Jos tahdot jotain itse tehdä syntiesi sovittamiseksi, silloin kiellät Kristuksen...

Anonyymi-ap

, joka on sinun edestäsi tehty synniksi, 2 Kor. 5:21.

>>Joka pelkää nähdä, miten inhottava synti on, mikä todellinen helvetti on hänen omassa sydämessään, hän epäilee Kristuksen ansiota. Älä milloinkaan lankea niin suureen syntiin, 1 Joh. 2:1.
Luota Kristukseen, niin että hän saa olla puolustajasi ja sinä näet, että hän, Jeesus Kristus on vanhurskas. Kaikissa omantunnon epäilyksissä, peljästyksissä ja myrskyissä katso alati Kristukseen.

Älä väittele saatanan kanssa, sillä hän ei mitään muuta halua, vaan käske hänen mennä Kristuksen luo ja Kristus on antava hänelle vastauksen. Hän on takaajanamme vastaava lain täyttämisestä, Hebr. 7:22, ja välittäjänämme oikeuden edessä, Gal. 3:20, 1 Tim. 2:5.
Tähän virkaan hänet on valalla asetettu, Hebr. 7:20, 21. Jätä kaikki Kristuksen huoleksi. Jos tahdot jotain itse tehdä syntisi sovittamiseksi, silloin kiellät Kristuksen, joka on sinun edestäsi tehty synniksi, 2 Kor. 5:21.

Saatana voi selitellä ja vääristellä Raamatun sanaa, mutta hän ei voi vastustaa sitä. Se on Kristuksen majesteetillinen sana. Kristus voitti sillä saatanan, Matt. 4:10. Koko Raamatussa ei ole yhtään ainoata kovaa sanaa köyhää, omasta vanhurskaudesta riisuttua syntistä vastaan.

Ei, Raamattu osoittaa selvästi, että vain sellaiselle ihmiselle kuuluu evankeliumin armo. Luota Kristuksen rakkauteen, se uudistaa sinutkin. Jos huomaat, ettet voi uskoa, niin muista, että uskon alkaja on Kristus. Jätä asia hänelle. Hän vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen hyvän tahtonsa mukaan, Fil. 2:13.
Murehdi epäuskoasi, joka tekee omassatunnossasi olevan syyllisyyden Kristusta suuremmaksi, aliarvioiden Kristuksen ansiota ja pitäen epäpyhänä, halpana ja riittämättömänä hänen verensä.>>

( Lähde: Thomas Wilcox/ Ote: Kallis hunajan pisara)

s-seutulainen

45

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      s-seutulainen, eikö sinulle jo riitä valheessa eläminen? Luuletko tosiaan Jumalan asettaneen sinut, uskosta osattoman pilkkaajan Sanan opettajaksi?

      • Anonyymi

        >>Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti myös katumaan Jumalan edessä. Kristityn perustuntomerkkejä on jokapäiväinen katumus ja Jeesuksen luokse meneminen saamaan kaikki anteeksi. Olla uskova merkitseekin olla ihminen, joka luottaa syntiensä anteeksiantamukseen.

        Anteeksiantamus ei ole vain jokin uskovan alkuajan elämään kuuluva lahja, vaan hänen rauhansa ja ilonsa pysyvä peruste.
        Kun hän yhä selvemmin näkee, miten kaikissa hänen teoissaan on syntiä, hän ei voi olla ihmettelemättä sitä sovitusrakkautta, joka kaiken peittää. Se luo syvän perusturvallisuuden hänen elämäänsä. Ihmeellinen anteeksiantamus.

        Nyt kristitty tietää, mitä Jumala ajattelee hänestä. Jumala peittää Jeesukseen uskovan syntisen olemuksen Karitsan veressä valkaistuihin vaatteisiin. Hän ei lue uskovalle hänen syntejään Se on loputon kiitollisuuden aihe.
        Halun kilvoitukseen antaa yksin armon ja anteeksiantamuksen evankeliumi.

        Ihminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
        Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).

        "Älä siis ihminen, kuka lienetkin, jännitä voimiasi ja ponnistele ollaksesi uskollinen ja ahkera, elävä ja hengellinen, vaan laskeudu hiljaa Armahtajasi jalkoihin voimattomana, uskottomana, laiskana, hitaana ja kuolleena. Puhu vain hänelle huonoista asioistasi ja pyydä lupaa saada katsella häntä ja ano apua kaidalla tiellä kulkemiseen" (Lagus).>>

        ( Olavi Peltola)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti myös katumaan Jumalan edessä. Kristityn perustuntomerkkejä on jokapäiväinen katumus ja Jeesuksen luokse meneminen saamaan kaikki anteeksi. Olla uskova merkitseekin olla ihminen, joka luottaa syntiensä anteeksiantamukseen.

        Anteeksiantamus ei ole vain jokin uskovan alkuajan elämään kuuluva lahja, vaan hänen rauhansa ja ilonsa pysyvä peruste.
        Kun hän yhä selvemmin näkee, miten kaikissa hänen teoissaan on syntiä, hän ei voi olla ihmettelemättä sitä sovitusrakkautta, joka kaiken peittää. Se luo syvän perusturvallisuuden hänen elämäänsä. Ihmeellinen anteeksiantamus.

        Nyt kristitty tietää, mitä Jumala ajattelee hänestä. Jumala peittää Jeesukseen uskovan syntisen olemuksen Karitsan veressä valkaistuihin vaatteisiin. Hän ei lue uskovalle hänen syntejään Se on loputon kiitollisuuden aihe.
        Halun kilvoitukseen antaa yksin armon ja anteeksiantamuksen evankeliumi.

        Ihminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
        Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).

