Laitesukellus nyhvöille

ihmettelen!!!!!

en vaan käsitä mikä laitesukelluksessa ihmisiä kiehtoo, oon käyny kurssin ja sukellellu koko viime kesän mutta en ole löytänyt siitä mitään hienoa vielläkään joten nyt on aika lopettaa tuo turha ja tyhjänpäiväinen harrastus. Laitteilla sukeltaessa ei saa liion ollenkaan sitä oikeeta sukeltamisen fiilistä missä ihminen rikkoo elementtinsä ja on maailmansa kuningas, vapaa sukellus on se ainoa oikea tapa sukeltaa. siis ihan tosissaa nyt hei, laitesukellustahan voi harrastaa jokainen ylipainoinen pullamössö mammanpoika ja typykkä! se ei ole urheilua, se ei ole seikkailua, se on vaan pinnan alla hengailua apuvälineiden kanssa, siinä ei ole mitään extremeä että tapaturman tsäänssit on jotain yks,sadasta tuhannesta tai jotain, tuskin tulen koskaan ymmärtämään laitesukellusta harrastavia ihmisiä, varsinkaan niitä jotka käy pelkän p1:sen, niihin syvyyksiinhän pääsee ilman laitteitakin

3

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullamössö mammanpoika

      En minäkään käsitä mikä laitesukeltamisessa kiehtoo mutta mukavaa se vain on. Olen itse samassa tilanteessa kuin "ihmettelen!!!!!", eli sukeltamista on takana reilu vuosi. Erona on se, että innostus vain kiihtyy. Minua kiinnostaa laitesukelluksessa juuri se, että se ei ole urheilua vaan pinnan alla hengailua apuvälineiden kanssa. On tosi mukavaa uida kolmiulotteisesti P1-syvyyksissä ja pällistellä kiireettä vedenalaista maailmaa. Tapaturman tsäänssit ja ekstremisyys evät paljon kiinnosta.

      Toivotan nimimerkille "ihmettelen!!!!!" menestystä jonkin paremmin motivoivan harrastuksen parissa.

    • Jaska Kustavi

      Voisin kirjoittaa pitkäsi siitä, mikä laitesukelluksessa kiehtoo.

      Provokaatioyrityksesi ei ehkä ole kuitenkaan sen arvoinen, että jaksaisin nähdä vaivaa. Sukeltajat ylipäätään ovat keskimääräistä rauhallisempaa väkeä, joten tuskin pääset nautiskelemaan aikaansaamastasi keuhkoamisesta täällä.

    • uhoajia

      Ensinnäkin, jos joku aloittaa sukeltamisen voidakseen sanoa harrastavansa jotakin Extreamia, niin jo lähtökohdat on syvältä sanonko mistä. Vaikka itsekin olen erittäin aktiivinen vapaasukelluksen harrastaja ja oma syvyysenkkakin näin amatööriksi mielestäni kohtuullinen (43m), niin laitesukelluksessa ainakin itseäni kiehtoo monikin asia kuten esim. merenalainen luonto (lähinnä etelän vesissä), hylyt ja niiden historia, se aivan sanoinkuvaamattoman upea painottomuuden tunne ja hiljaisuus ja niin moni muu asia, etten jaksa kaikkea kirjoittaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe