla hyvinkin vihainen mutta myös surullinen ja kun on ilon aika niin näytän sen kunnolla kuin myös onnellisuuden. Minulle ei ole ollut vaikeaa minkään tunteiden näyttäminen. Tykkään paljin hellyydestä ja se on helppoa minulle. Minulle on helpointa elää niin etten pidä tunteitani sisälläni joten en ole varmastikkaan helppo ihminen. En jaksa mököttää vaan tykkään puhua asiat selviksi. Meillä se menee vain niin ettei synny keskustelua. Voin puhua ja kuvittelen toisen kuuntelevan koska on etupäässä hiljaa mutta tähän mennessä mikään ei ole muuttunut. Toinen on kuin muuri. Hyvin harvoin edes nauraa tai hymyilee.En ole koskaan nähnyt hänen itkevän. Ei halaa tai kosketa. Suuttuvan olen nähnyt päivittäin sekä vihan. Mutta tiedän että osaa olla hellä sillä (tämä voi kuulostaa keksityltä) kissaamme hän painaa,lepertelee,puhuu helliä sanoja ja muuttuu kissan kanssa ihan eri persoonaksi jolloin hätkähdän ja olen aivan ihmeissäni motä tapahtuu koska en näe muulloin tuota puolta hänestä,hämmennyn aika lailla silloin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuokin on valitettavaa että satun olemaan ehkä liiankin avoin sillä teen juuri noin eli puhun,itken ,nauran jne. Minua ei tarvitse osata lukea sillä kerron mitä ajattelen. Osaan olla hyvinkin vihainen mutta myös surullinen ja kun on ilon aika niin näytän sen kunnolla kuin myös onnellisuuden. Minulle ei ole ollut vaikeaa minkään tunteiden näyttäminen. Tykkään paljin hellyydestä ja se on helppoa minulle. Minulle on helpointa elää niin etten pidä tunteitani sisälläni joten en ole varmastikkaan helppo ihminen. En jaksa mököttää vaan tykkään puhua asiat selviksi. Meillä se menee vain niin ettei synny keskustelua. Voin puhua ja kuvittelen toisen kuuntelevan koska on etupäässä hiljaa mutta tähän mennessä mikään ei ole muuttunut. Toinen on kuin muuri. Hyvin harvoin edes nauraa tai hymyilee.En ole koskaan nähnyt hänen itkevän. Ei halaa tai kosketa. Suuttuvan olen nähnyt päivittäin sekä vihan. Mutta tiedän että osaa olla hellä sillä (tämä voi kuulostaa keksityltä) kissaamme hän painaa,lepertelee,puhuu helliä sanoja ja muuttuu kissan kanssa ihan eri persoonaksi jolloin hätkähdän ja olen aivan ihmeissäni motä tapahtuu koska en näe muulloin tuota puolta hänestä,hämmennyn aika lailla silloin.

Siis paijaa kissaa ei paina

• Anonyymi

Jos hän ei halua istuttaa sinua aamuisin hetkeksi syliinsä halaten ja samoin illalla duunista tullessaan ihmettelen myös .

• Anonyymi

Tuo ei ole minun kohdallani pointti. Jonkun toisen kohdalla sw voi ollaki, riippuu ihmisen tarpeista. Minusta halailu ja kiintymyjsen osoittamista ei voi eikä tarvitse kellottaa että juurikin joka aamu ja ilta vaan se on spontaani yeko. Halillaan kun siltä tuntuu tai ollaan halailemematta kunhan halaillaan. Toiset eivät halua halata lainkaan ja sekin on ok jos se sopii molemmille. Itse haluan että minua kosketetaan silloin tällöin ja lähestytään sillä loput voin ottaa itsekin. Osaan itsekin halata ei sen toisen tarvitse olla aina aloitteellinen kunhan on joskus sitä. Eikä maailma tai parisuhde elä pelkän halauksen varassa tiedät sen? Arkirakkaus on loppuseltaan se pointti? Jokatapauksessa jotta parisuhde toimisi olisi sen hyvä olla vastavuoroinen?

• Anonyymi

Kytke guppe häneen jotain reseptoreita ja selvitä asia polyrafialla

• Anonyymi

Siinäpä vasta synapsit paukahtelisi. Heja grabbar!!

• Anonyymi

Pienen tauon jälkeen se alkoi taas.

• Anonyymi

Otan osaa. Varmasti hankala olla. Tuollaista se on että hetken on normaali ja sitten se taas alkaa,puolison raskas käytös.

• Anonyymi

Miehen kykenemättömyys edes pienimpään kommunikointiin kanssasi saattaa johtua henkisestä sairaudesta. Ei niin paha etteikö kykenisi pitämään työpaikkaansa mutta livemmässä ilmiössä aiheuttaen muita haittoja: esimerkiksi mitä sinä, AP kuvailet.

Sattaa olla ettei siihen auta edes psykologia tai psykiatri.

Olet elänyt tuon oireikkaan miehen kanssa jo vuosia eikä paranemista tai pahenemista ole esiintynyt.
      Onkin sinun ja vain sinun päätettävissä lasketko miehen elämään omaa elämäänsä yksin; asia johon hän olisi aivan tyytyväinen, vai valitsetko jakaa yhä elämäsi hänen kanssaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      274
      7300
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      64
      4009
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      274
      3318
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      52
      2039
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1507
    6. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      3
      1282
    7. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      5
      1137
    8. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      105
      1101
    9. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      1042
    10. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      1021
    Aihe