Miksi koulun toiminta on niin heikkoa? Opettajien motivaatio olla töissä ja olla innostavia on nolla! Wilma tiedottaminen koulusta, lähes olematonta. Ei ole mitenkään lapsille hyvä paikka oppia.
Miten voi rahatkin olla niin loppu että viime vuonna jäi joulujuhlat kokonaan pitämättä ja tänä jouluna ei ole varaa edes pipareita tarjota..
Koulun opettajien motivaation puute ja rahan käyttö
66
1871
Vastaukset
- Anonyymi
Rahat menee noihin ulkopaikkakuntalaisten kalliisiin koulukuljetuksiin, nehän on tänäpäivä heille amerikanhommaa, eihän ne muuten olis tänne tullut ja ihmettelen että miten muuten kannattaa noinkin kaukaa tänne tulla, mutta rahahan se ratkaisee.
- Anonyymi
Maksaako koulu Helsingin reissut ja Rovaniemen reissut joita on tehty lähi aikoina .Ei ihme jos linnan juhliin ei päässyt oppilaita jos tuhlataan tollaisiin reissuihin.Opettajia on koululla pilvin pimein nauttimassa korkeita palkkoja ja motivaatio ei riitä edes opettamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksaako koulu Helsingin reissut ja Rovaniemen reissut joita on tehty lähi aikoina .Ei ihme jos linnan juhliin ei päässyt oppilaita jos tuhlataan tollaisiin reissuihin.Opettajia on koululla pilvin pimein nauttimassa korkeita palkkoja ja motivaatio ei riitä edes opettamaan.
Eiköhän ne siitä opetustoimen budjetista kaikki mene.
- Anonyymi
Mitä ulkopaikkakuntalaisten kuljetuksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ulkopaikkakuntalaisten kuljetuksia?
Seuraa Hetan koululle tulevia ja lähteviä kuljetuksia, mitä nimiä on autoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraa Hetan koululle tulevia ja lähteviä kuljetuksia, mitä nimiä on autoissa.
Nimillä ei mitään merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimillä ei mitään merkitystä.
Joo tännehän ne verot maksaa, vaikka Kittilä ja Rovaniemi ovat heän koti kuntia..
- Anonyymi
Enon äänen aikaansaannosta
- Anonyymi
Vaalit tulee ja enon ääni loppuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaalit tulee ja enon ääni loppuu
Mitenkäs tämä joku enon äänen kommentit liittyy tähän koulu juttuun,äänestä ketä vittua haluat ja pidä muut keskustelut rauhassa.Hwlv. iduootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs tämä joku enon äänen kommentit liittyy tähän koulu juttuun,äänestä ketä vittua haluat ja pidä muut keskustelut rauhassa.Hwlv. iduootti.
Nuinko otti hermosta ,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä enon ääni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuinko otti hermosta ,,
Täällä on muitakin kun paikallisia tyhmiä,mua ei kiinnosta kun koulun asiat ja opetuksen taso täällä.Nuinko otti hermostu kirjoituksesi oli kohdennettu mulle koska kirjoitin edellisen kommentin.Ootko itse ihan h Moilanen kun vedät joka keskusteluun enon ääni.Minua ei kiinnosta teidän typerät puolue riidat,mutta älä puutu jollain enon äänen kommentilla joka keskusteluun.Kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on muitakin kun paikallisia tyhmiä,mua ei kiinnosta kun koulun asiat ja opetuksen taso täällä.Nuinko otti hermostu kirjoituksesi oli kohdennettu mulle koska kirjoitin edellisen kommentin.Ootko itse ihan h Moilanen kun vedät joka keskusteluun enon ääni.Minua ei kiinnosta teidän typerät puolue riidat,mutta älä puutu jollain enon äänen kommentilla joka keskusteluun.Kiitos.
Kiitos
- Anonyymi
Kyllähän tämä on nykyisen valtuuston aikaansaannos
- Anonyymi
Eipä näistä keskustelun kommenteista kovin moni liittynyt aloitus aiheeseen.
