Kemijärvelle on suunnitteilla miljardin euron vetyjalostamo

Anonyymi-ap

30

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saahan sitä suunnitella...

• Anonyymi

Loistava hanke, tervetuloa !

• Anonyymi

Vetyalfa on tänä vuonna perustettu hankekehitysyhtiö, jonka tavoitteena on suunnitella ja luvittaa Kemijärven vetyjalostamo. Sen jälkeen tehdas tarvitsee rakentajan ja operoijan. Yhtenä mahdollisena operoijana Vetyalfa mainitsee polttoainejalostaja Nesteen.

Kauppalehden yritysrekisterin mukaan emoyhtiö Tuulialfan liikevaihto oli viime vuonna 18 miljoonaa euroa ja tulos liki 14 miljoonaa euroa.

• Anonyymi

Tiedotteen mukaan Vetyalfan jalostamohanke Kemijärvellä perustuu emoyhtiö Tuulialfan 200 tuulivoimalaa käsittävään Lapioselän tuulivoimahankkeeseen lähikunnissa Sallassa ja Savukoskella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedotteen mukaan Vetyalfan jalostamohanke Kemijärvellä perustuu emoyhtiö Tuulialfan 200 tuulivoimalaa käsittävään Lapioselän tuulivoimahankkeeseen lähikunnissa Sallassa ja Savukoskella.

Ettei kävis niin et tuli tuulivoimalat mut ei vetytehasta ? Rakentamisjärjestys ...jospa kuitennii tehtaan kivijaka ja runko sekä esikatto olis tehty ennen kuin myllyjä kaavoitetaan ja pystytetään ?

• Anonyymi

Kuulostaa tutulta. Hankeyhtiö suunnittelee ja luvittaa. Sit aletaan hakeen rahoittajaa ja oikeaa tehtailijaa. Toivotaan nyt et olisi tosi hanke jolla on jo alustavaa tietoa rahasta ja tehtailijasta.

• Anonyymi

Hyvä ajatus sinänsä. Mutta vielä hyvin muistissa Bioref... Jos Kemijärven päättäjät pystyvät pitämään politiikan, oman edun tavoittelun ja kaupungin varat erillään yritystoiminnasta, voi hanke joskus jopa toteutua.

• Anonyymi

Toivon, että kaupungin luottamushenkilöt perustavat osakeyhtiön Kemijärven Vetymassa Oy, joka tarjoaa viriketoimintaa eläkeläisille ja aloittaa osakeannin (tällä kertaa esite tehdään), että kuntalaiset voivat tukea vety-toimintaa. Osakkeita on 2 sarjaa, A-sarjalla on päätösvalta, että kukaan ei voi kaapata yhtiötä itselleen. A-sarjaa saa ostaa vain Kepun ja kommunistien paikallistason poliitikot. Muut ostavat B-sarjaa ja lisäksi kiinalaisille myydään Ö-sarjan osakkeita, mutta jokaisesta ostosta pitää ottaa kuva. Tiedotustilaisuus "Vety on voimaa" -otsikolla pidetään Heralammin kerhohuoneella, kaupunki tarjoaa kahvit ja pullat.

Lisäksi otetaan Lappeenrannasta mallia ja aletaan myydä Vety-piirakkaa torilla. Vety on myös osa ilmaa ja vettä, joten aletaan pullottaa puhdasta ilmaa ja vettä ja myydään sitä kaupungin toiminnan hyväksi. Tuotantolaitos perustetaan Suomun huuhaa-keskuksen viereen, kunhan kaupunginhallitus on käsitellyt ne mielettömän hyvät aloitteet ja kaupunginvaltuusto kokeilee reiki-hoitoa Suomun huipulla.

• Anonyymi

Huutonaurua

• Anonyymi
    • Anonyymi

Voi elämän kevät näitä kommentoijia?
      Onko noin pahasti polla jumissa?

• Anonyymi

Vetytehdas tulee! Kateelliset valittaa. Kannatti taistella. Napapiirin vesi ja energia on älyn tyyssija.

• Anonyymi

Kemijärvellä aletaan kohta valmistamaan biosellua, vetyä, jne...
      Vain taivas on rajana meillä.

• Anonyymi

Näyttää Kelloniemellä taas olevan aikaa ja energiaa käydä näitä turhia väittelyjä.

• Anonyymi

Missä se on vika kun suunnitteilla on Biotehdas, pumppuvoimala, rikastamo, hirsi hotelli, vetytehdas, aurinkovoimala, lentokenttä, lentomäki ........
      Mikään ei vaan toteudu.
      Jaa tais se viimein toteutua homeisen asusteen talon osto kunnan piikkiin. Tuohan se työtä, siis purkufirmalle.

