Empaattiisia ihmisiä?
Mun mielestä riippuu aina vähän ihmisten mielentilasta ja tietysti lukijan omasta kokemuksesta (ja siitä miten kohdellaan noin yleisesti)
Onko palstalla sun mielestä?
51
496
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoitusvirhe, eli empaattisia piti sanomani.
- Anonyymi
Voihan se olla noinkin, mutta kyllä täällä on myös aidosti ilkeitä ja pahantahtoisiakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan se olla noinkin, mutta kyllä täällä on myös aidosti ilkeitä ja pahantahtoisiakin.
Niin onkin ilkeitä ja pahantahtoisia, olen kyllä huomannut sekä kokenut asian. Harmittaa kirjoitusvirheet, koska aloituksia ja kommentteja ei pysty muokkaamaan jälkikäteen. Puhelin kirjoittaa välillä mitä sattuu ja jos oma oikoluku ei toimi, niin siinäpä sitten ollaan.
Mielestäni on täällä. Riippuu tietenkin ketjun aiheesta, tuleeko empaattisuus edes esille? Täällä on paljon hyviä kirjoittajia, jotka ilmaisevat itseään avoimest ja ovat hyviä sanottamaan tunteitaan.
Tietysti teksteissä saattaa näkyä kirjoittajien (sen hetkinen) fiilis ja jopa ärsyyntyneisyys. Siihen ei kannata kiinnittää sen kummemmin huomiota. Meillä kaikilla on omat huonot päivämme.Sinä olet tosi.typy tämän palstan empaattisimpia henkilöitä minusta. Ehkä moni muu on samaa mieltä! Hyvää sunnuntaita sinulle! :)
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Sinä olet tosi.typy tämän palstan empaattisimpia henkilöitä minusta. Ehkä moni muu on samaa mieltä! Hyvää sunnuntaita sinulle! :)
Kiitos. Kommettisi lämmittää mieltä. Tässähän ihan hämmentyy kohteliaisuudesta.
Hyvää sunnuntaita myös sinulle. 😊
- Anonyymi
Olen jossain määrin, kyllä. Heikkous ja vahvuus samaan aikaan, aika lailla tosiaankin mielialoistakin riippuvainen. Alavireisyys ja empatia on aika huono yhdistelmä
- Anonyymi
Mulle on ihan sama onko täällä empaattisia ihmisiä vai ei! En halua olla missään tekemissä yhdenkään palstalaisen kanssa koskaan! En tunne minkäänlaista empaattisuutta sellaista henkilöä kohtaan jonka takia menetin mahdollisuuden saada pysyvä työpaikka ja hänen takiaan en pystynyt tekemän töitäkään!
- Anonyymi
Minä tunnen empatiaa vain 60v. kohtaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tunnen empatiaa vain 60v. kohtaan!
Voimia tilanteeseen.
- Anonyymi
On ja ei ole.
Ainakin omalla kohdallani on käynyt selväksi, etten saisi ikävöidä enkä tuntea minkäänlaisia tunteita palstalla, mutta jotkut sentään saavat. Ainakin kävi hyvinkin selväksi sekin, että se oli henkilökohtaisesti tarkoitettua tylytystä minulle, kun erehdyin mm. purkamaan ikävästä ja sydäntä repivästä tapauksesta, kun niin rakas lemmikki joutui lähtemään lemmikkien taivaaseen. Tästä henkilökohtaisesta tylytyksestä tuli varmuus siitä, kun muutenkin olen saanut niitä osakseni aika hemmetin paljon ja nyt kun joku muu kirjoitti samantyylisestä tilanteesta kohdallaan, hän ei saanut surevana onneksi niitä tylytyksiä.
No, tulipahan taas yksi niitti lisää noihin muihin kiusaamisiin.
En kuitenkaan aio itse lähteä tuolle samalle linjalle kiusaajieni kanssa vaan hoidan asiat asioina. Koko ajan täällä taustalla tapahtuu näiden asioiden eteen.
Topi- Anonyymi
Yritän itse ymmärtää miksi kiusaamista on niin paljon, mutta aina tulee seinä vastaan ja ymmärrys loppuu. Ymmärtäminen on eri asia kuin hyväksyminen.