Se on kyllä totta että hyvin työhönsä kyllästyneitä ovat eikä informaatio kulje missään asiassa. Ei pitäisi olla rahaa opettajienkaan huvituksiin kun ei lapsille riitä. Lapset kuitenkin ovat ne mihin pitäisi koko kunta sijoittaa monin tavoin enemmän kun nykyisin.
Onko sitten koulun johtamisessa jotain pahasti pilalla?- Anonyymi
Siinäpä se tuli julki.
- Anonyymi
Ainakin lukumääräisesti johtajia piisaa: on sivistystoimenjohtaja, hallinnollinen rehtori, apulais-rehtori sekä lukiossa että yläasteella, johtajaopettajat Kilpisjärvellä ja Karesuvannossa . Pitääköhän tässäkin asiassa paikkansa sanonta, että määrä ei aina korvaa laatua. Ja miten voi laatua odottaakaan, kun johtajiksi valitaan henkilöitä, joilla ei ole lainkaan sivistyspuolen koulutusta eikä kokemusta. Ja todellakin opettajien motivaatio opettaa ja yleensä käydä töissä näyttää olevan heikonlainen. Hälyttävän usein on joku muu kuin oma ope tunteja pitämässä ja arvata vain voi, mikä on silloin opetuksen taso - sijaiseksi näyttää kelpaavan kuka vain, näyttää tiettyyn joukkoon kuuluminen olevan pätevyysvaatimuksena tässäkin asiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin lukumääräisesti johtajia piisaa: on sivistystoimenjohtaja, hallinnollinen rehtori, apulais-rehtori sekä lukiossa että yläasteella, johtajaopettajat Kilpisjärvellä ja Karesuvannossa . Pitääköhän tässäkin asiassa paikkansa sanonta, että määrä ei aina korvaa laatua. Ja miten voi laatua odottaakaan, kun johtajiksi valitaan henkilöitä, joilla ei ole lainkaan sivistyspuolen koulutusta eikä kokemusta. Ja todellakin opettajien motivaatio opettaa ja yleensä käydä töissä näyttää olevan heikonlainen. Hälyttävän usein on joku muu kuin oma ope tunteja pitämässä ja arvata vain voi, mikä on silloin opetuksen taso - sijaiseksi näyttää kelpaavan kuka vain, näyttää tiettyyn joukkoon kuuluminen olevan pätevyysvaatimuksena tässäkin asiassa.
kuka on hallinnollinen rehtori ja mikä työnkuva.
- Anonyymi
No kaikkea turhuutta. Koulu on oppimista varten.
- Anonyymi
Kuinka monta opettajaa koululla on.Oppilaita on yllättävän vähän,tarkastelun aihe onko kaikkien opettajien läsnä olo koululla välttämätön.Palkka listoilla aika paljon opettajia,pienelläkin määrällä pärjäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka monta opettajaa koululla on.Oppilaita on yllättävän vähän,tarkastelun aihe onko kaikkien opettajien läsnä olo koululla välttämätön.Palkka listoilla aika paljon opettajia,pienelläkin määrällä pärjäisi.
Luokka kokoja voi isontaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luokka kokoja voi isontaa.
Samaa mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä.
Nythän opettajat pääsitte ressi lomalle ettei tarvi ottaa salkkua.Uskomatonta sakkia.Hohoi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua on ihmetyttänyt opettajien koulutus. Miten se on mennyt niin pieleen, että hyvin moni lapsi kokee matematiikan oppimisen vaikeaksi ja ahdistavaksi. Tällaisesta syntyy myös spiraali joka vähentää koulussa käynnin haluja jolloin muutkin aineet alkavat maistua puulta. Miksi lapsilta otetaan oppimisen ilo. Monet lapset tuntevat laskemisen olevat hepreaa kaikkine verrantoineen, yhtälöineen, uskomuksineen, luultavasti, krumeluureineen.........
