Sähköautot ja sähköautoilu on todella upeaa.

Anonyymi-ap

Sähköautot ovat kehittyneet. Nopeat pikalataukset ja hyvin kattava pikalatausverkosto tekevät pitkänkin matkan sähköautoilusta helppoa. Osa pääsee nauttimaan kotilatauksesta, jolloin satojen kilometrien toimintamatka on käytössä joka aamu. Matkanteko on kevyttä ja äänetöntä. Suomen edullisen sähkön ansiosta ajokustannuksetkin ovat todella alhaiset. Talvella sähköautoilijaa miellyttää puhelimella käynnistettävä esilämmitys.

15

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mullakin saa puhelimella bensa-auton esilämmityksen hoidettua kännykällä.

• Anonyymi

Vaihda tuo vanhanaikainen autosi kunnon autoon.

• Anonyymi

Tekniikan lehdistön tulisi käsitellä sähköautojen akustoon liittyvää taloudellista riskiä puolueettomasti, koska maallikko asiakkaat eivät siihen itse pysty !

Mikäli joutuu uusittamaan akuston itse, niin se maksaa 15000-40000€ ?

Siinä vaiheessa kun takuu on ohi eikä kaskoa ole, niin sähköauto joudutaan käytännössä romuttamaan joka on monille kova paikka !?

• Anonyymi

Liekköhän tutkittu asiaa, jossa Teslan omistaja autonsa pesuautomaatissa käynnin jälkeen, huomaa erään seikan? Kun hän huomaa etä maalit on pesty pois, niin tanssisi kuin Elon Musk autonsa ympärillä, niin auttaiskohan se asiaa? Korvausta ei saa auton maalin irtoamisesta ja vesiliukoisella maalilla maalatusta autosta, mutta tanssi toisi hyvää mieltä,,,ainakin sivullislle.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/56f5aa8b-5f44-4842-80da-e463261a7f47

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liekköhän tutkittu asiaa, jossa Teslan omistaja autonsa pesuautomaatissa käynnin jälkeen, huomaa erään seikan? Kun hän huomaa etä maalit on pesty pois, niin tanssisi kuin Elon Musk autonsa ympärillä, niin auttaiskohan se asiaa? Korvausta ei saa auton maalin irtoamisesta ja vesiliukoisella maalilla maalatusta autosta, mutta tanssi toisi hyvää mieltä,,,ainakin sivullislle.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/56f5aa8b-5f44-4842-80da-e463261a7f47

Mielenkiintoista olisi tietää mikä on tuon ilmiön aiheuttanut, mutta sehän ei koskaan näissä iltapäivä lehtien jutuissa selviä !!??

Oletetaan aina, että valmistaja on syyllinen, koska se myy juttua parhaiten !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoista olisi tietää mikä on tuon ilmiön aiheuttanut, mutta sehän ei koskaan näissä iltapäivä lehtien jutuissa selviä !!??

Oletetaan aina, että valmistaja on syyllinen, koska se myy juttua parhaiten !?

Luulisin että valmistaja on syyllinen? Jos joku vie autonsa pesuun ja maalit lähtee, on homma outoa? Ellei sitten auton ostaja ole maalannut itse uuden autonsa, heti ostamisen jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulisin että valmistaja on syyllinen? Jos joku vie autonsa pesuun ja maalit lähtee, on homma outoa? Ellei sitten auton ostaja ole maalannut itse uuden autonsa, heti ostamisen jälkeen.

Mistä ihmeestä kirjoittaja voi tietää onko kyseisen auton viimeksi maalannut auton valmistaja vai mahdollisen kolari korjauksen korjaaja !?

• Anonyymi

Täysin surkeita, joissa arvo laskee niin nopeasti ettei siitä pääse koskaan eroon. Käytettynä näitä ei halua tyhminkään.

• Anonyymi

Latureilla lusiminen ei kyllä ole ollenkaan mukavaa.

• Anonyymi

Näin talvirajoituksilla bensa-autolla pääsee helposti 5,5-6 litran kulutuksiin, joten 50 litran tankkia ei tarvitse täyttää pitkälläkään matkalla.

• Anonyymi

Polttiksen ja bensiiniauton ero on kulutuksen kannalta seuraava. Tankatessa litrat menevät säiliöön, eivätkä haihdu taivaalle. Sähköautolla ilmoitetaan ajon aikainen kulutus, unohtaen latauksessa lämpönä kadonnut osuus. Jopa yli 20 % ladatusta energiasta.

Seisottaessa polttiksen säiliö pysyy samalla tasolla seisonta-ajosta riippumatta. Sähköauton akku tyhjenee kerrotusti nopeimmillaan kymmeniä prosentteja muutamassa vuorokaudessa. Ainakaan et voi jättää autoasi pitkäksi aikaa seisomaan pakkaseen ja toivoa pääseväsi autollasi kotiin vaikkapa lentokentällä.

Kuinka näiden autojen kulutusta voi verrata?

• Anonyymi

Sähköauton ostaja häviää eniten rahaa. Ei ole sellaiset laitteet tätä päivää

• Anonyymi

https://vm.tiktok.com/ZNe3qxmeu/ .....,,,,,.....

• Anonyymi

Milloin pikalatauksista on tullut halpoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      67
      4082
    2. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      52
      2795
    3. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      16
      2173
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      14
      2008
    5. Onko kaivattusi perään

Moni muukin?
      Ikävä
      99
      1973
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      84
      1649
    7. Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen

Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?
      Maailman menoa
      362
      1519
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1436
    9. Olen aina vain

Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?
      Ikävä
      51
      1430
    10. Nainen jos pitää sanoa

Ne huonot puolet mitä omaat niin kestätkö kritiikin.
      Ikävä
      58
      1197
    Aihe