Miksi toiset saavat kirjoittaa ja kaivata, toiset eivät? Ihan perusasioita ja tunteita, joita jokaisen pitää saada purkaa ja tuntea.
Hyvä, että olet valinnut olla kiusaamatta, osoittaa empatiakykysi ja tekee sinusta siinä mielessä paremman ihmisen kuin kiusaaja ikinä tulee olemaan.
Voimia tilanteeseen, jossa rakas perheenjäsen on poistunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritän itse ymmärtää miksi kiusaamista on niin paljon, mutta aina tulee seinä vastaan ja ymmärrys loppuu. Ymmärtäminen on eri asia kuin hyväksyminen.
Miksi toiset saavat kirjoittaa ja kaivata, toiset eivät? Ihan perusasioita ja tunteita, joita jokaisen pitää saada purkaa ja tuntea.
Hyvä, että olet valinnut olla kiusaamatta, osoittaa empatiakykysi ja tekee sinusta siinä mielessä paremman ihmisen kuin kiusaaja ikinä tulee olemaan.
Voimia tilanteeseen, jossa rakas perheenjäsen on poistunut.Kiitos.
Joo, itsekin yrittänyt ymmärtää, mikä saa kiusaamaan ja jopa vuositolkulla enkä minäkään ole vielä saanut ratkaistua tuota kysymystä. Ehkäpä siihen pian saadaan edes jonkinlainen vastaus.
En tiedä siitä paremmuudesta, koska ajattelen sen kuitenkin näin, että jokin syyhän siihen kiusaamiseen on ja yksi sellainen voisi olla esimerkiksi, että kiusaajalla itsellään on sen verran paha olla, ettei ehkä muuhun kykene tai ei osaa muilla keinoin käsitellä tunteitaan ja tilanteita.
En tiedä, mutta sen tiedän, että toinen ihminen voi satuttaa pelkillä sanoilla toista ihmistä niin pahasti, että tuntuu välillä, ettei julmuudella ole mitään rajaa.
Empaattisuus on hieno asia. Sitä kun löytäisi enemmänkin näiden vähemmän empaattisten kirjoitusten joukosta, niin olisi se monelle ihmiselle täälläkin tukena ja ehkä toivoa antavana tekijänä. Ne tylytykset eivät ainakaan toimi korkeintaan kuin joillakin vain vihan nostattamiseen. Ehkä myös yllyttämiseen siihen samaan.
Yritän ajatella kaikesta huolimatta, että positiivisuus luo positiivisuutta, nega negaa ehkä.
Vielä minusta löytyy ihminen, joka osaa olla toiselle ihmiselle ihminen.
Topi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos.
Joo, itsekin yrittänyt ymmärtää, mikä saa kiusaamaan ja jopa vuositolkulla enkä minäkään ole vielä saanut ratkaistua tuota kysymystä. Ehkäpä siihen pian saadaan edes jonkinlainen vastaus.
En tiedä siitä paremmuudesta, koska ajattelen sen kuitenkin näin, että jokin syyhän siihen kiusaamiseen on ja yksi sellainen voisi olla esimerkiksi, että kiusaajalla itsellään on sen verran paha olla, ettei ehkä muuhun kykene tai ei osaa muilla keinoin käsitellä tunteitaan ja tilanteita.
En tiedä, mutta sen tiedän, että toinen ihminen voi satuttaa pelkillä sanoilla toista ihmistä niin pahasti, että tuntuu välillä, ettei julmuudella ole mitään rajaa.
Empaattisuus on hieno asia. Sitä kun löytäisi enemmänkin näiden vähemmän empaattisten kirjoitusten joukosta, niin olisi se monelle ihmiselle täälläkin tukena ja ehkä toivoa antavana tekijänä. Ne tylytykset eivät ainakaan toimi korkeintaan kuin joillakin vain vihan nostattamiseen. Ehkä myös yllyttämiseen siihen samaan.
Yritän ajatella kaikesta huolimatta, että positiivisuus luo positiivisuutta, nega negaa ehkä.
Vielä minusta löytyy ihminen, joka osaa olla toiselle ihmiselle ihminen.
TopiNiin, tukena ja toivoa antavana asiana. En tiedä kovinkaan montaa ihmistä, joka ei joskus tukea kaipaisi. Hyvä, että osaat olla ihminen ja inhimillinen sellainen.
