Tässä on nyt 4 asiaa enkä vielä tiedä tarkasti mikä nosti verenpaineet.Ne on ollut aivan normaalit jo monta kuukautta,mutta nyt kun kaaduin liukkaalla tiellä enkä ole pystynyt liikkumaan lähes ollenkaan ne on nousseet
Mahdolliset syyt
Vaikuttiko siihen yksi liian isokalorinen päivä 2.12 jossa miinuskaloreita tuli 1500
Ja nyt 5.12 miinusta 300 kal
Toinen mahdollinen syy
Ostin 5.12 pressopannukahvinkeittimen
Aamulla paineet oli vielä normaalit aamulla ja illalla yläpäine nousi lukemaan 139 heti kun olin juonut uudella keittimellä tehtyä costarica pannukahvia.
Kahvi oli huomattavasti parempaa kuin se suodatinjahvi mitä aikaisemmin olen käyttänyt.
Nyt 6.12 yläpäine nousi lisää,144 ja laski uusinta mittauksen jälkeen lukemaan 130 mikä on vieläkin liian suuri
Kolmas syy
Ei liikuntaa koska kunto oli kaatumisen jälkeen niin huono monena päivänä.Oli vihlovaa kovaa kipua kun meni sänkyyn makaamaan ja kun nousi sieltä pois eikä kylkeä pystynyt kääntämään kivun takia.
Nyt se on jo paljon parempi mutta kipua on vieläkin aika paljon.
Se tapahtui niin että veli kaatui ensin pyörätiellä sillä seurauksella että nilkka murtui ja se jouduttiin kipsaamaan.Liukkaan jään päälle oli satanut lunta.🤕
Menin niitä hiekoittamaan siinä pelossa että joku tappaa niissä vielä itsensä.Kaaduin kyljelleen kovalla voimalla kun seisoin vahingossa liukkaan kohdan päällä.
Neljäs syy
Liian isot iltakalorit kahtena päivänä noin 1500
Kalorit olleet vielä kohtuullisen pienet 2800-3000 mutta kun ei ole pystynyt liikkumaan,sillä on ollut verenpainetta nostava vaikutus.
Paineet on ollut joskus ennen hyvät vaikka söin monestikkin 4000- 5000 kaloria päivässä kun on ollut kova reeni päällä.😏
Palaan nyt entiseen ohjelmaan ja kokeilen uudestaan uutta kahvinkeitintä kun paineet on parantuneet.
Nestepainokin nousi kilolla tuona aikana kun en pystynyt liikkumaan ja vyötärön ympärysmitta 1 cm.
Pihtimitat pysyneet kuitenkin vielä samassa eli nyt ne on 22 mm ylä ja alavatsa
Viisastuin tuosta sen verran että alan käyttämään kengissä liukuesteitä aina kun on satanut uutta lunta tai kävelysauvoja.
Pyörässä pitää olla nastarenkaat talvella,ihme ettei niitä monikaan käytä vaikka ne onkin halpa henkivakuutus.
Mikä nosti verenpaineet,kaatumiset liukkaalla kelillä.
6
136
Vastaukset
- Anonyymi
Lopeta stressaaminen verenpaineesta! Lukemasi eivät ole hälyyttäviä. Mittaus kerran kuukaudessa riittää hyvin.
- Anonyymi
Olen ihmetellyt sitä ennenkin,tulos oli silloinkin puoli vuotta jäljestä päin katsottuna se että vain kilon lihominen oli syy verenpaineen nousuun.
Ei suola eikä salmiakki.- Anonyymi
Aloitankin vain liikunnasta ja syömisestä,jos ne ei auta täytyy luopua pannukahvistakin.
Kahvi on huomattavasti paremman makuista tuolla keittimellä keitettynä kuin suodatinjahvi ja vahvaa kahvia saa pienemmällä höystömäärällä.
Teen sen niin että lisään höystöt tavalliseen kattilaan heti kun vesi alkaa kiehumaan ja kaadan ne sitten pressopannuun,sitten painelen muutaman kerran niin että kaikki maku irtoaa,lopussa kuumenna kahvin kaasuliedellä.
- Anonyymi
Uusi lumi on petollinen, vaikka olisi nastat pohjissa.
- Anonyymi
Kaatumista pitää varoa siltikin vaikka on nastat.
- Anonyymi
Jos kaatuu ja lyö päänsä pahasti niin verenpaine nousee.
Sen takia autoissa pitää lämmitys talvella päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2415517Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k263930Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182324Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2852182Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481431Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611279Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1321182Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1261082- 36954
- 164846