Olo on tosi kurja. Näin hienostuneesti ja naisellisesti sanottuna, pää on täynnä räkää ja yskä runtelee keuhkoja. On täällä jotain yskänlääkettä, sitä olen ottanut maltilliseti. Olen myös juonut ämpärikaupalla teetä hunajalla. Otan C-vitamiinia kerran päivässä.
Kuumetta ei ole. Tein koronaviiruksen kotitestin, se on negatiivinen. Viime yön nukuin todella huonosti, univelka tekee kärttyisäksi.
Tänään on kurja päivä. 🤧🤒
Viihdyttäkää minua. Laittakaa musalinkkejä, tai kissavideoita, tai jotain hauskaa. Itse en nyt jaksa. 😵💫
Flunssa yllätti. Tänne saa laittaa parhaat lentsun hoito-ohjeet ja kotivinkit.
81
528
Vastaukset
- Anonyymi
C-vitamiinin yliannostusraja on 1 000 mg/vrk. Sitä voi siis huoletta ottaa melko paljon. Limaa irrottava yskänlääke on paras jotta pöpöt nousevat ylös ja ulos. Höyryhengitys jos muu ei auta. Ozzy Osbournen mukaan paljon viinaa kattilaan ja muistaakseni sitruunaa sekaan, kiehauttaa ja juo sen mahdollisimman nopeasti niin flunssa talttuu. Oman nimensä muistaminen voi sen jälkeen tuottaa hankaluuksia. Niin yhessä kirjassa luki.
Mun täytyy tänään vielä perehtyä siihen L-kysteiini-krapulatutkimukseen minkä linkkasin tänne aiemmin. Vain noin 6,5 sivua tieteellistä tekstiä. Heti alkuun kiinnitin huomiota siihen että sen tutkimuksen tekijät ovat lähes kaikki menehtyneet 😱. Otsikko on "L-Cysteine Containing Vitamin Supplement Which Prevents or Alleviates Alcohol-related Hangover Symptoms: Nausea, Headache, Stress and Anxiety". Itse asiassa tätähän voidaan soveltaa noihin Ozzyn neuvoihin.Kiitos.
Hyviä vinkkejä kaikki. Höyryhengitystä en ole kokeillut. Siitä voisi olla apua.
Tuon Ozzy Osbournen viinaniksin jätän rohkeammille kokeilijoille. 😊
Tsemppiä krapulatutkimukseen. 👍- Anonyymi
Tuota viinapuolta tuli kokeiltua. Sen teho voisi perustua siihen et sitä saa sen verran paljon et taju lähtee. Tosin jos selviää joskus krapulastaan, niin vastustuskyky ja energia ovat sitten niin alhaisella tasolla et saattaa mennä pari ylimääräistä päivää pelkästään lääkkeestä toipumiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota viinapuolta tuli kokeiltua. Sen teho voisi perustua siihen et sitä saa sen verran paljon et taju lähtee. Tosin jos selviää joskus krapulastaan, niin vastustuskyky ja energia ovat sitten niin alhaisella tasolla et saattaa mennä pari ylimääräistä päivää pelkästään lääkkeestä toipumiseen.
Alkoholi alentaa akuutisti immuniteettia joten en oikein tiedä auttaako se flunssaan. Yskänlääkkeessäkin on alkoholia eli sen puoleen alkoholilla voi olla hyödyllisiä vaikutuksia. "Tappaa pöpöt", raaka viina siis 😅. Olen siis klo 14:02-kirjoittaja. Nyt sain luettua sen artikkelin. Lisään analyysini siitä suht. tuoreeseen aloitukseeni "Tässä todisteet". Niin, ja vaikka niiden artikkeliin osallistuneiden nimien yhteydessä oli risti niin se tarkoittaakin sitä että "These authors equally contributed to this work". Eli ne taitaa olla kaikki hengissä, ja hyvä niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi alentaa akuutisti immuniteettia joten en oikein tiedä auttaako se flunssaan. Yskänlääkkeessäkin on alkoholia eli sen puoleen alkoholilla voi olla hyödyllisiä vaikutuksia. "Tappaa pöpöt", raaka viina siis 😅. Olen siis klo 14:02-kirjoittaja. Nyt sain luettua sen artikkelin. Lisään analyysini siitä suht. tuoreeseen aloitukseeni "Tässä todisteet". Niin, ja vaikka niiden artikkeliin osallistuneiden nimien yhteydessä oli risti niin se tarkoittaakin sitä että "These authors equally contributed to this work". Eli ne taitaa olla kaikki hengissä, ja hyvä niin.