Kaikista lapsista ei tarvitse tulla Einstaineja eikä avaruustutkijoita. Riittää hyvin, että osaa plus, miinus, kerto ja jakolaskun. Sillä opilla on esim. moni yritysjohtaja mennyt pitkälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua on ihmetyttänyt opettajien koulutus. Miten se on mennyt niin pieleen, että hyvin moni lapsi kokee matematiikan oppimisen vaikeaksi ja ahdistavaksi. Tällaisesta syntyy myös spiraali joka vähentää koulussa käynnin haluja jolloin muutkin aineet alkavat maistua puulta. Miksi lapsilta otetaan oppimisen ilo. Monet lapset tuntevat laskemisen olevat hepreaa kaikkine verrantoineen, yhtälöineen, uskomuksineen, luultavasti, krumeluureineen.........
Kaikista lapsista ei tarvitse tulla Einstaineja eikä avaruustutkijoita. Riittää hyvin, että osaa plus, miinus, kerto ja jakolaskun. Sillä opilla on esim. moni yritysjohtaja mennyt pitkälle.Eivät kaikki opettajatkaan osaa 8 kieltä tai soittaa 8 soitinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät kaikki opettajatkaan osaa 8 kieltä tai soittaa 8 soitinta.
Hetassa on mennyt jotenkin opetuksen taso päin puuta,onko ne opettajat päteviä virkoihinsa.Lisäksi opettajien sairaslomat ovat Hetassa ainakin aika suuret.Jatkuvasti joku tuuraaja on paikalla.Olisko peiliin katsomisen paikka ja opettajien lukumäärä on oppilasta kohti huima.Opettakaa aineita älkääkä puuttuko joka pikku asiaan.Vilman väärin käyttö kiellettävä,ohjeistus opettajilla on mennyt aivan vikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetassa on mennyt jotenkin opetuksen taso päin puuta,onko ne opettajat päteviä virkoihinsa.Lisäksi opettajien sairaslomat ovat Hetassa ainakin aika suuret.Jatkuvasti joku tuuraaja on paikalla.Olisko peiliin katsomisen paikka ja opettajien lukumäärä on oppilasta kohti huima.Opettakaa aineita älkääkä puuttuko joka pikku asiaan.Vilman väärin käyttö kiellettävä,ohjeistus opettajilla on mennyt aivan vikaan.
Oletko sosiaalituilla elävä? Teetkö mitään? Kykenetkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikista lapsista ei tarvitse tulla Einstaineja eikä avaruustutkijoita. Riittää hyvin, että osaa plus, miinus, kerto ja jakolaskun. Sillä opilla on esim. moni yritysjohtaja mennyt pitkälle.Hetassa riittää että olet lukiossa niin voit tuurata poissa olevaa opettajaa. Ehkäpä lukiolaisten tarvitsisi tuurata myös rehtoria niin voisi päätökset olla oppilaiden kannalta paremmin toimivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sosiaalituilla elävä? Teetkö mitään? Kykenetkö?
En ole yhteiskunnan varoilla elävä,olen korkea koulun käynyt ja tällä hetkellä olen valtion virka ihminen.En ole Enontekiöltä kotoisin.Oliko sinulla muuta asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetassa riittää että olet lukiossa niin voit tuurata poissa olevaa opettajaa. Ehkäpä lukiolaisten tarvitsisi tuurata myös rehtoria niin voisi päätökset olla oppilaiden kannalta paremmin toimivat.
Arvasin että näin toimitaan,enpä ihmettele sitten Hetan koulun opettajien ammatti taitoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole yhteiskunnan varoilla elävä,olen korkea koulun käynyt ja tällä hetkellä olen valtion virka ihminen.En ole Enontekiöltä kotoisin.Oliko sinulla muuta asiaa.
Onkohan "korkean koulun " ( korkeakoulun?) käynyt todellakin "valtion virka ihminen" ( valtion virkamies?)
Maisteri
- Anonyymi
No sehän on hienoa että opettajia lähes enemmän kun oppilaita niin ei tarvi niitä saamenkielen kielikylpyjäkään erikseen maksaa. Nojo vain. Saamelaiskäräjät on aina jotaki kerjäämässä valtiolta vaikka Suomen talous menee kokoajan syvemmälle suohon
- Anonyymi
Ahaa,jälleen kerran on näköjään saamelaisissa vika kun koululla on liikaa opettajia.Uskomatonta skeittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa,jälleen kerran on näköjään saamelaisissa vika kun koululla on liikaa opettajia.Uskomatonta skeittaa.
