Sähköauto on nyt työsuhdeautona usein paljon bensaa halvempi

Anonyymi-ap

Moni ajattelee yhä, että sähköauto on muita käyttövoimia kalliimpi. Työsuhdeautoissa tilanne on nyt usein aivan päinvastoin. Sähköauto voi tulla kuukaudessa jopa satasia bensamallia edullisemmaksi.

https://www.talouselama.fi/uutiset/tiesitko-tata-sahkoauto-on-nyt-tyosuhdeautona-usein-paljon-bensaa-halvempi/0d30621d-7dc3-4730-bf61-8eda3ff5c627

10

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä ihmeen töitä voi autolla tehdä jota talvella pitää roikottaa johdon päässä 150km välein ja jonka arvo laskee hurjaa tahtia? Pitää olla typerä firma jos tuommoisen hankkii

      • Anonyymi

        Pitää mennä tai kommentoijan tapauksessa päästä töihin saadakseen työsuhdeauton. Työsuhdeauto on etuus, joia jotkut useimmiten menestyvät yritykset tarjoavat työntekijöilleen. Tarkoitettu työmatkoihin ja työaikaisiin ajoihin, jotkut tarjoavat polkupyöriä, matkalippuja, tyky jne etuuksia. Sitten on firmoja joiden palkan maksu takkuaa ja väki vaihtuu jatkuvasti. Itse asiassa ensimmäisen sähköauton hankin ostamalla vanhan työsuhdeautoni. Työsuhdeauton tarkoitus on kiinnittää työntekijä osaksi organisaatiota. Meillä kokeneet, joista halutaan pitää kiinni saavat kaikenlaisia etuja, kuten työaika ja matka alkaa kotoa. Tämä ei tarkoita vetelehtimistä, vaan edelleen luottamuksellista suhdetta yritykseen. Tietenkin, jos eitiedä mitä tuloksellinen työ on ei voi tietää mikä on työsuhdeauto.


      • Anonyymi

        Pojilla ei ole oikein tietoa ja kapasitettia ymmärtää koko asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pojilla ei ole oikein tietoa ja kapasitettia ymmärtää koko asiaa.

        Tällä hetkellä kaikista Suomen autokannasta 2,6% on työsuhdeautoja https://ek.fi/wp-content/uploads/2024/05/Tyosuhdeautot_17_05_2024_L.pdf

        Autoetua voi olla vaikea ymmärtää ellei sellaiseen ole mahdollisuutta ja vain pienellä joukolla on siihen mahdollisuus. Nämä henkilöt ovat luultavasti johtavassa asemassa olevia henkilöitä tai korkeammassa asemassa olevia asiantuntijoita.

        Työsuhdeautoilla on tärkeä merkitys Suomen autokannan uusiutumiselle. Viidennes autoista on alunperin ollut työsuhdeautoja. Työsuhdeautoilla on merkitystä autoilun sähköistymiselle koska 90% työsuhdeautoilijoista harkitsee seuraavaksi autoksi täyssähköautoa.


    • Anonyymi

      Harva omilla rahoilla ostaa sähköauton . Hulluahan se olisi . Työsuhdeauto tai leasing ilman muuta .

      • Anonyymi

        Tottahan niitä ostetaan ihan yhtälailla omalla rahalla, mutta työsuhdeautoilija saa sillä helposti enemmän etua.


      • Anonyymi

        Itse en joutunut edes harkitsemaan leasingin ja omaksi ostamisen välillä.
        Leasing olisi maksanut n. 9000€/v.
        Alle viiden vuoden leasing-maksuilla saa auton omakseen, jolla vielä viiden vuoden jälkeen on myyntiarvoa 20000-30000€.
        Leasing-maksuilla elättää vain auton vuokraajaa.


    • Anonyymi

      Monesti työsuhdeauton hinnoittelu on sellainen että polttomoottorilla varustettu auto on hinnoiteltu niin ettei kukaan sitä ota. Ainoa taloudellisesti järkevä vaihtoehto on ottaa sähköauto tai ladattava hybridi.

      Työsuhdeauto on riskitön. Maksat saman summan kuussa ja ei tarvitse miettiä vakuutuksia, huoltoja tai jälleenmyyntiarvoa. Näillä ajetaan suhteellisen lyhyitä työmatkoja. Monella työsuhdeautoilijalla on mahdollisuus asennnuttaa kotilatauspiste varsinkin jos asuu omakotitalossa. Taloudellisesti varsin houkutteleva vaihtoehto.

      • Anonyymi

        "Lyhyitä työmatkoja" joo tänä vuonna tulee 60000 täyteen ollut 1,5 vuotta. Toinen mokoma ja siitä saa joku hyvän 120000 ajetun takuuauton. Akkutakuu 8 vuotta tai 160000. Nykyinen kapasiteetti uuden veroinen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lyhyitä työmatkoja" joo tänä vuonna tulee 60000 täyteen ollut 1,5 vuotta. Toinen mokoma ja siitä saa joku hyvän 120000 ajetun takuuauton. Akkutakuu 8 vuotta tai 160000. Nykyinen kapasiteetti uuden veroinen.

        Hyvä niin. Keskimäärin suomalaisten arkiajot ovat vuodessa paljon vähemmän kuin 60000 vuodessa ja tietysti joukkoon mahtuu niitä jotka ajavat paljon vuodessa. Tuokin osoittaa että pelottelut akun hajoamisesta ovat turhia. Suurin osa akuista kestää todella pitkään ja suuren määrän kilometrejä täysin käyttökelpoisina. Tietysti joukkoon mahtuu akkuja jotka hajoavat ennen aikojaan mutta yksittäistapauksia ei voi yleistää koskemaan akkuja keskimäärin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies kateissa Lapualla

      Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      62
      3987
    2. Olenko joka hetki

      Ajatuksissasi?
      Ikävä
      51
      2780
    3. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      16
      2123
    4. Onko kaivattusi perään

      Moni muukin?
      Ikävä
      99
      1953
    5. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      14
      1927
    6. Joo nyt mä sen tajuan

      Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      84
      1639
    7. Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen

      Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?
      Maailman menoa
      358
      1494
    8. Olipa ihana rakas

      ❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1426
    9. Olen aina vain

      Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?
      Ikävä
      51
      1420
    10. Nainen jos pitää sanoa

      Ne huonot puolet mitä omaat niin kestätkö kritiikin.
      Ikävä
      58
      1187
    Aihe