Siinä ei otettu kantaa millaista alkoholia kannattaisi juoda? Aattelin olisko salmiakkikoskenkorva hyvä vaihtoehto. Siinä voisi räkäkin irrota jopa oksennuksen voimalla. Ainakin räkä maistuisi jollekin muulle kuin flunssalle ja se olisi helppo erottaa mustana mönjänä liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ei otettu kantaa millaista alkoholia kannattaisi juoda? Aattelin olisko salmiakkikoskenkorva hyvä vaihtoehto. Siinä voisi räkäkin irrota jopa oksennuksen voimalla. Ainakin räkä maistuisi jollekin muulle kuin flunssalle ja se olisi helppo erottaa mustana mönjänä liikenteessä.
Ei mainittu muuta kuin että perjantai-iltaisin koelaboratoriona toimi jokin hotellihuone missä juopoteltiin. Aloin syömään hunajaa kun olin joskus flunssassa. Alkujaan hunajan maku oli jotenkin ei-mieluinen mutta nykyään se on jopa hyvää. Inkivääriäkin olen kokeillut. En osaa sanoa tepsikö se minuun. Yleensä flunssat ovat melko ärhäköitä itselläni. Miehillä tulehdusreaktiot ovat voimakkaampia kuin naisilla ja flunssat oireineen voidaan lukea tulehduksiksi.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Kiitos.
Hyviä vinkkejä kaikki. Höyryhengitystä en ole kokeillut. Siitä voisi olla apua.
Tuon Ozzy Osbournen viinaniksin jätän rohkeammille kokeilijoille. 😊
Tsemppiä krapulatutkimukseen. 👍Puoli litraa carilloo ja vaivas loppuu samalla kun rapulakin! Juo heti!
Eräs edellinfn naisystävä juotti flunssassa inkivääriä teen kanssa. Hirveää, mutta ehkä se toimi?
Youtubesta vaan shortvideoita laita tulemaan ja katsot kivat ja epämukavat heti pois, niin kohta tulee lähinnä hyviä. Kiitos algoritmien. 😄Tuota inkivääriteetä olen juonut. Ei se mikään makunautinto ole, mutta hunajan kanssa se menee.
Olen katsonut kissa- ja sisustusvideoita. Saan ajatukset pois tästä kurjuudesta.
Kiitos vihjeistä. 😊
- Anonyymi
Jos nenä on tukkoinen, voi ottaa nenäm avaavaa nenäsuihketta 7 pv. Lisäksi voi hautoa lämminvesipullolla, jossa on joku suoja esim. Sukka. Tämä auttaa poskionteloita paikallisesti. Sinkki + C-vitamiini imeskeltävänä auttaa joskus.
Sitten vain lepoa ja palstajutskia :)Nenäsuihke on ollut kovassa käytössä, se toimii aika hyvin. Nenäkannua en omista. En ole koskaan kokeillut sellaista, mutta kuulemma se olisi aika hyvä olla olemassa.
Täällä lepään, omalla suosikkipaikallani, eli kotisohvalla ja viihdytän itseäni näillä palstajutuilla, sekä juutuubi videoilla.
Kiitti vinkeistä! 😊👍- Anonyymi
Ihan tästä sivusta totean, että mä en ole koskaan tajunnut noiden nenää avaavien suihkeiden funktiota. Itselläni ne eivät auta yhtään mitään, vaikka kuinka käyttäisi. Ulkomailla asuessa käytin aina suun kautta tablettimuodossa otettavia lääkkeitä ja ne tehoavat mainiosti, mutta kun Suomessa noita saa vain reseptillä.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tästä sivusta totean, että mä en ole koskaan tajunnut noiden nenää avaavien suihkeiden funktiota. Itselläni ne eivät auta yhtään mitään, vaikka kuinka käyttäisi. Ulkomailla asuessa käytin aina suun kautta tablettimuodossa otettavia lääkkeitä ja ne tehoavat mainiosti, mutta kun Suomessa noita saa vain reseptillä.
Itselläni nuo suihkeet auttavat hetkellisesti tukkoiseen nenään. Eivät ne mitään paranna, mutta lievittävät tukkoista oloa.
Inkivääritee toimii myös, se avaa tiehyeet ja on helpompaa hengittää.- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Itselläni nuo suihkeet auttavat hetkellisesti tukkoiseen nenään. Eivät ne mitään paranna, mutta lievittävät tukkoista oloa.
Inkivääritee toimii myös, se avaa tiehyeet ja on helpompaa hengittää.Mulla ne ei auta oikeastaan mitään. Ei ne pääse niin syvälle vaikuttamaan, että tekisivät mun nenälleni mitään. Korkeintaan saan aikaiseksi nenäverenvuodon vielä siihen mun tukkoisuuden lisäksi.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Inkivääritee toimii myös, se avaa tiehyeet ja on helpompaa hengittää.Avaavia ei kannatta käyttää, ne saavat vain nenän vuotamaan verta ja limakalvon rikki. Otrivin Natural Aloe Vera -nenäsumutetta on huuhtelukannuja parempi vaihtoehto nenän luonnolliseen puhdistumiseen ja kosteuttamiseen.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ne ei auta oikeastaan mitään. Ei ne pääse niin syvälle vaikuttamaan, että tekisivät mun nenälleni mitään. Korkeintaan saan aikaiseksi nenäverenvuodon vielä siihen mun tukkoisuuden lisäksi.
Itsepalveluhyllyjen lääkkeiden vaikutus on aika yksilöllistä. Toisilla vaikuttaa paremmin, toisille tarvitaan vähän vahvemmat tuotteet. Toiset potee flunssaa pitempään, toisilla se menee ohi parissa päivässä. 😊
Anonyymi kirjoitti:
Avaavia ei kannatta käyttää, ne saavat vain nenän vuotamaan verta ja limakalvon rikki. Otrivin Natural Aloe Vera -nenäsumutetta on huuhtelukannuja parempi vaihtoehto nenän luonnolliseen puhdistumiseen ja kosteuttamiseen.
Kiitos vihjeestä. Mukavaa saada erilaisia näkökantoja tähän asiaan. 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaavia ei kannatta käyttää, ne saavat vain nenän vuotamaan verta ja limakalvon rikki. Otrivin Natural Aloe Vera -nenäsumutetta on huuhtelukannuja parempi vaihtoehto nenän luonnolliseen puhdistumiseen ja kosteuttamiseen.
Mulla auttaa nenän kuivumiseen talvella kuivassa huoneilmassa, mutta ei se nuhan aikana auta mitään. Tai ainakaan mulla. Viimeksi kun olin kunnolla nuhassa mä yritin taas ton nenäkannun kanssa puljata, mutta ei se vaan toimi mulla. Siis kyllä se huuhtoo, mutta ei se tuonut mitään mukanaan saati helpottanut. Lopulta totesin, että menen sitten lääkäriin hakemaan sen reseptin niihin tabletteihin. Jostakin luin, että käsikaupassa olis saatavilla muutamia allergialääkkeitä, jotka monilla auttaa myös nuhan aiheuttamaan tukkoisuuteen. Tiedä sitten. Itseäni nyppii, kun nuo on kaikki meillä reseptilääkkeitä.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Itsepalveluhyllyjen lääkkeiden vaikutus on aika yksilöllistä. Toisilla vaikuttaa paremmin, toisille tarvitaan vähän vahvemmat tuotteet. Toiset potee flunssaa pitempään, toisilla se menee ohi parissa päivässä. 😊
Mulla ne suihkeet ei vain yksinkertaisesti mene riittävän syvälle, jossa ne limakalvot turpoaa. Tuosta matkalta ne taas repii limakalvot hajalle ja aiheuttaa verenvuotoa, että ihan riittävän tujuja ne kyllä on.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ne suihkeet ei vain yksinkertaisesti mene riittävän syvälle, jossa ne limakalvot turpoaa. Tuosta matkalta ne taas repii limakalvot hajalle ja aiheuttaa verenvuotoa, että ihan riittävän tujuja ne kyllä on.
Siinä tapauksessa kannattaa hakea lääkäriltä resepti. Kyllä sen itse tietää, mikä toimii ja mikä ei.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Siinä tapauksessa kannattaa hakea lääkäriltä resepti. Kyllä sen itse tietää, mikä toimii ja mikä ei.
Ikävä kyllä reseptejä ei yleensä kirjoitella etukäteen "flunssan varalle". Silloin kunnon kipeänä, niin on ihan perseestä lähteä hakemaan reseptiä. Täytyy varmaan joskus pikkunuhassa mennä esittämään tosi tukkoista, että saa lääkkeet kotiin odottamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä kyllä reseptejä ei yleensä kirjoitella etukäteen "flunssan varalle". Silloin kunnon kipeänä, niin on ihan perseestä lähteä hakemaan reseptiä. Täytyy varmaan joskus pikkunuhassa mennä esittämään tosi tukkoista, että saa lääkkeet kotiin odottamaan.
Olen saanut joskus tukkoisuuteen joskus Duaktia. Aloin pelätä sen käyttöä, kun sain nukkumaan mennessä ja yöllä rytmihäiriöitä siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen saanut joskus tukkoisuuteen joskus Duaktia. Aloin pelätä sen käyttöä, kun sain nukkumaan mennessä ja yöllä rytmihäiriöitä siitä.
Ei taida sellaisia lääkkeitä löytyäkään, joista ei joku saa jotakin haittavaikutuksia.
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se on. Ikävää lähteä sairaana lääkärille jonottamaan.
