kesätyö ja sairastuminen

flunssassa

Olen ollut vasta 3 viikkoa kesätöissä ja tänä aamuna oli kuumetta :( Yritän kyllä viimeiseen asti mennä töihin huomenna, mutta jos joudun olemaan päivän tai pari sairaslomalla niin saanko lainkaan palkkaa sairaspäivältä? Vituttaa, ku palkka on muuteski pieni eikä oo varaa olla kyl yhtää palkattomasti kipeenä

5

4388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun pitäisi

Hakea sairaslomaa. Eli muutamanpäivän kirjoittaa oireiden perusteella terveyskeskuksessa sairaanhoitaja. Hän ei kirjoita sairaslomalappuun että sinulla on flunssa koska hän ei saa tehdä yksinkertaisempaakaan diagnoosia vaan lapussa lukee että sinulla on flunssan oireet ja sairasloman pituus eli 1- maximissaan 3 päivää. Kyllä työnantajan kuuluu maksaa palkka sairaslomalta.

Tosin voi käydä niin että pidättäävät palkasta sairasloman pois eli jos käy heti viemässä sairaslomalapun niin eivät ehdi pidättää. Tottakai ne sen pidätyksen korjaavat jälkikäteenkin kun töihin mennessäsi annat sairaslomatodistuksen. Niin ja soittaa kannattaa ja ilmoittaa että on sairas.

• palkkaa

työsuhteen pitää olla kestänyt vähintään kuukauden, että saa sairasajalta palkkaa.. ainakin yleensä. Elä nyt kuitenkaan mene kipeenä töihin.

• Nimetön

Meillä saa sairaslomapäiviä heti 14 kappaletta kun tulee töihin, kun on ollut 60 päivää niin silloin tulee 60. Mutta tämä riippuu varmasti alasta, minä töissä kaupungilla.

• palkkaa

Työsopimuslain mukaan pitää olla kuukausi töissä, että saa täyden palkan, jos alle kk, niin 50% palkasta.

• ...alan tes

Niin, käy etsimässä alan työehtosopimus(TES), siitä pitäisi selvitä. Niin ja tottakai soitat työpaikalle ja viet todistuksen.
      Paranemisia=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe