Petyin Jeesukseen

Anonyymi-ap

Suurin pettymys on se, että Jeesus ei ole todellinen. Hän on fiktiota.

Usko Jeesukseen toimii kuin plasebo, lumelääke. Kyllä siinä raitistuu, kun uskoo Jumalan auttavan ja tahtoo niin.

11

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä annan teille toisen Puolustajan joka on kanssanne ikuisesti.

Jeesus itse tosiaan on siinä mielessä pettymys että yksin Isä tuntee hänet. Kun käy Pyhällä Ehtoollisella , yhteysaterialla saa kyllä kokea hänen läsnäoloaan kolmen päivän ajan, mutta sitten tunne hiipuu. Jeesuksen tuntee YKSIN Isä.

Pyhä Henki ei ole pettymys vaan se herättää synnin tuntoa niin että kokee itse olevansa pettymys sille.

Tässä muutama miete pohdittavaksi.

• Anonyymi

Miten viehättävää! Jeesus on huippusalainen mysteerihahmo, jonka oikeasti tuntee vain Isukki itse. Kuin olisi ostanut VIP-lipun taivaalliseen klubiin, mutta huomaa, että listalla on vain yksi nimi – eikä se ole sinun. Hauskaa myös, että Pyhä Ehtoollinen toimii kuin hengellinen patteri: kolme päivää virtaa, sitten taas pimeää. Onneksi se ei ole ikuinen pettymys, vaan ainoastaan toistuva huoltokatko.

Mutta kiitos sentään Pyhälle Hengelle, joka ei petä! Se saapuu paikalle ystävällisesti muistuttamaan, että olet, no, pettymys itse. Mikä lohdullinen kolmiyhteys: yksi on saavuttamaton, toinen antaa lyhyen latauksen ja kolmas huolehtii, että tunnet itsesi jatkuvasti riittämättömäksi. Koko setti kuulostaa enemmän psykoottiselta harjoitustehtävältä kuin hengelliseltä täyttymykseltä.

Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä
        Mielikuvitusolentojen luotettava kriitikko

• Anonyymi kirjoitti:

Miten viehättävää! Jeesus on huippusalainen mysteerihahmo, jonka oikeasti tuntee vain Isukki itse. Kuin olisi ostanut VIP-lipun taivaalliseen klubiin, mutta huomaa, että listalla on vain yksi nimi – eikä se ole sinun. Hauskaa myös, että Pyhä Ehtoollinen toimii kuin hengellinen patteri: kolme päivää virtaa, sitten taas pimeää. Onneksi se ei ole ikuinen pettymys, vaan ainoastaan toistuva huoltokatko.

Mutta kiitos sentään Pyhälle Hengelle, joka ei petä! Se saapuu paikalle ystävällisesti muistuttamaan, että olet, no, pettymys itse. Mikä lohdullinen kolmiyhteys: yksi on saavuttamaton, toinen antaa lyhyen latauksen ja kolmas huolehtii, että tunnet itsesi jatkuvasti riittämättömäksi. Koko setti kuulostaa enemmän psykoottiselta harjoitustehtävältä kuin hengelliseltä täyttymykseltä.

Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä
        Mielikuvitusolentojen luotettava kriitikko

Mä oon kokenut samoin, se tunne kestää max.3vrk ja sitten sitä haluaa lisää.
        Ja oman pienuutensa ja riittämättömyyden kokemukset-niiden kanssa et ole yksin.kenellekkäänbei tarvitse selittää miksi nöyryys on parempi kuin ylpeys.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Mä oon kokenut samoin, se tunne kestää max.3vrk ja sitten sitä haluaa lisää.
        Ja oman pienuutensa ja riittämättömyyden kokemukset-niiden kanssa et ole yksin.kenellekkäänbei tarvitse selittää miksi nöyryys on parempi kuin ylpeys.

Jis kuet palstaa tänään vielä, tiedoksi. Kolmosella on nyt yksi lensi yli käen pesän. Muistin lukeneeni profiilistasi, että se on suosikkileffasi.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Jis kuet palstaa tänään vielä, tiedoksi. Kolmosella on nyt yksi lensi yli käen pesän. Muistin lukeneeni profiilistasi, että se on suosikkileffasi.

Lightning

Joo,ei uni tule.kiva, kun kerroit.😊

• auroraboreallis kirjoitti:

Joo,ei uni tule.kiva, kun kerroit.😊

Ps.katsoin leffan.se oli tosiaan hyvä. Nyt nukkumaan. Kauniita unia...