Tuossa systeemissä olisi paljon parantamisen varaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ne ei auta oikeastaan mitään. Ei ne pääse niin syvälle vaikuttamaan, että tekisivät mun nenälleni mitään. Korkeintaan saan aikaiseksi nenäverenvuodon vielä siihen mun tukkoisuuden lisäksi.
Pistäs tytti villasukat jalkaasi, ja jalat kuumaan vesiämpäriin, ja laula hoosiannan jokin säkeistö
- Anonyymi
Lähetä äkäisiä sähköposteja esimiehelle ja muille silmäätekeville sekä syyllistä miestä jostain ikivanhasta asiasta. Olo paranee.
En ole vielä kokeillut muiden syyllistämistä, mutta tuossa voisi olla mieltäkohottava idea. 😀
Pomolle ilmoitin jo eilen, että olen huonovointinen. Se käski pysyä kotona, etten levittäisi tätä kolera-ruttoa ympäristöön. Minähän teen, niin kuin käsketään. 😊
Harmittaa, että tästä ketjusta poistuu asiallisia viestejä, enkä ehdi vastaamaan. 😠
Tuolla vellikellon alla oli ainakin Vilman viesti mustaherukkamehusta ja suklaasta. Molempia on. Täytyy kokeilla. Kiitti vihjeestä. 😊- Anonyymi
Hankit tinderistä oikein rikkaan ja varakkaan miehen ja saat varakasta ja rikasta siemennestettä niin flussa lähtee ja paranet
Tuo on omituisin flunssan hoito-ohje, mitä olen koskaan kuullut. Varmaankin se on jotain uutta ja kokeilevaa lääketiedettä?
Jätän väliin.
Kiitos kuitenkin yrityksestä. 😁- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Tuo on omituisin flunssan hoito-ohje, mitä olen koskaan kuullut. Varmaankin se on jotain uutta ja kokeilevaa lääketiedettä?
Jätän väliin.
Kiitos kuitenkin yrityksestä. 😁Välis on kiinnostunut siemennesteestä, sehän tiedetään.;
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Jätän väliin.
Kiitos kuitenkin yrityksestä. 😁Ei ole uutta vaan kaikki naiset sen tietää
Anonyymi kirjoitti:
Välis on kiinnostunut siemennesteestä, sehän tiedetään.;
Noh, se on hänen asiansa. Siitä ei kuitenkaan ole apua flunssan hoidossa.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Jätän väliin.
Kiitos kuitenkin yrityksestä. 😁Se on vanhin hyväksi todettu lääke niin kauan kuin naisia on ollut maapallolla niin naiset tietää
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole uutta vaan kaikki naiset sen tietää
Tuo annettu hoito-ohje on johonkin muuhun kuin flunssan hoitoon.
Ketkä, "kaikki naiset" tietää? Oletko tehnyt gallupin kaikkien naisten kesken?Anonyymi kirjoitti:
Se on vanhin hyväksi todettu lääke niin kauan kuin naisia on ollut maapallolla niin naiset tietää
Höpön höpön taas sun juttujasi! 😁
Tuohan on hoito-ohje syntyvyyden nostamiseksi, eli synnytystalkoisiin, ei flunssan hoitoon.
Sinulla menee nyt vaivat ja hoito-ohjeet sekaisin.- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Tuohan on hoito-ohje syntyvyyden nostamiseksi, eli synnytystalkoisiin, ei flunssan hoitoon.
Sinulla menee nyt vaivat ja hoito-ohjeet sekaisin.Ylä huuliinko ottaa lääkettä niin paranee ja flunssat kaikkoaa mut se täytyy ottaa ambullista tai ruiskusta suoraan suuhun tehoo parhaiten
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Sinulla menee nyt vaivat ja hoito-ohjeet sekaisin.Ja huomaatko pelkkä ajatuskin sai sinulle paremman olon ja flunssa viiruksetkin ja bakteerit pelästyi hui lääke tulee se tappaa heidät mut huokas onneksi oli vielä vaan puhetta mut varoittavat toisiaan olkaa tarkkana ettei tosi typy vaan otakkin oikeasti lääkettä se on heidän loppunsa sit sanoi pääviirus
Anonyymi kirjoitti:
Ja huomaatko pelkkä ajatuskin sai sinulle paremman olon ja flunssa viiruksetkin ja bakteerit pelästyi hui lääke tulee se tappaa heidät mut huokas onneksi oli vielä vaan puhetta mut varoittavat toisiaan olkaa tarkkana ettei tosi typy vaan otakkin oikeasti lääkettä se on heidän loppunsa sit sanoi pääviirus
Sinä se jaksat aina olla viihdyttävä. Jatka valitsemallasi tiellä . 😃
Kissavideo
https://www.youtube.com/watch?v=qntPnFoJDls
Ei Schrödingerin vaan Bunsenin kissa.Hah! Hauska vekotin, jolla voi muuttaa kissan koiraksi ja koiran vaikka tiikeriksi. Kyllä tuo Muppetien tekniikka on vaan ihmeellistä. Ne ovat vempeleiden suhteen edelläkävijöitä.