        "Älä siis ihminen, kuka lienetkin, jännitä voimiasi ja ponnistele ollaksesi uskollinen ja ahkera, elävä ja hengellinen, vaan laskeudu hiljaa Armahtajasi jalkoihin voimattomana, uskottomana, laiskana, hitaana ja kuolleena. Puhu vain hänelle huonoista asioistasi ja pyydä lupaa saada katsella häntä ja ano apua kaidalla tiellä kulkemiseen" (Lagus).>>

        ( Olavi Peltola)

        s-seutulainen

        Luterilaiset kyykäärmeen sikiöt, kekkuloimassa kristillisellä palstalla! Luterilaisuus on valeltelua jaa jumattomien ihmisten harhaa!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti myös katumaan Jumalan edessä. Kristityn perustuntomerkkejä on jokapäiväinen katumus ja Jeesuksen luokse meneminen saamaan kaikki anteeksi. Olla uskova merkitseekin olla ihminen, joka luottaa syntiensä anteeksiantamukseen.

        Anteeksiantamus ei ole vain jokin uskovan alkuajan elämään kuuluva lahja, vaan hänen rauhansa ja ilonsa pysyvä peruste.
        Kun hän yhä selvemmin näkee, miten kaikissa hänen teoissaan on syntiä, hän ei voi olla ihmettelemättä sitä sovitusrakkautta, joka kaiken peittää. Se luo syvän perusturvallisuuden hänen elämäänsä. Ihmeellinen anteeksiantamus.

        Nyt kristitty tietää, mitä Jumala ajattelee hänestä. Jumala peittää Jeesukseen uskovan syntisen olemuksen Karitsan veressä valkaistuihin vaatteisiin. Hän ei lue uskovalle hänen syntejään Se on loputon kiitollisuuden aihe.
        Halun kilvoitukseen antaa yksin armon ja anteeksiantamuksen evankeliumi.

        Ihminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
        Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).

        "Älä siis ihminen, kuka lienetkin, jännitä voimiasi ja ponnistele ollaksesi uskollinen ja ahkera, elävä ja hengellinen, vaan laskeudu hiljaa Armahtajasi jalkoihin voimattomana, uskottomana, laiskana, hitaana ja kuolleena. Puhu vain hänelle huonoista asioistasi ja pyydä lupaa saada katsella häntä ja ano apua kaidalla tiellä kulkemiseen" (Lagus).>>

        ( Olavi Peltola)

        s-seutulainen

        Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
        Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti myös katumaan Jumalan edessä. Kristityn perustuntomerkkejä on jokapäiväinen katumus ja Jeesuksen luokse meneminen saamaan kaikki anteeksi. Olla uskova merkitseekin olla ihminen, joka luottaa syntiensä anteeksiantamukseen.

        Anteeksiantamus ei ole vain jokin uskovan alkuajan elämään kuuluva lahja, vaan hänen rauhansa ja ilonsa pysyvä peruste.
        Kun hän yhä selvemmin näkee, miten kaikissa hänen teoissaan on syntiä, hän ei voi olla ihmettelemättä sitä sovitusrakkautta, joka kaiken peittää. Se luo syvän perusturvallisuuden hänen elämäänsä. Ihmeellinen anteeksiantamus.

        Nyt kristitty tietää, mitä Jumala ajattelee hänestä. Jumala peittää Jeesukseen uskovan syntisen olemuksen Karitsan veressä valkaistuihin vaatteisiin. Hän ei lue uskovalle hänen syntejään Se on loputon kiitollisuuden aihe.
        Halun kilvoitukseen antaa yksin armon ja anteeksiantamuksen evankeliumi.

        Ihminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
        Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).

        "Älä siis ihminen, kuka lienetkin, jännitä voimiasi ja ponnistele ollaksesi uskollinen ja ahkera, elävä ja hengellinen, vaan laskeudu hiljaa Armahtajasi jalkoihin voimattomana, uskottomana, laiskana, hitaana ja kuolleena. Puhu vain hänelle huonoista asioistasi ja pyydä lupaa saada katsella häntä ja ano apua kaidalla tiellä kulkemiseen" (Lagus).>>

        ( Olavi Peltola)

        s-seutulainen

        Luterilaisen ns. kasteen jälkeen syntiset ovat yhä edelleen syntisiä. Kaste ei pese pois syntejä. Pietari todistaa: nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jeesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta,
        Samoin Jeremia todistaa, ettei luonnollinen vesi pese piois syntejä: pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
        Hebrelaiskirjeessä on kirjoitettuna Nooasta: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.
        Nooa oli uskossa Jumalaan ennen arkkin menoa. Yksikään syntinen ei mennyt arkkkiin, vaan ainoastaan ne, jotka uskoivat Jumalan Sanaa, menivät arkkiin.
        Luterilaisten 'kaste pelastaa-oppi' on tyhjän jankkaamista, harhaoppi, jonka sadat Raamatun jakeet kumoavat.
        Vanhurskaus, otollisuus Jumalalle saadaan uskon kautta,


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti myös katumaan Jumalan edessä. Kristityn perustuntomerkkejä on jokapäiväinen katumus ja Jeesuksen luokse meneminen saamaan kaikki anteeksi. Olla uskova merkitseekin olla ihminen, joka luottaa syntiensä anteeksiantamukseen.

        Anteeksiantamus ei ole vain jokin uskovan alkuajan elämään kuuluva lahja, vaan hänen rauhansa ja ilonsa pysyvä peruste.
        Kun hän yhä selvemmin näkee, miten kaikissa hänen teoissaan on syntiä, hän ei voi olla ihmettelemättä sitä sovitusrakkautta, joka kaiken peittää. Se luo syvän perusturvallisuuden hänen elämäänsä. Ihmeellinen anteeksiantamus.

        Nyt kristitty tietää, mitä Jumala ajattelee hänestä. Jumala peittää Jeesukseen uskovan syntisen olemuksen Karitsan veressä valkaistuihin vaatteisiin. Hän ei lue uskovalle hänen syntejään Se on loputon kiitollisuuden aihe.
        Halun kilvoitukseen antaa yksin armon ja anteeksiantamuksen evankeliumi.

        Ihminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
        Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).

        "Älä siis ihminen, kuka lienetkin, jännitä voimiasi ja ponnistele ollaksesi uskollinen ja ahkera, elävä ja hengellinen, vaan laskeudu hiljaa Armahtajasi jalkoihin voimattomana, uskottomana, laiskana, hitaana ja kuolleena. Puhu vain hänelle huonoista asioistasi ja pyydä lupaa saada katsella häntä ja ano apua kaidalla tiellä kulkemiseen" (Lagus).>>

        ( Olavi Peltola)

        s-seutulainen

        Ihan asiallinen kirjoitus Olavi Peltolalta.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Ihan asiallinen kirjoitus Olavi Peltolalta.

        Hyvä oli myöskin ote kirjasta kallis hunajapisara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti myös katumaan Jumalan edessä. Kristityn perustuntomerkkejä on jokapäiväinen katumus ja Jeesuksen luokse meneminen saamaan kaikki anteeksi. Olla uskova merkitseekin olla ihminen, joka luottaa syntiensä anteeksiantamukseen.

        Anteeksiantamus ei ole vain jokin uskovan alkuajan elämään kuuluva lahja, vaan hänen rauhansa ja ilonsa pysyvä peruste.
        Kun hän yhä selvemmin näkee, miten kaikissa hänen teoissaan on syntiä, hän ei voi olla ihmettelemättä sitä sovitusrakkautta, joka kaiken peittää. Se luo syvän perusturvallisuuden hänen elämäänsä. Ihmeellinen anteeksiantamus.

        Nyt kristitty tietää, mitä Jumala ajattelee hänestä. Jumala peittää Jeesukseen uskovan syntisen olemuksen Karitsan veressä valkaistuihin vaatteisiin. Hän ei lue uskovalle hänen syntejään Se on loputon kiitollisuuden aihe.
        Halun kilvoitukseen antaa yksin armon ja anteeksiantamuksen evankeliumi.

        Ihminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
        Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).

        "Älä siis ihminen, kuka lienetkin, jännitä voimiasi ja ponnistele ollaksesi uskollinen ja ahkera, elävä ja hengellinen, vaan laskeudu hiljaa Armahtajasi jalkoihin voimattomana, uskottomana, laiskana, hitaana ja kuolleena. Puhu vain hänelle huonoista asioistasi ja pyydä lupaa saada katsella häntä ja ano apua kaidalla tiellä kulkemiseen" (Lagus).>>

        ( Olavi Peltola)

        s-seutulainen

        Missä se juuri - uskovassa ---asuu----??? selitäpä, että tietää, onko se naulakossa, takin sisällä.
        toisessa ihmisessä, jota voi syytellä, se synnin ---juuri--- juurikas ---
        Auttaako jokin koulutus- että tietää kaikki käskyt ja kiellot, sekä rangaistus.
        Onko Jumala äreä elämän yksityiskohdista?
        Onko se Jumalaa varten tämä juuri, että pitää läksyt osata oikein?

        ts. säännöt ja kiellot- kenen mieltymyksiä ne ovat? Onko ne Jumalan tarpeita, mietä kohtaan.?
        Siksikö kanavoidaan yksityiskohtaiset toimintamallit, ja niitä vahditaan oikein olan takaa- vaikka ajatellen, tätä adventismia. Hehän vahtivat, onko sapatti kanavoitu oikeaan heidän näköiseen muottiin. Onko Jumalalla myös se tarve- sapatin suhteen?
        Onko siankinkku- meidän kanavoima ilmaisu, vai- onko se adventistin, ettei kinkkua, trikiinivapaatakaan saa suuhunsa panna, ja onko se Jumalan tarve, että vatsassa ei ole määrättyä lihaa, jotta voidaan osoittaa uskonnollista puuta- että syö tätä ja näin, sekä tämänverran.

        Mikä soveltaa uskonnolliset järkeilyt ja manaamiset toinen toista kohtaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti myös katumaan Jumalan edessä. Kristityn perustuntomerkkejä on jokapäiväinen katumus ja Jeesuksen luokse meneminen saamaan kaikki anteeksi. Olla uskova merkitseekin olla ihminen, joka luottaa syntiensä anteeksiantamukseen.

        Anteeksiantamus ei ole vain jokin uskovan alkuajan elämään kuuluva lahja, vaan hänen rauhansa ja ilonsa pysyvä peruste.
        Kun hän yhä selvemmin näkee, miten kaikissa hänen teoissaan on syntiä, hän ei voi olla ihmettelemättä sitä sovitusrakkautta, joka kaiken peittää. Se luo syvän perusturvallisuuden hänen elämäänsä. Ihmeellinen anteeksiantamus.

        Nyt kristitty tietää, mitä Jumala ajattelee hänestä. Jumala peittää Jeesukseen uskovan syntisen olemuksen Karitsan veressä valkaistuihin vaatteisiin. Hän ei lue uskovalle hänen syntejään Se on loputon kiitollisuuden aihe.
        Halun kilvoitukseen antaa yksin armon ja anteeksiantamuksen evankeliumi.

        Ihminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
        Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).

        "Älä siis ihminen, kuka lienetkin, jännitä voimiasi ja ponnistele ollaksesi uskollinen ja ahkera, elävä ja hengellinen, vaan laskeudu hiljaa Armahtajasi jalkoihin voimattomana, uskottomana, laiskana, hitaana ja kuolleena. Puhu vain hänelle huonoista asioistasi ja pyydä lupaa saada katsella häntä ja ano apua kaidalla tiellä kulkemiseen" (Lagus).>>

        ( Olavi Peltola)

        s-seutulainen

        Välillä kun näitä lukee, nousee väkisinkin mieleen; mikä on tällaisen kaiken tarkoitus? Tällaisen puljaamisen. Päästä taivaaseen? Välttyä hemmetiltä? Jos nuo paikat ovatkin todellisia, miksi Jeesuksenne tekee aivan mahdottoman vaikeaksi tämän "palkinnon" saamisen?