• Anonyymi

Minäkin katsoin sen. Jostain syystä tv-kanavat ovat nyt terästäytyneet. Tänään taitaa tulla "Päiväni Murmelina" ja seuraavinakin päivinä joitain perinteisiä leffoja, joita ei ole aikoihin näytetty.

"Amelien" haluaisin nähdä.
        Myös "Monster - Aileen Wuornos".

Robin Williamsin "Bird cage" sekä "One hour photo".

Terence Stamp: "Priscilla -aavikon kuningatar" sekä "Koukkusormi" jossa myös Eddie Murphy.
        Eddie Murphy: "Kummituskartano".

Vanhoja elokuvia: "Jättiläinen" (E. Taylor), "Tohtori Zivago". "Sound of Music". Vanhoja Hitchcockeja, kuten "Muukalaisia junassa".

Mulla on Elisa Viihde, joten tallennuksissa ovat 2 vuotta katsottavissa. Katselenkin pääasiassa tallennuksiani.

• Anonyymi

Tuota ei ole näytettykään pitkään aikaan telkussa. En muista olenko katsonut ennen sitä,ainakaan kokonaan, jostain syystä tiesin kyllä suurin piirtein mistä se kertoo ja että on nicholson pääosissa.

Minusta se oli yhteiskunnallisessa mielessäkin ajatuksia herättävä, varsinkin siihen aikaan se on ollut varmasti vielä enemmän, kun on ilmestynyt. Elokuvat joilla on jotain yllätyksellistä tarjottavaa, ovat aina hyviä.

Tavallaan se rikollinen auttoi niitä ihmisiä paljon enemmän kuin itse se järjestelmä, johon ihmiset oli laitettu. Lisäksi oli hienosti esitetty eri henkilöhahmoja. Esimerkiksi se vanginvartija nainenkin oli todellisesti aika kylmä ja manipuloiva ja senkin juonen kaaren näki vasta lopussa oikeastaan.

Kyllä on varmasti maineensa veroinen leffa.

Mitä ajatuksia sinulle se herättää?

Lightning

• Anonyymi

Mietin tässä että olikohan se niin että suomessakin on vielä 60 luvulla tehty lobotomioita. On tosi julmaa ihmisten perusoikeuksia rikkoa, riistämällä jotain pysyvää, mitä ei voi korjata. Aivoissa on kuitenkin meidän koko persoona. Kuitenkin ihmiset ovat aikoinaan tehneet omasta mielestänsä sillä palveluksen ihmisille. Samoinhan naisille saatettiin tehdä toimenpide, joka vei lisääntymiskyvyn ja se saatettiin tehdä siksi että nainen vietti liian paheksuttavaa elämää...ihminen häiritsi käytöksellään muita.

Ajattele että lapsi jokka oli esim epilepsia saatettiin piilottaa jonkekin hoitolaitokseen eroon vanhemmistaan ja vanhemmat itse häpesivät asiaa niin paljon ertä haluaivat sitä. Sellainen yhteiskunnallisten kasvojen säilyttäminen oli tärkeää. Individualismin korostaminen on vasta ihan oman elinaikani asia ollut.

Hassua että monet uskovat eteenkin kaipaavat menneitä vuosikymmeniä. Siihen liittyy paljon ihmisen ymmätämättömyyden vuoksi tapahtunutta hirveyttä. Tosiaan esim 1600 lubulla noidiksi tuomitut saatettiin polttaa elävältä ja koko kylä katsoi sitä hommaa ja sitä tehtiin kristinuskon nimissä. Ihmisillä olisi paljon opittavaa historian kautta tänäkin päivänä.

Lightning

• Anonyymi

Hyvä kun aloittaja on pettynyt Jeesukseen. Eihän sinusta uskovaista olisi tullutkaan.
      Vaan käkättäjä ja lihallinen parin herneen omaava mussuttaja.

Kannattaa olla vain massajoukossa oleva suunsoittaja.

• Anonyymi

Aika monen tutkijan mielestä Jeesus oli oikea. Syntyi, söi, käveli, opetti ja kuoli. Teloituksensa Jeesus jätti jälkeensä joukon seuraajia, jotka joutuivat keskenään kelaamaan ja miettimään sitä miksi ja mitä varten Jeesus kuoli eikä se valtakunta ja taivas josta Jeesus puhui tullutkaan heti eikä silloinkaan kun roomalaiset piirittivät Jerusalemin ja turmion iljetys tuhosi sotajoukkoineen temppelin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17073
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4814
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2728
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      144
      2016
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1597
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1507
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      23
      1348
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1223
    Aihe