Kiitos videosta! 😊tosi.typy kirjoitti:
Hah! Hauska vekotin, jolla voi muuttaa kissan koiraksi ja koiran vaikka tiikeriksi. Kyllä tuo Muppetien tekniikka on vaan ihmeellistä. Ne ovat vempeleiden suhteen edelläkävijöitä.
Kiitos videosta! 😊Kauan ennen kuin Hollywood ja viihdeteollisuus heräsi MeToo-aikaan olisi pitänyt havahtua MeMee-ongelmaan. Vaikka näytteessämme Beakeriä kohdeltiin poikkeuksellisen ystävällisesti niin muuten häntä on pahoinpidelty toistuvasti monin tavoin. Välillä häneltä viedään nenä, välillä tukka ja tavallisesti vahingoitetaan vielä pahemmin. Hyväksikäytön laajuudessa vetää vertoja ehkä vain Kenny McCormick, joka sentään yleensä tapetaan kiduttamatta. On kaikkien aika nousta puolustamaan Beakeriä ja sanoa MEE MEE.
- Anonyymi
Yle Areenalta näkee vaikka Gilmoren tytöt sarjan. Sellainen kevyt hömpötys, sopii nollapolla-räkäpää oloon kun täytyy levätä. Karjalan kunnailla on myös sellainen kevyt.
Fb:sta eläinten turvakoti Saparomäki, niillä on kivoja videoita ♥️
xLiner- Anonyymi
Ei tullut niitä linkkejä, pelkkiä vinkkejä.
xLiner Kiitos vinkistä.
Olen Areenasta seurannut Aikuisen naisen joulukalenteria. Pääosassa Mari Perankoski. Ihan hauska.
Se on tietysti uusinta, mutta edellisinä jouluina on jäänyt osia väliin. Nyt voin katsoa sen maratoonina. 😊Anonyymi kirjoitti:
Ei tullut niitä linkkejä, pelkkiä vinkkejä.
xLinerTuo on hyvä ja riittävä vinkki.
Thänks. 😀
- Anonyymi
Ihan parasta flunssaan on nenähuuhtelut (vesi + hieno merisuola) kannulla (norjalainen "sarvikuono" malli on hyvä). Ja kunnon nenäsuihketta tarvitaan myös! Niin ja tietysti lepo ja lämmintä juomista.
- SheenaMinulla ei ole kokemusta nenähuuhtelusta, mutta monet vannovat sen nimeen. On kuulemma tehokas systeemi. Täällä on nenäsuihkeita, joita olen käyttänyt säännöllisesti. Inkivääriteetä ja lepoa harrastan myös.
Palstailu on lepoa, eikö totta?
Kiitos vihjeistä! 🤧😃
Onkohan tuo mykoplasmaa?
Suomessa on liikkeellä poikkeuksellisen paljon mykoplasmaa - tauti paranee yleensä itsestään
https://thl.fi/-/suomessa-on-liikkeella-poikkeuksellisen-paljon-mykoplasmaa-tauti-paranee-yleensa-itsestaan
Se voi olla kuitenkin sitkeä tauti, ja jos ei lähde parantumaan, niin joku antibiootti, kuten doksisykliini voi auttaa oireiden kanssa. Mykoplasmat ovat pieniä solunseinättömiä mikrobeja.
Myös muita vaihtoehtoja on:
Adenovirusta, mykoplasmaa ja hinkuyskää on todettu ennätysmäärät tänä vuonna. Taudit ovat viihtyneet etenkin länsirannikolla.
https://yle.fi/a/74-20127885
En tiedä ravintolisien suhteen mikä auttaa parhaiten vielä, pitää tutkia, mutta esim. sinkkiasetaatti on mainittu (tavallinen sinkki ei ole sama asia). Sinkkiasetaatti voi vähentää flunssan oireita ja lyhentää niiden kestoa.Kiitos ohjeista ja linkeistä.
Toistaiseksi tämä flunssa kulkee nimellä lentsu.
Tarkkailen oloani ja oireitani. Käyn läpi kaikki vaihtoehdot. Sitkeä tämä on, mutta yskiminen on huomattavasti vähentynyt.
Minulla on teekuppi jatkuvasti käsillä. Kyllä kuuman teen juominen vaan auttaa. Ainakin tässä tapauksessa.
Päätä särkee. Otin särkylääkettä. Luultavasti jomotus johtuu huonosti nukutusta yöstä.
Lepään ja otan iisisti. Kyllä tämä tästä ... 😊
- Anonyymi
Kyllä se on nyt brittihuumorin paikka, Pitkän Jussin Majatalo pyörimään, luonnonhunajaa
Tuota luonnonhunajaa pitäisi ihan oikeasti hankkia. Tee on hyvää hunajan kanssa.
Onko tuo Pitkän Jussin Majatalo jotain Monthy Python juttuja, tai ainakin samat näyttelijät?- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Tuota luonnonhunajaa pitäisi ihan oikeasti hankkia. Tee on hyvää hunajan kanssa.
Onko tuo Pitkän Jussin Majatalo jotain Monthy Python juttuja, tai ainakin samat näyttelijät?Osittain sama, John Cleese. Fawlty Towers sarjan enkkunimi
- Anonyymi
Pari kolme neljä viisi rommitotia, etkä tiedäkään, oletko flunssassa.
VilmaTuo ehkä saattaa toimia toisilla, mutta itse en voisi edes sietää viinan hajua silloin, kun olen kipeänä. 😵💫
Hunajateetä, mutta kotimaisella hunajalla. Hunajaa väärennetään Eu:n ulkopuolella. Kotimainen hunaja on oikeaa hunajaa taatusti.
Sinkkiä.. helpottaa oireistoa.
C-vitamiinia runsain mitoin.
Karhealle ja kipeälle kurkulle pakastekylmää olutta.
Tukkoisuuteen pitkä ja kuuma höyryhengityssessio.
Yskään hunajaista teetä, jossa tujaus alkoholia.
Ja hommaa se nenäkannu. Nenäsumutteet rasittavat nenän limakalvoja pidemmässä käytössä.
Tuossa minun vinkkini.Kiitos kattavista vihjeistä. Hyviä ohjeita kaikkia. 😊
Tuota sinkkiä pitää hankkia, samoin aitoa luonnonhunajaa. Olen tänään juonut useita kupillisia inkivääriteetä ja ottanut C-vitamiinia. Kyllä se helpottaa.
En ole nyt yskinyt yhtä rankasti kuin aamulla. Nenäliinat ovat olleet kovassa käytössä, alkaa tuo räkä irtoamaan. Kyllä tämä tästä ... 🤧tosi.typy kirjoitti:
Kiitos kattavista vihjeistä. Hyviä ohjeita kaikkia. 😊
Tuota sinkkiä pitää hankkia, samoin aitoa luonnonhunajaa. Olen tänään juonut useita kupillisia inkivääriteetä ja ottanut C-vitamiinia. Kyllä se helpottaa.
En ole nyt yskinyt yhtä rankasti kuin aamulla. Nenäliinat ovat olleet kovassa käytössä, alkaa tuo räkä irtoamaan. Kyllä tämä tästä ... 🤧Jos sulla ei ole vesimittaria taloudessa, niin toi höyryhengitys siten, että istahdat kylppärissä jakkaralle ja kaikki hanat valumaan tulikuumaa vettä. Tulee pehmeä kosteutus keuhkoille ja nenälle. Luot sellaisen höyryhuoneen. Puhdistaa muuten myös ihohuokoisia.
Jos on mittari, niin kiehuvaa vettä laakeaan astiaan pöydälle ja kumarrut sen ylle siten, että pään yli on vedetty pyyhe ja luot nk. teltan sille höyrylle. Riskialtis jos se vesiastia kaatuu kiehuvine vesineen.
Minulla kun on taloyhtiön vesi, niin suosin höyryhuonetta.Pikku-pirpana kirjoitti:
Jos sulla ei ole vesimittaria taloudessa, niin toi höyryhengitys siten, että istahdat kylppärissä jakkaralle ja kaikki hanat valumaan tulikuumaa vettä. Tulee pehmeä kosteutus keuhkoille ja nenälle. Luot sellaisen höyryhuoneen. Puhdistaa muuten myös ihohuokoisia.
Jos on mittari, niin kiehuvaa vettä laakeaan astiaan pöydälle ja kumarrut sen ylle siten, että pään yli on vedetty pyyhe ja luot nk. teltan sille höyrylle. Riskialtis jos se vesiastia kaatuu kiehuvine vesineen.
Minulla kun on taloyhtiön vesi, niin suosin höyryhuonetta.Tuossa höyryhengityksessä on perää. Kävin aamulla suihkussa ja hengittelin sitä kumaa höyryä, kyllä se selvästi avaa röörit. Ei enää yskitä yhtä rajusti kuin aamulla. Toki, tuota voisi kokeilla myös pesuvadilla ja pyyhkeellä pään yli, eli telttasessiona.
Valitettavasti en omista höyrykonetta. Siitä olisi nyt hyötyä.