    • Anonyymi

      Aamen ja kiitos! Näitä tarvitaan. 💕

    • Anonyymi

      s-seutulainen palvelee koko pahan sydämensä pimeydestä valhetta!

    • Anonyymi

      Luterilaisuus on jumalaton ja julma uskonto, murhakirkko. "Luther kirjoitti kiivaasti heitä (kastajia) vastaan eikä nähnyt heidän toiminnassaan muuta kuin kapinaa ja herjausta. Rangaistuksena voi olla yksi ainoa: kuolema. Thyringerin luterilainen uskonpuhdistaja Justius Menius kumosi1530 kirjallisesti kastajain opit, ja Wittenbergin teologien lausunnoissa todettiin, että kuolemanrangaistus oli asiaankuuluva. Se pantiin täytäntöön miekalla, roviolla tai hukuttamalla." -Gunnar Westin-

    • Anonyymi

      Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
      Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.

    • Anonyymi

      “Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Profeetoissa on kirjoitettuna: ’Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.’ Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. (Joh 6:44-45)

      PKTNH

      • Anonyymi

        Luterilainen jätit pois, jumala vetää jokaista vauvaa, joka vain kannetaan vesikipon ääreen!!!! Kolmen vesitilkan taikakasteen lahja osan ensimmäiseen ylösnousemuksen, näinhän sinä kyykäärme opetat!


    • Anonyymi

      Jos nämä ryöpsähdykset, joita ketjuun on tullut muutama, edustavat helluntailaista hengellisyyttä, ei juuri muuta voi kuin päätään pudistella.
      No niin, sen verran kyseisen liikkeen kanssa olin tekemisissä vähän toista kymmentä vuotta sitten, etteivät nämä kannanotot pahasti poikkea siitä, miten suhtautuminen luterilaisuuteen näyttäytyi seurakunnan ( helluntai) piirissä.
      Joskin asiallisemmin, ehkä peitetymmin, esille tuotuna.
      Joka tapauksessa mitenkään epäselväksi ei jäänyt, että luterilaisuus on kuollutta uskonnollisuutta.
      Helluntailaisuus elävää kristillisyyttä.
      !!!
      Mitä eroa on luterilaisen kirkon jumalanpalveluksessa ja hautausmaalla!?
      Jälkimmäisessä kuolleet makaavat. Edellisessä kuolleet istuvat.
      Kasku a, la helluntailaiset!

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        Luterilaisuus on valehtelua alusta loppuu ja täyttä potaskaa alun ja lopn välillä.
        Jumalan Sana ei ilmoita kolmen vesitilkan avulla uskoon tuloa, tai ylipäätään kolmeen kertaan veden pirskotusta. Raamattu ei puhu kummien uskolla ja vanhempien suostumuksella Jumalan valtakuntaan pääsemistä. Sana ei lupaa kasteen lahjaksi osaa ensimmäisessä ylösnousemuksessa.
        Sana ei ilmoita kolmiyhteistä Jumalaa, kolmea eri Jumalan persoonaa, luonnetta ja tahtoa. Jumalan ilmoitus ei opeta viinin ja keksin, tai vereksi muutetun viinin ja lihaksi muutetun keksin antavan synnit anteeksi.
        Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on kuin valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
        Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
        Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo harhoja ja uskomalla harha muuttuu todeksi.


      • Anonyymi

        Itse tulit helluntaipalstalle tuomaanm olavi petolen pimeyden sanomaa!!!
        HÄIVY JA LOPETA KITINÄSI, itse aloituksen teit ja aloit riekkua helluntaipastalla!!!!
        LUULITKO HELLAREITTEN KUMARTAVAN SINUA KYYKÄÄRME!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tulit helluntaipalstalle tuomaanm olavi petolen pimeyden sanomaa!!!
        HÄIVY JA LOPETA KITINÄSI, itse aloituksen teit ja aloit riekkua helluntaipastalla!!!!
        LUULITKO HELLAREITTEN KUMARTAVAN SINUA KYYKÄÄRME!!!!

        Emme tule uskovaisiksi ennen kuin tulemme syntisiksi.
        ( Willliam Jokinen)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme tule uskovaisiksi ennen kuin tulemme syntisiksi.
        ( Willliam Jokinen)

        s-seutulainen

        s-seutulainen, OLET SYNTINEN, JA PALVELET ISÄÄSI VALHEEN ISÄÄ!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        s-seutulainen, OLET SYNTINEN, JA PALVELET ISÄÄSI VALHEEN ISÄÄ!!!!

        Eivät kaikki luterilaiset ole uskosta osattomia eivätkä kaikki helluntailaiset ole uskossa.

        Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        ( Gal. 3:28)

        Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        ( Gal. 5:6)


        Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        ( Kol. 3:11)

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      Mene omaan kirkkoosi s-seutulainen : Luterilaisessa kirkosssa riittää kaikille jumalattomille tilaa:

      PASTORI Laura Mäntylä katsoi kotonaan televisiota. Oli huhtikuu 2014, Euroviisuihin muutama viikko. Tv:ssä alkoi yhtäkkiä pyöriä Itävallan edustajan Conchita Wurstin video.
      Late Mäntylä on sateenkaariväen pappi ja esitaistelija kirkon sisällä. Mutta käynnissä on myös pitkä oma taistelu siitä, että muunsukupuolinenkin saa olla pappi.

    • Anonyymi

      Syyn ja seurauksen laki, karman laki, kylvön ja niiton laki, ja Jumalan laki tekee ihmisestä syntisen, jo perisynnin kautta, siellä sielun pojalla on saastaa, sitä ei maan päällä poisteta, ja motiivit ei ole koskaan täysin puhtaita.
      Jeesuksen tunteminen synnyttää uudeksi, uudestisyntyy niin alkaa välttää syntiä, kun on uusi näkökyky kun on Jeesuksen läsnäolo.

      Usko on : Vain Jeesuksen ansioilla mennään taivaaseen, se on evankeliumi Jumalan voima.
      Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.

    • Anonyymi

      Raamatulla pitää lukea omaa sielua omaa sielun tilaa ja ymmärtää Raamatun substanssi. Mitä siinä tarkoitetaan ja toimia siten, että sielu alkaa puhdistua. Sydämestä lähtee kaikki pahat ajatukset.
      Ajatelkaa niin että tulee vaan hyvä ja hyviä ajatuksia sanoja ja töitä.
      Se on Jumalan tahto

      Ef: 5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
      5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
      5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.

      Niinkuin pyhien sopii -

    • Anonyymi

      Herra Jeesus Kristus on ansainnut ..

      28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)

      .. Herran seurakunnan omalla verellään.

      Tuo aloituksessa mainittu 1. Johanneksen kirjeen 2. luvun tekstikohta valottaa Herran seurakuntaa.

      1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
      2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
      3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
      4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
      5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
      6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

      Koko maailman synnit on sovitettu, mutta maailma ei ole Herran seurakunta.

      15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
      16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
      17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti. ( 1Joh 2)

      Kuten voimme tuosta lukea.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        usko toivonen-nikki et ole koskaan kieltänyt: usko josta puhut, saadaan vain ja ainoastaan luterilaisen kirkkosi kolme vesitilkan pakanarituaaluissa. Sydämesi uskon mukaan muuta pelastuksen tietä ei ole Jumalan tykö, eikä ole muuta tapaa saada synnit anteeksi kuin sinun luterilaisuutesi sakramentit!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        usko toivonen-nikki et ole koskaan kieltänyt: usko josta puhut, saadaan vain ja ainoastaan luterilaisen kirkkosi kolme vesitilkan pakanarituaaluissa. Sydämesi uskon mukaan muuta pelastuksen tietä ei ole Jumalan tykö, eikä ole muuta tapaa saada synnit anteeksi kuin sinun luterilaisuutesi sakramentit!!!

        Ei ole syytä vihata veljiä.

        9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
        10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
        11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä. ( 1Joh 2)

        Kaikki uskovat Jeesuksessa Kristuksessa ovat veljiä ja sisaria keskenään. Jumalan lapsia, joita Jumalan Henki johdattaa.

        Pietari ei asiaa ymmärtänyt, ennen kuin Jumala sen hänelle ilmoitti.

        "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi". ( Apt 10)

        3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. ( 1Joh 2)

        27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. (1Joh 2)

        20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto. ( 1Joh 2)

        Ketä sinä rakastat?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      >>Älköön kukaan luulko, ettei Jumala tietäisi meitä itsessämme syntisiksi. Sen hän hyvin tietää. Siksi hän vie meitä monen puhdistustulen läpi, aivan nääntymykseen saakka. Mutta hän ei katsele eikä arvostele meitä enää sen mukaan, mitä me itse olemme, vaan ainoassa rakkaassa Pojassaan.

      Siksi hän rakastaa meitä yli kaiken ymmärryksemme siitä huolimatta, että olemme täynnä puutteita ja heikkouksia. Silloinkin, kun me huokaamme ja suremme kehnouttamme, katselee hän meitä suosiolla, siksi, että Kristus esiintyy Jumalan kasvojen edessä meidän hyväksemme.

      Meidän on nyt vain tyydyttävä tähän. jos tahdot olla pyhä, ennen kuin sallit lohdutuksen sydämeesi tulla, niin luotat omaan pyhyyteesi. Sinä luotat omaan uskoosi, jos epäilet Jumalan ystävyyttä oman uskosi kehnouden tähden. Jos luulet, ettei Jumala voi rakastaa sinua, koska tunnet itsesi niin kuivaksi ja kylmäkiskoiseksi, niin luotat omiin tunteisiisi.

      Kun uskot, että Jumala sinua enemmän rakastaisi, jos joku määrätty avu sinussa kehittyisi suurempaan täydellisyyteen, niin sinä luotat omiin avuihisi. Tahdot itse olla ylimmäinen pappisi, tahdot omin voimin tulla autuaaksi.

      Varo, ettet epäuskossa kapinoi Herran voideltua vastaan. "Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä , ihmisille annettua, jossa meidän on pelastuminen.">>

      ( C.O.Rosenius)

      s-seutulainen

    • Anonyymi

      s-seutulainen, etkö mitenkään ymmärrä: tämä on helluntailaisuuspalsta, ja palstalla on tarkoitus kätistellä helluntailaisuusten liittyä totuuksia. Rosenius on luterilainen ja sinun lailla kuluu kirkkoon, joka on murhannut miljoonia Jeesuksen todistajia. Vai ymmärärtkö kuiitenkin ja olet palstlalla kiusaamassa ja herjaamassa ja vainoamassa Jeesuksen omia. Kuvitteletko, ettei helluntailaisuuspalstalla ole voimassa Suomen lait!!!

      • Anonyymi

        Sinäkö käyt oikeutta? Sinäkö istut oikeuden penkille? Tuliko matalalla jakkarallasi kuuma? Vai miksi ärhentelet? Miksi katsot menneeseen? Miksi et katso tulevaan? Ja vaikka näin monta kysymystä siulta kysyinkin rauhan mielin. Käsittele näitä asioita. Sinä kiihkosieluinen nimittelijä! Oletko puhemiehenä, kun luterilaisia vihanleimuissa tuomitaan ja määrätään kadotuksen lapsiksi? Mikä itse olet..kiihkosielu?
        Sinulle puhutaan, sinulle kirjoitetaan, ja sinä et kuuntele! Miksi? Tutki asiaa sydämmeissäsi.


      • Anonyymi

        Aamu jälleen. Uusi aamu ja puhdas, valkea sivu. Hieman täsmennän parin päivän vanhaa tekstiäni.
        Valtakirkko ja valtakirkko instanssit ovat tehneet paljonkin vääryyksiä ja pimeyden töitä.
        Me emme voi niitä muuttaa. Ne ovat pimeää historiaa. Ihmiset tekevät maailmasta hullun.
        Ihan ihmiset.
        Oli he sitten lutherkirkon tai jonkun muun kirkkotahon kirkkoja, jopa niitä helluntaikirkon.
        Kirjoitan suopeasti tu juu.
        Niin minä, kuin sinä emme voi, emmekä saa omia mitään palstoja omiksemme.
        Veljen tulisi sopia veljen pöytään. Tai sisar sisaren. Toimittelemaan ja juttelemaan.

        Jotenkin koet uhkana sen, että joku vähän parempi lutherkirkon kirjoittelija tulee kanavallesi "häiriköimään". Ja onhan valtakirkon sisällä ollut jo aikaa sitten useita herätysliikkeitä. Kastavat he sitten sillä kolmella vesitipalla vauvansa tai ei.

        Sekin tietysti on tekijä, joka vaikuttaa missä hengessä kastemaljakosta kasteen tekee.
        Ja lapsen siunaaminen. Ne ovat näkemyseroja, jopa täältä luettavissa olevia radikaalejakin mielenliikkeitä aiheuttavia ja tekstejä.

        Eilistä emme voi muuttaa. Tämän päivän voimme. Ja ylihuomisen.

        Jumalan siunausta ja Jeesuksen Herran varjelusta kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö käyt oikeutta? Sinäkö istut oikeuden penkille? Tuliko matalalla jakkarallasi kuuma? Vai miksi ärhentelet? Miksi katsot menneeseen? Miksi et katso tulevaan? Ja vaikka näin monta kysymystä siulta kysyinkin rauhan mielin. Käsittele näitä asioita. Sinä kiihkosieluinen nimittelijä! Oletko puhemiehenä, kun luterilaisia vihanleimuissa tuomitaan ja määrätään kadotuksen lapsiksi? Mikä itse olet..kiihkosielu?
        Sinulle puhutaan, sinulle kirjoitetaan, ja sinä et kuuntele! Miksi? Tutki asiaa sydämmeissäsi.

        Sinä luterilainen tosiaan istut tuomarin penkillä. Olet helluntaipalstallla vainomassa ja kiusaamassa Jeesuksen omia ja ennen kaikkea tuot palstalle omaa pakanuuttasi ja vihaa Jumalan Sanaa kohtaan!!!!
        Sokeudessa ja täydessä pimeydessäsi et näe mitään väärää kuulua kirkkoon, joka on murhannut miljoonia anabaptisteja, uudelleenkastajiksi,joiksi myös kirkkosi kutsuu helluntailaisia. Kutsut itseäsi luterilaiseksi, eli Lutherin kaltaiseksi ja tai Lutherin opetuslapseksi. Luthetr oli kansan murhaaja ja jumalaton Jeesuksen omien vainoaja!!!!
        Alttarin alla ovat nähtävillä myös luterilaisen kirkkosi murhaamat, Felix Mansista alkaen: kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
        Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

        ETKÖ YHTÄÄN AJATTELE, KUINKA TAIVAASSA HUUDETAAN KOSTOA LUTERILAISELLE KIRKOLLESI JA KIRKKOON KUULUVILLE!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamu jälleen. Uusi aamu ja puhdas, valkea sivu. Hieman täsmennän parin päivän vanhaa tekstiäni.
        Valtakirkko ja valtakirkko instanssit ovat tehneet paljonkin vääryyksiä ja pimeyden töitä.
        Me emme voi niitä muuttaa. Ne ovat pimeää historiaa. Ihmiset tekevät maailmasta hullun.
        Ihan ihmiset.
        Oli he sitten lutherkirkon tai jonkun muun kirkkotahon kirkkoja, jopa niitä helluntaikirkon.
        Kirjoitan suopeasti tu juu.
        Niin minä, kuin sinä emme voi, emmekä saa omia mitään palstoja omiksemme.
        Veljen tulisi sopia veljen pöytään. Tai sisar sisaren. Toimittelemaan ja juttelemaan.

        Jotenkin koet uhkana sen, että joku vähän parempi lutherkirkon kirjoittelija tulee kanavallesi "häiriköimään". Ja onhan valtakirkon sisällä ollut jo aikaa sitten useita herätysliikkeitä. Kastavat he sitten sillä kolmella vesitipalla vauvansa tai ei.

        Sekin tietysti on tekijä, joka vaikuttaa missä hengessä kastemaljakosta kasteen tekee.
        Ja lapsen siunaaminen. Ne ovat näkemyseroja, jopa täältä luettavissa olevia radikaalejakin mielenliikkeitä aiheuttavia ja tekstejä.

        Eilistä emme voi muuttaa. Tämän päivän voimme. Ja ylihuomisen.

        Jumalan siunausta ja Jeesuksen Herran varjelusta kaikille.

        Jumalan Sanan totuus ei ole näkemysero, vaan Totuus!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö käyt oikeutta? Sinäkö istut oikeuden penkille? Tuliko matalalla jakkarallasi kuuma? Vai miksi ärhentelet? Miksi katsot menneeseen? Miksi et katso tulevaan? Ja vaikka näin monta kysymystä siulta kysyinkin rauhan mielin. Käsittele näitä asioita. Sinä kiihkosieluinen nimittelijä! Oletko puhemiehenä, kun luterilaisia vihanleimuissa tuomitaan ja määrätään kadotuksen lapsiksi? Mikä itse olet..kiihkosielu?
        Sinulle puhutaan, sinulle kirjoitetaan, ja sinä et kuuntele! Miksi? Tutki asiaa sydämmeissäsi.