Koko ajan kerjäävät ja mitä ihmeellisimmillä tarinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ajan kerjäävät ja mitä ihmeellisimmillä tarinoilla.
Joitakin aikoja taakseppäin oli kerjääminen lailla kielletty.
- Anonyymi
No, olis itelläkin motivaatio heikko, jos tämän päivän idioottikakaroita opettaisin.
- Anonyymi
Olet aika uskomaton tyyppi kun haukut lapsia idiootti kakaroiksi.Ne on lapsia.
- Anonyymi
Ajattele miten lapsen itsetunto painetaan alas kun heitä sanotaan tyhmiksi ja idiooteiksi. Kyllä vika löytyy aikuisista ja yhteiskunnastamme jos lapsia pitää alkaa nimittelemään ja painamaan alas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattele miten lapsen itsetunto painetaan alas kun heitä sanotaan tyhmiksi ja idiooteiksi. Kyllä vika löytyy aikuisista ja yhteiskunnastamme jos lapsia pitää alkaa nimittelemään ja painamaan alas.
Kotona pitää olla kuri!
Ja myös opettajien auktoriteetti täytyy palautua samalle asteelle kuin oli muutama kymmenen vuotta sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotona pitää olla kuri!
Ja myös opettajien auktoriteetti täytyy palautua samalle asteelle kuin oli muutama kymmenen vuotta sitten.Kuri???? Mitä se sisältää. Innostuneet lapset oppivat hyvin, oppivat miten käyttäydytään jne... Tuovat myös esille uusia rakentavia ideoita.
Liian muotissa elävä yhteiskunta ja sen opit eivät taas kehitä ketään. Se on vain lauman koossa pitämistä.
Esimerkkejä kurista on talibanimaista itäpuolen maista on. Istuvat yhtä aikaa ja sanovat vain sen mitä saa sanoa.
Nykyinen puhelin psykoosi, tiktokkeineen, facebookeineen, instagrameineen jne... taas tuhoavat lapsen ajattelumaailman ja lopulta yhteiskunnan. Kyllä tähän psykoosiin on 80% jo aikuisistakin sairastunut. Psyykositilastot ajantasalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuri???? Mitä se sisältää. Innostuneet lapset oppivat hyvin, oppivat miten käyttäydytään jne... Tuovat myös esille uusia rakentavia ideoita.
Liian muotissa elävä yhteiskunta ja sen opit eivät taas kehitä ketään. Se on vain lauman koossa pitämistä.
Esimerkkejä kurista on talibanimaista itäpuolen maista on. Istuvat yhtä aikaa ja sanovat vain sen mitä saa sanoa.
Nykyinen puhelin psykoosi, tiktokkeineen, facebookeineen, instagrameineen jne... taas tuhoavat lapsen ajattelumaailman ja lopulta yhteiskunnan. Kyllä tähän psykoosiin on 80% jo aikuisistakin sairastunut. Psyykositilastot ajantasalle.Sinunlaisesi juuri tuhoavat maailman
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotona pitää olla kuri!
Ja myös opettajien auktoriteetti täytyy palautua samalle asteelle kuin oli muutama kymmenen vuotta sitten.Ennen vanhaan meidän ope laitto tytöt ojennukseen kun alkoivat haukkua opettajaa kalkkikseksi, kuudennella luokalla, ope nosti yhden näistä tukasta seisoon ja puristi tisseistä kertoen luokan edessä ettei nää vielä maitoa tuota. Likka oli nolona ja istui hiljaa loppupäivän. Ainoa ehkä huono juttu oli että tää tyttö oli kehittynyt juuri tissien kohdalta ja joutui kiusatuksi aiheesta.
- Anonyymi
Täällä tyhjäntoimittajat mössöä mässyttävät sohvalla lojuvat itkevät
- Anonyymi
Ihanko totta,arvasin mitä teet sinut tuntien.
- Anonyymi
Toivottavasti ne henkilöt koululla ja kunnassa jotka voivat vaikuttaa koulun asioihin lukisivat viestiketju.
Paljon on asioissa muutettava paremmaksi jotta säilyy koulussa rauha ja oppimisen into.- Anonyymi
Nyt tuli asiaa,koulun asioihin pitäisi puuttua,opettajat eivät ymmärrä mikä heidän tehtävä on ja tuuraajaksi otetaan epä päteviä.Ohjeistus vilman käytössä,tarkoitus ei varmaan ole se mitä koulussa harjoitetaan tänä päivänä.Olen seuraillut millaisia juttuja opettajat kirjoittelee Vilmaan,ei mene läpi minulle.Olen saanut tietoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tuli asiaa,koulun asioihin pitäisi puuttua,opettajat eivät ymmärrä mikä heidän tehtävä on ja tuuraajaksi otetaan epä päteviä.Ohjeistus vilman käytössä,tarkoitus ei varmaan ole se mitä koulussa harjoitetaan tänä päivänä.Olen seuraillut millaisia juttuja opettajat kirjoittelee Vilmaan,ei mene läpi minulle.Olen saanut tietoja.
Hoitakaa kakaranne etteivät häiriköi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitakaa kakaranne etteivät häiriköi.
Mitä tarkoitat,ketkä ovat kakaroita.Voisitko selittää kirjoituksesi.Kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat,ketkä ovat kakaroita.Voisitko selittää kirjoituksesi.Kiitos.
Taisit hoksata
- Anonyymi
Kai niitä opettajienki työtä joku valvoo ?
- Anonyymi
Kukko kaalimaan vartijana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukko kaalimaan vartijana.
Kanahan se on se rehtori,ei puutu asioihin jotka hänelle kuuluu.
- Anonyymi
Sanontahan on ei korppi korpin silmää syö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanontahan on ei korppi korpin silmää syö.
Tänä vuonna laittakaa koulun asiat kuntoon,kyseenalaistakaa vanhemmat myös koulun asioita,älkää olko vaan hyshys.Mitä koulussa tapahtuu selvitys,miksi opettajia pilvin pimein,miksi palkataan sijaisia,vilman käyttö koululla.Paljon muutakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänä vuonna laittakaa koulun asiat kuntoon,kyseenalaistakaa vanhemmat myös koulun asioita,älkää olko vaan hyshys.Mitä koulussa tapahtuu selvitys,miksi opettajia pilvin pimein,miksi palkataan sijaisia,vilman käyttö koululla.Paljon muutakin.
Olet aika katkera
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aika katkera
Mistähän olen katkera,olen vain kuullut Enontekiön koulun ongelmista.Taisit mennä metsään,moni muukin on kiinnostunut teidän jutuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän olen katkera,olen vain kuullut Enontekiön koulun ongelmista.Taisit mennä metsään,moni muukin on kiinnostunut teidän jutuista.
Olet vain kuullut ongelmista. Mikä tietotoimisto on kyseessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet vain kuullut ongelmista. Mikä tietotoimisto on kyseessä?
Yksityinen ryhmä.Poistatko tämänkin.Kiitos vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs tämmöisiä ongelmia kuuluu?
Katkeruuden kerhossa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs tämmöisiä ongelmia kuuluu?
Katkeruuden kerhossa?Eipä kuulu tänne kerhoon...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanahan se on se rehtori,ei puutu asioihin jotka hänelle kuuluu.
Ei rehtori tee työtään. Paljon on poissa. Eipä näkynyt edes joulujuhlassa vai oliko jossain siellä niin huomaamattomasti.
- Anonyymi
Kunnanhallitus voisi pyytää koulutoimen johtajalta kunnon perusteellisen tilanne selvityksen.
- Anonyymi
Opettajille oikeus kurinpitoon niin kuin ennen.
- Anonyymi
Ei siellä ole ongelma joka vaatisi opettajilta kurinpitoa. Siellä on isoja ongelmia jotka vaatii että kurin antaja on ylempi taho koulun henkilökunnalle varsinkin johdolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä ole ongelma joka vaatisi opettajilta kurinpitoa. Siellä on isoja ongelmia jotka vaatii että kurin antaja on ylempi taho koulun henkilökunnalle varsinkin johdolle.
Asia on näin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1012220
- 1051792
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141731Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931346Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1791223Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31196- 64926
- 56906
- 76890
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123878