Otrivin nenäsumute pitää hyvin nokan ja hengitystiet auki. Kuumetta alentavaa, esim buranaa jos on särkyä ja kuumetta. Helpottaa paljon oloa. Paljon lepoa ja juomista tarvii. Ei siihen oikeen muuta lääkettä ole. Toki jos on todella pahasti tukkoinen olo, ja poskiontelot täynnä limaa, niin sitten jotain pseudoefedriinilääkettä lääkäriltä.
Kiitti vinkeistä! 😊
Tuota Otrivia ovat muutkin suositelleet. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla.
Kuumetta ei ole, mutta päänsärkyyn otin jo särkylääkettä. Se auttoi. Olen juonut riittävän määrän inkivääriteetä ja vettä, ettei tule nestehukkaa. Enää ei yskitä yhtä rajusti kuin aamulla.
Kyl tää tästä.
Täällä minä lepään ja annan palstan viihdyttää. Mukavaa, kun saan paljon neuvoja ja ohjeita. 🤧😁tosi.typy kirjoitti:
Kiitti vinkeistä! 😊
Tuota Otrivia ovat muutkin suositelleet. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla.
Kuumetta ei ole, mutta päänsärkyyn otin jo särkylääkettä. Se auttoi. Olen juonut riittävän määrän inkivääriteetä ja vettä, ettei tule nestehukkaa. Enää ei yskitä yhtä rajusti kuin aamulla.
Kyl tää tästä.
Täällä minä lepään ja annan palstan viihdyttää. Mukavaa, kun saan paljon neuvoja ja ohjeita. 🤧😁Menee mainostamiseksi, mutta mulla ei ainakaan muut nenäsuihkeet auta yhtään, niin kuin tuo auttaa. 😄
Kurjaa, kun olet tullut kipeäksi 😕
Jos kuuma juoma tökkii, niin yksi vaihtoehto on Asidofilus mehu, johon lisää tuoretta inkivääriä, sitruunanmehua ja hunajaa. Nenäsuihke auttaa itselläni avaamaan hengitysteitä ja kosteuttaa samalla limakalvoja. Villasukat ovat ehdottomat!
Pikaista paranemista sinne! Tässä aurinkoisia tunnelmia sairastelun keskelle 🌞
https://youtu.be/R82XGJV_nkU?si=WjrKq0qYr5fD1Mb4Kiitti vinkeistä, toivotuksista ja hauskasta musavideosta. 😊
Inkivääriteetä olen juonut enemmän kuin laki sallii. Se alkaa jo tökkimään. Olen käyttänyt nenäsuihketta ja tankannut C-vitamiinilla. Tällä hetkellä on jaloissa äidin kutomat villasukat, ne osaltaan auttavat paranemaan. 🤧😀tosi.typy kirjoitti:
Kiitti vinkeistä, toivotuksista ja hauskasta musavideosta. 😊
Inkivääriteetä olen juonut enemmän kuin laki sallii. Se alkaa jo tökkimään. Olen käyttänyt nenäsuihketta ja tankannut C-vitamiinilla. Tällä hetkellä on jaloissa äidin kutomat villasukat, ne osaltaan auttavat paranemaan. 🤧😀Äidin rakkaudella kutomat villasukat taitaa olla se paras apu 🥰
Sairastelu on kyllä niin tylsää ja vaikka miten paljon hoitaisi itseään, niin lepo se on lopulta mikä parhaiten auttaa. Ja siihen meistä harvalla riittää kärsivällisyys 😄 Mutta toivotaan, että uni on tänä yönä parempaa ja heräät huomenna pirteänä kuin peippo 🤗Aletheias kirjoitti:
Äidin rakkaudella kutomat villasukat taitaa olla se paras apu 🥰
Sairastelu on kyllä niin tylsää ja vaikka miten paljon hoitaisi itseään, niin lepo se on lopulta mikä parhaiten auttaa. Ja siihen meistä harvalla riittää kärsivällisyys 😄 Mutta toivotaan, että uni on tänä yönä parempaa ja heräät huomenna pirteänä kuin peippo 🤗Toivotaan, että unenlaatu olisi tänä yönä parempaa ja saisin oikeasti levättyä kunnolla. Tunnen sen kropassani, keho kaipaa lepoa ja palautumista.
Olet oikeassa, on tämä sairastelu tylsää, mutta onneksi te, ihanat palstakaverit, olette viihdyttämässä ja pidätte minulle seuraa. 😊🌺tosi.typy kirjoitti:
Toivotaan, että unenlaatu olisi tänä yönä parempaa ja saisin oikeasti levättyä kunnolla. Tunnen sen kropassani, keho kaipaa lepoa ja palautumista.