        Anonyymi
        2024-11-26 09:20:03

        Sinäkö käyt oikeutta? Sinäkö istut oikeuden penkille? Tuliko matalalla jakkarallasi kuuma? Vai miksi ärhentelet? Miksi katsot menneeseen? Miksi et katso tulevaan? Ja vaikka näin monta kysymystä siulta kysyinkin rauhan mielin. Käsittele näitä asioita. Sinä kiihkosieluinen nimittelijä! Oletko puhemiehenä, kun luterilaisia vihanleimuissa tuomitaan ja määrätään kadotuksen lapsiksi? Mikä itse olet..kiihkosielu?
        Sinulle puhutaan, sinulle kirjoitetaan, ja sinä et kuuntele! Miksi? Tutki asiaa sydämmeissäsi.


        Näin tulen mukaan sivullisena.

        Luterilaisuudessa- kirkkoisän opissa tuomitaan kastamaton lapsi- helvetin tuleen. Eli puun hedelmät ovat edelleen olemassa, koska ja kun sairaanlan synnytysosastolla kirkkoon kuuluva kätilö kuolevan lapsen ----hätäkastaa--- ettei joudu luterilaisen opin helvetin tuleen. Se on sitä kiihkosieluisuutta, joka Jumalantyön, saastuttaa puheillaan ja teoillaan harhatilaan, eli vauvojen helvettituleen.....

        Sitä edesmennyt lestadiolais- isoäitini itki, kun lutherin oppi mielessään, uskoi, synnytykseen kuolleen lapsensa sieluntilaa.... kun kirkonopin mukaan ei ollut lapsenpäästäjää paikalla, joka olisi tehnyt hätäkasteen.

        Ymmärrätkö*? Tämä oppi on tätäpäivää edelleen.... ja ei ole kauaa, kun keskustelivat- että luovutaan lutterin tapaan perkeleitten ulosajamisesta lapsesta.

        Siis kasteessa ajetaan näitä perkeleitä?!!

        Totuus ei pala tulessa ja nyt katsotaan kirkkoian harhaa- kirkon sisällä.. ja piste.

        Oma äitini kertoi --- äitinsä tuskasta, kun hän vanhimpana soudatti sitä lapsikatrasta vuoronpeään. Eikä edes nuorimmainen- sisaruksista, vaikka oli kastettu--- ollut vesipesun jälkeen autuas, vaan kuolinvuoteellaan vihan silmät leimusivat- kun pappi tuli hääräämään hänen sänkynsä ääreen --- sukulais- suhteen kautta. Hän ei pitänyt siitä.


    • Anonyymi

      Arvoisa nimimerkki s-seutulainen, kiitos ajatuksia herättävästä kirjoituksestanne. Psykiatri Enkeli Mäntä, mielikuvitusolentojen erikoistutkija, ottaa asian käsittelyyn ilolla.

      On aina virkistävää, kun joku muistuttaa, että Raamatun sanoma on niin majesteetillinen, ettei edes Saatana tohdi sitä vastustaa. Tässä kohtaa jään kuitenkin pohtimaan, kuinka monella erätauolla tuo kyseinen hahmo on päässyt kommentoimaan omaa kyvyttömyyttään vastustaa Pyhää Sanaa. Jos kerran Saatana ei pysty siihen, miksi te uskovat edelleen väittelette näistä asioista? Eikö tämä olisi pitänyt olla läpihuutojuttu jo kauan sitten? Kenties jopa kirjallisuuspiirien pölyisin itsestäänselvyys.

      Viittauksenne Matteuksen evankeliumiin on oiva, mutta annan teille toisen huomion. Raamatun kertomuksissa Kristus kyllä ojentaa Saatanaa ja muita hengellisiä vastustajia, mutta toisaalta hän ei ollut juuri sanan säilää säästelevä myöskään vallanpitäjien ja tekopyhien fariseusten suhteen. Se, että "köyhää ja omasta vanhurskaudesta riisuttua syntistä" kohdeltaisiin aina silkkihansikkain, on siis varsin miellyttävä tulkinta—mutta hieman valikoiva.

      Ehkäpä juuri tässä on kristinuskon ikuinen paradoksi: sana on täydellinen, mutta lukija valikoiva. Toisinaan sieltä löytyy lohtua köyhälle syntiselle, toisinaan oikeutus pyhälle sodalle tai massiiviselle syyllistämiselle. Mutta miksi uskoa vain yhteen tulkintaan, kun kokoelma on täynnä kertomuksia, joita voi käyttää tilanteessa kuin tilanteessa? Se on kuin hengellinen Ikea-katalogi, joka sopii sekä olohuoneeseen että varastoon.

      Lopuksi totean: jos Kristuksen sana todella on majesteetillinen ja voittamaton, eikö silloin olisi viisasta jättää jatkuva selittely ja saivartelu vähemmälle ja antaa sen vain olla—kaikessa ylväydessään? Tai kenties pyytäisin Saatanan kommentteja tähän väittämään, mutta hän on ilmeisesti kiireinen järjestämässä seuraavaa uskonnollista kiistaa.

      Ystävällisin terveisin,
      Enkeli Mäntä, Mielikuvitusolentojen erikoistutkija

      • Anonyymi

        Aloitustuksen otsikko on kuin suoraan saatanan suusta!