- Anonyymi
Ei ole. Laitat jotain herkkää niin heti ollaan
v* tulemassa. Ärsyttää nämä.- Anonyymi
Mun mielestä kyse on mielenterveyden häiriöstä, jos ei pysty käsittelemään eikä anna myöskään toisten ihmisten käsitellä kaikkia tunteita mitä elämä pitää sisällään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestä kyse on mielenterveyden häiriöstä, jos ei pysty käsittelemään eikä anna myöskään toisten ihmisten käsitellä kaikkia tunteita mitä elämä pitää sisällään.
Käsitelkööt muualla niinkuin itsekin tehnyt. Tarvitse kaikkien tuntemattomien hullujen pahaa oloaan päälleen ottaa. Näistä sivuista on tullut mt- potilaiden avautumista käsittelevä sivu. Täällä on kyllä mielenterveys sivut erikseen hophop sinne. Kukaan jaksa empatiaa tuntea ihmisiä kohtaa jotka vaan haukkuu jatkuvalla syötöllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsitelkööt muualla niinkuin itsekin tehnyt. Tarvitse kaikkien tuntemattomien hullujen pahaa oloaan päälleen ottaa. Näistä sivuista on tullut mt- potilaiden avautumista käsittelevä sivu. Täällä on kyllä mielenterveys sivut erikseen hophop sinne. Kukaan jaksa empatiaa tuntea ihmisiä kohtaa jotka vaan haukkuu jatkuvalla syötöllä.
Niin on, tuotahan sitä itsekin toivoisi.
- Anonyymi
On ja ei. Ehkä pahinta on lyödä jo lyötyä, mutta se on kaiketi jonkun mielestä sama kuin Siperia opettaa tai huumoria. Koskaan ei voi tietää miten paljon toiseen sattuu, vaikka hymyilee.
Itse en järin täällä tunteile, siihen on hyvä syykin.
Entinen Eivori- Anonyymi
Niin se on. En ala kyselemään miksi et tunteile, koska ymmärrän sen hyvin. Kunpa itsekin pystyisi moiseen.
- Anonyymi
Löytyy kaikenlaista joka lähtöön. Kaikilla on oma elämäntilanteensa ja historiansa taustalla.
Ihan herkempiä asioitaan ei ole järkevää avata täällä, jollei ole valmis ottamaan kakkalastia niskaansa. Nahka täällä on ainakin parkkiintunut.
Mä en aina jaksa ymmärtää tuotakaan jatkuvaa valitusta, että joku kirjoittaa toisen mielestä väärin. Ohi vaan! Aikamoista uhkapeliä jättää onnensa ja elämänsä anonyymien idioottien käsiin. Täytyisi ottaa itse vastuu itsestään eikä odottaa että joku toinen passaa kaiken kivan nassun eteen. Taatusti pettyy jos toisilta sellaisia palveluksia odottaa.
xLiner- Anonyymi
"Kun ei odota mitään, ei tarvitse pettyä?"
No on, kasapäin. Ikänaisten ja wanhusnaisten sekä rumapainoisten suorittama empatiseeraus kohdistuu omaan itseensä, aina.
- Anonyymi
Ahaa ja jos otat peilin käteen, niin löydätkö kommenttisi perusteella sieltä empaattisen ihmisen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa ja jos otat peilin käteen, niin löydätkö kommenttisi perusteella sieltä empaattisen ihmisen?
😂 ehkä hän löytää mutta empaattisuus kohdistuu varsin rajattuun ikäryhmään, tietyt ehdot täyttäviin vastakkaisen sukupuolen edustajiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂 ehkä hän löytää mutta empaattisuus kohdistuu varsin rajattuun ikäryhmään, tietyt ehdot täyttäviin vastakkaisen sukupuolen edustajiin
Tuo voi pitää paikkansa.
- Anonyymi
On ja ei. Ihan kullan arvoisia ovat niissä tilanteissa, kun huomaavat jonkun olevan sydän liian auki. Noin muutoin aina empaattinen ihminen voi jäädä persoonaltaan hyvin ohueksi ollakseen kiinnosta. Mutta oikeassa paikassa oikeaan aikaa oikeita enkeleitä ovat.