Olet oikeassa, on tämä sairastelu tylsää, mutta onneksi te, ihanat palstakaverit, olette viihdyttämässä ja pidätte minulle seuraa. 😊🌺Täällä ei tarvitse kenenkään yksin sairastella 🥰
Nyt unille, hyvät unet tulisi tarpeeseen täälläkin. Hyvää yötä! 😊Aletheias kirjoitti:
Täällä ei tarvitse kenenkään yksin sairastella 🥰
Nyt unille, hyvät unet tulisi tarpeeseen täälläkin. Hyvää yötä! 😊Hyvää yötä! Kauniita unia. 😴
- Anonyymi
Vihreää teetä kauppaamassa mutta siellä on vissiin latkittu teetä jo tynnyrillinen. Apteekista heidän oma tervakurkkupastilli siinä rasiassa. Höyryhengitys on ainakin itselle tehokas mutta vaikutus on lyhytaikainen. Keitän vedenkeittimeen tarpeeksi vettä ja sen jälkeen pönttö pöydälle, itse tuolille ja keittimen kansi auki, minkä verran se nyt aukeaakaan ja naama mahdollisimman lähelle sen ylle kumminkaan polttamatta sitä ja pyyhe pään päälle ja että yltää myös sivuille. Löytyykö ilmankostutin, jos, sillä sama vaikutus. Mielentilaan paljon kissavideoita, ellei jo tympäise. Kaukoparantajan ominaisuuksia en omaa. - cu-
Kiitos hyvistä ohjeista. 😊
Valitettavasti ilmankostutinta ei ole, mutta kokeilen tuota vedenkeittimen höyrytys kikkaa.
Tänään on ollut youtuubi kovassa käytössä.
Onneksi ihanat palstalaiset ovat minua viihdyttäneet ja antaneet hyviä vinkkejä. En ole ehtinyt tylsistymään. 😀
- Anonyymi
Kuka on luudalla lakaisija? Saahan siitäkin jotain?
Vilma Täällä on puolestaan taas migreeni, eli sympatisoin tilaasi silläkin kurjuustasolla.
Jos et ole nähnyt tuota sarjaa, niin ehdotan sitä (mutta jos olo on liian kurja, niin voi olla että pitäisi olla jotain missä ei tarvitse miettiä mitään (on tuolla ihan kaikkea kun vain etsii))
(((toimii mainostenestollakin ilman mainoksia)))
https://www.lookmovie2.to/shows/view/5875444-slow-horses-2021buddy-love kirjoitti:
Niin ja : "uni paras lääke on".
Olet oikeassa, uni on paras lääke. Nukuin viime yon hyvin ja otin torkut päivällä. Tänään on pareempi olo. Elämä voittaa!
Jaloissa äidin kutomat villasukat ja päällä oma, pehmeä torkkupeitto, sekä litroittain inkivääriteetä ja C-vitamiinia. Tässä on ihan voittofiilikset.
Mielenkiintoinen linkki. Käyn katsomaan.
Kiitos sympatisoinnista. Harmittavaa, että sinulla on taas migreenin oireita. Kurjistellaan molemmat. :)tosi.typy kirjoitti:
Olet oikeassa, uni on paras lääke. Nukuin viime yon hyvin ja otin torkut päivällä. Tänään on pareempi olo. Elämä voittaa!
Jaloissa äidin kutomat villasukat ja päällä oma, pehmeä torkkupeitto, sekä litroittain inkivääriteetä ja C-vitamiinia. Tässä on ihan voittofiilikset.
Mielenkiintoinen linkki. Käyn katsomaan.
Kiitos sympatisoinnista. Harmittavaa, että sinulla on taas migreenin oireita. Kurjistellaan molemmat. :)Yhteisäänistä valitusta kolmannella:
Yyksii, kaaaksii, koolme
:)
(ne pureskeltavat sinkkitabletit voivat oikeasti olla avuksi, sillä joissain tutkimuksissa niiden on arveltu lyhentävän oireita parilla päivällä)buddy-love kirjoitti:
Yhteisäänistä valitusta kolmannella:
Yyksii, kaaaksii, koolme
:)
(ne pureskeltavat sinkkitabletit voivat oikeasti olla avuksi, sillä joissain tutkimuksissa niiden on arveltu lyhentävän oireita parilla päivällä)Yyy, kaa, koo !!! :)
Laitoin pureskeltavat sinkkitabletit ostoslistalle.tosi.typy kirjoitti:
Yyy, kaa, koo !!! :)
Laitoin pureskeltavat sinkkitabletit ostoslistalle.Hyvä
- Anonyymi
Mulla ei oo ollut yli puoleentoista vuoteen mitään flunssia, mistä olen iki-iloinen. :)
Nyt tietysti kun jehuin niin saan jonkun flunssapöpön.Olet onnekas.
Onneksi nämä flunssanpöpöt eivät tartu palstakirjoitusten vaikutuksesta. Olet turvassa. 😊🤧
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921816- 851272
- 1101133
- 751011
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 36752
- 47751
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683