    • Anonyymi

      Vuonna 1524 Manz johti liikettä, joka oli alkanut kieltäytyä viemästä lapsia kastettavaksi. Hän oli myös yhdessä muiden kanssa kirjoittamassa syyskuun alussa 1524 Thomas Müntzerille kirjettä, jossa he kiittelivät tämän näkemyksiä muun muassa kasteesta mutta kehottivat hartaasti tätä näkemyksiään ajaessaan välttämään väkivallan käyttöä.[3]

      Tammikuussa 1525 Zürichin kaupungin raati uhkasi maastakarkotuksella niitä, jotka kieltäytyivät kastamasta lapsiaan ja määräsi karkotettaviksi kaikki ne radikaaleihin kuuluvat, jotka eivät olleet kotoisin Zürichistä ja velvoittivat Zürichin kansalaisia, kuten Manzia ja Grebeliä, alistumaan ja lopettamaan keskustelun aiheesta. Tällöin kuitenkin radikaalit tekivät selvän irtautumisen muusta kirkosta, kun Grebel kastoi entisen munkin Georg Blaurockin uskovien kasteella ja tämä kastoi sen jälkeen 15 muuta. Näin sai alkunsa anabaptisminakin tunnettu kastajaliike.[4]

      Liike alkoi nopeasti levitä, mutta Zürichissä sitä alettiin niin ikään nopeasti nujertaa: maaliskuussa 1526 raati tuomitsi Grebelin, Manzin ja Blaurockin vangittaviksi torniin vedelle ja leivälle ja kielsi kaikkia vierailemasta heidän luonaan, myös sairauden sattuessa. Tarkoitus oli antaa heidän kuolla sinne. Kastajaliikkeen kuitenkin levitessä voimakkaasti Pohjois-Sveitsissä Balthasar Hubmaierin vaikutuksesta Felix Manz hukutettiin Zürichin läpi virtaavaan Limmatjokeen. Samalla Blaurock tuomittiin kujanjuoksuun, mutta hän selvisi tämän jälkeen muukalaisena karkotuksella. Paluusta olisi seurauksena kuolemantuomio. Grebel oli kuollut ruttoon jo kesällä 1526.[

      • Anonyymi

        Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

        Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

        Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

        Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

        Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.

        Näinhän se oli- mutta tänäpäivänä monelle luterilaiselle vaikea tunnustaa- että vikaa on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se oli- mutta tänäpäivänä monelle luterilaiselle vaikea tunnustaa- että vikaa on

        Ajan henki oli keskiajalla tuollainen ja synti ilmeni noin. En puolustele, mutta kukaan ei ollut parempi ja synnittömämpi silloinkaan eikä ole nytkään. Kovia oppiriitoja on nykyisinkin ja kristittyjä vainotaan ja tapetaan.
        Lutherin aikana esivallalla oli oikeus tuomita ja käyttää oikeutta jopa tappamiseen. Nyt vähitellen siitä on päästy monessa maassa ja siirrytty vuorostaan laittomuuden sallimiseen yms. (Sellainen on ihminen, siksi Jeesus!)
        Helluntailaisenkin on syytä tutustua, mitä muut kristityt ajattelevat ja Raamatun ja Jumalan edessä tutkia, kuinka asia oikein on.
        Sooloilu on syntiä ja väärin.
        PKTNH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan henki oli keskiajalla tuollainen ja synti ilmeni noin. En puolustele, mutta kukaan ei ollut parempi ja synnittömämpi silloinkaan eikä ole nytkään. Kovia oppiriitoja on nykyisinkin ja kristittyjä vainotaan ja tapetaan.
        Lutherin aikana esivallalla oli oikeus tuomita ja käyttää oikeutta jopa tappamiseen. Nyt vähitellen siitä on päästy monessa maassa ja siirrytty vuorostaan laittomuuden sallimiseen yms. (Sellainen on ihminen, siksi Jeesus!)
        Helluntailaisenkin on syytä tutustua, mitä muut kristityt ajattelevat ja Raamatun ja Jumalan edessä tutkia, kuinka asia oikein on.
        Sooloilu on syntiä ja väärin.
        PKTNH

        Luterilainen, sinä puolustat kansanmurhaajaa!!!!


    • Anonyymi

      Sinun luterilainen kirkkosi yllytti hallitsijjoita laatimaan lakeja ja sinun luterilainen kirkkosi vaati viranomaisia murhaamaan Jeesukseen omia! Sinun luterilainen kirkkosi teki aivan samoin kuin juutalaiset vainotessaan Jeesusta saadakseen Hänet tapetuksi!
      Sinun luterilainen kirkkosi on yhdessä katolilaisen kirkon kanssa portto, josta on kirjoitettuna: hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
      Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
      Nainen on luopiokirkkosi ja peto kuvaa maallista valtaa tai hallisijaa. Porttokirkkosi luterilainen kirkrkosi hallitsee petoa ja ohjaa pedon murhaamaan Jeesuksen todistajat!!!

    • Anonyymi

      Todelinen seurakunta ei ole minkään seurakuntanimikkeen rajojen mukainen.
      Seurakunta koostuu vain niistä, jotka itse elävät vapaaehtoisesti todellisessa Jeesuksen yhteydessä.
      Pienet lapset ovat aina pyhiä.

      Luuk. 9:
      46. Opetuslasten kesken tuli kiistaa siitä, kuka heistä mahtoi olla suurin.
      47. Mutta Jeesus tiesi heidän sydämensä ajatuksen. Hän otti lapsen, asetti hänet viereensä
      48. ja sanoi heille: "Joka ottaa luokseen tämän lapsen minun nimessäni, se ottaa luokseen minut, ja joka ottaa luokseen minut, ottaa luokseen hänet, joka on minut lähettänyt. Joka on pienin teistä kaikista, se on suuri."
      Matt. 10:40; Joh. 13:20

      • Anonyymi

        Jeesus siunaa lapsia
        Mark. 10:
        13. Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia,
        Matt. 19:13-15; Luuk. 18:15-17
        14. mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
        15. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."
        Matt. 11:25; Matt. 18:3; Matt. 21:16; 1. Kor. 14:20
        16. Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä.
        Mark. 9:36


    • >>Luota Kristukseen, niin että hän saa olla puolustajasi ja sinä näet, että hän, Jeesus Kristus on vanhurskas. Kaikissa omantunnon epäilyksissä, peljästyksissä ja myrskyissä katso alati Kristukseen.>>

      Luotan Kristukseen. Mutta pysyn silti katolilaisena.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      91
      2386
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      568
      1808
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1533
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1491
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1187
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1128
    8. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      968
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      967
    Aihe