- Anonyymi
Tarkoitatko sitä, että kun on empaattinen eikä halua riidellä, niin ei ole kiinnostava?
- Anonyymi
Jotkut on jotkut ei niinkään.
- Sheena - Anonyymi
Aina joku ketju tehdään tarkoituksella, että jotkut haukkuu joitain.
Ja itse ollaan niin viattomia.
Tyhmää.- Anonyymi
Aijaa? Millainen ketju on mielestäsi hyvä ketju?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aijaa? Millainen ketju on mielestäsi hyvä ketju?
Ne, mitä tekisit jos mies toisi 2 kalaa ja 5 leipää?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne, mitä tekisit jos mies toisi 2 kalaa ja 5 leipää?
VilmaKiitos tiedosta.
- Anonyymi
On kyllä, mutta aika paljon ollut törky viestittelijöitä ja alistajia.
On Useimmat kyllä. Mulle ollut kaikki hyviä, tietenkin on opponointia, mutta sitä pitääkin. Eihän me voida olla kaikesta samaa mieltä.
Joillekin tulee kyllä paljon ilkeetä kommenttia. En oikein tiedä miksi?- Anonyymi
En tiedä, samaa itsekin miettinyt ja todennut, että varmaan ko. kirjoittajalla on jotenkin tunteita herättävä kirjoitustyyli tai joku on juorunnut ilkeitä ja muut ovat uskoneet juoruja.
On. Mutta ei täällä tarvitse olla empaattinen, eikä sitä täältä kannata etsiä.
Jokainen joka tänne mitä tahaansa kirjoittaa, altistaa kommenttinsa kaikenlaiselle vastauksille.- Anonyymi
Näin se valitettavasti on.
Anonyymi kirjoitti:
Näin se valitettavasti on.
Niin, no mitä voit odottaa anonyymikeskustelupalstalta?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin, no mitä voit odottaa anonyymikeskustelupalstalta?
En mitään, parempi kun ei odota enää koskaan mitään keneltäkään.
Anonyymi kirjoitti:
En mitään, parempi kun ei odota enää koskaan mitään keneltäkään.
Parempihan sitä onkin yllättyä positiivisesti. 🙂
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Parempihan sitä onkin yllättyä positiivisesti. 🙂
Näinhän se on.
- Anonyymi
Ja sitten nuo keittiöpsykologiset pähkäilyt, että m i k ä h ä n mahtaa kirjoittajaa vaivata?
Mahtavaa.
En vaivaa moisella päätäni yhtään.
Vilma- Anonyymi
Äläpä vaivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläpä vaivaa.
Kiitos vapautuksesta.
Vilma
Kohta alkaa murha Sandhamnissa. Sitä.
On, onpa hyvinkin. On niissä vähän eroja, mutta aina löytyy empatiaa palstalta.
- Anonyymi
Niin, jos osaa katsoa vähän eri vinkkelistä?
Anonyymi kirjoitti:
Niin, jos osaa katsoa vähän eri vinkkelistä?
Esimerkiksi niin. Oikeastaan riittää, kun keskittyy hetkeksi vain katsomaan ja vasta sitten höpöttelee.
Koen kohdanneen täällä enemmän empaattisia kuin epäempaattisia ihmisiä. Olen saanut monelta palstailijalta sydäntä lämmittäviä kommentteja ihanien keskusteluiden lomassa, joten sanoisin, että kyllä täällä empatiakykyisiä yksilöitä löytyy paljonkin.
Kaikille empatia ei ole luontaista ja sekin on ok, vaikka toki jokaisen olisi silti mietittävä, miten asiansa toiselle ihmiselle ilmaisee.- Anonyymi
Eilinen jakso Sandhamnista kannattaisi katsoa.
Siinä lääkeopiaattikoukkuun jäänyt ja ympärillä olevien ihmisten merkitys ja avuttomuus saa miettimään, miten rankkaa.
Vilma - Anonyymi
Enemmänkin narsisteja jotka ovat terapian sijasta ottaneet aina vain uusia uhreja. Eipä kiinnosta. Vähiten ne terapialauseidensa heittäjät jotka nimittelevät tuntemattomia ihmisiä "minä, minä" ihmisiksi ja kokevat itsensä olevan ylitse muiden.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912