Oletko ihminen, joka arvostaa verkostoa?

Anonyymi-ap

Ystävät kelpaavat muuttoavuksi, autokyydiksi, hiusten keikkaajaksi, lääkkeen määrääjäksi, remonttiavuksi jne. Riippuen esim. ammatistasi.
Yleensä et tarjoa avun katteeksi muuta kuin ystävyytesi, kun kyllä toinen joutaa avuksi :)

28

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hiusten keikkaus eli leikkaus 😀

• Anonyymi

Paljonko miehen hiusten leikkaus nykyään maksaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko miehen hiusten leikkaus nykyään maksaa?

En tiedä, kun en ole hiuksiaan leikkauttava mies, ko. ammatinharjoittaja tai muuten perillä tästä asiasta.

• Anonyymi

Rikas ihminen pitää sitä ystävyytenä. Ilmaista apua jonka voi torjua kun siltä tuntuu ja jättää toisen ahdinkoon kun hän tarvitsee apua. Onhan tuo nyt upea avaus rikkaalle itselleen. Pihi kun on. Mutta suu käy kuin myyjällä. Oma perse on kunnossa mutta köyhältä syödään suustakin ruuat ja voimat. Hieno avaus👍🏻

• Anonyymi

Kiitos paljon arvostan epäsuoraa aitoutta, joka osuu kipupisteisiin, mutta ei minun.

• Anonyymi

Hoidan yleensä kaiken itse. Tai maksan ammattilaisille työstä.

Vene on vielä kääntämättä. En lähde sitä yksin kolistelemaan ympäri, vaan pyydän apua lähipiiriltä. Se on vähän kuin vaihtokauppa, vene on myös lähipiirin käytössä. Tuo on poikkeustapaus systeemissäni.

xLiner

• Anonyymi

Tuokin on yksi tapa arvostaa verkostoa.

• Anonyymi

Siis kyllähän raksamies voi tehdä minulle pikku raksahommat, sähkömies vetää sähköt jne. kun ei se työssä saa tarpeeksi sellaista tehdä 😌 on kohtuullista.

• Anonyymi

Sä voisit mustamaalaaja olla yhteydessä maalittamaasi henkilöön. Elä elämääsi ja anna toisenkin olla rauhassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä voisit mustamaalaaja olla yhteydessä maalittamaasi henkilöön. Elä elämääsi ja anna toisenkin olla rauhassa.

Mustamaalaaja? Erikoinen käsitys sinulla keskustelusta :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mustamaalaaja? Erikoinen käsitys sinulla keskustelusta :)

Veikkaan että sillä on eri näkemys. Jos ei kaikki ajattele kuin hän niin ollaan rasisteja tai ei tykätä sdepareista😆

• Anonyymi

Jaa-a, en kai sitten. Mä en nimittäin kysele ketään "muuttoavuksi, autokyydiksi, hiusten keikkaajaksi, lääkkeen määrääjäksi, remonttiavuksi jne."

• Anonyymi

Kannattaisi kysyä, etenkin hiusten keikkaus voisi tehdä kuontalolle ihmeitä :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi kysyä, etenkin hiusten keikkaus voisi tehdä kuontalolle ihmeitä :)

Miksi kannattaisi? Edellisen muuton hoiti muuttofirma (helpoin muutto ikinä), autokyydin saa julkisilta tai taksilta (katsoo vain mihin taksiin menee), hiukset hoitaa vakkarikampaaja (ihan maksua vastaan), lääkereseptit saa lääkäriltä (hänen työajallaan), remontin hoitaa remonttifirma jne. Miksi mä hyppyyttäisin lähipiiriäni noiden kanssa ja miksi se kannattaisi?

• Anonyymi

Välttelen toisten apua ja teen kaiken niin pitkälle kuin voin vain itse. En kysele kyytejä, en nostoapua, enkä pyydä mitään palveluksia.

Olen päätynyt tähän, sillä edes läheisiltä ei saa välttämättä apua silloi, kun siihen olisi kipeä tarve.

• Anonyymi

Läheisten apu on joskus korvaamatonta. -ap

• Anonyymi

Teen kaiken itse.

• Anonyymi

Niin minäkin lähes. Jos kysyn avuksi, yritän varmistaa, ettei toisella ole kädet täynnä työtä ja muutenkin ylityöllistetty. Pyrin myös jotenkin huomioimaan toisen avunannon.

• Anonyymi

En. Mä en lainaa avuksi, kuin perheenjäseniä. Joita autan itsekin.

Mua ei ole ikinä ystävät auttaneet muussa kuin läksyjen kertomisessa, mitä tuli läksyksi jos olin pois koulusta. Pari kertaa saanu kyydin mutta senkin itse pyytäen ja maksaen bensat.

Ei mulla ole verkostoa. Töissä kyllä on pari ihanaa ihmistä joilta voi pyytää jeesiä, jos akuutti tilanne. Vastaavasti itse autan heitä myös.

EE

• Anonyymi

Mun verkosto on mieheni, lapseni ja äitini ja isäni, ei muita. Eikä tuu olemaankaan. 😊

EE

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun verkosto on mieheni, lapseni ja äitini ja isäni, ei muita. Eikä tuu olemaankaan. 😊

EE

Se on mielestäni paljon se.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on mielestäni paljon se.

Niin minustakin ja homma toimii vastavuoroisesti. 😊

EE

• Avun pyytäminen muilta heittää minut epämukavuusalueelle. En halua vaivata tuttuja ja lähisiä omilla asioillani. Mielummin palkkaan muuttofirman, tai remontti-Reiskan tekemään työt, kuin pyydän kavereilta apua. Tässä on kynnys korkealla.

Verkosto on hyvä olla olemassa, mutta niiden resurssien käyttäminen ja avun pyytäminen onkin sitten eri juttu.

• Anonyymi

Verkosto on tärkeä asia. Joillain ihmisillä ei ole ketään, kuka auttaisi hädän hetkellä, eikä omaisuutta, jolla ostaa palveluita. Siten on onnekasta, jos ei ole toisten avun varassa ja onnekasta jos on hyvä verkosto auttamassa hädän hetkellä.

Avun pyytäminen ja vastaanottaminen on toisille ihmisille myös helpompaa kuin toisille. Sanotaan, että joissain tilanteissa miettii, että pitääkö toinen ihminen todella itsestään selvyytenä pyytää tiettyjä asioita toiselta vaikkapa aseman tai varallisuuden perusteella.

• Anonyymi

Eipä ole omakohtaista verkostoa tarpeisiini. Mutta ootahan kun verkostossa lymyävät tarvitsevat "jotain", osaavat turvautua apuihini joihin useimmiten lankean.

• Anonyymi

Verkosto kuin verkko eli WEB, spider's web, lintuhämähäkin sitkeä seitti-verkko.

• Anonyymi

Oletan, että ihmiset itsekin osaavat olla avoimia jos tarvitsevat apua eli pyytävät vastavuoroisesti. Eikö se ole kaikkien etu, että kaikki auttavat toisiaan. Tilannetta ei synny, ellei molemmin puolin osata kysyä apua ja nähdä kohtuullisuus.

• Anonyymi

Itse ensin ja sitten vasta muut, erittäin harvoin ja silloinkin vastavuoroisesti. En hyväksikäytä enkä halua joutua kiitollisuudenvelkaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      226
      1633
    2. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1478
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      173
      1251
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      38
      1234
    5. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      13
      1087
    6. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      51
      964
    7. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      189
      918
    8. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      284
      892
    9. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      25
      828
    10. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      48
      827
    Aihe