• Anonyymi

Olen kuunnellut valtuuston kokouksia, minä kyllä tietäisin missä se vika piilee. Jos päättäjät vain hakee mistä pääsee toisia syyttelemään, sillä ei pitkälle potkita.

• Anonyymi

kemijärvi on visionäärejä täynnä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kuunnellut valtuuston kokouksia, minä kyllä tietäisin missä se vika piilee. Jos päättäjät vain hakee mistä pääsee toisia syyttelemään, sillä ei pitkälle potkita.

Riitely on meidän kulttuuria! Vastustan, vastustan... ai mitä en muista? No vastustan silti!

T. Massaliike & Muut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riitely on meidän kulttuuria! Vastustan, vastustan... ai mitä en muista? No vastustan silti!

T. Massaliike & Muut

Eukkokin aina vastustelee takaportin käyttöä mutta antaa lopulta periksi kun aikansa vonkaa. Seuraavana päivänä kiitollisena kumarassa, jaijaijaai😝💦

• Anonyymi

Eivät ole kaikki päivät illassa Asusteen osalta. Valitusten jälkeen Asuste saattaa palautua omistajilleen. Sitten on vaalit ja uusi valtuusto ottaa taas kantaa.

Mutta Kauppakeskus-asia on valaistunyt. Oikein lämmitti, että valot näkyvät 2 kerroksessa. Pari liikettä oli vielä ilman valoja, mutta eiköhän niihinkin kohta valot ilmesty.

Oikein maaginen jouluilo täytti syömmeni. Kuka enää väittää, että Jaakontori on pimeyden tyyssija?

• Anonyymi

Niin, kaikessa on vain yksi pieni puute. Rahaa ei ole. Saahan ne virkamiehet kuitenkin jotain täytettä tylsään työpäivään, kun näitä suunnitelmia silmäilevät.

• Anonyymi

Kannattaisi havitella sopua ja yhteishenkeä noissa päätöksien teossa. Kemijärvellä olisi hyvä mahdollisuudet erilaisiin laitoksiin jopa tuon vesistönkin takia. Nämä iso datakeskukset tarvitsevat sähköä ja vettä jäähdytykseen.

Google on kertonut ostavansa maata Kajaanista ja Muhokselta yhteensä 1 400 hehtaaria laajentaakseen pilvi- ja datakeskusinfrastruktuuriaan Suomessa. Kaupan kokonaisarvoksi kerrotaan yli 27 miljoonaa euroa.

Kajaanista Google ostanut aika ison tontinkin.

• Anonyymi

Täyttä kusetusta huuhaata.

• Anonyymi

Toivottavasti vetyjalostamo aloittaa tuotantotoiminnan mahdollisimman pian.
      Tuo hurjasti työpaikkoja kemijärvelle, tästä se homma lähtee käyntiin täälläkin.

• Anonyymi

Se ihmetytti kun tuulimyllyjä tulee Sallan ja Savukosken alueella 200 kpl. Sieltä pitäisi energian tulla vedyn valmistukseen.
      Myllyisähän ne verotulot tulee, eikö tänne niitä myllyjä haluttu?

• Anonyymi

Näin kalliiksi tuulivoimatuet ovat tulleet – vanhat sopimukset maksavat vielä pitkään
        Tuulivoiman rakentamiseen kannustanut tuki on maksanut veronmaksajille tähän mennessä noin 1,6 miljardia euroa. Uudet voimalat eivät ole tukea saaneet, mutta vanhat sopimukset maksavat vielä pitkään.

Anteliaan syöttötariffin piiriin ehti kuitenkin päästä pitkälti toistasataa voimalaa. Suurin osa niistä saa tukea edelleen, sillä tukea maksetaan voimalan rakentamisen jälkeen 12 vuotta.

https://yle.fi/a/74-20072141

• Anonyymi

Vety on tulevaisuutta ja Sellu menneisyyttä.

• Anonyymi
      UUSI

Minkä takia, joku ulkopuolinen taho, määrää meidän sähkön hinnan.
      Kysyn vaan, kun ollaan itsenäinen valtio.

Onkohan tuo ,sitä "nuoleskelua", jota suomen johto harrastaa.

• Anonyymi
      UUSI

Miksi vesivoimaa ei käytetä hyväksi?
      Sierilän vesivoima hylättiin "suvakki-vouhottajien" takia.
      Ilmaista energiaa lasketaan ohi turbiinien, joka kevät ja syksy ja maksetaan vilä korvauksia siitä, jokiyhtiölle.
      On kuulemma kauniit kuohut, kun tulvaluukuista virtaa miljoonia kuutioita vettä minuutissa, hyis "helvettiin".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe